Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Truva Tr 250-4
desertnight
04 Nisan 2006, 00:01
Uzun incelemeler sonunda aldığım motorumu tanıtmaya başlıyayım. 250-4 Modeli Türkiye'ye bir kaç firma tarafından getiriliyor. Cullas - Salcano - Bisan ve Truva... Asıl üretici Çin'in dev firması Lifan. Panama'dan Nijerya'ya kadar üretim yapan bu dev şirketin futbol takımı ve tv kanalları da var. Lifan kamyondan otobüse, arabadan motosiklete, jenaratörden bisiklete herşeyi üreten bir firma. 43 ülkede ortak yatırımı 90'ı aşan ülkede temsilciliği bulunuyor. Dünya üzerindeki her ülkeye mal satıyorlar. Unutmadan seneye Bisan'la Türkiye'de de ortadoğu ve Arap ülkeleri için ortak üretim (montaj) bandı kuracak.
Gelelim Truva Tr 250-4'e
orjinal kaynak
http://www.lifan.com/en/showproduct.asp?id=5132
http://www.lifan.com/en//upfiles/20050325/887417/2712.jpg
http://www.globalmotor.com.tr/truva/firmalar/metromotor/resimler/urunler/30.jpg
Teknik Özellikleri:
Motor Kapasitesi : 233 cc
Araç Boyu : 2330 mm
Araç Genişliği : 840 mm
Araç Yüksekliği : 1140 mm
Araç Net Ağırlığı :162 kg
Max. Güç :18.82 Hp
Motor Tipi : Çift Silindir, Hava Soğutmalı, 4 Zamanlı
Çalıştırma : Elektrik
Ateşleme :Elektronik C.D.I.
Yakıt Deposu :14±0.2 Litre
Akü :12V-9AH
Fren : Ön: Disk Arka: Kampana
Ön Lastik :110/90-16
Arka Lastik :130/90-15
Evet yaklaşık 6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu.
Öncelikle fiyat/performans/güvenli servis/firma garantisi ve yedek parça kriterleri açısından değerlendirelim.
Fiyatı 3000ytl (ötv öncesi) Muadilleri Jınlun, Keeway vs düşünülürse oldukça uygun.
Performans olarak çok fazla şey söyleyemeyeceğim yanıltmış olurum ancak test sürüşü beni tatmin etti. Rodajda olmasına karşın oldukça seri. Sesi mükemmel. Özellikle Jınlun'a fark atan bir sesi var. bizzat Jınlunla kapıştırıldı. Görünüm 10 numara -jantlar hariç- ondada yardımcı olacaklar.
Servis Benim aldığım servis her türlü kolaylığı sağlıyor. Güleryüz ve iyi niyet çok önemli. Mesela ben jantlarda bulunan bir bölümün rengini beğenmediğim için onu boyayacaklar (bedelsiz)
Firma garantisi/Yedek parçası: Global firması Truva'nın sahibi. Hani şu meşhur Japon görünümlü Kore markası Hyosung varya onun Türkiye distrübütörü. Bu firma bu markayı almadan önce Hyosung motor alanlar sürünüyordu. Ama şimdi gördüğümüz gibi forumların yıldızı oldu Hyosung. Yedek parça konusunda bir sıkıntı yaşatmayacaklarını umuyorum. Kataloglarından gördüğüm kadarıyla çok makul fiyatları var. Salcano ya da Cullas'ı neden tercih etmediğimi yazmayacağım.
Sonuç: Aslında bekleyip göreceğiz. Detayları yazacağım. ÇİN MALI NE DE OLSA FAZLA BİR BEKLENTİSİ OLMAMALI İNSANIN
sarapci
04 Nisan 2006, 00:18
cin olsun capon olsun ama once insan olsun
ne diyim hayırlı olsun.cin uzmanı olarak bu motoru begendiysen ben dahil kesin bi dolu insanı yonlendirmis oluyosun.
kudra
04 Nisan 2006, 00:19
turuva ile ilgili internet sitesi bulamadım,yardımcı olabilirmisin,
sarapci
04 Nisan 2006, 00:22
lifan diye yazmıs ya oraya tıkla
desertnight
04 Nisan 2006, 00:23
http://www.globalmotor.com.tr
gupilya
04 Nisan 2006, 19:04
01 nisan cumartesi günü fuarı dolaştıktan sonra ben de 03 nisan pazartesi günü Ankara Çağ motorlu araçlara gidip siyah truva 250-4 için bağlantı yaptım. fuarda benzer motorların satıcıları ya daha gelmedi diyorlar ya da bir yerinde ağraz var motorların. üç kuruşluk motor keyfimiz var onunda bir taraftan hükümet bir taraftan bir türlü getiremedikleri motorları tanıtan motor satıcıları yüzünden kaçmasına ramak kalmışmıştı ki; motoru var olan bir modelden yöne revize ettim.
