Orijinalini görmek için tıklayınız : Kombine Fren Kullanımı
skyytr
12 Ekim 2012, 01:09
Kombine freni olan bir motorda sehirici hızlı seyir halinde degilken 40 km altında sadece arka freni kullanmak dogrumudur?
Yani arka freni sıktığımızda % kaç on fren uyguluyor kombine fren sistemi ?
Bilgisi olan ?
adem80
12 Ekim 2012, 01:35
%70 ön, %30 arka fren diye biliyorum.
Arka frende birden fazla piston varsa hepsini, önde de tek pistonu kullanır. Ön frene bastığında örn 3 pistonluysa diğer ikisini de kullanır :cat:
DarkSeleCT93
12 Ekim 2012, 01:58
motortan motora değişiyor galiba
tr100a
12 Ekim 2012, 02:03
pistonu veya % bilmem kaçı anlamamda arkayı sıktığımda tabi mecburen önde fren yapıyor çok güzel yavaşlıyor diğer kombine olmayan motorcu arkadaşlarım bana kızıyor biz sana arkadan bindiricez ani fren yapma diyorlar
yamyamaha
12 Ekim 2012, 02:46
her motorun ağırlık dağılımı farklı olduğunda yüzdelik paylaştırması da farklı oluyor.
şehir içi yadı dışı fark etmez konbine firen olmasa bile ön freninizi kullanın. kayar düşerim gibi korkularınız varsa kullana kullana elinizi alıştırın. dönüşlerde olmaz derseniz bilemem. dönüş yapmadan zaten dönüşünüze uygun bir hıza yavaşlamanız gerekir. asla frenlemeyi dönüşün içine bırakmayın.
TheAzReaL07
12 Ekim 2012, 08:41
genellikle arka freni sıkıp ön frene asılıyorum tabi o ara çok kısa :) o zaman çok iyi duruyor yavaşken ön freni ard arda sıkıp bırakınca motor acayip kafa sallıyor denemesi bedava :)
Raphae1
12 Ekim 2012, 08:53
Öncelikle yanlış anlaşılmayı çözelim .Arkadaş kombine sistemi (CBS Combined Break System ) sormuş , arkayı ne kadar , önü ne kadar sıkmam gerekir diye sormamış.
Sorunuza gelince ; sistem ayak fren pedalına ilk basıldığında kumanda sistemi sayesinde , arka kaliper pistonlarına hidrolik yağı aktarılırken ön piston kaliperindeki gecikme valfi sayesinde ön fren ilk etapta devreye girmiyor ..sonra sürücü ayak basıncını arttırınca , otomatikman artan hidrolik basınç ön valfteki direnci yeniyor ve valf açılarak önfren pistonlarına yağ gidiyor ve ön frende devreye giriyor..Hedef dengeli ve yalpalamadan frenaj sağlamak. Birini sıktığınız zaman diğeri gecikmeli olarak %25 frenaj yapıyor.
canerol
12 Ekim 2012, 10:17
yavaşlamak için arka köklemeden kitlemeyecek şekilde dokunarak
durmak için ön baktın duramıyorsun arkayı kitlemeden
acayüp
12 Ekim 2012, 10:56
Şehir içi sakin kullanımda arka fren çoğu zaman yeterli oluyor. Ayrıca frenlemeye arka ile başlamak doğru olanıdır bu açıdan da el alışkanlığın oluşmuş olur zamanla.
Arka frenin en büyük faydası ağırlık merkezinin öne aktarımını daha hızlı ve stabil olarak gerçekleştirir peşinden ön frene bastığınızda ağırlık merkezinin öne kaymış olmasının etkisi ile daha güçlü ve güvenli bir frenleme sağlamış olursunuz.
Uzun lafın kısası yaptığın şey yanlış değil. Zaten arka fren ile başladığın bir yavaşlamanın yeterli olmayacağı bir duruma girdiğinde beyin bunu hemen algılayıp ön frene yönlendirir seni.
Arkadaşın motosikleti scooter olduğundan el ,ayak diye belirtmedim . Yazdıklarım önünde ve arkasında fren olan tüm motosikletler için geçerlidir. tarz farketmeksizin.
Arka fren ile ön fren arasında durma mesafesi açısından 2 katına yakın fark vardır. Ön fren olmadan acil durumlarda durmanız çok zordur. (zamanında durmanız)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO