Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Truva Tr 250-4
gupilya
09 Ekim 2007, 20:50
Evet benim motordur gupilya.
çok iyi yol maceralarını dinlemek isteriz. nasıl sorun yaşadın mı? biz de cesaret etsek gideceğiz ama tırsıyoruz. yollarda kalırız diye. bir gün bize zaman ayırırsan seviniriz.
seyrialem
10 Ekim 2007, 19:05
Ben Ankara ümitköydeyim istediğin zaman konusuruz, motorla ilgili bi sorun çıkmadı bir ön far lambası yandı onunda yedeğini almıştım zaten .
gokbinet
17 Ekim 2007, 22:56
benım yuki 250-4 motorum var ve seri kalkışlarda 1den 2ye 2den 3e geçiyor bu konuda bana yardım cı olabılecek bır arkadas arıyorum bana yardımcı olunuz
şimdiden teşekkurler
gupilya
18 Ekim 2007, 09:46
benım yuki 250-4 motorum var ve seri kalkışlarda 1den 2ye 2den 3e geçiyor bu konuda bana yardım cı olabılecek bır arkadas arıyorum bana yardımcı olunuz
şimdiden teşekkurler
vites pedalı terazili tip değilse ilk başlarda ayak basıncını ayarlıyamıyor olabilirsin. ya zamanla alışmayı bekle ya da antraman yap.
reshxero
09 Nisan 2008, 09:53
Merhaba arkadaşlar ben de katıldım aranıza, aldık bir truva koyulduk yola diyerekten hepinize kazasız belasız keyifli sürüşler :)
Evet gerçeken de bu model scooterlar arasında bir numara. Hatta ben yakından inceledim. Üzerindeki Yamaha yazısını sökmeyi bile unutmuşlar. Meğer Yamaha da aynı fabrikaya fason yaptırıyomuş. Şimdi Japoncu amcalar kızacak ama gerçekler acıtır.:queen: :queen: :queen:
Haklısın valla ben bayağı memnunum, yamaha-kymco falan tanımıyorum, bu motorun çoğu parçası yamaha cygnus x modelinin, inanmayan varsa resimleriyle yollayayım çoğu parçada yamaha nın damgası var
ömer1
06 Eylül 2008, 02:19
Selamün aleyküm arakadaşlar.
Bende aranıza yeni katılıyorum.Hayırlısıyla Yuki yk 250-4 sahibiyim artık.
Tüm forumu okudum bayağı faydalandım.Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim.Bende bir truva kullanıcı sayılabilirim herhalde.Ben bu motoru hiç araştırmadan aldım.Sonraki araştırmalarımda bu topiği buldum.
Şu an için motorumdan çok memnunum.Ufak tefek karbüratör sorunları vardı makinemin.Servise falan gitmedim.Kendim karbüratörü söküp bir bakımdan geçirdim.Kalkışlarda çok tekliyordu.Isınınca biraz düzelsede yokuşlarda zor kalkıyor ve bazen stop ediyordu.Rolenti biraz yüksekti.Sözün kısası karbüratör yüzünden neredeyse aldığıma pişman olacaktım.
Şu an mükemmel çalışıyor.Buji tırnak araları ayarsızdı.Tüm bakımları iki saat içinde hallettim şu an çok memnunum.Plakaları bu gün taktım.4.ve 5'ci vitesleride kullanma imkanım oldu.Rodaj aşamasında olduğundan çok dikkat ediyorum.
Birde paylaşmak istediğim bir konu var.
Bujiler ve karbüratörü elden geçirince vibrasyon çok azaldı.Vibrasyon şikayeti olan arkadaşlar mutlaka buji tırnak aralarına dikkat etsinler.Ateşlemenin biraz erken veya geç olması bence vibrasyonu artırıyor.
Bayilerde uzn süre yatan araçlarda karbüratör haznelerinde oksitlenme oluyor
kanaatindeyim.Karbüratörde sol pistonu besleyen hazne bayağı oksitli idi.Gaz verince sol hazneyi çalıştıran diafram,gazı kesince biraz açık kalıyordu.
Bu da teklemeye ve yüksek vibrasyona sebep oluyordu.Benim tespitlerim şimdilik bunlar.
Sözü çok uzattım kusura bakmayın.Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
1atasoy
04 Aralık 2008, 00:24
sahibinden.com da bir ilanla irtibata geçtim
sıfır ama 2006 model TRUVA 250-4 ilanı fiyatı 2100 ytl
Fatura Plaka var ama garanti yok. ilanı aşağıda veriyorum.
Özellikle garantilik bir sorun çıkarırmı bana sonra garantisi yok diye kafamı taşlara vurumuyum. servisleri nasıl hangi firma distiribitörü gibi bilgileri ve yorumları acil bekliyorum.bu arada 12 taksitli fiyatı 2500 ytl
http://www.sahibinden.com/sifir_250-4_2100_ytl_bu_fiyata_bulunmazWQQaXQQ11224291WQQpXQ Qdisplayitem
JAKOBEN
04 Aralık 2008, 00:46
Dostum sen git başka bir motor bul bence kendine, belirsiz işlere hiç girme derim ben..
yalnız_kurt
04 Aralık 2008, 00:54
Arkadasım benım ılk motorumdu truva.İsim dısında herseyıyle skygo,fym,yukı,bisan fırmalarının 250-4 markalı modellerıyle bıre bır aynı ve sapına kadar çin malıdır.Garantısı olan çin mallarının bile garantisi yoktur bunu unutma elın anahtar tutuyorsa garantısı sensın o motorun.Motor olarak gayet gusel yol tutusu serı olan bır motordur ama sınırlarını zorlamayacaksın ve perıodık bakımlarını 2500 km bır yaptıracaksın sana bakım masrafı harıcınde sorun cıkrmaz ben tek marşla istanbuldan kırklarelı kıyıkoye gıttım ve yıne tek marşla oradan evıme dondum banamısın demedı otobanda 100/110 arası gıttım normal zamanda 80/90 gecmedım dedıgım gıbı ekstra sorun cıkarmadı ama su var her hafta sagını solunu kontrol eden bınmeden sagını soluna bakan bır kısıyım bakımını asla aksatmadım bu seferlık boyle olsun deyıp eksık hıcbırseyını bırakmadım.Benım yaptıgım sekılde kullanırım dıyorsan al hıc cekınme ama elım anahtar tutmaz bakım makım ben ugrasamam sagına soluna bakamam dıyorsan Alma arkadasım cunku yarın gelırsın buraya ben bu çin mallarının.... deyıp sovmeye baslarsın unutmaman gereken tek sey bu motorun kalıtesı bellı zorlamayacaksın ve bakacaksın...
Bu arada unutmadan ben 8000 km kullandım ve sattıgım kısı suan Datcada kullanıyor motor 12000 km geldı msn gorusuyoruz bılgı alıyorum halen perıodık bakım harıc sorun cıkarmamış...
1atasoy
04 Aralık 2008, 01:17
benim korkum çin malı veya değil her motorda fabrikasyon hata olma ihtimali var şimdi ben bu motoru 2500 ytl verip alırım ondan sonra fabrikasyon bir hata çıkarsa diye korkuyorum yoksa elim anahtar tutar elimden gelen işleri kendim yaparım alet edevatımda var. normalde 0 km kymco ck 125 düşünüyorum yada bulabilirsem 0 km kanuni motocar 200 ama fiyat aklımı çeldi
tnrbasaran
08 Ocak 2009, 04:12
arkadaşlar ben bütün konuyu okudum. inşallah önümüzdeki hafta ben de aranıza bi truva 250lik chopper sahibi olarak katılacağım. 6500 km de bir tane buldum. fiyatı da cazip geldi. bir de ybr125 aklımı kurcalıyor. hangisi dersiniz?
runnercity
28 Ocak 2009, 11:39
Arkadaşlar motorumun resmini görüntülemek için deneme amacıyla bu mesajı yazdım.... satmayı düşünüyorum...
http://img177.imageshack.us/img177/7268/dsc00081qq3.th.jpg (http://img177.imageshack.us/my.php?image=dsc00081qq3.jpg)
evet oldu... :) 2000 ytl ye satmayı düşünüyorum.... ilgilenen arkadaşlar mfuatgok@gmail.com adresine mesaj atabilirler.. Motor Ankara çayyolunda...
5000 km de...
fatih4534
19 Şubat 2009, 21:47
slm arkadaşlar bende bugün yuki yk250-4 ile aranıza katılmış bulunmaktayım.ben makinayı tophanedeki çullastan aldım anahtar teslim 2800e.vitesli motoru ilk defa kullanmama rağmen hemen alıştım motor benim çok hoşuma gitti gerçekten servis olarakta çullas işyerime yakın olduğu için pek sıkıntı çekiceğimi sanmıyorum.bana bu motorla ilgili bilgi ve tavsiyelerde bulunabilirmisiniz.şimdiden teşekkür ederim kazasız sürüşler hepimize
gupilya
10 Temmuz 2009, 10:16
Truva 250 TR kullanıcıları en fazla kaç kilometre yaptı acaba?
Benim ki 11.500 oldu. 2006 model. Diğer kullanıcılar kaç kilometrede?
CESUR*
18 Temmuz 2009, 18:45
arkadaslar ben turuva 250 pazarlınıı yaptımmm alacamm cokk hosumaa gıttııı amaa sızındee bırr fıkrınızıı alayımmm banaa yardımcııı olurmusunuz
tr100a
18 Temmuz 2009, 20:48
arkadaşlar bende var 100cc cup 2006 yılında aldım 1000km bakımından sonra hiç bakıma girmedi çünkü servisi çorluda yok şuan 6000km de ilk günkü kondüsyonunda çok ama çok memnunum honda yamaha hepsine beş basar şimdi arkasından herkes yoruma başlar ben üstünlüğü hız olarak kastetmiyorum kalite olarak bu benim kendi motorum için geçerli diğer truvaları bilmem motorumda satılık değil
tunay749
02 Aralık 2009, 16:03
bendede var truva 250 2. sahibiyim 8 binde aldım 3 4 sefer istanbuldan marmaris datça gidip geldim 16 saat lik bir yol motor 25.000 kilometrede salih abinin dedi gibi bakım ahrici bir sorun çıkarmadı 16 saatlik yolda bir kere bile bişi olmdı 3 4 satte bi durarak gittim 110 120 ile sadece bikere deneme amaçlı hafif yokuştu gaz bastım kilometre ters döndü tahminen 140 civarı bastı zorlasam daha gider gibiydi:D ama siz basmayn motor çok sağlam 2006 model 25.000 satıorum bi acelem yok pazarlıksız 2000 tl
gorkemuls
21 Haziran 2010, 17:35
topic ölmüş canlanın beyler... :mrgreen::pr:
Beycivan
21 Haziran 2010, 18:14
Motorcu arkadaşlar 250 cc katogorisindeki chopper motorlar için ramzey qm 250 formunda güncel olarak faydalı bilgiler vermeye çalışıyorum. Gerek modifiye gerekse teknik yönden istifade edeceğinizi düşünüyorum. Netice itibariyle markaları farklı kendileri benzer olan motorlar .
gorkemuls
23 Haziran 2010, 13:03
slm arkadaşlar, jinlun veya zealsun cruiser farı arıyorum.. yardımcı olabilcek arkadaş var mı? fiyatları hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
Seyreyledim
22 Temmuz 2010, 02:13
Arkadaşlar bana da YUKI yedek parça lazım. Km Saati ve sağ sol kapaklar, ön ve arka çamurluk. Elinde temiz, çıkma olan varsa satın alabilirim.
Km Saatleri aynı zaten çamurluklar da aynı; Bisan, Salcano, Skygo, Truva sahibi olup da elinde çıkma Km Saati, ön-arka çamurluk olan varsa sizlerden de alabilirim.
MuMcuuu
24 Ağustos 2010, 10:16
desertnight
her hafta sivas ve ilçesi arasında haftasonu için gidip geliyorum. ilk gitmemde sol sinyal kırıldı lastiğin arasına sıkıştı patladı ve kaza yapmak üzereydim. Tüm truva ve türevlerinde bu sorun varmış.sinyali tutan iç iskelet zayıf ve motorda vibrasyon fazla. dayanmıyor.eğer kırılmadı ise seninki hemen gidip o kısımı sağlamlaştırmanı öneririm. çamurluktanda parça alıp kırıldığı için görüntü çirkin oluyor aynı sinyalden taksan bile... çamurluk ise 160tl.
bir gitmemde de hız göstergesi bozuldu,farlar geçti,zincir gevşedi,debriyaj gevşedi, torpidoyu açmak için anahtarı soktuğun alt kapak alt tırnağından kırıldı vs vs vs..
motor çok bakımlı olacak ve şehir içinde efendi kullanımlar için kullanılabilir. kesinlikle uzun yol motoru değil... Motor sağlam ben 7bin km yaptım ve hiç arıza yapmadı ama diğer tüm aksamlar gevşiyor ve dökülüyor.
çinliye bi bulaştım birdaha bulaşmam.
seneye baharda 3 motor düşünüyorum;
yamaha dragstar(2000-2004 arası)
hyosung gv650
yamaha Fazer 6
büyük ihtimallede fazer olacak 2-3 yaşında...
Seyreyledim
24 Ağustos 2010, 14:10
her hafta sivas ve ilçesi arasında haftasonu için gidip geliyorum. ilk gitmemde sol sinyal kırıldı lastiğin arasına sıkıştı patladı ve kaza yapmak üzereydim. Tüm truva ve türevlerinde bu sorun varmış.sinyali tutan iç iskelet zayıf ve motorda vibrasyon fazla. dayanmıyor.eğer kırılmadı ise seninki hemen gidip o kısımı sağlamlaştırmanı öneririm.
Ben 2.el aldım motoru (YUKI 250-4) benim motorun sinyallerinin ikisi de kırılmış ve silikonla yapıştırılmış. Belki de aynı sorunla karşılaşmışlardır. Motorda gerçekten vibrasyon aşırı, dün akşam beşinci viteste kapattım motor çıldırıyor kaçla gittiğimi de bilemiyorum.
bir gitmemde de hız göstergesi bozuldu,farlar geçti,zincir gevşedi,debriyaj gevşedi, torpidoyu açmak için anahtarı soktuğun alt kapak alt tırnağından kırıldı vs vs vs..
Benim motorumun da hız göstergesi çalışmıyor, internetten gösterge paneli aldırdım taktırdım akü göstergesiyle devir saati çalıştı fakat km saati yine çalışmadı onun telini değiştirmek gerekiyor bunun için il merkezindeki motorculara gitmem gerekecek. Ve yazdığınızdan anladığım bu km saatinin telini sık sık değiştirmemiz gerekecek. Bir kaç tel alsam ustaya götürmeden ben yapabilir miyim acaba.
Yine dediğiniz gibi; ikinci el almış olduğum motorumun sağ ve sol kapakları. Yani selyi kaldırmak için açmamız gereken kilidin bulunduğu kapak ile aküyü muhafaza eden kapağın tırnakları hep kırılmış durumdaydı. Kapak siparişini servis vermişti fakat sağlamlaştırmama rağmen akünün oradaki kapak düştü, kilidin olduğu yerdeki kapağı da sadece kilit tutuyor, kapaklar bir kaç güne gelmez de yenileri takılmazsa sanıyorum kilitle beraber o da düşecek.
Ben motoru büyük duruyor diye aldım, almadan evvel de sitesinde YUKI servisi olarak belirtilen tamircilere telefon açtım hepsi parçaları var siz motorunuzu getirin biz hallederiz dediler ama sonra motoru bi aldım ne parça var ne bir şey... Bir aydır kapak bekliyoruz!
Motorumun kaporta problemlerini hallettikten sonra full aksesuar takıp önümüzdeki yaz başında satmayı düşünüyorum. Sanırım sağlam marka motor alacak kadar param oluncaya dek motora binmeyeceğim ya da işim görülsün diye 100cc'lik bir çakma scooter alacağım çünkü buna mecburum postane, banka işleri için lazım park sorunu da yok.
inzell
05 Ekim 2010, 19:41
2. el, 2006 model ve 8.500 kilometrede bir Truva buldum. Tavsiye eder misiniz başlangıç için.
Ayrıca bu aletleri genellersek kaç km'ye kadar sorunsuz çalışıyorlar?
Seyreyledim
06 Ekim 2010, 01:59
2. el, 2006 model ve 8.500 kilometrede bir Truva buldum. Tavsiye eder misiniz başlangıç için.
Ayrıca bu aletleri genellersek kaç km'ye kadar sorunsuz çalışıyorlar?
Yuki 250-4 sürücüsüyüm aynı maknedir. Makinem 8000'de. Vibrasyondan (titreşimden) ötürü kaporta sorunları çıkıyor yani kırılmalar, çatlamalar kaportada ve parçalarda bunun dışında motorun titreşiminin dışında herhangi bir olumsuz tarafı yok ben gayet memnunum. Altınızdaki motorun bir çinli olduğunu göz önünde bulundurarak kullandığınızda ona gereğinden fazla yük yükleyip zorlamadığınızda sorun çıkmayacdağını tahmin ediyorum.
Başlangıç için ben 150cc'lik vitesli motorları önermişimdir hep ama bizim motorun da başlangıç için iyi bir motor olabileceğine inanıyorum.
2006 model 8500'de bir makine iyidir, fiyatı iyiyse bence problem yok alınız.
MuMcuuu
16 Aralık 2010, 20:23
Ben 6 bini şehirler arası yolda olmak üzere toplam 10 bin km yaptım. Motorla ilgili tecrübelerimi özetliyorum.
- Titreşim çok fazla ama yeni başlayanlar için bu yönden idare eder.Titreşim fazla ve arka çamurluk içindeki iskelet zayıf olduğundan kronik olarak hepsi arka sinyal kırıyor.Yani arka çamurluk içerisindeki metal iskelete bağlı olan arka sinyal lambası bu demirin kendiliğinden kırılması sonucu kırılıyor. Benimki çamurluğunda bir kısmını alarak arka lastiğe sıkıştırdı. Kaza yapıyordum az daha.
-Kanunu tigere göre son hızda zayıf ama ilk harekette çok hızlı.Kıvrak-atak bi motor diğer çinli emsallerine göre.
-Her çinli gibi titreşimden dolayı civataları gevşiyor.2haftada bir çekip komple civata sıkma operasyonu yapmak lazım. özellikle debriyaj ve arka fren gevşemesi çok can sıkıcı.
ön çamurluğu gevşeyip lastik arasında parçalananı ise duydum.ben kontrol ettiğim için yaşamadım.
-135 km yi az aşağı meyilli güzel bi yolda görebilirsiniz. Ben 85 kiloyum ve gördüm.
-Benzin fiyatı 3,750 tl iken Km ye ağır kullanımda 150 biraz daha agresif kullanımda 160 tl yakarsınız. Yani 30 tl ye 190km yaparsınız. Verdiğim benzin fiyatına göre depo 47 tl ye dolar ve 300- 330 km yol gidersiniz.
-Diğer 250cc çinlilere göre daha büyük ve daha gösterişlidir.
-Uzun yola güvenle çıkamazsınız.Kesin sağdan soldan dökülmeye başlar. Ancak motor çok sağlamdır ben hiç sorun yaşamadım.yaşayanda görmedim.
- çok bi iddiam yok şehir içinde efendi efendi gezecem diyorsanız alın.Ancak agresif kullanan,şehirden uzaklaşan birisi iseniz tavsiye etmem.Çok para harcarsınız helede sağından solundan anlamıyorsanız.Gidin 6-7 yaşında temiz bi japon alın daha iyi.
-9600 km de ön amartösörün sol keçesi patladı. Keçe bulamadık servislerde bekliyoruz.
Arka çamurluktan parça alarak sinyal kırdığım zaman çamurluğu değiştirmek istemiştim ama bi arka çamurluğu 160 tl. Yedek parçaları zor bulunuyor ve pahalı.
-Dediğim gibi efendi efendi,birazda gösterişli,fazla iddiam olmadan şehirde gezmek istiyorum,elimde anahtar tutar diyorsanız alın. aksi halde bulaşmayın. Gerekirse 1 sene daha dişinizi sıkın japon alın derim ben...
bunu satışa çıkardım ve 600 veya 1000cc japon raicing makine bakıyorum şimdide.Bununla başarılı bir acemilik dönemi atlattım sadece...
saygılarımla
(herkese merhaba yeni üyeyim.)
Seyreyledim
17 Aralık 2010, 02:15
Ben 6 bini şehirler arası yolda olmak üzere toplam 10 bin km yaptım. Motorla ilgili tecrübelerimi özetliyorum.
- Titreşim çok fazla ama yeni başlayanlar için bu yönden idare eder.Titreşim fazla ve arka çamurluk içindeki iskelet zayıf olduğundan kronik olarak hepsi arka sinyal kırıyor.Yani arka çamurluk içerisindeki metal iskelete bağlı olan arka sinyal lambası bu demirin kendiliğinden kırılması sonucu kırılıyor. Benimki çamurluğunda bir kısmını alarak arka lastiğe sıkıştırdı. Kaza yapıyordum az daha.
-Kanunu tigere göre son hızda zayıf ama ilk harekette çok hızlı.Kıvrak-atak bi motor diğer çinli emsallerine göre.
-Her çinli gibi titreşimden dolayı civataları gevşiyor.2haftada bir çekip komple civata sıkma operasyonu yapmak lazım. özellikle debriyaj ve arka fren gevşemesi çok can sıkıcı.
ön çamurluğu gevşeyip lastik arasında parçalananı ise duydum.ben kontrol ettiğim için yaşamadım.
-135 km yi az aşağı meyilli güzel bi yolda görebilirsiniz. Ben 85 kiloyum ve gördüm.
-Benzin fiyatı 3,750 tl iken Km ye ağır kullanımda 150 biraz daha agresif kullanımda 160 tl yakarsınız. Yani 30 tl ye 190km yaparsınız. Verdiğim benzin fiyatına göre depo 47 tl ye dolar ve 300- 330 km yol gidersiniz.
-Diğer 250cc çinlilere göre daha büyük ve daha gösterişlidir.
-Uzun yola güvenle çıkamazsınız.Kesin sağdan soldan dökülmeye başlar. Ancak motor çok sağlamdır ben hiç sorun yaşamadım.yaşayanda görmedim.
- çok bi iddiam yok şehir içinde efendi efendi gezecem diyorsanız alın.Ancak agresif kullanan,şehirden uzaklaşan birisi iseniz tavsiye etmem.Çok para harcarsınız helede sağından solundan anlamıyorsanız.Gidin 6-7 yaşında temiz bi japon alın daha iyi.
-9600 km de ön amartösörün sol keçesi patladı. Keçe bulamadık servislerde bekliyoruz.
Arka çamurluktan parça alarak sinyal kırdığım zaman çamurluğu değiştirmek istemiştim ama bi arka çamurluğu 160 tl. Yedek parçaları zor bulunuyor ve pahalı.
-Dediğim gibi efendi efendi,birazda gösterişli,fazla iddiam olmadan şehirde gezmek istiyorum,elimde anahtar tutar diyorsanız alın. aksi halde bulaşmayın. Gerekirse 1 sene daha dişinizi sıkın japon alın derim ben...
bunu satışa çıkardım ve 600 veya 1000cc japon raicing makine bakıyorum şimdide.Bununla başarılı bir acemilik dönemi atlattım sadece...
saygılarımla
(herkese merhaba yeni üyeyim.)
Çok değerli bilgiler vermişsiniz çok sağolun. Yorumlarınıza aynen katıldığımı belirtmek istiyorum.
Seko
17 Aralık 2010, 09:49
Mumcu'nun verdiği bilgilerden sonra yeni başlayacak arkadaşlara tavsiyem bu motoru gördükleri yerde arkalarına bakmadan kaçmaları olacak. Bundan çok daha iyi ama 250 cc olmayan Çin'li motorlar var.
Mumcu arkadaşım, bu motordan sonra 600 cc SS makina almak bence biraz hızlı bir geçiş olur. İstersen daha sakin Er-6n gibi birşeyle devam et.
Seyreyledim
17 Aralık 2010, 19:11
Mumcu'nun verdiği bilgilerden sonra yeni başlayacak arkadaşlara tavsiyem bu motoru gördükleri yerde arkalarına bakmadan kaçmaları olacak. Bundan çok daha iyi ama 250 cc olmayan Çin'li motorlar var.
Mumcu arkadaşım, bu motordan sonra 600 cc SS makina almak bence biraz hızlı bir geçiş olur. İstersen daha sakin Er-6n gibi birşeyle devam et.
Parayı toparlasam bu çinliyle bir dk daha uğraşmaz gider hemen Kawasaki EN 500 alırım. Asıl almak istediğim motor Vulcan 800 ama işte yükselsek yükselsek yükseleceğimiz yer, EN 500'ün olduğu yer.
EN 500 artık eskidi ama ben EN 500'den memnun kalmamış ''1'' adama dahi rastlamadım.
Kawasaki'nin 600'lük chopperı da var sanırım. Onun hakkında bilgim yok.
MuMcuuu
13 Mart 2011, 21:16
[/COLOR]
Çok değerli bilgiler vermişsiniz çok sağolun. Yorumlarınıza aynen katıldığımı belirtmek istiyorum.
teşekkür ederim.
Seko
geçiş konusuna gelince sana katılamıyacağım. R1 aldım. İnsanın kendisini bilmesi yetiyor. Sorumluluk alabilme meselesi bu.
doğa üstü bir güç ve çok büyük bir sorumluluk...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newreply.php?do=postreply&t=11262#ixzz1GVMGAvpw
rotasiz_0624
18 Mart 2011, 01:15
mrb arkadaşlar tüm motosiklet severlere selamlar,bugün üye oldum ben berkay,aranıza truva tr 250-4 ile katıldım.motoru bugün aldım motor hakkında pek bişi bilmiyorum bi an hoşuma gitti aldım ama yardımlarınız lazım arkadaşlar,ben mesajlarınızı okudum bayağı bi bilgi sahibi oldum ama benim aklıma takılanlar var motoru tanıtayım isterseniz 2006 model 7 trafiğe çıkışlı 20.000 kmde bordo görünürde tertemiz bi motor.çift silindir olduğunu düşünerekden güzel ivmelenmediğini düşündüm,bi arkadaşıma gösterdim baskı balatan çok zayıf dedi,ve zincir hafiften şıkırdıyor giderken gevşek olsa gerek,bide çalıştırıp gesdiğimde şarz seviyesi normal ama akşamları far açık olduğu için doldurmuyor gibi basmıyor marş bunlar bana kaça malolur bana yardım ederseniz çok sevinirim,biraz ani giriş gelişme sonuç yaptım ama acemiliğime verin özür dilerim.motoru 1000 tlye aldım
MuMcuuu
20 Mart 2011, 16:40
Titreşimli motor olduğu için zincir, vites teli, frenler ve diğer aksesurlar gevşiyor. zamanla öğrenip kendin sıkmaya başlarsın. zincir sıkılıp temizlenip yağlanınca o ses kalkar.
Aküyü şarj ettirirsen bu problemin ortadan kalkacağını düşünüyorum. (5tl)
Zinciri sıkmayada ücret vermezsin ama genel olarak tüm civatalarını sıktırmanı gerekirse bunun karşılığında ücret vermeni öneririm.
sıkıntın balatalarda. Motorcuya gidip soracaksın ne kadar ve ne sürede gelir diye.
zor bulunuyo bazen uzun sürüyo gelmesi ve pahalı oluyo genelde parçalar.
çinliler her parçayı takım halinde satıyolar japonlar gibi parça parça satmıyorlar malesef.
1000 tl iyi biyat. yağ değişimi akü şarjı civataların sıkılması balata filan derken 200 tl tahmini masrafın olur.(lastikler iyi ise) bütçen bu ise yapacak birşey yok al derim ben.. motora binmiş olursun sıkıntılar yaşasanda.
birde maşalara ve keçelere baktır benden sana tavsiyee.
direksiyon maşası varya hani
direksiyonun (gidon) altından inen iki boru.. onun girdiği bir yatak vardır aşağıda içerisinde hidrolik yağ ve keçe vardır. maşanın durumuna ve keçelerin durumunada bi baktır. orası sağlamsa al... lastiklerde iyi ise en fazla 200 tl masrafın olur.
... tl verirsen bendekini veririm sana kuruş masrafı yok :d sitede bende yeniyim yasaktır belki satış reklam filan diye fiyat vermedim ama düşünürsen burdan yaz görüşelim..
saygılar
rotasiz_0624
21 Mart 2011, 23:21
MuMcuuu arkadaşım çok teşekkür ederim bilgilerin için direksiyon keçesi hidrolik olayı falan iyi oldu öğrenmem,yarın onada baktırım aldım ben motoru,aküyü bugün gösterdim ömrü bitmiş şarz tutmaz dediler sıfır akü aldım 12 v 9 amper 70 tlye(50tlyede vardı önermedi kimse)ve takıp çalıştırdılar şarz normal dediler ancak farı açınca halen düşüyo şarz bugün tamirci onada bakılacak,bi takımda ayna aldım 15 tlye,ve zincir kısalcak işde baskı balata komple değişiyor,rolanti ayarı ve şarz için parça dail hepsine 65 tl para verdim,sade 50 baskı balata tutuyor,ayna zincr ws şarz 15 liraya gelmiş oluyor(toplamda 120 tlye maloldu),yarın öğlen biter işi dedi almaya gidicem,lastiklerim yeni ayarında evet,yağını satan arkadaşım o gün deiştrdiydi,frenlerdede problem yok her sorun çzülcek inş yarın,tek bir sorun kalıyor canımı sıkan,arka sinyaller kırık,demirinden kıırılmış ve çamurlukdan parça alarak kırılmış :S vibrasyondan,,almamış olsam bakardım motoruna,ama olan oldu iyi mi yaptık kötümü bilmiyorum,çok teşekkür ederim tekrar
MuMcuuu
22 Mart 2011, 01:07
rotasız
çamurluktan parça alarak benimde sinyal kırıldı. içerdeki metal iskelet zayıf. sinyallerde ona bağlı oluyo... o iskelete sağlam bi şase kaynatacaklar ve o şaseyede yeni sinyal takacaklar.
sapı plastik olan sinyallerden sakın alma ben aldım onlarda içerdeki demir ile plastik arasından oynuyor :D metal olanları var sap kısmı.. onlardan al güzel şase kaynatsınlar bişi olmaz daha.
hayırlı olsun o paraya binilir bi motor. motor sıkıntısı çeken görmedim duymadım. eline anahtar alır haftada bir sıkarsan sağını solunu aksesurlarda dökülme olmaz... böyle yapmanı öneririm.
ekstradan sis lambası takılmış ise (ben taktırdım) onlar çok güç harcıyor gece ihtiyaç duymadan açmayacaksın.. normal farlar ise sorun vardır ben anlamadım bu olayı ustaya göster..
debriyaj rahat geçmiyosa oda gevşemiştir sıktır onuda.. frenlerin ve debriyajın sıkılığı ayarı iyi olursa, zincirin sıkılığı iyi olursa ve sağını solunu sürekli sıkarsan keyifle binebileceğin bi motor..
hayırlı olsun.
kazasız ve keyifli sürüşler şimdiden...
rotasiz_0624
23 Mart 2011, 02:35
kardeşim çok çok çok teşekkür ederim sana çok rahatlattın beni çözüm yolu arıyodum motosikletlerden anlamadığım için hiç bişi yapamadım,demeseyin yarın gidip aynı sinyallerden alıcaktım iki tane çok sağol dostum güzelce kaynattırayım ve metal saplı alıp taktırayım,debriaj sorunu baskı-balata deiştirince çözüldü vitesler rahat ve çok deli ivmeleniyor motor,çalışma sorunuda çözüldü gibi gece gezdim biraz far açık bastım güçlü bir şekilde marş yaptı,sinyalleride yaptırınca problemsiz bi motor olucak umarım,ama bişi emrak ediyorum motoru çalıştırıp gezerken soldaki şarz kadranının kaçda olması gerekiyor(norman şarz ölçüsü)senin motorun mesela kaç gösteriyor,şarz eksik yapar ve yeni aküyü bozarım diye korkuyorum,1.30 larda far açınca ve uzun yakıncada düşmüyor ama eksikmiki yinede tahmin eddiğim sonda yani 1,50 de olması gerekiyor diye düşünüyorum.başını ağrıtmadıysam eğer bu şarz konusunda bi bilgi verirmisin bana.bu arada bugün anladım ki dediğin doğru her hafta bi sıkılama operasyonu yapmam lazım evet lanet vibrasyon sağolsun :)tekrar teşekkürler,sanada kazazız,sıkıntısız ve keyifli sürüşler diliyorum
MuMcuuu
26 Mart 2011, 04:06
Yok eksik değil iyi. Aküyü 5 tl ye şarj etttirirsin sıkıntı yaşarsan. Çabuk ölmez aküler. Motorun orjinal uzun kısa farları etkilemiyor. Ben gece şehirlerarası yolda sıkıntıya düşünce gidip araba sisleri yaptırmıştım. Mikelanjlı. Çokta şık durmuştu farların arasında :D Motorun orjinal farları gece aydınlatmanın olmadığı şehirler arası yollarda hiçbir işe yaramıyor. İhtiyaç duyarsan sende yaptırırsın. 50 tl farlar.. 20 tl kadarda ustaya verirsen yapar. Ama motoru çalıştırmadan ne olursa olsun birdaha far açma.
Torpido gözündede mutlaka anahtar takımın olsun. Akünün sigortası var birkaç tane sigorta al koy. Atarsa hemen takarsın. yerinide öğren. Farlar için 2 tane yedek ampül koy torpidona. Titreşimden dolayı onlarda çabuk geçiyor :D sakın kalitelisini alma ampüllerinde. Hiç fark etmiyor. 2 tl ye var 10 tl ye var... 2 tl liklerden al.. ikiside geçiyo belli bi süre sonra. anahtar takımının yanına koy bulunsun.
kornası çok zayıf. Motosiklet aksesuarı satan yerlerde miklanjlı çin kornaları var. 10 tl. Hem çok güzel görünüyo hemde sesi iyi. trafikte şart. Al bir tane taktır ondan.
birde motora bindiğinde sol alta eğildiğinde göreceğin bir vana var.. yakıt vanası. Motoru park edince onu ortaya al. Bindiğinde yukarı getir. yukarda kalsınki yedek depondan yemesin. Yolda benzin biterse aşağı alırsın ve benzinliğe gidene kadar sana yetecek olan yedek depoya geçmiş olursun.
aklıma şimdilik bunlar geliyo. Tecrübelerimi anlatırım benim yaşadığım sıkıntıları sen yaşamazsın inşlhh..
zincirini belirli aralıklarla yağla. Önce temizle sonra yağla.
Birde çok dikkatli ol. Öğrendim dediğin zaman kaza yaparsın bu motor işinde...
sen bi bendekine bakta gör truvayı ne hale getirmiştim :D Şimdi R1 var nefret ediyorum ondan ama çok güzel anılarım oldu onunla.
sahibinden.com da sivas ilinden truvaya bakarsan çantalı filan temiz bi truva var. bak bi :D
gupilya
13 Mayıs 2011, 11:41
2006 yılında bu motoru satın aldığımda bir bilinmezin içine girdiğimizi biliyordum. Piyasaya Çin malları yeni yeni giriyordu ve çoğu tüketici şikayetçiydi.
Nisan ayında 5 seneyi devirmişiz. Pek kullannamadığımız için 15 000 km yapmışız. Verdiğimiz paraya karşılık fazlasını almışız. Zamanında bakımını yaptırıdğımız için mi? yoksa şansımızdan mıdır bilinmez. Bir kere debriyaj teli koptu o da dönüşte park ederken.
Daha ne isteyelim.
burak06truva
17 Ekim 2011, 23:48
herkeze selamlar bende aranıza yeni katıldım motorum 7 binde ve şimdilik çok memnunum yalnız bazı sorunları var devir saati çalışmıyor vites göstergesi çalışmıyor ön keçeden yağ atıyor herkese ii forumlar ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
bide kaç numara yağ kullanmam gerek 10/40 sentetikmi 10/50 mi bide 1. vitesdeyken bazen boşa atıyor motor ndndir herkese ii forumlar
Seyreyledim
18 Ekim 2011, 13:42
herkeze selamlar bende aranıza yeni katıldım motorum 7 binde ve şimdilik çok memnunum yalnız bazı sorunları var devir saati çalışmıyor vites göstergesi çalışmıyor ön keçeden yağ atıyor herkese ii forumlar ...
bide kaç numara yağ kullanmam gerek 10/40 sentetikmi 10/50 mi bide 1. vitesdeyken bazen boşa atıyor motor ndndir herkese ii forumlar
YUKi 250-4 var bende, aynı makina. 10w / 40 kullanabilirsiniz. 2000km'de bir değiştirirseniz iyi olur zaten 1.8-9 lt kadar alıyor tutacağı 35-40 tl arası olacaktır. Her yağ değişiminde değiştirmek iyi olsa da en azından iki yağ değişiminde bir yağ filtresi değiştirmekte fayda vardır. Bizim motorlarda özellikle motor yağı hem motorda hem de şanzımanda kullandığından yağ değişimi konusu daha bi önem arz ediyor. Buna dikkat edin, yağı zamanında değiştirin derim.
Vites göstergeleri problem değil o kadar, bunu işten kaçmayan bir oto-elektrikçi de halledebilir ama genelde otomobilciler uğraşmak istemezler. Zaten kış geliyo motosiklet tamircilerinin işleri yoğun olmaz götürürsünüz bi motosiklet tamirhanesine hallediverirler.
Ön keçeden yağ atıyor deniliyorsa motorun açılması gerekiyor demektir. Motoru sadece açmak için bile önemli bir rakam isteyebiliyorlar fazla kazıkçı olmayan bir ustaya giderseniz size yardımcı olur hem fazla para istemez. Bu sekman değişimi gibi basit bir şekilde giderilebileceği gibi bundan daha ciddi bir problem de saptanabilir. Arıza tespit edilmeden bir şey diyemeyiz ama 7000 gibi çok binilmemiş bir motorda sekmandan başka bir sıkıntı olabileceğine ihtimal vermiyorum.
Vites atması da yine dişlilere bakmakla arıza tespiti yapılabilecek bir durum. Dişli değişmesi gibi durumlar söz konusu olabilir, debriyajdan kaynaklanabilir. 7000'deki bir motorda atma da olmaması lazım. 20.000'den sonra başlar genelde bu vitesten atma olayı. Nasıl motor kullanıyorlar da böyle oluyor bilmiyorum. Sonuçta mekanik bir sistem. İyi kullanılmış olsa da böyle bir arızayla karşılaşmayı fazla garipsememek lazım.
Bizim motorlarda çokça km teli kopma problemi olur. Aldığınız motor 7000'de görünüyor olabilir belki bir dönem tel kopmuş ve taktırılmamış dolayısıyla o dönemde binilen km cinsinden mesafe miktarı saate yansımamış olabilir. Asfaltta binildiği göz önüne alınarak lastiklere bakarak motorun ne kadar gittiği konusunda bir tahminde bulunabilirsiniz. (Toprağa falan girdiyse aşırı yıpranmış olabilir, yanılabilirsiniz)
Sonuç olarak temennim o ki inş. motora çok para vermemişsinizdir çünkü motoru toparlamak isterseniz biraz masraf yapmanız gerekecek. Yine de kendinizi soğutmayın motordan. Yavaş yavaş toparlanır ne de olsa hem işçilik hem de parça fiyatları çok yüksek değil. (Şanzıman için işçiliği biraz fazla talep edebilirler.)
burak06truva
19 Ekim 2011, 20:37
yok çok para vermedim hesaplı geldi km teli kopuk debriyajda sabah ilk çalışdırırken debriyaja basmama rağmen motor gitmeye meyilleniyo viteslere de zor geçiyo yukarda kavrıyo galiba debriyaj bitik keçeden kaçırıyo dediğim maşanın keçesinden kaçırıyo demişdim ankarada yedek parçacısını bilen veya tarif edebilecek varmı ?
eradicate
19 Mayıs 2012, 15:19
mrb arkadaşlar...bnm de truva TR250 motorum var...kitapçığı olan varsa koyabilir mi? 2. el aldım kitapçığı yoktu...ingizlice türkçe farketmez...
Seyreyledim
20 Mayıs 2012, 22:06
mrb arkadaşlar...bnm de truva TR250 motorum var...kitapçığı olan varsa koyabilir mi? 2. el aldım kitapçığı yoktu...ingizlice türkçe farketmez...
Truva, Skaygo, Yuki, Seyhan 250 birbirlerinin neredeyse aynısı. Bir-iki motor daha var mesela Jinlun JL-250 gibi. Bunlardan herhangi birisinin kitapçığı olsa işimizi görecek. Ben de çok soruşturdum ama kimseden bulamadım. İnternetten araştırdım Jinlun Jl-250'nin kitapçığını pdf olarak buldum ingilizce ama parayla satılıyor 25 Euro civarında. Ücretsiz bulamadım. Dosya paylaşım sitelerinde bile arama yaptırdım bir türlü bulamadım.
Kullanım Kitapçığı elinde olan bir arkadaşımız taratıp paylaşırsa çok makbule geçer.
Motorcu78
23 Haziran 2017, 18:51
Kullanan var mı bu motoru hala ?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO