Orijinalini görmek için tıklayınız : yağ değişiminde uyguladığım teknik
BLACK_ICE
27 Ağustos 2012, 19:17
değerli mt üyeleri scooter imin yağını değiştiriken eski yağını komple süzülmesini bekledim daha sonra basınçlı kuru kava makinasını yağ katılan yere koydum bir iki içine basınçlı hava gönderdim bir çay bardağı kara yağ daha aktı biraz daha iyileşti gibime geldi motor sizce yaptığım faydalımı olmuştur .
rs_guven
27 Ağustos 2012, 19:45
Elbette faydası olmuştur. Ama o fayda performansı etkileyecek kadar çok mudur orası tartışılır. Ben hiç dikkat etmiyorum. Eskiyi boşalt, yeniyi doldur, devam... Hiç sorun yaşamadım bir yıldır...
Tsubasa
27 Ağustos 2012, 19:46
servislerde aynısını yaparlar
faydalıdır ...
Mengu16
27 Ağustos 2012, 20:07
Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.
Okan Sinan Ocan
27 Ağustos 2012, 20:10
Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...
Sevgilerimle
ferhatkars
27 Ağustos 2012, 20:56
Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.
aynen böyle yapıyorum...
+ ucuzundan 10 numara yağ alıp motora doldurup 5-10 çalıştırıp onuda dökerim...sonra kaliteli yağı doldururum...:cat:
RunemagicK
27 Ağustos 2012, 22:11
yağ biter gibi olunca motoru yatırıyorum yana doğru, baya bi yağ geliyor yine. sonrada basıyorum marşa, abartmadan gaz veriyorum, yine bir miktar yağ çıkıyor. neredeyse motorun içinde yağ kalmıyor.
alp_tunay
27 Ağustos 2012, 22:30
Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...
Sevgilerimle
Zn lerde yağ filtresi yok :)
Sevgili kardeşim... Üstten basınçlı hava yollamak ne kadar sakıncalı bişey diyemem ama , aynı şeyi 2-3 saniye marşa basarakta yapabilirdin...
Ne kadar eski çıkarırsan kardır... :cat:
BLACK_ICE
27 Ağustos 2012, 23:23
saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım
sedat_57
27 Ağustos 2012, 23:42
bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
alp_tunay
27 Ağustos 2012, 23:47
saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım
Pisikolocik pisikolojik.... :P
BLACK_ICE
28 Ağustos 2012, 00:00
pisikolojikmidir acaba bilemedim bakalım neler olcak :D
ferhatkars
28 Ağustos 2012, 00:42
bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
alp_tunay
28 Ağustos 2012, 00:44
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde :)
ferhatkars
28 Ağustos 2012, 00:47
32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde :)
bildiğin gibi değil abi, daha neler değişti bir görsen :pl::cherry:
sedat_57
28 Ağustos 2012, 00:53
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
tamam kanka aynı .....un kahverengisi işte :queen:
ferhatkars
28 Ağustos 2012, 01:01
tamam kanka aynı .....un kahverengisi işte :queen:
değil :queen::queen:
durmazzz
28 Ağustos 2012, 01:51
valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.
acayüp
28 Ağustos 2012, 02:26
Bende yatırıp kaldırıp iyice boşaltıyorum fakat inan bir faydası olacağına dair hiç umudum yok.
Ömrü 6000 km olan yağı 3000 olmadan değişiyoruz zaten yağ daha kendine bile gelmeden. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------
valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.
Bunu evde denemeyin. O mazottan dirhem kalsa içeride , yağı ilk 100 km de öldürür. Ve o mazotu tamamen boşaltamazsınız. İçine su çekmiş motora 6 kere üst üste yağ değiştik yinede suyu bitiremedik mesela. 7 . seferde 5 km yol gittiğinde yağ yine tahin pekmez olmuştu.
250-MaCiT
20 Eylül 2012, 23:56
Mazot,benzin,gaz tarzı maddelerle yıkamak kesinlikle sakıncalı,içerisine koyduğunuz yağın viskozitesini bozar'ki motorsiklet gibi daha yüksek devirle çalışan bir araç için yağın niteliği çok önemli..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO