Orijinalini görmek için tıklayınız : Zevkler tartısılmaz ama ( Enduro )
Sayfa :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
lycantrophic
19 Ekim 2012, 01:03
Hah bir de scooter kullananlara laf attı. Hayret cruisercılara bişey çıkaramamış. Troll seni. :)
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 01:04
Hah bir de scooter kullananlara laf attı. Hayret cruisercılara bişey çıkaramamış. Troll seni. :)
:)) forumun düşmanı oldum :))
pistolpitt
19 Ekim 2012, 01:06
http://img59.imageshack.us/img59/7197/olu1282735654.jpg
usta_dzce
19 Ekim 2012, 01:19
Abicim benim sen hiç motorun üzerindeyken fazla deil 4 5 metreden yere baktınmı..
Soykan67
19 Ekim 2012, 01:23
Hah bir de scooter kullananlara laf attı. Hayret cruisercılara bişey çıkaramamış. Troll seni. :)
Scooter kullanıcılarını davet ediyoruz. Buyrun scootercılar, sıra sizde :)
Köylü motorcularına sıra gelince bana haber verin, ben onlara dalıcam :pl:
Onlarla tartışmak çok zevkli, kendileri de köylü oldukları için şiveli konuşuyorlar, komik oluyo :queen:
platipus
19 Ekim 2012, 01:47
ilk konu açıldığında şöyle bir bakmıştım, açıkçası motor söz konusu olduğunda sınıfsal ayrışmayı saçma bulduğum için pek de ilgimi çekmemişti. iki teker üzerinde gitmenin zevki bisiklet üzerinde bile benim için eşsiz olduğu için sınıflandırma kısmı bana saçma geliyor. ss üzerinde hızlı gitmek, enduro üzerinde uzun uzun yaylana yaylana gitmek, scooterle pratikliğin tadını çıkarmak, chopperle tarz sahibi olmak kanımca hep işin detayları. param olsun yeter ki hepsini yaparım. hepsinden de müthiş keyif alırım iki teker üzerinde olduktan sonra.
gelelim tartışmalara, tipik memleket insanı tepkilerini görüyorum şahsen. kimse kimseye tahammül edemiyor, kimse kimseyi çekemiyor, her konuda herkes uzman. Barkın Beyin tepkisini de çok iyi anlıyorum. ben de mesleğim konusunda aynı sıkıntıları çekiyorum. siz bir mevzuya yıllarınızı verirsiniz en iyi şekilde yapmaya çalışırsınız ama klavye başındaki delikanlılar veya iki gün bir işe bulaşanlar uzman kesilip sizi beğenmez. ha bilip konuşanları tenzih ederim. ama dedik ya tipik memleket insanları yardırmış, bilen de konuşmuş bilmeyen de. ayrışmalar hat safhada. zaten büyükbaşlarımızdan örnek alıyoruz hep bu tavırları.
bence en nihayetinde tartışılması gereken gürültü kirliliği yapan, trafiği ve kendini tehlikeye atan, kask takmayan, ayna kullanmayan, birbirini küçümseyen motor kullanıcıları olmalı. biz birbirimizi ne kadar yersek yiyelim motor kullanmayanlar bu tür insanlar yüzünden bize kötü gözle bakacak. önce işin bu kısmını halledelim.gerisi hakikaten teferruat.
luciphere
19 Ekim 2012, 01:55
dur acele etme gelir yakında sataşma cruisercılar kurtulamaz bu işten :)
crxforever
19 Ekim 2012, 02:09
kimisi gezgindir gezmeyi ,kimisi "gazgın"dır gazlamayı , kimisi de gök gürültüsü taklidi yapmayı sever.
herkesin tek tip motor kullandığı bir dünya çok sıkıcı olmaz mıydı?
ben şahsen yolda gördüğüm her motosikletten keyif alıyorum. büyük motor alacağım gün de tercihim karmaşık mekanikten ve otobanlardan hoşlanmadığım için ya enduro ya cruiser olur.
alp_tunay
19 Ekim 2012, 02:43
Hellas kardeş, madem Komotini'desin arada bir Serres'e piste uğra.
Şöyle biraz dizlik erit de görelim ne kadar erkeklik durumu varmış.
Ben hep görüyorum yollarda, viraja giremeyen, baston gibi süren "ERKEK" leri.
Ne fren yapmaktan haberleri var, ne motorda oturuştan.
Patates çuvalı gibi seleye yayılıp, gözlerini sürat göstergesinden alamadan motor üstünde durmaya çalışma hali.
Sonra da herkese bir ahkam kesmeler.
Ne kibirmiş arkadaş enduro sahiplerinde?
Yüksek seyahat motorları harika tabii, giyersin karayolları işçisi gibi sarı yeleği, saatte 70 km'yle cehalete yolculuk.:wiinkk:
Slmlr,
Brkn
Dizlik eritmekle erkeklik ölçüsü...
Buyur burdan yak...
Kaç santim erimesi gerek dizliğin ERKEK olabilmemiz için?..
Bakalım erkekliğin ölçülmesi nerelere kadar uzanıcak?.. :)
Patates çuvalı tabiri hoşuma gitti....
En azından amele sümüğü gibi yapışmadan iyidir. :)
O sarı yelek insanlara ne kadar batar oldu?...
Herhangi bir kesimin elitlik, saygınlık ölçüsümüdür nedir nalet?... :pr:
Ne kadar batmış race cilere.. :)
Bu memlekette Poliside giyiyor, karayolu işçiside...
Trafikle işi olan herkesin giydiği yelek bu...
İşçiside bir poliside...
Hele o son cümle bitirdi bütün karizmayı....
Ne demek ''Saatte 70 km ile cehalete yolculuk ''...
Bu memlekette yasal hız sınırları bile çoğu yollarda zaten 70-80 motosikletler için....
Ama bazılarımız eve gider bazılarımız işe gider...
Hiç '' Cehalete gidiyom abi '' diyenine rastlamadım....
