PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CG125 Klonları Hakkında... Detaylı Bilgisi olan varsa yardım lütfen...



hekimoglu78
03 Ekim 2012, 00:50
Değerli motor dostları...

Yaklaşık 1 ayı aşkın süredir 1990 lı yıllara özlemimden kaynaklı sanırım :) Honda CG125 Classic klonu motorlara ilgi duymaya başladım.
Aman ne yapacaksın git kendine Titan al yok CBR al şunu al bunu al diyecekseniz şimdiden anlaşalım ben CG severlere seslenmek istiyorum :) :rendeer:

Şimdi gelelim konunun özetine bir tane almaya karar verdim ama sanırım geç karar vermişim, şu anki piyasadaki Kanuni, Mondial, Asya, Kuba klonları yaklaşık 1 sene önce satılanlardan epey farklı.

Neler var diyeceksiniz;
1- Eksozu kesinlikle tam krom istiyorum (Euro3 normlarına uygun olsun diye bu yola gitmişler, çok sesli ve emiyon hikayesi)
2- Tel Jant istiyorum
3- Olursa yakıt göstergesi fena olmaz
4- Şanzumanları da epey küçülmüş...

Şimdi hemen konuya gireyim ben aslında adı pek fazla Mondial ve Asya ya Kuba ya Kanuniye göre daha az duyulmuş MOTORAN da ciddi farklar gördüm. Bu konuda yorumlarınıza ihtiyacım var.

Neden MOTORAN a karar kıldım, yine bu forumda bir arkadaşımızın Mondial ile 100 Bin km üzerinde hiç anahtar değmeden yol yaptığını UAG motoru ile yazmış olması beni UAG ye yönlendirdi, Baktım ki satışı Bitmiş CG Classic olmuş. Sonra resimlerine baktım aşağıda eklediğim gibi şanzumanda bir yağ göstergesi var minik camdan... ve şanzuman daha iri yeni modellere göre... Motor yapısıda daha farklı... Baktım ki piyasada bu kıvamda sıfır olarak sadece motoran kalmış...

Bu konuda engin tecrübeleri olan varsa bu motorlar hakkında bilgi rica ederim.

Resimde dikkat edin şanzuman ve motor epey farklı...

http://e1210.hizliresim.com/12/2/dly6j.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:46 ----------

web sitelerine bakmayın, motoran dışında ÇELİK de dahil hepsi soldaki mondial gibi olmuşlar, onuda belirteyim. Eski resimler var sadece MOTORAN resimdekinin birebir aynısını satıyor... UAG si olanlar gerçekten şanslı sanırım, ciddi sağlam makina, güzel bir seri... Aynı şekilde Kanuni BRETON da aynı kıvamda... Ama yeniler tırt sanırım :(

adem80
03 Ekim 2012, 00:58
bende 96 model titan var. Çektirmediğim eziyet kalmadı. Hala taş gibi. En sağlam cg hondanın cg leri. Benim elimde 3 adet var. 96, 2000, 2005 es modelleri. Resımdeki cgnin şanzuman kutusu farklı. Artık niye farklı bilmiyorum. Hondadan sağlam başka cg de tanımam. Kolay gelsin.

Mengu16
03 Ekim 2012, 01:00
Gayet basit, ilkel, klon kelimesine yakışır motorlar hepsi. İki resim arasında sağ kapak harici bir fark yok şanzımanları debriyajı aynıdır, o kapağı değiştirebilirsinde isterseniz. Ayrıca komple krom egzoz da 50 lira, ama sesi çok kötü.

F54
03 Ekim 2012, 01:07
dostum senin bu tarz motorın titreşiminden haberin yok galiba :santa:

MaMi_33
03 Ekim 2012, 01:13
Cg modellerinin arasında en hızlısı küba çita,en sağlamı ise bana göre kanuni breton.istersen mengu16 nın dediği gibi ucuz fiyata egzozu alırsın,bayi ile görüş sana hem mil jant ve ful krom egzoz ayarlayabilrler bizim buralarda öyle,ya kanuni ya çelik ikisinden birine bakmanı tavsiye ederim

Thunderwolt
03 Ekim 2012, 01:30
şanzımanı resimlerden nasıl görüyorsun hocam ben göremedim bütün cin malı cglerin parçaları birbirine uyar kalite konusuna gelince bretonu ve kubanın cglerini tek geçerim en kaliteli cg parçaları bretonun üzerinde. nikelajlı eksoz 50 tl ama sakın bayi üzerindeki siyah eksozu alalım nikelajlı eksoz verelim dediginde kabul etme bretonun orjinal siyah eksozu 190 tl

hekimoglu78
03 Ekim 2012, 10:48
Eyvallah eski BRETON lar ile yenileri arasında da görüntü açısından ciddi farklar var, Yenileri şu anda Mondial ve Asya ile birebir aynı olmuş. 2007 de satılan Breton da şanzumanda cam yağ göstergesi yok mesela... fakat o dönem satılan diğer markaların Çelik dahil KUBA dahil hepsinde şanzuman yapısı daha büyük ve minik cam yağ kontrol detayı var...

Motorların 60-70 KM süratten sonra çok titrediğini biliyorum. Bu makinanın yapısı gereği böyle fakat alt devirlerdeki torku ve bu süratler arasındaki ivmelenmesi beni tatmin ediyor. Yeterli yani benim için... Son sürate de takılmıyorum bu durumda... Çok hızlı gitmesi sorun değil benim için...

Tamamen göz zevki ve keyif için aldığımdan aralarında en sağlamı hangisidir onun kararını vermeğe çalışıyorum. (Bu motordan da ne göz zevki alacaksın dimi :) Bildiğin köylü modeli)

Şu karara kesin vardım. 2011 öncesi satılan Breton dahil hepsi şu anda şanzuman yapısı dahil değişmiş durumda... Birde bölgesel olarak hangi bayi güçlü ise o daha çok satılmış ve Şu daha iyi bu daha iyi gibi yorumlarında çıkmasına sebep olmuş. Çelik bazı yerlerde mumla arasanız bulamıyorsunuz, kesinlikle Breton diyor bir arkada, bir diğeri de kesinlikle ÇELİK diyor... Çeliğin web sayfasında bayi listesine bile ulaşamıyorum vs...

Servis konusu aklımın en baş köşesinde olduğundan bilindik marka olsun diyorum, sonrada hepsi aynı parçalar zaten biri birine uyar al hoşuna gideni bak yoluna moduna giriyorum..

Klasik görüntüden yanayım, yeni eksoz ve çelik jant alacak olsam Honda Yamaha gibi markalarda çok alternatif var...
Cevap veren arkadaşlara da teşekkürler...

Mengu16
03 Ekim 2012, 10:56
Eyvallah eski BRETON lar ile yenileri arasında da görüntü açısından ciddi farklar var, Yenileri şu anda Mondial ve Asya ile birebir aynı olmuş. 2007 de satılan Breton da şanzumanda cam yağ göstergesi yok mesela... fakat o dönem satılan diğer markaların Çelik dahil KUBA dahil hepsinde şanzuman yapısı daha büyük ve minik cam yağ kontrol detayı var...

Motorların 60-70 KM süratten sonra çok titrediğini biliyorum. Bu makinanın yapısı gereği böyle fakat alt devirlerdeki torku ve bu süratler arasındaki ivmelenmesi beni tatmin ediyor. Yeterli yani benim için... Son sürate de takılmıyorum bu durumda... Çok hızlı gitmesi sorun değil benim için...

Tamamen göz zevki ve keyif için aldığımdan aralarında en sağlamı hangisidir onun kararını vermeğe çalışıyorum. (Bu motordan da ne göz zevki alacaksın dimi :) Bildiğin köylü modeli)

Şu karara kesin vardım. 2011 öncesi satılan Breton dahil hepsi şu anda şanzuman yapısı dahil değişmiş durumda... Birde bölgesel olarak hangi bayi güçlü ise o daha çok satılmış ve Şu daha iyi bu daha iyi gibi yorumlarında çıkmasına sebep olmuş. Çelik bazı yerlerde mumla arasanız bulamıyorsunuz, kesinlikle Breton diyor bir arkada, bir diğeri de kesinlikle ÇELİK diyor... Çeliğin web sayfasında bayi listesine bile ulaşamıyorum vs...

Servis konusu aklımın en baş köşesinde olduğundan bilindik marka olsun diyorum, sonrada hepsi aynı parçalar zaten biri birine uyar al hoşuna gideni bak yoluna moduna giriyorum..

Klasik görüntüden yanayım, yeni eksoz ve çelik jant alacak olsam Honda Yamaha gibi markalarda çok alternatif var...
Cevap veren arkadaşlara da teşekkürler...
Şanzıman yapısının değişik olduğu kanısına nasıl vardınız, bu motorların şanzımanının ne kadar basit yapıda olduğunun farkındamısınız ? şanzıman yapılarının değişmesi söz konusu değil özellikle 125'liklerin.

hekimoglu78
03 Ekim 2012, 11:03
Mesela şu işaretlediğim alanda saldaki Mondialin motorunda olan giriş diğerinde yok, bu konuda bilgisi olan var mı?

http://e1210.hizliresim.com/12/3/dm38t.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Fakat 2007 herkezin çok övdüğü BRETON da da böyle bir giriş var..

http://e1210.hizliresim.com/12/3/dm3b6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Mengu16
03 Ekim 2012, 11:17
Ben görüyorum ama o girişi.
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/09/100-mg-prince-7.png
http://e1210.hizliresim.com/12/3/dm38t.jpg
Silindir kapağındaki şey diyosanız katalizöre gidiyo o.

hekimoglu78
03 Ekim 2012, 11:22
Evet mondial da var eski Breton lar da da var fakat Orjinal Honda da ve yeni 2012 MOTORAN da yok... Tam olarak ne işe yarar bilen var mı?

http://b1210.hizliresim.com/12/3/dm3k5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

fat280
03 Ekim 2012, 12:56
Evet mondial da var eski Breton lar da da var fakat Orjinal Honda da ve yeni 2012 MOTORAN da yok... Tam olarak ne işe yarar bilen var mı?

http://b1210.hizliresim.com/12/3/dm3k5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

emisyon değerini düşürmeye yarıyor o yani euro 3 dedikleri şey o egzozdan çıkan gazın doğaya daha az zara vermesi sağlanıyor bu sayede ve motor bir nebzede olsa az yakıyor ve hp ve torku az düşüyor motorun

MaMi_33
03 Ekim 2012, 13:22
geri dönüşüm değilmi o

hekimoglu78
03 Ekim 2012, 15:51
Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm :)
Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(

http://g1210.hizliresim.com/12/3/dm825.jpg

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış :) Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım.

MaMi_33
03 Ekim 2012, 15:54
Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm :)
Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(

http://g1210.hizliresim.com/12/3/dm825.jpg

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış :) Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım. emisyon zımbırtısını iptal edebiliyorsun

hekimoglu78
03 Ekim 2012, 16:31
Asya da da 2010 ve 2011 yarı yılına kadar aşağıdaki motor satılmış ama şimdiki yenileri yeni mondialler ile aynı :( Asyada hem fiyat uygun hemde deli gibi ödeme seçeneği var. Bonusa 36 ay taksit yapıyorlar ;)

http://d1210.hizliresim.com/12/3/dm975.jpg

Mengu16
03 Ekim 2012, 17:17
Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm :)
Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(

http://g1210.hizliresim.com/12/3/dm825.jpg

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış :) Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım.
Malzeme kalitesi bence iyi yönde değişti, özellikle mondialde.

nemesis-83
14 Ocak 2021, 23:23
off bu cg nası bişey 37 yaşıma geldim hastalık gibi sardı beni aldım bitane 91 model honda. akşam evdeyken sabah olsun motoru göreyim diye bekliyorum töbe yarabbim

ulkerhan
14 Ocak 2021, 23:46
mal gibi okudum. konu hortmuş meğersem.

BloodyBaron
15 Ocak 2021, 00:41
Konu hortmuş ama gene söyleyeyim. Köyde kullanmak için motor ararken köyde Hero Honda CD100 buldum 2000 tlye. Belki pazarlıkla biraz daha iner fiyat. Bakalım yaza doğru almaya çalışacağım. Taş gibi motorlar resmen.