Ezer
23 Ekim 2012, 15:05
Foruma faydalı olabileceğini düşündüğüm bir dosyayı burda paylaşmak istedim. Ateşleme sistemlerini, elemanlarını ve çalışma prensiplerini a dan z ye her ayrıntısına kadar anlatıyor. Okurken sıkılırsanız direk bölüm 4 Bujiler kısmına bakın oradaki bilgiler daha fazla işinize yarayacaktır.
https://hotfile.com/dl/177182819/1b5439b/Ateleme_Sistemleri_ve_Bujiler.pdf.html
Bujiler hakındada özet geçecek olursak
Yuvarlak uçlu elektrodun, yüksek gerilimi şaseye boşaltılması kare kesitli veya sivri uçlu elektroda göre daha zordur.
Yuvarlak uçlu elektrodlar uzun süreli kullanılabilir, yüksek gerilimi şaseye zor boşaltılır ve yanmanın iyi olmamasına neden olur. Diğer taraftan ince uçlu elektrodun yüksek gerilimi şaseye boşaltması çok kolay olmasına rağmen çok çabuk aşınır.Yani performans bujilerinin ömrü diğerlerine nazaran daha kısadır.
performans bujilerinin artısı
Kompresyon basıncı arttıkça, bujinin yüksek voltajı boşlatması zorlaşır.
Bu durum motor yükü çok fazla iken, gaz kelebeği tam açık ve araç düşük hızda gidiyorken meydana gelir.
Aynı zamanda silindir içindeki hava yakıt karışımının sıcaklığı azaldıkça gerekli voltaj değeri de artar. performans bujileri bu noktalarda gözle görülür bir artış sağlarlar.
Yani iki durum bir soğuk havalarda, iki motora yüklüyken gazı açtığınızda. Buji motorun son hızına etki etmez ancak ömrü bitmiş veya kurum tutmuş buji ile yenisi değiştirmek motorunuzu eski performansına getirir.
Forumda bayağı tartışma konusu olmuştu bu aydınlatmak istedim.
https://hotfile.com/dl/177182819/1b5439b/Ateleme_Sistemleri_ve_Bujiler.pdf.html
Bujiler hakındada özet geçecek olursak
Yuvarlak uçlu elektrodun, yüksek gerilimi şaseye boşaltılması kare kesitli veya sivri uçlu elektroda göre daha zordur.
Yuvarlak uçlu elektrodlar uzun süreli kullanılabilir, yüksek gerilimi şaseye zor boşaltılır ve yanmanın iyi olmamasına neden olur. Diğer taraftan ince uçlu elektrodun yüksek gerilimi şaseye boşaltması çok kolay olmasına rağmen çok çabuk aşınır.Yani performans bujilerinin ömrü diğerlerine nazaran daha kısadır.
performans bujilerinin artısı
Kompresyon basıncı arttıkça, bujinin yüksek voltajı boşlatması zorlaşır.
Bu durum motor yükü çok fazla iken, gaz kelebeği tam açık ve araç düşük hızda gidiyorken meydana gelir.
Aynı zamanda silindir içindeki hava yakıt karışımının sıcaklığı azaldıkça gerekli voltaj değeri de artar. performans bujileri bu noktalarda gözle görülür bir artış sağlarlar.
Yani iki durum bir soğuk havalarda, iki motora yüklüyken gazı açtığınızda. Buji motorun son hızına etki etmez ancak ömrü bitmiş veya kurum tutmuş buji ile yenisi değiştirmek motorunuzu eski performansına getirir.
Forumda bayağı tartışma konusu olmuştu bu aydınlatmak istedim.