PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?



Sayfa : [1] 2 3 4 5

sysroot
20 Ocak 2013, 23:03
Öncelikle konuyu iki ayrı forum platformunda açıyorum herkezin bir bildiği vardır çünkü.
Konu başlığını böyle yazmamın sebebi ; arıza efsane oldu uzun süredir çözülemeyen bir problem.Tüm forumlar tüm platformlar aşağı yukarı
biliyor arızayı.Hatta dün itibariyle motoru satışa çıkardım ; Allah razı olsun ilgili arkadaşlarımız,abilerim satma motoru yazık etme çözelim diye düşüncelerini söylediler.Bende ilanı şuan itibariyle geri çektim.
Bütün yabancı forumlarda birşey yakalarmıyım diye konu açtım sorular sordum birsürü şey öğrendim ama arızayı gene çözemedim.

Bütün motor ustalarını , bütün usta binicileri , bütün mekanik elektronik ustalarını konuya davet ediyorum.
Eğer varsa böyle bir tanıdığınız benim için telefon açıp ustanıza sorun fikir alın.
Zira ortada 6 aydır çözülemeyen ve benim motorumu satılığa çıkarmama sebep olacak bir arıza var.
Yeni konu açma gereği duydum , bu ciddi bir konu benim için zira hiç umudum olmasada çözersek motoru satmayı düşünmekten vazgeçicem.

Benim 636nın problemini duymayan kalmadı , duymayan arkadaşlarımıza durumu bir daha anlatıp 5-6 aylık çözülemeyen tamir sürecinde neler yaptığımı bütün detayıyla yazıcam.

Öncelikle zamanında çektiğim video ile konuya giriyorum.
Motorum 2004 Model Kawasaki ZX636

Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

Arıza detayına gelince ; Boştayken daha rahat görürsünüz diye bu şekilde video çektim.Bindiğimiz zamanda durum aynı.

-Yolda giderken herhangi bir viteste , motor 7500 devire gelince "tırrrrrrr" diye çakılıyor ve gitmiyor bu sırada ibre ışıklarında yanıp sönme yok , motorun elektriğinde bir kesilme yok bunu belirteyim.

-Eğer fazla güç uygulayıp yani; motorun devrini 8000 rpm'e veya daha yükseğe geçirirsem sorunsuz 15bin devre kadar gidiyor kesiciye giriyor.Hiçbir problem olmuyor.Anlamayanlar için ; yüksek viteste birden vites düşürsem yani 7500 devri geçicek kadar vites düşürsem atıyorum 8000 devre denk geldi sorunsuz uzuyor.

-Yüksek hızdayken yani bu takıldığı devri aşırı güçle geçtiğimizi farzediyorum ; 14000 devirdeyim diyelim saldım motoru devir yavaş yavaş
düşüyor 7500e geldiği zaman gene "tırrrrr" diye bir takılma ve ardından "pat pat pat" egsoz patlamaları oluyor.

-Çok düşük viteste yani "lastiğin kolay pati çekebileceği" , torkun yüksek olduğu devirlerde birden abanınca ayda yılda birde olsa 7500 devri
zorlana zorlana çakıla çakıla geçtiği oluyor.

-Onun dışında ilk bu olay olduğunda çok fazla olmuyordu , giderek arttı , eskiden motor aşırı ısınınca yani 95 derecede falan takılma yok
denecek kadar oluyordu ama artık yani 3-4 aydır direk çakılıyor buda ince bir nokta.Yani acaba diyorum zamanla olan zamanla bozulabilen
birşeymi yapıyor bunu.. Ama zamanla bozulacak birçok şey var o yüzden işin içinden çıkamıyorum.

Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.Yani bence birşey beyine ; o devirde ateşleme kesmesini emrediyor gibi geliyor.En son düşüncem bu.
Neler yaptığımıza gelince başlıyorum.

-İlk olarak havayla ilgili problem olacağı düşünüldü.
-Ram air kontrol edildi.
-Hava Filtresi kontrol edildi.
-Hava filtresiz denendi sonuç alamadık.
-Vakum boruları hava filtresi boruları kontrol edildi.
-Ayak müşrü devre dışı bırakıldı , zira bazı kişilerin başına gelmiş.
-Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile.

-Orjinal bujilerini sipariş edip onları taktım bir sonuç alamadık.
-Yabancı forumda bir arkadaşın başına gelmiş kontak anahtarı temassızlık yapıyormuş bende orjinal anahtarımla denedim gene sonuç alamadım.Açıkçası kontağın kendisiyle bir alakası varmı bilemiyorum oda soru işareti kafamda.
-Yakıt hattında problemmi var diye orjinal benzin pompasını getirttim hiçbirşey değişmedi.
-Benzin filtresi iki kere değişti sonuç alamadık.
-Enjeksiyon sistemi üzerindeki sensörler (tps ve diğerleri) cihazla kontrol edildi problem yok dediler.Bunlardanmı çıkar arıza emin
olamıyorum.
-Bütün sensörlerde problem yok dediler cihazla baktılar , sensörler ile alakası varmı problemin gene bir soru işareti.
-Ateşleme sisteminde yer alan Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor bunlarla bir alakası olabilirmi gene bir soru işareti.
-Diğer ateşleme sistemi öğeleri ; Bujiler , bobinler ve bobin soketleri tesisatı kontrol edildi değiştirildi sorun yok.
-En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.
-Beyin sorunu algılamıyormu diye kendimde manual testini yaptım ; hava emiş sensörünü çıkarttım , enjeksiyon üzerindeki sensörleri çıkarttım
tek tek bütün çıkardığım parçaların arıza kodunu verdi yani beyin algılıyor diye düşünüyorum.
-Tesisattaki soketleri tek tek temizledim tekrar taktım bir sonuç alamadım.

Ve geldiğimiz nokta 5-6 aylık bir süreç ve elde var sıfır , büyük zarara uğradım esasında satmak istemiyorum ama çıkmaz bir durumdayım bu
arızayı çözseydim binicektim.Son bir umut çözermiyim bilmiyorum , benim için rica ediyorum ustalarınıza danışın.Bir arıza için motor satmış
olmak istemiyorum ; zira sizde bu kadar uğraşsanız sinir hastası olursunuz.Bir yandan içim acıyor o kadar emek varken gönlüm satmak
istemiyor.

Bari bu konuyu açayım dedim beyin fırtınası yapalım belki birşeyler yakalarızda Allah büyük ne diyeyim.

Samet Ağır
20 Ocak 2013, 23:10
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??

kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??

alp_tunay
20 Ocak 2013, 23:11
Motorunu ankara ya gönderme ya da götürme ihtimalin varsa yardımcı olayım....
Çok iyi bir usta tanıyorum... :cat:

waffenSS
20 Ocak 2013, 23:14
mantıgımı kullandıgımda beyin ve enkesiyon sistemi ilk olarak aklıma geldi zira bilindiği gibi elektronik meret bu.. keşke imkanın olsa enjeksiyon sistemi ve beyini başka birinden bulup değiştirip calıştırıp görsen acaba bir farkı olucak mı dıye ama çok külfetli olur sanırsam.. inş en kısa zamanda çözersin

viper17
20 Ocak 2013, 23:16
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??

kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??

+1 Kırmızı ışık tercümesi bekleniyor

sysroot
20 Ocak 2013, 23:19
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??

kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??

O yanan ışık üzerine o kadar düştümki o kadar şey denedimki yazsam gerçekten çok uzun sürer , onu boşver hiçbirşey ifade etmiyor.Başka bir konuda o ışığı tartışmıştık ateşleme ile ilgili bir arıza ışığı ama o noktaya takılı kalmamak gerek bu konuda "51" numaralı arıza kodu diye bahsettiğim şey senin dediğin şey.
Bahsettiğiniz ışık "FI" ışığı yani arıza lambası , motorun beyin tarafından kontrol edilen herhangi bir yerinde problem olduğu zaman arıza kodu bildirir , o arıza kodunu cihazla veya manual olarak alırız ve kitapçığını okuyup gerekli şeyleri yaparız.Gereken herşeyi yaptım.

Gözünden kaçmış olabilir şöyle yazmıştım ;

"-Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile."

Özeti bu o ışığın üstad :)

viper17
20 Ocak 2013, 23:21
-En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.

Ben buraya takıldım. Yeni beyin bozuk değilse o takılıp arıza aranmaya devam edilmeli bence.

7500 devir de tıkanma sesi hiçte ateşleme kesme sesine benzemiyor.

MF-Hyo
20 Ocak 2013, 23:23
Önceden de böyle bir konu açıldı diye hatırlıyorum oda sendin heralde. Taa o zamandan beri çözemediniz demek.Umarım en kısa zamanda halledersiniz.

sysroot
20 Ocak 2013, 23:26
Motorunu ankara ya gönderme ya da götürme ihtimalin varsa yardımcı olayım....
Çok iyi bir usta tanıyorum... :cat:

Üstad , motorumu başka biryere göndermek istemiyorum.Aklım motorda kalıyor sonra , artık motorun sağını solunu kurcalatmak istemiyorum , artık kesin çözüme ulaşmak istiyorum gerçekten yoruldum.Bana hak ver gerçekten çok uzun zamandır uğraşıyoruz bununla , çok uzun zaman ayırdım çözümü için ama tekrar tekrar aynı şeyleri yaşamak istemiyorum.Sen benim için bu durumu usta ile konuşursan minnettar kalırım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------


mantıgımı kullandıgımda beyin ve enkesiyon sistemi ilk olarak aklıma geldi zira bilindiği gibi elektronik meret bu.. keşke imkanın olsa enjeksiyon sistemi ve beyini başka birinden bulup değiştirip calıştırıp görsen acaba bir farkı olucak mı dıye ama çok külfetli olur sanırsam.. inş en kısa zamanda çözersin

Beyin denendi sonuç olumsuz.Enjeksiyon soru işareti kafamda.

