Orijinalini görmek için tıklayınız : Su motorunun pompası nasıl sökülür ?
Mengu16
05 Ocak 2013, 22:53
Bizde 5.5 beygirlik bir Palmera su motoru var. Pompa kısmını motordan ayırıp motoru farklı amaçlarda kullanmak istiyorum. Pompanın içini açmak için 4 tane vida var bunları sökünce pompanın yarısı geliyo ama diğer yarısı motora bağlı kalıyor. pompanın o yarısında görünürde hiç civata yok dümdüz zemin bir de merkezde pompanın döner parçası var. Nasıl ayırıcaz motordan bu pompayı ?
http://img577.imageshack.us/img577/802/resim1300057402.jpg
evren kertil
05 Ocak 2013, 23:30
bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
Mengu16
05 Ocak 2013, 23:36
bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.
Thunderwolt
05 Ocak 2013, 23:56
Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.
arada şaft olabilir.
Mengu16
06 Ocak 2013, 00:01
arada şaft olabilir.
Şu ara dediğiniz hangi ara anlamadım onu bi türlü ?
http://engines.honda.com/content/images/models/pto/gx160-200-shaft-q.gif
Şaft şöyle bişey ama krank şaftı yada mili bu, başka şaft yok.
Mengu16
06 Ocak 2013, 22:11
yok mu hiç bilen ?
TATLIHIZ
06 Ocak 2013, 22:27
Orda olaydım 2 dk da sökerdim stajda hergün 3 motor söküp topluyorum ama görmeden bişi deyemicem :)
alp_tunay
06 Ocak 2013, 22:36
Belki Konik saplamalı mil vardır.. Çektirme ile ayırabilirsin....
O dönermilden bahsediyorum...
Eğer arka tarafında segman falan tutmuyorsa kesin konik mildir... Çektirme ile çıkaracaksın..
M.balibey
06 Ocak 2013, 22:38
sökülmüş halde fotolarını koysan daha rahat fikir yürütürdük:)
Samet Ağır
06 Ocak 2013, 23:44
tahminimi söylüyorum..
o motor sadece su pompalamak için üretilmiş..
dolayısıyla motor bloğunun yarısıyla ,pompa bloğunun yarısı yekpare dökülmüş....
ona göre işlenmiş ve toplanmış...
yani pompanın yarısını söktüğünüzde geri kalan parça motor bloğuna yekparedir..sadece pervaneleri sökebilirsiniz...pervane de direk motorun krank miline bağlanmıştır...
Mengu16
06 Ocak 2013, 23:55
Yekpare dökülmemiş, aradaki ayrılık gözüküyor pompa ve motor arasındaki çizgiden. Bide çin ihracat sitelerinde baya arama yaptım motor ayrı olarak pompa ayrı olarak mevcut :)
Pervaneyi sökünce motorun sağ kapağını sökebilicem sonra pompanın sol yarısını içteki vidalarını sökerek çıkarıcam diye tahmin ediyorum.
TATLIHIZ
07 Ocak 2013, 00:16
Sen nasıl bi alet yapıcan su pompasından motor yapcam diosan ugrasma bile :) Apaci her yerde belli ya arkadas :queen::flower:
Mengu16
07 Ocak 2013, 00:25
Sen nasıl bi alet yapıcan su pompasından motor yapcam diosan ugrasma bile :) Apaci her yerde belli ya arkadas :queen::flower:
Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-Go-Kart-Clutch-3-4-12tooth-35-chain-Centrifugal-Clutch-for-Carts-/290780323729?pt=Go_Karts&hash=item43b3db9f91
ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.
TATLIHIZ
07 Ocak 2013, 00:46
Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-Go-Kart-Clutch-3-4-12tooth-35-chain-Centrifugal-Clutch-for-Carts-/290780323729?pt=Go_Karts&hash=item43b3db9f91
ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.
Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
Mengu16
07 Ocak 2013, 00:53
Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
500 liraya 0km gıcır gıcır çinli 100'lük cub motoru da var ona bakarsan. Amaç eldeki malzemeyi değerlendirmek. Evde toplamıyorum garaj var teras var oralarda yapıyorum şuanki motorlu bisiklet projemi de.
TATLIHIZ
07 Ocak 2013, 01:08
Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
Mengu16
07 Ocak 2013, 01:12
Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi :cherry:
cenkito
07 Ocak 2013, 01:15
Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi :cherry:
güvenlik ön planda olmalı tabi :cat:
Mengu16
07 Ocak 2013, 16:15
Sorunun cevabı tahmin ettiğimden de basitmiş, motorun içini açmaya gerek yokmuş. İpli marşın olduğu kapağı söküp volana uygun bir yerinden tornavida sokup kitleyince, pompa fanını levyeyle saat yönünün tersine birazcık çevirmeye çalışınca pompa fanının vidası gevşeyiveriyor fan çıkıyor. Sonra da pompayı motora bağlayan vidaları görüyosunuz kabak gibi ortadalar 12'lik lokma ile sökülüyorlar.
http://img90.imageshack.us/img90/8057/img00243201301071310.jpg
Mengu16
07 Ocak 2013, 20:00
http://img685.imageshack.us/img685/4946/img00244201301071635.jpg
Bu da motorumun şaftı. Honda'nın sitesindeki teknik çizimlere bakılırsa "T type" şaftmış
yamyamaha
07 Ocak 2013, 20:16
çözümü de paylaşman gayet güzel olmuş. ellerine sağlık. teşekkürler.
Mengü, bisiklet için nasıl bir motor düşünüyorsun? Bende de bisiklet için bi kaç parlak fikir var... :D
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO