PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kanuni Kanuni Gt 170 (Yeni Model)



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Idikut
16 Mayıs 2013, 01:48
Arkadaşlar bende bu modeli araştırıyorum alan arkadaşlara hayırlı olsun bol bol foto ve video bekliyoruz ...:)

onegi
16 Mayıs 2013, 08:59
Selam arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım, çoktandır bu forumu takip ediyorum.. nasipse gt 170 almayı düşünüyorum . şekilde 10 numara motor ama yakıt konusunda biraz tereddüt deyim alan arkadaşlar ne kadar yaktıgı konusunda bilgi verirlerse sevinirim.

Arkadaşlar bu sabah işe gelirken benzin bitti ve 40tl benzin ile tam 251km yol yapmış oldum. yani bu kilometrede 0.159tl'ye geliyor.

Exslans44
16 Mayıs 2013, 09:19
Arkadaşlar bu sabah işe gelirken benzin bitti ve 40tl benzin ile tam 251km yol yapmış oldum. yani bu kilometrede 0.159tl'ye geliyor.

Yakıtı ilk aldığımda depoyu doldurdum 75 tl aldı sonra 80 km yol gittim bidaha doldurdum 13 tl aldı. toplamda 88 tllik benzin aldım şuanki km 310 ve depoda benzin yarıda hem ben kısa mesafede kullanıyorum uzun yolda daha az yakar...

onegi
16 Mayıs 2013, 14:03
Yakıtı ilk aldığımda depoyu doldurdum 75 tl aldı sonra 80 km yol gittim bidaha doldurdum 13 tl aldı. toplamda 88 tllik benzin aldım şuanki km 310 ve depoda benzin yarıda hem ben kısa mesafede kullanıyorum uzun yolda daha az yakar...

yaklaşık olarak ikimizin hesapları da aynı görünüyor. peki emsallerine göre nasıl yakıtı başka model hakkında bilgisi olan varmı??

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

Ayrıca hala aklıma takılan bir şey bunu arka çanta ne zaman gelir ben alternatif olarak soft çanta araştırıyorum ama onuda üzerinde bırakamayacağım için sorun yaratacak. Forumun ikinci sayfasında gt170 in ülke dışı versiyonu olan UM Xtreet 200'ün kuyruk demiri direk çanta takmak için uygun ama bizim birde onu almamız gerektiğinden Türkiye'ye gelmesini bekliyoruz.

cem16
17 Mayıs 2013, 14:04
onegi den sürüş videosu bekleriz :) camerayı sabitleyiver 3-5 dakikalık görüntü yeticek.

onegi
17 Mayıs 2013, 17:56
onegi den sürüş videosu bekleriz :) camerayı sabitleyiver 3-5 dakikalık görüntü yeticek.

elimden geleni yapacağım fakat hava şartları nedeniyle doya doya gezme şansım olmadı. En kısa zamanda sürüş videosunu da eklemeye çalışacağım.

cem16
18 Mayıs 2013, 01:42
elimden geleni yapacağım fakat hava şartları nedeniyle doya doya gezme şansım olmadı. En kısa zamanda sürüş videosunu da eklemeye çalışacağım.


teşekkür ederim aman dikkatli ol :bestmt:

yqavuzhyan
18 Mayıs 2013, 03:04
Arkadaşlar bu sabah işe gelirken benzin bitti ve 40tl benzin ile tam 251km yol yapmış oldum. yani bu kilometrede 0.159tl'ye geliyor.
15 gün önce 125 mh drift aldım. Aslında kafamda gt 170 de vardı ama 170 cc olması gozumu korkuttu, öğrenci olduğum için ve günlük 40-50 km okula gidip geleceğim için yakıt önemliydi benım ıcın
40 tllık benzın koydurdum boş depoya, 1 litrede şişeye bitince yolda kalmayım diye. ben o 40 tl lık benzınle 254 km yaptım benzın bıttı yolda kaldım. siz bu motorla aynı km gıttınız. Şimdi içim kan ağlıyor.

Seko
18 Mayıs 2013, 09:39
Kan ağlayacak bir durum yok, 125 MH da iyi bir motor. Bir sene kullan sonra değiştirirsin.

Exslans44
18 Mayıs 2013, 09:59
Arkadaşlar bir sorum olacaktı bendede kanuni gt 170 var fakat zincir ayarı yapmaktan usandım acaba yeni olduğu içinmidir bilgisi olan arkdaşlar paylaşabilir mi ?_?

ivin
18 Mayıs 2013, 12:02
Arkadaşlar bayiden çıkıp ilk benzinlikten aldığım benzin az önce bitti. 50 liralık benzinle 381 km yol yaptım. Şehiriçi sehirdisi karışık olan kullanımının 300 kmsinde 6 bin devri hemen hemen hiç geçmediğini belirtmek isterim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

Aynı problemi ben de yaşadım. Arka lastik vidasinin arasına pul taktirdim ve zinciri tekrar gerdirdim artık gevsemiyor. Ayrıca seyir halinde iken yavaşlamak icin on frene bastığımda kaliperi tutan vida firladi servise goturup daha sağlam vidalari ilaclayip taktirdim.

Tsubasa
18 Mayıs 2013, 12:03
gt 170 biraz yakıt olarak yakıyor sanırım?

omerturkoglu
18 Mayıs 2013, 12:04
50 liraya 380 km harika diyebilirim.param cıksa bnde istiyorum bi gt 170 :)

Tsubasa
18 Mayıs 2013, 12:08
ben @onegi nin yazdıgına göre yakıyor demiştim..

omerturkoglu
18 Mayıs 2013, 12:20
tsubasa hocam bn size muhalefet olmak için demedim zaten mesajımı yazarken sizin mesaj henüz yoktu :) ama ivinin degerleri iyi yani

ivin
18 Mayıs 2013, 15:34
http://s1305.hizliresim.com/19/l/n5ys8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Yan ayağı merak eden arkadaşlar için bu resmi yayınlıyorum. İlk başta bana da güven vermedi ancak zamanla alıştım. Gayet işlevsel olduğunu söyleyebilirim. Motorun ağırlığı üzerine binince görevini yerine rahatça getiriyor , tabii aksi istikametten ciddi bir zorlama gelirse otomatik olarak kapanıp motoru devirebilir buna da dikkat etmek lazım...

HİÇ
18 Mayıs 2013, 16:29
ivin reis bende gt170 alıyorum siparişini verdim motoru bekliyorum bana biraz anlatırmısın hani çokça sormuşlarya titriyormu çok yakıyormu yedek parçası çok zor bulunur gibi sorunları neler yada motorda hoşuna giden yönler ve gitmeyen yönler varmı ??
Şimdiden teşekkür ederim.

ivin
18 Mayıs 2013, 21:08
Eğer başlangıç motoru olarak alınacaksa hiç düşünmeden alınabilir. Kesinlikle verdiğiniz parayı hak edecektir. Ancak tecrübeli bir motor kullanıcısını tatmin etmeyeceği kanısındayım. Balansör olmasına rağmen titreşim mevcut. Fakat, sakin bir kullanıcı iseniz 80 kmye kadar titreşim hissetmezsiniz bu da size rahat sürüş imkanı tanır. Fakat 100 km üzerinde titreşim epey hissediliyor. Bence motorun en başarılı özelliği torku, dik yokuşlarda bile motor hep bir üst vitesi istiyor, hızlanması da çok iyi. Frenleri de oldukça başarılı. Vites geçişleri biraz kemikli olsa da sorunsuz ve alışması kolay. Yakıtın da başarılı olduğunu düşünüyorum. Ben sakin kullanımla 50 tl'lik benzinle 381 km yol yaptım. Ardından depoyu fulledim 73 tl'ye doluyor. Bakalım ne kadar yol yapacak. Yedek parça konusunda bir şey söylemek için erken ancak ben parça bulmanın pek de kolay olmayacağını düşünüyorum. Bu model yeni çıktı, bırakın parçayı piyasada kendisi bile bulunmuyor şu anda. Motoru genel olarak beğeniyorum. Tasarımı çok hoş. Pahalı bir motormuş gibi duruyor ve kelimenin tam manasıyla bir motosiklete benziyor. Kalın lastikleri de ona ayrı bir hava katıyor. Sesi cılız değil, düşük devirlerde gazlandığında hoş bir gürleme sesi geliyor. Üzerinde gezmek gerçekten keyifli ancak motorun malzeme kalitesi de ortada maalesef. Titreşim nedeniyle civatalar yerinde durmuyor. Kaliper civatasının fırlamasından başka ( Hayati tehlike arz eden bir durum yaşadım) bugün de şasenin ayaklığa bağlı yerini tutan civata da düşmüş. Her gün somun ve civataları kontrol etmek gerekiyor. Bence en doğrusu motordaki tüm somun ve civataları ( hatta kalitelisiyle değiştirerek) söküp ilaçla yeniden sıkmak. Bir diğer mesele de zincir meselesi. 1 Haftada 4 kere gerdirdikten sonra arka teker somunun arasına pul taktırıp bir daha sıktırdım daha dayanıklı oldu ama bugün kontrol ettim yine az da olsa gevşemiş, gaz kesince zincir, altındaki plastik parçaya vurup ses yapıyor. Şunu net söyleyebilirim ki motor çabuk döküleceğe benziyor ancak tekrar altını çiziyorum bu motor parasının motoru, ödediğiniz ücretin hakkını da sonuna kadar veriyor. Bence başlangıç motoru olarak tercih edilmeli, 1-2 sezon kullanılmalı ve bir motorseverin yaşayabileceği olumlu/ olumsuz şeyler bu motor ile yaşanmalı ardından da daha büyük hacimli ve kaliteli bir motora geçilmeli.

Tsubasa
18 Mayıs 2013, 21:16
bugun bu motosikleti edremitte deneme şansım oldu bi cafe sahibi abimiz satın almış.
motosikleti aldım 1-2 kilometre kullandım.
begendiklerim oturuş pozisyonu, tasarım olarak güzel. dedikleri gibi torklu bir alet sonuçta 170 cc o kadar olucak
begenmedigim şeyler ise ybr cbf kullandıktan sonra bu motosiklete binince gerçekten titriyor, yani 90 a kadar cıktım özellikle 5-6 bin deviri geçtikten sonra titreşimi rahatsız etti. yakıtı biraz fazla yakıyor dedi. rodajda kullandıgı içindir büyük ihtimal. daha sonra düşer ama ne kadar düşer bu bilemiyorm. biraz kıcım agrıdı koltuk yüzünden.
arkadaşların dedikleri gibi başlangıc motosikleti olabilir. ama bi ybr yada emsallerini kulandıktan sonra bunu alıp binmek bişeyler beklemek anlamsız olur diye düşünüyorum.
kafama takılan şey şu
balansör var diyorlar peki bu balansör bu kadar mı kesebiliyor titreşimi

TATLIHIZ
18 Mayıs 2013, 21:40
Motor cok iyi gibi geldi bana ama krank ötüyormu ne ?

Hayırlı olsun.

Seko
18 Mayıs 2013, 23:31
bugun bu motosikleti edremitte deneme şansım oldu bi cafe sahibi abimiz satın almış.
motosikleti aldım 1-2 kilometre kullandım.
begendiklerim oturuş pozisyonu, tasarım olarak güzel. dedikleri gibi torklu bir alet sonuçta 170 cc o kadar olucak
begenmedigim şeyler ise ybr cbf kullandıktan sonra bu motosiklete binince gerçekten titriyor, yani 90 a kadar cıktım özellikle 5-6 bin deviri geçtikten sonra titreşimi rahatsız etti. yakıtı biraz fazla yakıyor dedi. rodajda kullandıgı içindir büyük ihtimal. daha sonra düşer ama ne kadar düşer bu bilemiyorm. biraz kıcım agrıdı koltuk yüzünden.
arkadaşların dedikleri gibi başlangıc motosikleti olabilir. ama bi ybr yada emsallerini kulandıktan sonra bunu alıp binmek bişeyler beklemek anlamsız olur diye düşünüyorum.
kafama takılan şey şu
balansör var diyorlar peki bu balansör bu kadar mı kesebiliyor titreşimi

Bu önde çıkıntı yapan blansör olayı biraz hikaye aslında. Normalde dengeleyici kütlelerin tam pistonu ile çakışan bir eksende dönmesi gerekir. Yoksa pistonu dengeleseniz bile ortada artık kuvvetler kalır. O yüzden YBR veya CBF gibi titreşimsiz, çıkıntı yapan balansörlü motor yok. Bu yüzden bu tarz balansör kullanan motorları almaktan kaçınmak lazım (kendi motorum da öyle). Motoran CBS 150 Balancer, Lifan Emisol, RKS Titanic 150, Kanuni Puma, Kanuni Leopar gibi bazı modellerin balansörü çıkıntı yapmıyor.

UM firmasının motorlarını Fastwind'den beri hiç beğenmiyorum. Bence motor teknolojileri eski kaldı. Motosikletleri görünüşü güzel de olsa motor bölümü kendini hemen ele veriyor.

Tsubasa
18 Mayıs 2013, 23:36
Bu önde çıkıntı yapan blansör olayı biraz hikaye aslında. Normalde dengeleyici kütlelerin tam pistonu ile çakışan bir eksende dönmesi gerekir. Yoksa pistonu dengeleseniz bile ortada artık kuvvetler kalır. O yüzden YBR veya CBF gibi titreşimsiz, çıkıntı yapan balansörlü motor yok. Bu yüzden bu tarz balansör kullanan motorları almaktan kaçınmak lazım (kendi motorum da öyle). Motoran CBS 150 Balancer, Lifan Emisol, RKS Titanic 150, Kanuni Puma, Kanuni Leopar gibi bazı modellerin balansörü çıkıntı yapmıyor.

UM firmasının motorlarını Fastwind'den beri hiç beğenmiyorum. Bence motor teknolojileri eski kaldı. Motosikletleri görünüşü güzel de olsa motor bölümü kendini hemen ele veriyor.
kanuni phantom unda um firmasından ithalat oldugunu biliyorum. motor klubumüzden birinde var. yani titriyor demek az kalır. kanuni bora 125 cc ybr motor var biliyorsunuz. phantom 180 cc son hızda neredeyse aynılar.
bu motosikletin 2008 yılında satışa sunuldugunu biliyordum
kanuni drift gibi bir motosiklet getiremedi hala piyasaya

Exslans44
18 Mayıs 2013, 23:57
Gerçekten motorda titreme var umarım bu titreme gittikce artmaz. İyice bu motordan soğumaya başladım hani bir Atasözü var ya İçi beni yakar dışı seni Gerçekten doğru görünüşüne aldanmayın. Ben bukadarını beklemiyordum ne olursa olsun marka olsun 1 2 milyar fazla olsun honda olsun yamaha olsun. Ben motorsiklete bindikden sonra titreşimden rahatsız oldukdan sonra altımdaki motor 1000 cc lik olsa ne yazarr...

Tsubasa
19 Mayıs 2013, 00:21
Gerçekten motorda titreme var umarım bu titreme gittikce artmaz. İyice bu motordan soğumaya başladım hani bir Atasözü var ya İçi beni yakar dışı seni Gerçekten doğru görünüşüne aldanmayın. Ben bukadarını beklemiyordum ne olursa olsun marka olsun 1 2 milyar fazla olsun honda olsun yamaha olsun. Ben motorsiklete bindikden sonra titreşimden rahatsız oldukdan sonra altımdaki motor 1000 cc lik olsa ne yazarr...

hocam her motosiklette titreşim var harley davidson içinde titriyor derler.
ama mesele rahatsızlık mevzusu.
ben cok takık bir insanım titreme konusunda. binmeden önce tekerler normale göre kalın dedim alan abimize.
ama o tekerlere ragmen titremesi beni çok şaşırttı.
konfor konusunda sıkıntılı olmuş sele rahat değil . oturuş pozisyonu düzgün güzel rahat fakat sele sıkıntılı birde titreşim eklenince,
yani 170 cc torklu güzel diyorsun. gazı acıyorsun bu sefer koltugun altından bişiler batıyormuş gibi, sersemletiyor insanı.
titreme konusunda öyle kalır hocam artma yada azalma olmaz. ayak basma yerlerinin cok aşırı derecede rahatsız ettiğini, ve selenin altındaki titreşim cok olmuş.
heves kırmak gibi olmasın exslans44 arkadaşım ama bu paraya bu kadar olur .
phantomu da um ithal ediyor türkiyeye oda titriyor

Exslans44
19 Mayıs 2013, 00:31
hocam her motosiklette titreşim var harley davidson içinde titriyor derler.
ama mesele rahatsızlık mevzusu.
ben cok takık bir insanım titreme konusunda. binmeden önce tekerler normale göre kalın dedim alan abimize.
ama o tekerlere ragmen titremesi beni çok şaşırttı.
konfor konusunda sıkıntılı olmuş sele rahat değil . oturuş pozisyonu düzgün güzel rahat fakat sele sıkıntılı birde titreşim eklenince,
yani 170 cc torklu güzel diyorsun. gazı acıyorsun bu sefer koltugun altından bişiler batıyormuş gibi, sersemletiyor insanı.
titreme konusunda öyle kalır hocam artma yada azalma olmaz. ayak basma yerlerinin cok aşırı derecede rahatsız ettiğini, ve selenin altındaki titreşim cok olmuş.
heves kırmak gibi olmasın exslans44 arkadaşım ama bu paraya bu kadar olur .
phantomu da um ithal ediyor türkiyeye oda titriyor


Yapacak bişey yok artık gardaş başa gelen çekilir. İyi veya kötü idare edecez. Umarım başka bir sorunu çıkmaz beni mağdur etmez...

Tİme_shİft42
19 Mayıs 2013, 00:36
Bu paraya bu var ama

Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce

cakturkc
19 Mayıs 2013, 00:39
Bu yorumları görmek iyi oldu.Gerçi bu fiyata çok iyi bir şey beklememek gerek ama titreme varsa hiç bulaşılmaz.

Exslans44
19 Mayıs 2013, 00:44
Bu paraya bu var ama

Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce

Arkada duran daha çok hissediyo titreşimi. Zaten boşda gaz verdimi daha çok titriyo. O kadar yapmışsın biraz özen be kardeşim test et ayarla motoru yapmakla iş bitmiyo önemli olan verimi ve dayanıklılığı...

Tsubasa
19 Mayıs 2013, 00:48
Yapacak bişey yok artık gardaş başa gelen çekilir. İyi veya kötü idare edecez. Umarım başka bir sorunu çıkmaz beni mağdur etmez...

hocam eger gercekten ben takık biriyim dersen artık az bi zararla satabilirsin..



Bu paraya bu var ama


Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce

çin malı motosikletlerin şuan yüzde 90 ında balansör var. hepsi titriyor.
balansör koymak titreşimi kesecegi anlamına gelmez.
cbf in şaseni incele bak sadece o konforu balansör mu saglıyor?


Bu yorumları görmek iyi oldu.Gerçi bu fiyata çok iyi bir şey beklememek gerek ama titreme varsa hiç bulaşılmaz.
hocam 3bin lira sonuçta
bu paraya bu alınabilir, ama titremesi gibi son hız gibi eksiklerini göz ardı etmek lazım..
fazla bişi beklemek yersiz olur

gazo0202
19 Mayıs 2013, 01:07
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz :)
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D

Tsubasa
19 Mayıs 2013, 01:10
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz :)
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D

anlamadım ?
motor rodaj bitinceye kadar balansöru kas mı yapacak :D sonra titremicek :D

gazo0202
19 Mayıs 2013, 01:13
anlamadım ?
motor rodaj bitinceye kadar balansöru kas mı yapacak :D sonra titremicek :D

Bu konuda fazla bilgim yok ama hani yagi suyu degisince motor rahatliyor gibi :)

handsome3272
19 Mayıs 2013, 01:31
3 bin liraya 170 lik motor satıyor adamlar ne bekliyorsunuz?Normal bence alınabilir.Hangi motor titremiyor ki

Tsubasa
19 Mayıs 2013, 01:44
Bu konuda fazla bilgim yok ama hani yagi suyu degisince motor rahatliyor gibi :)
gevşeyen yerleri varsa titremeye yada sese neden olan bunlar rodaj bakımında haledilir.
ama motorun karakterinde varsa titreme ne yaparsan yap gideremezsin bunu.


3 bin liraya 170 lik motor satıyor adamlar ne bekliyorsunuz?Normal bence alınabilir.Hangi motor titremiyor ki
bunu demeye calışıyorum. 3 binliraya 170 cc motor sahibi oluyorsun. aksaklıklar cok dogal.
herşeyin mükemmel oldugu bir 170cc yapsalardı emin olun fiyatı en az 6 bin lira olurdu..
cbf 150 bile 5 bin lira türkiyede. kronik sorunları olduğu halde

hakanmn
19 Mayıs 2013, 02:34
İstanbulda olan arkadaşlara mecidiyeköydeki kanuni servisi motoseri tavsiye ederim arkadaşlar. Doğan usta bence işinin ehli. İki gun önce bi arkadaşın tavsiyesi ile ona bakıma götürdüm. Motorun sağına soluna ince ayar yapmış resmen saat gibi oldu motor. Servisten aldığımda çok şaşırdım. Vites önceden baya sertti boşa almak için bazen ugraşır dururdum şimdi okadar yumuşakki vites geçişleri boşa alım falan acayip rahat. Yeni alan arkadaşlar satan bayiler montajını yapıp hiçbir ayarını yapmadan teslim ediyorlar, sizlere tavsiyem iyi bir ustaya gaz ayarı debriyaj ayarı, zincir ayarı vs. yaptırın farkı göreceksiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

Ayrıca üçbinliralık motordan çok aşırı konfor performans bekleyen arkadaşlara tavsiyem o paranın üzerine iki üçbinlira daha koyun daha konforlu performanslı ikinci el falan bakın bence. Arkadaşlar bu fiyata olan bi motoru besbinliralık cbf le veya dörtbinliralık ybr ile falan kıyaslamanız çok yanlış. En başta aralarında en az bunun yarı fiyatı kadar fark var. Kaldıki beygir gucu olarak ne cbf den ne de ybr den daha aşagı değil. o fiyat farkına göre bırakında okadarcık titreme farkı olsun. Zaten bu motor hiç titremeseydi, 20 bg gucunde olsaydı, nebilim malzeme kalitesi bi gömlek daha iyi olsaydı zaten fiyatı beş veya altı bin TL civarında olurdu.

Utided
19 Mayıs 2013, 11:55
Motor konusunda tecrübem olmamasına rağmen genel makina yapısı olarak şunu söyleyebilirim ki titreşim konusu iyi mühendislik ve bol bol test ile büyük ölçüde helledilebilecek bir konudur. Kısaca özet geçmek gerekirse her yapının kendine ait doğal frekansları vardır. Motor gibi bir yapıda bu doğal frekansların sayısı 10 larcadır. fakat titreşim kontrolü en düşük ve belki bir sonraki 2-3 doğal frekansta yapılır. Yani daha basite indirgersek motorun ve ona bağlı farklı farklı devirlerde dönen elemanların devir sayısına bağlı frekansı, Motosikletin birinci doğal frekansından büyük kaldığında titreme olacaktır. Titreşimin motor devri arttığında artmasının sebebi de büyük ihtimalle motorun doğal frekansının yüksek olmasıdır. Bu sayede düşük devirlerde doğal frekansın altında kaldığından titreşim azdır. Bu devirlerdeki titreşimi almak için fiyat olarak pahalı titreşim sönemleyici elemanlar da konulabilir ama bu noktada firmanın hedef kitlesi önemlidir. Bu sebeple ekstra maliyet getirmeden çözüm üretilmeye çalışılır. Balansör dediğimiz şey dengelenmemiş kütlenin oluşturduğu merkezkaç kuvvetine, karşı kuvvet oluşturan kuru kütleden başka bir şey değildir. Hesaplanması kolaydır fakat uygulama maliyeti firma yapısına göre değişir. Zaten amacı da titreşim önlemekten çok dengelenmemiş kütlenin oluşturacağı ataleti yenip motoru en yüklerden korumaktır ama ek özellik olarak titreşimi de önlemiş olur.

Herhangi bir makinada olduğu gibi motosiklette de dinamik hesapların hepsi birbiriyle ilişkilidir. Bir değeri değiştirmek bir sorunu çözerken başka bir açıdan yeni sorunlar doğurabilir, diğer elemanların performansını düşürebilir. Mühendisler bu durumda hesaplamaları optimize ederek her yönden maksimum fayda sağlayacak şekilde tasarım amaçlar. Burda işin içine hüner girer. Büyük firmaların daha konforlu araç üretmelerinin en büyük etkisi tecrübedir. Yani markaya verilen para dediğimiz para işte bu tecrübeye gider. Şöyle daha iyi açıklayabilirim sanırım. Mühendislikte kullanılan formüller hesaplama yöntemleri belirlidir ve herkesin ulaşabileceği formüllerdir. Fakat formülü bilmek hiç birşeydir, maharet nasıl uygulayacağındır. Burda tecrübe işin içine girer. Aynı lego parçalarıyla şato da yapılır kulübe de!!

Bu durumda titremeyen makina yapmak tecrübeli ve kaliteli bir mühendis ekibi ve iyi bir firma kültürü gerektirir. Bu yüzden iyi markalara fazladan verilen paralar markaya verilmez tecrübeye verilir. Görüldüğü üzere bu motorun alıcısı da çoktur ki ben de onlardan birisiyim. Pazar analizi ve müşteri odaklı üretim.

İşim gereği ben de makina tasarımı yapıyorum ve bu işin içindeyim, Bu siteden öğrendiğim onca şeye karşılık bu konuda elimden geldiğince bir şeyler anlatmak istedim. Belki bu konu yeri değildi ama daldan dala yazı buralara geldi. Kusura bakmayın. Saygılar.

Tsubasa
19 Mayıs 2013, 12:02
Bu durumda titremeyen makina yapmak tecrübeli ve kaliteli bir mühendis ekibi ve iyi bir firma kültürü gerektirir. Bu yüzden iyi markalara fazladan verilen paralar markaya verilmez tecrübeye verilir. Görüldüğü üzere bu motorun alıcısı da çoktur ki ben de onlardan birisiyim. Pazar analizi ve müşteri odaklı üretim.

İşim gereği ben de makina tasarımı yapıyorum ve bu işin içindeyim, Bu siteden öğrendiğim onca şeye karşılık bu konuda elimden geldiğince bir şeyler anlatmak istedim. Belki bu konu yeri değildi ama daldan dala yazı buralara geldi. Kusura bakmayın. Saygılar.
motosikleti kanuni üretmiyor. yurt dışından um markasından ithal ediyor.
yani kanuninin motosiklet ürettiği yada balansor için arge için para harcadığı falan filan yok..
sattıgı motosikletlerin hemen hemen hepsi bu yolla tedarik ediliyor.
bu motosiklet piyasaya cıkmadan yabancı forum sitelerinden anladığımız kadarıyla vibrasyon olduğunu zaten biliyorduk foruma da yazmıştık
http://www.bikez.com/pictures/um/2010/30711_0_1_2_xtreet%20180_Image%20credits%20-%20UM.jpg

Tİme_shİft42
19 Mayıs 2013, 12:34
Tum suc um de :queen:

Sonucta Kanuni yapmiyor bu motoru getiriyor kendi ismini yaziyor saseye

Yillardir motor getirir Kanuni ama sonuc gene ayni ustten eksantrigi balansoru ne yapayim ben titresim olduktan sonra :pl:

cem16
19 Mayıs 2013, 13:36
şapka düştü kel görüldü :queen: yavaş yavaş CBF 150 ye doğru yönelmeli :cherry:

ivin
19 Mayıs 2013, 13:42
Arkadaşlar burada motorun titreşimli olup olmaması veya süratli gidip gitmemesini tartışmayı şu kadar yazılandan sonra sürdürmeyi pek de yararlı bulmadığımı belirtmek istiyorum. Bence tartışılması gereken motorun rantabl (fiyatına göre verimli mi değil mi ?) olup olmadığı ve fiyat performans ekseninde nerede olduğudur. Bilindiği gibi Kuralkan bu motoru peşin 3.139 TL'ye satıyor. Aynı fiyat kredi kartına 12 taksitte de geçerli. Motosiklet şasesi dışında Çin malı. Şimdi elimizdeki bu doneler ışığında motoru kim alsın kim almasın uygulaması yapalım....

Motora yeni başlayan ve motor nedir öğrenip yaşamak isteyenler------------- Alsın

Beni A noktasından B noktasına götürsün yeter diyenler ----------------------Alsın

Bütçem bu daha da yukarı çıkamıyorum diyenler------------------------------Alsın

Diğer Çinlilerle arasında kaldım karar veremiyorum diyenler---------------------Alsın

Titreşim var, gitmiyor, çok yakıyor, parçası pahalı diyenler---------------------Almasın

Ybr şöyle Cbf böyle diyenler-------------------------------------------------Gitsin övdükleri motoru alsın

"3.139 lira saydım servise uğramadan binecem" diyenler-----------------------Almasın

"Tepe tepe kullanacam, düşecem, kıracam, bozacam, acımayacam" diyenler----Alsın

Ama 2. el Japonlar var şalksfljafjaıs diyenler ---------------------------------2. El Japon alsın

Tipi hoşuma gitti diyenler---------------------------------------------------Alsın

Tipi hoşuma gitmedi diyenler -----------------------------------------------Almasın

10 sene binecem diyenler --------------------------------------------------Almasın

1-2 sene binecem diyenler--------------------------------------------------Alsın

daha kötüsünü bulan-------------------------------------------------------Bunu alsın

daha iyisini bulan-----------------------------------------------------------Daha iyisini alsın

bu liste uzar gider de en önemlisi herkes kendine motordan önce bir "kask" alsın, kaskınız yoksa tüm motorlar size kalsın...

Seko
19 Mayıs 2013, 20:18
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz :)
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D

RKS'ninki çıkıntı yapmıyor. Geçen hafta bayide durduğu yerde 6 bin devire kadar çıktım titremedi. Zaten boştayken o devirde titremezse yolda hiç titremez. Lifan emisol de öyle, motor durduğu yerde bile titremiyor. Zaten üzerindeki motor harika... RKS Titanic sınıfının en iyi motoru bence. Hem malzeme kalitesi olarak hem de motor olarak. Malzeme kalitesi tüm modellerden daha iyi. Bu hafta Kanuni'nin S170 modelini de inceledim ve beğenmedim. Fiyatı ucuz ama kaliteli değil. Aynı yerde Puma da vardı, onunla kıyaslaması bile olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

Benim motosiklet seçimimde birinci madde titreşimdir. Eğer titreşim rahatsızlık veriyorsa 1 TL bile olsa almam. Bu öncelikler kişiden kişiye değişebilir tabi ama unutmayın ki titreşim olan motorun diğer kısımları da zamanla bozulmaya, esnemeye ses yapmaya başlar. Öğrenmek için katlanılabilir ama bir süre sonra içinizden binmek gelmez. Geçen gün arkadaşımın CBF150 sini biraz sürdüm ve hayran kaldım. Eğer gerçekten motorları aynıysa Kanuni Leopar alın.

İlk motorun olan Zealsun Z150-19 7 bin devirden sonra titrşim yapmaya başlıyordu. Şimdiki motorum da 7 binden sonra başlıyor ve her ikisinin önünde çıkıntısı var. GT170 vitesteyken hangi devirde rahatsızlık vermeye başlıyor söylebilir misiniz ? Yalnız 3. vitesten öncesine bakmayın.

h.dural
19 Mayıs 2013, 23:14
arkadaş ben bu motoru görmeden önce mondial mcx almayı düşünüyordum torku harika titreşimde çok az o öve öve bitiremediğiniz yamaha yı asfalt ta ağlatıyor ama bakıyorum herkes cbf 150 yada yamaha yı kıyaslama yapıyor ben istanbul da yaşıyorum soruyorum arkadaşlar her yerde radar varken kameralar varken nerede yapaçaksın 120 .130 km hızları titreşim de titreşim diye bu kadar yaygara yapıyorsunuz
yapmayın arkadaşlar 2200 tl ye cep tlf satılıyor baksanıza 3.000 tl sıfır üstüne basarak yazıyorum sıfır bir motor alıyorsunuz
daha ne olsun motorda karizma var geniş lastikler var harika renk var benim icin siyah harika tabi kişiye göre değişir arka teker disk var
alan arkadaşlar siz moralinizi bozmayın öyle gaza gelip gazlamayın 80,90 km sürat yeterlidir önemli olan tork dur onda sıkıntı yok anladığım kadarıyla alacağım günü iple çekiyorum

Seko
20 Mayıs 2013, 11:05
Yüksek süratlerde titreşi yapması sorun değil de mesela 50 km hızla 3. viteste giderken titreşim yapması çok rahatsız eder. Vitesi motor titreşim yaptığı için değil, yükseltmek gerektiği için yükseltmeli. 3000 TL gerçekten uygun bir fiyat ama mesela Lifan Emisol de 3000 TL veya Puma 3500 TL.

Şimdi ben size olayı anlatayım. Kanuni'nin bu yeni modelleri S125T'de 140 cc, diğerlerinde ise 170 cc motor kullanıyorlar. UM firmasının modellerine baktığımızda ise bu hacimde motor bulunmuyor, onların yerine 125 cc ve 150 cc motorlar var. Bu motorların UM sitesindeki (çap x strok) değerleri şöyle :

125 cc için : 56,5 x 49,5 (mm)

140 cc için : 62 x 49,5 (mm)

Kanuni modellerinde ise şöyle :

140 cc için : 56,5 x 56 (mm)

170 cc için : 62 x 56,2 (mm)

Gördüğünüz üzere bizim Kanuni, UM firmasının motorlarının kranklarını değiştirmek suretiyle hacimlerini arttırrarak yeni motorlarını türetmiş. Tabi mühendislik olayı sıfır olduğundan üzerindeki dengeleyiciyle oynayamamış veya oynamak aklına bile gelmemiş ya da bilerek, maliyet yükselmesin diye değiştirmemiş. O yüzden bu motorlar dengeleyici olmasına rağmen titreşim yapıyorlar. Peki bu neden oluyor ? Şöyle ki, Mondial firması 150 cc adı altında 162 cc motorları piyasaya sürüp gayet güzel de satınca, ardından Asya Motor da 170 cc motorlarını (ki bunlar da bence Mondial motorları ile aynı) piyasaya sürdü. Kanuni de bu cc'ler arası sidik yarışında aynı Asya Motor'un yaptığı gibi, sırf 162 cc'den fazla bir rakamı müşteriye sunabilmek adına bu motorları piyasaya çıkardı. Her bir şeyimizi niteliğe bakmadan sırf sayılarla ölçmeye alıştığımızdan (tıpkı fotoğraf makinalarında sadece megapixellere, işlemcilerde Mhz değerlerine, işte çekirdek sayısına vs bakıp fazla olan iyidir sandığımız gibi) Kanuni bunda da aynı şeyi yapmaya çalışmış. Ancak unuttukları nokta şu ki, mühendislikte palavra sıkmak bir işe yaramaz. Fizik kurallarının sözü geçer, onlara uymazsanız zorla uydururlar.

Neyse, fazla bulandımayalım, konunun açıklaması budur yani... Bununla ilgili Kanuni'ye de benzer bir mail atacağım.

Tsubasa
20 Mayıs 2013, 11:15
@seko yaptıgın acıklama iyi oldu.
titreşim konusundaki teknik sebep bu. phantom da um firmasının fakat onda da titreşim oldugu söyleniyordu.
son hız olarak da yeterli bulmadım bu motosikleti. 125 cc den farkı yok gibi son hızda. kalite olarakda pek begenmedim parca kalitesi olarak
ama titreşim her viteste neredeyse her devirde var 5 binden sonra halaya baglıyor.
tipi güzel 3000 lira eder. 3000 liraya ikinci el ybr tvs cbf almıcam. sıfır motosiklet istiyorum diyorsanız bu motosiklet alınabilir. eksikleri göz ardı edilebilir.

Seko
20 Mayıs 2013, 17:58
Kanuni'ye de konuyu aşağıdaki gibi yazdım, umarım dikkate alırlar.

"Merhaba,

Öncelikle makine mühendisi olduğumu belirterek sözüme başlayayım ki söyleyeceklerimin desteksiz olduğunu düşünmeyin. Yeni piyasaya sürdüğünüz 170 cc modelleriniz şu anda Motosiklet.net sitesinde bu motorları kullanan bütün kullanıcılardan titreşim şikayeti alıyor. Bu motorların Çin'de UM Global isimli firmanın ürünü olduğu malum (Xtreet)… UM Global firmasının ve sizin motorlarınızın (çap x strok) değerlerine baktığımızda şunu anlıyoruz. Siz Um Global firmasının 125 ve 150 cc modellerinin motorlarını alıp sadece kranklarını değiştirerek 140 ve 170 cc olarak piyasaya sürmüşsünüz. Bu sayede kağıt üzerinde rakiplerinizi sayısal olarak yakalamışsınız ama işin mühendislik gereken kısmını, yani dengeleyicinin de bu kranka göre uyarlamasını yapmamışsınız. Bu yüzden bu motorlarda rahatsız edici bir titreşim söz konusu ve sırf bundan dolayı bu modellerinizin de Phantom modeli gibi satış yapmaması büyük olasılık. Siz bu motorları piyasaya sürerken hiç mi test etmiyorsunuz veya kullanıcıların artık titreşim yapan motor istemediklerinin farkında değil misiniz bilmiyorum fakat motorları alan kişiler mağdur durumdalar. Yapabileceğiniz ve yapmanız gereken tek bir şey var, o da uygun dengeleyiciyi yapıp veya kendiniz yapamıyorsanız UM firmasına yaptırıp bu modelleri güncellemek ve hali hazırda satın almış olan kulanıcılar için de servislerinizde ücretsiz değiştirmek. Sanıyorum ki bir hevesle kendisine sıfır motor alarak motosiklete başlayan ve titreşim yüzünden motorundan soğuyan bir kullanıcının bundan sonra markanıza karşı nasıl fikirleri olacağını az çok tahmin ediyorsunuzdur. Bir de şunu merak ediyorum, elinizde Puma ve yeni çıkan Leopar gibi iki tane titreşim yapmayan güzel motor varken, nasıl olup da bunların üzerine oynayacağınıza gidip UM Global gibi eski teknoloji motorlar üreten bir firmayla çalışmakta ısrar ediyorsunuz ? Puma ve Leopard modellerinin fiyatını biraz aşağı çekseniz çok farklı satış rakamlarına ulaşacaklar. Oysa şu anda bayileriniz bile bu modelleri önemsemiyorlar.

Yazdıklarımı yapıcı bir eleştiri olarak kabul edip dikkate almanız ricasıyla.

Saygılar"

Tsubasa
20 Mayıs 2013, 18:09
@seko
puma bora jianshe den ithalat idi.
jianshe ile anlaşmalarında motor alımlarda problem oldugunu duydum bora artık yok. ve bora ybr custom olarak satıldı ingilterede.
puma da gereken reklamı yapamadılar ve fiyat cok yüksek. 3.500 ona verecegime gider ybr alırım diyor millet.
yazdığın metinin olumlu karşılayıp hatalarını telafı edeceklerini sanmıyorum.
ama senin gibi bu motosikletin kullanıcıları bastırsa. büyük ihtimal balansörü değiştirmek zorunda kalabilirler.
yani tek senin cabanla bişi değişmez. toplu şikayette bildirilmesi lazım

Seko
20 Mayıs 2013, 19:34
Belli olmaz, Kanuni'nin bu yeni modellerden ümitli olduğunu düşünüyorum, o yüzden dikkate alacaklardır. Dikkate alacaklardır derken söylediklerimi yapmayacaklar belki ama en azında bundan sonraki modellerde titreşim konusuna biraz özen gösterebilirler diye umuyorum. En azından Leopar'ın fiyatını belki etkiler.

Şimdi alakası yok ama bizim Kanuni bayisi aynı zamanda da Suzuki bayisi oluyor. Şimdi benim motoru satıp Leopar veya Puma alsam (bir tane Puma mağazada duruyor, sonrasında takasa verip Inazuma'ya geçebilirim. Bu hafta 3 tane Inazuma gelecekmiş, ikisi satılmış biri mağazada duracakmış. Gidip eşimle bakacağız :).

onegi
21 Mayıs 2013, 09:11
@Seko kardeşim eline sağlık valla bir sorun ancak bu kadar iyi anlatıla bilirdi. şimdi bundan sonrası biz GT 170 kullanıcılarına kalıyor. hepimiz birer mail atarsak belki bu durumun düzeltilmesine yönelik bir aksiyon alınmasını sağlaya biliriz. belki bizden geçti ama bizden sonrakileri kurtara biliriz.

Exslans44
21 Mayıs 2013, 10:04
İyi günler ben sizin yeni piyasaya sürdüğünüz GT 170 kullanıcılarından biriyim. Bu motorsikleti çok takip ettim çok üzerinde durdum siparişini verdim motorun beygiri 15 beygirken alacağım gün siteye girdim bi güncelleme var ve motorun beygiri 12 düşmüş bu nasıl işdir aldatmak bir firmaya yakışmaz. Tamam ondanda geçtim motorsiklet elime geçti motorda titreşim var bunun bir açıklamasını yapabilirmisiniz Resmen Hayal kırıklığı içerisindeyim...

Bende böyle bir E-mail gönderdim umarım dikkate alırlar.

Tsubasa
21 Mayıs 2013, 10:24
İyi günler ben sizin yeni piyasaya sürdüğünüz GT 170 kullanıcılarından biriyim. Bu motorsikleti çok takip ettim çok üzerinde durdum siparişini verdim motorun beygiri 15 beygirken alacağım gün siteye girdim bi güncelleme var ve motorun beygiri 12 düşmüş bu nasıl işdir aldatmak bir firmaya yakışmaz. Tamam ondanda geçtim motorsiklet elime geçti motorda titreşim var bunun bir açıklamasını yapabilirmisiniz Resmen Hayal kırıklığı içerisindeyim...

Bende böyle bir E-mail gönderdim umarım dikkate alırlar.
hocam ybr cbf bora modellerini kullandım sattım 6 sene içersinde
nisan ayında motorumu sattım motosiklet alıcam kısaca. modeli bende takip ediyordum bir de aklımda tvs var idi.
15 hp 170 cc bu birde titremiyorsa alırım belki fiyatı uygun dedim kendime.
önce hp 12 cektiler.
sonra alan bi abimizin motoruna binince deli gibi titrediğini gördüm. vazgeçtim..
hocam alınır alınmasına da titreşim cok rahatsız ediyor, kendini belli ediyor.
mecbur bir süre sonra gına gelir titreşimden. sonra dersin ki satalım bunu
bu titreşimle hem degeri cok düşer. hemde kolay kolay cıkmaz elden. kolay kolay kimse almak istemiyor titreşimli motoru.
@seko gibi girişimci olup mail bombardımanına tutmak gerekiyor. hatayı gidersinler diye.
bişi yapacaklarını zannetmiyorum ama en azından bundan sonraki modellerde dikkat edebilirler