TATLIHIZ
20 Ocak 2013, 23:27
Benzin mi yetiştiremiyor acaba?Gercekten böyle sorunlar cok zor ne öldürmeyen ne güldürmeyen sorunlar.. umarım bulursun

sysroot
20 Ocak 2013, 23:28
Ben buraya takıldım. Yeni beyin bozuk değilse o takılıp arıza aranmaya devam edilmeli bence.

7500 devir de tıkanma sesi hiçte ateşleme kesme sesine benzemiyor.

Ben anlayamadım gerçekten.Yeni gelen beyin neden uyumsuz çalıştı anlam veremedim.O beyin ilede cihaza sokuldu motor gene bir arıza alınamadı.
Yeni beyinin sağlam olduğunu düşünüyorum güvenilir bir satıcıdan aldım çünkü.Birde dediğim gibi beyinin çıkarılan sensörleri algılamada problemi olmadığı için ondanda olduğunu düşünmüyorum sadece benim fikrim tabi o , ben motor ustası değilim.Sağolasın düşüncen için üstad değerlendirmem lazım herşeyi.

viper17
20 Ocak 2013, 23:31
Ben anlayamadım gerçekten.Yeni gelen beyin neden uyumsuz çalıştı anlam veremedim.O beyin ilede cihaza sokuldu motor gene bir arıza alınamadı.
Yeni beyinin sağlam olduğunu düşünüyorum güvenilir bir satıcıdan aldım çünkü.Birde dediğim gibi beyinin çıkarılan sensörleri algılamada problemi olmadığı için ondanda olduğunu düşünmüyorum sadece benim fikrim tabi o , ben motor ustası değilim.Sağolasın düşüncen için üstad değerlendirmem lazım herşeyi.

Yazının tamamını okudum. Beyin saçma çalıştı derken tam anlıyamadım.

Yarın ustaya uğrayacağım, videoyu izletirim, bir fikri olursa yazarım buraya.

Motor da egzoz yada power commander var mı ?

ExTReMa
20 Ocak 2013, 23:38
Parçalar değiştikten sonra beyni bilgisayara bağlayıp beyinde kayıtlı arıza kayıtlarını sildiniz mi?
Eğer silmediyseniz birde beyindeki arıza kayıtlarını silerek deneyin.
Beyinde silmediğiniz arıza kayıtları parçalar değişse dahi arızalıymış gibi gösterir.

sysroot
20 Ocak 2013, 23:43
Yazının tamamını okudum. Beyin saçma çalıştı derken tam anlıyamadım.

Yarın ustaya uğrayacağım, videoyu izletirim, bir fikri olursa yazarım buraya.

Motor da egzoz yada power commander var mı ?

Beyin benim motorun beyninden (636B) fakat usta denediğinde söylediği ; uyumsuz çalıştığını , bir çalışıp bir stop ettiğini , dengesiz çalıştığından bahsetti.O yüzden eski beyni tekrar taktığımızı söyledi.Beyin bende zaten evde duruyor.Ancak motordaki bir ayarsızlıktanmı beyin öyle çalıştı yoksa beyin AVRUPA/ABD çeşit olarak uyumsuzlukmu gösterdi bilemiyorum.

Motorda egsoz aldığımdan beri AKREP var , Power Commander yok.Hiç egsoz değişimide yapmadım.Egsoz tabiki söküldü geri takıldı bazı işlemler için fakat egsoz değiştirmedim.Ayrıca konuyu şuraya getiricem ; egsozda bulunan bir sensör oluyor adını unuttum benim modellerde o yok , 2005te başlıyor egsoz valfinin oralarda ondan dolayıda birçok 05-06 kullanıcıları sorun yaşamış fakat 04lerde öyle birşey yok bunuda bilginize sunayım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------


Benzin mi yetiştiremiyor acaba?Gercekten böyle sorunlar cok zor ne öldürmeyen ne güldürmeyen sorunlar.. umarım bulursun

2 ayrı benzin pompası ve en son olarak orjinal benzin pompası taktım , benzin yetiştiriyor problem yok.

Sel0
20 Ocak 2013, 23:44
motoru değiştir en iyisi :P benim 2004 gsxr600 vardı buna benzer bir sorun yaşıyordum. aktım masrafı fazlaya patlıyacak bana herşeyi değiştiriyo usta olmuyodu.
sahibndene koydum alıcısı çıktı satarkende söyledim sorununu satar satmaz bi R6 çıktı karşıma aldım ve halen duruyor :cat: ve iyiki satmışım diyorum :)
eğer çok sıkıntı oluyorsa sat kurtul çok sıkıntı olmuyorsada fazla üstüne gitme problemin :)

gursus
20 Ocak 2013, 23:45
şöyle bir mantık yürütecem cbr6f lerdede egzantirikten ses geldiği zaman bu şekilde 6-6.5 bin devirde bir ses gelirdi o sesi sadece o devir aralığında yapardı acaba buda o sorunun biraz daha gelişmişi,ilerlemişi olabilir mi? senin motorun da sadece o devirde yapıyor cam chain tensioner deniler egzantirik zinciri gergisinde bir problem olabilir mi sorusunu getirdi aklıma sadece klavye başında düşündüğüm bişey bu tahmin yani umarım sorununu çözersin.

sysroot
20 Ocak 2013, 23:45
Parçalar değiştikten sonra beyni bilgisayara bağlayıp beyinde kayıtlı arıza kayıtlarını sildiniz mi?
Eğer silmediyseniz birde beyindeki arıza kayıtlarını silerek deneyin.
Beyinde silmediğiniz arıza kayıtları parçalar değişse dahi arızalıymış gibi gösterir.

Beyin arıza kaydı tutmuyor , bu modelde bu şekilde dediler.Anlık arızayı bildiriyor dediler.Tam anlayamadım bu durumu fakat ; arıza tespit cihazına ; iki ayrı cihaza bağlandı eski beyindede yeni beyindede bir kayda rastlanmadı.Beyin resetlendi gene bir sonuç yok.Demek istediğini çok iyi anladım ama sanırım onunlada alakalı değil :S

Okan Sinan Ocan
20 Ocak 2013, 23:52
camshaft (kam mili) veya krank daha önce taşlanma veya benzeri bir işlemine tabi tutuldumu , bir başka ihtimalde eğer 636 nın kam mili zamanlaması zincirli ise zincir gergisini değiştirmelisiniz. Bu tür belirli bir devirde meydana gelen arızalar ya elektroniktir yada yukarıda yazdığım parçalarda meydana gelen "rezorans" sonucunda ortaya çıkabilir.

sysroot
21 Ocak 2013, 00:10
camshaft (kam mili) veya krank daha önce taşlanma veya benzeri bir işlemine tabi tutuldumu , bir başka ihtimalde eğer 636 nın kam mili zamanlaması zincirli ise zincir gergisini değiştirmelisiniz. Bu tür belirli bir devirde meydana gelen arızalar ya elektroniktir yada yukarıda yazdığım parçalarda meydana gelen "rezorans" sonucunda ortaya çıkabilir.

Üstad kam mili hakkında hiçbir bilgim yok , camshaft sensörümü diyorsun bilmiyorum.Krank taşlama veya benzeri bir işleme tabi tutulmadı ondan eminim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------


şöyle bir mantık yürütecem cbr6f lerdede egzantirikten ses geldiği zaman bu şekilde 6-6.5 bin devirde bir ses gelirdi o sesi sadece o devir aralığında yapardı acaba buda o sorunun biraz daha gelişmişi,ilerlemişi olabilir mi? senin motorun da sadece o devirde yapıyor cam chain tensioner deniler egzantirik zinciri gergisinde bir problem olabilir mi sorusunu getirdi aklıma sadece klavye başında düşündüğüm bişey bu tahmin yani umarım sorununu çözersin.

Eksantrik zinciri gergisiyle alakalı problem olabilirmi hiç bilmiyorum.Gergiye bakıldımı hiç hatırlamıyorum ustalar baktıysa bakmıştır ben böyle birşey hatırlamıyorum.Üzerinde düşünelim..

aybarssurucu
21 Ocak 2013, 00:25
Makineyi Istanbul veya Ankara'daki ustalar ve servisler görmeden satmaya yanaşmayın derim.

Yurtdışına da yazmak ve videoyu göndermek lazım. Kawasaki Avrupa yardımcı olabilir.

sysroot
21 Ocak 2013, 00:42
Makineyi Istanbul veya Ankara'daki ustalar ve servisler görmeden satmaya yanaşmayın derim.

Yurtdışına da yazmak ve videoyu göndermek lazım. Kawasaki Avrupa yardımcı olabilir.

Yurtdışı için elimde sadece telefon numaraları var.Bu konulara hangi site bakıyor , hangi siteden kesin geri dönüş alırım nereye mail atmam gerekir ve durumu tam anlamıyla izah edecek ingilizcem yok naparım bilmiyorum.

http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/network/wwl.html

Arayıp durumu izah edebilecek bir arkadaşımız varmı bu listede yaşayan birileri yada ne bileyim..

viper17
21 Ocak 2013, 00:46
Benzin pompasını söküp hortumu direkt bağlamayı deneyin. Düşük bir ihtimal ama belki düzelir.

Aramak yerine mail atmak daha etkili olur bence.

ExTReMa
21 Ocak 2013, 00:51
Benzin pompasını söküp hortumu direkt bağlamayı deneyin. Düşük bir ihtimal ama belki düzelir.

Aramak yerine mail atmak daha etkili olur bence.

Sence enjeksiyonlar benzin pompası olmadan benzini püskürtebilir mi?
Arkadaşlar biraz daha dikkat edelim yorum yazarken zira arkadaşımız zaten arıza yüzünden kanser olmuş durumda dahada kafası karışmasın.
Sallanırda bu kadarda olmaz yahu

erdemed
21 Ocak 2013, 00:56
yıllar once az daha ıntıhat etmeme sebep olacak scooterıma benzıyor durum,

beyın beyın beyın dıyorum farklı beyınler deneyın ben 3. beyınden sonra duzelttım benım scooter 5500dd lerde stop edıyordu kafayı yıyordum az daha

viper17
21 Ocak 2013, 00:57
Sence enjeksiyonlar benzin pompası olmadan benzini püskürtebilir mi?
Arkadaşlar biraz daha dikkat edelim yorum yazarken zira arkadaşımız zaten arıza yüzünden kanser olmuş durumda dahada kafası karışmasın.
Sallanırda bu kadarda olmaz yahu

Sallama söylemedim. Yanlış hatırlamıyorsam suzuki bandit 600s idi. Benzin pompası arızalanmış. Direk bağlayıp devam edildiğini duymuştum.

sysroot
21 Ocak 2013, 01:13
yıllar once az daha ıntıhat etmeme sebep olacak scooterıma benzıyor durum,

beyın beyın beyın dıyorum farklı beyınler deneyın ben 3. beyınden sonra duzelttım benım scooter 5500dd lerde stop edıyordu kafayı yıyordum az daha

Bende kafayı yedimde uzatmaları oynuyorum , beyin olayı iyice kafa karıştırıyor zaten.Düşünücem bu durumu.

Şimdide kafam Atmospheric Pressure Sensore(Atmosferik Basınç Sensörü) takıldı bunlarıda incelicem yarın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------


Sallama söylemedim. Yanlış hatırlamıyorsam suzuki bandit 600s idi. Benzin pompası arızalanmış. Direk bağlayıp devam edildiğini duymuştum.

Hocam benzin pompasında bir sıkıntı yok dediğim gibi 2 ayrı benzin pompası ve son olarak orjinal benzin pompasını getirtip taktım onda bir sıkıntı yok.

ismetrx
21 Ocak 2013, 01:36
dostum silindir ve yan blok kapaklarını sök içlerini 1 kat temizle (balata speyi vs..) daha sonra takma aşamasında tüm contaları değiştir

benim görüşüm bu

COQ
21 Ocak 2013, 01:37
Sali günü firsat bulabilirsem buradan arastiririm ama söz vermeyeyim.
Gaz kolu ne durumda?
Yatak, kablolar falan?

psyche
21 Ocak 2013, 01:39
Mekanik bilgim olmadığından soruna yardımcı olamayacağım fakat yurtdışındaki forumlarda bununla ilgili yazmak istersen İngilizce anlamında yardımcı olabilirim,bu arıza sende obsesyon haline gelmiş anladığım kadarıyla cadde arasındaki tamircilerden çok ihtiyacın olan Kawasaki bünyesinde uzman ekip tarzı bir takımla çalışman ya da bir şekilde motorunu incelemeleri,bahsettiğin kadar spesifik ve çözülemeyen bir arıza ise.

Okan Sinan Ocan
21 Ocak 2013, 01:47
Sallama söylemedim. Yanlış hatırlamıyorsam suzuki bandit 600s idi. Benzin pompası arızalanmış. Direk bağlayıp devam edildiğini duymuştum.

Bandit 600S karbüratörlü bir makinadır. Enjeksyonlu makinada hemde 7500 devirde benzin pompası olmadan olmaz.

ReiZzZ
21 Ocak 2013, 01:52
bence daha fazzla emek edip para harcamyına kawasaki servisi yada kawasakiden gerçekten anlayan bilindik güvenilir bir ustaya götürün motoru bir kere uğraşın bir kere para verin kafanız rahatlasın mutlaka sitede iyi bir usta tanıdığı olanlar vardır onlar yardımcı olurlar

aybarssurucu
21 Ocak 2013, 02:05
Yurtdışı için elimde sadece telefon numaraları var.Bu konulara hangi site bakıyor , hangi siteden kesin geri dönüş alırım nereye mail atmam gerekir ve durumu tam anlamıyla izah edecek ingilizcem yok naparım bilmiyorum.

http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/network/wwl.html

Arayıp durumu izah edebilecek bir arkadaşımız varmı bu listede yaşayan birileri yada ne bileyim..

Ben haftaiçi yardımcı olmaya çalışırım sana.

sysroot
21 Ocak 2013, 02:19
Sali günü firsat bulabilirsem buradan arastiririm ama söz vermeyeyim.
Gaz kolu ne durumda?
Yatak, kablolar falan?
Üstad gaz kolunu ustalar inceledimi bilmiyorum ben başında değildim.Şayet bana ilk başta saçma gelsede sonra buda aklıma takıldı.Ama neden takıldı bilmiyorum bana bir açıklarmısın ? Neden gaz kolundan bahsettin nasıl bir alakası olur , gaz telinin çek bırak yaptığı bölüme öyle baktım ama sağlammı değilmi nasıl anlaşılır bilemediğimden sadece baktım.Gaz telinin eskidiğini düşünüyorum , çek bırak yaparken hafif bir zorlanma var oda telde çok az bir yamulma gördüm ondan muhtemelen.Gaz kolu yatağı dediğin yer hakkında bir bilgim yok.Araştırırsan sevinirim üstad belki oradan birşeyler yakalarız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------


Mekanik bilgim olmadığından soruna yardımcı olamayacağım fakat yurtdışındaki forumlarda bununla ilgili yazmak istersen İngilizce anlamında yardımcı olabilirim,bu arıza sende obsesyon haline gelmiş anladığım kadarıyla cadde arasındaki tamircilerden çok ihtiyacın olan Kawasaki bünyesinde uzman ekip tarzı bir takımla çalışman ya da bir şekilde motorunu incelemeleri,bahsettiğin kadar spesifik ve çözülemeyen bir arıza ise.

Hocam senden şöyle bir yardım istesem ; Bu açtığım konuyu İngilizceye çevirmen mümkünmü , saçma gördüğün ve yakındığım şeyleri çıkarabilirsin genel anlamıyla çevirebilirmisin bende birkaç kawasaki forumu var aynen senin çevirdiğin şekilde konuyu açarım onların yorumlarınıda alırım.Tam tamına çevirmek zormu olur senin için :sunny:

Tespitin çok doğru , uzman bir ekip ile çalışmak veya fikrini almak gerekiyor bencede.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------


Ben haftaiçi yardımcı olmaya çalışırım sana.
Memnun olurum hocam çok sevinirim ilgilenirsen.

allpower
21 Ocak 2013, 02:31
Sizinle benzer sorunlar yaşayan zx636, ZX6 kullanıcılarının paylaştıkları videoları izledim. Yapılan Yorumlardan anladığım kadarıyla, geneli Servo motorunu işaret ediyor. Belirli bir devirde sonra pozisyon değiştiren bir motor. Isterseniz Onuda bir inceleyin. Diğer Konuda ex up olarak adlandırılan şey.
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=281014516908#

Thracian
21 Ocak 2013, 02:33
Konuyla ilgili bu şöyle bir forum buldum;
http://www.zxforums.com/forums/zx-6r-forum/28370-pre-mature-rev-limiter.html

Konuda senin de bahsettiğin gibi kontak anahtarı probleminden söz edilmiş.Bunu yanında Beyin'e giden kablolarda sorun olabileceğinden söz edilmiş.Bu ek olarak en önemlisi egsoz boğaz kelebeğinde sorun olabileceğinden bahsedilmiş.

sysroot
21 Ocak 2013, 02:58
Konuyla ilgili bu şöyle bir forum buldum;
http://www.zxforums.com/forums/zx-6r-forum/28370-pre-mature-rev-limiter.html

Konuda senin de bahsettiğin gibi kontak anahtarı probleminden söz edilmiş.Bunu yanında Beyin'e giden kablolarda sorun olabileceğinden söz edilmiş.Bu ek olarak en önemlisi egsoz boğaz kelebeğinde sorun olabileceğinden bahsedilmiş.

Benim için araştırmışsın sağolasın üstad , bu konuyuda biliyorum incelemiştim zamanında ; 2004 modellerde Exhaust Butterfly Valve olmadığı için bunuda eliyoruz.Ayrıca bu konuda benzer sorunu yaşayan birçok arkadaş yazmış , kiminin anahtardan kiminin kickstand(yan ayaklık)tan kiminin cam sensörü ve krank sensöründen çıkmış problemi.Bunların çoğunu inceledim ama bir sonuca ulaşamadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------


Sizinle benzer sorunlar yaşayan zx636, ZX6 kullanıcılarının paylaştıkları videoları izledim. Yapılan Yorumlardan anladığım kadarıyla, geneli Servo motorunu işaret ediyor. Belirli bir devirde sonra pozisyon değiştiren bir motor. Isterseniz Onuda bir inceleyin. Diğer Konuda ex up olarak adlandırılan şey.
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=281014516908#

Hangi modelde peki bir bilginiz varmı , ana tps sensörüne benziyor bu , throttle position ve subthrottle position olmak üzere 2 sensör var enjeksiyon üzerinde bunlardan bahsediyor olabilirler tam anlayamadım.

cihangir151
21 Ocak 2013, 03:06
7500 devir motorun hava/yakıt karışımının ve ateşleme avansının değiştiği yani eco moddan performans moduna geçtiği bir nokta ise beyin tam bu noktada kararsızlığa düşüyor olabilir. aklıma ilk gelen bu oldu motorunuz için böyle bir durum geçerli olabilir mi bunu bir öğrenmek gerek. Çözüm olarak da yazılım güncellenmesi veya modlanması problemi çözebilir.

allpower
21 Ocak 2013, 04:00
Hangi modelde peki bir bilginiz varmı , ana tps sensörüne benziyor bu , throttle position ve subthrottle position olmak üzere 2 sensör var enjeksiyon üzerinde bunlardan bahsediyor olabilirler tam anlayamadım.

bahsettiğim servo motorlar, vidyoları inceleyin lütfen.
http://www.youtube.com/watch?v=gT6FKKTUCcE
http://www.youtube.com/watch?v=Irp_me-uCvY

yamyamaha
21 Ocak 2013, 04:13
dostum senınki gibi yüksek güç üreten motorlarda fazla tecrübem yok.
ama eksantiek zinciri, gergisi. eksandirik dişlisi, piyanolar siboplar. buraları iyi bir usta ile gözden geçirin.
özellikle siboplar ile bunların hareketlerini ileten birbirlerine temas eden yüzeylerin durumuna bir bakın.
zira elekronik temele dayanmayan bir çok motor bile buradaki tatsızlıklardan dolayı üst devirlere çıkamaz.

ExTReMa
21 Ocak 2013, 04:27
Sizinle benzer sorunlar yaşayan zx636, ZX6 kullanıcılarının paylaştıkları videoları izledim. Yapılan Yorumlardan anladığım kadarıyla, geneli Servo motorunu işaret ediyor. Belirli bir devirde sonra pozisyon değiştiren bir motor. Isterseniz Onuda bir inceleyin. Diğer Konuda ex up olarak adlandırılan şey.
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=281014516908#

Evet dediğin konuda mantıklı geldi 2 zamanlı gilera ve aprilialardada aynı sorun servo motorlarından kaynaklı oluyordu :)
Parçayı bulamadığımız için kendimiz servo beyni yapıyorduk.
Neyse konu dışına çıkmayalımda yabancı bir forumda arkadaşın birisi servo motoruna çözüm bulmuş sanırım ingilizcem iyi olmadığı için çeviremedim :)
Bir arkadaş çevirirse bizde anlarız ne olduğunu

http://zx-10r.net/forum/showthread.php?t=102827

htmetin
21 Ocak 2013, 11:45
Arkadaşım geçmiş olsun. Sıkıntı ateşleme sırası ve zamanı ile yani avans ile alakalı gibi duruyor. Bujilerden biri veya bir kaçı önce veya sonra çakıyor. Hızlı gaz verince hatayı atlayabildiği için 7500'ü deviriyor ama yavaş devirde orada takılıyor..

draggy
21 Ocak 2013, 11:45
İlacın bence bu linkte:

http://www.zxforums.com/forums/zx-6r-forum/23411-weird-fuel-problem-2.html


the problem was actually timing related.

i found that the pulsing coil had gone out of my RR. what happened was that the pulsing coil sensor had somehow lost its magnetism causing a weak signal from the timing rotor on the cam. The signal was string enough at low rpm to continue running the bike at part throttle, but as soon as the bike spun up to 8k or WOT, the engine would die because the signal was not clear enough to tell the computer how to time the engine, thus causing the bike to completely shut down until the signal became clear again. i noticed this after replacing the pulsing sensor and found that the new sensor was magnetized and the old one was not. i'm not sure how the old sensor became demagnetized, but i assume that time was the culprit...

New pulsing coil sensor = full throttle 15.5k rpm and no hiccups!

http://s3.amazonaws.com/www.cheapcycleparts.com/images/manual/production/assembly_images/90566/original/74436.png

aybarssurucu
21 Ocak 2013, 12:58
Sanırım çözüm budur! Kesinlikle doğru.

TanImsIz
21 Ocak 2013, 13:03
Aklıma 3 neden geliyor. Benzin pompası, gaz kelebekleri, ve buji piposu. Kawasaki ve Suzuki endurolar da sıkca rastlanan problemlerden biridir.

sysroot
21 Ocak 2013, 13:11
Bu konuyuda daha önce incelemiştim.Konunun en başındada belirttiğim gibi sizin bahsettiğiniz sensör ; Crankshaft Sensor ; Motora önden bakınca radyatörün solundaki kapakçığın içinde bulunan bir sensör , bahsettiğiniz konuyuda biliyorum bahsedilen sensörde mıknatıslanma problemi gibi birşeyden sözediyor.Aynı zamanda Camshaft Position Sensoründe kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor , bu sensörler cihaz ile kontrol edilmişti bir problem bulunamadı.Zaten bunları devre dışı bırakınca motor çalışmıyor çünkü hepsi ateşlemeye katılan sensörler.
Bahsettiğiniz sensör budur TIKLAYIN (http://www.ebay.com/itm/03-04-Kawasaki-Ninja-636-ZX6R-OEM-Pulse-Generator-Signal-Sensor-/200818135493)

Servo motor olayına gelince 2004lerde böyle birşey göremedim.Video olarak 05lerden itibaren hep örnekler var , daha çok beynin hala arızalı gibi gördüğü ve arıza ışığı yaktığı durumu fixlemek için yöntemler geliştirmişler sanırım ondan bahsediyorlar.

Bu arada dediğim gibi ; konuyu tamamen ingilizceye çevirebilecek arkadaşlar varsa memnun olurum , yabancı forumlarada tekrar konu açmayı düşünüyorum.Önceki açtıklarım bu kadar açıklayıcı değildi bu konuda tüm süreci anlattım o yüzden aynen böyle çevirirsek onlarda fikirlerini sunabilir.

Khutuck
21 Ocak 2013, 13:46
Daha evvel KTM'lerde bu tür bazı problemleri motor haritasını değiştirerek (map atarak) çözmüştüm; denemediysen bir fikir olabilir. KTM'lerde Akrapoviç eksozların her biri kendi özel motor haritasıyla gelir, eğer o harita motora yüklenmezse dengesiz çalışma ve çeşitli devirlerde stop etme sorunları yaratır.

Tabii bu çok düşük bir olasılık.

sysroot
21 Ocak 2013, 14:09
Üstad motorumun üzerindeki egsoz önceki sahipleriyle irtibata geçmemden biliyorum neredeyse 2005den beri üzerinde olan bir egsozmuş , yani son zamanlarda benim yaptığım bir değişiklik yok, bahsettiğin sorundan 05-06 kullanıcıları etkilenmiş onlarda dediğin gibi yeniden map atılıyo sanırım.

dreamkiller
21 Ocak 2013, 14:43
Dostum selam,

Ukalalık yapmak istemiyorum ama benzin otomatigini kontrol ettirdiniz mi? Yani besleme ile ilgili bir problem olduğunu düşündürdü video bana.. Büyük geçmiş olsun..

kurubuz
21 Ocak 2013, 14:59
Beyin arızası gibi gözüküyor. Ateşleme haritasında sorun var sanıyorum. Yeni bir beyinle veya ateşleme haritasını düzenleyecek POWERCOMMANDER tarzı bir arabirimle deneyiniz.

draggy
21 Ocak 2013, 15:12
Bu konuyuda daha önce incelemiştim.Konunun en başındada belirttiğim gibi sizin bahsettiğiniz sensör ; Crankshaft Sensor ; Motora önden bakınca radyatörün solundaki kapakçığın içinde bulunan bir sensör , bahsettiğiniz konuyuda biliyorum bahsedilen sensörde mıknatıslanma problemi gibi birşeyden sözediyor.Aynı zamanda Camshaft Position Sensoründe kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor , bu sensörler cihaz ile kontrol edilmişti bir problem bulunamadı.Zaten bunları devre dışı bırakınca motor çalışmıyor çünkü hepsi ateşlemeye katılan sensörler.
Bahsettiğiniz sensör budur TIKLAYIN (http://www.ebay.com/itm/03-04-Kawasaki-Ninja-636-ZX6R-OEM-Pulse-Generator-Signal-Sensor-/200818135493)

Coilleri değiştirmeyi hiç denedin mi? Adamın bahsettiği sorunla hemen hemen aynı.