PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : [ ANKET ] Honda CBF 500 mü Kawasaki ER-5 mi Suzuki GS 500 mü ?



makseli
21 Kasım 2012, 13:01
evet abiler.

söyleyin bakalım. ER-5 mi GS500 mü ?

neden.

benim kullanım amacım şu;
Şehir içinde ev-iş arası kullanacağım her gün.

bi haftasonu çıkmazsam diğer haftasonu ufak-orta çaplı geziye çıkarım.

Şehir içinde ( düzgün - normal ) kullanırken az yaksın, Şehir dışında gazı açtığımda cansız kalmasın uzasın gitsin.

(okuduğum kadarıyla GS 500 6000 sonra hızlanma yapıyormuş. 500 cc lerin arasında en düşük güçlüsü oluyor)

tabi bu işin bakım-parça maliyeti de var. Bunlarla beraber hangi marka-modeli seçtiğinizi yazarsanız çok iyi olur...


http://www.motosytuning.com/images/motos/honda-cbf500-2.jpg



http://www.motorstown.com/images/suzuki-gs500-02.jpg



http://www.bikez.com/pictures/kawasaki/2001/4280_0_2_3_er-5%20twister_Image%20by%20Kawasaki.%20Published%20w ith%20permission..jpg

mi

birde GS500 Hava soğutma imiş. ER-5 sıvı soğutma. GS500 şehir içinde sıkıntı yapmaz dimi ?


.

---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:06 ----------

Bu arada eski açılan konulara baktım.

Baya bi eski kalmışlar. ( 2005-2006 da konuşulmuş mesajlar )

Şuan 2012 şartlarına göre konuşmak lazım.

Kawasaki ER-5;
1) Sıvı soğutma
2) Daha fazla güç
3) Arka fren kampana ( çok problem değil kampana ama görüntü açısında eksi )
4) Arka Yan amortisörler ( yine görüntü açısından eksi )

Suzuki GS500;
1) Güç diğerlerinden az düşük ( iyi çünkü yakıt sarfiyatını düşürür )
2) Hava soğutma ( Şehir içinde sıkıntı olabilir mi ? veya uzun yol durumu ? )
3) Arka fren disk ve Tek göbek arka amotisör iyi güzel şeyler :)


Bunlara birde şuanki parça bulma-bulamama durumunu göz önünde bulundurursak hangisi ?

teşekkürler...

---------- Post added at 13:01 ---------- Previous post was at 12:48 ----------

Honda CBF 500 ü de ekliyorum.

Malesef Anket i düzenleyemiyorum. Mod arkadaşlar 2 ile 3. şıkkın arasına Honda CBF 500 ü eklerse sevinirim :)

Honda CBF 500 de Kawa ve Suzukinin iyi yönlerini almış ve daha güçlü bir motor var üstünde

Hadi bakalım Hangisi ?

Halil Karamanoğlu
21 Kasım 2012, 13:06
suzuki daha hoş görünüyor bence ve daha modern. sen rksyi sattın mı hocam?

Bulent78
21 Kasım 2012, 13:13
CBF 500 diyorum ama senin ne kadar cok kullandigini dusunursek, yakit olarak biraz uzecegini de ekliyorum, buradaki cbf 500 kullanicilarinin biraz abarttigini dusunuyorum yazarken, sehir ici normal kullanimda 5 lt. nin altinda olacagini sanmiyorum, cbfturkiye forumunda egzozlu cbf 500 un devirli kullanimi sonucunda 7 lt.yi gorebildigi soylenmis gayet acik bir sekilde. Isiklarda benden once kalkarak gaz acmisti bir tanesi, zor yetistim, ayrica o iki kisiydi ben tek, performans olarak Er5 de cbf 500 de sana fazlasiyla yetecektir, hic gozun arkada kalmaz. Fiyat performans da ER5 biraz daha avantajli, o da CBf e yakin yakiyor, biraz daha eski bir gorunumu var, amortisorler olsun, arka kampana olsun ama daha ucuz. Yani mevzu tamamen verecegin paraya dayali bence. GS 500 zamaninin efsane makinalarindan soylenenlere gore, hic kullanmadim, kullanan bir kisiyle konustum, cok memnun kaldigini, viraj performansina bayildigini soylemisti. Ancak diger ikisine gore daha eski kaldigini, ayni model bulsan bile temiz olma ihtimalinin cok dusuk olacagini bildigimden onu elerdim senin yerinde olsam. Ben de cbf 500 bakarken, ulen ona 9 lira verecegime er6 alirim diyerekten benim motoru aldim onu da ekleyeyim :)

eren özer
21 Kasım 2012, 13:14
Bütçeni 10 bin gibi rakamlara Çıkara bilirsen Bu Modellerden Çok daha güçlü Çok daha güzel Daha az yakan Modeller alabilirsin Misal Er6 Serisi gibi daha teknolojik ,daha güçlü Enjeksiyonlu daha az yakıyor Vergi Oranlarıda aynı
+ Olarak önce Çift Disk arka disk
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-siyah-renk-2006-temiz-er6n-32000-105109356/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2006-er6f-81399818/detay

makseli
21 Kasım 2012, 13:19
suzuki daha hoş görünüyor bence ve daha modern. sen rksyi sattın mı hocam?

yok henüz satış olmadı. soran var, bakalım o gidince ortada kalacam direk.

Bir an önce karar verip, o model moturları araştırmam lazım...

---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 13:14 ----------


CBF 500 diyorum ama senin ne kadar cok kullandigini dusunursek, yakit olarak biraz uzecegini de ekliyorum, buradaki cbf 500 kullanicilarinin biraz abarttigini dusunuyorum yazarken, sehir ici normal kullanimda 5 lt. nin altinda olacagini sanmiyorum, cbfturkiye forumunda egzozlu cbf 500 un devirli kullanimi sonucunda 7 lt.yi gorebildigi soylenmis gayet acik bir sekilde. Isiklarda benden once kalkarak gaz acmisti bir tanesi, zor yetistim, ayrica o iki kisiydi ben tek, performans olarak Er5 de cbf 500 de sana fazlasiyla yetecektir, hic gozun arkada kalmaz. Fiyat performans da ER5 biraz daha avantajli, o da CBf e yakin yakiyor, biraz daha eski bir gorunumu var, amortisorler olsun, arka kampana olsun ama daha ucuz. Yani mevzu tamamen verecegin paraya dayali bence. GS 500 zamaninin efsane makinalarindan soylenenlere gore, hic kullanmadim, kullanan bir kisiyle konustum, cok memnun kaldigini, viraj performansina bayildigini soylemisti. Ancak diger ikisine gore daha eski kaldigini, ayni model bulsan bile temiz olma ihtimalinin cok dusuk olacagini bildigimden onu elerdim senin yerinde olsam. Ben de cbf 500 bakarken, ulen ona 9 lira verecegime er6 alirim diyerekten benim motoru aldim onu da ekleyeyim :)

işte bu olay uzuyo gidiyo hacı :)

şunun üstüne 1 katsak şu felan derkene bakmışsın nerelere gelmişsin :) sonra tekrar başa dönüyon :D

500 lerin temiz olanını bulmazsam, zaten aklımda ER-6 lar var ;)

---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:17 ----------


Bütçeni 10 bin gibi rakamlara Çıkara bilirsen Bu Modellerden Çok daha güçlü Çok daha güzel Daha az yakan Modeller alabilirsin Misal Er6 Serisi gibi daha teknolojik ,daha güçlü Enjeksiyonlu daha az yakıyor Vergi Oranlarıda aynı
+ Olarak önce Çift Disk arka disk
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-siyah-renk-2006-temiz-er6n-32000-105109356/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2006-er6f-81399818/detay

bilmem mi :)

aha da bende buna bayılıyom http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2011-model-kawasaki-er-6f-garantili-acil-ihtiyac-101792111/detay :)

mehmetmumtaz
21 Kasım 2012, 13:30
kawa kle 500 listeye eklenebilir bence, kullanıcı yorumlarına bakmak en iyisi, birde önemli şey hırpalanmamış ve bakımları yapılmış bir motosiklet üzmez suzuki,kawa,honda farketmez dikkat edilecek şey kullanıcı

makseli
21 Kasım 2012, 13:33
kawa kle 500 listeye eklenebilir bence, kullanıcı yorumlarına bakmak en iyisi, birde önemli şey hırpalanmamış ve bakımları yapılmış bir motosiklet üzmez suzuki,kawa,honda farketmez dikkat edilecek şey kullanıcı

Yüksek motor abi. Kawasaki 500 cc motorlar o dönem hepsinde aynı kullanılmış sanırım ama dediğim gibi yüksek.

Ben o kadar araziye girmem. param olduğunda arazi için küçük birşey alır kenara koyarım belki ama ilerde :)

eren özer
21 Kasım 2012, 13:43
bilmem mi :)

aha da bende buna bayılıyom http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2011-model-kawasaki-er-6f-garantili-acil-ihtiyac-101792111/detay :)
Hacı Ona bende Bayılıyom ya Bi motora bi renk bu kadarmı yakışır yaaa

frantisec
21 Kasım 2012, 13:55
Kawasaki Er 5 derim.Benzin sarfiyatı şöyle 20 tl ile(pahalanmadan 7 ay önce) 4,5 litre ile 100 km yol çok rahat yaparsın.Güç var görünüm var.Honda dan 3-5 beygir düşük olsun.
Bu motora vereceğin maksimum fiyat 6-6.500 olmalı.Fazlasını verme.Alırken iyi ekspertiz yaptır.

makseli
21 Kasım 2012, 13:59
Kawasaki Er 5 derim.Benzin sarfiyatı şöyle 20 tl ile(pahalanmadan 7 ay önce) 4,5 litre ile 100 km yol çok rahat yaparsın.Güç var görünüm var.Honda dan 3-5 beygir düşük olsun.
Bu motora vereceğin maksimum fiyat 6-6.500 olmalı.Fazlasını verme.Alırken iyi ekspertiz yaptır.

teşekkür ederim, düşünüyorum bende. böyle motorlar kesinlikle ekspertize götürülmeli zaten.

bide şu var. Ekspertiz bu işin tam olarak nesini yapıyo ?

yani bu ustaya götürüp baktırmanın haricinde olay nedir ?

motoru makineye bağlayıp ölçüm mü yapılır ? neresine bakarlar ?

ozgurakman
21 Kasım 2012, 14:06
gs500 ün en az yakanlardan olduğunu, kıvrak olduğunu biliyorum. ancak hava soğutmalı bir motorun bakımları daha sık ve külfetli olacaktır. örneğin supap ayarlarının periyodu daha kısa olacaktır, uzun yolculuklarda dinlendirmek isteyecektir vs.

er5in ise musluğu PRE (yedek) konumuna getirildiğinde motor stop ettirilirse silindire benzin doldurduğunu biliyorum (sebebi sanırım vakumlu depo) bir de hararetine ve bakımlarına dikkat edilmez ise conta yakıp yağa su karıştırıyormuş. titiz kullanılmışını almak gerekli. yakıtı da diğerlerine nazaran fazladır ama hakkını verir :) şehir içinde kıvrak olduğunu ve arka frenin kampana olmasının uyduruk balata kullanılmadıkça korkutmadığını okudum.

cbf500 ün yapı itibariyle hantal kaldığını ve fiyatının yüksek olduğunu okudum. zaten cbf500 alan 1000 daha verir mis gibi er6 alır, her türlü bir üst sınıfa sahip bir motosikleti olur.

makseli
21 Kasım 2012, 14:10
sarfiyat sırasıyla yakıt ölçümleri

http://www.yakittuketimi.net/suzuki-gs-500/ 4.20 – 4.70 lt / 100 km.

http://www.yakittuketimi.net/honda-cbf-500/ 4.65 – 5.23 lt / 100 km.

http://www.yakittuketimi.net/kawasaki-er-5/ 5.11 lt / 100 km.

---------- Post added at 14:10 ---------- Previous post was at 14:07 ----------


gs500 ün en az yakanlardan olduğunu, kıvrak olduğunu biliyorum. ancak hava soğutmalı bir motorun bakımları daha sık ve külfetli olacaktır. örneğin supap ayarlarının periyodu daha kısa olacaktır, uzun yolculuklarda dinlendirmek isteyecektir vs.

er5in ise musluğu PRE (yedek) konumuna getirildiğinde motor stop ettirilirse silindire benzin doldurduğunu biliyorum (sebebi sanırım vakumlu depo) bir de hararetine ve bakımlarına dikkat edilmez ise conta yakıp yağa su karıştırıyormuş. titiz kullanılmışını almak gerekli. yakıtı da diğerlerine nazaran fazladır ama hakkını verir :) şehir içinde kıvrak olduğunu ve arka frenin kampana olmasının uyduruk balata kullanılmadıkça korkutmadığını okudum.

cbf500 ün yapı itibariyle hantal kaldığını ve fiyatının yüksek olduğunu okudum. zaten cbf500 alan 1000 daha verir mis gibi er6 alır, her türlü bir üst sınıfa sahip bir motosikleti olur.

aslında 5 - 6 - 7 bin TL civarında temiz bulabilirsem gibi bir çaba içerisindeyim. olmadı artık er-6 ya bakarım.

http://www.yakittuketimi.net/kawasaki-er-6n-2005-2008/ 4.10 – 4.78 lt / 100 km.

yakıt ta görüntü de gayet güzel :) fiyatıda

srhtsglm
21 Kasım 2012, 14:10
fiyat-performans açısından en iyi 500 lük ER-5 derim.Ş.içi ortalama 100 km.de 5 Lt yakarsın, agresif kullanımda 7 Lt e kadar çıkar.Bakım aralıkları uzundur, temizini bulursan kullanıcı dostudur...

frantisec
21 Kasım 2012, 14:18
teşekkür ederim, düşünüyorum bende. böyle motorlar kesinlikle ekspertize götürülmeli zaten.

bide şu var. Ekspertiz bu işin tam olarak nesini yapıyo ?

yani bu ustaya götürüp baktırmanın haricinde olay nedir ?

motoru makineye bağlayıp ölçüm mü yapılır ? neresine bakarlar ?
Bulunduğun şehirde iyi donanımlı bir servis varsa bu işi yapar.
sahibi sana derki şu oldu bu oldu şunu yaptık.Expertizde ortaya cıkar
Motorun kaporta Parçalarını kontrol eder,Motorun motor kısmına bakar motorun açılıp açılmadığını söyler,motorun kompresyonunu ölçer,senkron ayarı düzgünmü değilmi ona bakar,şarj durumunu ölçer bakar vs. bunun içinde belirlenmiş bir miktar para ister.Sanada motorun yarar olup olmadığını söyler.
paran yeterse er 6 çok güzel motor.

makseli
21 Kasım 2012, 15:07
Bulunduğun şehirde iyi donanımlı bir servis varsa bu işi yapar.
sahibi sana derki şu oldu bu oldu şunu yaptık.Expertizde ortaya cıkar
Motorun kaporta Parçalarını kontrol eder,Motorun motor kısmına bakar motorun açılıp açılmadığını söyler,motorun kompresyonunu ölçer,senkron ayarı düzgünmü değilmi ona bakar,şarj durumunu ölçer bakar vs. bunun içinde belirlenmiş bir miktar para ister.Sanada motorun yarar olup olmadığını söyler.
paran yeterse er 6 çok güzel motor.

teşekkür ederim.

başka bir forumda "KadirTasboga" isimli kişi şunları yazmış



Parça olaylarını bir kenara bırakalım, bildiğiniz gibi herhangi bir parça tedarikçisi herhangi bir parçayı elinde bulundurur ya da bulundurmadığı parçaları yurtdışından sipariş eder bununda gelişi zaman alır. Kawasakide sorun yok, zira istanbul distribütörüyle direk görüştüğünüzde istediğiniz parçayı size gönderiyorlar.

Motor konusuna gelince, ER5, CBF500, GS500, yani 500 sınıfının üçünüde kullandım, (er5:2000Km, CBF500:6000km, GS500:40km) Kawadan başlayalım;
-Kawasaki kendi 500 sınıfında daha önceden KLE500 de kullandığı su soğutmalı motoru kullanmış. Performans olarak bekleneni vaadeden bu motorun bujisine ve boru aksamna dikkatli davranmanız gerektiğini söylemem gerekiyor. Motor tek bir silindirle bile çalışabiliyor, tabi bunu bujiye elektrik geçirmediğinde öğrenmiştim, ayrıca borulardan antifiriz kaçırmıştı baya sıkıntı yaşadık. Viraj performansı hantal oluşundan ve süspansiyonun arkada gereksiz yere sert ve önde çok yumuşak olmasından ötürü zayıf ve bununla beraber angi gazda ve ani frende size zorluk çıkarabilir. Frenler ise tam bir felaket, eğer ER5 almaya karar verirseniz aldığınız gün bir haftanızı sadece frenlere alışmaya ayırmalısınız, çünkü motor sınıfında ve hatta kendi sıkletindeki bütün motorlara kıyasla daha düşük performanslı frenler kullanmış, birkaç kez beni neredeyse yoldan çıkarıyordu, bunun sebebi ağır vücuda küçücük disk ve kaliper kullanılmış olması. Bu sorunu internette ebydan getirteceğiniz yeni disk ve fren takımıyla giderebilirsiniz ama fiyatlarını gördüğünüze bu kadar masraf etmeye değmeyeceğini hissedeceksiniz.
-Suzuki GS500 Eğlence dolu bir motor, 500 klasmanında en düşük beygir ve tork değerlerine sahip olmasına rağmen en hafif ve kullanımı en kolay motordur diyebilirim. Bu motoru anneannenize bile verseniz birkaç denemeden sonra bırakamayacaktır, Hafif ve spor şasesi ağırlığına göre yeterli frenleri ve taktıracağınız ii lastiklerle yol tutuşunu test etmeniz için bi kuşadası yapmanız gerek derim. Şehir içi performansıda aynı şekilde müthiş, tek sorunu devirli kullnılmak istemesi bu da fazla benzin demek, yağ soğutmalı olduğu için yazın çok sıkmamanız gerekiyor, aksi taktirde sorunlar başlar. Bu günlerde ikinci el ve motoru sağlıklı GS500 bulmak neredeyse imkansız...
- Honda CBF500, o tam bir touring, bir scooterdan tek farkı vitesli oluşu, konforlu ve sağlam. Yol tutuşu ve frenleri muhteşem, 500 sınıfının lideri diyebilirim, her konuda, Motor Keihin performans karburatörü ile diğer 500 lerden yüksek bir beygir ve torka ulaşıyor, kasasının ağırlığı iyi dengelenmiş, CBF'lerin birçoğu italyada imal ediliyor bazı parçalarının üzerinde Ducati amblemi bulabilirsiniz. Kendisiyle uzunca bir yol gezdik hatta burdaki arkadaşlarlada tanıştı, tek bir sorun bile yaşamadım. CBF 500 için birçok gezi ekipmanı bulmanız mümkün, Özellikle büyük bir ön cam seçerseniz yolculuğunuz ne kadar keyifli olacak göreceksiniz. Kuşadası virajlarında öyle bir performans kullanmışım ki, ayakkabılarım parçalandı, lastiğin her santim karesi yere bastı desem yeri ve buna rağmen motorun yolu bırakacak hiçbir dengesizliği olmadı, süspansiyonlar yeterli ve asfalt - sert kuru zemin yol şartına uygun, yağmurda hemde sağanak yağışta kendisiyle seyahat ettim, yolu bırakmaya ya da durmaya pek de niyeti yoktu. Kısaca öldüremeyeceğiniz bir makine ve ben şayet dükkanımı değiştirmemiş olsaydım halendaha CBF500 kullanıyor olacaktım.
Tüm bunlar benim motorlar hakkındaki izlenimlerim. Yinede tercih senin. İçlerinden bir tek kawasakiyi pek beğenmedim onunda tek sebebi frenleriydi, ama hepsi binilir motorlar, uzun bi süre ağır bir tamirat ya da ağır bakım göstermeden kullanmak istiyorsan GS500 e pek bakma derim, yağ soğutmalı olmasından ötürü motor ömrü diğerleri kadar uzun değil. Şimdiden hayırlısı olsun.


GS 500 ün ağ soğutmalı olmasından ötürü daha çok yıprandığını kabul ediyorum. Heleki TR de en yükse model 2004 olduğunu düşünürsek gerçekten temiz bulmak çok zor olur.

ER-5 lerin frenlerinin bu kadar zayıf olduğunu bilmiyordum.

ayrıca CBF 500 gerçekten güzel makine olmasına karşın pahalı bir alet.

Tamam çok güzeldir iyidir hoştur ama bi Kawasaki ER-6 ile aynı fiyata gelmektedir kendileri.

tr100a
21 Kasım 2012, 15:12
CBF 500 o parayı haketmiyor teknolojik üstünlüğü yok sedece efsane ama GS500 veya ER5 olabilir çünkü fiatları daha uygun

İHTİYAR
21 Kasım 2012, 15:35
Not: Yazım hatası olsa gerek, ağ soğutma değil yağ soğutma yazmak istemiş olabilir.

Fakat GS 500 hava soğutmalıdır.

makseli
21 Kasım 2012, 15:44
Not: Yazım hatası olsa gerek, ağ soğutma değil yağ soğutma yazmak istemiş olabilir.

Fakat GS 500 hava soğutmalıdır.

evet :)

yağ derken aslında Hava nın motor bloğu vasıtası ile yağı soğutma olarak düşündüm ama aslıonda yağ soğutma genel kullanımda radyatöre ulaştırılarak soğutma gerçekleştirilmesidir.

Siz tavsiye eder misiniz hocam ? GS500 kullanıcısı olarak ? 6000 devirden sonra ivmelenme başlıyo deniliyor tamam da oraya kadar çok mu ölü ?

ThE_Unforgiven
21 Kasım 2012, 16:19
gs 500 de subap ayarı yok şimlidir. ER 5 cbf 500 çok para yakıtı çok.

Sonuç olarak üç motorda iyi temizini bulursan tabi. En uygun motor gs500 bence fiyat olarak parça olarak kawa dan kat kat ucuz. CBF 500 gerçekten çok para 2nci elde hondalar çok para isteniyor.

Sonuç hepsi iyi :D

makseli
21 Kasım 2012, 18:23
şuanki düşüncelerim;

ortalama hepside parasına göre iyi makine. Ama CBF 500 ü eliyorum direk. Çünkü fazla pahalı. Onun yerine ER-6 modellerinden biri düşünülebilir.

GS500 güzel makine.
hava soğutmadan ötürü bakımına para harcayabilirim + Temizi bulmak zor + ikinci eli zayıf gibi.

ER-5 de güzel
Makine sağlam, güçlü ve donanımlı. ( kampana ve arka amortisörleri saymazsak :) ) sıvı soğutmalı ve GS500 den güçlü.
GS500 de bakıma vereceğim parayı Bunda parçalara veririm heralde :) Ama ikinci eli biraz daha iyi gibi


şimdilik;

ER-5 düşünüyorum. Birazdaha para bulursam kesinlikle ER-6 :)

---------- Post added at 18:23 ---------- Previous post was at 16:34 ----------

GS 500 ün oturma şekli daha çok race tarzı imiş.

Şehir içi kullanımda sıkıntı olacaktır benim için !

İHTİYAR
21 Kasım 2012, 18:53
Bilgi için,
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs_500_e_2003.php
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_er-5_2003.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbf_500_2006.php

frantisec
21 Kasım 2012, 18:56
gs 500 yağ soğutmalımıymış ?:sunny: yukarda başka forumdaki arkadaşın söylediklerini dikkate almayalım ozaman.binmedim ama hava soğutmalı diye biliyorum.Kullandığı motorlarımı anlatmış bu adam ?

Mengu16
21 Kasım 2012, 19:12
Bence ankara için 200'lük motor fazlasıyla yeterli. Gez gez nereye kadar 500'lük motor alsan sanki bir günde eskişehire gidip dönsen yorulmayacakmısın ?

makseli
21 Kasım 2012, 19:28
Bence ankara için 200'lük motor fazlasıyla yeterli. Gez gez nereye kadar 500'lük motor alsan sanki bir günde eskişehire gidip dönsen yorulmayacakmısın ?

:) iyi de 4 litre yakıyorum ama. O ne olacak ?

insan basmak istiyor yeri gelince.

şehir içinde basamazsın o kadar ama hafta sonu çıktığımda yada başka bir şehre giderken "ne yakarsa yaksın lan, yeterki gitsin " istiyorsun.

olmuyor bu sefer küçük motorda. Hem basıyon gitmiyo hemde büyük cc ler kadar yakıyorsun.

ben şimdiye kadar hep kendimi kandırdım. küçük cc az yaksın diye. 150 MR de 3,5 rks 200 de 4 litre yaktım, yakıyorum.

şimdiki aklım olsa hiçte küçük motordan başlamazdım. 250 - 600 cc civarında başlardım. Bir sürü para heba oldu gitti. ama ne bu, tecrübe, hemde pahalısından.



senin motor kısmında yazan 150 MX ne ? 125 mx de cc oynamamı yaptın ?

Mengu16
21 Kasım 2012, 19:32
senin motor kısmında yazan 150 MX ne ? 125 mx de cc oynamamı yaptın ?
Evet cc büyütme silindir değişimi yaptım kendi garajımda :)

F54
21 Kasım 2012, 20:36
yaw makseli şimdi bana marka fanatiği diyeceksin ama zamanında rks mondiali çok övüyordun yok sıkıntı çıkarmıyor parçası ucuz diye ,
ama görüyoruz ki ucuz motor çok yakıyor ve pahalı motorla benzin sarfiyatı sayesinde aynı paraya hatta daha pahalıya geliyor
eğer sen 150 cc de yamaha tvs honda ile başlasaydın bu kadar motor değiştirmezdin ve paran cebinde kalırdı

makseli
21 Kasım 2012, 20:45
yaw makseli şimdi bana marka fanatiği diyeceksin ama zamanında rks mondiali çok övüyordun yok sıkıntı çıkarmıyor parçası ucuz diye ,
ama görüyoruz ki ucuz motor çok yakıyor ve pahalı motorla benzin sarfiyatı sayesinde aynı paraya hatta daha pahalıya geliyor
eğer sen 150 cc de yamaha tvs honda ile başlasaydın bu kadar motor değiştirmezdin ve paran cebinde kalırdı

yine de söylüyorum fanatiksin :)

sıkıntı çıkarmadı mondial de rks de. gidipte büyük paralar bayılıp 3-5 hafta beklemedimde. Kaza yaptım mondialle 2 günde parçalar geldi, takıldı ve devam ettim.

ben hızdan bahsettim.

yamaha 125 te yavaş kalacak basacaktım,
tvs de yavaş kalacaktı basacaktım, honda da.

ben cc sınıfından bahsettim ama sen marka anladın :D Alemsin yaw :D

otopsici
21 Kasım 2012, 21:38
biraderim özelden yazdım son yazdığıma özellikle dikkat et araştır
forumlarda sorduğun zaman genelde hayatında o modeli kullanmamış sadece resmine bakmış adamlar yorum yaptığından yinede kendin dikkatli karar vermelisin
cbf 500 ü hiç katmadım olaya çünkü hiç kullanmadım yakından bile görmedim araştırıyorum sadece

dreamkiller
22 Kasım 2012, 12:40
Dostum hepsi güzel motor, içlerinde bir kaç hedef motor belirle, en temizini al bakımını yap heryere götürürler seni.. Bence listeye Hyo GT650 Comet de ekleyebilirsin.. Lakin illaki capon olsun diyorsan kişisel tercihim her zaman Kawa dan yana olacaktır..

Lucas
22 Kasım 2012, 13:52
Bende kafa bulandırayım, onlara o kadar para vereceğine Doğan yada Şahin al :p
Şaka bi yana kısıtlı bütçe ile güzel bir motor arıyorsan ciddi anlamda kafanı karıştırması gereken tek marka Hyosung olmalı. Hiç sevmem iki model arasında kararsız kalmış birine başka bir model tavsiye edilmesini lakin, bahsettiğin sınıfa oldukça yakın, bütçene uygun, bahsi geçen motorlardan kalite bakımından çok da gerilerde kalmamış, sadece elektrik problemi yüzünden Türk kullanıcıları tarafından benimsenememiş bir motordur Hyosung.
Çok pis kafa bulandırırım. İlla yok bulanmam, bulanamam diyorsan da, Er5 GS 500 den bi tık önde benim gözümde.

makseli
22 Kasım 2012, 15:09
teşekkürler arkadaşlar.

500 lük eski model olan motorlara para vermektense GT 650 naked 2008 ve üstü makine almak da seçeneklerin arasına girdi :)

sorun olan tek şey Hyosung un parçalarının pahalı olması :(

gerçi diğerlerininde parçalarının ucuz olduğunu tahmin etmiyorum :)

dreamkiller
22 Kasım 2012, 19:49
Hehe kafa bulandırmayı başarmışız :)

Hyo nun yedek parçaları diğerleri kadar pahalı daha pahalı değil.. Ama neticede şöyle bir durum varki hepsinin parçası pahalı burası TÜRKİYE!!:)

aha sana site :) http://www.hyosungsource.com/

makseli
22 Kasım 2012, 20:25
:)

evet hyosungsource.com u biliyorum.

ebay ve diğer çinli siteler de de parça olursa ordan da sipariş geçebilirim farketmez :)

sıra temiz ve ucuz GT650 bulmakta.

sahibinden.com da baya az ilan var.


Bu arada 2007 harici mi yoksa 2008 itibaren mi ?

Syanur
22 Kasım 2012, 21:06
Felaket tellalı geldi...

2008 öncesi 650 lik hyolarda alternatör(yada ona bezer bişey) ile ilgili insanı canından bezdiren - tamam abartmadan söyleyelim :) bir çok kişinin çözemediği - bir sorun oluyor. Elektrik aksamında. Sessizsakin isimli arkadaş çok bilgili bu konuda. Sanırım otopsici de GT650 kullanmıştı. Onlardan belki daha detaylı bilgi alabilirsin. Ben sadece bu sorun yüzünden bu motoru almaktan vazgeçen birkaç kişi biliyorum da o yüzden söyledim. Detaylı araştıran bir arkadaşım vardı, sonradan GV650 almaktan vazgeçmişti...

2008 üzeri de uygun fiyattan bulursan bize de söyle, biz de alalım :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-hyosung-gt650-kacirilmayacak-firsat-60843175/detay Güzelmiş :)

Gel biz buna çökelim amam: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-modifiyeli-650-s-75665231/detay Bu "S" versiyonu, çok az satıldı diye biliyorum. Aynı F800-S gibi, sadece kafa grenajı var. Önce tipsiz gibi geliyor ama sonra hoşuma gitti, uzun yolda da çok işe yarar... Bu ilanda bahsettiğim elektrik sorununu çözdüğünü belirtmiş. İyi :cat:

Olmadı şuna çökelim : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-gt-650-comet-91531579/detay

Bunların alayı karbüratörlü yanlız. Enjeksiyonlu 1 tane 2.el ilanı göremedim(hem hyo da hem kanunide)

makseli
22 Kasım 2012, 21:16
Felaket tellalı geldi...

2008 öncesi 650 lik hyolarda alternatör(yada ona bezer bişey) ile ilgili insanı canından bezdiren - tamam abartmadan söyleyelim :) bir çok kişinin çözemediği - bir sorun oluyor. Elektrik aksamında. Sessizsakin isimli arkadaş çok bilgili bu konuda. Sanırım otopsici de GT650 kullanmıştı. Onlardan belki daha detaylı bilgi alabilirsin. Ben sadece bu sorun yüzünden bu motoru almaktan vazgeçen birkaç kişi biliyorum da o yüzden söyledim. Detaylı araştıran bir arkadaşım vardı, sonradan GV650 almaktan vazgeçmişti...

2008 üzeri de uygun fiyattan bulursan bize de söyle, biz de alalım :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-hyosung-gt650-kacirilmayacak-firsat-60843175/detay Güzelmiş :)

Gel biz buna çökelim amam: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-modifiyeli-650-s-75665231/detay Bu "S" versiyonu, çok az satıldı diye biliyorum. Aynı F800-S gibi, sadece kafa grenajı var. Önce tipsiz gibi geliyor ama sonra hoşuma gitti, uzun yolda da çok işe yarar... Bu ilanda bahsettiğim elektrik sorununu çözdüğünü belirtmiş. İyi :cat:

Olmadı şuna çökelim : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-gt-650-comet-91531579/detay

Bunların alayı karbüratörlü yanlız. Enjeksiyonlu 1 tane 2.el ilanı göremedim(hem hyo da hem kanunide)


saol hacı.

ER-6 yı 8000 TL ye en kötüsü vuruğu kırığı çıkıyo.

bide kar edecez diye hepten elimizdekinden olmayalım.

biraz da o yüzden gt 650.

bahsettiklerinin hepsini gezdim :) Karbüratörlü olsun çok fazla farketmez.

Zaten enfeksiyonluların ivmelenmesi tek düze gibi geliyo bana...

önce benim moturu satmam lazım. sonra biraz para koyup sonra "ver hacı şu moturu" demek gerek. ocak - mart arası hallolması lazım bu işlerin :)

sezonda şehirler arası 1-2 günlük geziler yapacam.

önce Gonya - sonra İstanbul ( askerlik arkadaşı ).

daha sonra Garadeniz festivalleri felan bakarız artık :)

erro
22 Kasım 2012, 21:29
yanlış yere yazmışız mesajı yaw..