PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : er6n mi gt 650 comet mi



Sayfa : [1] 2

khakan
14 Ocak 2013, 19:24
merhaba arkadaşlar. konuyu kontrol ettim ancak en güncel bilgi 2007 yılına ait. daha güncelini bulamadım. aklımdaki iki model gt650comet ve er6n. şuanda mondial drift kullanıcısıyım. cc yükseltmek istiyorum. racingler ilgimi cekse de er6n e karsı bir zaafım var. cometin fiyatı ucuz gucu yüksek olduğundan o da iyi bir altefnatif gibi gozuktu gözüme. sorum şu; başta yakıt olmak üzere fiyat-kalite, hız-hızlanma, denge-kullanım kolaylığı, kullanım maliyetleri ve masrafları, yedek parça bulunabilirliği ve masraflarını kıyaslayabilecek sürücüler var mı? bilgilerin güncel olması birçok insanın da işine yarayacaktır.

karşılaştırma baslasın!!!

eren özer
14 Ocak 2013, 19:36
Şimdi biride çıkıp derki yedek parça sıkıntısı çekmek istemiyorsan nc700 Al derim yazar :farao:

khakan
14 Ocak 2013, 19:40
Şimdi biride çıkıp derki yedek parça sıkıntısı çekmek istemiyorsan nc700 Al derim yazar :farao:

comet ve er6 arasında karşılaştırma istiyorum ama alternatif sunacaklar varsa sunsunlar tabi. belki hakkaten daha avantajlı bi alet olur comete ve er6ya gore.

erro
14 Ocak 2013, 19:40
er6n...................

alp_tunay
14 Ocak 2013, 19:44
Şimdi biride çıkıp derki yedek parça sıkıntısı çekmek istemiyorsan nc700 Al derim yazar :farao:
Kaça alıcan?... :bounce:
Arkadaşın istediği modeller 8-12 bin aralığında ....

khakan
14 Ocak 2013, 19:51
Kaça alıcan?... :bounce:
Arkadaşın istediği modeller 8-12 bin aralığında ....

aynen öyle. 8-12bin arası ideal benim için.

Syanur
14 Ocak 2013, 19:51
Kawa'da abs li tutturabilirsen uygun fiyata kaçırma. Onun dışında keyif/zevk meselesi. 2 si de oldukça güzel motorlar

khakan
14 Ocak 2013, 19:53
er6n...................

eyvallah da ben karşılaştırma istedim

dreamkiller
14 Ocak 2013, 20:05
selam,

Kawasaki fanatiği, gt650 kullanıcısı olarak sana söyleyebileceğim bazı şeylerin olduğunu düşünmekteyim. Öncelikle malzeme kalitesi olarak Kawasaki nin bir adım önde olduğunu söylemem gerekli. Forumdaki ilgili sayfada ER6 ların yakıt tüketimi hakkında kullanıcı arkadaşların yorumları bulunmakta ama ben tecrübe etmediğim için herhangi bir yorum yapamam yakıta dair. Comet e gelecek olursak ben 5,5 lt yakıtı %70 sakin %30 agresif (ki bu rakamlar tamamen yaklaşık olarak yazılmıştır) kullanımda elde ettim. Güç? yeterince var, Tork? bazen insanı çıldırtabiliyor.. V motorların güzel yanlarından biride heybetli torku sayesinde şehir içi kullanımlarda çok fazla vitesi kurcalamanı gerektirmemesidir. Yani çok yıpranmamış bir Comet güç ve tork olarak seni tatmin edecektir özellikle 250 cc bir motorun akabinde..

Sürüş özelliklerine gelecek olursak, Comet güçlü, torklu bir makina ama virajlarda nasıl? Sürüş pozisyonu rahat mı? Öncelikle ikinci el alacaksan lastik derdi çözülmüş bir motor almanı öneririm. Zira bu motor lastik ister çünkü viraj kabiliyetinin çok fazla olmadığını düşünmekteyim. Bununla birlikte biraz sert virajlarda arka amartisörün g.tüm g.tüm kaçırdığını söyleyebilirim, o yüzden virajda yere zamk gibi yapışan bir lastik tercih etmen senin avantajına olacaktır. Ben 2006 model bir comet kullanmaktayım. Hiç nazlanmayan, keçi gibi bir makina.. Keçi yoluna çıkmadığın sürece dağ yollarında seni üzmeyeceğini düşünüyorum. Kawasakinin bu konuda biraz daha nazik olabileceğini eski bir Ninja 250 kullanıcısı olarak tahmin ediyorum ama düzgün bir zemini olan her yolda kawasakinin daha fazla konfor ve yol bilgisini sana aktarabileceğini tahmin ediyorum.

Frenler ; ben hayvani performanslar denemediğim için yeterli, önde çift kaliperli iki disk fren sistemi kullanılmış lakin sert frenajlar da süprize hazır olmak lazım. Arkada tek yerine çift kaliperli fren kullanmaları arka frenin kilitlenme riskini biraz arttırsa da bu çok agresif kullanımlarda başına iş açar onun harici ayağının ayarı varsa problem olmaz.. Kawasaki de bu nasıldır bilemiyorum..

sürüş pozisyonu pek çok motora göre konforlu denebilir.. Yani uzun yol yaptığımda yada şehir içinde beni hiç ama hiç yormadı.. elbette naked bir motorda bu özellik olmazsa olmazdır. sonuç olarak söyleyebileceğim, Comet 650 oldukça eğlenceli, retrovari görünümü ile kendini sevdiren, motor bloğu ile dayanıklı biraz problemli ama genelde zevkli bir motor.

Not: piyasada ucuz oluşundan dolayı yanlış ellerde sürünmüş, canı alınmış, ciğeri kopartılmış bir çok motor var.. Mutlaka işten anlayan birileri ile bu motoru almak gerektiğini söylemeden geçemeyeceğim. Saygılar..

khakan
14 Ocak 2013, 20:16
selam,

Kawasaki fanatiği, gt650 kullanıcısı olarak sana söyleyebileceğim bazı şeylerin olduğunu düşünmekteyim. Öncelikle malzeme kalitesi olarak Kawasaki nin bir adım önde olduğunu söylemem gerekli. Forumdaki ilgili sayfada ER6 ların yakıt tüketimi hakkında kullanıcı arkadaşların yorumları bulunmakta ama ben tecrübe etmediğim için herhangi bir yorum yapamam yakıta dair. Comet e gelecek olursak ben 5,5 lt yakıtı %70 sakin %30 agresif (ki bu rakamlar tamamen yaklaşık olarak yazılmıştır) kullanımda elde ettim. Güç? yeterince var, Tork? bazen insanı çıldırtabiliyor.. V motorların güzel yanlarından biride heybetli torku sayesinde şehir içi kullanımlarda çok fazla vitesi kurcalamanı gerektirmemesidir. Yani çok yıpranmamış bir Comet güç ve tork olarak seni tatmin edecektir özellikle 250 cc bir motorun akabinde..

Sürüş özelliklerine gelecek olursak, Comet güçlü, torklu bir makina ama virajlarda nasıl? Sürüş pozisyonu rahat mı? Öncelikle ikinci el alacaksan lastik derdi çözülmüş bir motor almanı öneririm. Zira bu motor lastik ister çünkü viraj kabiliyetinin çok fazla olmadığını düşünmekteyim. Bununla birlikte biraz sert virajlarda arka amartisörün g.tüm g.tüm kaçırdığını söyleyebilirim, o yüzden virajda yere zamk gibi yapışan bir lastik tercih etmen senin avantajına olacaktır. Ben 2006 model bir comet kullanmaktayım. Hiç nazlanmayan, keçi gibi bir makina.. Keçi yoluna çıkmadığın sürece dağ yollarında seni üzmeyeceğini düşünüyorum. Kawasakinin bu konuda biraz daha nazik olabileceğini eski bir Ninja 250 kullanıcısı olarak tahmin ediyorum ama düzgün bir zemini olan her yolda kawasakinin daha fazla konfor ve yol bilgisini sana aktarabileceğini tahmin ediyorum.

Frenler ; ben hayvani performanslar denemediğim için yeterli, önde çift kaliperli iki disk fren sistemi kullanılmış lakin sert frenajlar da süprize hazır olmak lazım. Arkada tek yerine çift kaliperli fren kullanmaları arka frenin kilitlenme riskini biraz arttırsa da bu çok agresif kullanımlarda başına iş açar onun harici ayağının ayarı varsa problem olmaz.. Kawasaki de bu nasıldır bilemiyorum..

sürüş pozisyonu pek çok motora göre konforlu denebilir.. Yani uzun yol yaptığımda yada şehir içinde beni hiç ama hiç yormadı.. elbette naked bir motorda bu özellik olmazsa olmazdır. sonuç olarak söyleyebileceğim, Comet 650 oldukça eğlenceli, retrovari görünümü ile kendini sevdiren, motor bloğu ile dayanıklı biraz problemli ama genelde zevkli bir motor.

Not: piyasada ucuz oluşundan dolayı yanlış ellerde sürünmüş, canı alınmış, ciğeri kopartılmış bir çok motor var.. Mutlaka işten anlayan birileri ile bu motoru almak gerektiğini söylemeden geçemeyeceğim. Saygılar..


güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. o zaman yakalamışken sorularımı sorayım. ilk sorum altınızdaki 650 comet ile maksimum hızınız nedir. bi ikinci sorumsa bildiğiniz uzere hyosung st kanuni oldu. altınızdaki keçi sanırsam bir hyosung. st kanunilerde de bu anlattıklarınız geçerli mi diye merak ediyorum. hayvani performans derken ben hız seven bir sürücüyüm. ben basmam diyemiyorum cunku basarım diye tahmin ediyorum. altımda 81hp lik bir alet varken heleki. peki 2006 hyolarda kesici var mı üçüncü sorum da bu. naked tercih etmemin nedeni motoru ilk alış esnasında maddi olarak beni daha az yoracak olması.er6n in ayrı bir cekiciligi var bende hyosung a göre biraz daha agır baslı oturaklı kaliteli duruyor dışarıdan. ama hyo ya göre biraz daha tuzlu tabi haliyle. hyo ya daha yakınım ama sorduğum bu soruları da yanıtlarsanız sevinirim. teşekkür ederim

dreamkiller
14 Ocak 2013, 20:26
güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. o zaman yakalamışken sorularımı sorayım. ilk sorum altınızdaki 650 comet ile maksimum hızınız nedir. bi ikinci sorumsa bildiğiniz uzere hyosung st kanuni oldu. altınızdaki keçi sanırsam bir hyosung. st kanunilerde de bu anlattıklarınız geçerli mi diye merak ediyorum. hayvani performans derken ben hız seven bir sürücüyüm. ben basmam diyemiyorum cunku basarım diye tahmin ediyorum. altımda 81hp lik bir alet varken heleki. peki 2006 hyolarda kesici var mı üçüncü sorum da bu. naked tercih etmemin nedeni motoru ilk alış esnasında maddi olarak beni daha az yoracak olması.er6n in ayrı bir cekiciligi var bende hyosung a göre biraz daha agır baslı oturaklı kaliteli duruyor dışarıdan. ama hyo ya göre biraz daha tuzlu tabi haliyle. hyo ya daha yakınım ama sorduğum bu soruları da yanıtlarsanız sevinirim. teşekkür ederim

:) son hız konusu ben bir kere benim mavi katır neler yapabiliyor diye denediğimde 190-200 km arasında bir sürate ulaştım..:pl::pl:iki kişi 160-170 lere rahatlıkla çıktım ama bu bir naked makina olduğundan rüzgara karşı iş..mek gibi birşey bu gerek yok :) benim makinamda kesici yok, zaten ihtiyacı da olmuyor zira 8 bin devire üzerine çok çıkmıyorum.. St kanuni ler hakkında bildigim tek sey o makinaların enjeksiyonlu ve kesicilerinin olduğudur. onun haricinde yürüyeninde, makinasında bir fark yok diye biliyorum. (yanılıyor olabilirim)

Kawasaki tabi kide daha kibar ve daha çekici görünüyor ama söyleyebileceğim şey er6 ya narin güzel isimler verilecekse Comet e katır, kamil, Abdurrahman...vb gibi isimler vermek gerekiyor :) daha heybetli, daha kaba daha erkeksi geliyor bana :) İki makinada da temiz kullanılmış ikinci el motorlar sizi üzmeyecektir yeter ki siz onları üzmeyin.. Sonuçta bunlar naked bike ve sürekli yüksek sürat tercih ediyorsanız çok fazla ilişmemeniz gereken aletler.. Sanırsam anlatabildim.. Saygılarla..

khakan
14 Ocak 2013, 20:35
:) son hız konusu ben bir kere benim mavi katır neler yapabiliyor diye denediğimde 190-200 km arasında bir sürate ulaştım..:pl::pl:iki kişi 160-170 lere rahatlıkla çıktım ama bu bir naked makina olduğundan rüzgara karşı iş..mek gibi birşey bu gerek yok :) benim makinamda kesici yok, zaten ihtiyacı da olmuyor zira 8 bin devire üzerine çok çıkmıyorum.. St kanuni ler hakkında bildigim tek sey o makinaların enjeksiyonlu ve kesicilerinin olduğudur. onun haricinde yürüyeninde, makinasında bir fark yok diye biliyorum. (yanılıyor olabilirim)

Kawasaki tabi kide daha kibar ve daha çekici görünüyor ama söyleyebileceğim şey er6 ya narin güzel isimler verilecekse Comet e katır, kamil, Abdurrahman...vb gibi isimler vermek gerekiyor :) daha heybetli, daha kaba daha erkeksi geliyor bana :) İki makinada da temiz kullanılmış ikinci el motorlar sizi üzmeyecektir yeter ki siz onları üzmeyin.. Sonuçta bunlar naked bike ve sürekli yüksek sürat tercih ediyorsanız çok fazla ilişmemeniz gereken aletler.. Sanırsam anlatabildim.. Saygılarla..

hehehehe. evet aldım cevabı bende. teşekkür ederim :) son iki soru daha izninizle. dönemlik ne kadar vergisi var katırınızın. birde varsa fotoğraf atabilir misiniz birkaç tane:)

eren özer
14 Ocak 2013, 20:43
Kaça alıcan?... :bounce:
Arkadaşın istediği modeller 8-12 bin aralığında ....
:mrgreen: Sorunda orada işte adam Ben onu yazmasam heralde biri gelir direk yazardı Onu Anlatmak istediğim o zaten Arkadaş yoksa keyfinden eklememiş değil nc700, xj6 ve SFV 650A Gladius yı
Arkadaş Zaten orada belirtmiş başta yakıt olmak üzere fiyat-kalite, hız-hızlanma, denge-kullanım kolaylığı, kullanım maliyetleri ve masrafları, yedek parça bulunabilirliği
Şıklarda nc Olamdığından biride çıkıp yazmasın Amacı ile yazıdlı oraya :rendeer:

alp_tunay
14 Ocak 2013, 20:45
SV 650 ye de bak derim...
Şimdi bunlardan ayırmak olmaz... :)

eren özer
14 Ocak 2013, 20:47
SV 650 ye de bak derim...
Şimdi bunlardan ayırmak olmaz... :)
Ayıpsın Arada uçurum yok canım ark 10,12bin liralık motora bakıyor SV de 27,500 cük :)

Burak Daylan
14 Ocak 2013, 20:47
Cometi Kawasaki ER-5 ile kıyaslardım, Er-6 ile değil, bu durumda Kawasaki ER-6N önereceğim anlaşılmıştır sanırım. 4 sene kullandım kendisini ve çok memnun kaldım, çalınmasaydı hala da kullanırdım. İlk evela acemi sürücüler için uygun değil iyi hızlanır ve sert durur, 500 ve altı ccli makinelerdeki alışkanlıklar bunlarda para etmez dikkatli kullanmak lazım başta, dar yapısı ile orta boyluların iki ayağı da yere değer. Rüzgar camı gerekir uzun yolda yorar yoksa. Az yakar benim şimdiki gibi sünger değildir. Yukarıda bahsedilmiş lastik önemli en yumuşağından seç, bizim yollar avrupa yolları gibi lastik aşındıran türden değil nasılsa...

otopsici
14 Ocak 2013, 20:51
güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. o zaman yakalamışken sorularımı sorayım. ilk sorum altınızdaki 650 comet ile maksimum hızınız nedir. bi ikinci sorumsa bildiğiniz uzere hyosung st kanuni oldu. altınızdaki keçi sanırsam bir hyosung. st kanunilerde de bu anlattıklarınız geçerli mi diye merak ediyorum. hayvani performans derken ben hız seven bir sürücüyüm. ben basmam diyemiyorum cunku basarım diye tahmin ediyorum. altımda 81hp lik bir alet varken heleki. peki 2006 hyolarda kesici var mı üçüncü sorum da bu. naked tercih etmemin nedeni motoru ilk alış esnasında maddi olarak beni daha az yoracak olması.er6n in ayrı bir cekiciligi var bende hyosung a göre biraz daha agır baslı oturaklı kaliteli duruyor dışarıdan. ama hyo ya göre biraz daha tuzlu tabi haliyle. hyo ya daha yakınım ama sorduğum bu soruları da yanıtlarsanız sevinirim. teşekkür ederim
birader aylık gelirin nedir ne kadar harcayabileceksin
olaya sadece alma kısmından bakma
650 lik motor durduğu yerde sana aylık 200 tl masraf çıkartır benzin hariç
arızalarında karşılayabilecekmisin
sadece bir çift lastiği en ucuz yerde 700 tl
basit elektronik arızaları en az 1000 tl
bunları göz önüne aldın mı
onu bırak driftten sonra 650 lik sana çok gelecek bunun farkında mısın?
nekadar tecrübeye sahipsin

khakan
14 Ocak 2013, 20:52
boyum 1.80. 95 kiloyum. iri yapılıyım. omuzlarım geniş. öyle bişeyim. er6 da ayaklarımın ikiside değer diye tahmin ediyorum. gerçi hyo da da değer herhalde

otopsici
14 Ocak 2013, 20:53
Cometi Kawasaki ER-5 ile kıyaslardım, Er-6 ile değil, bu durumda Kawasaki ER-6N önereceğim anlaşılmıştır sanırım. 4 sene kullandım kendisini ve çok memnun kaldım, çalınmasaydı hala da kullanırdım. İlk evela acemi sürücüler için uygun değil iyi hızlanır ve sert durur, 500 ve altı ccli makinelerdeki alışkanlıklar bunlarda para etmez dikkatli kullanmak lazım başta, dar yapısı ile orta boyluların iki ayağı da yere değer. Rüzgar camı gerekir uzun yolda yorar yoksa. Az yakar benim şimdiki gibi sünger değildir. Yukarıda bahsedilmiş lastik önemli en yumuşağından seç, bizim yollar avrupa yolları gibi lastik aşındıran türden değil nasılsa...
nedenini çok merak ettim

alp_tunay
14 Ocak 2013, 20:54
Ayıpsın Arada uçurum yok canım ark 10,12bin liralık motora bakıyor SV de 27,500 cük :)
0 ını demedik :)
7- 10 arasında bir sürü SV var 2.el...
Ayrıca aynı segmentin motorları...
Hızlanmaları güçleri hatta şekilleri bile aşağı yukarı aynı....
Es geçilesi motor değil...
Dl nin uzun ömürlü motoru var.... Sağlam makina..

khakan
14 Ocak 2013, 20:55
birader aylık gelirin nedir ne kadar harcayabileceksin
olaya sadece alma kısmından bakma
650 lik motor durduğu yerde sana aylık 200 tl masraf çıkartır benzin hariç
arızalarında karşılayabilecekmisin
sadece bir çift lastiği en ucuz yerde 700 tl
basit elektronik arızaları en az 1000 tl
bunları göz önüne aldın mı
onu bırak driftten sonra 650 lik sana çok gelecek bunun farkında mısın?
nekadar tecrübeye sahipsin

benzin hariç durduğu yerde ne masraf çıkartabilir? fazla gelmez diye tahmin ediyorum. üzerrine binmeden anlayamayız zaten gelecek mi gelmeyecek mi. soğuk kanlı birisiyim sıkıntı cekecegimi sanmıyorum. onu da geçtim bi daha kac kere 20 yasına geleceğiz bazı duyguları hevesleri ertelememek lazım. her gun de arıza çıkartacak hali yok ya çıkarttıkça karsılarım her halde. zaten o yüzden soruyorum ya cok arıza çıkartır mı hangisi daha elverişli olur daha ekonomik olur diye

eren özer
14 Ocak 2013, 20:57
0 ını demedik :)
7- 10 arasında bir sürü SV var 2.el...
Ayrıca aynı segmentin motorları...
Hızlanmaları güçleri hatta şekilleri bile aşağı yukarı aynı....
Es geçilesi motor değil...
Dl nin uzun ömürlü motoru var.... Sağlam makina..
:flower:Ben Latife ediyorsun sandım vallahi :mrgreen:
Şaka bir yana O bütçe ile benim alacağım tek 600 Lük motor ER-6 olurdu Gücü kuvveti yerinde, sağlam, az yakan bir makina

Burak Daylan
14 Ocak 2013, 20:57
Tasarım ve teknoloji bakımından aynı döneme aitler, 6N daha yeni nesil bir motor, tasarımcı olmamın etkisiyle ben böyle düşünüyorum, yoksa biraz beygir gücü farkı driftten gelen biri için fark etmez...

khakan
14 Ocak 2013, 20:57
bide er6n ve 650 comet in dönemlik vergileri ne kadar bilen varsa yazarsa sevinirim

alp_tunay
14 Ocak 2013, 20:58
Cometi Kawasaki ER-5 ile kıyaslardım, ...
Hiç iyi kıyas olmazdı... :)
Comet L tip içift silindir 650 cc motor, Er5 sıralı çift silindir 500 cc..
Güç olarak biri 72hp diğeri 50 hp..
Sence adil olurmuydu?....

otopsici
14 Ocak 2013, 21:02
benzin hariç durduğu yerde ne masraf çıkartabilir? fazla gelmez diye tahmin ediyorum. üzerrine binmeden anlayamayız zaten gelecek mi gelmeyecek mi. soğuk kanlı birisiyim sıkıntı cekecegimi sanmıyorum. onu da geçtim bi daha kac kere 20 yasına geleceğiz bazı duyguları hevesleri ertelememek lazım. her gun de arıza çıkartacak hali yok ya çıkarttıkça karsılarım her halde. zaten o yüzden soruyorum ya cok arıza çıkartır mı hangisi daha elverişli olur daha ekonomik olur diye

birader kullanmıyacan mı motoru yağı suyu zincir yağı lastikleri ufak tefek arızaları
hepsi masraf bundan emin olabilirsin iki motor da sana durdukları yerde aylık 200 tl masraf çıkarır
vergi olayına maliye bakanlığı sitesinden girip bakabilirsin
eğer 600 cc üzeri makine alacaksan kesinlikle 2010 altı makine alma
bu arada kawasaki olayını sadece zmoto dolayısıyla tavsiye etmiyorum
alp tunayın dediği gibi sv 650 lerede bak hatta suzuki gladius 650 var onlara bir bak

Burak Daylan
14 Ocak 2013, 21:08
Kıyaslamamın motor gücü ile ilgili olmadığı açık :) Comet 90ların motoru görünümünde ER-5 gibi, Er-6 ise yeni nesil tasarım çizgilerine sahip, o da eski artık, az neyseki, ER-6N tasarımıyla yeni nesil bir çok marka ve modele ilham veren bir motordur, ben Comet 100 beygir bile olsa ER-6N'e değişmezdim. Fakat madem güce geldim bu iki motorda arkadaşa fazla bence 45-50 cclik bir model 20'li yaşlarının devamı için daha sağlıklı olabilir, daha çok gençsin, her alınan motoru son motorunuz gibi düşünmeyin, yaşlanana kadar bir çok motorunuz olacak hemen büyütmek aceleciliği veya acemiliğini göstermeyin derim...

alp_tunay
14 Ocak 2013, 21:11
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-servis-bakimli-sv650-s-109131042/detay

Güzel motor... Şekil desen diğerlerinden aşağı kalmaz...
230 u görüyor... Bayağı da kısa zamanda çıkıyor.. Seri motor...
Yakın arkadaşımda var..Hala da kullanıyor...
Sadece yumuşak hamurlu lastiklerle kullanmak gerekiyor..

khakan
14 Ocak 2013, 21:13
45-50 cclik bir model 20'li yaşlarının devamı için daha sağlıklı olabilir, ..

45-50 cc neymiş yahu dünkü çocuk da değiliz :) teşekkür ederim aydıtlattıgınız için. yalnız şu aylık 200tl masrafı ben haala anlayabilmiş değilim. her ay zincir mi degiştiricem her ay arıza mı çıkartacak bu motorlar. oyleyse zaten almam almasın da kimse. benzin masrafı ayrı o allahın emri vericez zaten de.

alp_tunay
14 Ocak 2013, 21:20
45-50 cc neymiş yahu dünkü çocuk da değiliz :) teşekkür ederim aydıtlattıgınız için. yalnız şu aylık 200tl masrafı ben haala anlayabilmiş değilim. her ay zincir mi degiştiricem her ay arıza mı çıkartacak bu motorlar. oyleyse zaten almam almasın da kimse. benzin masrafı ayrı o allahın emri vericez zaten de.

Yıllık 300 lira vergi..
200 sigorta...
50 lira vizenin yarısı..
2 kere yağ değiştirsen 250 lira..
Çeşitli parçalar ( buji, filtreler vb.) 200 lira...
Extra arıza açmadığını varsayıyoruz...
Yılda 5 bin km bindiğini varsayarsak 1500 lira da benzin....
Toplamda 2500 lira yapar en az....
Kaza ve arıza durumları yok daha bunun içinde...

Arkadaşın söylemi bu yönde... :cat:

UNdocab
14 Ocak 2013, 21:22
Sv ile arada 10 beygir fark var.

khakan
14 Ocak 2013, 21:26
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-servis-bakimli-sv650-s-109131042/detay

Güzel motor... Şekil desen diğerlerinden aşağı kalmaz...
230 u görüyor... Bayağı da kısa zamanda çıkıyor.. Seri motor...
Yakın arkadaşımda var..Hala da kullanıyor...
Sadece yumuşak hamurlu lastiklerle kullanmak gerekiyor..

bu biraz F tarzına yakın gibi geldi bana. F leri de ben sevmiyorum işte :/

alp_tunay
14 Ocak 2013, 21:30
bu biraz F tarzına yakın gibi geldi bana. F leri de ben sevmiyorum işte :/
Farı sinyali sök değiştir.. :) Grenajları takma.. ;)
Demokrasilerde çareler tükenmez :)
Yada N modelleri de var... Bunlar aslında S model...
Arada onlardan da görüyorum...
Arkadaşımınki yuvarlak farlı grenajsız Naked..

ferhatkars
14 Ocak 2013, 21:36
Farı sinyali sök değiştir.. :) Grenajları takma.. ;)
Demokrasilerde çareler tükenmez :)
Yada N modelleri de var... Bunlar aslında S model...
Arada onlardan da görüyorum...
Arkadaşımınki yuvarlak farlı grenajsız Naked..

kıbrısa gelmeseydim o motoru alacaktım abi...:wiinkk:

shi_bumi
14 Ocak 2013, 22:01
Cometi Kawasaki ER-5 ile kıyaslardım, Er-6 ile değil

Bir GT650 ile ER-5'i yanyana koysanız ER-5 motosikletliğinden utanır bence :) Comet, sınıfında 6000-7000 TL gibi fiyatlara alınabilecek en optimum motosiklettir bana göre. Kronik problemi statör-alternatör problemidir. Çözümü ucuz ve kolaydır. Malzeme kalitesi olarak ne bir çinlidir ne de bir japon. Aynen Hyundai'nin, Kia'nın bir Honda, Toyota olamadığı gibi. Sürüşü cidden keyiflidir. Bastın mı 200 yapar ve kıçı-başı oynamaz. Öne güzel bir cam ister. Givi'nin var mesela naked motorlar için universal camları. Motoru Suzuki'nin SV650'de kullandığı motor ile aynıdır. Kısacası GT650 başlığında bazı arkadaşların dediği gibi Comet candır :)

Fiyat olarak ulaşılabilir olması onu maalesef apaçilerin hedefi haline getirmiştir. Alırken doğru düzgün birinden alınması tavsiye edilir...

Bu arada karışık kullanımda 100 km.de 5 litre civarında yakar. Bu cc'de bir motor için iyi bir değerdir.

speed_dream
14 Ocak 2013, 22:15
sen şimdi kanuni ile kawasaki yi mi kıyaslamamızı istiyorsun :silent:

oguzcelik
14 Ocak 2013, 22:15
comet ve er6 arasında karşılaştırma istiyorum ama alternatif sunacaklar varsa sunsunlar tabi. belki hakkaten daha avantajlı bi alet olur comete ve er6ya gore.

Alternatif olarak MT03'ü bi araştır derim hocam belki beğenirsin.Gerçi 660cc olduğundan vergisi biraz yüksek ama.Yakıtı er6n'den daha az diye biliyorum, dengelersin.

otopsici
14 Ocak 2013, 22:37
sen şimdi kanuni ile kawasaki yi mi kıyaslamamızı istiyorsun :silent:

hah yeni yılın ilk sazanı atladı

scooboy
14 Ocak 2013, 22:44
Kesinlikle Comet...

khakan
14 Ocak 2013, 22:58
Alternatif olarak MT03'ü bi araştır derim hocam belki beğenirsin.Gerçi 660cc olduğundan vergisi biraz yüksek ama.Yakıtı er6n'den daha az diye biliyorum, dengelersin.

bak bu güzel bir alternatifmiş mesela hiç aklıma gelmemişti. er6n lede çok bir fiyat farkı yok. vergisi ne kadar acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------


Kronik problemi statör-alternatör problemidir. Çözümü ucuz ve kolaydır.

problemin cozumu nedir ve tekrarlama olasılığı var mıdır çözüldükten sonra

alp_tunay
14 Ocak 2013, 23:08
bak bu güzel bir alternatifmiş mesela hiç aklıma gelmemişti. er6n lede çok bir fiyat farkı yok. vergisi ne kadar acaba
problemin cozumu nedir ve tekrarlama olasılığı var mıdır çözüldükten sonra
E şimdi 2 silindirlilerden bahsediyordun MT03 nerden çıktı yahu.... Tek silindir 48 hp ..Ama torku yüksek... Son hızı da 174 sabit...
Yakıt olarak alayından da çok yakar :)

engin_deniz
14 Ocak 2013, 23:13
arkadaşım bende er 6 aldım. henüz pek demene fırsatım olmadı ama.. beklentilerimin üstünde bir motor olduğu kesin .. kesinlikle er 6 n tawsiye ederim

khakan
14 Ocak 2013, 23:23
E şimdi 2 silindirlilerden bahsediyordun MT03 nerden çıktı yahu.... Tek silindir 48 hp ..Ama torku yüksek... Son hızı da 174 sabit...
Yakıt olarak alayından da çok yakar :)

tek silindir olduğunu bilmiyordum. farketmemişimde. işime yaramaz oyleyse zaten

hocaseko
14 Ocak 2013, 23:56
arkadaşım bu motorların temizini bulmak zor...en güzeli az yaksın,masrafı az olsun dersen al bir sıfır cbr 250 en güzeli...140km'ye kadar gayet iyi hızlanıyor...vergisi az,servisi bol...en azından 2 yıl garantin de olur...senin dediğin paralar için en iyisi bence budur...sonra bakarsın elin bollanır alırsın bir 600 lük...satması da rahattır...

khakan
15 Ocak 2013, 00:11
arkadaşım bu motorların temizini bulmak zor...en güzeli az yaksın,masrafı az olsun dersen al bir sıfır cbr 250 en güzeli...140km'ye kadar gayet iyi hızlanıyor...vergisi az,servisi bol...en azından 2 yıl garantin de olur...senin dediğin paralar için en iyisi bence budur...sonra bakarsın elin bollanır alırsın bir 600 lük...satması da rahattır...

mantıklı aslında da abicim cbr 125 ve 250 yi hiiiçççç sevvmiyorumm beee. çok tipsiz yahu bi turlu ısınamadım onlara. kimse üzerine alınmasın lütfen de. basit bi görüntüleri var yani.

shi_bumi
15 Ocak 2013, 00:11
problemin cozumu nedir ve tekrarlama olasılığı var mıdır çözüldükten sonra

Statörün çözümü adam gibi yeniden sardırılarak yalıtımının çok iyi yapılmasıdır. Ben inat edip kendim sarmış sonra da hayatımda bir daha statör sarmamaya yemin etmiştim :) Diğer bir çözüm e-bay'de statör aramaktır. Yanlış hatırlamıyorsam Kawasaki'nin bazı modellerinin statörleri uyuyordu. Ben yurtdışında bulunduğum bir dönem 2. el bir DL650 statörü almıştım kullanmak için ancak uymamıştı.

Konjektör problemi ise motosikletlerin genel bir problemidir aslında. Açılan başlıkların neredeyse % 10'u konjektör başlığıdır. Motorum şarj etmiyo ne yapmalıyım ? Ben 5-10 liraya çin malı bir konjektör takıp devam etmiştim. Ama şimdiki aklım olsa adam gibi bir konjektör takardım. Yine E-bay'de MOSFET regulator diye arat. Biraz pahalı olurlar ama neredeyse hiç ısınmaz ve arızalanmazlar. Yamaha R1'lerin sanırım 2004-2005 sonrası konjektörleri bu tip konjektörler. Uygun fiyata 2. el bulabilirsin. Benim şimdiki motorumun da kronik problemi konjektör. Geçenlerde Yamaha'nın RX1 modeli kar motosikletinden çıkma bir MOSFET konjektör buldum ve sadece 20 dolara. Bir fırsatını bulursam takacağım.

Son bir tavsiye. Google en iyi dostundur, unutma. Biraz "armut piş, ağzıma düş" halinde gördüm seni. Motorların vergisini bile soruyorsun. Google'a "motosiklet, vergi, 2013" diye yazıp aratman 3 saniye, bilgiye ulaşmanın keyfi dayanılmaz :)

possi
15 Ocak 2013, 00:16
aldığın maaşı bile soranlar olmuş gülmekten bişey yazamaz oldum :)
sana kısacası şöyle derim
alınabilir durumda olanları:
8bin comet
11-12de er6n
ne kadar ekmek o kadar köfte.gerisi vermek istediğin paraya kalmış

khakan
15 Ocak 2013, 01:16
Statörün çözümü adam gibi yeniden sardırılarak yalıtımının çok iyi yapılmasıdır. Ben inat edip kendim sarmış sonra da hayatımda bir daha statör sarmamaya yemin etmiştim :) Diğer bir çözüm e-bay'de statör aramaktır. Yanlış hatırlamıyorsam Kawasaki'nin bazı modellerinin statörleri uyuyordu. Ben yurtdışında bulunduğum bir dönem 2. el bir DL650 statörü almıştım kullanmak için ancak uymamıştı.

Konjektör problemi ise motosikletlerin genel bir problemidir aslında. Açılan başlıkların neredeyse % 10'u konjektör başlığıdır. Motorum şarj etmiyo ne yapmalıyım ? Ben 5-10 liraya çin malı bir konjektör takıp devam etmiştim. Ama şimdiki aklım olsa adam gibi bir konjektör takardım. Yine E-bay'de MOSFET regulator diye arat. Biraz pahalı olurlar ama neredeyse hiç ısınmaz ve arızalanmazlar. Yamaha R1'lerin sanırım 2004-2005 sonrası konjektörleri bu tip konjektörler. Uygun fiyata 2. el bulabilirsin. Benim şimdiki motorumun da kronik problemi konjektör. Geçenlerde Yamaha'nın RX1 modeli kar motosikletinden çıkma bir MOSFET konjektör buldum ve sadece 20 dolara. Bir fırsatını bulursam takacağım.

Son bir tavsiye. Google en iyi dostundur, unutma. Biraz "armut piş, ağzıma düş" halinde gördüm seni. Motorların vergisini bile soruyorsun. Google'a "motosiklet, vergi, 2013" diye yazıp aratman 3 saniye, bilgiye ulaşmanın keyfi dayanılmaz :)

heheheh:)) armut falan değil de insanın cebinden çıkanı en iyi ödeyen bilir. e burda da madem ki var bu aleti kullanan. en kesin bilgiyi o verir diye sordum:) yine de teşekkür ederim açıklamanız için. :)

alp_tunay
15 Ocak 2013, 01:59
aldığın maaşı bile soranlar olmuş gülmekten bişey yazamaz oldum :)
sana kısacası şöyle derim
alınabilir durumda olanları:
8bin comet
11-12de er6n
ne kadar ekmek o kadar köfte.gerisi vermek istediğin paraya kalmış
Onu bunu bilmem de avatarında ki resim bizim BOY u çok kızdıracak... Sanki onun fotosu gibi geldi.. :)

inzell
15 Ocak 2013, 02:14
Temizse eğer kesinlikle Comet. Çünkü aynı ayardaki ER6N'den en az 3-4 bin lira daha ucuz.