PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorum 100 ü gecmiyor



Sayfa : 1 [2]

celikat
23 Ekim 2012, 14:59
al bitane 600 cc makina o geçti bu geçti derdin olmasın 125 lik makinadan ne bekliyosunuz anlamıyorum ki, neymiş diğer 125 ler geçiyomuş ... sen gidersin 100 le diğeri yanından geçer 105 le motorun ciğerini sökersiniz sonra çok temiz diye ilan çıkarırsnıız memlekete koş arkadaş ... 125 lik makinanın oluru 80 bilemedin 90 dır ne diye ciğerini sökersiniz ... şahin aldım ferrari gibi gitmiyor oldu gitseydi bari

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------


benım ybr nın videosunu koysam yıne banlanacam :) bende 4 viteste 125 i geçiremedim :) 5 vitestede en son iniş aşağı otoyolda 145 gördüm videomda 135 i geçiremedim ee bi elinde kamerayla olmuyor :)

---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:30 ----------


ön dişliyi istediği kadar büyütsün motorda güç olmadıktan sonra dişli neye yarar ?

arkadaşım işkembe-i kübradan sıkmadan önce km saatinin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etseydin keşke, al bi tane gps onla video çek ondan sonra yaz buraya

kingcüneyt
23 Ekim 2012, 15:56
al bitane 600 cc makina o geçti bu geçti derdin olmasın 125 lik makinadan ne bekliyosunuz anlamıyorum ki, neymiş diğer 125 ler geçiyomuş ... sen gidersin 100 le diğeri yanından geçer 105 le motorun ciğerini sökersiniz sonra çok temiz diye ilan çıkarırsnıız memlekete koş arkadaş ... 125 lik makinanın oluru 80 bilemedin 90 dır ne diye ciğerini sökersiniz ... şahin aldım ferrari gibi gitmiyor oldu gitseydi bari

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------





arkadaşım işkembe-i kübradan sıkmadan önce km saatinin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etseydin keşke, al bi tane gps onla video çek ondan sonra yaz buraya

sen kımsın arkdasım necısinde 125 cc dıye kucuk goruyosun sen ucağımı bınıyosunda beğenmıyosun ımkanı olan var olmayan var senın gıbı.... inat gps alıp çekerim videomuda kim olduğun belli değil dün üye olmuş gelmiş burda artislik yapıyor

rs_guven
23 Ekim 2012, 18:31
sen kımsın arkdasım necısinde 125 cc dıye kucuk goruyosun sen ucağımı bınıyosunda beğenmıyosun ımkanı olan var olmayan var senın gıbı.... inat gps alıp çekerim videomuda kim olduğun belli değil dün üye olmuş gelmiş burda artislik yapıyor

Sakin ol King, kimseye birşey kanıtlamak zorunda değilsin. Allah göstermesin, o hızda bir kaza falan olur. Sonra herkes pişman olur...

celikat
24 Ekim 2012, 15:42
sen kımsın arkdasım necısinde 125 cc dıye kucuk goruyosun sen ucağımı bınıyosunda beğenmıyosun ımkanı olan var olmayan var senın gıbı.... inat gps alıp çekerim videomuda kim olduğun belli değil dün üye olmuş gelmiş burda artislik yapıyor

dünden evvel gelenler artistlik yapabiliyor mu burada? söylediğine göre yapabiliyor zira seni pek artist ötesi gördüm. 125cc yi elbette küçük görmüyorum ancak senin zihniyetindekileri küçük görüyorum maalesef. zoruna gitmesin kardeş.

ygk
24 Ekim 2012, 22:32
dünden evvel gelenler artistlik yapabiliyor mu burada? söylediğine göre yapabiliyor zira seni pek artist ötesi gördüm. 125cc yi elbette küçük görmüyorum ancak senin zihniyetindekileri küçük görüyorum maalesef. zoruna gitmesin kardeş.

125cc nin oluru 80 90 yapabileceği 110 dur. vitesli 125cc motor son süratta 110 u görüp sabit olarak 80 90 ile gidebilecek kapasitededir.buradaki sorun motoru muadilleriyle karşılaştırmak apaçilik yapmak değil.
konuyu başından okuduysan adam bana hız lazım değil ama aynı motorun daha hızlı gidebilecek olması canımı sıkıyor demiş. burada kimseyi apaçilikle yargılayamazsın. polemikte yaratma forumda sevmeyiz ahali olarak birbirimizi kollar yardım ederiz yapmaya çalıştığımızda bu...

Mikuni
24 Ekim 2012, 22:47
sıfır km cbf 150 aldığımda dümdüz otobanda 110 anca giderdi. 2007 Ybr ile 1. Köprü gibi yerde rüzgarlı rampasını 100 le çıkardım. Birazda kullanmasını bilen hız yapabilir. Bu tür sıkıntılar 125cc de normal. Istikrar beklenemez.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

avatarıma bakın, 125 innova ile yeni çamlca gişeleri rampasında foto almıştım. 120 ile. Ama aynı motor bazen 80 i geçmiyordu.

ilker86
24 Ekim 2012, 23:46
sakin olun arkadaslar .zincirin gerdinliği http://c1210.hizliresim.com/12/s/f8c3s.jpg resim burada daha önce balatalrı değistirdiğim usta bana kranktan az ses geldiğini söylemisti beni süphe içinde bıraktı bende gittim 2 ustaya gösterdim motorda hiç bisey yok dediler acaba kranktanmı performans düsüklüğü 2 usta yok bişey diyor birisde kranktan ses gelmeye basladığını söylüyor

ygk
25 Ekim 2012, 12:02
zincir gerginliği normal. kranktan ses gelmesi için 19.000de motoru sürekli zo rlayarak kullanmış olman gerekir 19.000 krank için daha çok erken. yine de ses dinlemeden yorum yapmak zor. ancak usta yerine servise gitmen gerekiyor ustalar para kazanmak için herşeyi yapıyorlar malesef. birde servis yorum yapsın. krank değilse geriye debiryaj balatası kalıyor...

ilker86
25 Ekim 2012, 21:57
10.000 lerdeyken servise 4 5 kere gitmisimdir tak diye ses cıkardığı için motoruda ordan almıstım ustanın kardesi hep normal deyip gecistirdi aradan zaman gecmisti servisteki ustayı bosta yakaladım böyle böyle sorunum var dedim bi tur attı debriyajında sorun var dedi söktü bende yanında durdum yaptığı seyler cıkardı balataları sonra yine aynı balataları taktı 3 4 tane yay değiştirdi bu kadar ve kranktan ses gelseydi söylerdi heralde ??? 1 2 gün sonra yine yapmaya basladı bu duruma iyice kızmıstım bende gittim baska ustaya onada derdimi anlattım attı bi tur dediği seyler sorun debriyajda baskı balatayı komple değiştircez düzelcek bide kranktan ses geliyo ama az daha gider o zaman sok oldum dedim ne olcak simdi ilerde motor incek demezmi. bu actı debriyajı debriyaj tasında yer acmıs balatalar zımpara falan cekti belki böyle kurtarır dedi orjinal dediği baskı balata komple onu taktı halbuki baskı balata bosuna değişti cünkü sorun debriyaj tasında 4 5 gün sonra yine basladı yapmaya.servisinede gittim baska ustayada servisi debriyaj tasını nasıl görmedi bidahada gitmem sevisine öteki ustada orjinal dediği baskı balata komple orjinal değil gibime geldi nerdenmi anladım adam benim baskıyı aldı yerlestirdi ve benden cıkardığı vidaları taktı.hic birine güvenemiyorum krank için baska ustaya gittim motorla tur attı nasıl dedim yok bisey motorda dedi . bu durumda hangi ustaya güvenebilirim

4Le0nidas
26 Ekim 2012, 04:15
karbüratör ü temizlettir ayarını yaptır bujiyi değiştir iridyum kırmızı kafa buji al benzin musluğununu sök şamandıra ve benzin filtresinle beraber tamamen temizle yaklaşık bi senede o benzin filtresi süzgeçi tamamen tıkanıyor buda motora az benzin gitmesi demek yapabileceğine inanıyorsan depoyu tamamen sök içini fırça ile temizle ve içinden çıkan küf ve pislikleri gör benzin filtresini tıkayan bunları yap 100 km geçemezsen ben bu işi bırakcm

maxi97
29 Ekim 2012, 19:10
ilker sorununu çözersen hem buraya hem de özelden mesajını bekliyorum. şu tak sesi ve diğer sorunların bende de var. ben de çözersen aynı şekilde sana ulaşırım. bakıma az kaldı, 15inde bakım yaparsam debriyaj balatasını değişeceğim. senin dediğin bu debriyaj tası olayını da soracağım.

benim motur honda nc 700 kadar yakarken yarı hızında gidiyor :(

celikat
30 Ekim 2012, 20:31
125cc nin oluru 80 90 yapabileceği 110 dur. vitesli 125cc motor son süratta 110 u görüp sabit olarak 80 90 ile gidebilecek kapasitededir.buradaki sorun motoru muadilleriyle karşılaştırmak apaçilik yapmak değil.
konuyu başından okuduysan adam bana hız lazım değil ama aynı motorun daha hızlı gidebilecek olması canımı sıkıyor demiş. burada kimseyi apaçilikle yargılayamazsın. polemikte yaratma forumda sevmeyiz ahali olarak birbirimizi kollar yardım ederiz yapmaya çalıştığımızda bu...

burada kimseyi apaçilik ile yargılamıyorum elbet, ama ortada bir apaçi zihniyet varsa bunu da kınamak, yanlış yolda olan arkadaşı da doğru yola sevketmek doğru harakettir diye düşünüyorum. bu forumun esas amacı insanlara yardımcı olmak doğrudan bilgiyi vermek ise bu tarz arkadaşlar yanlış bilgi alımına ve insanları hataya sevketmeye yol açıyor. yanlış olan yaptığım ise ceketimi alır çıkarım, bir polemiğe yol açıyorsam ama neticede doğru olana varılıyor ise varsın polemik oluşsun

gokhanbeyaz
30 Ekim 2012, 21:33
takipteyim,çözüm bulunursa çoğu kişi bu sayfadan yararlanacak. durmak yok yola devam:queen:

tr100a
30 Ekim 2012, 21:38
hiç kimse gerçehi yazmamış selami aynaları sökünce 150 görmüş sende sök

mterayes26
31 Ekim 2012, 15:31
aynalar yetmez frenleri de soksun anca o zaman

ilker86
01 Kasım 2012, 21:16
o tak sesi debriyaj tasından yapıyormus usta değişecek dedi bu aralar değiştiremem motorda hafif uğuldama var daha öncede yapmıyodu buji iridyumdu normal taktım yine bi fark yok

Teo23
03 Kasım 2012, 02:22
Bütün yazılanları okumadım ama benim motor da yokuşlarda bayılmaya ve çekmemeye başlamıştı, buji piposu oksitlenmiş. Bence ilk bakılması gereken yer... Temizledikten sonra çok farketti...

ygk
03 Kasım 2012, 14:42
sizin motor 2 zamanlı ve belirli aralıklarla buji buji kablosu kurumb ağlar temizlenmesi gerekir ybr öyle değil hocam.
arkadaşların sorunu debiryajdan kaynaklanıyor eğer debiryaj değilse motor düzgün açılmamıştır. yadda arka lastiği tutan birşey vardır rahat dönmüyordur.

maxi97
03 Kasım 2012, 15:27
yeni gelişme:

motoru bu depoda sakin sürmeye karar verdim.

6000 deviri geçirmeden 60 kmyi geçmeden sürmeye çalışıyorum. gaz elciğini çok az açıyorum.

dur kalk yapacağım yolda 60ı geçmiyorum. sadece uzun yolda 5. viteste 70 km yapıyorum ve 5-6 kere araç sollarken gazı açtım biraz.

şu an tripmetrede 149 kmdeyim ve benzin göstergesi 3/4ten bir milim üstte. benzini ise deponun agız kısmındaki boğazına kadar dolduruyorum.

yani 3/5 depo daha benzinim var gibi. bu depoda 375 kmyi görebilirim. 100 kmde 2.5 litre eder.

gene de motorun çekişinde sorun var.

debriyajın kavrama anında accayip titreşim oluyor.



burada kimseyi apaçilik ile yargılamıyorum elbet, ama ortada bir apaçi zihniyet varsa bunu da kınamak, yanlış yolda olan arkadaşı da doğru yola sevketmek doğru harakettir diye düşünüyorum. bu forumun esas amacı insanlara yardımcı olmak doğrudan bilgiyi vermek ise bu tarz arkadaşlar yanlış bilgi alımına ve insanları hataya sevketmeye yol açıyor. yanlış olan yaptığım ise ceketimi alır çıkarım, bir polemiğe yol açıyorsam ama neticede doğru olana varılıyor ise varsın polemik oluşsun

konuyu açan arkadaşla aynı hatta daha fazla sorunum var.

benim ybr 125 100 kmde 3.55 litre yakıt yakıyor.

üstüne üstlük motor 85 km hızı geçemiyor.

uzun yolda yokuşa gelince 3. vites 55 kmye kadar düşüyor; tek kişi, 70 kiloyum.

aynı motor 445 kmde yedeğe düşerken (9.5 litre) ben neden 285 kmde yedeğe düşüyorum?

şimdi bu sorunumu çözme amacım neden apaçilik olarak algılanıyor anlamıyorum?

yani ben mi büyütüyorum?

şu 15i gelsin de motoru bi bakıma sokayım... debriyaj balatasını değişeceğim. sonucu yazarım.

eren özer
03 Kasım 2012, 15:34
e tabi açıyorlar Yeni yeni topikler Yazıyorlar
Daha rodajdaki ybr em le 145 yaptım
Öbürü açıyor Ybr esd canavar 250 cc ye gerek yok ybr 150 basıyor
Bir başkası açıyor Yamaha bu Ybr Uçuyor maaşallah diye
Ondan sonra diğer zavallılar (Kesinlikle Yanlış anlamayın İnceden bi İğneliyorum diğerlerini sizileri değil) da yazıyor
Ybr 100 geçmiyor
Ybr min son hızı 110
Diğerleri 150 basıyor benimki niye 110
Motorumda arızamı var acaba rampa aşşağı en fazla 120 gördüm diye

NOT: Konu başlığını açan arkadaşım burada sana kesnlikle lafım yoktur beni sakın yanlış anlama Seninki bir arızadan kaynaklı muhtemelen.
Hani sürekli başlık açılıyor ya Diğerleri şöyle benimki neden böyle diye O yüzden yazdım bunu Yoksa senle kesnlikle bir alakası yoktur.

ilker86
03 Kasım 2012, 17:33
arkadaslar motorun krank bilyalarında bişey olduğu zaman nasıl ses cıkarır benim motor rölantide cok hafif bi uğuladama var giderken de ses var ama az iyice suyu kaynatırsın ya baslar fokurdamaya ses ona benziyor yakıtta 13 litrede 450 km yapıyorum

Teo23
03 Kasım 2012, 19:47
sizin motor 2 zamanlı ve belirli aralıklarla buji buji kablosu kurumb ağlar temizlenmesi gerekir ybr öyle değil hocam.
arkadaşların sorunu debiryajdan kaynaklanıyor eğer debiryaj değilse motor düzgün açılmamıştır. yadda arka lastiği tutan birşey vardır rahat dönmüyordur.

yok yok benim motor da dört zamanlı. titan motoru var. Valla ben motoru yıkarken su girmiş piponun bağlantı yerine oksitlemiş hep. WD40 ile temizleyip sağlamca oturtunca çok farketti. Yokuşta 70i geçemediğim yeri 90 la çıkıyorum. Tabii km ne kadar doğruysa artık.. :)

ygk
03 Kasım 2012, 20:52
yok yok benim motor da dört zamanlı. titan motoru var. Valla ben motoru yıkarken su girmiş piponun bağlantı yerine oksitlemiş hep. WD40 ile temizleyip sağlamca oturtunca çok farketti. Yokuşta 70i geçemediğim yeri 90 la çıkıyorum. Tabii km ne kadar doğruysa artık.. :)

:O teşekkür ederim paylaştığınız için. hiç tahmin etmezdim piponun hızı etkileyeceğini bilgi daarcığıma eklemiş oldum.

@ilker demirin demire vurması gibi ses yapar. ya da dengesiz oturmuş bir motor gibi diyebilirim. su fokurdaması da sayılabilir ancak daha garantisi varsa götür bence. kmn azdı bildiğim kadarıyla nasıl krank yamultur bu kmde anlamıyorum.

@maxi97 hocam bir karbüratör ayarına bakın. bu derece yakıtı ancak karbüratör ve debiryaj etkiler. yada piston bitmiştir artık güç kalmadığından benzinle gider. Adana da olsanız gelir çıplak gözle bakardım ama buradan ne yazsak olmuyor. bir usta gözünün bakıp yorum yapması ve onun bulduğu sorunlara göre bizim çözüm üretmemiz lazım. ancak çok aşırı bir etkileme var. motorda üfürme olup olmadığını kontrol etmenizi isteyeyim motor çalışırken ( gaz vermeyin sıçratmasın ) yağ tapasını söküp çıkarın. pop pop diye ses çıkaracak önemli değil ancak hiçbir şekilde duman çıkmaması lazım. duman çıkıyorsa piston bitiktir. bu işlemi hem motor soğukken hem sıcakken yapıp sonucu yazarsanız tekrar yorum yapayım.

Teo23
03 Kasım 2012, 21:28
Hızı etkilediği gibi benzini yanmadan attığı için benzin tüketimini de etkiliyor. En güzel çözüm sıfır bir motor almak galiba.. :P

ilker86
03 Kasım 2012, 21:36
motor soğukken genelde hafiften tak tak diye ses cıkarıyodu rölantideyken ama ısınınca yapmıyo giderkende sanki su fokurduyo gibi garantisi de bitti :(

ygk
03 Kasım 2012, 22:51
teorik cevap yazayım;

zamanında motoru baya yorulmuş olup ısıdan dolayı hararete bağlı genleşme yapmıştır. yani motor şişmiştir. soğukken hacmi düşük olacağından tak tak diye supap vurur rolantide ısınınca genleştiğinden şişer ve sorun ortadan kalkar. bu durumda 0 motor yaptırman gerekir. pistonun ölçülüp yorum yapılması lazım ısınınca performans düşüşü yaşıyor musun çekişte felan

ilker86
04 Kasım 2012, 20:53
performans düsüklüğü var cekiş yok motor 100 e zar zor geliyor bazı zaman gelmiyor bile peki motorda dediğin gibi genlesme varsa motor beni yarı yolda bırakırmı arıza acarmı yoksa böyle performans düsüklüğü sorununlamı kalır

ygk
04 Kasım 2012, 22:56
bir süre daha böyle gider daha sonra yağ yakmaya başlar. ben tvs apache yi aldığımda sizin anlattığınızın aynılarını yaşıyordum. hiçbirşey yaptırmadan 6000 km kullandım sonra sattım.
bu gibi durumlarda kompresyon azalır en kesin anlayacağınız yol kompresyondur.

motoru ayak marşıyla çalıştırırken ayak marşın size karşı uyguladığı direnç başka ybr ile aynı mı onu kontrol edin. yani sizin kolçak daha mı yumuşak kalıyor diğer ybrlerden.

ilker86
04 Kasım 2012, 23:09
motorun yağını yeni değiştirdim eski yağı yeni yağın kutusuna koydum 100 gram kadar ya var ya yok yakmıs normal mi birde bu sabah motoru zor calıstırdım kolcak ile 8 9 kere de anca calıstı aküde biraz bitik o yüzden kolcak ile dediğinizi baska ybr de denicem benim kolcak fazla yumusak değil ne sert ne yumusak orta derece

ygk
04 Kasım 2012, 23:27
sert olması lazım. orta da yetmez.
yağ yakması kesinlikle normal değil özellikle içinden 100 gr yağ çıkıyorsa feci derecede yağ yakıyor. motor sıcakken eğiştirmeye çalıştıysanız içinde kalmış olabilir.

kurtarırsa segman attırın ama 900 gr yağ yaktıysa segmanda kurtarmaz yeni silindir set almanız lazım.

ilker86
04 Kasım 2012, 23:33
yanlıs yazmısım 1 kiloda 100 gram kadar yakmıs

ygk
05 Kasım 2012, 17:26
aslında normal değil 1e1 çıkması lazım. ancak içinde kalır motorun oraya veriyoruz normal diyoruz.

normal olmayan ayak marşıyla 9 defa da felan çalışması. tek bilemedin ikincide çalışması lazım sizin debiryajda sorun olabilir.

kingcüneyt
13 Kasım 2012, 12:18
e tabi açıyorlar Yeni yeni topikler Yazıyorlar
Daha rodajdaki ybr em le 145 yaptım
Öbürü açıyor Ybr esd canavar 250 cc ye gerek yok ybr 150 basıyor
Bir başkası açıyor Yamaha bu Ybr Uçuyor maaşallah diye
Ondan sonra diğer zavallılar (Kesinlikle Yanlış anlamayın İnceden bi İğneliyorum diğerlerini sizileri değil) da yazıyor
Ybr 100 geçmiyor
Ybr min son hızı 110
Diğerleri 150 basıyor benimki niye 110
Motorumda arızamı var acaba rampa aşşağı en fazla 120 gördüm diye

NOT: Konu başlığını açan arkadaşım burada sana kesnlikle lafım yoktur beni sakın yanlış anlama Seninki bir arızadan kaynaklı muhtemelen.
Hani sürekli başlık açılıyor ya Diğerleri şöyle benimki neden böyle diye O yüzden yazdım bunu Yoksa senle kesnlikle bir alakası yoktur.
rodajdakı motorla 145 bastım demedım ben ıkı tane aldım ön dişliyi büyüttüm iniş aşağıya 145 gördüm dedim videoyu çektim koydum neden sesınız çıkmadı daha babasından motor izni alamayan adam gelip burda akıl veriyor yazık be kimlerle uğraşıyoruz..

bilirkişi
12 Mayıs 2016, 01:15
Güncel
Benim 1500 km deki YBR em de 100 ü geçmiyor.Zamanla açılır mı ki rodajını da düzgün yaptım.