sakinseytan
22 Eylül 2012, 13:26
Meraba arkadaşlar tam olarak kaç ay oldu bilmiyorum ama 7-8 ayı aşkındır xt 600 ü toplamaya çalışıyorum.
Ve bu süre zarfında xt 600 ün bütün anatomisini ezberlemiş bulunuyorum.Bi kaç başlık altında yazmıştım burda sorunlarını hatırlayanlar olabilir.
Motorun bir sorunun yüzünden deiştirmedigim parcası kalmadı ve sorunu buldum en son sorunun ne oludugunu yazıcam cok sacma bişi.
XT 600 e yapılan işlemler.
Krank kolunda hafif boşluk vardı 2.el temiz sorunsuz krank ile deişti.
piston sekmanlar deişti.
silindir yeniden sıfır çakıldı.
sol motor blogunda kaynaklı yer vardı başka blok takıldı.
orta dişli arka süspansiyon deişti.
marş motoru revize edildi.
marş rublesi ve yatagı deişti.
marş rolesi ve jarz regulatörü deişti.
km ve devir saati deişti.
devriyaj tası, sac ve balataları deişti.
yağ pompası ve karşılıgındaki dişli deişti.
vites kolunun karşılıgındaki hilal parca deişti, blok içinde.
karbüratör deişti.
hava filtresi sinyaller buji ve yagı 4-5 kez deişti.
egzantrik zinciri deişti.
üst kapak tornada revize edildi ve yag kanalları itinayla temizlendi.
fren mekanizmaları sökülüp temizlendi.
kabüratör manifoltları 2.kez deişti.sök taka dayanamadı.
Saydıklarım kaba taslak unutmuş olduklarım olabilir.motor konple olarak 3 kez üst kapak 15-20 kez söküldü.
Sorun ama tekti ve bu işlemlerden sonra yine sorun devam etti.
Yüksek devirde boguluyordu.
Tamirciler saolsun cevabı bulamadı bu işlemlerin bi kısmı tamircide yapıldı ve her tamirciden geldiginde ben tekrar söküp yaptım bujiyi bile sıkmaktan acizler cünkü.
Herneyse bunca süre zarfında hiçbir tamircinin benden iyi xt mi yapamıyacagını anladım.
Ve onlar sayesinde bir tamirci oldum.
Elektrik tesisatını gözümü kapayınca görüyor krankın dönüşünü ve ateşleme döngüsünü hisseder oldum.,
Maddi acıdan parcalandım haliyle ama ögrendiklerimin yanında hiç önemli deil.ufak tefek şeyler kaldı şuan ha sorun nemiydi başından beri söyliyim.
Motosikletin koltugunun altındaki çıkıntılar koltuk altında bulunan hava filtresinin ucundaki plastigi sıkıştırıp hava almasını engelliyo
bu sorunu bulmak 8 ayımı aldı :) benzin deposunu temizlemek ve yeni karbüratör almak hepsi boşuna krankı bile deiştirmeyebilirdim.
Herneyse motor sayesinde 2-3 kilo verdim ve sabrıma sabır katıldı :)
Değdimi değdi 1-2 viteslerde kafaya geliyo benim için önemli olan mekanigi dışına pek önem vermem.
Fotolarını demin çektim bi kaç tur atabilicek kadar vaktim var araziye sokmak için çok sabırsızlanıyorum.
http://imageshack.us/a/img267/8246/sdc10636p.jpg
http://imageshack.us/a/img716/5790/sdc10637t.jpg
http://imageshack.us/a/img542/1029/sdc10638.jpg
http://imageshack.us/a/img844/3756/sdc10639l.jpg
http://imageshack.us/a/img443/3857/sdc10640i.jpg
Ve bu süre zarfında xt 600 ün bütün anatomisini ezberlemiş bulunuyorum.Bi kaç başlık altında yazmıştım burda sorunlarını hatırlayanlar olabilir.
Motorun bir sorunun yüzünden deiştirmedigim parcası kalmadı ve sorunu buldum en son sorunun ne oludugunu yazıcam cok sacma bişi.
XT 600 e yapılan işlemler.
Krank kolunda hafif boşluk vardı 2.el temiz sorunsuz krank ile deişti.
piston sekmanlar deişti.
silindir yeniden sıfır çakıldı.
sol motor blogunda kaynaklı yer vardı başka blok takıldı.
orta dişli arka süspansiyon deişti.
marş motoru revize edildi.
marş rublesi ve yatagı deişti.
marş rolesi ve jarz regulatörü deişti.
km ve devir saati deişti.
devriyaj tası, sac ve balataları deişti.
yağ pompası ve karşılıgındaki dişli deişti.
vites kolunun karşılıgındaki hilal parca deişti, blok içinde.
karbüratör deişti.
hava filtresi sinyaller buji ve yagı 4-5 kez deişti.
egzantrik zinciri deişti.
üst kapak tornada revize edildi ve yag kanalları itinayla temizlendi.
fren mekanizmaları sökülüp temizlendi.
kabüratör manifoltları 2.kez deişti.sök taka dayanamadı.
Saydıklarım kaba taslak unutmuş olduklarım olabilir.motor konple olarak 3 kez üst kapak 15-20 kez söküldü.
Sorun ama tekti ve bu işlemlerden sonra yine sorun devam etti.
Yüksek devirde boguluyordu.
Tamirciler saolsun cevabı bulamadı bu işlemlerin bi kısmı tamircide yapıldı ve her tamirciden geldiginde ben tekrar söküp yaptım bujiyi bile sıkmaktan acizler cünkü.
Herneyse bunca süre zarfında hiçbir tamircinin benden iyi xt mi yapamıyacagını anladım.
Ve onlar sayesinde bir tamirci oldum.
Elektrik tesisatını gözümü kapayınca görüyor krankın dönüşünü ve ateşleme döngüsünü hisseder oldum.,
Maddi acıdan parcalandım haliyle ama ögrendiklerimin yanında hiç önemli deil.ufak tefek şeyler kaldı şuan ha sorun nemiydi başından beri söyliyim.
Motosikletin koltugunun altındaki çıkıntılar koltuk altında bulunan hava filtresinin ucundaki plastigi sıkıştırıp hava almasını engelliyo
bu sorunu bulmak 8 ayımı aldı :) benzin deposunu temizlemek ve yeni karbüratör almak hepsi boşuna krankı bile deiştirmeyebilirdim.
Herneyse motor sayesinde 2-3 kilo verdim ve sabrıma sabır katıldı :)
Değdimi değdi 1-2 viteslerde kafaya geliyo benim için önemli olan mekanigi dışına pek önem vermem.
Fotolarını demin çektim bi kaç tur atabilicek kadar vaktim var araziye sokmak için çok sabırsızlanıyorum.
http://imageshack.us/a/img267/8246/sdc10636p.jpg
http://imageshack.us/a/img716/5790/sdc10637t.jpg
http://imageshack.us/a/img542/1029/sdc10638.jpg
http://imageshack.us/a/img844/3756/sdc10639l.jpg
http://imageshack.us/a/img443/3857/sdc10640i.jpg