bugün (04 nisan) işlemleri tamamlanacaktı ancak yetişmedi. herhalde yarın tamamlanmış olacak. bundan istifade bende 1,5 metre bir zincir buldum ve buna uygun lavoba hortumu. şu sprial türden hortum. bahçe hortumuda olurdu ya pahalı diye almadım. zinciri hortumun içine sokup emniyet halatımı hazırladım. motor gelmedi ama hazırlıklar tamam. aslında transmisyon çeliği 10- 15 mm lik bakla zincir olsaydı daha iyi olurduya, bu zincirde caydırıcı olacaktır diye umuyorum.
desertnight
04 Nisan 2006, 21:02
İşte motorum ve ben...
http://img454.imageshack.us/img454/966/tr83tm.jpg (http://imageshack.us)
http://img436.imageshack.us/img436/4719/tr74pe.jpg (http://imageshack.us)
http://img454.imageshack.us/img454/1010/tr13yn.th.jpghttp://img454.imageshack.us/img454/1965/tr46lh.th.jpg (http://img454.imageshack.us/my.php?image=tr46lh.jpg)http://img436.imageshack.us/img436/4724/tr51zj.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=tr51zj.jpg)http://img454.imageshack.us/img454/641/tr33gl.th.jpg (http://img454.imageshack.us/my.php?image=tr33gl.jpg)http://img436.imageshack.us/img436/3350/tr23nt.th.jpg (http://img436.imageshack.us/my.php?image=tr23nt.jpg)http://img454.imageshack.us/img454/114/tr68oo.th.jpg (http://img454.imageshack.us/my.php?image=tr68oo.jpg)
muratdiksöz
09 Nisan 2006, 11:59
Çullas ÖTV öncesi 1.fuarda %10 indirimle 2700 e250-4 veriyordu niçin tercih etmediğini açıklarsan bana teri çok yakın lduğundan diyalogtayımda..
desertnight
10 Nisan 2006, 00:06
muratdiksöz evet Cullas-Salcano fiyat olarak Truva'ya göre 100-200 ytl daha ucuz ancak servis olayında bu firmalar arasında en güçlüsü Global/Truva.
Cullas'ın İstanbul'da üç servisi var ikisi çatalca'da :) Diğer şehirler zaten Allah'a emanet. Salcano modelini siteye ben tanıttım. Onlarla da görüştüm. Ancak servis konusunda çok incelememi yapıyorlar nedir hala servis listeleri oluşmamış. Satış müdürleri bile bilmiyor :)
Motor satmak tek amacı olmamalı bir firmanın; satış sonrası da güven vermeli insana...
Evet Truva serüvenine devam edelim... Camlar gözüme çok sade geliyordu. Bugün gittim bir Magirus minibüs aksesuarcısına 5 metre nikelajlı şerit aldım camın etrafına çektim. Oldukça orjinal bir görünümü oldu. Ayrıca ön ve arka çamurluğada çektim . Yakında fotoları koyacağım.
Topuz
10 Nisan 2006, 18:51
desertnight;
"6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu."
diyorsunuz. çinli motorların hepsine baktığınız varsayılırsa; muadil motorlardan bahsetmişsiniz ancak, kanuni den bahsetmemişsiniz. sizin motor, kanuninin Seyhan 250 olarak sattığı motora çok benziyor. teknik özellikleri de hemen hemen aynı. küçük aksesuar değişiklikleri ile farklı bir görüntü verilebilir. bunu farketmiş mi idiniz? tabi şu anda, kanuni sitesinde bu motor artık satışta değil. ancak, 2005 te satışta idi. dolayısı ile bazı bayilerde stokta kalmış olabilir. biliyorsunuz ki, kanuni sattığı modelleri çin parçaları ile türkiye de montajlayarak satıyor. ve burdan hareketle, tüm çinliler birbirine benziyor diye sık sık bu forumda yazılıyor.
çinli modeller içinde ayrıca Regal Raptor var.. su soğutmalı. bu motoru görmüş mü idiniz? eğer bu motoru görmüş iseniz.. tercih etmeme nedeniniz.. sadece fiyat mıdır? merak ettiğim için soruyorum. yani ne gibi bir etken sizi bu modeli elemeye mecbur bırakmıştır?
ayrıca, sizi sukut-u hayale uğratan çinliler kimler acaba.. nedenleri ile şahsi görüşlerinizi açıklayabilirseniz, biz de öğrenmiş oluruz. mesela, jinlun ile ses yönünden bir görüş belirtmişsiniz. motorun sesinin jinlundan daha güzel olduğunu yazmışsınız. ses konusu tamamen egsoz ile ilgilidir. egsoza bir iki delik açarsınız, bir yada iki susturucuyu çıkarırsınız, yada egsozları değişirsiniz.. tamamen farklı bir ses elde edersiniz. bu bakımdan, ses önemli bir detay değildir.
elbette ki, diğer motorları kötülemek manasında görüşlerinizi öğrenmek istemiyorum burda. bir tüketici olarak siz, diğer modelleri neden tercih etmediniz? onu merak ediyorum.
cevap alabilmek dileği ile..
desertnight
11 Nisan 2006, 19:23
desertnight;
"6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu."
diyorsunuz. çinli motorların hepsine baktığınız varsayılırsa; muadil motorlardan bahsetmişsiniz ancak, kanuni den bahsetmemişsiniz. sizin motor, kanuninin Seyhan 250 olarak sattığı motora çok benziyor. teknik özellikleri de hemen hemen aynı. küçük aksesuar değişiklikleri ile farklı bir görüntü verilebilir. bunu farketmiş mi idiniz? tabi şu anda, kanuni sitesinde bu motor artık satışta değil. ancak, 2005 te satışta idi. dolayısı ile bazı bayilerde stokta kalmış olabilir. biliyorsunuz ki, kanuni sattığı modelleri çin parçaları ile türkiye de montajlayarak satıyor. ve burdan hareketle, tüm çinliler birbirine benziyor diye sık sık bu forumda yazılıyor.
çinli modeller içinde ayrıca Regal Raptor var.. su soğutmalı. bu motoru görmüş mü idiniz? eğer bu motoru görmüş iseniz.. tercih etmeme nedeniniz.. sadece fiyat mıdır? merak ettiğim için soruyorum. yani ne gibi bir etken sizi bu modeli elemeye mecbur bırakmıştır?
ayrıca, sizi sukut-u hayale uğratan çinliler kimler acaba.. nedenleri ile şahsi görüşlerinizi açıklayabilirseniz, biz de öğrenmiş oluruz. mesela, jinlun ile ses yönünden bir görüş belirtmişsiniz. motorun sesinin jinlundan daha güzel olduğunu yazmışsınız. ses konusu tamamen egsoz ile ilgilidir. egsoza bir iki delik açarsınız, bir yada iki susturucuyu çıkarırsınız, yada egsozları değişirsiniz.. tamamen farklı bir ses elde edersiniz. bu bakımdan, ses önemli bir detay değildir.
elbette ki, diğer motorları kötülemek manasında görüşlerinizi öğrenmek istemiyorum burda. bir tüketici olarak siz, diğer modelleri neden tercih etmediniz? onu merak ediyorum.
cevap alabilmek dileği ile..
Dostum sen de demişsin Seyhan 250 satışta değil artık. Evet Seyhan'la benzerlikleri var ama satışı olmayan bir motoru nasıl alabilirim ki :)
Regal'i düşünmedim değil ancak boyu çok alçak geldi bana ;fiyatta oldukça yüksek. Kısa boylu arkadaşlar düşünebilir. Kötü bir motor değil onu söylemeliyim.
Jinlun'la kıyaslamam elbetteki sadece ses yönünden olmadı... Kullanıcılarından öğrendiğim detaylarla kardeş olan bu iki motor (Jınlun ve Truva)nın fiyat farkı ve parça kalitesi Jınlun'u elememi sağladı.
Benim burada kimseyi yanıltmak gibi bir amacım yok. Sadece bilgilendirme mahiyetinde yazılar yazıyorum. Araştırmalarım halen sürüyor. Öğrendikçe yazmaya devam edeceğim.
Kalleş Papaz
13 Nisan 2006, 09:28
desertnight
boyun kaç acaba? motor sanki biraz ufak gibi gözüküyor. ben şu ana kadar Regal Raptor düşünüyordum ama ötv sonrası fiyatı oldukça yükseldi (4.320 ytl). bu arada mecidiyeköydeki bayide sadece 150 cc olan model var. 250 cc lik aleti nerede, nasıl görebilirim? yardımcı olursan sevinirim.
fedos
13 Nisan 2006, 10:03
desertnight
ist anadolu yakasında servisi var mı biliyor musun ?
motorun fiyatınıda 3,500 ytl yapmışlar.
Potenza
13 Nisan 2006, 11:37
Burası Ziverbeydeki Art Motor sanırım,daha evvel de 2.el araba satıyorlardı.Umarım uzun vadede hayal kırıklığına uğramazsın.O jantlardaki turuncu şeyler nedir kestiremedim.Bende bakmıştım orda bu motora,özellikle işçiliği ve lastik taban genişlikleri emsallerinden daha iyi.
desertnight
15 Nisan 2006, 01:02
Kalleş Papaz Benim boyum 1.80 fotoğraf açısından dolayı motor küçük gibi geliyor. Ben Bayrampaşa CBC 'den aldım ellerinde 4 tane 250'lik var yeni gelmiş. Fiyatı 3390 olmuş.
fedos Aşağıda İstanbul servis ve bayii listesini veriyorum dostum.
BÖLGE/FİRMA BİLGİLERİ NOTLAR
İstanbul
ULU İLETİŞİM MOTORLU ARAÇLAR P.M. Paşa Mah. Recep Silahtaroğlu Sok. Turankent B.Blok SİLİVRİ
Tel1 : 0.212.728 92 62
Tel2 :
Faks :0.212.728 70 80 Bayi
Servis
İstanbul
NECAT MOTOR Kasap İlyas Mah. Samatya Cad. No:22 SAMATYA
Tel1 : 0.212.585 53 56
Tel2 :
Faks :0.212.585 53 56
Servis
İstanbul
ACM MOTOR Nuh Kuyusu Cad. No: 149/B ÜSKÜDAR
Tel1 : 0.216.553 44 66
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul
NİYAZİ UÇKAÇ Ali Ruhi Sokak Gül Apt. No:15 Kat :1 HASANPAŞA-KADIKÖY
Tel1 : 0.216.418 32 71
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul
MOTORCU MELİH Hızırbey Cad. 1.Dereboyu Sokak No:20 FİKİRTEPE
Tel1 : 0.216.340 73 00
Tel2 :
Faks :0.216.326 81 48
Servis
İstanbul
İSTİNYE MOTOR Dere Sokak No 16 İstinye
Tel1 : 0.212.229 54 97
Tel2 : 0.212.229 54 98
Faks :0.212.277 11 70 Bayi
Servis
İstanbul
ORİJİNAL MOTOSİKLET Nurtepe Merkez Mah.Sokullu Cad.No 61 KAĞITHANE
Tel1 : 0.212.294 17 85
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul
ÖZKANLAR MOTOSİKLET Mecidiye Mah.Fatih Cad.Gürbulak Sokak No 5 SULTANBEYLİ
Tel1 : 0.216.398 22 34
Tel2 :
Faks :0.216.398 01 96
Servis
İstanbul
ERSİN MOTOR Tevfikbey Mah.Köşk Sok.No 20 SEFAKÖY
Tel1 : 0.212.624 65 19
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul
TİRYAKİOĞULLARI Cumhuriyet Cad.Saygın Pasajı No 6 ŞİLE
Tel1 : 0.216.711 58 65
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul
AS MOTOSİKLET LTD.ŞTİ. Dereboyu Cad.Kasap Hurşit Sokak No 3 DOLAPDERE
Tel1 : 0.212.254 34 54
Tel2 :
Faks :0.212.254 60 56
Servis
İstanbul
ISIMEK SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. Yenigün Mah.Bağcılar Cad.8.Sokak No 10 BAĞCILAR
Tel1 : 0.212.462 56 04
Tel2 :
Faks :0.212.462 59 80
Servis
ULU İLETİŞİM MOTORLU ARAÇLAR P.M. Paşa Mah. Recep Silahtaroğlu Sok. Turankent B.Blok SİLİVRİ
Tel1 : 0.212.728 92 62
Tel2 :
Faks :0.212.728 70 80 Bayi
Servis
İstanbul
HA-CAR OTOM.SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. Cendere Yolu No 12 Kağıthane
Tel1 : 0.212.294 66 33
Tel2 : 0.212.294 68 48
Faks :0.212.294 66 76 Bayi
İstanbul
İSTİNYE MOTOR Dere Sokak No 16 İstinye
Tel1 : 0.212.229 54 97
Tel2 : 0.212.229 54 98
Faks :0.212.277 11 70 Bayi
Servis
İstanbul
ÖNCEL MOTORLU ARAÇLAR Millet Cad.No 21/A AKSARAY
Tel1 : 0.212.589 16 15
Tel2 :
Faks : Bayi
İstanbul
CBC MOTOR Kartaltepe Mah.Eski Edirne Asfaltı MAS PLAZA karşısı BAYRAMPAŞA
Tel1 : 0.212.616 15 36
Tel2 :
Faks : Bayi
İstanbul
ART OTOM.TURİZM TİC.LTD.ŞTİ. Ziverbey,Fahrettin Kerim Gökay Cad.Birlik Apt.No 20/1 KADIKÖY
Tel1 : 0.216.345 41 41
Tel2 :
Faks :0.216.541 44 40 Bayi
Potanza Temennin için teşekkür ederim. Burası CBC motor Bayrampaşa Jantlara gelince turuncu şeyler benimde kafama takıldı ilk başta. Onlar jant reflektörü imiş. Geceleri ışık vurunca parlıyor. Bu da görülmeni kolaylaştırıyot. Önce boyayacaktım ama sonra vazgeçtim.
Bu arada bugün yan çantalarını ve sosis çantalarını taktım. En yakın zamanda fotoları koyacağım.
Ben dün Bursa'da sordum, 3600 YTL dediler. Motor yakından bana iri gözüktü. Yani küçük diye endişelenmeyin. Benim için en önemli konu olan titreşim meselesini anlamak için çalıştırttım. Sehpa üzerindeyken 4000 devirde titreşimden dolayı motor kendiliğinden kaymaya başladı. Tabii yolda nasıl sonuç verir bilemiyorum. Zamanla parçalar birbirine alıştıkça ortadan kalkabilir de. sonuçta sehpa üzerinde ve boşta iken motor yüksüz çalışıyor. Ben asıl 150 cc'lik olanını merak ediyorum.
Kalleş Papaz
15 Nisan 2006, 15:13
Ya arkadaşlar
Diğer tüm motorlar için forumlarda yüzlerce sayfa yorum var. Fakat TRUVA için baktığımda hiçbirşey bulamıyorum. Bu aletin kullanıcısı hiç yok mu? Birileri konu hakkında yorum yapıp memnuniyetini bildirse bugün gidip alacağım. Kullanıcısı olmaması insanı korkutuyor. Regal'e fazladan 1.000 YTL vermek istemiyorum. Anladığım kadarıyla Keeway için çok iyi şeyler söylenmiyor. Artık almak istiyorum. Lütfen yardım!!!
desertnight
16 Nisan 2006, 20:05
Ya arkadaşlar
Diğer tüm motorlar için forumlarda yüzlerce sayfa yorum var. Fakat TRUVA için baktığımda hiçbirşey bulamıyorum. Bu aletin kullanıcısı hiç yok mu? Birileri konu hakkında yorum yapıp memnuniyetini bildirse bugün gidip alacağım. Kullanıcısı olmaması insanı korkutuyor. Regal'e fazladan 1.000 YTL vermek istemiyorum. Anladığım kadarıyla Keeway için çok iyi şeyler söylenmiyor. Artık almak istiyorum. Lütfen yardım!!!
300 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım. Tireşim de oldukça azaldı. Gerçi daha rodajda. Rodaj bittikten sonra daha da azalacaktır.
süleyman_kınlı
17 Nisan 2006, 00:17
Fuarda'ki yetkili arkadaşın söylediğine göre;150'liklerde titreşim sorunu varmış.Bu aksiliği düzeltip tekrar satışa sunacaklarmış...
gupilya
17 Nisan 2006, 15:58
benimki 150 km de 40 km/h hızı ve 4000 deviri aşmadan doalşıyorum. aynı motorun camsız ve motor koruma demiri olmadan masai motor da grand ... adıyla satıyor. ilgilenenlere duyurulur.
bigking
17 Nisan 2006, 17:05
Selam arkadaşlar bede epece araştırdıktan sonra truva kullanıcısı olan bir kardeşinizim şu anda motorum 400 km de yani rodajda şimdilik bir sorun yaşamadım.Fakat rodaj yağını değiştirmek için servisine gittiğimde 20*50 yağ koyuldunu öğrendim yaptığım araştırmalar neticesinde seri makinalara 10*40 yağ koyulması gerktiğinin öğrenerek 10*40 yağ koydurtup öyle kullanmaya başladım şimdi motorum daha performanslı çalışıyor.Butip makinalara 20*50 yağ koymak sakıncalı imiş yağ kanalları küçük olduğu için yağ ısınmadan incelmiyor ve hemen yağlama görevi yapmıyormuş buda motorun ömrünü kısaltıp performans düşüklüğüne sebep olduğunu söylediler yani kısa zamanda motoru elinize alıyorsunuz.Kullanan arkadaşlar bu konuya önem vermeli bence bir diğer sorun motorla beraber gelen yağ o kadar inceki adeta mazot gibi ilk 200 km de mutlaka yağ değiştirilmesi gerekli.10*40 yağ biraz daha pahallı fakat 10 000 km yol yapmanızı sağlıyor. Truva kullanıcısı arkadaşlar bir akşam toplanalım hem tanışmış oluruz hemde daha iyi değerlendirme yaparız.
desertnight
17 Nisan 2006, 17:29
bigking verdiğin bilgi için teşekkürler bende yakında değiştirecektim servise gidince söyleyeceğim 10 40 koysunlar. Evet sayımız yakında artınca bir gezi yapalım. gupilya Ankara'da. o DA Ankara temsilcimiz olsun.
crazytown_
19 Nisan 2006, 13:20
arkadaşlar bende bugün veya yarın motor alıcam truva almak istiorum hem tip hemde servis açısından kesin almalımıyım yoksa daha da araştırayımmı?
desertnight
19 Nisan 2006, 21:04
düşünme al derim.
Bugün 300 bakımını yaptırdım. CBC Servisten Cihan abime ve Hakan'a teşekkürler kendileri binecekmiş gibi ilgilendiler.
infrared
20 Nisan 2006, 11:43
Yeni Anket... Uğrayı verin.
Yeni bir Chopper/Cruiser 250cc alacak olsanız hangisini tercih ederdiniz?
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=210557#post210557
desertnight
20 Nisan 2006, 17:17
Yağ Değiştirecek Arkadaşların dikkatine:
Değerli katılımcımız
SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir. (Akıcılık Derecesi (Vizkozite) :
Bir sıvının dar bir boğazdan akabilmesine o sıvının akıcılık derecesi denir. Bu, belli bir hacimdeki sıvının belli bir çaptaki delikten akma zamanıdır. Akıcılık derecesi vizkozite ile ifade edilir )
Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir.
İmalatçı firma motosikletinizde – 10 derece ile + 40 derece arasında SAE 15W40
– 20 derece ile + 40 derece arasında SAE 10W40
– 30 derece ile + 20 derece arasında SAE 5W20 önermektedir.
Yüksek kaliteli dört zamanlı bir motor yağı motosikletinizin kullanım ömrünü uzatacaktır.
Hyosung Shell Advance Motosiklet yağlarını tavsiye eder.
Bilgilerinize sunar, güvenli ve emniyetli sürüşler dileriz,
Saygılarımızla,
Özcan Ekici
Global Motor A.Ş.
Satış Sonrası Hizmetler Müdürü (Yandaki müdürlük başka hangi firmada var bilmiyorum) Truva'yı tercih nedenim işte bu
kedicik
26 Nisan 2006, 15:52
Ya b u modeli dört beş yerde gördüm. Kullannan arkadaşlar biraz bilgi verse.
stenza
28 Nisan 2006, 12:56
oylama var en iyi custom motor markası hangisi diye . lütfen oylayın sizde .
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12269
sizde katılın oyunuzu kullanın doğru olan kazansın böyle olmaz model sayfasında reklam ediyorlar sonra girip manüple etmeye çalışıyorlar oylamayı
desertnight
01 Mayıs 2006, 23:07
Bugün 450 km'yi devirdim. Şu an için önemli bir sorun yok ancak vites geçişlerinde ufak bir problemim var. Boşa geçirirken zorlanıyorum. Bu problemi yaşayan başka arkadaş var mı? Şanzımanla ilgili olabilir diye düşünüyorum. Önümüzdeki hafta servise uğrayıp soracağım nedir ne değildir diye.
Kullanım oldukça keyifli hale geldi vibrasyon gittikçe azaldı. Üst devirlere arada bir çıkıyorum. Kısa aralıklarda 4000-5000 deviri geçiyorum.
seyrialem
05 Mayıs 2006, 02:07
Motorumu bugün aldım , daha önce tecrübem olmamasına rağmen attım kendimi yollara saatler nasıl gecti anlamadım ilk günde 50 km yol yapmısım bütün ankaranın altını üstüne getirdim, daha plakası bile takılmadı yarın takılacakmıs öyle cıktım yola ama gariptir yada sanstır 1 tane bile trafik polisi ile karsılasmadım ,ilk gün biraz zordu ama sonrası daha güzel olucak nasıl olsa bugün tanıstık onunla , bu uzun sürecek bi ilişkinin ilk günü . Vites geçişlerinde zorlandım ,motoru kaldırırkende öyle , park sorunları yasadım günün sonunda park ederken motor devrildi , kaldırırken yere benzin akıttığını gördüm ve motorun altında sallanan ince beyaz bir hortum yarın servise gidiceğiz.
arkadaslar bu camiada cok yeniyim ankarada yasıyorum
birikimlerimi sizle elimden geldiğimce paylaşacağım .
sağlıcakla kazasız belasız günler.
Kalleş Papaz
06 Mayıs 2006, 21:15
desertnight
hala senden başka kullanıcı bulamıyorum. firma ise çok iyi sattıklarını söylüyorlar. anlamadım ama neyse! bugün ben de fiyat hakkında biraz pazarlık yaptım. iyice alıcı gözüyle bakınca motor bana büyük geldi. biraz gözüm korktu diyebilirim. haftaiçi halledebilirsem heralde ben de bi truva alıcam. bakalım...
desertnight
07 Mayıs 2006, 11:30
seyrialem hayırlı olsun eminim kısa sürede alışırsın.
Kallaş Papaz Truva kullanıcılarının netle arası yok sanırım. Satışlarla ilgili benim motoru aldığım bayiide de durum farklı değil gerçekten yetişmekte zorlanıyorlar. Motor gerçekten iri; fotolarda açıdan dolayı küçük gözüküyor. Ancak şunu söyleyebilirim, yerden yüksek ve kalıplı bir motor. Ayrıca sürüşü çooooook zevkli.
gupilya
07 Mayıs 2006, 16:54
benimki bugün 300 km oldu ve şimdiye kadar yaklaşık 40 YTL lik benzin yedi. bir kere süper bir kere de kurşunsuz koydum. saatte 40 km yi geçmemeye çalışıyorum. bunu aldığım yer sıkı sıkıya tembih etti. kullanma kıulavuzunda da benzer bilgiler var gibi hatırlıyorum. kullanım esnasında 4000 deviri geçmiyorum. motor koruma demiri, ön cam, ayaklıkların ve sisi barının standart donanım olarak verilmesi önemli bir avantaj. çantasının olmaması ise dezavantaj. aslında çanta hızı kestiği için olmasa belki daha iyi. ama diğerleri gerekli. Truva 250 Tr ye benzer motorları satın alanların bizimkinmde standart olan donanıma sonradan para vermeleri mantıksız. nerden baksanız 250 YTl tutuyor. örneğin motor koruma demirine kanuni motaj dahil 150 YTL istiyor. Truva'da şirketten. motor soğukken vitesler zor geçiyor. sonradan alışıyor. Şimdilik benden bilgiler bu kadar.
bigking
09 Mayıs 2006, 16:06
desertnight senin mototorun boşa geçmeme problemi vardı ne oldu servisle görüştünmü
kartalizma
09 Mayıs 2006, 16:15
hayırlı olsun:rendeer:
gupilya
10 Mayıs 2006, 22:00
bugün (10.05.2006) Ulus (Ankara) YİBA çarşısına örümcek almaya gitmiştim. motoru YİBA'nın yanına bıraktım. yaklaşık yarım saat dolaştıktan sonra geldim, ilk başta bir koku ardından yerde bir akıntı; depodan benzin akıtıyor. yeni benzin aldıydım onun için fazla benzin nedeniyle akıtıyor zannettim. yola çıktım ancak benzin akıtmaya devam etti. Taş Han'a vardıydım ki tırsmaya başladım.zaten serviste Aydınlıkev'de, geri döndüm doğru servise. Saat 17 olmuş. Sağolsunlar hemen ilgilendiler ve yaklaşık bri çay içimi süresinde sorunu çözdüler.
Tahminime göre (motor 350 km) kullanım süresine göre en az hafta da bir orasını burasını sıkmak lazım. söylüyorlardı da önemsememiştik. bundan böyle tüm cıvatalar her pazar sıkılacak.
desertnight
12 Mayıs 2006, 02:02
bugün (10.05.2006) Ulus (Ankara) YİBA çarşısına örümcek almaya gitmiştim. motoru YİBA'nın yanına bıraktım. yaklaşık yarım saat dolaştıktan sonra geldim, ilk başta bir koku ardından yerde bir akıntı; depodan benzin akıtıyor. yeni benzin aldıydım onun için fazla benzin nedeniyle akıtıyor zannettim. yola çıktım ancak benzin akıtmaya devam etti. Taş Han'a vardıydım ki tırsmaya başladım.zaten serviste Aydınlıkev'de, geri döndüm doğru servise. Saat 17 olmuş. Sağolsunlar hemen ilgilendiler ve yaklaşık bri çay içimi süresinde sorunu çözdüler.
Tahminime göre (motor 350 km) kullanım süresine göre en az hafta da bir orasını burasını sıkmak lazım. söylüyorlardı da önemsememiştik. bundan böyle tüm cıvatalar her pazar sıkılacak.
Geçmiş olsun. Bu hatırlatman çok güzel bana da serviste bahsetmişlerdi bende pek önemsememiştim. Bundan sonra bende her Pazar temiz bi elden geçireceğim. Bu arada bu modellerde vites geçişlerinde sorun genelde varmış. Kanuni Seyhan 250'lik topicinde de bundan bahseden arkadaşlar var. Motor soğukken oluyor. Yoldayken yapmıyor.
gupilya
12 Mayıs 2006, 22:29
servistekiler "alışır alışır" diyorlar bekliyoruz bakalım alışacak mı diye. sonuç ta ilginç vitesin ilk başta zor, zamanla kolay geçiş yapması.
mesut51
13 Mayıs 2006, 01:49
desertnight dostum salcano topiğini de sen açmışsın ben şu an salcano düşünüyorum senin motor ile salcano sm250-4 arasındaki farklar nelerdir görünüşte ikisi de aynı gibi ama birbirlerine göre artılarını eksilerini bi kıyaslayabilirmisin..
gerçi ben regal istiyodum ama ee naparsın bütçe elvermeyince :pale:
desertnight
13 Mayıs 2006, 07:54
desertnight dostum salcano topiğini de sen açmışsın ben şu an salcano düşünüyorum senin motor ile salcano sm250-4 arasındaki farklar nelerdir görünüşte ikisi de aynı gibi ama birbirlerine göre artılarını eksilerini bi kıyaslayabilirmisin..
gerçi ben regal istiyodum ama ee naparsın bütçe elvermeyince :pale:
Hiçbir fark yok. Tek fark ithalatçı firma. İkisi de Çin'den alıyo Lifan adlı bir firmadan hatta Kanuni Seyhan - Masai Grand Eagle - Cullas -Yuki ve daha bi çokları da aynı. Ben servis durumundan dolayı elemiştim Salcano'yu. Şimdi servisleri nasıl bilmiyorum. Sevis durumu kafana yatıyosa bunların hepsi aynı.
mesut51
13 Mayıs 2006, 14:20
ok teşekkürler..
bigking
18 Mayıs 2006, 12:28
Turuva motoru olan arkadaşlar şehir ve semtlerinizi yazın daha yakın tanışalım.
Kazasız sürüşler dileğiyle.
BİGKİNG
İSTANBUL
FULYA
desertnight
19 Mayıs 2006, 12:19
desertnight
İSTANBUL
GAZİOSMANPAŞA
YILDIZMAK
19 Mayıs 2006, 14:04
TRUVA motor ile ilgili yazıları okudum.YUKI MOTOR adlı bir firmanın bu motoru ve parçalarını kendi markası ile getiriyor.BEYKOZ'daki firmamda 6 adet sattım.Müşteriler alternatiflerinden ses, işçilik, serilik olarak daha memnun edici olduğunu söylüyorlar.
sindoman
19 Mayıs 2006, 15:13
YILDIZMAK Beykoz'un neresinde firman tarif edersen gelmek isterim yanına. Görüşmek dileğiyle
desertnight
20 Mayıs 2006, 08:16
:bounce: :bounce:
Hiçbir fark yok. Tek fark ithalatçı firma. İkisi de Çin'den alıyo Lifan adlı bir firmadan hatta Kanuni Seyhan - Masai Grand Eagle - Cullas -Yuki ve daha bi çokları da aynı. Ben servis durumundan dolayı elemiştim Salcano'yu. Şimdi servisleri nasıl bilmiyorum. Sevis durumu kafana yatıyosa bunların hepsi aynı.
YILDIZMAK burayı okumamışsın heralde...
gupilya
20 Mayıs 2006, 12:00
gupilya
Ankara Dikmen
rutti
20 Mayıs 2006, 14:13
bisan aynı demişsiniz ama onunki V-motor. Lifan tabi ki...
extacy77
20 Mayıs 2006, 14:31
desertnight'ın egzost la ilk fotolardakininkiler farklı,ama motor güzele benziyor ben sevdim:cat:
desertnight
22 Mayıs 2006, 00:00
evet eksozlar farklı. Nedenini sordum ama net bi cevap alamadım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO