Orijinalini görmek için tıklayınız : drag motoru yapıyoruz cg125
Thunderwolt
02 Ekim 2012, 01:07
draglara hazırlamadan önce motor 200cc idi. draglar icin makinası komple 250 üstü oldu.
motoru soymaya başlıyoruz 30 kg agırlık cıkartıldı.
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0227.jpg
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0226.jpg
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0229.jpg
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0230.jpg
torna işleri
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0234.jpg
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0236.jpg
son ayarlar(dikkat rodaj fan önünde yapılıyor.)
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0241.jpg
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0243.jpg
akhisar 5. ayak
http://a1210.hizliresim.com/12/1/dl27l.jpg
http://a1210.hizliresim.com/12/2/dl330.jpg
.............
bu bizim ilk drag tecrubemizdi gelen motorlar bizden kat kat daha iyi hazırlanmışlardı amac tecrube kazanmak bizim icin ortamı görmek onumuzdeki sezona güzel bi makine cıkarmayı düşünüyoruz. goruşleriniz önemli :)
derecesi 400mt 16.250 sn
birinci motorun derecesi 14.500
ikinci 14.800
üç 15.600
Mengu16
02 Ekim 2012, 01:37
Rölantide rodaj mı olur ? hadi onu geçtim orta devirlerde bile yüksüz çalıştırınca rodaj falan olmaz. En az 100km tam gaz hızlanma ve yüksek devirde kompresyonla yavaşlama yapmanız lazım rodaj için. Bide ağırlıkları attık diyorsunuz ama marş motoru ve akü duruyo.
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0241.jpg
Thunderwolt
02 Ekim 2012, 01:53
Rölantide rodaj mı olur ? hadi onu geçtim orta devirlerde bile yüksüz çalıştırınca rodaj falan olmaz. En az 100km tam gaz hızlanma ve yüksek devirde kompresyonla yavaşlama yapmanız lazım rodaj için. Bide ağırlıkları attık diyorsunuz ama marş motoru ve akü duruyo.
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0241.jpg
sizin dediginiz olay 0 motorda olur hocam. bizim amacımız pistona yer yaptırmak,alıştırmak binip yolda yaptık. aku ve marş motorunuda motoru rahatca calıştıralım orda rezillik cekmeyelim diye ordaki cglerin hepsinde calışma sorunu vardı bizimkisi yan kapagın altına koydugumuz tek dügmeyle işi bitirdik hem böyle daha saglıklı.
airhead
02 Ekim 2012, 01:55
benim fikrim,binicinin oturuş pozisyonu yanlış.Daha yatık pozisyonda olursa daha faydalı olacağını düşünüyorum.tabi bunun için vites ve arka fren mekanizmasını geri çekmek gerekecek.Ayrıyeten acilen seleden kurtulmak lazım.
viper17
02 Ekim 2012, 01:56
sizin dediginiz olay 0 motorda olur hocam. bizim amacımız pistona yer yaptırmak,alıştırmak binip yolda yaptık. aku ve marş motorunuda motoru rahatca calıştıralım orda rezillik cekmeyelim diye ordaki cglerin hepsinde calışma sorunu vardı bizimkisi yan kapagın altına koydugumuz tek dügmeyle işi bitirdik hem böyle daha saglıklı.
+1
5-10 kilo o kadar da farketmez :)
Thunderwolt
02 Ekim 2012, 01:59
toplu hali
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/288267_391875624203232_31729955_o.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------
benim fikrim,binicinin oturuş pozisyonu yanlış.Daha yatık pozisyonda olursa daha faydalı olacağını düşünüyorum.tabi bunun için vites ve arka fren mekanizmasını geri çekmek gerekecek.Ayrıyeten acilen seleden kurtulmak lazım.
aynen hocam kafamızda farklı projeler var şase icin biz bu motoru 2 haftada hazırladık. şuan toplu halde
"Herkez artist" yazmışsınız ama "Herkes artist" olacak doğrusu :)
erimozel
02 Ekim 2012, 02:47
Adamlar emek vermiş, güzelim motoru toplamışlar siz üstündeki yazılara takılıyorsunuz, rodajına sert bir dille yanlış diyorsunuz araştırmadan. Bu tavırlar hoş değil, insanların hevesini kırmanın anlamı yok. Bence gayet güzel olmuş, ilk defa için hiç fena değil. Elinize sağlık. Herhangi bir yardımımız olursa İTÜ Formula SAE atölyesinde her zaman mühendis desteğiniz hazırdır.
Tebrikler dostum guzel is yapmissiniz.
Genelde bu tarz motorlara binenler apaci, sen en azindan ugrasip profesyonel bi is yapmaya calisiyorsun.
Bu yuzden sana saygim tamdir.
BLACK_ICE
02 Ekim 2012, 13:37
olmuş olmuş elinize sağlık benim ev arkdaşımdada vardı breton süper gidiyolar ya gitmicem demiyo arkdaş motor
Thunderwolt
02 Ekim 2012, 23:07
Tebrikler dostum guzel is yapmissiniz.
Genelde bu tarz motorlara binenler apaci, sen en azindan ugrasip profesyonel bi is yapmaya calisiyorsun.
Bu yuzden sana saygim tamdir.
caddelerde asfaltlarda yarışacagımıza pistlerde yarışıyoruz. teşekkurler hocam :)
buberk
02 Ekim 2012, 23:28
Helal olsun elinize sağlık saygı duyulacak uğraşlar bunlar :thumleft:
berk_cglr
02 Ekim 2012, 23:42
150 cc lik motoru 200 lük yada 250 lilik yapmak kaça patlıyor peki
Mengu16
02 Ekim 2012, 23:48
Bi soru da ben sorayım :cherry: balansörlü cg 125'i 200'lük yapmak istersek 200'lük silindire uygun balansör dişlisi var mı ? balansörü değiştirmeden silindiri büyütünce titreşim açısından iyi olmaz heralde.
Thunderwolt
02 Ekim 2012, 23:54
150 cc lik motoru 200 lük yada 250 lilik yapmak kaça patlıyor peki
kranka kadar ineceksen 600 700 civarı cıkabilir. tabi yaptırdıgın ustayada baglı işçiligi temiz ve güzel yapmalı yoksa motor yürümez.
kullanacagın parcalar:200cc krank yüksek stronglu olsun. 200cc silindir piston 63.5 olursa daha saglıklı uzun ömürlü olur. 200cc vtc subaplı üst kapak. 200cc sheng wey karburatör. 200cc debriaj tası komple ve yag pompası. parcaları zongshen bulursan daha saglıklı uzun ömürlü olur ve motor cok rahat zorlanmadan tek kişi 145 150ye cıkabilir. ve şimdiki haline göre cok az yakar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Bi soru da ben sorayım :cherry: balansörlü cg 125'i 200'lük yapmak istersek 200'lük silindire uygun balansör dişlisi var mı ? balansörü değiştirmeden silindiri büyütünce titreşim açısından iyi olmaz heralde.
balansörle silindirin alakası yok hocam. balansör kranga baglı yeni teknoloji 200cc balansörlü kranklar var tabi balansör denen lanet şey kranka yük bindirerek zor devir ceviriyor. debriaj tasını acın kartelin ön tarafında yag pompasına baglı balansör dişlisi var o dişliyi cıkardıgınızda balansör iptal olur motor daha iyi gaz yer ve hızda 10 km gibi fark olur birazda titreşim :)
berk_cglr
03 Ekim 2012, 00:04
peki ben istanbuldayım motoru sokup kargoya yollasam bana yardımcı olma sansın varmı 140 yapıcak gıbı olmasını ıstıyorum
Thunderwolt
03 Ekim 2012, 00:13
peki ben istanbuldayım motoru sokup kargoya yollasam bana yardımcı olma sansın varmı 140 yapıcak gıbı olmasını ıstıyorum
yardımcı olurum hocam benım ustaya motoru komple otobusun altında gonderirsin komple 200cc yapar gönderir sadece yapmak bitmiyo onun ayarıda var. telefonumu atıyorum pmden ararsın.
Mengu16
03 Ekim 2012, 00:13
peki ben istanbuldayım motoru sokup kargoya yollasam bana yardımcı olma sansın varmı 140 yapıcak gıbı olmasını ıstıyorum
Bence motoru söküp otobüse koyup gaziantepe gitsen motorun on numara olur, orda cg doktorları var :cherry:
Bu amcam doktormuş :queen:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/620361_460957223937517_1033267966_o.jpg
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=460957223937517&set=a.399894306710476.99326.244306812269227&type=1&theater
Thunderwolt
03 Ekim 2012, 00:16
Bence motoru söküp otobüse koyup gaziantepe gitsen motorun on numara olur, orda cg doktorları var :cherry:
Bu amcam doktormuş :queen:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/620361_460957223937517_1033267966_o.jpg
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=460957223937517&set=a.399894306710476.99326.244306812269227&type=1&theater
bize şanlıurfadan motor gönderiyorlar yaptırmak icin. ustadan ustaya degişir tabi.
harun27
03 Ekim 2012, 00:28
Gaziantepte bunların şimdilik 325likleri var maksimum ilerde 600 cc cg felan görürsem şaşırmam... Ha bide 100 cc alıp motoru 200 250 cc ye ceviren insanlar var ki bunlar tam bir vergi kaçakçılarıdır ruhsata motor hacimlerini işletmedikleri sürece...
viper17
03 Ekim 2012, 00:39
Gaziantepte bunların şimdilik 325likleri var maksimum ilerde 600 cc cg felan görürsem şaşırmam... Ha bide 100 cc alıp motoru 200 250 cc ye ceviren insanlar var ki bunlar tam bir vergi kaçakçılarıdır ruhsata motor hacimlerini işletmedikleri sürece...
Ruhsata cc işletme diye bir şey TR de yok. Tr de zorunluluk harici motor değiştirmek bile yasak. Adamlar az bile yapıyor bence.
ERROR88
03 Ekim 2012, 00:39
ne goruyor acaba son hızda bı tane mondıal gormustum e5 de gecene kadar motorun anasını aglattım ne yapmıssa adam ne gıdıyordu be arka stop ledlı ıdı modelını bılemıcem 140 goruyordu alet helal olsun dedım yanından gecerken 143 ıle o kadar yanıı yata yata gıdıyordu
Thunderwolt
03 Ekim 2012, 00:52
ne goruyor acaba son hızda bı tane mondıal gormustum e5 de gecene kadar motorun anasını aglattım ne yapmıssa adam ne gıdıyordu be arka stop ledlı ıdı modelını bılemıcem 140 goruyordu alet helal olsun dedım yanından gecerken 143 ıle o kadar yanıı yata yata gıdıyordu
benım motorum 170e kadar cıkıyor. cglere turbo ve nitro takarak 190lara cıkanlar var ama bu şaseyle o hızlara cıkmak akıllı adamın işi degil.
Adamlar emek vermiş, güzelim motoru toplamışlar siz üstündeki yazılara takılıyorsunuz, rodajına sert bir dille yanlış diyorsunuz araştırmadan. Bu tavırlar hoş değil, insanların hevesini kırmanın anlamı yok. Bence gayet güzel olmuş, ilk defa için hiç fena değil. Elinize sağlık. Herhangi bir yardımımız olursa İTÜ Formula SAE atölyesinde her zaman mühendis desteğiniz hazırdır.
İTÜ sae takımında avukat mı yetişiyor?
aga drak motorlarında neden ayna yok?
arkadan geleni görüpte morali bozulur diye mi?
maxi97
03 Ekim 2012, 01:46
abi normalde pist yarışlarında far, ayna hatta yan ayaklık bile çıkarılır. ciddiyim.
Mengu16
03 Ekim 2012, 07:41
balansörle silindirin alakası yok hocam. balansör kranga baglı yeni teknoloji 200cc balansörlü kranklar var tabi balansör denen lanet şey kranka yük bindirerek zor devir ceviriyor. debriaj tasını acın kartelin ön tarafında yag pompasına baglı balansör dişlisi var o dişliyi cıkardıgınızda balansör iptal olur motor daha iyi gaz yer ve hızda 10 km gibi fark olur birazda titreşim :)
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?
harun27
03 Ekim 2012, 08:20
Ruhsata cc işletme diye bir şey TR de yok. Tr de zorunluluk harici motor değiştirmek bile yasak. Adamlar az bile yapıyor bence.
Walla abi bu millet boşuna 100 cc üstüne 6 ayda bir vergi veriyo... O zmn herkes 100 cc alırbuyutur motorunu istediği gibide biner yani
adem80
03 Ekim 2012, 08:27
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?
aynen bu soruya katılıyorum. Parlak fikirlerim varda :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:22 ----------
Walla abi bu millet boşuna 100 cc üstüne 6 ayda bir vergi veriyo... O zmn herkes 100 cc alırbuyutur motorunu istediği gibide biner yani
engel olanmı var? Çok vergi ödemek istiyosun herhalde? Zaten 1.700 liralık benzinin üstü vergi. Vergiden anamız ağlamış. Sende diyosun 100 cc motoru cc büyütürsek vergi kaçırmış olmuyomuyuz? Bırakın bu işleri. İçimiz dışımız vergi olmuş zaten.
kingcüneyt
03 Ekim 2012, 10:09
arka dişli 38 mi yapıp girdiniz drag yarışına :) drag yarışına gireceksen 63,5 motorla baş edemezsin 72 ve 74 lük motorlarla yani oda 300 350 cc yapıyor:)
fat280
03 Ekim 2012, 10:23
aynen bu soruya katılıyorum. Parlak fikirlerim varda :)
adem abi titanı 200cc mi yapacan yoksa yeni planda :)
viper17
03 Ekim 2012, 12:33
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?
Motor bloğuna ve takacağın silindirin büyüklüğüne bağlı.
[Turan]
03 Ekim 2012, 13:24
Helal olsun. Motoru şekilden şekile sokup otobanda üstüne yatmayıp adam gibi draglara katılıyorsunuz inşallah başarılı olursunuz. :cat:
Mengu16
03 Ekim 2012, 17:23
Motor bloğuna ve takacağın silindirin büyüklüğüne bağlı.
63.5mm'lik silindir sığarmı ki bizim 125mx'e :)
Thunderwolt
03 Ekim 2012, 20:29
arka dişli 38 mi yapıp girdiniz drag yarışına :) drag yarışına gireceksen 63,5 motorla baş edemezsin 72 ve 74 lük motorlarla yani oda 300 350 cc yapıyor:)
arka dişli 33 farklı debriaj var cok biliyosan sen yapta görelim kaç yapıyosun draglarda şanlıurfanın draglık motoru bile 63.5 senin taktıgın 72lik piston 63.5 pistonun 2 katı agırlıgında krankgın cevirdigi devirden çalıyor. kral bi 63.5 senin o bahsettigin 72lik motoru yer bitirir. senle daha oncede tartışmıştık mesajların geçmişine bak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
63.5mm'lik silindir sığarmı ki bizim 125mx'e :)
her motorun blog agzı farklı boyutlarda mesela kuba citanınki 70mm bretonun 68mm çeliklerin 65mm. senin motora 63.5 oturtmak icin kartelin agzını genişletmek gerekebilir bide pimler uycakmı 63.5 pistonun pimi 15, 125 krankın pimi 13. bence 125mxe güzel bi usta vt 150lik silindir set taktır hocam yola devam saglıklı güzel bi motor olur.
Mengu16
03 Ekim 2012, 20:31
arka dişli 33 farklı debriaj var cok biliyosan sen yapta görelim kaç yapıyosun draglarda şanlıurfanın draglık motoru bile 63.5 senin taktıgın 72lik piston 63.5 pistonun 2 katı agırlıgında krankgın cevirdigi devirden çalıyor. kral bi 63.5 senin o bahsettigin 72lik motoru yer bitirir. senle daha oncede tartışmıştık mesajların geçmişine bak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
her motorun blog agzı farklı boyutlarda mesela kuba citanınki 70mm bretonun 68mm çeliklerin 65mm. senin motora 63.5 oturtmak icin kartelin agzını genişletmek gerekebilir bide pimler uycakmı 63.5 pistonun pimi 15, 125 krankın pimi 13. bence 125mxe güzel bi usta vt 150lik silindir set taktır hocam yola devam saglıklı güzel bi motor olur.
Krankı 200'lük zongshen takarım sorun değil, karter ağzını genişletmek gerekmiyosa gerisi kolay.
Thunderwolt
03 Ekim 2012, 20:33
Krankı 200'lük zongshen takarım sorun değil, karter ağzını genişletmek gerekmiyosa gerisi kolay.
gerekebilir tornada basit işlem. tabi orjinal karteri bozmak istemiyorsan 200luk sag sol kartel satılıyor. biraz tuzlu.
sakinseytan
03 Ekim 2012, 20:55
güzel bi çalışma olmuş elinize saglık.abuk subuk yorumlar yazanlar olmuş cok tip insanlar var malesef.
ama 125lik motoru olanlar gaza gelmiştir vala insanın söküp cc yükseltesi geliyo:)
balansör sadece tek silindirin titreşiminimi kısıyo?ben krankın tur atmasını rahatlatıyo diye düşünmüştüm
benim xt de balansör var bi 3kilo :P onu takarken cok anlamsız bulmuştum ama mühendisi yaptıysa vardır bildigi diyip taktım:)
paylaşım için saol
Thunderwolt
04 Ekim 2012, 23:31
buyrun beyler tepeden bi fotograf atayım size.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/620966_355272934549380_1695309080_o.jpg
greyhorse
08 Ekim 2012, 21:44
başlangıç olarak güzel bir iş çıkarmışsınız.Drag motoru nasıl olmalı fikir vermesi açısından
JB0N90ZUO8
v5xYDHYZ5_w
YTQgMgV3eDDvA
Veriler gayet iyi gozukuyor basarilar. 125cc Ybr motorunda hacim artisi mumkunmudur acaba ? 175 cc falan tesekkurler
kingcüneyt
08 Ekim 2012, 22:58
arka dişli 33 farklı debriaj var cok biliyosan sen yapta görelim kaç yapıyosun draglarda şanlıurfanın draglık motoru bile 63.5 senin taktıgın 72lik piston 63.5 pistonun 2 katı agırlıgında krankgın cevirdigi devirden çalıyor. kral bi 63.5 senin o bahsettigin 72lik motoru yer bitirir. senle daha oncede tartışmıştık mesajların geçmişine bak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
her motorun blog agzı farklı boyutlarda mesela kuba citanınki 70mm bretonun 68mm çeliklerin 65mm. senin motora 63.5 oturtmak icin kartelin agzını genişletmek gerekebilir bide pimler uycakmı 63.5 pistonun pimi 15, 125 krankın pimi 13. bence 125mxe güzel bi usta vt 150lik silindir set taktır hocam yola devam saglıklı güzel bi motor olur.
63.5 200 luk motorla 72.yîmı gececen hakketten sen bu işı bılysun mesaj yazmaya gerek kalmadı
Thunderwolt
12 Ekim 2012, 23:01
63.5 200 luk motorla 72.yîmı gececen hakketten sen bu işı bılysun mesaj yazmaya gerek kalmadı
ben öyle bişey demedim neyin kafasindasın ? sen git ybrye 145 150 km yaptır :cherry:
Mengu16
13 Ekim 2012, 23:03
Bu cg tarzı motorların benzin deposunun iki kanadı arasındaki bağlantı baya yüksekte kalıyo acaba benzin az kaldığında benzin musluğunun olmadığı taraftaki benzin depodan nasıl çıkacak ? motoru yan yatırıp karbüratöre benzin dolmasını mı bekleyeceğiz ikide bir.
speed_dream
28 Kasım 2012, 14:58
başlangıç olarak güzel bir iş çıkarmışsınız.Drag motoru nasıl olmalı fikir vermesi açısından
JB0N90ZUO8
v5xYDHYZ5_w
YTQgMgV3eDDvA
o neydi öyle yaw hayapusayla yarışır walla bu :queen:
erensipahi
07 Aralık 2014, 14:15
şu 2 zamanlı motorlardan ülkemizde yok çok şansısız be
motorcu48
07 Aralık 2014, 14:40
iyi çalışma elinize sağlık
serkanADH13
07 Aralık 2014, 14:43
Amma HORLAMIŞ HEEE :)
__________________________________________________ ____________________________________
iki zamanlıların atasıdır,
YAMAHA RX135 KİNG,
2 ZAMANLI 6 VİTES AŞIRI GÜÇ,
Alın Size FABRİKA ÇIKIŞLI MODİFİYE MOTOSİKLET...
http://i.hizliresim.com/4ZR8rJ.jpg (http://hizliresim.com/4ZR8rJ)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO