PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46

kivancern
26 Kasım 2015, 17:19
Rodaj konusu cok tartismali ya :) benim todajim 2500km de biter mesela :) suan 1400km deyiz 3 kere yagi degisti analize gonderildi

enxdesign
26 Kasım 2015, 17:36
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.

2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP

- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.

Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?

Can4
26 Kasım 2015, 17:50
Rodaj konusunu kısaca özetler misiniz rodajdayken basın falan diyenler var benim bildiğim genelde düşük devirlerde kullanmak arada sırada yüksek devirlerde göstermek yani bi 600rr ı alıp rodajdayken 200+ basmak mantıklı bir hareket midir rodajcı arkadaşlara duyrulur :)

biyeybaraküs
26 Kasım 2015, 17:56
Rodaj konusu cok tartismali ya :) benim todajim 2500km de biter mesela :) suan 1400km deyiz 3 kere yagi degisti analize gonderildi

bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum

Mitoqondri
26 Kasım 2015, 18:23
bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum

Kan tahlili gibi birşey heralde, bende merak ettim. :silent:

Sti
26 Kasım 2015, 18:56
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.

2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP

- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.

Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?

Truimph daytona 675r derdim ben,tasarim olarak farkli,3 silindirli,ohlins amortisor,brembo frenler,olumsuz bi yorum yok,aea nin incelemesinde ise ne honda kadar rahat,nede r6 kadar rahatsiz bi oturus pozisyonu var,diyodu ayri bi fikir olsun size koseye ilistiriyim :D

kivancern
26 Kasım 2015, 21:53
Rodaj konusunu kısaca özetler misiniz rodajdayken basın falan diyenler var benim bildiğim genelde düşük devirlerde kullanmak arada sırada yüksek devirlerde göstermek yani bi 600rr ı alıp rodajdayken 200+ basmak mantıklı bir hareket midir rodajcı arkadaşlara duyrulur :)

Hocam cok karmasik konu rodaj rodaj yaptikdan sonra makinanin icini acip bilmeden hangi yontem daha dogru bilinemez..

Kisacasi 2 yontem var soft ve hard diye.. isminden anlasilcagi gibi biri bir sure nazik kullanio dieri ise daha agresif motoru isi sikluslarina koyma prensibi..

Belki faydasi olur arkadaslara her iki yonteminde dedigi yapilmamasi gereken seyleri yaziyim:
1. Motoru hicbirzaman ayni devirde kullanmamak..
2. Motoru dusuk devirde bogmamak
3. Motoru sogukken kullanmamak
4. Sentetik yag kullanmamak!




bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum

Yag analizi cikmis motor yagda.. demir cinko aluminyum petrol gibi urunleri analiz ederek motorunuzun durumu hakkinda fikir verio

Kan tahlili gibi birşey heralde, bende merak ettim. :silent:

Google a oil analysis yazinca birsuru firma cikio hocam... motosiklet icin biraz database leri zayif o yuzden gelismesi gereken bir yer

biyeybaraküs
26 Kasım 2015, 21:59
ok bu analizi veya türkiye de yapan yer neresi veya hangi servis

kivancern
26 Kasım 2015, 22:16
ok bu analizi veya türkiye de yapan yer neresi veya hangi servis

Turkiyede malesef yok hocam bildigim kadariylan. Olasada zaten sizin sonuclarinizi baskasiyla karsilastirmalari gerekior ve bunun icinde iyi bir database gerekior (gerci modern modeller az cok ayni)

Yurt disinda blackstone labs firmasini oneririm abd originli bir sitesine girip bakabilirsiniz.

Benim motorum rodajda oldugu icin daha bu firmayi kullanmadim.. rodajda zaten degerler tavan yapmis olur.. sadece yakit varmi diye baktim yagda onuda itu de yaptirdim.. fakat 1500 km de bir dahakine full analize gidicek muhtamelen

okan40
26 Kasım 2015, 22:32
Bende satılık cok temiz 2013 r6 var düşünürsen gorüselim

enxdesign
27 Kasım 2015, 00:30
Bende satılık cok temiz 2013 r6 var düşünürsen gorüselim

Model, renk, hasar, boya, km ve fiyat bilgisi nedir?

initial-D
27 Kasım 2015, 01:47
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.

2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP

- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.

Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?

zx636 için zorla bütçeyi derim :)yada crossplane r1

cakalaz
27 Kasım 2015, 10:30
Rodaj öyle lafla yapilmaz. Her motorun kitapciginda uygun rodaj sartlari , parcalari , yaglari vs yazar.
600RR ın en guzel rodaji bence ilk 300 km max 4500/devir ikinci 300 km max 5500/devir üçüncü 300 km max 6500 devir seklinde ani gazlamalar olmadan yapilandir. Amac zaten parcalari alistirmak olduğundan yumusak bir kullanim motor icin uygun rodajin tamamlanmasini sağlıyor.
1000 km bakimi sonrasinda da yavas yavas devir aralığı artirmak daha sagliklidir. Rodaj bitti hoop 13/bin devir olayi da bence yanlistir ... Hersey usulune uygun ve sirasiyla olmalidir

Sokollu
27 Kasım 2015, 11:13
Bu Leyla için çöllere düşülmez mi bee :salut:::pembe::::utangac:::143::::143::


http://www.hondacbr600rr.org/wp-content/gallery/honda-cbr600rr-limited-edition/honda-cbr600rr-2010-b.jpg

Kendimi kapitalist sistemin kölesi yaparım seve seve, seneye ek iş otopark değnekçiliği filan yapıp alacağım inşallah.

Trafikte kavga ederim la dönüp yan baktın diye milletle :flower:

Karalı
27 Kasım 2015, 11:25
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.

2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP

- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.

Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?

Mantık'lı olup hayallerimin peşinde koşaardım:)

Kanji
27 Kasım 2015, 12:39
O motorların tiplerinin yanısıra, işletim giderlerini, trafik sigortası , kasko ve periyodik bakımlarınıda göz önünde bulundurup bir kenara yazarsanız, kullanırken başınızı ağrıtan durumlardanda mümkün olduğunda uzak durmuş olursunuz kanısındayım.:) Günümüzde scooterların bile periyodik bakım ve trafik sigortası ücretleri ortada...Aldıktan sonraki değer kaybına pek değinmeyeceğim, çünkü bu kişinin zaten gözden çıkardığı ve göze aldığı tutardır, ama ne olursa olsun 1000lik makina en fazla değer kaybına uğrar :cat:

kivancern
27 Kasım 2015, 14:16
Rodaj öyle lafla yapilmaz. Her motorun kitapciginda uygun rodaj sartlari , parcalari , yaglari vs yazar.
600RR ın en guzel rodaji bence ilk 300 km max 4500/devir ikinci 300 km max 5500/devir üçüncü 300 km max 6500 devir seklinde ani gazlamalar olmadan yapilandir. Amac zaten parcalari alistirmak olduğundan yumusak bir kullanim motor icin uygun rodajin tamamlanmasini sağlıyor.
1000 km bakimi sonrasinda da yavas yavas devir aralığı artirmak daha sagliklidir. Rodaj bitti hoop 13/bin devir olayi da bence yanlistir ... Hersey usulune uygun ve sirasiyla olmalidir

Hocam rodaj cok kisiel bir konudur ben kimzenin teknigine yanlis dogru diyemem.. sadece oraya yazdigim 3,4 madde disinda.. tum rodaj ekolleri o maddelere katilir ve yapilmamasi gerekir.. sizin tekniginize yanlis demiorum.. herkesin kendi metodu vsr..

Kullanim klavuzu ilk 500 km sakin tepkilerle kullanin dior ve hizinizo devrinizi degistirin diyor sanirim..

Sizin yaptiginiz yanlis sanirim hrc motorunuzda sentetik yag koydunuz 1000 km once.. buda butun ekollere gore yanlis sebebi biraz teknik ilgilenen olursa anlatirim

okan40
27 Kasım 2015, 15:01
Sahibinden İlan no 241725900 bak yardimci olurum

cakalaz
27 Kasım 2015, 15:58
HRC 'mde 3000 km bakiminda motul koymustum tam sentetik onu da beğenmeyip yine yari sentetige döndüm. Bizim motorlarin yağı kesinlikle yarisentetik olmali diye düşünüyorum. Şimdi de Motul 5100 1040 kullaniyorum repsolumde. Memnunum :)

Mitoqondri
27 Kasım 2015, 17:31
Hocam rodaj cok kisiel bir konudur ben kimzenin teknigine yanlis dogru diyemem.. sadece oraya yazdigim 3,4 madde disinda.. tum rodaj ekolleri o maddelere katilir ve yapilmamasi gerekir.. sizin tekniginize yanlis demiorum.. herkesin kendi metodu vsr..

Kullanim klavuzu ilk 500 km sakin tepkilerle kullanin dior ve hizinizo devrinizi degistirin diyor sanirim..

Sizin yaptiginiz yanlis sanirim hrc motorunuzda sentetik yag koydunuz 1000 km once.. buda butun ekollere gore yanlis sebebi biraz teknik ilgilenen olursa anlatirim

Hocam yağ olayını seve seve dinlerim (okurum) anlatırsanız. :) Yarı veya tam sentetik vs. Bilgimize bilgi katmış oluruz. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------


Bu Leyla için çöllere düşülmez mi bee :salut:::pembe::::utangac:::143::::143::


http://www.hondacbr600rr.org/wp-content/gallery/honda-cbr600rr-limited-edition/honda-cbr600rr-2010-b.jpg

Kendimi kapitalist sistemin kölesi yaparım seve seve, seneye ek iş otopark değnekçiliği filan yapıp alacağım inşallah.

Trafikte kavga ederim la dönüp yan baktın diye milletle :flower:

Hayırlısı be gülüm. :cherry:

malibu79
27 Kasım 2015, 17:49
http://i.hizliresim.com/bMM458.jpg (http://hizliresim.com/bMM458)

Ready to fly ;)

cakalaz
27 Kasım 2015, 18:13
Rodajı Biten R6 mıza Tiger Egzoz taktık..

http://i.hizliresim.com/XqqyjD.jpg (http://hizliresim.com/XqqyjD)

kivancern
27 Kasım 2015, 18:33
Hocam yağ olayını seve seve dinlerim (okurum) anlatırsanız. :) Yarı veya tam sentetik vs. Bilgimize bilgi katmış oluruz. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------



Hayırlısı be gülüm. :cherry:

Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

Ingilizce varsa kaynak da atabilirim

Mitoqondri
27 Kasım 2015, 18:44
Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

Ingilizce varsa kaynak da atabilirim

Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?

YouSuffer
27 Kasım 2015, 18:51
Ah leyla kasa çok güzel ya :)

kivancern
27 Kasım 2015, 18:55
Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?
Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

(Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)

Mitoqondri
27 Kasım 2015, 19:07
Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk. :)

Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? :cherry: O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince. :sunny:

kivancern
27 Kasım 2015, 19:39
Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk. :)

Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? :cherry: O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince. :sunny:

Hocam ayni deterjan mi bilmiorum ama motor yagindaki deterjanlar motor yagina uretici firma tarafindan eklenen katki maddalerdir.. temel gorevi aslinda pistondaki patalamalar sonucu olusan ve ortaya cikan asitleri noturleyip motor bloguna zarar vermeyi onler.. bunlar motoru korur oxitlenme ve asit erimesine karsi korur..

Motul 300v de bu deterjanlar sanirim cok az miktarda var bu yuzden cok sik degistirmek gerekior.. dier full sentetik yaglarin da daha uzun sure dayanmasinin buyuk bir sebebi bu.. mineral yaglar vizkositesini korusada bi sure sonra yag asitlesior ve asitlenmis yag motor bloguna zarar veriyor :)

Bu konuda cok iyi bilgili deilim fakat full sentetik yaglarin koruma faktorlerinden biri bu die biliorum


Bu arada cbr a cok guzel bakmissiniz 2000 de bir degistirmek motor icin cok saglikli olucaktir :)

Mitoqondri
27 Kasım 2015, 19:52
Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam. :cat:

Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti. :thumright

Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir. :)

Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için. :)

kivancern
27 Kasım 2015, 20:21
Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam. :cat:

Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti. :thumright

Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir. :)

Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için. :)

Estafurullah yardim edebildiysem mutlu bana :)

Biz gene sentetige gidelim ama :)

Motul 300v hakkinda dogr soylemis piste cikildiginda cogu kisi 2 pist gununde 1 degisior.. fakat normal sokak kullaniminda vitrs gecisleri ve debriyaj i cok rahatlattigi konusunda soylemler var

initial-D
27 Kasım 2015, 22:51
Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

(Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)

yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum

kivancern
27 Kasım 2015, 23:55
yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum

Hocam bahsettiginiz olay arabalarda cok insanin basina gelir genelde de soyle olur.. yag degisimi unutulmus atlatilmis arabalarda seal da yada silindir duvarinda kilcal catlaklar ve erimeler gerceklesir.. fakst bu sorunu mineral yaglar cok cabuk semptom vermez cunku o mineral yaglar o kilcal catlaklarin arasindan gecemiyorlar.. (mineral yag daha az akiskandir demistim daha once )

Sentetige gecildigi zaman ise bir anda motor yag yakmaya baslar cunku sentetik yag butun motor kusurlarinin arasina girer ve isi suklusleri ile yag genisler ve problemi dahada buyutur.. kusurlu sealin arasinda gecip patlama odasi gecer ve "yag yakma" dedigimiz olay gerceklesir..

Cogu ekol burda bole agir kusurlu motorlarda sentetik yag onermez cunku sorunlari gidermek yerine cogu zaman daha da buyutur bu asamada sentetik... tek care mineral ile devam etmekdir :/ motor rektifiyeye gidene kadar..

Sentetik yag cok guzel korur eder ama bakilmamis kusurlu motorlarda ise tam tersi etki yapar.. isiya daha dayaniklidir kolay kolay incelmez genislemez iyi temizler motoru fakat bazen cok iyidir ki motor kusurlarini da korumaya calisir ve kusurlari sadece buyutur..

Benim kisisel deneyimime dayanarak bu olayi en cok tetikliyen seyin motor isinmadan kullanildigi zaman gordum bu olayi

Karalı
28 Kasım 2015, 00:08
Vay bu topicte gelişme var boş boş aynı motorun resmini 50kere çekip yüklemek'ten başka işler çıkmış ortaya takipteyim:P

cakalaz
28 Kasım 2015, 00:13
Rahatsiz olunuyorsa atmayalim fotoğraf?

biyeybaraküs
28 Kasım 2015, 00:20
bu yağ konusundan anladığım kadarıyla bizim motul 7100 tam sentetik yağ anasını belledi motorun :queen:

malibu79
28 Kasım 2015, 00:24
Fotoğraf candır :)

cakalaz
28 Kasım 2015, 00:27
Biyeybaraküs
Ben de HRC mde 3 Bin bakiminda kullandim fakat pek memnun kalmamistim. Sonra Motul 5100 le devam ediyorum. Bu yağların hicbiri bu motorlara zarar vermez diye düşünüyorum. Ha yuzDe yuzluk motorda yuzde 0.3 lük zarar olsa da zaten motor 170 bin civarinda km yapar...

biyeybaraküs
28 Kasım 2015, 00:27
Fotoğraf candır :)

yanlız arka kuyruğun ucunu kesmeyelim lütfen :cat: :rendeer:

kivancern
28 Kasım 2015, 00:36
bu yağ konusundan anladığım kadarıyla bizim motul 7100 tam sentetik yağ anasını belledi motorun :queen:

Hocam ne gibi sorunla karsilastiniz 7100 ile ilgili

biyeybaraküs
28 Kasım 2015, 00:46
Hocam ne gibi sorunla karsilastiniz 7100 ile ilgili

sorunla karşılaşmadım da yanlış anlamadıysam 0 motorda rodaj bitene kadar mineral yağ daha iyi mesajını çıkardım ben sizden fabrika mineral yağ koyuyor bildiğim kadarıyla ve 1000 km de rodaj sözde bitiyor sorun yok aslında , bence asıl rodaj bence 2500 km civarı biter ve ölümüne gazlayabilirsin istersen ve maça yerse :queen: bundan sonra

gerçi ben motorumun yağını şu an 2300 km deyim 2500 veya 3000 de değiştireceğim , sık değiştirince sorun olmaz zannedersem

cakalaz
28 Kasım 2015, 00:51
1-3-6-9-12-15-18 ... Bin KM lerde değişim yapıyorum. Gerci sifir aldığım motorlarda max 7ooo km gördüm simdiye kadar :)

kivancern
28 Kasım 2015, 01:08
sorunla karşılaşmadım da yanlış anlamadıysam 0 motorda rodaj bitene kadar mineral yağ daha iyi mesajını çıkardım ben sizden fabrika mineral yağ koyuyor bildiğim kadarıyla ve 1000 km de rodaj sözde bitiyor sorun yok aslında , bence asıl rodaj bence 2500 km civarı biter ve ölümüne gazlayabilirsin istersen ve maça yerse :queen: bundan sonra

gerçi ben motorumun yağını şu an 2300 km deyim 2500 veya 3000 de değiştireceğim , sık değiştirince sorun olmaz zannedersem

Aynen hocam cogu kaynak 2500km gibi tam olarak rodaj bittigini soler ama cok kafaniza takmayin 1000 km sonucta fabrika yagi yetmistir :)

Haa noolur motorunuzun omru 500 bin km deilde 495bin km olur cok da kafaya takilmaz bence o :)

Sifir yagi dokup full sentetik koyanlar var 0km iken onlar biraz sorun :)

Ben motul 3000 10w30 kullaniorum suan gayet de memlunum cok guzel devir aliyor alet tepkileri cok guzel.. 500 km de eneos koymustum pek memlun kalmadim. Muhtamelen bidahaki degisimimde gene 3000 ile devam ederim tek skintisi isininca yag biraz inceliyor hissettirio ama mineral oda :D

Bunlarda bizim yag degisimimizden :)

http://i453.photobucket.com/albums/qq257/darewinder/600rr/20151030_144427.jpg (http://s453.photobucket.com/user/darewinder/media/600rr/20151030_144427.jpg.html)
http://i453.photobucket.com/albums/qq257/darewinder/600rr/20151030_155622.jpg (http://s453.photobucket.com/user/darewinder/media/600rr/20151030_155622.jpg.html)

initial-D
28 Kasım 2015, 01:19
Bendeki 1100 xx 85.000km de ama ne eksiltme nede renkte kararma var.10-40 motul 5100 ile devam edeceğim bende.yazın 10-50 ye geçerim.

kivancern
28 Kasım 2015, 01:25
Bendeki 1100 xx 85.000km de ama ne eksiltme nede renkte kararma var.10-40 motul 5100 ile devam edeceğim bende.yazın 10-50 ye geçerim.

Temiz bakilmis motorlar duymak bu ulkede bana umut veriyo :)

Nice km lere hocam

initial-D
28 Kasım 2015, 01:35
Temiz bakilmis motorlar duymak bu ulkede bana umut veriyo :)

Nice km lere hocam

teşekkürler,sizede.rodaj-mineral yağ-sonrasında sentetiğe geçiş konusundaki bilginizde benim için öyle :)

Mitoqondri
28 Kasım 2015, 01:39
Hocam bu Motul 3000 yarı sentetik mi ? Aynı 5100 gibi.
Yoksa tam mineral mi ? Yada tam mineral yağ var mı ?

initial-D
28 Kasım 2015, 02:03
Hocam bu Motul 3000 yarı sentetik mi ? Aynı 5100 gibi.
Yoksa tam mineral mi ? Yada tam mineral yağ var mı ?

sitesinde mineral/teknosentez(yarı sentetik)/100de100 tam sentetik olarak ayırmış.

3000 i mineral grubuna almış ama 100de100 mineral değildir.illaki katkı oluyor içinde ama yarı sentetik denilecek kadar fazla değil tahminim

Mitoqondri
28 Kasım 2015, 02:20
Teşekkürler hocam. Ayrı olarak "mineral" diye geçen bir grup varmış demek ki. Ben mineral yağları hep "yarı sentetik" olarak geçen yağlar olarak biliyordum.

bilginozi
28 Kasım 2015, 09:08
Bildiğiniz gibi mazda rx8 wankel motor kullanıyor. Bu araç türkiyeye ilk geldiği zamanlarda milletimiz daha pahalı olan daha iyidir diye sentetik yağ kullanmışlar ve motor ömürleri olması gerekenin 1/3 yada 5/1 kadar, yani olması gerekenden çok daha kısa zamanda motorlar bitiyormuş. Halbuki mazda motorda aslında daha ucuz olan mineral yağ kullanılmasını öneriyormuş. Bu yüzden şahsi düşüncem üreticinin önerdiği yağı kullanmaktır.

malibu79
28 Kasım 2015, 12:24
yanlız arka kuyruğun ucunu kesmeyelim lütfen :cat: :rendeer:

Benden önceki sahıbısı kesmiş sanırım :)