Bunları normal motor binicileri yazsa anlarım ama madem ben bu işin içindeyim diyorsun, Bu işe gönül verdim diyorsun , İşte o zaman şaşarım... :bounce:
Syanur
19 Ekim 2012, 02:50
...biz birbirimizi ne kadar yersek yiyelim motor kullanmayanlar bu tür insanlar yüzünden bize kötü gözle bakacak..
Yazın hoşuma gitti. Güzel düşünüyorsun bence.
Bir de bana göre "biz" "siz", işte nebileyim, motor kullananlar veya motora binmeyenler felan diye kimse yok. Herkes yerine göre aynı, yerine göre her bir kişi birbirinden farklı. Ama grup göremiyorum bir türlü.... Bilmem anlatabildim mi...
Tanıdık bi harleyci abi vardı adam harley hastası tam .vidasına kadar orjinal oda ss cileri hor görürdü motorları japon diye dalga geçerdi :) motor sesi iyi değil falan derdi. sanırım harleycilerle ss cilerde zıt kutuplar birbirîne :)
Carl Gustav
19 Ekim 2012, 03:24
Size hiç yakışmadı bu laflar Barkın Bey.
Adam kalktı "yarış motoruna binen ya kadındır, ya eşcinseldir" dedi.
Bu ayıp olmadı.
Ben de "hadi bakalım dizini sürtte pistte görelim senin enduro erkekliğini" diyince ayıp oldu.
Misal şu şekilde:
http://i2.photobucket.com/albums/y30/carlgustav/00OE1_6304.jpg
Eh be arkadaş.
"Papa New York'a gelir gelmez fahişe sordu" misali oldu sizin yorumlar.
Bir de önceki cümleye bir bakın bakalım.
Bu noktada bir hatırlatma yapalım:
Yarış motoru, özellikle de Superbike tabir edilen motorlar, adından da anlaşılacağı gibi "üstün motosiklet"lerdir (Super/Supra kökü : üst, üstün. Hani Superman var ya? Super Adam yani Üstün Adam).
Eğer üşenmeyip, yayagaraya ortalığı boğmadan kelimenin anlamına bakarsanız, (http://en.wikipedia.org/wiki/Superbike#Superbike) göreceksiniz ki:
Spor motorlar, asfalt zeminde, hızlanma, viraj dönüşü ve frenleme kabiliyetinin iyileşmesi uğrunda, konforunda ve pratikliğinden diğer motorlara göre ödün verilmiş motosikletlerdir.
Eğer bu tanımı göz önüne alırsak, kalkıp "EHE SPOR MOTORLAR ENDUROLARIMIZA GÖRE ÇOK RAHATSIZ" demek, tereyağlı pide yiyip, "FAKAT BU ÇOK YAĞLI" demekten farksızdır.
Zaten ahalinin çoğunun enduro dediğiyle, gerçek enduro'nun alakası yok. Yukarıda KTM'nin resmi site linkini ekledim.
Arkadaş hala "KTM 690 tam enduro değil" diyor.
Bu da "Dünya tam dönmüyor" demek gibi.
Çünkü siz ne düşünürseniz düşünün, Dünya dönüyor ve KTM 690 Enduro R adından da anlaşıldığı gibi tam bir ENDURO'dur.
TDM 900'e binip "hehe enduro sürüyorum, ne güzel" diyen arkadaşın mesajı var yukarıda.
Yuh be kardeş.
Bir de ne tür motora bindiğimizi yabancı kaynaklardan da araştıralım.
Bakalım TDM için ecnebiler ne demiş.
Zamanında bazı cahil motosiklet esnafının uydurduğu isimlerle/sınıflarla motora binmeyelim:
1998 yılında çıplak Bandit 600'ümü galeriden çıkarırken, dükkan sahibi yanıma gelip "Güzel Turing makine, bol bol seyahate gidersin bununla" dediğinde apışıp kalmıştım.
ÇIPLAK SOKAK MOTORUYLA SEYAHATE GİTMEK: rüzgar manyağı olmak, ilk 60km'den sonra haşat olmak, sinek-böcek manyağı olmak... tüm bunlar aklımdan geçerken daha önce Kızıltoprak'ta rastladığım cehalet örneklerini hatırlamıştım, kaskın üretim tarihini sorduğumda, yavşak bir ifadeyle "yoğurt mu bu kardeş, kaskın tarihi neymiş" diyen sığır esnaf gibi.
Adam ne sattığını, ne kaskı, ne sattığı motorun ne amaçla üretildiğini bilmiyordu.
Bizler bu cehalet sarmalını sürdürmeyelim lütfen.
Forumlarda çok yalan yanlış bilgi dönüyor.
Her okuduğumuza inanmayalım.
Not: Karayolları İşçiliği gayet şerefli bir meslektir. Niçin bu kadar alındınız fosforlu yeleklerle ilgili benzetmemden anlamadım. Ayrıca turuncu yeleklilere de "Aha Dalay Lama'lar geldi" diyoruz kendi aramızda. Bakalım bundan kaç kişi bana bela okuyacak? :wiinkk:
Slmlr
Brkn
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------
Bu arada Patates Çuvalı gibi seleye yayılmak, arazide motor süren adam için en büyük hatadır.
Vücut yükü dıştaki ayaklıkda olmadan kaygan zeminde dönülmez.
En temel Enduro eğitim konusudur.
Bu da en çok zart zurt eden endurabilere hediyem olsun.
Emre Deniz
19 Ekim 2012, 05:49
Bilgim ve tecrubem Enduro'ya yeticek seviyeye gelene kadar Duke kullanmayi planliyorum... Racing kullanmak hem kendi canini hemde cevrendeki herkesin canini tehlikeye atmaktir. Cok istiyorsaniz pistlerde kullanin kardesim... Yanimdan 250 ile gecen 2 tekerlekli bir alet gormek istemiyorum ben
bu adama kulak verin !
son derece doğru söyledin hocam. Bende yanımdan 250 ile geçen iki tekerlekli bi alet görmek istemiyorum. ne zevk alıyorlar ki hergün onca insan ölüyor bu hız sevdası yüzünden. tamam belki sen profesyonel bi sürücü olabilirsin ama karşındaki insan acemi olabilir aniden yoluna cıkabilir duramayabilirsin. neyse ben ne anlatırsam anlatıyım sen gene bildiğini okursun kardeşim zaten ben motor hakkında pek bişey bilmiyorum yavaş yavaş öğreniyorum ve ENDURO alıcağım :) saygılar iyi forumlar
SonpoL
19 Ekim 2012, 07:43
Yuh be, konu nerelere gelmiş. Yazık gerçekten. İnsanların zevkleri, birilerini germiş anlaşılan. Ama çok takılmayın böyle şeylere. Siz ne yazarsanız yazın, insanlar kendi zevklerini yaşamaya devam edecektir. Bunu ister enduro ile yapar, isterse ss'le...
izmir3535
19 Ekim 2012, 09:47
Carl Gustav
kardeşim. tdm enduru tuorning bir motor. tdm e biniyorsun bi de endru yamı biniyorum diyorsun ya. peki neye biniyorum ben bi bilgelik yapta açıkla tdm900 choper veya race diye mi geçiyor. açıklada bi görelim. satın alırken tdm 900 ü arama tuşlarında race veya choper diyemi arama yapıyoruz. asıl sana yuh. bir endrunun 240km hıza çıkmasına dayanamadınız değilmi .sağından solundan yanlayarak geçerim haberin ola:queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------
bana yabancı kaynakları gösterme avrupadada fazer ı yerden yere vururlarkan bandit ti öve öve bitiremiyorlar. ama fazerr da türkiyede efsane olmuş. nasıl bir şey bu.tdm900 endru tuorning diye geçer. başka birşey se açıkla bilelim. mobillyt süper 51 diye mi geçiyor yoksa
seigen
19 Ekim 2012, 09:50
Neyse sildim, konuyu merakla takip ediyorum :mrgreen:.
lycantrophic
19 Ekim 2012, 09:56
Aslında enduro denen motorlar, dual sport ve cross arası bir yerde alan motosikletler. Sizin de enduro diye bindiğiniz motorlar genelde dünya çapında dual sport olarak tanımlanıyor. Orada bir kavram karmaşası var hakikaten. Enduro biraz daha crossa yakın offroad ağırlıklı olan motosikletleri tanımlar. BMW1200GS, TENERE olsun, transalp olsun enduro değil dual sport motosikletlerdir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-sport_motorcycle
http://www.ridermagazine.com/style/dual-sport-adventure
TDM'yi de bizzat yamaha new sports olarak tanımlamış, ama dual sport sınıfına da dahil olarak görülüyor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_TDM850
SS'le kardeş çıktı bir bakıma sizin motorlar yani, biri super biri dual. :queen:
Enduro da bu işte:
http://en.wikipedia.org/wiki/Enduro
izmir3535
19 Ekim 2012, 10:20
tdm sınıfı endru tuorning diye geçtiğini biliyorum. sizin yazınızda da tam olarak ne olduğu belli değil gibi olmuş.kavram karmaşası var tabi ki hatta tdm hakkında motorcularda şöyle bir deyim de kullanılır. p.i. .ç drler. ne olduğu belli değil derler.
lycantrophic
19 Ekim 2012, 10:25
tdm sınıfı endru tuorning diye geçtiğini biliyorum. sizin yazınızda da tam olarak ne olduğu belli değil gibi olmuş.kavram karmaşası var tabi ki hatta tdm hakkında motorcularda şöyle bir deyim de kullanılır. p.i. .ç drler. ne olduğu belli değil derler.
Orijinal bir motor sonuçta, illa ki şu bu sınıfa dahil olması gerekmez. Bence gayet güzel sınıfı net şudur denmese de. Önemli olan sürücünün aldığı doyumdur ister patates çuvalı gibi oturur, ister belediye işçisi gibi takılır sarı yeleğini de takıp. Başkalarını ilgilendirmez bu. Ama 250-300 basıp başka araçların sağından solundan aralardan geçip trafikteki başka sürücüleri tehlikeye atıyorsa, forumda da duayen geçinip maalesef bu durumu savunanlar varsa orada tekrar durup düşünmek gerekir.
izmir3535
19 Ekim 2012, 10:32
ben race çilere hitaben yazdım sağından solundan geçmeyi. hani kendileri 260. 280 vurmayı bir şey zannediyorlar ya. al buda 240 yapıyor gibisinden. endrular 160 km civarı hız yaparlar diyenlere hitaben.
seigen
19 Ekim 2012, 10:59
Yamaha TDM için şöyle yazmış: Enduro ve Sokak motorları arasında köprü.
http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/about-bikes/sport-touring/index.aspx?view=article&id=441305&segment=&archive=false&page=2
Kısacası Carl Gustav'ın Enduro değil demesi yanlış değil. Safkan enduro değil sonuçta.
NoMotorNoCry
19 Ekim 2012, 11:01
Ben ktm 690 tam enduro değildir demedim ki.Aslına bakarsan tam benim aradığım tarzda bir enduro.Ama bi kusuru var , üzerinde cross selesi var.Ben motorun üstüne patates çuvalı gibi yayılmayı sevdiğimden geniş sele isterim.Bana ters gelir dar sele.Şimdi enduroyu savunanlar olarak enduro tarzlarını bilmediğimiz konusunda eleştirliyoruz.Enduronun ne olduğunu bilmiyomuşuz.Gayet iyi biliyorum.Ben körü körüne gidip transalp almadım.Bilinçli aldım.Madem enduroları sınıflandırıcaz buyrun sınıflandıralım :
1.Varadero , 1.200 gs gibi devasa endurolar.
2.Transalp , dl650 , tenere gibi büyük endurolar.
3.XT660 , f650 gs , kle500 , ktm 690 gibi orta boy endurolar.
4.nx4 falcon , klx250 gibi küçük endurolar.
5.Cross motorlar
Yukarı doğru çıktıkça off-road kabiliyeti azalmakta , asfalt kabiliyeti yükselmekte.Enduro motorların tarzı konusunda polemik yapılacak bi durum yok.Büyüğü var , küçüğü var , hepsinin kendi tarzı var.DL650'ye bakarsan enduro demeye bin şahit lazım.Ama adamlar arada öyle bi tarz yaratmış ki enduro da diyemiyosun , asfalt motoru da diyemiyosun.Naked'dan çalmış biraz.KTM'de orta boy enduro olmasına rağmen cross'lardan selesini çalmış.Transalp'se benim gözümde tam enduro.İri olmasına rağmen arazi performansı çok iyi.Orta boy endurolardan xt660 , f650 gs çok ideal endurolar olmasına rağmen tek silindirli olduğundan 110 km üzerindeki hızlarda rahatsız edici titreşim nedeniyle pek tutulmayan endurolar.Kafa karıştıracak bi durum yok.Endurodan anlamadığımızı iddia edenler buyrun hepsi burda.Hepsinin kendi tarzı var.Seç beğen al.
lycantrophic
19 Ekim 2012, 11:21
Enduro dediğiniz motorlar enduro değil; enduro, cross motora yakın olan motor türleridir. Sınıflandırmayı da neye göre yaptınız kaynak göstermeniz doğru olur. Dediğim gibi endurolar, dual sport motorların crossa yakın bir alt sınıfıdır ve enduro diye saydığınız varadero olsun, transalp olsun enduro değildir. Dual sport ve adventure tarzı motorlardır bunlar. Barkın Bey'in verdiği örnekler ve söyledikleri gayet doğru yabancı kaynaklara yönelirseniz biraz.
NoMotorNoCry
19 Ekim 2012, 12:07
Enduro dediğiniz motorlar enduro değil; enduro, cross motora yakın olan motor türleridir. Sınıflandırmayı da neye göre yaptınız kaynak göstermeniz doğru olur. Dediğim gibi endurolar, dual sport motorların crossa yakın bir alt sınıfıdır ve enduro diye saydığınız varadero olsun, transalp olsun enduro değildir. Dual sport ve adventure tarzı motorlardır bunlar. Barkın Bey'in verdiği örnekler ve söyledikleri gayet doğru yabancı kaynaklara yönelirseniz biraz.
Arkadaşım Dual Sport = Enduro.Dual Sport kavramını ortaya koyan amerikalılar.Nasıl ki futbola soccer diyolarsa enduroya da dual sport diyolar.Enduroya amerika dışında kimse dual sport demez.Kavram karmaşasına gerek yok.Asıl cross'la enduro çok karıştırılıyo.Cross = Trafiğe çıkamayan , tamamen yol dışı için üretilmiş motorlardır.Ancak bunların bazıları yumuşatılarak yola uygun hale getirilmiş.Enduro nedir dersek :
Enduro = Asfalt dışında , iç organlarınız yer değiştirmeden yol alabilmenizi sağlayan , bozuk zeminde üstün konfor sağlayan , hatta bundan keyif alabilmenizi sağlayan motorlardır.Aynı zamanda da asfaltta da üstün konfor sağlarlar.Asfalt konforu düşük olanlar cross motorlardır.
Bu kadar basit.Dallandırıp budaklandırmanın gereği yok.
alp_tunay
19 Ekim 2012, 12:25
Orijinal bir motor sonuçta, illa ki şu bu sınıfa dahil olması gerekmez. Bence gayet güzel sınıfı net şudur denmese de. Önemli olan sürücünün aldığı doyumdur ister patates çuvalı gibi oturur, ister belediye işçisi gibi takılır sarı yeleğini de takıp. Başkalarını ilgilendirmez bu. Ama 250-300 basıp başka araçların sağından solundan aralardan geçip trafikteki başka sürücüleri tehlikeye atıyorsa, forumda da duayen geçinip maalesef bu durumu savunanlar varsa orada tekrar durup düşünmek gerekir.
Adamların işi bu... Duayen geçinmek...
Duayen olabilmek için dizi ne kadar sürtmek gerek ?... :P
Carl Gustav
19 Ekim 2012, 12:54
Carl Gustav
kardeşim. tdm enduru tuorning bir motor. tdm e biniyorsun bi de endru yamı biniyorum diyorsun ya. peki neye biniyorum ben bi bilgelik yapta açıkla tdm900 choper veya race diye mi geçiyor. açıklada bi görelim. satın alırken tdm 900 ü arama tuşlarında race veya choper diyemi arama yapıyoruz. asıl sana yuh. bir endrunun 240km hıza çıkmasına dayanamadınız değilmi .sağından solundan yanlayarak geçerim haberin ola:queen:
Evet. Özellikle de "TUORNING enduro" olursa çok tırsarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------
bana yabancı kaynakları gösterme avrupadada fazer ı yerden yere vururlarkan bandit ti öve öve bitiremiyorlar. ama fazerr da türkiyede efsane olmuş. nasıl bir şey bu.tdm900 endru tuorning diye geçer. başka birşey se açıkla bilelim. mobillyt süper 51 diye mi geçiyor yoksa
Evet çünkü halkımız çoğu ben dahil cahiliz.
Çünkü motor süren kardeşlerimizin çoğu viraja girmeyi, fren yapmayı bilmediği ve çoğunlukla şekline göre motor seçtiği için yeni Fazer'a hasta.
Eğer fen yapmayı bilseydik, yeni Fazer'ın kayan tip 2 pistonlu ön kaliperlerinin yetersiz olduğunu, arka amortisörün arka maşaya direk bağlı olması sebebiyle (linksiz) arka fren anında kilitlediğini fark ederdik. Ettik mi? Hayır. Şekline ayar olduk.
Eğer viraja girmeyi bilseydik, viraj çizgisine motoru oturttuktan sonra gaz vermemiz gerektiğini bilirdik, bu durumda da yeni Fazer'ın dozajlaması dertli enjeksiyonuyla virajların ne kadar sıkıntılı olacağını görür bu sevdadan vazgeçerdik. Vazgeçtik mi? Hayır.
İsteyen istediği motora elbette binecek. Fakat cahil olduktan sonra, sürmeyi, gitmeyi, durmayı, viraja girmeyi, yolu okumayı bilmedikten sonra, adam ister enduroya binsin, ister uzay mekiğine, onun bekleyen tehlikelerle en nihayetinde yüzleşecektir.
Not: TDM, Daha çok uzun boylu Avrupalılar için 1991'de üretildiğinde, bunun bir sokak motoru olduğunu herkes biliyordu. Yoksa o zamanın döküm jantlarıyla (bugüne göre daha kırılgan) araziye girmeyi kimse düşünemez değil mi?
Slmlr
Brkn
izmir3535
19 Ekim 2012, 13:24
bi not ta benden: viraja girerken sağa dönüyorsan direksiyonu sağa iktir yani elinle it yeter. sola dönüyorsanda aynısını yap bak motor viraja nasıl giriyor gaz kesmenen bile gerek yok. ileri sürüş teknik eğitimlerinde bu eğitimi veriyorlar.bir çok kişi dee bunu bilmez.koca koca motosiklet leri viraja girerken yatırmaya çalışıyorlar sonrada kontralden çıkıp bariyere veya kaldırıma çarpmakta. en kolay viraja giriş yöntemi anlattığım gibidir. olmaz diyen varsa hemen çıksın binsin motoruna denesin
dreamkiller
19 Ekim 2012, 13:27
ENDURO erkek motorudur ...RACING...bayan yada ortası...herkes kulanabılir....canım
Bu ne ahmakça yazılmış bir yazı.. Sözlerinizi iade ederim bayan yada ortası Endurocu Bey..
Bütün başlığı okudum, Herkes kendince birşeyler yazmış, kendince yorumlar yazmış.. Haklı olanlar olmayanlar var.. Lakin.. Buna cevap yazmak gerekirki bütün forum boyunca Enduro motora binen arkadaşlar, abiler endurocuların düzgün adamlığından bahsetmişler. Ama HELLAS sen çıkıp onların tüm söylediklerini çöpe atmışsın bravooo!!!! Ben SS kullanmıyorum, Naked bike motora biniyorum, Maxiscooter a da bindim SS çakması Ninja 250R a da.. Hiç enduro motora binmedim eminimki çok zevklidir lakin tarzım değil.. Eğer birgün 40 lı yaşlarda tarzımı değiştirmek istersem bineceğim motor artçım için touring olur yada Cruiser motora binerim yaşam tarzım yüzünden.. Ama o yaşlara kadar SS e yada Naked bike tarzına kendimi daha yakın görüyorum.. Şimdi erkekliğime lafı olan varsada buyursun beklerim misafirim olsun bir gece!!!!!!!
Dangalak dangalak konuşmanın anlamı yok.. Ben RTE ye bir laf ettim yapılan haksızlıklar yüzünden 1 ay forumdan uzaklaştırıldım ama böyle konuşana prim çok.. Bravoo!!!
sakinseytan
19 Ekim 2012, 13:31
Evet. Özellikle de "TUORNING enduro" olursa çok tırsarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------
Evet çünkü halkımız çoğu ben dahil cahiliz.
Çünkü motor süren kardeşlerimizin çoğu viraja girmeyi, fren yapmayı bilmediği ve çoğunlukla şekline göre motor seçtiği için yeni Fazer'a hasta.
Eğer fen yapmayı bilseydik, yeni Fazer'ın kayan tip 2 pistonlu ön kaliperlerinin yetersiz olduğunu, arka amortisörün arka maşaya direk bağlı olması sebebiyle (linksiz) arka fren anında kilitlediğini fark ederdik. Ettik mi? Hayır. Şekline ayar olduk.
Eğer viraja girmeyi bilseydik, viraj çizgisine motoru oturttuktan sonra gaz vermemiz gerektiğini bilirdik, bu durumda da yeni Fazer'ın dozajlaması dertli enjeksiyonuyla virajların ne kadar sıkıntılı olacağını görür bu sevdadan vazgeçerdik. Vazgeçtik mi? Hayır.
İsteyen istediği motora elbette binecek. Fakat cahil olduktan sonra, sürmeyi, gitmeyi, durmayı, viraja girmeyi, yolu okumayı bilmedikten sonra, adam ister enduroya binsin, ister uzay mekiğine, onun bekleyen tehlikelerle en nihayetinde yüzleşecektir.
Not: TDM, Daha çok uzun boylu Avrupalılar için 1991'de üretildiğinde, bunun bir sokak motoru olduğunu herkes biliyordu. Yoksa o zamanın döküm jantlarıyla (bugüne göre daha kırılgan) araziye girmeyi kimse düşünemez değil mi?
Slmlr
Brkn
şimdi herkezden motor profosoru olmasını bekliyemezsin arkada 2 süspansiyon vs var abi bu virajı almaz vs die incelemeye başlarsak alıcagımız motorları
eliye eliye eli boş döneriz ben ki fazer ın tipine hastayım bi takım eksikliklerini bilmiyordum herşeyi bilmemizde beklenemez cogu binici bujinin nerde oldugunu bilmez.
şimdi şöyle bişi var 92-99 model xt 600 de mesela devriyaj olayı 2001-2006 modelleriyle aynı deil bi sıkıntı olur sonra üreticiye yansıtılır ve dier modellerde güncellenir.
bu herşeyde böyledir bilgisayarın boardında sıkıntı bitene kadar bios güncellemesi yapılır bunu cogu kişi bilmez.Yani cahiliz falan agır itam hala biz tr olarak cin mallarına binmekteyiz.sana katıldıgım nokta var güzel deginmişsin motor üzerinde sadece dengede durmak degil işin cok inceliklerinide bilmek gerekiyo ya ben kullandıkca tecrübe ederim ögrenirim motorun yabancısıyımda yetmiyo aynı motordan kardeşimdede var ama o virajta motoru yere degcek kadar yatırıyo ya nası rahat dönüyosun böyle diyince motorda ters istikamete yatıyorum diyo denedim çok işe yarıyo yani herkezin motoruna hakim olarak kendini geliştirmesi lazım.
dreamkiller
19 Ekim 2012, 13:56
bi not ta benden: viraja girerken sağa dönüyorsan direksiyonu sağa iktir yani elinle it yeter. sola dönüyorsanda aynısını yap bak motor viraja nasıl giriyor gaz kesmenen bile gerek yok. ileri sürüş teknik eğitimlerinde bu eğitimi veriyorlar.bir çok kişi dee bunu bilmez.koca koca motosiklet leri viraja girerken yatırmaya çalışıyorlar sonrada kontralden çıkıp bariyere veya kaldırıma çarpmakta. en kolay viraja giriş yöntemi anlattığım gibidir. olmaz diyen varsa hemen çıksın binsin motoruna denesin
:) eyvallah kontra tekniği demek istediniz sanırsam :) demek kontra tekniği yaparken gaz kesmeye gerek yok?? :) işte problem burda siz hiçbir zaman gaz kesmeniz gerekecek kadar hızlanmadınız.. Bu arada diğer arkadaşlar siz bu arkadaşa uymayın gaz kesin genede.. Kontra tekniğinin mantığı motoru daha efektif bir şekilde yatırabilmektir.. gazı kesersin ve virajın icinde ufuk çizgisi cizgi açılmaya başladığında sende gazı açarsın... Enduroda yada sizin TDM de bu işler nasıl oluyor bilmiyorum ama fizik kanunları ve diğer motorsiklet türlerinde böyle yapmak yaşamak için en sağlıklı yöntemdir.. saygılar..
izmir3535
19 Ekim 2012, 14:08
90 la girersin viraja kesmessin 180 le gireesin kesersin. virajdan viraja değişir. bunumu tartışalım.bir çok kişi viraja girmeyi bilmiyor dendi bende ona karşılık yazdm. yüksek süratta tabiki keseceksin. rahat viraja girme taktiği dir. benim yazdığım
dreamkiller
19 Ekim 2012, 14:16
Tamam dostum sorun yok :) en azından SS e binenlere escinsel falan demedin :)
Carl Gustav
19 Ekim 2012, 14:47
bi not ta benden: viraja girerken sağa dönüyorsan direksiyonu sağa iktir yani elinle it yeter. sola dönüyorsanda aynısını yap bak motor viraja nasıl giriyor gaz kesmenen bile gerek yok. ileri sürüş teknik eğitimlerinde bu eğitimi veriyorlar.bir çok kişi dee bunu bilmez.koca koca motosiklet leri viraja girerken yatırmaya çalışıyorlar sonrada kontralden çıkıp bariyere veya kaldırıma çarpmakta. en kolay viraja giriş yöntemi anlattığım gibidir. olmaz diyen varsa hemen çıksın binsin motoruna denesin
Onun videosunu çekip, TV'de yayınladık kardeş:
16.07'den itibaren izleyiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=NwNHNYGYHOQ
Duayen olduğumu asla söylemedim. Apaçi olduğumu hep söyledim. Bundan da utanmam.
Slmlr,
Brkn
iptaluyelik02
19 Ekim 2012, 15:00
[/COLOR]
Ben hep görüyorum yollarda, viraja giremeyen, baston gibi süren "ERKEK" leri.
Ne fren yapmaktan haberleri var, ne motorda oturuştan.
Patates çuvalı gibi seleye yayılıp, gözlerini sürat göstergesinden alamadan motor üstünde durmaya çalışma hali.
Sonra da herkese bir ahkam kesmeler.
Ne kibirmiş arkadaş enduro sahiplerinde?
Yüksek seyahat motorları harika tabii, giyersin karayolları işçisi gibi sarı yeleği, saatte 70 km'yle cehalete yolculuk.
Bu arada Patates Çuvalı gibi seleye yayılmak, arazide motor süren adam için en büyük hatadır.
Vücut yükü dıştaki ayaklıkda olmadan kaygan zeminde dönülmez.
En temel Enduro eğitim konusudur.
Bu da en çok zart zurt eden endurabilere hediyem olsun.
Üslubunu ve anlatmak istediklerini anlayabilsem belki cevap verebileceğim,
Ancak anlattıklarının başı ile sonu nereye gidiyor açıkcası anlamakta güçlük çekiyorum,herkes anlıyorsa demek ki bende bir sorun var.
Senin ilk mesajında bahsettiğin patates gibi oturan adamlar ibaresi yollarda enduro kullananlara yönelik bir ifade gibi geldi bana.
Enduroyu yoldışı-sert rotalarda oturarak kullanmak zaten işin doğasına aykırı ama bunun asfalt kullanımıyla bağlantısı da yok.Asfaltta nasıl isterse öyle kullanır.bir çoğu Motor üzerinde bir kaç yüz bin kilometreyi çeviren adamların motorun üzerinde otururken nasıl oturacağına dair teknik ve estetik kaygıları elbette olamaz.
Cehalete yolculuk nedir?merak bile etmiyorum ama merak edenlere izah edersen fena olmaz ve sadece"her fırsatta zart zurt eden endurabiler" kimse ismen bildirirsen ara sıra fikir beyan eden endurocular da alınmaz herhalde.
Bana bakma,ben alınmam:)
35 küsur senedir her fırsatta motor üzerindeyim,en iyi motora değil,o an binilebilecek her motora binerim,Günde 800-900 kilometre çevirdiğimde motor üzerinde patates gibi değil,keşkül gibi bile otururum,şekle şemale,zarta zurta bakmam,canım nasıl isterse öyle sürerim,apaçiliğim tutarsa yeri gelir tişörtle 200 km yaparım ve sadece sürmeye,sürüşten keyif almaya bakarım..Bu tarzı başkası eleştirirse de umursamam,ben keyfini sürebiliyorsam başkası da derdini sürsün:)
İhtiyarlayınca insanlar çok konuşuyor kusura kalma.Motoruna bakarak sürücüleri hakkında genelleme yapmak biz amatörler icin normaldir ama profesyonelliği zedeler.
Onun videosunu çekip, TV'de yayınladık kardeş:
16.07'den itibaren izleyiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=NwNHNYGYHOQ
Duayen olduğumu asla söylemedim. Apaçi olduğumu hep söyledim. Bundan da utanmam.
Slmlr,
Brkn
Bravo valla Barkın. Bunu kabul edebilmek, bizlerden kat kat daha tecrubeli ve bilgiliyken hemde, takdire şayandir benim gozumde. Zira çogumuz apaciyiz ama kimse kendini oyle gormez, kabullenmez. Sorsan bakkala giderken de eldiven takiyordur. Trafikte hic tehlikeli motor kullanmamistir, hic gaza gelmemistir. Kasksiz motora omru hayatinda binmemistir. Herkes profesörmüş meğer, ordinaryus bile cikar zorlasak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
Savas abi meslegini calip avukatliga soyunacagim ama, Barkin'in bahsetmek istedigi tamda senin yazdiklarin sanirim. Uzerine yesil giyip patates gibi oturan herkes endurocu degildir demek istemis sanki. Boyle cahilce kullanirsaniz ulasacaginiz yine cehalet olur gibi bir izlenim de cikardim. Ulen bana ne oluyorsa :)
izmir3535
19 Ekim 2012, 15:29
her kez in yorumları var.kendine göre .saygı duymak gerekir. kimseye. aşağılayıcı veya hakaret edici söz söylemedikçe. yorumları beğenmessen okumassın olur biter.
alp_tunay
19 Ekim 2012, 15:36
Çünkü motor süren kardeşlerimizin çoğu viraja girmeyi, fren yapmayı bilmediği ve çoğunlukla şekline göre motor seçtiği için yeni Fazer'a hasta.
Eğer fen yapmayı bilseydik, yeni Fazer'ın kayan tip 2 pistonlu ön kaliperlerinin yetersiz olduğunu, arka amortisörün arka maşaya direk bağlı olması sebebiyle (linksiz) arka fren anında kilitlediğini fark ederdik. Ettik mi? Hayır. Şekline ayar olduk.
Eğer viraja girmeyi bilseydik, viraj çizgisine motoru oturttuktan sonra gaz vermemiz gerektiğini bilirdik, bu durumda da yeni Fazer'ın dozajlaması dertli enjeksiyonuyla virajların ne kadar sıkıntılı olacağını görür bu sevdadan vazgeçerdik. Vazgeçtik mi? Hayır.
İyice bulandırdın konuyu çok bilmiş abi...
Ki bu forumda onlarca fazer kullanan var...
Onlarda benim ve diğerleri gibi tutkuyla bağlanmışlar...
Herkes çapınca kullanıyor...
Senin gibi yok viraj yapayım, deli gibi gaz çevireyim, viraj çıkışında gaz açayım derdinde değil...
Çok saçma bir yorum yapmışsın....
Adamın parası vardır porsche alır...
Ama hakkını verir vermez orasını o bilir...
Hemen Cehalete bağlamak acizliktir...
Haa en son aklımda kalmadan söyleyim....
2 yıl Fazere bindim... Frenlerle bir sorun yaşamadım...
Ama illa bok atacam diyorsan o da sana kalmış... :cat:
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 16:51
Tanıdık bi harleyci abi vardı adam harley hastası tam .vidasına kadar orjinal oda ss cileri hor görürdü motorları japon diye dalga geçerdi :) motor sesi iyi değil falan derdi. sanırım harleycilerle ss cilerde zıt kutuplar birbirîne :)
Ben sahsen sesi dısında birşey göremiyorum o motorda.Racing desen ses + hız + popüler + deneyim + heycan ha illaki harleyinde vardır kendine göre şeyleri ama ben bilmiyorum :) sadece dısardan bakınca görünen gözlemlerimi söyledim yoksa harleycileride ayaklandırıcaz şimdi konudan uzaklastırılıcam böyle konu açtığım için :)
izmir3535
19 Ekim 2012, 16:56
ErknOzyurt mümkünse sen bir şey yazma artık. uzadıkça uzuyor.konu kapandı gibi . senden dış işleri bakanı olsa komşu dost ülke kalmaz . hepsiyle savaşırız
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 17:00
ErknOzyurt mümkünse sen bir şey yazma artık. uzadıkça uzuyor.konu kapandı gibi .
Hocam 4 sayfa önce yazmayın yazdım sence ardı arkası kesilcek mi ? ben yine yazmıcam :) görücez bakalım sende buna cevap yazma gitsin su lanet konu altlara :)
NoMotorNoCry
19 Ekim 2012, 18:43
Konu fazere gelmiş birden.Ee racing kullananların apaçilikleri nasıl örtbas edilir.Böyle konu değiştirilerek , endurocularla dalaşılarak zeytin yağı gibi üste çıkılır.Siz değil misiniz her sene birinizi zayiat veren.Türkiyenin her şehrinin her mahallesi bi tane racingci cenazesi kılmıştır.Dedikodu mahallede yayılır , 250 ile kamyona arkadan girmiş , zor kazımışlar diye.Ondan sonra mahallenin delikanlısı endurocu bile olmaya kalksa mahalle ve aile baskısı yüzünden motor alamaz.İşte türkiyedeki motosiklet tehlikelidir algısının tek sebebi racingcilerdir.Ölümlü motosiklet kazalarınn %90'ı da racing motorlar yüzünden meydana gelmektedir.Aslında endurocuyu reflektörlü ameleye benzeten mantığın altında yatan gerçek kendi suçluluk psikolojisini bastırma çabasıdır.Endurocu isterse en zorlu dağların tozunu alıp gelir , canı isterse kimsenin gitmeye cesaret edemiyeceği ülkelerden geçip çin seddine bile ulaşır.Şimdi kimmiş amele söyleyin bakalım.Akıllı olun uslu olun endurocu abilerinizin sözünden çıkmayın.
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 18:58
Konu fazere gelmiş birden.Ee racing kullananların apaçilikleri nasıl örtbas edilir.Böyle konu değiştirilerek , endurocularla dalaşılarak zeytin yağı gibi üste çıkılır.Siz değil misiniz her sene birinizi zayiat veren.Türkiyenin her şehrinin her mahallesi bi tane racingci cenazesi kılmıştır.Dedikodu mahallede yayılır , 250 ile kamyona arkadan girmiş , zor kazımışlar diye.Ondan sonra mahallenin delikanlısı endurocu bile olmaya kalksa mahalle ve aile baskısı yüzünden motor alamaz.İşte türkiyedeki motosiklet tehlikelidir algısının tek sebebi racingcilerdir.Ölümlü motosiklet kazalarınn %90'ı da racing motorlar yüzünden meydana gelmektedir.Aslında endurocuyu reflektörlü ameleye benzeten mantığın altında yatan gerçek kendi suçluluk psikolojisini bastırma çabasıdır.Endurocu isterse en zorlu dağların tozunu alıp gelir , canı isterse kimsenin gitmeye cesaret edemiyeceği ülkelerden geçip çin seddine bile ulaşır.Şimdi kimmiş amele söyleyin bakalım.Akıllı olun uslu olun endurocu abilerinizin sözünden çıkmayın.
Ya yazmıcam diyorumda olmuyor.Madem 300 360 yapamıyon kardeşim racinge laf atma kendine gidip at şeklinde transalp alcağına , git yavru gibi SS al sende 300 360 yap rahatla.Dağ bayırla avutmayın kendinizi zaten bos alanlarda motor süre süre trafikte napcağınızı sasırıyorsunuz.Geçenlerde 1200 RTR süren birine selam niyetine korna çaldım , adam sağa sola gitmeye basladı :))) yol istiyom falan sandı galiba
NOT : Bu konu Rahmetli KEMAL MERKİT'e gelicek demedi demeyin ! ölümün nerede geleceği belli olmaz racing vs diyerek kıyaslama yapmayın.
canerol
19 Ekim 2012, 19:39
ohhooooo bu konu hala duruyormu bu adminlerde her şeye yapıştırıyorlar banı bu konuya niye bakmıyorlar 15 sayfa olduya okumaya eriniyorlar galiba :)
luciphere
19 Ekim 2012, 20:09
neyin savaşı veririliyorki burada konuyu açan şahıs zaten benim gözümde motorcu felan deil. böyle değerli üyeler neden birbirlerine girdiki. herkes istediği motora biner istediği tarza girer. (bi ben hala scooterleyim satamadım su eşşeği :) ) boşu boşuna tartışıyorum bak her iddiaya girerim konuyu açan genç gene cevap yazacak ve birileri kendini tutamayacak. malum ben onun dengi değilim scooterim var. herkese iyi günler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------
bu arada nomotornocry hastayım senin motora kazasız binmen dileği ile.
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 20:14
neyin savaşı veririliyorki burada konuyu açan şahıs zaten benim gözümde motorcu felan deil. böyle değerli üyeler neden birbirlerine girdiki. herkes istediği motora biner istediği tarza girer. (bi ben hala scooterleyim satamadım su eşşeği :) ) boşu boşuna tartışıyorum bak her iddiaya girerim konuyu açan genç gene cevap yazacak ve birileri kendini tutamayacak. malum ben onun dengi değilim scooturum var. herkese iyi günler.
Dostum ben seni kücümsemiyorum bak ne dedim.Scootere binen 13 15 yasındaki çocuğa mı ? emekli adama mı ? selam vericem.Kuryelere mi selam vericem ! :@ Motoru ticari kullananlara mı selam vericem ! Ben hobimi uygulayan dengim insanlara selam veriirm.Motoru zevk için kullanan insanlara selam veririm.Ha takar şöyle sağlam kask . Sağlam tulum o zaman neye binerse önemsizdir benim için adamın motorcu oldugu belli olur umarım şimdi anlatabilmisimdir.Adamlar adı sanı belli olmayan scootere binecek bende hey dostum nasılsın diye korna çalacam ? güldürme beni :)
luciphere
19 Ekim 2012, 20:17
5 dk dayanamadın dimi. gülme o zaman
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 20:26
5 dk dayanamadın dimi. gülme o zaman
Üstüme geliyorsun , napayım kızdırmayın adamı ya ! Sonra benden sana saygı bekle neden scooterciyi kücümsüyon mtoorcuya gel aheyy. sakın yazma cevap falan uzamasın banlanmak istemıyorum senın gibiler yüzünden !
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------
ohhooooo bu konu hala duruyormu bu adminlerde her şeye yapıştırıyorlar banı bu konuya niye bakmıyorlar 15 sayfa olduya okumaya eriniyorlar galiba :)
EEE dostum anlamıyor üyeler pat biri geliyor cevap veriyor.Dayanamıyorsun ki olmuyor işte silinsin diye mesaj attım bakalım ne olcak
NoMotorNoCry
19 Ekim 2012, 20:28
Dostum ben seni kücümsemiyorum bak ne dedim.Scootere binen 13 15 yasındaki çocuğa mı ? emekli adama mı ? selam vericem.Kuryelere mi selam vericem ! :@ Motoru ticari kullananlara mı selam vericem ! Ben hobimi uygulayan dengim insanlara selam veriirm.Motoru zevk için kullanan insanlara selam veririm.Ha takar şöyle sağlam kask . Sağlam tulum o zaman neye binerse önemsizdir benim için adamın motorcu oldugu belli olur umarım şimdi anlatabilmisimdir.Adamlar adı sanı belli olmayan scootere binecek bende hey dostum nasılsın diye korna çalacam ? güldürme beni :)
Çingeneyi kral yapmışlar önce babasının kellesini kesmiş.Sen kimsin lan scootera selam vermem benim dengim değil diyosun.Geçen dağa çıkarken bi grupla karşılaştım.Scooter cup herçeşit motor vardı.Hepsiyle selamlaştık.3 kuruşluk ergen aklınla burda önüne gelene giydiriyosun.Gözümüzde sivrisinek kadar değerin yok.Zaten senin sonun sivrisinek gibi kamyonun arkasına yapışmak olacak.Kask takmamaya devam et de sakat kalma direk git.
ErknOzyurt
19 Ekim 2012, 20:41
Çingeneyi kral yapmışlar önce babasının kellesini kesmiş.Sen kimsin lan scootera selam vermem benim dengim değil diyosun.Geçen dağa çıkarken bi grupla karşılaştım.Scooter cup herçeşit motor vardı.Hepsiyle selamlaştık.3 kuruşluk ergen aklınla burda önüne gelene giydiriyosun.Gözümüzde sivrisinek kadar değerin yok.Zaten senin sonun sivrisinek gibi kamyonun arkasına yapışmak olacak.Kask takmamaya devam et de sakat kalma direk git.
Tamam kızma sakin :)))
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO