Orijinalini görmek için tıklayınız : Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?
takendy
29 Ocak 2013, 03:14
bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.
hadi ama....
sysroot
29 Ocak 2013, 11:38
Bugün teknisyenle nihayet görüsebildim.
Her teknisyen gibi görmeden bir sey söyleyemem cevabini verdi.
Ben de,
ben görmeden bir sürü soruya cevap veriyorum,senden sorunu çözmeni degil, nerelere bakmamiz gerektigini söylemeni istiyorum dedim.
Hata kod numarasina bobin dedi ama bobini degistirdgimizi söyleyince o da gaz kolu dedi.
Baska ne olabilir diye sordum.
Söyledi ama ben Türkçeye nasil çevirecegim bilemedim.
Simdi ben sana tarif edeyim sen insallah anlarsin.
Bazi modellerde kayis, bazi modellerde zincir olarak bulunan bir nane var.
Bu atesleme zamanini ayarlayan mile bagli bir nane.
Courroie de distribution diyorlar burada
bu yanlis takildiysa olabilirmis.
Diger sebepleri de saydi ama saydiklari buraya yazan arkadaslarla ayni.
Velhasil kelam benim anladigim nedenle ilgili bir sorun yasiyorsan, sonsuza kadar çözememe ihtimalin var haberin olsun.
O serefsiz zincir çikarilip takilirken isaretlenmesi gerekiyor.
Yapilmazsa bir sürü dert açiyor ve teknik imkan yoksa ancak deneme yanilma metoduyla sorun çözülebiliyor.
Hadi hayirlisi.
Üstad sağolasın sorduğun için.Şimdi iyice kafam karıştı , alp_tunay 'ın ustasıda aynı şeyi söylemiş kendide yazdı zaten.Fakat bu durumla iyice kafam karıştı.Bana şunu açıklayabilirmisin ; İlk başlarda az kesmeye başlayan sonra aşırı ısınınca 90 derece üstü biraz iyileşme yapan , daha sonrada tamamen 7500e çakılan yani ; zamanla hızlıca artan bir arızadan söz ediyoruz.Zamanla arızalanan birşey ile o krank sensörünün dibindeki sizin dediğiniz dişlinin ayarının nasıl bir bağlantısı olabilir bunu çözemiyorum.
Bahsettiğiniz yer burası olması gerek ;
http://img463.yukle.tc/images/5048kapak.jpg
B ile gösterilen bölümde benim bahsettiğimiz sensör.Dişlide sizin bahsettiğiniz dişli sanırım.Eksantrik zinciri ayarı buradan yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.
hadi ama....
Sen en iyisi çekirdeği artır hocam bir çuval daha al ihtiyacımız olabilir :mrgreen:
Okan Sinan Ocan
29 Ocak 2013, 13:41
Sysroot,
İlkay ın mesajını (Coq) iyi okumalısın senin resmini koyduğun yerdene değil o mili tahrik eden zincir veya kayıştan bahsediyor. Eğer seninki zincirli ise ve sökülüp takıldığında işaretleme yapılmamış yeri değişmiş ise böyle bir arıza olacağını söylüyor teknisyen.
sysroot
29 Ocak 2013, 14:47
Şunu söylemek istiyorum ; Bu problem birşey sökülüp çıkardılığında takıldığında oluşmadı.
babaduru
29 Ocak 2013, 15:17
Ben motor meslek öğrencisiyim ama çok bir bilgim yok motosikletler hakkında bize genelde anlatılan araba motorları.Bana sorun kesici gibi geldi kesici erken çalışıyor gibi kesici devresi nasıl çalışır bilmiyorum onun için arıza şudur diyemiyorum ama bence sıkıntı kesici.ustalara sormak gerekir ama tanıdığım bir motosiklet tamircisi yok.Sorunu İNŞALLAH çözersiniz ben okurken sinirlendim yerinizde olmak istemezdim.
alp_tunay
29 Ocak 2013, 23:31
B ile gösterilen bölümde benim bahsettiğimiz sensör.Dişlide sizin bahsettiğiniz dişli sanırım.Eksantrik zinciri ayarı buradan yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
:
Sevgili kardeşim.. İsmini de bilmiyoz ya :)
Senin arızan ateşlemeden değil...
Ateşleme ile sorunun yok...
Sadece emiş ya da eksoz zamanlayıcısının zinciri kaçık...
Zamanlamayı yapamayıp sersemletiyor motorunu... :cat:
Problem gaz kolunda :P
Bu arada inşallah çözülür sıkıntılı bir durum insanı motordan sogutur :pr:
cihangir151
30 Ocak 2013, 00:56
problemin yaşandığı 7500 devirde sensörlerin davranışını multimetre ile ölçmek yarar sağlayabilir mi? yani sensörler tamamiyle bozuk olsa problem her devirde çıkar. demek ki belirli devir aralığında değerleri okumakta problem çıkarıyor olabilir. eğer ki motor kam miline devire göre değişken avans yapmıyorsa sorun tamamen elektronik olmalı.
allpower
30 Ocak 2013, 01:07
Sevgili kardeşim.. İsmini de bilmiyoz ya :)
Senin arızan ateşlemeden değil...
Ateşleme ile sorunun yok...
Sadece emiş ya da eksoz zamanlayıcısının zinciri kaçık...
Zamanlamayı yapamayıp sersemletiyor motorunu... :cat:
Makinanın oraları kurcalandimi bakalım. Bu ayar Durup dururken kaçmaz herhalde.,.!
Syroot,
sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
Yani sensör vesaire.
Kisacasi bisey söylemek zor.
Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
alp_tunay
30 Ocak 2013, 01:45
Makinanın oraları kurcalandimi bakalım. Bu ayar Durup dururken kaçmaz herhalde.,.!
Konuyu baştan okursan anlaşılır...
Ayrıca sübap ayarının yapılıp yapılmadığını sormuştum...
Yapılmış ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------
Syroot,
sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
Yani sensör vesaire.
Kisacasi bisey söylemek zor.
Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
Yahu Ankaraya yollayamadım..Fransaya nasıl gelsin :)
Hem 1 günlük işi bile yok :)
Ben geleyim mi ?... :wiinkk: İltica edicek yer arıyom :)
Ben geleyim mi ?... :wiinkk: İltica edicek yer arıyom :)
Olum bu fransa ikimize fazla.
Gerçi kel kontenjanindan bir torpilin, olabilir.:cherry:
mehmettayfur
30 Ocak 2013, 03:50
Bir süredir bu konuyu takip ediyorum.Mekanikten pek fazla anlamam.Coq/İlkay'ın ustasının courroie de distribution (triger kayışı) teşhisinden yola çıkıp
fransız forumlarında biraz bakındım(Fransızca biliyorum).Söz konusu arıza ile % 100 örtüşen bir yorum bulamadım,fakat supap ayarında bu zincirin
(adı her ne kadar kayış olarak geçse de bu modelde zincirmiş) çıkarılıp,iş bitince tekrar takıldığı araba triger kayışı gibi işaretli yerlere uygun takılması
gerektiğini,buna uyulmazsa çeşitli problemler çıktığı yazılmış.Hatta zinciri de buldum,50 Euro civarı satış fiyatı.Ama en önemli olan zincirin yerleşim
şeması /fotoğrafa ulaşamadım.Mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar hangi zincir olduğunu bilir sanırım.
Bu öğrendiklerim,Alp Tunay'ın ustasından aldığı bilgiyle örtüşüyor.
Beni yönlendirirseniz,araştırma/dil konusunda yardımcı olabilirim.Kolay gelsin.
sysroot
30 Ocak 2013, 12:08
Konuyu baştan okursan anlaşılır...
Ayrıca sübap ayarının yapılıp yapılmadığını sormuştum...
Yapılmış ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------
Yahu Ankaraya yollayamadım..Fransaya nasıl gelsin :)
Hem 1 günlük işi bile yok :)
Ben geleyim mi ?... :wiinkk: İltica edicek yer arıyom :)
Yanlış anlaşılma var ; bu arıza subap ayarı yapıldığından dolayı olmadı , bu arıza subaplardan dolayı oluyormu diye bulmak için ; 1 ay aralıkla 2 kez subaplar ayarlandı .Bir kez yapmak yeterliydi ama emin olamadılar sanırım tekrar baktılar.Arkadaşlar zamanla olan birşeyden bahsediyorum bu ince detayı görmezden geliyorsunuz.Zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Motor sapasağlamken zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Kaçırmış olsa eskiden çok ısınınca arıza azalıyordu 90 derece üzeri.Artık öylede düzelmiyor.Yani zamanla olan birşey sözkonusu.Genede dediklerinize ustaya baktırıcam vakit ve para bulunca fakat bana olanaksız geliyor.
Üstad ismim Ahmet bu arada :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
problemin yaşandığı 7500 devirde sensörlerin davranışını multimetre ile ölçmek yarar sağlayabilir mi? yani sensörler tamamiyle bozuk olsa problem her devirde çıkar. demek ki belirli devir aralığında değerleri okumakta problem çıkarıyor olabilir. eğer ki motor kam miline devire göre değişken avans yapmıyorsa sorun tamamen elektronik olmalı.
Kesinlikle yarar sağlar da burada nerede motor elektroniğinden iyi anlayan usta.
ExTReMa
30 Ocak 2013, 12:09
Bak arkadaşımız senin için bir konu açmış
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/112070-kawasaki-zx-636-icin-bilgi.html
sysroot
30 Ocak 2013, 12:13
Syroot,
sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
Yani sensör vesaire.
Kisacasi bisey söylemek zor.
Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
Keşke gelebilsem üstad :))
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Bak arkadaşımız senin için bir konu açmış
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/112070-kawasaki-zx-636-icin-bilgi.html
kawasaki zx 636 için bilgi
bazı kawasaki zx 636 lar 7500 devirlerde kesiklik yapıyor,birçok motordada aynı sorunlardan bahsedilebilir sadece modeller arasında devir farkı vardır.
arıza şu 2 sebebten dolayıdır.
-motorda yüksek şarş sebebiyle beyin korumaya geçer,ateşlemeyi bozarak sürücüyü durmaya sevk eder,çözüm sargı veya konjektör değiştirilir veya ikiside aynı anda değiştirilir mesele biter.
-arka kuyruktaki denge sensörüde arada sırada böyle arızalar gösterir.değişirsin sorun biter.
SYSROOT nickli arkadaşın dikkatine.kolay gelsin.
bu arızayı herkez bilmez.işte size çözüm..
(ağırabi mden alıntıdır. Birilerine faydası olur diye açılmasını istedi)
Allah razı olsun.. Denge sensörü değişti denendi yani ustam başka bir denge sensörü ile denedi.Denge sensöründe yanılmıyorsam elektrik kesiyor ; bende elektrik kesme gibi bir durum söz konusu değil diye düşünüyorum.Konjektör ve sargı hakkında hiçbir bilgim yok.
mehmettayfur
30 Ocak 2013, 12:13
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Horoz İlkay,yukarıdaki linke bir bakabilirmisin ? sanırım sorunla ilgili bir ipucu.Supap ayarından sonra tahrik/triger zincirinin nasıl ayarlanması gerektiği
tartışılıyor.Teknik terminolojim yeterli olmadığı için yanlış bilgi vermektense,senin yorumlaman daha doğru.
Sagol Mehmet,
Ancak aksama bakabilirim linke
ozgurakman
30 Ocak 2013, 14:29
acaba emme manifotunda bir çatlak, kaçak olabilir mi? bir de hava emiş boğazı geldi benim aklıma. başımdan geçen olay şudur:
2005 corolla 1.6 vvt-i motorlu aracım var. genel bakım amaçlı ilk kez MAF (Mass Air Flow) sensörü ve emiş boğaz kelebeğini temizledim. boğaz kelebeğini araçtan komple çıkarttım ve temizledim.
boğaz kelebeği şöyle bişey:
http://www.volkswagenyedekparcalari.net/643-689-thickbox/polo-fabia-gaz-kelebegi.jpg
yani araçtaki boğaz kelebeği telli değil elektronik ve temizleyip takınca araba 5-6 dakika rolantide saçmaladı, gaz verip bırakınca 1000 devre düşmesi gerekirken aynen senin ZX'in yaptığı gibi 1000-1700 devir arasında kendi kendine gaz alıp veriyordu. sonra düzeldi kendi kendine, bir daha yaşamadım bu problemi. acaba senin de problemin enjeksiyon sistemi olabilir mi? ya da boğaz kelebeği? belki de TPS? kontrol edildi diyorsun ama başka bir servise gidip tekrar kontrol ettir bence.... zx636'sı olan başka birinden rica edip şüphelendiğin parçaları o motosiklette deneyebilirsin...
sysroot
30 Ocak 2013, 19:14
Şöyle birşey sormak istiyorum ; Dün krank sensörünün olduğu kapağı açtım görüntü şu şekilde ;
http://img468.yukle.tc/images/14222013-01-29_11-01-19_126.jpg
Fabrika kitapçığında bu şekilde ;
http://img467.yukle.tc/images/1983Untitled-2.jpg
Şimdi merak ettiğim ;
1.Benim resmimde mıknatıs dişlideki boşluğa denk geliyor.Tam dişli hizasına denk gelmiyor.Oysa fabrika kitapçığından aldığım resimde mıknatıs tam dişlinin dolu kısmına yani dişine denk geliyor.Bu bir tesadüf mü ?
2.Bu dişli ne işe yarar yenilirmi içilirmi
3.Motor yürümüyorken fakat çalışıyorken yani boşta bu dişli sürekli dönüyormu ; dönüyorsa nasıl dönüyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
Bana burada bir anormallik var gibi geldi.
Samet Ağır
30 Ocak 2013, 20:53
alt resimde sol alt kösede sanki 1 diş eksik ve düzlük var gibi duruyor..
senin motoruda manuel çevirip aynı yeri aynı noktaya getirip diğer konumları karşılaştırabilirsin.
sysroot
30 Ocak 2013, 22:27
Bunun bir önemi yokmuş cevabımı aldım :)
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Horoz İlkay,yukarıdaki linke bir bakabilirmisin ? sanırım sorunla ilgili bir ipucu.Supap ayarından sonra tahrik/triger zincirinin nasıl ayarlanması gerektiği
tartışılıyor.Teknik terminolojim yeterli olmadığı için yanlış bilgi vermektense,senin yorumlaman daha doğru.
Benim bahsettigim seyden bahsediyor.
Ben o foruma üye olup bir konu basligi açayim bu gece.
Bakalim nasil yorumlar gelecek?
babaduru
30 Ocak 2013, 23:50
Bence kesiciyi bi şekilde iptal edip denemelisiniz muhakkak kolay bi iptal şekli vardır.
Arkadaşlar yabancı bir forumda anlamadığım ingilizce bir cümle var; Zamanlamayı kontrol ettinmi diye sordu ; bende crankshaft sensörümü kastediyorsun diye sordum karşılığında;
"It's a visual check. You have remove the crankshaft sensor cover and the valve cover. Then position the crankshaft so cylinders 1 and 4 are at TDC, then visually check the position of the marks on the camshaft gears to make sure they're in the proper position. One is pretty easily visible, the other requires a mirror to see, and it's rather annoying. While you're this far dug into the engine I'd suggest just going ahead and checking your valve clearances and checking the compression on the cylinders afterwards.
The process is much better described in the service manual, available here for download:"Burada da manualin adresini vermiş."
"Görsel bir kontroldür. Crankshaft sensor kapağını ve sübap kapağını çıkarmak zorundasın. Sonra, silindir 1 ve 4, Top Dead Center (Üst ölü nokta) da olacak şekilde crankshaftı ayarla-döndür. Sonra gözle ekzantrik mili üzerindeki işaretlerin yerini kontrol et (iki ok olmalı TDC üst ölü nokta, bir de alt ölü nokta) bunlar uygun yerlerinde olmalı. Bir tanesi çok kolaylıkla görülebilmekte, fakat diğerini görmek için bir aynaya ihtiyacın var, ve rahatsız edici bir durum. Motorun içine bu kadar dalmışken, önerim başa dönüp, sübap boşluklarına ve sonrasında silindirlerdeki kompresyona bakmandır. Servis kitapçığında bu süreç daha iyi tarif edilmiştir, buradan indirebilirsin... "
mehmettayfur
01 Şubat 2013, 20:30
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Sysroot,Ahmet kardeşim.Gözünün bu topikte olduğunu biliyorum.Daha fazla bilgi gelmedi,ben öğrendiğimi senle paylaşayım.
Yukarıdaki forum linkinin yazı ve resimlerini buraya yapıştırmayı beceremedim.Fransız Kawasaki'ciler forumu.Konuyu açan
açan adamın derdi seninkiyle ayni.Motoru da ayni,modeli eski sadece.Düşük devir normal,orta devir boğulma (15.000 rpm
max olduğunu tahmin ediyorum) yani 7.500 rpm,yüksek devir iyi.
Karbüratörde problem olduğu şüphesiyle soru sormuş.Aldığı cevap egzantrik zinciri.Linke girip resmi aç bak.Yarım yamalak
mekanik bilgimle benim anladığım bu.Krankı ? (vilebrequin) T ye getir,İN emişte,EX egsozta olması lazım demiş.
Zincirin doğru takıldığı böyle anlaşılıyormuş.
Motordelisi forumunda,başka marka motorların egzantrik zinciri değişimi ile ilgili resimli anlatımlar var.Orada da zincirin
takılması ile ilgili benzer şeyler anlatılmış.
3 farklı yerden;Alp'in ustası,İlkay'ın ustası ve bu Fransız,aynı yorum geliyor.Dikkate almak lazım sanırım.Umarım bunlardan
yola çıkıp forumdaki mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar daha somut birşeyler söyler.Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Karbüratörü yanlış anlamışım,yakıt girişiyle ilgili problem olduğunu düşünmüş.Düzelteyim.
shi_bumi
01 Şubat 2013, 23:27
Motorun servis manueli yok mu ? Egzantrik zincirinin nasıl takılacağı, motorun nasıl senteye getirileceği detaylıca yazar orada. Bir kontrol ettirmende fayda var.
Ben yine de yan ayak switch'ini sormadan edemeyeceğim. By-pass ettiğine emin misin ?
Pulser coil denen zamanlayıcı parçayı değiştirebilirsin. E-bay'de 10-20 dolara var.
ZX6 ECU'su yeniden programlamaya müsait mi ?
Yav ben o foruma gittim üye oldum.
Hatta merhaba diye kisa bir topic bile açtim.
Fakat sorunla ilgili bir baslik açmayi içime sindiremedim.
Adamlar üye olurken motosikleti de soruyor.
Ben de zaten yalanla üye oldugum bir foruma benim 636 modelim var iste böyle sorunlar yasiyorum diye bizim burda çok kizdigimiz topiclerden birini açmayi kendime yediremedim.
Vicdanima ziçayim.
Ama ben problemi çözerim.
Öyle ya da böyle.
i.canver
02 Şubat 2013, 22:23
dostum bana göre bu iş ne teknik ne elektronik ile ilgili, deponun içine hiç baktınız mı acaba ? pislik, bez, üstüpü atılmış olabilir mi ? anahtarı birine verdiniz mi ne bilim veya servis bir çakallık yapıp gelgele almak için seni bez atmasın ? benim arkadaşlarımın, abilerimin başına çok geldi bu olay motordan bıkıp servis ucuza alsın diye böyle bir şeytanlığa başvuranlar ile karşılaştık. Bir de deponun içine bak derim ben yakıtta sorun var gibime geliyor. üstüpü denilen olay çok lanettir eski makine teknisyenleri bu olayı çok iyi bilir diyelim ki depon full üstüpüde deponun içinde şimdi üstüpü dibe çökmez deponun çeyreğinde yüzer üstede çıkmaz bir tahta gibi benzinin üstünde göremezsin sen şimdi yavaş yavaş 7500 devire çevirirken benzini yavaş yavaş alıyor üstüpüde yavaş yavaş deliğe doğru gidiyor sen gazı bıraktığında üstüpü yüzmeye devam ediyor yani gaza asıldığında hızlı bir şekilde üstüpü deliğe gelemiyor mevzu bu %70-80 oranla bundan tahmin ediyorum 2 tane makine teknisyeni abimle oturduk kafa yorduk faydalı olursa ne mutlu depona bir bak :) birde sürekli 7500 devire gelmede 4000 devirde sabit tut bakalım tekleme yapacak mı
Teo23
02 Şubat 2013, 23:41
Vayy ne yöntemler varmış ya... Gıcık olduklarımıza yapabiliriz galiba... Şeker atmaktan daha iyiymiş. :P
hellboys
03 Şubat 2013, 23:16
son durum nedir şimdi
babaduru
06 Şubat 2013, 11:55
Sorun çözüldümü ?
acayüp
06 Şubat 2013, 12:17
Evet bir gelişme olmadımı hala ?
mehmettayfur
06 Şubat 2013, 12:25
Evet Sysroot,nedir durum,merak ediyoruz.
dreamkiller
06 Şubat 2013, 12:29
Sysroot motoru japon konsolosluğunun önünde yakıp siyah çelenk bıraktı sanırsam?
sysroot
06 Şubat 2013, 13:04
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Sysroot,Ahmet kardeşim.Gözünün bu topikte olduğunu biliyorum.Daha fazla bilgi gelmedi,ben öğrendiğimi senle paylaşayım.
Yukarıdaki forum linkinin yazı ve resimlerini buraya yapıştırmayı beceremedim.Fransız Kawasaki'ciler forumu.Konuyu açan
açan adamın derdi seninkiyle ayni.Motoru da ayni,modeli eski sadece.Düşük devir normal,orta devir boğulma (15.000 rpm
max olduğunu tahmin ediyorum) yani 7.500 rpm,yüksek devir iyi.
Karbüratörde problem olduğu şüphesiyle soru sormuş.Aldığı cevap egzantrik zinciri.Linke girip resmi aç bak.Yarım yamalak
mekanik bilgimle benim anladığım bu.Krankı ? (vilebrequin) T ye getir,İN emişte,EX egsozta olması lazım demiş.
Zincirin doğru takıldığı böyle anlaşılıyormuş.
Motordelisi forumunda,başka marka motorların egzantrik zinciri değişimi ile ilgili resimli anlatımlar var.Orada da zincirin
takılması ile ilgili benzer şeyler anlatılmış.
3 farklı yerden;Alp'in ustası,İlkay'ın ustası ve bu Fransız,aynı yorum geliyor.Dikkate almak lazım sanırım.Umarım bunlardan
yola çıkıp forumdaki mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar daha somut birşeyler söyler.Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Karbüratörü yanlış anlamışım,yakıt girişiyle ilgili problem olduğunu düşünmüş.Düzelteyim.
Üstad sağolasın araştırdığın için ; dediğin gibi benzer yorumlar geldi buna baktırıcam ; ondan önce zamanlayıcı (pulser coil(crankshaft sensor)) beklemedeyim.Bundan sonra sizin dediğiniz yere iyice baktırıcam.Öncelik crankshaft sensörde olucak ; hem ateşleme öğesi hemde birkaç kişi aynı problemi bu şekilde çözmüş tıpkı "kickstand bypass" gibi.Bakıcaz artık olmassa devam ömrümüz yeterse Allah'ın izniyle çözücez :))
Motorun servis manueli yok mu ? Egzantrik zincirinin nasıl takılacağı, motorun nasıl senteye getirileceği detaylıca yazar orada. Bir kontrol ettirmende fayda var.
Ben yine de yan ayak switch'ini sormadan edemeyeceğim. By-pass ettiğine emin misin ?
Pulser coil denen zamanlayıcı parçayı değiştirebilirsin. E-bay'de 10-20 dolara var.
ZX6 ECU'su yeniden programlamaya müsait mi ?
Aynen hocam Pulser coil'de benim aklım , gelicek bekliyorum parçayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Arkadaşlar Crankshaft Sensör (Ateşleme zamanlamasını ayarlayan parça) bekliyorum yurtdışı siparişi verdim.Gelince değiştirecem.
Kesinlikle bilgilendirmeye devam edecem sizi :P
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
dostum bana göre bu iş ne teknik ne elektronik ile ilgili, deponun içine hiç baktınız mı acaba ? pislik, bez, üstüpü atılmış olabilir mi ? anahtarı birine verdiniz mi ne bilim veya servis bir çakallık yapıp gelgele almak için seni bez atmasın ? benim arkadaşlarımın, abilerimin başına çok geldi bu olay motordan bıkıp servis ucuza alsın diye böyle bir şeytanlığa başvuranlar ile karşılaştık. Bir de deponun içine bak derim ben yakıtta sorun var gibime geliyor. üstüpü denilen olay çok lanettir eski makine teknisyenleri bu olayı çok iyi bilir diyelim ki depon full üstüpüde deponun içinde şimdi üstüpü dibe çökmez deponun çeyreğinde yüzer üstede çıkmaz bir tahta gibi benzinin üstünde göremezsin sen şimdi yavaş yavaş 7500 devire çevirirken benzini yavaş yavaş alıyor üstüpüde yavaş yavaş deliğe doğru gidiyor sen gazı bıraktığında üstüpü yüzmeye devam ediyor yani gaza asıldığında hızlı bir şekilde üstüpü deliğe gelemiyor mevzu bu %70-80 oranla bundan tahmin ediyorum 2 tane makine teknisyeni abimle oturduk kafa yorduk faydalı olursa ne mutlu depona bir bak :) birde sürekli 7500 devire gelmede 4000 devirde sabit tut bakalım tekleme yapacak mı
Üstad sağolasın araştırman için ; fakat debriyaj tokatlayıp o devri atlatırsam gaz kolunu geri saldığım zaman yani 15000 devirden geri saldım motoru 7500e gelince gene tekliyor ; yani gaz vermediğim halde düşerkende yapıyor ; yani üstüpü olduğunu varsayarsak gazı salınca delikten uzaklaşmasına rağmen tekleme devam ediyor.Dolayısıyla bu olanaksız.
dreamkiller
06 Şubat 2013, 13:04
Milli mesele ilan ettik hocam konuyu :) Evet arkadaşlar eğer bu problemi aşabilirsek kendi ülkemizin motosikletini yapabilecek seviyeye gelmiş sayılırız.. Ha gayret!!
sysroot
06 Şubat 2013, 13:06
Milli mesele ilan ettik hocam konuyu :) Evet arkadaşlar eğer bu problemi aşabilirsek kendi ülkemizin motosikletini yapabilecek seviyeye gelmiş sayılırız.. Ha gayret!!
Yeminederim kahkaha attım. :mrgreen: Sorunu çözünce basın açıklaması yapıcam piyasalar sallanacak ; tüm ülkelerde canlı yayın yapıcaz ; birde bana tercümanlar lazım bir sürü :mrgreen:
dreamkiller
06 Şubat 2013, 13:22
Yeminederim kahkaha attım. :mrgreen: Sorunu çözünce basın açıklaması yapıcam piyasalar sallanacak ; tüm ülkelerde canlı yayın yapıcaz ; birde bana tercümanlar lazım bir sürü :mrgreen:
tercüman kolay ayarlarız :)
hellboys
06 Şubat 2013, 16:07
Umarım sorununuz çözülür çözülmez ise bence motoru satmayıp evde hatıra olarak bırakın sorunu çözülemeyen motor olarak :)
ilkerrrr
06 Şubat 2013, 17:07
Üstad selamlar, bir ustama konuyu danıştım motoru görmeden bir şey demenin güç olduğunu söylemekle birlikte bir iki şeyden bahsetti, mesajını aynen buraya yazıyorum.
"dostum yazılanını çizileni okudum ama sayfaya yorum yapamadım. Motosiklet üzerindeki sensörler arıza yaparsa motor arıza yapmaz (istisna arızlar mevcut). Beyin o sensörden gelen arıza bilgisi ile arıza lambasını yakarak sürücüyü uyarır ve o sensöreden gelen bilgi önemsemez, beyindeki kodlu yazılım bir bilgi belirler ve o sensör çalışıyormuş gibi motor çalışmaya devam eder. Sadece gaz kelebeği konum sensörü arıza yaparsa bu arızayı verir ve aşağıda sıraladığım yol izlenir"
demiş ama aşağıda yol sıralamamış :D Daha önce bu konuda bir tavsiye aldınmı bilmiyorum ama bende çözüme yardımcı olabilirim ümidi ile yazdım hızlıca tüm mesajları okumadan. Şimdi ustama sorucam şu sıraladığın yollar nerde diye :D
sysroot
06 Şubat 2013, 17:58
Üstad selamlar, bir ustama konuyu danıştım motoru görmeden bir şey demenin güç olduğunu söylemekle birlikte bir iki şeyden bahsetti, mesajını aynen buraya yazıyorum.
"dostum yazılanını çizileni okudum ama sayfaya yorum yapamadım. Motosiklet üzerindeki sensörler arıza yaparsa motor arıza yapmaz (istisna arızlar mevcut). Beyin o sensörden gelen arıza bilgisi ile arıza lambasını yakarak sürücüyü uyarır ve o sensöreden gelen bilgi önemsemez, beyindeki kodlu yazılım bir bilgi belirler ve o sensör çalışıyormuş gibi motor çalışmaya devam eder. Sadece gaz kelebeği konum sensörü arıza yaparsa bu arızayı verir ve aşağıda sıraladığım yol izlenir"
demiş ama aşağıda yol sıralamamış :D Daha önce bu konuda bir tavsiye aldınmı bilmiyorum ama bende çözüme yardımcı olabilirim ümidi ile yazdım hızlıca tüm mesajları okumadan. Şimdi ustama sorucam şu sıraladığın yollar nerde diye :D
Şimdi bana kalırsa beyin yüzeysel bir kontrol yapıyor.Örnek veriyorum ; ateşlemede bir problem olduğu zaman beyin ateşleme yapan sensörlere değilde ; ateşlemenin olduğu bölgelerde nedir ; bobin buji bölgelerine özel arıza kodu veriyor.Örneğin benim motorumda öyle ; başta da bahsettiğim gibi 1. bobin arızası veriyor ama bobinleri ve hatta bobin tesisatını ve hatta bobin ile beyin arasındaki direk bağlantıyı test etmemize ve değiştirmemize rağmen arıza kodu değişmiyor.Yani beyin sadece sensörlerin yada ilgili bölümlere voltaj gelip gelmediğini ; ama "ne kadar voltaj ve hangi düşük yükseklikte gelmesi gerektiği" gibi ince konuların kontrolünü yapmıyor.Dolayısıyla sensörler görevini tam yapamadığı zaman beyin bunu algılayamıyor.Ancak ateşleme kesildiğinde bobin hatası verdiğini düşünüyorum ; o hatayı vermesine sebep olan birşeyler olmalı bende bunun üzerine yoğunlaştığımız krank sensörü olduğunu düşünüyorum.
Diyor ki bu arıza kodu olursa ; "the ECU shuts off the injector #1 to stop fuel to the cylinder #1" ; Beyin 1. enjektörü kapatır benzin akışını keser.Bende böyle düşünüyorum ; ilgili devirde ateşleme kesiliyor bunun 1. silindir ile alakasını çözemedim ; 1. silindir ve 6-8k arası bize ne ifade eder ? Bunu bilemiyorum.Dediğim gibi krank sensörü yani ateşleme zamanlamasını ayarlayan darbeli bobin (sensörün içindeki) o devirlerde bir kesme yaparmı ; kesme yaptığı içinde direk biz bu arızayı alıyor olabilirmiyiz parça gelince bu sorunun cevabını vericem.
Ben hala motorun o devirlerde ateşleme kestiğini düşünüyorum.Ve çok ilginç bir nokta sıcak ve soğuk bu problemi çok olmasada 1 ve 1,5k aşağı yukarı değiştiriyor arıza olan devri.Örneğin her zaman 7500de kesen motor çok soğuk bir havada 7000 ile 6500 arası kestiğinede şahit oldum.Ama genel olarak 7500.
Ama eksantrik olayınıda bundan sonra baktırıcam oda aklımda.
mehmettayfur
06 Şubat 2013, 20:04
Fransız usta,egzantrik senteye alınmadan takılırsa subap salatası olur demiş,yani boğulma nedeni subaplarmış.Yazmayı unutmuşum,ekleyeyim.
babaduru
17 Şubat 2013, 18:33
Sorun çözüldümü acaba son durum nedir?
saturn
18 Şubat 2013, 03:55
Konuya aydınlık getirebilecek birisi var mı acaba? Son durum nedir gerçekten merak ediyorum açıkcası :queen:
Umarım sorun çözülmüştür, ilk okuduğumda çok şaşırmıştım.
Serk21
18 Şubat 2013, 04:01
parça bekliyordu en son,gelince deneyip yazacaktı..
sysroot
18 Şubat 2013, 13:41
Arkadaşlar merhaba ,
Biraz sabredin , gerekli açıklamayı yapıcam bir süre sonra.Motor şuanda bir ustada , problem çözülürse sorun nerede ve hangi usta çözdü yazıcam.
Beklemede kalın , şu kadarını söyliyim ; Arıza mekanik gibi gözüküyor.Daha fazla detay vermicem çünkü henüz bir kesinlik yok bir hafta içinde sonuç alıcaz diye düşünüyorum.
Biraz heyecanlanın bakalım :mrgreen:
viper17
18 Şubat 2013, 13:52
Arkadaşlar merhaba ,
Biraz sabredin , gerekli açıklamayı yapıcam bir süre sonra.Motor şuanda bir ustada , problem çözülürse sorun nerede ve hangi usta çözdü yazıcam.
Beklemede kalın , şu kadarını söyliyim ; Arıza mekanik gibi gözüküyor.Daha fazla detay vermicem çünkü henüz bir kesinlik yok bir hafta içinde sonuç alıcaz diye düşünüyorum.
Biraz heyecanlanın bakalım :mrgreen:
Heyecanla bekliyoruz :mrgreen:
Teo23
18 Şubat 2013, 21:56
Evet mutlu sonla bitecek bir film daha... :) Bakalım katil bahçıvanmıymış... :P
mert136
18 Şubat 2013, 22:42
İnşALLAH sorunun çözülür arkadaşım.Bende merakla bekliyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO