PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piston-Silindir Hasar Tahlili ve Tavsiyesi (110cc Cup )



muhendisane
06 Ağustos 2012, 21:56
Merhabalar.

Bu başlıkta, 3. sahibi olduğum ve benden önce biraz hor kullanılmış çin menşeili 110cc cup motorumda yaşadığım teknik bir problem hakkında, hem bilge hem de bilgin kişilerin görüş ve önerilerini ihtiyacım var. Ayrıca motorun tüm teknik bakım ve onarımını kendim yapıyorum.


Motorumda şu sıralar aşırı derecede bir yağ yakma problemi mevcut(100 km'de 70 gr. kadar). Bu soruna bağlı olarak yaklaşık 300km önce subap keçelerini değiştirdim ve yağ yakma oranını biraz düşürmeyi başardım. Fakat bu sorunu kökten çözmek için tecrübeli ve donanımlı kişilerin tahlil ve tavsiyelerine ihtiyacım var.


Fikir sahibi olmanız açısından motorumun şu anki durumu hakkında bilgileri veriyorum:

* Silindir üzerinde aşırı derin olmayan birkaç çizik mevcut(çizikler az da olsa elle hissediliyor).

* Pistonun üzerinde de yine derin olmayan çizikler var.

* Sekmanların silindir içindeki boşlukları(iki ucu arasındaki) aşırı boyutlarda değil.

* Kompresyon ve çekiş(tork), çok iyi olmamakla beraber kabul edilebilir seviyelerde.

* Subaplarda kaçak yok(subap alıştırmasını yaptım).

* Subap keçeleri yeni değişti.

* Piston üzerinde bulunan sekman yataklarındaki kurumlar temizlendi.

* Silindir conta ve o-ringleri değişti(contalarda tekrar ufak tefek yıpranmalar oluştu) ayrıca sıvı conta ile de desteklendi.


Evet, genel durum bu şekilde. Aklıma gelen her detayı iletmeye çalıştım. Sizin soracağınız/benim unuttuğum bir konu olursa lütfen bildiriniz. Tüm bu kriterleri dikkate alarak bana, gerçekten işinin ehli olan insanların cevap vermesini rica ediyorum. Ayrıca "kompile silindir piston at aga bence hiç uğraşma vallaaa", ya da "piston değiş düzelir" gibi 5 saniyede yazılmış, hiçbir teknik ve ilmi dayanağı olmayan teneke muhabbeti tadında yorum yapacaklar, "gırgır-şamata" bölümünü kullanabilirler.

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

---------- Post added at 20:56 ---------- Previous post was at 20:45 ----------

Piston ve silindir resimlerini aşağıdan inceleyebilirsiniz(çözünürlük ve netlik için kusura bakmayın, resimler telefonla çekildi).

https://www.dropbox.com/s/6lx5yajvmw4r2uq/DSC-0000270.jpg

https://www.dropbox.com/s/bj4myaxk8pxiabw/DSC-0000282.jpg

https://www.dropbox.com/s/9jfco9gjb2hrlh5/DSC-0000288.jpg/

https://www.dropbox.com/s/u7g67ru87bp0dly/DSC-0000289.jpg/

https://www.dropbox.com/s/xd4orum07luamji/DSC-0000290.jpg

adem80
06 Ağustos 2012, 23:31
aşınmış, eskimiş, çizilmiş segman pistona ne denirki? Kızarsan kız ama bi gömlek segman piston 100 lira civarında. Değiştiriver. Başka yapılacak bişey yok çünkü. Varsa arkadaşlar yazsın, sen yap.

Dogan88
07 Ağustos 2012, 00:02
Ademe katiliyorum silindir set 50 tlye satiliyor degistir hatta varsa durumun ust kapakla komple degistir kendine gelsin motor:)

muhendisane
07 Ağustos 2012, 00:21
aşınmış, eskimiş, çizilmiş segman pistona ne denirki? Kızarsan kız ama bi gömlek segman piston 100 lira civarında. Değiştiriver. Başka yapılacak bişey yok çünkü. Varsa arkadaşlar yazsın, sen yap.

Sizin de belirttiğiniz gibi piston+sekman+silindir takımı(birçok kişiye göre) pahalı birşey olmayabilir. Fakat ben bu tamiratı mimimum harcamayla tamamlamak zorunda olduğum için, büyük masrafa girmeden önce, varsa başka çözüm yollarını da öğrenmek istiyorum.

Bu arada yukarıdaki uyarıyı, hem sanalda hem gerçek hayatta karşılaştığım, hiç fikir sahibi olmadığı veya yarım yamalak duyduğu yalan yanlış bilgileri umarsızca oraya buraya saçan tonlarca insanla karşılaştığım için yazma gereği duydum. Bu kategorinin dışında kalan aklı selim insanlar lütfen alınmasınlar.


Verilecek cevapları kolaylaştırmak adına şu soruları sorayım;

1- Silindir haricinde sadece piston-sekman değiştirilse randuman sağlanabilir mi? Yani bunlar değiştirilse gömlekteki küçük çizikler tölere edebilir mi? Eğer kesinlikle edilemez ise mecburen yeni silindir de alınacak. Ama bu kararın, bu konuya hakim olanlar tarafından verilmesi gerekiyor. Eğer silindiri rektefiye(honlama) yaptırıp biraz büyük bir piston takımı al derseniz buna da pek değmiyor aslında. Zira silindirin yenisi 30-40 TL civarında, yani rektefiye ile aynı.

2- Bu kadar yağı sadece bu küçük çiziklerden yakabilir mi, yoksa contalardan veya başka bir yerden kaçak mı olması lazım? Eğer öyleyse, silindir-piston'a masraf etmeden önce contaları değiştirmeyi denemek daha mantıklı olur sanırım?,

3- Diyelim ki sadece piston-sekman değiştirdik ve silindirdeki çiziklerden dolayı yine yağ yakmaya devam etti. Bunun ardından silindiri de değiştirsek, pistonlar yeni olmasına rağmen, eski silindirde az da olsa çalışmasından dolayı yeni silindire tam olarak oturmayabilir mi? Eğer bu risk çok büyükse öyleyse hiçbirşeyi riske atmadan direk silindir+piston-sekman'ı takım olarak değiştirmek en mantıklısı. Yoksa yeni silindirin yanına bir yeni piston daha almak zorunda kalacağım.


Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

adem80
07 Ağustos 2012, 00:52
cevap 1. Segman piston atacaksın ama gömlek çizik. Gene oradan falso verecek. Rektefe ile gömleğin içı düzeltilebilir ama sıfırıyla aynı fiyata gelecek.
Cevap 2 yere yağ damlatmıyosa contalarda bi sorun yoktur. Ama açıldığında yenilenmesi gerekir. Conta silindir takımı olarak
cevap 3 çok düzensiz olur. Uyum sağlamayabilir. Daha büyük sorun yaratabilir. Çekişten düşme, komprasör düşüklüğü, segmanların mm olarak bile ufak gelmesi halinde daha çok yağ yakma, duman atma. Kolay gelsin.

Samet Ağır
07 Ağustos 2012, 01:18
piston değiştirmene gerek kalmadan (piston eteklerindeki çizikler çoookta önemli değildirler)sadece segman değiştirsen bir nebze sorunun azalır..düzelir diyemiyorum.azalır...

ama sonradan yeniden segman alman gerekecek...

silindiri rektefiye yapman aynı paraya gelecek....

silindir piston set alsan da aynı para....

e kusura bakma ama okuyup üflenmezki bu motora...

ya benim gibi kendin honlayıp sadece piston segman ile kurtaracaksın,elimden gelmez tezgahım yok diyorsanda o çizik silindirle o iş yürümez yenisini almak zorundasın...

bu işi yaparkende sübap keçelerini değiştir..sübaplarıda alıştırma macunu ile matkap motoruna bağlayarak çok yüksek devir çevirmeden iyice alıştır...

silindirin içi ayna gibi pırıl pırıl omalıdır..en küçük bir çizik zamanla yenilerinin oluşmasına zemin hazırlar ve kompresör düşüklüğü,yağ eksiltme ve yakma olayını meydana getirir...

kısacası nasıl yaparsan yap silindirin içi pırıl pırıl çiziksiz olmalı ve segman boşlukları üretici toleranslarında olmalı...

muhendisane
07 Ağustos 2012, 01:49
Cevaplarınız için sağolun.

Demek silindirdeki çizikler honlama dışında sekmanla tölere edilemezler. Kısa süreli randuman için de hiç masraf yapmaya değmeyecektir. O halde en mantıklısı hiç risk almadan silindir+piston-sekman'ı takım olarak değiştirmek.

Bu arada subapları artık yağlardan temizleyip tekrardan alıştırma yapacağım ve garanti olsun diye subap keçelerini tekrar değiştireceğim. Bu tavsiyeniz için sağolun Samet Ağır.

Peki subap yuvaları, yanma odası ve silindir kapağını çizmeden bu yağ-karbon artıklarını nasıl temizleyebilirim? Daha önce bulaşık teli ve pirinç fırça kullandım, biraz uğraştırmasına rağmen iş görüyordu. Benim merak ettiğim; bu kurumları daha kolay sökebilecek piyasada satılan bir sıvı temizleyici var mıdır? Carbon clean veya seafoam yöntemlerinden haberdarım fakat ben daha ucuz bir yöntem arıyorum. Eğer bu konuda da bilginiz varsa istifade etmek isterim.

Bir de subap tırnaklarını söküp-takmanın kolay bir yöntemi var mıdır? Beni şu ana kadar en çok uğraştıran mesele bu oldu. Bu konudaki pratik tavsiyelerinizi bekliyorum.

İyi akşamlar.

muhendisane
07 Ağustos 2012, 11:23
Bugün piston+silindir seti siparişi vereceğim. Marka tavsiyesi yapabilir misiniz. Benim araştırdığım kadarıyla piyasada çin markaları(mondial, ramzey, zoanxing vs.) hariç, piston olarak ikyp, sukoki ve jcc ve cdy(ceday) markaları var. Bunlardan hangisini tercih etmek lazım? Diğer markaları bilemiyorum ama ikyp pistonlar japon üretimi. Normal şartlarda onu tercih edeceğim fakat sizin de tavsiyelerinizi almak isterim.

Aynı şekilde kaliteli alüminyum silindir de aramaktayım. Gaziantepte ve konyada birçok motosiklet parçaçısı var. Bunlardan hangisini tavsiye edersiniz?

muhendisane
15 Ağustos 2012, 18:16
Silindir ve piston takımı için tekrar marka tavsiyesina ihtiyacım var. Benim araştırdığım kadarıyla piyasada kaliteli olarak bilinen markaları aşağıda belirttim. Bunlarla iligili tecrübe ve tavsiyelerinizi paylaşabilirsiniz. Ayrıca varsa farklı bir alternatif bilmek isterim.

Silindir piston takımı: CDY(ceday), camgöz motor(üretim kalitesi iyi gibi görünüyordu).

Piston: ikyp, sukoki, jcc

Ayrıca conta takımı olarak siyah, yeşil, kırmızı ve gri renkte contalar var. Bunların içerikleri ve kaliteleri nasıldır, hangisi iyidir?

Yorumlarınızı bekliyorum.


http://ce-day.com/content_files/prd_images/conta_takim_yerli_cup_100.jpg

http://www.arzubisikletshop.com/images_buyuk/f55/CONTA-TAKIMI-CUP-110-5B-SUBAP-KE_555_1.jpg

http://ekesan.com.tr/urun/367b.jpg

adem80
15 Ağustos 2012, 19:58
ucuz etin suyu yavan olur atasözünden yola çıkarak kalitelisini almalısın. Conta renk farketmez onunda iyisinden al. Benim motorda bile el yapımı kağıt conta var. Orjinali uymadığı için. Hafif terleme yapıyor.yeşil iyi duruyor.

muhendisane
16 Ağustos 2012, 11:39
ucuz etin suyu yavan olur atasözünden yola çıkarak kalitelisini almalısın. Conta renk farketmez onunda iyisinden al. Benim motorda bile el yapımı kağıt conta var. Orjinali uymadığı için. Hafif terleme yapıyor.yeşil iyi duruyor.

Evet yeşil conta benim de içime sinmişti. Büyük ihtimalle onu alacağım.

Silindir-piston konusunda tavsiyesi olan varsa bekliyorum.

babaduru
16 Ağustos 2012, 14:06
Silindir konusunda en iyisi gidip orjinalini almak belki daha kalitelileri vardır ama orjinalinden şaşılmamalı.Kolay gelsin.