Erhan Erdil
18 Ekim 2004, 13:14
Moto GP 2004 sezonunun sondan bir önceki yarışı olan Avustralya GP’sini kazanan Gauloises Yamaha pilotu Valentino Rossi şampiyonluğunu ilan etti.
Bu sonuçla 12 yıldır zafer yüzü göremeyen Yamaha uzun bir aradan sonra şampiyonluğa ulaşmış oldu. Yamaha en son 1992 yılında Wayne Rainey ile şampiyon olmuştu. Nefes kesen yarışı, Rossi’nin en yakın rakibi olan Sete Gibernau 0.097 saniyelik farkla ikinci sırada bitirdi. Rossi ikinci olsa da şampiyonluğu garantiliyordu ancak müthiş bir yarış çıkardı ve son turda Gibernau’yu geride bırakarak şampiyonluğunu zaferle kazandı.
Yarıştan önce yapılan sıralama turlarında ilk gün Rossi pol pozisyonu ele geçirdi ancak ikinci gün Gibernau daha iyi bir zaman yaparak, yarışa pol pozisyonda başlama hakkını kazandı. Üçüncü cepteki isim ise Ducati pilotu Loris Capirossi idi.
Startla birlikte iyi bir çıkış yapan Capirossi liderliği kısa bir süre için ele geçirirken Gibernau ikinci, Rossi üçüncü sırada idi. İlk turun sonlarına doğru Gibernau liderliğe otururken Rossi ise bir ara 4. sıraya kadar geriledi ancak çok hızlı bir şekilde toparlanarak üst sıralara tırmanmaya başladı. İlk turun sonlarında doğru bir ara pist dışına çıkmasına rağmen bunu zaman kaybetmeden atlattı ve Gibernau’nun ardından ikinci sıraya yerleşti. Bu sırada Gibernau aradaki farkı biraz açmıştı.
Onuncu tura gelindiğinde ise Gibernau ile Rossi arkadaki grupla aralarındaki farkı açarak kendi aralarında çekişmeye başladılar. Yarışın bitimine 9 tur kala Rossi, Gibernau’yu geçti ve liderliğe oturdu ancak daha sonra, Gibernau tekrar liderliği ele geçirdi ve son tura gelene kadar bu nefes kesen mücadele devam etti. Son turda yaptığı atakla Gibernau’yu geçen Rossi, fren noktasında hata yapınca geçilmekten kurtulamadı. Ancak son turun sondan bir önceki virajında yaptığı muhteşem atakla yarışı kazanmayı başardı.
Rossi ikinci olsa bile şampiyonluğu garantiliyordu ancak o, şampiyonluğunu zaferle ilan etmek istedi. Daha önce de aynı olay Biaggi ile arasında da geçmişti. Yine ikincilik yetiyor olmasına rağmen Rossi şampiyonluğu zaferle elde etmek istemişti. Bu zaferle Rossi, Eddy Lawson’dan sonra, iki farklı marka ile üst üste şampiyon olan ikinci pilot olurken, Wayne Rainey’in de Yamaha takımındaki bir sezonda 7 yarış kazanma rekorunu da, 8 yarışla kırmış oldu.
Üçüncülük için yaşanan mücadele ise Barros ve Capirossi arasındaydı. Barros 10. turda Capirossi’yi geride bırakarak üçüncü sıraya yerleşti. Ancak yarışın ikinci yarısında yol tutuş problemleri yaşayan Barros, önce Capirossi’ye ardında da, finiş çizgisine çok az kala, Colin Edwards’a geçilince beşinci sırayı elde etti.
Nicky Hayden altıncı sırayı alırken, Max Biaggi yedi ve Makoto Tamada da sekizinci oldu. MotoGP deki son sezonu olan Troy Bayliss ise, kendi evinde dokuzuncu sırayı alırken, Carlos Checa ise onuncu sırada yarışı tamamladı.
250 cc. klasmanında ise yarışı kazanan isim Sebastian Porto idi ancak, Dani Pedrosa, yarışı dördüncü sırada bitirerek şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. Geçen yıl bu pistteki sıralama turlarında kaza geçirerek dirseklerini kıran Pedrosa bu sefer yarışı bitirdi ve bu sayede 250 cc. de ilk sezonunda şampiyon olan en genç pilot olma unvanını almış oldu.
Sezonun son yarışı olan Valencia GP’si 31 Ekim tarihinde Cominitat Valenciana pistinde koşulacak.
Bu sonuçla 12 yıldır zafer yüzü göremeyen Yamaha uzun bir aradan sonra şampiyonluğa ulaşmış oldu. Yamaha en son 1992 yılında Wayne Rainey ile şampiyon olmuştu. Nefes kesen yarışı, Rossi’nin en yakın rakibi olan Sete Gibernau 0.097 saniyelik farkla ikinci sırada bitirdi. Rossi ikinci olsa da şampiyonluğu garantiliyordu ancak müthiş bir yarış çıkardı ve son turda Gibernau’yu geride bırakarak şampiyonluğunu zaferle kazandı.
Yarıştan önce yapılan sıralama turlarında ilk gün Rossi pol pozisyonu ele geçirdi ancak ikinci gün Gibernau daha iyi bir zaman yaparak, yarışa pol pozisyonda başlama hakkını kazandı. Üçüncü cepteki isim ise Ducati pilotu Loris Capirossi idi.
Startla birlikte iyi bir çıkış yapan Capirossi liderliği kısa bir süre için ele geçirirken Gibernau ikinci, Rossi üçüncü sırada idi. İlk turun sonlarına doğru Gibernau liderliğe otururken Rossi ise bir ara 4. sıraya kadar geriledi ancak çok hızlı bir şekilde toparlanarak üst sıralara tırmanmaya başladı. İlk turun sonlarında doğru bir ara pist dışına çıkmasına rağmen bunu zaman kaybetmeden atlattı ve Gibernau’nun ardından ikinci sıraya yerleşti. Bu sırada Gibernau aradaki farkı biraz açmıştı.
Onuncu tura gelindiğinde ise Gibernau ile Rossi arkadaki grupla aralarındaki farkı açarak kendi aralarında çekişmeye başladılar. Yarışın bitimine 9 tur kala Rossi, Gibernau’yu geçti ve liderliğe oturdu ancak daha sonra, Gibernau tekrar liderliği ele geçirdi ve son tura gelene kadar bu nefes kesen mücadele devam etti. Son turda yaptığı atakla Gibernau’yu geçen Rossi, fren noktasında hata yapınca geçilmekten kurtulamadı. Ancak son turun sondan bir önceki virajında yaptığı muhteşem atakla yarışı kazanmayı başardı.
Rossi ikinci olsa bile şampiyonluğu garantiliyordu ancak o, şampiyonluğunu zaferle ilan etmek istedi. Daha önce de aynı olay Biaggi ile arasında da geçmişti. Yine ikincilik yetiyor olmasına rağmen Rossi şampiyonluğu zaferle elde etmek istemişti. Bu zaferle Rossi, Eddy Lawson’dan sonra, iki farklı marka ile üst üste şampiyon olan ikinci pilot olurken, Wayne Rainey’in de Yamaha takımındaki bir sezonda 7 yarış kazanma rekorunu da, 8 yarışla kırmış oldu.
Üçüncülük için yaşanan mücadele ise Barros ve Capirossi arasındaydı. Barros 10. turda Capirossi’yi geride bırakarak üçüncü sıraya yerleşti. Ancak yarışın ikinci yarısında yol tutuş problemleri yaşayan Barros, önce Capirossi’ye ardında da, finiş çizgisine çok az kala, Colin Edwards’a geçilince beşinci sırayı elde etti.
Nicky Hayden altıncı sırayı alırken, Max Biaggi yedi ve Makoto Tamada da sekizinci oldu. MotoGP deki son sezonu olan Troy Bayliss ise, kendi evinde dokuzuncu sırayı alırken, Carlos Checa ise onuncu sırada yarışı tamamladı.
250 cc. klasmanında ise yarışı kazanan isim Sebastian Porto idi ancak, Dani Pedrosa, yarışı dördüncü sırada bitirerek şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. Geçen yıl bu pistteki sıralama turlarında kaza geçirerek dirseklerini kıran Pedrosa bu sefer yarışı bitirdi ve bu sayede 250 cc. de ilk sezonunda şampiyon olan en genç pilot olma unvanını almış oldu.
Sezonun son yarışı olan Valencia GP’si 31 Ekim tarihinde Cominitat Valenciana pistinde koşulacak.