PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Cbr 250 incelemesi ve fotoğraflar



Deryali
15 Eylül 2012, 17:00
http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/48ec5e15f2ea4405819a5cd8bbc0145a.jpg

Honda Cbr250, Tek silindirli, sıvı soğutmalı, 26hp gücü ve 162kg ağırlığında olan bu spor motosiklet.

http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/3ed7bf35e2e243c39ece6cdc95c0e4ab.jpg
Tasarım olarak VFR1200'e benzetilmiş, hani biraz daha gövdeyi kalın yapıp arkayada 160'lik lastik taksalarmış 600'lük görünümüne epey yaklaşacakmış. Ancak kim ne dersen desin motor 250cc olduğunu belli ediyor.

http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/f176a9b6638f40b488482f2af4bd78a9.jpg
Yepyeni harika göstergeleri, geliştirilmiş motor teknolojisi, yakıt ekonomisi, uygun parça fiyatları ve geniş servis ağı ile bu motor Türkiye şartlarında oldukça tercih edilesi bir model haline gelmiş durumda.

http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/72b0b902f7e44825808405b761b4f9a3.jpg
Ekonomiden bahsetmişken biraz rakamlara değinebiliriz, Örneğin 100'km 'de 3.0 ile 3.5 litre arasında ortalama yakıt tüketimi var, Eğer 100km hızlarda seyrederseniz 3 litrelere kadar düşüyor, ancak sürekli son hız da gitmeye çalışırsanız yakıt artıyor ancak bu artış korkulacak düzeylere hiç bir zaman çıkmıyor.

http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/8067741216934c2ba27eb5b775a584c6.jpg
1000km bakımı, 60Tl tuttu, 6bin bakımında ise yine 60tl civarında bir bakım parası ödüyorsunuz. Motoru düşürüp devirirsenizde serviste sizi bir öcü beklemiyor, bazı karenaj parçaların rakamları bile 3 haneli seviyelere ulaşmıyor.


http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/d367a9641f2e4c50b300359d17d1f817.jpg
Sadece bir başlangıç motoru değil
İstanbul'da işe gidip gelmek için çok ideal bir araç, sizi her türlü hava koşullarında başarı ile taşıyor, şehir içindeki kıvraklığı kadar yüksek hızlardaki verdiği güven de takdire değer.

Gazı açtımanızla 160'a gelmeniz her türlü koşulda mümkün. Ben uzun yol olarak Ankara'ya gidip geldim. Uzun yolda da herhangi bir yoruculuğu söz konusu değil. Bu sebeple joker motor diyebiliriz.

Frenlemeleri oldukça başarılı, kolay kolay kaymıyorsunuz, virajlarda herşeyi ile motor size teslim. Sürüş keyfi üst düzeyde. Her devirde cbr250 hakkını veriyor.
http://www.motojektif.com/photos/blog/deryali/97ae36f42d654261845e57e4423e619d.jpg




Yakışıklı bir motor ama sesi yok, hani tamam bazen 1 ve 2. viteste 10bin devirlere geldiğinizde ortalığı yırtıcak gibi bağırsada o sesi ancak kendisi duyabiliyor :). Buna rağmen çevredikilerin ilgisini tasarımıyla çokça çekebiliyor, ışıklarda durduğunuzda, motoru park ederken yada benzin almaya gittiğinizde mutlaka size birşeyler sormak için yanınıza geliyorlar.

Eksi yanları ?
Her motorun eksik yanları ve bir kusuru vardır, ancak ben bu motorda bir kusur göremedim. Ancak insanın tercihlerine göre eksikleri mutlaka vardır buna her insan kendi karar vermeli. Ben aynaların görüş açısını beğenmemiştim gidip küçük aynalarla destekleyip bu sorunu çözdüm.

Elbette daha fazla bagaj kapasitesi vs insan istiyor ama bu tarz motor kullanacaksanız sırt çantası ile tanışmayı öğrenmelisiniz.

Artçı ile vedalaşın;
Bu motor tek kişi için yaratılmış, artçınızla 30km den daha fazla yollara giderek ona ve kendinize yazık etmeyin. Ne doğru dürüst tutunacak yeri ne konforu var. :) Şahsen ben Cbr250'ye artçı olmak istemezdim.
Buna rağmen bir arkadşımla Cbr ile Bursa'ya gidip geldik her ne kadar çok şikayetçi olmasada o yolu bu şekilde bir daha tekrar gitmek istemezdi :)

Herşey kontrol altında,
Motor size tam hakimiyet veriyor, sizden habersiz bir yere gitmiyor, dizginleri elinize vererek buyur sahip diyor.
Altınızdaki 26 beygir güç düşündüklerinizi size yapmanıza izin veriyor. Yüksek süratlerde sarsıntı ve güvensizlik vermiyor. Bu hızlarda frenlediğinizde de sorun çıkarmadan duruyor.

Lastiklerin iyi olmadığını söyleyenler var, ancak ben 13.000km ye gelmeme rağmen sadece bir kaç kez kayma yaşadım ama o şartlarda her lastik kayardı herhalde. Özellikle ısındığı zaman asfaltı çok iyi tutuyor, 150 ile viraja girdiğim bir yol biliyorum.

Scooter'dan geçiş
Çok değişik ve ilk başta gerçekten zor. Trafik bilginizin yanı sıra artık teknik bilgilerinizi de konuşturmanın zamanı geliyor.
Vites, Debriyaj ilişkisi, motoru kontrol ederken kol ve bacak kuvveti scooter'dan sonra alışık olmadığımız daha bir sürü şey.
Elbette tüm bunlar motorda daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlıyor ve kısa sürede alışıyorsunuz.

Bagaj konusunu ben Depo üzeri çanta ve sırt çantası ile çözüyorum oldukçada iş görüyor.

Kimler tercih etmeli.
En doğru motor sizin tüm ihtiyaçlarınızı maksimum oranda karşılayabilen bir motordur. Cbr 250'yi kullanım amacınıza uyup uymadığını tartarak tercih edebilirsiniz. Ekonomi, Tasarım, Teknoloji, sizin kullanım amaçlarınızı etkiler mi bilmiyorum ancak Cbr250 ile mesela

Şunları yapabilirsiniz.
İşe gidip gelmek için ideal, Arada sırada uzun yollar yapabilirsiniz ve yorulmazsınız, Arkadaş toplantılarına katılır, küçük gezilere gider, yanlızlığınızda istediğiniz yere özgürce teker çevirirsiniz, Tasarım ve estetik mutlu olmanızı sağlar, motor sürüş keyfi yaşatır. Serviste mutsuz tablolarla karşılaşmazsınız.

Şunları yapamazsınız
Artçı taşıyamazsınız, taşısanı da bu iki tarafıda mutlu etmez, bagajı doldurup uzun yollara çıkamazsınız çünki bagaj taktığınızda tüm karizma biter (tercih eden arkadaşlar var saygı duyuyorum), ayrıca yüksek hızlarda (160km/hz üzeri sürekli ) yolculuk yapamazsınız

Netice itibari ile;
Kontağı açtığınızda aklınızda acaba motorumda bir sorun varmı, beni yolda bırakırmı acaba şurası sorun çıkarır mı diye düşünmüyorsunuz, hatta o kadar güveniyorsunuz ki acaba radyotörün suyu eksilmiş mi diye bile hiç bir konuya endişe etmiyorsunuz, size bu güveni Honda markası mı yoksa Türkiye'deki servis ağımı veriyor bilmiyorum ama bu güveni seviyorum.
NOt:

nedenamaya
15 Eylül 2012, 17:17
Bu motosiklet hakkında bilgi arayanlar için güzel bir yazı olmuş.
Paylaşım için teşekkürler

Ramazan Can
15 Eylül 2012, 17:51
bence çok hondacı olmuş...
bana göre vites geçişleri baya sert.. debraj tamburumu yoksa başka bir yermi içinden bazen garip sesler geliyor ve özellikle o ses debraja bastığımızda kesiliyor...
motoru pancar marka su motorları gibi eğzast takıldığında ses veriyor...
arka lastik bana göre daha kalın olmalıydı...
lastikleri bence berbat..üstelik parça fiyatları baya uygunsuz ve bir çok parçası 3 ay öncesine kadar sipariş ile geliyordu...

alınırmı neden alınmasın.. senin dediğin gibi senin isteklerini karşılıyorsa bu motor senin için en iyisidir... senin işine yaramadıktan sonra 1000rr alsan ne yazar.. allah kaza bela vermesin...
,benim görüşlerimde bundan yana...

