PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha WR 250 R - KLX 250S - CRF 250 L Karşılaştırma



Sayfa : 1 [2] 3 4 5 6 7

blamir
01 Mart 2013, 02:02
156 mı? 120 lerden bahsediyorlar. Motorunda modifikasyon mu var?



Hic bir modifikasyon yok. Ama gidiyor alet :D yokusta 250 likleri tokatliyorum :p
Soyle bir ayrinti var. O hizlarda hatta bence 100kmh uzeri bile oldukca tehlikeli bir hal aliyor.
Sehir ici kullaniyorum... Inanilmazda memnunum. Hondanin pazara girmesi iyi oldu ama kawa yada yamaha bence fiuatlarda oynama yapmazlar. Yamaha ozellikle biraz geri cekmeli fiyatini.

Ahmanamra
04 Mart 2013, 12:09
Valla arkadaşlar fuara gidenler incelemiştir elbet CRF 250 l ve WR 250 R ı. Malesef KLX 250 yoktu :( Crf 250 gayet kaslı ve güzel duruyordu gerçekten. ama Egsoz kısmı fazla dışarda geldi bana yatırmada elimize alıcak gibi duruyor. Grenajlar falanda gayet güzeldi. Yalnız standdan ötürümü bilmiyorum ama süspansiyonlar bana çok sert geldi. Gerçi orda ne kadar denenirde :) Neyse CRF güzel makinaydı. Ama WR üzerine oturup ayaklarım yere deydi ya başkası yalan artık. :)

blamir
04 Mart 2013, 17:15
Crf kilo olarak cok fazla, guc olarakda yetersiz ama fiyat olarakta rakipsiz

sedat_57
05 Mart 2013, 21:56
156 mı? 120 lerden bahsediyorlar. Motorunda modifikasyon mu var?
O motorun eski sahibi apaçi olduğundan hüseyinin altında coşuyo motor benim kaymakama bile kafa tutuyor :queen:

Ahmanamra
27 Mart 2013, 19:31
Arkadaşlar aranızda Crf alanlarda var klx 250 kullananlarda . artı ve eksilerini bu başlık altında belirtirseniz bizim gibi yeni motor arayanlara acaip yardımcı olursun. Duasıda cabası :) Hadi wr 250 yi geçtim zaten sınıfının kralı KLX ve CRF arasındaki kıyasın kullanıcı sayısı arttığından dolayı daha verimli olacağını düşünüyorum.

blamir
27 Mart 2013, 20:21
CRF ile KLX i bir yan yana göremedikki kıyaslayalım. Bir kere binebilsem CRF ye yazacam nedir ne değildir :)

sedat_57
27 Mart 2013, 20:57
CRF ile KLX i bir yan yana göremedikki kıyaslayalım. Bir kere binebilsem CRF ye yazacam nedir ne değildir :)
Bence ikisi bırak kıyaslanmayı aynı cümlede bile kullanılmamalı :queen::queen:

blamir
27 Mart 2013, 21:14
Bence ikisi bırak kıyaslanmayı aynı cümlede bile kullanılmamalı :queen::queen:

KLX in kalitesini gördükten sonramı bu cümleyi kurdun :D

Sinan Er
27 Mart 2013, 21:16
CRF ile KLX i bir yan yana göremedikki kıyaslayalım. Bir kere binebilsem CRF ye yazacam nedir ne değildir :)

Motoru kullanmaktanmı bahsedıyorsun yoksa uzerıne oturup olculerıne uyup uymadıgındanmı ?

Ahmanamra
27 Mart 2013, 21:34
Abi crfye bindim üzerine oturdum :) onda sıkıntı yok. Kullanan arkadaşlardan tork u merak ediyorum arazideki yetrliliği falan işte :)

blamir
27 Mart 2013, 21:34
Motoru kullanmaktanmı bahsedıyorsun yoksa uzerıne oturup olculerıne uyup uymadıgındanmı ?

Kullanmaktan...

Sinan Er
27 Mart 2013, 22:00
Kullanma ımkanı bulamazsan cevrende bu tur mororlar konusunda tecrubelı bırılerını bulmalısın.

Genelde amortısor sıstemı bırbırıne yakındır. ivmelenmeside oyle.

Ahmanamra
27 Mart 2013, 22:35
Hondayı kullanma imkanım doğacakyakınd ainş ama klx denk getiremedim daha bursada :D Kullanan arkadaşlar tepkilerinin harika olduğundan bahsediyor hondaın.

luzunsakal
19 Nisan 2013, 15:02
deneyen olmadı mı ?

ferad
19 Nisan 2013, 15:17
Crf`i kullanmadim fakat Klx gaz tepkisi olarak kesinlikle hantal bir motor degil 2. vitesle asvaltta cok rahat yan veriliyor yani ;) sadece son hizi biraz dusuk onu da disli degisimi ya da big bore kit gibi modifikiyasyonlarla artirmak mumkun zaten zilyon tane modifiye parcasi var internette

Syanur
19 Nisan 2013, 15:55
Yamaha'nın performans üstünlüğü biraz bore ve strok çaplarına bağlı birazda dişli oranlarına.

Piston Ölçüleri

Yamaha Wr250 : Bore x Stroke: 77.0 x 53.6mm
Kawasaki : Bore x Stroke: 72.0 x 61.2mm

http://3.bp.blogspot.com/-LOBuBs7qi4k/TZ0muqrySvI/AAAAAAAAABE/4zCSGwyhu5I/s1600/bore+stroke.gif

Bilmeyen arakdaşlar için bore ve stroke çap resimini yükledim. Bore çapı 75 olsa idi eminim Kawasaki çoktan geçip gitmişti.

Dişili Ölçüleri

Yamaha : 13T Ön/43T Arka
Kawasaki : 14T Ön/41T Arka


Kawasaki ile Yamaha arasında fiyat farkı bayağı var 1600 $ gibi bir ücret farkı var ki güzel ülkemde dahada fazla :) Yinede performans olarak Kawasaki çok yakın. Honda performans olarak bayağı geride fiyat farkı olarak 600 $ fark var. Bana sorarsanız f/p olarak en iyisi Kawasaki. Zaten 92 Model Klr sahibi arkadaşım var koltuk yumuşaklığı ve kaliteli süspansiyonları şuanki çoğu 250 cc motorda yok ki. En iyi seçim güzel grenajları ile Kawasaki olur düşüncesindeyim
Çok güzel taraflı bir yazı olmuş :)



http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mhp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mjh.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mjx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mkl.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Başka bir karşılaştırma daha ama buda ingilizce :D

Burada herşey çok açık bence. Sadece ne istediğinize ve nekadar paranız olduğuna karar vermeniz gerek. Kimine WR gereksiz özelliklerde ve doğal olarak pahalı gelir. Ama en iyisinin WR olduğunu söylemeye gerek yok, para sıkıntım olmasa direk alırdım NOKTA :wiinkk:

kin.l9o7
31 Temmuz 2013, 02:52
arkadaşlar wr 250 r kullanan arkadaşlardan yardıma ihtiyacım var motor ustunde foto cekılıp boylarını yazabılırlermı 175 boyum var ayaklarımın yere ulaşmadıgı bı motor almak ıstemıyorum hıc gıdıpte bakmak sansım olmadı bızım buralarda bayısı ve kullanıcısı yok yardımcı olursanız sevınırım şimdiden teşekkur ederım

Ahmanamra
05 Ağustos 2013, 12:23
Arkadaşlar bu arada sanırım KLX 250 S in kronik bir egzantirik zinciri sorunu varmış . Başlıkta bahsediyor arkadaşlar ama durum hakkında burayada yazarsanız sevinirim . Kıyaslamaya yarın öbürgün birileri bakarsa faydalansın :D

hakan1923
19 Ağustos 2013, 02:06
klx de hiç bir sorun yok. bugün 450 km yol yaptım, toplam km 7500 oldu ve daha tık demedi. 7 litre yakıtla ( ışık 195 km de yandı ) tam 239 km yol yaptım. bu gerçekten de harika.

leons
19 Ağustos 2013, 02:24
Çok güzel taraflı bir yazı olmuş :)

Nesi taraflı :) burada kime sorsan hak verecektir eminim.

zaferkarizma
19 Ağustos 2013, 02:30
HAKAN1923
sana göre bi sorunu olmayan motor iyi bir dinlemeyle içinden 2000 tl ile çıkamıcan sorunları yaratabilir ileride . böyle kesin kanılara nasıl varıyosuzunuz dyno testinemi soktunuz içini açıp parçaların aşınmasına mı baktınız ? motoru asla kötülemiyorum bnmde hoşuma giden bi motor hatta kawa 450r da gözüm ama böyle kesin yargılarla konuşmayalım.ve senin 7 lt ile yaptığın yolu ben 250km yolu 6.5 lt ile yapıyorum.

leons
19 Ağustos 2013, 02:39
Wr 250R Top Speedi 140 km/s civarı

Klx 250 Top Speedi 132 km/s civarı istersen araştırabilirsin. Tork farklarıda pek yok.

Fiyat farkı bariz.

metci
30 Aralık 2013, 18:55
Aynı cc ve aynı kategoride 3 motor,
ama sanki 3 benzemez gibi :) Bence 3ü de bambaşka :)
İleride bu tarza geçmeyi düşünüyorum, başlık çok iyi ama seçmek çok zor...

Ahmanamra
30 Aralık 2013, 19:49
Aynı cc ve aynı kategoride 3 motor,
ama sanki 3 benzemez gibi :) Bence 3ü de bambaşka :)
İleride bu tarza geçmeyi düşünüyorum, başlık çok iyi ama seçmek çok zor...

Crf ve klx yaygınlaştıkça en azından onların arasındaki fark belirginleşti. Lakin wr 250 r kullanıcısı azlığından dolayı herhalde fazla bir geribesleme alamıyoruz forumda. Umarım wr 250 r alan bir arkadaş çıkıp motoru hakkında bizimle artı eksi yorumlarını paylaşır :)

cenkito
30 Aralık 2013, 20:00
Crf ve klx yaygınlaştıkça en azından onların arasındaki fark belirginleşti. Lakin wr 250 r kullanıcısı azlığından dolayı herhalde fazla bir geribesleme alamıyoruz forumda. Umarım wr 250 r alan bir arkadaş çıkıp motoru hakkında bizimle artı eksi yorumlarını paylaşır :)

bugun yarın teslim alacak bir abimiz var, daha öncede wr125R kullanıcısıydı.
teslim alıp kullandıkca bizleri bilgilendirir :cat:

metci
30 Aralık 2013, 20:04
Crf ve klx yaygınlaştıkça en azından onların arasındaki fark belirginleşti. Lakin wr 250 r kullanıcısı azlığından dolayı herhalde fazla bir geribesleme alamıyoruz forumda. Umarım wr 250 r alan bir arkadaş çıkıp motoru hakkında bizimle artı eksi yorumlarını paylaşır :)

Eski aktif bir üyemiz aldı WR 250r ama gerçekten meşgul bu aralar :)

WR klasmanında en iyisi ama bence 250cc için değmeyecek kadar pahalı...
CRF performans olarak 3. olsa da fiyat gayet uyguun...
KLX sanki biraz önde duruyor. Tasarım olarak bence en iyisi, ama Kawasaki parça servis konusunda baya üne kavuştu, malum yatıp kalkacağız :)

Bir yandan da zaten CBR 250R kullanıyorum, acaba daha 400+ ya da 500+cc'lere mi bakmalı, yoksa arazi için yüksek cc'ye gerek yok mu bilemedim :)

Birisi 3'ünü de sürse de yazsa :D

blamir
30 Aralık 2013, 20:45
Eski bir KLX kullanıcısıyım. Ülkemiz de parçalar gerçekten pahalı. Araziye girdim yattım kalktım fakat hiç bir sorun çıkarmadı. Zomoto ya tek bir parça sordum. Radyatör koruma plastiği. 50TL + 2 ay bekliceksin dediler :) Hadi ordan diyip ydışından 12 dolara aldım. 1 haftada elime ulaştı. Arazi de çok çinli döküldü yolda kaldı vs . Yolda kalan CRF ler de oldu, gidonu yamulan, götü başı oynayan. KLX beni şu ana kadar tek sefer yolda bırakmadı. Bırakın yolda bırakmayı tıksırmadı bile. Bir keresinde arazide kontak açık kalmış, çalışmayan bir çinli ile uğraşıyordum. 1.5 saat sonrasında akü tamamen bitmiş, %0 seviyesinde. Vurdurdum ve enjeksiyonlu olmasına rağmen anında çalıştı. Kickstart opsiyonel istenirse takılıyor fakat takması meşakatli ve tuzlu :)

Benim motorum haricinde ciddi olarak hard kullanışmış klx ler de gördüm ve onlar bile gitmem demiyordu.
Kawanın tek sorunu yedek parçaları ülkemizde inanılmaz saçma pahalı. Bir konjektör 800TL olur mu??? Öyle ZMoto öyle diyor :) Y.dışından alırsan tabi bu rakam 50-150USD arası değişiyor.

Yüksek CC olayı ise göreceli. WR250 nin gücü bence arazi için yeterli. Süspanyionları ve kilosuda ideal fakat parası biraz düşündürüyor. 15 liraya çok farklı motorlarda alınabilir.

Not: KLX250 de şu sıralar döviz kuru yüzünden oldukça zamlandı.

metci
30 Aralık 2013, 21:03
Bu döviz kuru ile Yamaha güncelleme yapmazsa Kawasaki ile kafa kafaya olmuşlar gerçekten...

Ahmanamra
31 Aralık 2013, 10:58
Cenkito abi merakla bekliyoruz ozaman yorumlarını. Bu arada klx in fiyatının artması çok üzüyor beni çook :( Gerçi muhtemelen wr de baya bir artacak gibi duruyor. eğer artmaz ise klxin hiç şansı kalmaz pazarda.Ayrıca blamirin dediği gibi crf bu sınıfın fiyat performan olarak ideali olsada 2 ay daha sıkar gider klx alırım çünkü klx sağlam motor gerçekten.

dockerengin
31 Aralık 2013, 12:26
Ahmanamra abi klx'in sağlamlığına söylenecek laf yok ama inan Crf de çok sağlam makine. Başka forumdan arkadaşlardan crf kullanıp 25.000 km'yi devirenler var. Bana gelince iş-ev arası devamlı Cbf150 kullanıyorum. Crf'yi abime aldık. O da motoru %80 arazide kullanıyor. Şuan bizim motor 3000 km'de ve devamlı arazide kullanmamıza rağmen bir sıkıntısı yok. Söylediğim gibi arkadaşlar kurye motoru gibi kullanıp 25.000 km'yi devirdiler ve henüz bir problemini görmedik. Herkese keyifli sürüşler, Mutlu yıllar.

Ahmanamra
31 Aralık 2013, 13:01
Tabi kardeşim klx sağlam dediysek crf hurda demedik :)LAkin arazi şartlarında düşüp kalkmalara oranla crf daha çok hasar alacak yapıda. Bizim grupta şu an 2 tane var crfli biliyorum sağlamlıklarını ama yakındır 1 mt sağa çıkarılan egsozun yahut radyatörün zarar görmesi . Hatta bizimkilerde egsozu tutan vidaların bir tanesi bağlantı noktasından yamuldu sonra diğerinin arka fren pedalı bildiğin geriye döndü falan. Ama dandikliğinden değil pozisyonlarından dolayı kazalarda hasar alma oranları yüksek.

35emre35
31 Aralık 2013, 13:04
hafta içi asfaltta, hafta sonu arazide kullanıyorum. mayıstan buyana 17000km ye geldim, tahliyeden antifriz kaçağını saymazsak hiç bir büyük sorun ile daha karşılaşmadım. o kaçağı da ilk km'lerde de kesti zaten.

Ahmanamra
31 Aralık 2013, 13:07
Abi zaten dandik sorunlu falan demedim :) Her motorda ufak tefek şeyler olur ama motorların şekli itibari ile arazideki şartlarda hasar alma oranı değişir bu yüzden ben crf yerine klx dedim .

metci
31 Aralık 2013, 13:48
Bazı CRF kullanıcıları süspansiyonun arazi kadar asfalt için de tasarlandığı, dolayısı ile biraz fazla engebeli yerlerde sıkıntı çıkarabileceğinden bahsetmişler, ne dersiniz?

dockerengin
31 Aralık 2013, 14:23
Özellikle arka amortisör sert arazi için çok elverişli değil. Zaten bu motoru arazide çok sert kullananlar arka amortisörü değiştiriyor. Normal kullanımda bir problem yaşamazsınız ama şöyle 1 metre uçayım felan derseniz arka amortisörün eksikliğini o zaman anlarsınız.

metci
31 Aralık 2013, 15:27
Özellikle arka amortisör sert arazi için çok elverişli değil. Zaten bu motoru arazide çok sert kullananlar arka amortisörü değiştiriyor. Normal kullanımda bir problem yaşamazsınız ama şöyle 1 metre uçayım felan derseniz arka amortisörün eksikliğini o zaman anlarsınız.

Peki arka amortisör konusunda KLX nasıl bilginiz var mı?

hasansonmez
31 Aralık 2013, 15:43
wr 250 ve crf 250 tetlerinde wr 250 bariz kalite olarak önde hatta sıralama yaparsak 1. sırada wr 250 2. sırada klx 250 3. sırada crf 250 geliyor ben wr 250 tet etme fırsatı buldum on numara motosiklet zaten amerikada en çok tutulan 250 cc lik endurudor ama türkiyede yamaha motosiklet almak cesaret işi malum servisler ithalatçı firma rezalet bu yüzden herkez crf tercih ediyor ve haklılar bende çok istiyorum wr 250 almayı ama yamaha türkiye korkutuyor adamı

dockerengin
31 Aralık 2013, 17:10
Peki arka amortisör konusunda KLX nasıl bilginiz var mı?
Klx kullanmadığım için bir bilgim yok malesef ama forumda klx sayfasındaki arkadaşlar yardımcı olabilir.

delicoban08
05 Ocak 2014, 22:42
Güzel bir konu olmuş 5 sayfadaki bütün mesajları tek tek okudum. Sanırım bu üçlüde en mantıklısı 2.el bi klx olur.

umurcan
05 Ocak 2014, 23:04
Güzel bir konu olmuş 5 sayfadaki bütün mesajları tek tek okudum. Sanırım bu üçlüde en mantıklısı 2.el bi klx olur.

Profilinde 250 exc görünüyor :mrgreen: bu sayfada bulunmana bile anlam veremedim :P

blamir
06 Ocak 2014, 02:30
Onu bunu kıyaslamayı boşverinde bu CRF250L TR pazarına girdi piyasayı canlandırdı valla. Bu hondadan allah razı olsun :D

metci
06 Ocak 2014, 03:43
Onu bunu kıyaslamayı boşverinde bu CRF250L TR pazarına girdi piyasayı canlandırdı valla. Bu hondadan allah razı olsun :D

Aynen, cbr250 ile Ninja tekelinden kurtulmuştuk, crf de hızlı giriş yaptı.
Bir kaç eksisi olsa da fiyat-performans olarak güzel motor gibi...

Syanur
06 Ocak 2014, 12:17
...LAkin arazi şartlarında düşüp kalkmalara oranla crf daha çok hasar alacak yapıda....ama yakındır 1 mt sağa çıkarılan egsozun yahut radyatörün zarar görmesi . Hatta bizimkilerde egsozu tutan vidaların bir tanesi bağlantı noktasından yamuldu sonra diğerinin arka fren pedalı bildiğin geriye döndü falan. Ama dandikliğinden değil pozisyonlarından dolayı kazalarda hasar alma oranları yüksek.

Şu tasarımı ve pozisyonlamayı çin malı bir motorda görsek ve yaşasak söylenecekler belli. Koskoca Honda bu hataları yapınca "dandik" değil pozisyondan ötürü oluyor. Ben binmedim, arazide de test etmedim ama birkaç kişi bu durumdan bahsediyor. Ozaman burada kocaman bir hata var. Dandik tasarım yapmışlar. Bu durumun anlamı bu...

blamir
06 Ocak 2014, 12:24
Şu tasarımı ve pozisyonlamayı çin malı bir motorda görsek ve yaşasak söylenecekler belli. Koskoca Honda bu hataları yapınca "dandik" değil pozisyondan ötürü oluyor. Ben binmedim, arazide de test etmedim ama birkaç kişi bu durumdan bahsediyor. Ozaman burada kocaman bir hata var. Dandik tasarım yapmışlar. Bu durumun anlamı bu...

Biz buna kolaya kacma diyoruz. Yeni bir motor tasarlamaktansa hali hazirdaki cbr250 motorunu kullanirsan olacagi bu.

dockerengin
06 Ocak 2014, 12:56
Bu arada Klx'i kaç paraya bırakıyorlar bilmiyorum ama şuan için 5100 Euro. 5100*2,98=15.198TL. Eski kurdan hesaplasak 5100*2,7= 13.770TL. Şuan Honda'nın zamlı fiyatı ise 11.250TL. Honda'nın Cbr motoru kullanarak süper bir arazi motoru ortaya çıkardığını zaten kimse söylemiyor. Ama Cbr motoru kullanmayıp başka motor tasarlayıp kullansaydı ekstra masrafla birlikte motorun fiyatı da artacaktı. Adamlar fiyatı oldukça minumum tutup pazarı ele geçirdiler ve bu stratejiyle de başarılı oldular.
Zaten bu motoru alan kimse çok hard enduro yapmak için almıyor. Hem arazide hem asfaltta kullanmak için alıyor. Çok hard enduro yaparım düşüncesiyle alanlar da geri satıyor. Ben Crf için araziye süper uygun bir makine demiyorum. Ama olaylara bu taraftan da bakmak lazım. Sonuçta birçok insanın ihtiyacını uygun fiyata karşılayan bir model. Herkese kazasız sürüşler, saygılar.

Syanur
06 Ocak 2014, 15:46
Olay CBR motorunu kullanmak yada yeni bir motor tasarlamamak ile alakalı değil.

Motor CBR motoru, zaten o kısımla sorun yaşamıyoruz. Geri kalan neredeyse hiçbişeyin CBR ile alakası yok (belki elektrik aksamı hariç ki o kısımla da sorunumuz yok).

Şase; CBR şasesi ile aynı değil. İster CRF-R/X modellerinden almış olsunlar ister 0'dan tasarlamış olsunlar madem araziye göre bir şase tasarlıyorsun ozaman araziye göre olması gerek. Yok ayaklık ters döndü vs, duymak istemiyorum. Zaten CBR şasesi yada peg'i kullanmıyorlar. Ellerinde hazır special CRF ler var, aynısıı kopyalasınlar. Yada araziye uygun düzgün bir peg koysunlar. Bunlar maliyeti yükseltmez. Yani zaten yapacaksın bari düzgün yap...

Benim bildiğim (emin değilim) CBR 250 de önde genişlemesine 1 adet fanlı radyatör var. Bu CRF-L nin radyatörü ile alakası yok. E madem CRF-L ye yeni bir radyatör koyacaksın (ki koymuşlar, tek tarafa 1 adet) adam gibi yerleştir de arazide düşünce sorun çıkarmasın. Yani zaten yeni bir radyatör yerleştiriyorsun bunu düzgün yerleştirmek maliyeti bir daha artırmaz.

Aynı şey egzoz için de geçerli. CBR egzoz sistemi ile alakası olmayan gayet klasik ama yeni bir egzoz sistemi koyuyorsun bu yeni motora. Ulan bari düzgün yere koy da düşünce sorun çıkarmasın. Bu egzozu düzgün yere koymak çok mu zor, extra maliyetli bir iş mi??

Bu aleti special CRF serisinden (motor bloğu hariç) kopyalasalardı, kopyalama yaptıkları için tasarımda uğraşmamış olurlardı. Daha kalitesiz malzemeler kullanarak daha uyguna getirirlerdi. Benim anlamadığım böyle motorlarda tecrübeli olmalarına rağmen nasıl bu hatalara düştükleri. Bu hatalar maliyet ile alakalı şeyler değil.. Motor bloğunu zaten CBR dan almışlar, ona bir lafımız yok, mantıklı...

pistolpitt
06 Ocak 2014, 17:32
tv seyreden herkes futbol yorumcusu olup çıkıyor.. klx te egzosu nasıl pozisyonlamışlar, pegleri nasıl pozisyonlamışlar ya da olması gereken nedir biraz açıklasanız arkadaşlar. Biniyoruz motora ama dandik mi değil mi bilelim, uzmanlar açıklasın, dandik olduğu tespit edilirse hemen satalım ya da hondanın önünde yakalım ses getirelim, adam gibi motor yapsın honda! türkçe sitede büyük puntolarla zaten çift-amaçlı motosiklet yazıyor, çincesi "dual-purpose". Global Honda sitesinde bu yazıyor:(The CRF250L is an awesome dual-sport machine that adds off-road capability to its on-road prowess. The CRF250L gives you a great upright seating position that’s comfortable for longer rides, perfect for seeing your way through an urban traffic snarl or getting out on the trail.) trail motorla bunu karıştırmayın bu motora on-road özelliklerine ek olarak off-road kapasitesi de eklenmiştir, yok ben araziye girerim hoplar zıplar düşer takla atarım ama kırılmasın mızıklarım diyorsanız zıptırıp gidin trail motorlarımızdan alın sevgili motosiklet severler diyor. motor çıkalı 1 seneyi geçti hala aynı tartışma seviyesindeyiz.

dockerengin
06 Ocak 2014, 17:56
Hangi ayaklık, peg ters dönmüş bilmiyorum. Benim rastladığım bu motorda düştüğün zaman vites kolu yada arka fren pedalı yamulabilir. Ben bunda anormal bir durum göremiyorum sonuçta o parçalara bir yük uygulanıyor. Ne kadar sağlam olsa da bir şekilde zarar görür. Şöyle birşey var vites pedalının ucu katlanabilir yapılabilirdi. Böylece pedalın yamulması olasılığı çok daha azaltılabilirdi. Bu arada bu pedal 5-10-20 lira değiştirilebilir.

Ben bu motorla henüz çok fazla araziye çıkamadım. En fazla 4-5 defa araziye çıkmışlığım vardır ama abim neredeyse her hafta sonu arazide. Kendi grubundaki çoğu motor Crf bazen Wr250 yada başka motorlar da katılıyor. Hafta sonu gazlamalarda en az 4-5 Crf oluyor ve ben bugüne kadar Ranyatörü zarar görüp de sorun yaşayan birisini duymadım. Duyan gören varsa buyursun yazsın biz yok demiyoruz görmedik duymadık diyoruz.

Bizim motorda Tiger egzoz var ve egzoz'a takılan beyaz grenaj da takılı değil. Biz bu egzozla sorun yaşamadık. Kuzenimde de Crf var onun egzoz orjinal. O da devamlı araziye çıkar. Defalarca yatmıştır motor, takla bile attı ama ben egzozundan yana bir sıkıntı duymadım. Bu da şans olabilir. Ben aynı motoru 100 kere yatırırım bişey olmaz ama başka bir arkadaş 1 kere yatırır öyle bir yere denk gelir ki bağlantı vidası yamulur olmaz diye bişey yok.

Benim demek istediğim biraz daha olumlu düşünmek lazım. Bakın ben motoru az kullanmama ama çevremde birçok kişide olmasına rağmen ve bu adamların da devamlı araziye çıkmalarına rağmen hala herkesin yazdıklarına da yanlış veya öyle birşey olamaz demiyorum ama birçok kişi bazen çok net konuşabiliyor. Ben bildiğim kadar yardımcı olabildiğim kadar bunu yapmaya çalışıyorum. Bir motorun problemi varsa vardır bunu kimse saklayamaz zaten ama bu motoru öldürmenin de bir anlamı yok. Kazasız, belasız gazlamalar.

cenkito
06 Ocak 2014, 18:53
modelin takipçisi olarak sadece ön peglerin baglantı yerlerinin şaseye kaynaklı olması benim hosuma gitmiyor.
wr deki gibi vidalı sistem olsa cok daha saglıklı olurdu.
birde amortisörler ayarlı ve daha hafif olsaymıs tadından yenmezmiş.
ama bu paraya bu köfte.
kazasız sürüşler

blamir
06 Ocak 2014, 19:34
modelin takipçisi olarak sadece ön peglerin baglantı yerlerinin şaseye kaynaklı olması benim hosuma gitmiyor.
wr deki gibi vidalı sistem olsa cok daha saglıklı olurdu.
birde amortisörler ayarlı ve daha hafif olsaymıs tadından yenmezmiş.
ama bu paraya bu köfte.
kazasız sürüşler

Cenkito güzel noktaya değindin. Ben CRF ciler ile çok araziye girdim. İlk girdiğim de bir arkadaş sert düşme ile peglerin kaynaklı olduğu yeri içe doğru gömdü evet direk şasi yamuldu. Honda mühendisleri çok iyi düşünüp pegleri oraya konumlandırmışlar.

CBR motoru eklemek mantıklı diyenlerde yanılıyor. Sen gidip kapkalın bir motoru koyarsan motor kapaklarının yada bloğunun düşmeler de hasar alma ihtimali daha yüksek olur. WR ve KLX in motorları yine daha ince.

Bu arada KLX in güncel fiyatı 4800euro biraz indirime gitmişler.

CRF dual purpose fakat KLX ve WR de dual purpose olarak geçiyor. Biz gidip CRF yi special bir makina ile kıyaslamıyoruz. Aynı pazarda olan 3 motoru kıyaslıyoruz. Kawa Yamaha yapıyorda Honda neden yapmıyor diyoruz.