PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2. motoru almak aptallıkmıdır ?



MotoBolu14
02 Eylül 2012, 20:45
arkadaşlar çevremde çok görüyorum 2. hatta 3. motorunu alanları (önceki motorları satmıyorlar) neden gerek duyuyorsun diye sorduğumda asfaltta hız yapmak için şu ss aldım arada bir dağa çıkıp hoplamak zıplamak için cross aldım ve bunun gibi şeyler işte mesela adamın altında ybr cbf gibi motor var bununla off road felan yapmaya kalkarsa ne olur illaki crossmu almak lazım ??

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

yazmayı unutmuşum tanıdığım tecrübeli abiler bu durumu aptallık olarak görüyor altındaki motorla arada bir offroad yapabilirsin 2. motoru almaya gerek yok dedi ne kadar doğrudur bu ?

Ramazan Can
02 Eylül 2012, 20:46
2. motor olmalı her zaman....

I.Love.Drift
02 Eylül 2012, 20:49
Para p*q sa sorun yok :D

MotoBolu14
02 Eylül 2012, 20:50
2. motor olmalı her zaman....

niye peki ne gerek varki 2. motor almaya ?

Arda_Karaca
02 Eylül 2012, 20:52
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/66171-cbf150-bu-daga-cikar-mi.html

Yapan yapıyor.

atid
02 Eylül 2012, 20:54
ekonomik sıkıntısı olmayan biri için değildir. motoru almakla iş bitmiyor. durduk yerde para yakar motorlu taşıtlar. (sadece bizim ülkemizde böyle bu durum belki de bilemiyorum) :sunny:

EmrE_09
02 Eylül 2012, 20:55
Bende para cok olsa sehir icinde maxi scooter alirim,sehir disi,gezmelik chopper alirim.ybr yle,cbf yle offroad yaparsin ama motora yazik olur.cok zorlanirsa ariza cikarabilir

MotoBolu14
02 Eylül 2012, 20:58
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/66171-cbf150-bu-daga-cikar-mi.html

Yapan yapıyor.

abi adamlar çok iyi çıkmışlar peki bunun aynısı gibi bir yolu ybr 125 esd ile çıkmak mümkünmüdür ?

OGUZHANKY
02 Eylül 2012, 21:03
Para varsa tabi sıkıntı yok. Örneğin burda bi abide K1300s + F650 Gs var, hiçte aptal gibi gözükmüyo :cherry: Herkes ister garajında türlü türlü motor olmasını. Ama sıkıntıya girerek 2. motoru almak bence de pek mantıklı değil. Veya 1 tane adam gibi motor alacağına 2 tane dandik motor almak.

acayüp
02 Eylül 2012, 21:08
Aptallıkla alakası yok. İhtiyaç seçim ve imkan meselesi.

Frank Lucas
02 Eylül 2012, 21:21
ben ninja 250 ve scooter kullanıyorum,

ninjayı şehir içinde uzun yolda gezilerde vs kullanıyorum

scooter da market alış verişi,semt içi kısa mesafelerde,iki arkadaş semt içi dolaşıcaksak, sigara almaya,annemi taşımak için vs kullanıyorum.aslında 2. motor gerekli iye düşünüyorum


iki motor almak aptallık değildir, sonuçta bir yarış motoruyla market alışverişi yada cross yapamazsın.

Arda_Karaca
02 Eylül 2012, 21:23
abi adamlar çok iyi çıkmışlar peki bunun aynısı gibi bir yolu ybr 125 esd ile çıkmak mümkünmüdür ?

CBF ile YBR arasında bir fark yok. Sürücüsü niyet ederse scooterda çıkabilir :).

NoMotorNoCry
02 Eylül 2012, 21:28
Cbf ile her türlü offroad yaparsın.Ben 2 sene kullandım.Yol bitti toprak yola girdim , o bitti traktör yoluna , orman yoluna girdim , yer yer kafam kadar taşlar olan 20 km'lik orman yoluna da girdim , yol bitti tarlaya daldım.15 bin km devirdim , bi kere öksürmedi motor.Honda taş gibi motor yapmış arkadaş.İstediğin yola vur gitmem demez.Yalnız cbf'nin yapamıyacağı şeylerden biri aşırı çamurlu yollarda ön çamurluk alçak olduğundan çamur birikip ön tekeri kitler.Bi başka yapamıyacağı şey devhoplayıp zıplamak.

[Turan]
02 Eylül 2012, 21:28
Tam tersine akıllılıktır. :)

Şahsen durumum elverirse ss+cruıser+endruo+cross koyarım garaja :)

Bi goldwingde koymak lazım dünya turu falan yaparız belki bellimi olur :mrgreen:

Ramazan Can
02 Eylül 2012, 21:32
niye peki ne gerek varki 2. motor almaya ?

bir motordan daha iyisi 2 motordur....

yasin.33
02 Eylül 2012, 21:42
imkan olsa bi süper sport + scooter + cross alırım

canerol
02 Eylül 2012, 21:44
bir gün 4 teker istersem bir motor daha alırım :D
para varsa 3 4 5 de olur fark etmez

yasin.33
02 Eylül 2012, 21:49
imkan olsa bi süper sport + scooter + cross alırım

ben çelikle bile çıktım ki dağlık yollara :)

MotoBolu14
02 Eylül 2012, 21:53
arkadaşlar tabiki sizde haklısınız zaten bu fikirleri ben değil çevremdeki abiler söylüyor .herkez ister asfaltta hız yapıp dağda zıplamayı :) hızın ayrı zevki olur zıplamanın ayrı bunun farkındayım benim şu ana kadar sürdüğüm en hızlı motor yamaha fazer oldu onuda nerden baksanız 40 km kadar sürdüm müthiş zevkliydi offroad yapmayı çok isterdim

Tsubasa
02 Eylül 2012, 22:29
cbf 150 im vardı + honda today im =)
cok mesuttuk o zamanlar =)
parasızlıgın gözü kör olsun sattım ikisini de

algilama
02 Eylül 2012, 22:50
şuan da cbf 150 var. evin önünde açıkta duruyor. Bunun yanına bir de önümüzdeki yıl imkanım olursa bir kardeş almayı planlıyorum (cbr 250r yada nc700x). Muhtemelen alacağım bu ikinci motor bir kapalı garajda kalacak (kıyamam çünkü cbf gibi yağmur altında ve mahallenin çocuklarının zulmü altında olmasına). cbf 150 şehir içinde, trafikte müthiş bir motor. az yakıyor, bakımı kolay vs vs. uzun yola da gidecem dersen gidiyor ama en son İstanbul-Edirne yaptığımda (günü birlik) beni zorladı açıkçası. Biraz daha iyisi lazım gibi gelmeye başladı. Bu yüzden haftasonu sağa sola kaçan, haftaiçide şehir içi trafikte takılan biri için bence 2 motor çok mantıklı bir seçim.

marefb
02 Eylül 2012, 23:13
Şu benim makinenin yanında bide bmw yada ktm olsa hiç fena olmazdı valla =))

mstfkrfk
02 Eylül 2012, 23:27
gayet normal bir durum.ama maddi olarak sıkıntı.bende çift motor sahibiyim.çinli cross um var fakat ayda 1 kere kullanmama rağmen senelik 100 lira vergisi,150 lira trafik sigortası ödüyorum.motoru zaten 1000 liraya almıştım,bu ücretleri ödemek koyuyor sadece.ama gerçekten zevk alarak hoplayarak zıplayarak kullandığım bir motor,cbr la ihtiyaçlarımı karşılıyorum.kısaca 2. motor zevkim için var.

tr100a
02 Eylül 2012, 23:36
bende yazayım gerçekleri 100 cc cub vardı bende ısıtmalı elcik alarm motor güçlendirme şanzıman dişli oranları modifiye arka kampanayı diske cevirdim motora parası kadar para harcadım hızı 85 km den 110 km ye cıktı uzun yola da gitmeye başladım ama yan rüzgarlardan fazlaca etkileniyorum güvenli değildim bir kere eşimide etkinliğe götürdüm tehlikenin farkına o da vardı para yok borç çok birde kredi patlattım xciting 500 aldım şimdi güvenli olarak geziyorum ama ilk motorumu nasıl satayım o kadar masraf ettim 1000 tl ye yakarım yine vermem 1500 verseler yinede zarar iyisimi dursun zaten şehiriçinde cub u kullanıyorum daha hesaplı oluyor

herkezin mantıklı bir sebebi vardır

atiTheSun
02 Eylül 2012, 23:39
Aman aptallık mı diye sorma hocam :) Bende ikinci motorumu, var olanı satmadan alacağım için kabul etmiyorum söylediğini.. "Algilama" isimli arkadasin düsündügü iki modeli bende düşünüyorum. Niyetim uzun yol yapmak ve 120 km/h ile rahat gidebilmek. İkinci motorun (şu anki motorum ikinci motor olacak) 100 lira yıllık sigortası, 100 lira mtv ile 150 lira muayene ücreti (yıllık 75 lira) açıkçası korkutmuyor. Şehir içi sağa sola 125 likle gider, hafta sonları uzun yolları daha yüksek cc ile yaparım.. Ki 125'likle dünya turu yapan adamlar olsada, ben rahatına biraz düşkün bir adamım.. Ama daha yüksek cc alana kadar, bununla uzun yol denemelerim olacak elbette.

Bu arada bugün bir tabiat parkına gitmek için oldukça bozuk toprak yoldan bir süre ilerledim. Evet, motorun bozuk yolda arabaya göre kabiliyetleri var ama o yolu bir enduro gibi alamıyorsun. Mucurda rotasını şaşabildigi gibi, çok düşük süratlerle ilerlemek zorunda kalıyorsun. Çamurdan geçtim, bozuk toprak yoldan gittim diye bir commuter, enduro olmaz.. Bir defa derin sudan geçemezsin, enduronun egsoz'u nerde, commuter'in egsozu nerde.. Öyle bir tutkum olsa, enduro alır, salt o amaca uygun yerlere yol alırdım..

MkD
03 Eylül 2012, 00:17
en yaygın örnek şehir içi ulaşım amaçlı ufaklık ve yol için bir canavar almaktır
2. motor konusunda

sedat_57
03 Eylül 2012, 00:34
koyacak yerim olsada 2. hatta 3. motorumu alsam ister aptal desinler ister hasta desinler :P

sezer aykaç
03 Eylül 2012, 01:01
ikinci motosiklet aptallık degildir. önemli olan eye ihtiyaç duydugunu bilmek ve ona göre motosiklet seçmeli.

örnegin iki kişi uzun yola çıkacak birisi için küçük cc zor olur. küçük cc ile 1 saatlik yolculuk bile insana işkence gibi gelebilir.

geçen hafta eşimle beraber gidiş geliş 150 km yol yaptım. cbr125 ile gidip geldik. yolculuk bizi yordu. çünkü gittigim yol yok yokuşlu bir yoldu ve küçük cc ile adeta eziyet çektik. bu hafta aynı yolu tekrar gidecegim ama bu sefer zx6 ile gidecegiz. evet oda iki kişilik yolculuklarda rahat degidir fakat rampalarda asla zorlanmaz bu nedenle yolculuk daha kısa sürede biter.

maddi imkanlar elveriyorsa ikinci hatta ücüncü motosiklet almak akıllıcadır.

türkiye yolları için en ideal silindir hacmi 250 cc dir. hem şehir içi rahattır hemde uzun yolda daha düşük cc ye göre avantajlıdır. maddi durumu el vermeyen arkadaşlar tek motosiklet kullanacaksa ihtiyaçlar dogrultusunda kendine uygun bir model seçmelidir.

Rocknrolla
03 Eylül 2012, 01:26
Ne demiş adam, ayağını yorganına göre uzat.

Pain
03 Eylül 2012, 01:37
bir motordan daha iyisi 2 motordur....

Abi o ne öyle;çirkin kadın yoktur az vodka vardır gibi:D

Bence aptallık filan değil.Motosiklet aynı zamanda bir hobi bir zevktir.İhtiyacın için(2 kişisindir) maxi scooter ya da naked alırsın,dağ taş için yanında kross ya da enduro alırsın.SS te artçı taşımak berbattır,gazlamak için alırsın yine ihtiyacın için maxi scooter alırsın.Tatlı su motorcususundur güzel havalarda motor kullanırsın,normalde arabanı kullanırsın.2 arabası olan pek çok aile var,o zaman külliyen aptallık size göre.Futbolu hepimiz severiz halı saha ayakkabımızın ayrı kramponumuzun ayrı olması aptallık mı.Herkesin zevk ve maddiyatına göre.Eleştirmek bize düşmez.

Thracian
03 Eylül 2012, 01:40
Zaten arkadaşlar da yazmışlar özellikle 600cc ve üstü büyük motor kullananlarda 2.motor çok yaygındır.600 cc ve üstü motorlar şehir trafiğinde hem aşırı yakıt tüketiyorlar hem hantal ve büyükler o yüzden genelde 125 cc civarı 2.bir motor alınıyor şehir içinde kullanmak için bu genelde de bir scooter yada YBR 125 tarzında bir şey oluyor.Bence maddi durumunuz iyi ise gayet mantıklı.Ama 3 ve fazlasını almak için maddi durumunuzun çok çok iyi olması lazım ve yeriniz olması lazım.

Karlıyollar
03 Eylül 2012, 01:51
bence gereksız ona verecegin parayı baska bir işte kullan daha iyi ayrıca ben benim cub ile her türlü yola girdim

Pain
03 Eylül 2012, 01:54
bence gereksız ona verecegin parayı baska bir işte kullan daha iyi ayrıca ben benim cub ile her türlü yola girdim

Bende benim motorla teme giriyorum ama 600 rr la girmek tamamen farklı şeyler.

@Thracian Ek olarak mesela r1 200km nin altında ısınıyor:D.Girsene köprü trafiğine:D

beyaz atlı
03 Eylül 2012, 01:58
cbfle hoplayıp zıplayamazsın dostum hiç bi zaman crossun yerini tutmaz... offroaddan kastın toprak yolda gitmekse gidersin ama ama cross tamamen ayrı bi olay

Jubaa
03 Eylül 2012, 02:14
Paran varsa degil.

serkanADH13
03 Eylül 2012, 02:25
şu anda bahçemde ve garajımda şahsıma ait 3 aileme ait benımkıler ile birlikte 6 motor var :)
cbr 600F 600cc 2006 model,
aprilia cross 125 125 cc 1992 model,
Mondıal cub 110 107 cc 2006 model,
yuki atv 107 cc 2007 model
yuki 125-9 125 cc 2006 model,
kuba 125 125 cc 2012 model

Kanuni Sultan SüLüMaN gibi oldum yahuu :)

atiTheSun
03 Eylül 2012, 14:32
Bende benim motorla teme giriyorum ama 600 rr la girmek tamamen farklı şeyler.


Belkide Emre, cub'ın üstüne yatıp 160 km hız yapıyodur :)

Geçen izlediğim youtube videosunda cub'ların üstüne yatıp 160 km hız yapıyorlardı, videoyu çeken doblo yetişemiyordu.. Şok şok şok :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------


şu anda bahçemde ve garajımda şahsıma ait 3 aileme ait benımkıler ile birlikte 6 motor var :)
cbr 600F 600cc 2006 model,
aprilia cross 125 125 cc 1992 model,
Mondıal cub 110 107 cc 2006 model,
yuki atv 107 cc 2007 model
yuki 125-9 125 cc 2006 model,
kuba 125 125 cc 2012 model

Kanuni Sultan SüLüMaN gibi oldum yahuu :)

toplayınca 1200 cc etti :)

lycantrophic
03 Eylül 2012, 14:34
Sakarya'da iş adamı bi eleman var 30-40 tane motosiklet almış tutuyor saray yavrusu evinde. :) Para olduktan sonra istediğin kadar alırsın ne olacak? GV 250 bile giriyor araziye CBF 150 filan olsa hiç bakmam gözünün yaşına komütur bu komütsun da görelim nasıl oluyormuş diye. :P

canekin
03 Eylül 2012, 14:35
şuan da cbf 150 var. evin önünde açıkta duruyor. Bunun yanına bir de önümüzdeki yıl imkanım olursa bir kardeş almayı planlıyorum (cbr 250r yada nc700x). Muhtemelen alacağım bu ikinci motor bir kapalı garajda kalacak (kıyamam çünkü cbf gibi yağmur altında ve mahallenin çocuklarının zulmü altında olmasına). cbf 150 şehir içinde, trafikte müthiş bir motor. az yakıyor, bakımı kolay vs vs. uzun yola da gidecem dersen gidiyor ama en son İstanbul-Edirne yaptığımda (günü birlik) beni zorladı açıkçası. Biraz daha iyisi lazım gibi gelmeye başladı. Bu yüzden haftasonu sağa sola kaçan, haftaiçide şehir içi trafikte takılan biri için bence 2 motor çok mantıklı bir seçim.

NC700X alacaksan 2. motora ihtiyacınız yok.

hea racing tarzı alacaksanız o ayrı ama özellikle NC700 serisinden bir motosiklet alacaksanız cbf150 gereksiz olur.
ben cbf150 satıp aldım nc yi, hiç eksiklik çekmiyorum yakıt deseniz cbf ten yaksa yaksa maksimum 1lt fazla yakıyor ama cbf in max hızına anında ulaşıp aynı şekilde güvenli şekilde yavaşlayabiliyorsunuz ve tüm bunları cbften sadece 0-5-1lt/100km arası fazla yakarak yapıyorsunuz.

Karlıyollar
03 Eylül 2012, 15:01
Belkide Emre, cub'ın üstüne yatıp 160 km hız yapıyodur :)

Geçen izlediğim youtube videosunda cub'ların üstüne yatıp 160 km hız yapıyorlardı, videoyu çeken doblo yetişemiyordu.. Şok şok şok :D


---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------



toplayınca 1200 cc etti :)

ben cub ile gazı kökleyince tekerlekler yere değmiyor .d

serkanADH13
03 Eylül 2012, 16:08
Belkide Emre, cub'ın üstüne yatıp 160 km hız yapıyodur :)

Geçen izlediğim youtube videosunda cub'ların üstüne yatıp 160 km hız yapıyorlardı, videoyu çeken doblo yetişemiyordu.. Şok şok şok :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------



toplayınca 1200 cc etti :)

O sebepten toplamıyorum bende :)
tek tek daha fazla faliyet yapıyorum :)))

baysamin
03 Eylül 2012, 16:20
ben ninja 250 ve scooter kullanıyorum,

ninjayı şehir içinde uzun yolda gezilerde vs kullanıyorum

scooter da market alış verişi,semt içi kısa mesafelerde,iki arkadaş semt içi dolaşıcaksak, sigara almaya,annemi taşımak için vs kullanıyorum.aslında 2. motor gerekli iye düşünüyorum


iki motor almak aptallık değildir, sonuçta bir yarış motoruyla market alışverişi yada cross yapamazsın.

motobolu14 kardeşim arkadaşın yazdığı açıklama gayet yeterlidir.

LP76
03 Eylül 2012, 16:29
Arkadaşlar ben 250'lik enjeksiyonlu hyosung kullanıyorum.Yakıtı, şehir içi-dışı ve kullanım bakımından tam ortada dolayısıyla daha düşük cc'li scoter gibi bir alternatif düşünmüyorum.Tabiki bu benim düşüncem ancak yüksek cc'ye geçersem kesinlikle 2. küçük bir motor düşünüyorum yakıt ve şehir içi kullanım açısından.

saykem
03 Eylül 2012, 16:40
600 veya 1000lik bir motorla şehir içinde yaz sıcağında trafikle boğuşmak aptallıktır.Sırf şehir trafiğinde kullanmak için daha hafif ikinci bir motor mutlaka gerekli.

zenon
03 Eylül 2012, 17:00
600 cc üzeri bir motorun varsa o hobi motorun olur günlük kullanım içinde ufak bir motor alınabilir 1200 cc bir aletle trafikte olmanın hic bir mantığı yok. 1. motor 150 cc 2. motor 250 cc olması cok sacma geliyor bana ama bir 50cc scooter birde 250 cc motorun varsa olabilir. Hemde güzel olur.