Çağrı-91
15 Eylül 2012, 18:11
Tekteker çok güzel diyorsun da 250 sınıfında spor motosiklette bu motordan daha güzel bir alternatif var mı?Ninja servis yetersizliği,parça pahalılığı ve fiyat pahalılığı,St ye gelirsek Kanuni'nin St nin imajını hiç etmesi,kötü bisikletçi servisler.Honda ise bunlara karşı Honda ismi ve güveniyle geliyor.Ben de 1 yıldır araştırıyorum 250 cc den küçük motorda tercih Apache rtr 150 dir,250 cc de ise Honda dır.KTM ye bakıyorsun yok 5000 euro fiyat biçiyor yedek parça sıkıntısı var vs.Cruiser bakıyorsun gene ortada motor yok.Kısacası 250 cc ve 150cc de ben motor göremiyorum saydığım 2 motor haricinde.

satoyama
15 Eylül 2012, 18:31
başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka

ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.

işte bu acı oluyor..

tekeriniz düz bassın

KeaSH-07
15 Eylül 2012, 18:38
fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S

Deryali
19 Eylül 2012, 10:37
Ben 2 tane 500lük maxi scooter eskittiğim için aslında balangıç modunda sayılmam, nitekim 100bin km yide motor üzerinde devirdim.
Yinede ilk vitesli deneyimi olduğu için bence güzel bir başlangıç oldu.
Ama dediğinize katılıyorum ilk defa motora cbr250 ile başlayanlar için kesinlikle cbr'ın çıkabildiği süretler fazla. Ve başlangıç seviyesinin üzerinde...


başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka

ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.

işte bu acı oluyor..

tekeriniz düz bassın

platipus
10 Ekim 2012, 19:12
özellikle titreşim konusunda bir ybr ile kıysalayabilir misiniz? rüzgarla mücadele konusunda da fikrinizi almak isterim. zira şu anda ybr kullanıyorum ilk motorum ve cbr 250 ile devam etmek isterim. en çok merak ettiğim kısımlar ise bunlar.
ybr rüzgar konusunda üzüyor ama titreşim konusunda sevindiriyor. cbr 250r bu açılardan nasıl?

_pLay_06
10 Ekim 2012, 20:55
walla ben onu bunu bılmem de yazı super olmus gayet keyıfle okudum bır anda cbr 250e kanım kaynadı =))) ama 1. 87 - 1. 88 boy 103 kılo sanırım cbr 250 de hos olmaz gıbıme gelıyor =))))

kaanklky
10 Ekim 2012, 22:29
bi RegalRaptor DD250e9 veya Hyosung GV250 den Honda CBR250R 'a geçtim... hele ki bu yazıyı okuduktan sonra :) forumdan takip ettiğim kadarı ile Deryali 'nin tecrübesine güveniyorum, tek sorunum çanta olayı... aklıma çok takılıyor, çanta takan var fakat hiç hoş durmuyor, ayrıca menisküs de var bende. chopper pozisyonunda dizler geniş açıda olduğu için dizlerim ağrımıyor, fakat CBR250R da bu sorunu yaşama ihtimalim çok büyük... hala chopperdan tam olarak vazgeçemiyorum, zira hem bagaj olayı hem menisküs nedeni ile...

dogus2006
11 Ekim 2012, 18:30
chopper ayrı supersport ayrı gönülde ne varsa o makul oluyor :)

acun0
11 Ekim 2012, 19:04
yakıt konusunda bir kaç okuduğum yazı ile bilgilendirmek isterim. bu incelemede fazla iyimser yazılmış

Yakıt konusuna gelince, 100 km de 4 lt civarında (3. 7) yakıyor 100 km lik hızla seyir halinde gittiğinde. 120 km yi ya da 7000 kadranı geçtiğinde ve zorladığında 4.5 lt yi bulursun.



tarih : 20-09-2012
motorsiklet : honda cbr 250R
model : 2012
km : 2463

alınan benzin : 38,17 TL
alınan miktar : 8.540 LT
benzin fiyatı : 4,47 TL (shell)
gidilen mesafe : 183 km

ortalama yakıt tüketimi : 0,2086 krş

buna göre hiç te az yakıyormuş gibi gözükmüyor.
honda nc 700 100 km de 3 ile 3,5 en az yakıtı dendiğine göre
yada kawasaki er 6 3,5 ile 4,5 arası yaktığı düşünülünce
cbr 250 nin yakıtı hiçte az değil.

ytcksl
11 Ekim 2012, 20:16
5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.

dogus2006
11 Ekim 2012, 21:51
6000 devirde 3.5 litre yakıyor çok iyi bence

kaanklky
12 Ekim 2012, 00:09
chopper ayrı supersport ayrı gönülde ne varsa o makul oluyor :)

işte ben bu gönül konusunda çok kararsız kaldım :) tek sorunum çantaydı, fakat onuda çözdüm... 50 litrelik bir sırt çantası, olmadı + bir depo üstü çanta ile CBR da rahat edecektim :) fakat chopper da istiyorum bir taraftan... bayağı kararsızım

dogus2006
12 Ekim 2012, 07:27
50 litre sırt çantası CBR'da sana rahatsızlık vermez mi? Depo üstü çanta ve 20 litre civarı çanta çok güzel olur.Çünkü 50 litre çanta sırt ve boyun bölgelerinde ağrı yapar chopper olsa 50 litre olabilirdi.

GokhanUzun
13 Ekim 2012, 18:06
50 lt çanta uzun olacağı için arkadan kaskınıza baskı yapıp rahatsızlık verecektir.
Ne kadar küçük o kadar iyi...

Deryali
17 Ekim 2012, 09:16
5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.

4.9 litreye nasıl çıkardınız anlamadım :)
Ankara'ya gittim geldim 380km sürekli 140-170+ şeklinde gittim. yani sürekli nerdeyse son hız ama totalde 4litreye bile yaklaşamadım.

http://www.motojektif.com/photos/trips/deryali/b5832025ba244693b02a11cb32af77d9.jpg

http://www.motojektif.com/trip/deryali/1/Istanbul---Ankara-yolculugum

knoyal
17 Ekim 2012, 11:16
Gelsede vergi diliminden dolayı cok da ucuz olmaz .300cc ninja 17.500 TL geliyor , yurt dısından motor baktıgımda gercekten üzülüyorum .
fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S

salih425
14 Şubat 2013, 14:24
Güzel anlattım paylaşım için teşekkürler

6PaTLaR
14 Şubat 2013, 16:19
dün bir cbr 250 kullanıcısıyla konuştum 4 l yaktığını söyledi.

sahkaya
15 Şubat 2013, 20:03
güzel anlatım.teşekkürler.kaskınıza bayıldım bu arada

Eagle7
20 Şubat 2013, 22:27
dün bir cbr 250 kullanıcısıyla konuştum 4 l yaktığını söyledi.


Bende cbr 250 kullanıyorum ama 3-3,5L civarı yakıyor 4e çıkarmak için biraz zorlamak gerek

izmirian
21 Şubat 2013, 00:15
işte ben bu gönül konusunda çok kararsız kaldım :) tek sorunum çantaydı, fakat onuda çözdüm... 50 litrelik bir sırt çantası, olmadı + bir depo üstü çanta ile CBR da rahat edecektim :) fakat chopper da istiyorum bir taraftan... bayağı kararsızım

İste bende ayni o noktadayim ne yapacagimi bilmiyorum.

alp_tunay
21 Şubat 2013, 00:50
Gayet güz<el anlatmış arkadaş...
Daha neyin kıyasını isterler?...
Tebrikler deryalı....

6PaTLaR
21 Şubat 2013, 19:53
konuştuğum kişi epey iri biriydi etkisi olabilir.

yashukawa
01 Mart 2013, 14:00
600 km artçı olarak gittim ben birdaha gidermiyim sanmıyorum :)

doganmizrap
13 Mart 2013, 04:21
Hastasıyım :) ama megelli de gönlümü çeldi... Şase falan çok şekil :)
Bi de şu artçı konusu kafamı kurcaladı şimdi ben bu Cbr ı sırf gezebilmek için istiyorum uzun yol için ama 2 kişi tahattur edemedikten sonra benim ihtiyaçlarımı karşılaşmaz ki...

oktay.ck
22 Kasım 2013, 12:41
selam arkadaşlar 16 ASU 05 plakalı motorum istanbuldan satılıktır. ilgilnenlere duyurulur
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-16-asu-05-plakali-memurdan-tertemiz-144660142/detay/