Orijinalini görmek için tıklayınız : Shinko lastik faciası
songiden
31 Temmuz 2012, 14:29
Arkadaşlar selam...
Hatırlarsınız, Cumartesi sabahı Gürcistan'a doğru yola çıkıyorum diye bir başlık açmıştım. Şu an İstanbul'dayım.. Yaşadığım son 3 gün, kabus gibiydi. Yolda tanıdığım pırlanta gibi insanlar olmasaydı ne yapardım bilmiyorum.
Cumartesi sabahı her şey olması gerektiği gibiydi. Hava güzeldi, yol güzeldi ve evden çıkıp Samsun yönüne doğru sürmeye başladım. Gerede'ye kadar sorun yoktu. Otobandan çıktığımda motordan "pat pat" diye bir ses geldiğini fark ettim. Motorun her yanını kontrol ettim ama bu sesin sebebini bulamadım. En sonunda lastiklere bir bakayım dedim. Dememle şoke olmam bir oldu. Arka lastiğimin paletlerinden biri kopmuş, diğerlerinden bazıları da kopmak üzereydi. Tabii, oralarda DL1000 için yeni lastik bulmak imkansız. Hemen Kızıltoprak Suzuki servisi Delta Motor'u aradım. Sağolsunlar, Cumartesi gece yarısı olmasına rağmen bana yeni bir lastik gönderdiler. Ertesi gün de Motoran Kastamonu, benim için dükkanı Pazar günü açıp yeni lastiği taktı. Ama ön lastiğim de aynı marka olduğu için lastiğime güvenemedim. Bu durumu Gürcistan'da yaşamamak için geri döndüm.
Lastiğimin markası Shinko idi. Yaklaşık 10.000km'dir sorunsuz kullandığım bir lastikti. Lastiği, Moto Marketim Fatih Kılıçlı'dan almıştım. Bugün hemen onu aradım. O da beni bu lastiğin distribütörü olan Honda Otosever'e yönlendirdi. Az önce onlara mail attım durumu anlatan. Yanıtlarını bekliyorum. Eğer lastik için verdiğim parayı geri alamazsam, yasal yollardan hakkımı arayacağım. Hatta avukatıma danışıp bu davayı sıradan bir tüketici davasının ötesine götürebilir miyim bakacağım.
Otosever'in durum hakkındaki tutumu ne olacak göreceğiz. Artık bu markayı ithal etmiyorlarmış sanırım. Geçmişte sattıkları mala sahip çıkacaklar mı, yoksa "biz bunu artık nasıl olsa satmıyoruz" deyip, umursamayacaklar mı göreceğiz. Durumu size haber vereceğim.
Lastiğin fotoğrafları da böyle:
http://www.motorla.co/wp-content/uploads/2012/07/lastik1.jpg
http://www.motorla.co/wp-content/uploads/2012/07/lastik2.jpg
TATLIHIZ
31 Temmuz 2012, 14:39
Gecmis olsun.da lastign sucu ne burda
magicboy135
31 Temmuz 2012, 14:41
aynısı benim de başıma gelmişti, ve lastiğimin markası metzeller tourancedı. değiştirmeyi bayağı bi geçiktirmiştim suçu lastikte bulmamıştım o zaman,lastiğin üretim tarihi ve ömrü hakkında bilginiz var mı? buraya yazabilirmisiniz?
Tsubasa
31 Temmuz 2012, 14:41
allah korumuş
yolda cektiğin rezillikte cabası
daha kötü de olabilirdi..
sonuna kadar hakkını ara
kaza geçirebilirdin daha kötü sonuclar dogabilirdi
ozrace
31 Temmuz 2012, 14:44
geçmiş olsun tam heveslenip yola çıkmışken kötü olmuş bu olay....
GP500-1st
31 Temmuz 2012, 14:47
lastiğin üretim tarihi nedir? Artık ithalatıda yokmuş diyorsunuz. 2.5 yıldan fazlaysa normal gibi
songiden
31 Temmuz 2012, 14:57
Lastiğin üretimi 2011 başlarıydı ve sürekli doğru basınçlarla kullanılıyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
Tabii aslında lastiğin üretim tarihinin hiçbir önemi yok. Önemli olan lastiği benim aldığım tarih. Sonuçta ben bu işlerden anlamayan biri de olabilirdim. Satıcının hamur ömrü tamamlanmak üzere olan bir lastiği satmaması lazım. Bakkaldan günü geçmiş süt aldığınızda siz mi, bakkal mı suçlu..
Olcay Avşar
31 Temmuz 2012, 15:00
10 bin km yüksek bir rakam, kaç km kullanmayı planlıyordunuz ki?
Ya da lastiğin kaç km kullanım ömrü veya garantisi var?
Felon
31 Temmuz 2012, 15:08
Shinkodur normaldir,sonuçta metzeller ve michelin gibi markalardan fiyatı daha düşük olduğu için aldınız.Bu fiyat farkının nedenini şimdi anlamış olmalısınız :)
songiden
31 Temmuz 2012, 15:09
10.000 km bu tip lastikler için pek de fazla bir değer değil. Bir de bu lastiği gerçekten enduro yapmak için kullanmadığımı düşünürsek, lastiğin en azından 15000km dayanması gerekiyordu. Daha önceki Pirelli ve Bridgestone tecrübelerimde bu böyleydi. Önceki lastiklerimin hepsini en az 20.000km kullandım. Olması gereken diş derinliğini kaybettiklerinde de değiştirdim. Zaten lastiğin diş derinliğini kaybetmesi doğal, fakat paletlerinden birini düşürmesi, üretim hatası. Üretim hatası olmadan böyle bir şey yapabilmek için lastiği gerkeçten çok kötü kullanmak gerek.
Benim durumum biraz ucuz etin yahnisi oldu. Daha sonra internette yaptığım araştırmada, benden başka V Strom kullanıcılarının da başına aynı durum gelmiş bu lastiklerle bunu gördüm. Gerçekten araştırma yapmamanın kurbanı oldum.
c3nk
31 Temmuz 2012, 15:11
ben burada kullanıcı kusuru göremiyorum, 2011 başlarında üretilmiş bir lastiğin raf ömrünü tamamlamasına daha çok var ayrıca 10.000 km o dişlere sahip bir lastik için gecikmiş sayılmaz, doğru basınçlarda kullanıldığınıda varsayarsak, bu olayın üretim hatası olduğunu düşünüyorum.
NoMotorNoCry
31 Temmuz 2012, 15:14
Shinko lastik benim eski motorumda fabrika çıkışı olarak vardı.Değiştirdiğimde oh be dünya varmış demiştim.Kesinlikle uzak durulması gereken bi marka.
ZIPPIRMAN
31 Temmuz 2012, 15:16
CBF 150 ile karıştırıyorsunuz sanırım bu lastikleri
10,000 bu lastik için leblebi çekirdek olmalı,
daha 1 yıl olmuş olmamış hatayı sürücüye yüklemeyi düşünüyorsunuz arkadaşlar,
songideni gördükçe okurum,açmış olduğu başlıklara bir bakın ve sonra lafı ederken düşünün tekrar
bu adam 10.000 de değişmesi gerekse o lastikle o yolu göze alacak kadar acemimi?
Ramazan Can
31 Temmuz 2012, 15:17
geçmiş olsun allah korumuş.
songiden
31 Temmuz 2012, 15:21
Shinko'nun Kore'deki fabrikasına da mail attım şimdi.. Göreceğiz ne olacağını..
Olcay Avşar
31 Temmuz 2012, 15:27
Peki ne kadar fiyat farkı vardı ki metzeler yada pirelli yerine bunu aldın?
Yani atıyorum 20 bin km gidecek metzeler yerine 10 bin km giden şinko nun fiyat avantajı nedir?
En azından bundan sonra alacak kişiler için fiyat performans bilgisi olur bu.
Tsubasa
31 Temmuz 2012, 15:29
Peki ne kadar fiyat farkı vardı ki metzeler yada pirelli yerine bunu aldın?
Yani atıyorum 20 bin km gidecek metzeler yerine 10 bin km giden şinko nun fiyat avantajı nedir?
En azından bundan sonra alacak kişiler için fiyat performans bilgisi olur bu.
Ayni şeyi ben soracaktım
Metzeller ve pirelliden vazgeçme
delileoo
31 Temmuz 2012, 15:30
uğraştığınla kalacaksın hatta uğraşmaktan sıkılıp lanet olsun diyeceksin
songiden
31 Temmuz 2012, 15:31
Benim işim biraz aceleye geldi. Bir de elimin sıkışık olduğu günlerde lastik değiştirmek zorunda kaldım. Motoru hafif bir yağmurda yan yatırdım. O sinir bozukluğuyla lastik almaya karar verdim. Bildiğimiz markalar için o ara yeterli bütçem yoktu. Sonrasında da lastiklerle ilgili bir problemim olmayınca değiştirmeyi düşünmedim.
Bildiğimiz markalarla bu lastikler arasında neredeyse yarı yarıya fiyat farkı var. Diğerlerinin fiyatları 700 - 900 arasıyken bu lastiklerin fiyatı yakşalık 400 civarıydı.
sezginkalkan
31 Temmuz 2012, 15:35
çok büyük geçmiş olsun, lastiğin ohale gelip sizin başınıza kaza bela gelmemesi büyük şans, verilmiş sadakanız varmış..
çok büyük ihtimalle üretim hatasıdır fakat motosikletinizi nerede tutuyosunuz? nem, güneş veya bir takım etkenlerde lastiğin bileşenlerinin yıpranmasını hızlandırabilir.
Olcay Avşar
31 Temmuz 2012, 15:38
Ömrü de yarı yarıya olduğuna göre demek ki ucuz değil, aksine daha pahalı diyebilir miyiz?
:)
songiden
31 Temmuz 2012, 15:39
motor dışarıda duruyor da.. bunlar muhallebi lastiği değil.. en zor koşullarda dayanması gereken cinsten lastikler:)
Tsubasa
31 Temmuz 2012, 15:40
Ömrü de yarı yarıya olduğuna göre demek ki ucuz değil, aksine daha pahalı diyebilir miyiz?
:)
Aynen
Kaza yapmaman cok büyük şans
inzell
31 Temmuz 2012, 16:05
Çok saçma bu kadar erken dağılması. Geçmiş olsun...
songiden
31 Temmuz 2012, 16:19
Çok sağolun... Herkesin ders alması gereken bir durum oldu bu ne yazık ki.
lycantrophic
31 Temmuz 2012, 16:20
20 bin gitmesi gerek ki çin malı motosikletlerin lastiği bile o kadar gidiyor genelde. Bu kadar erken bu hale gelmesi çok saçma, üretim hatası vardır diye düşünüyorum.
tigermbz
31 Temmuz 2012, 16:45
hyosunglarda da standart shinko lastikler bulunuyor
yıllarca kullandım sorun çıkmadı
sert ve asfalt tutuşunun, yumuşak ve kaliteli lastiklere nazaran, zayıf olması dışında shinko o kadar kötü bir lastik değil
üretim hatasıdır
pistolpitt
31 Temmuz 2012, 17:18
Geçmiş olsun. Birşey sorsam, enduro tipi lastiklerle sürekli asfaltta gitmek mi, yoksa amacına uygun olarak genelde toprak yolda kullanmak mı lastiğin ömrünü kısaltır? Uç örneği düşünürsek akılda daha da kolay şekillenebilir, mesela cross lastikleri sürekli asfaltta kullanmak gibi..Enduro lastiklerdeki bu büyük paletler, lastiğin hava basıncı da biraz düşükse ortalama hız fazlaysa, asfalt gibi sert yüzeyde kullanımla böyle durumlara yol açabilir diye düşünüyorum kendimce. Tabi ki böyle olsa bile, yaşadığınız bu durumunun nedeni belki budur demiyorum, 10bin km de 2011 lastikler hiçbir şekilde bu hale gelmemeli.
songiden
31 Temmuz 2012, 17:34
Benim lastikler karma kullanım lastikleriydi. Sadece enduro lastikler olsaydı dediğiniz doğru olabilirdi. Zira lastiklerin durumunu sadece zemin değil, kullanım ısıları da etkiliyor. Trail lastiklerle mantık olarak yüksek hızlara çıkmamanız lazım. Toprak kullanımı için tasarlanan bu lastikler, 120 km hızla gitmeniz için tasarlanmıyor. Bu gibi durumlarda, lastikte yapısal sorunlar çıkabilir. Ama benim lastikler, üreticisi sitesindeki bilgilere göre %70 asfalt, %30 toprak kullanımı içindi. Güyya Türkiye koşulları için ideal bir lastik tipiydi:)
ero__
31 Temmuz 2012, 21:08
Geçmiş olsun :(
DL ye shinko lastik (Amerikada çok tutuluyor vs ama amerikaya giden mal bize geliyor mu bakalım?) ... Beymenden takım elbise alıp salı pazarından ayakkabı almaya benzemiş :(
BornToBeWild
31 Temmuz 2012, 21:35
Üretim hatasından kaynaklanan bir sorundur. Shinko kötü bir lastik değildir.
imza
31 Temmuz 2012, 21:44
bu shinko lastikten bende cekmistim, lanet olasi en kalitesiz lastik markasi.
FatihC
31 Temmuz 2012, 21:53
çok geçmiş olsun
ergün1968
31 Temmuz 2012, 22:38
Gecmis olsun.Sorun cikmadan atlatmis olmaniz sevindirici.Ama dediginiz gibi ucuz etin yahnisi olmus durum.
erol 62
31 Temmuz 2012, 22:44
Sizi allah korumuş, zaten siz önceki yazılarınızda yazmışsınız aynen ucuz etin yahnisi yavan olur hesabı, michelin-pırelli-metzeler-dunlop-brigestone bu lastiklerin fiyatları birbirine yakındır, işin içine çin malı girdimi fiyat yarı yarıya düşüyor bu markaların dışına çıkmamak gerekir.
Ben şu anda michelin anake 2 lastiği kullanıyorum şu anda 18 bin km.dir kullanıyorum değiştirmeyide düşünmüyorum, çünkü hala formunda
ero__
01 Ağustos 2012, 00:12
Bu arada yanlış anlaşılmasın ben de shinko kullandım. Hatta aynı yerden aldım. Arka lastiğim belki de 10 senelik bir metzeler idi. Artık parçalanma seviyesinde olmasına rağmen inanılmaz tutuşu vardı. Shinkoya geçince tahta üstünde gider gibi oldum.
Sepetçioğlu
01 Ağustos 2012, 00:18
Çok geçmiş olsun, yarı ömründe olan bir lastiğin o şekilde parçalanması hatalı olmasındandır kanınca, çok kaliteli bir lastik olmayabilir ama bu parçalanabileceği de anlamına gelmez, bakalım sonuçları bekliyoruz.
imza
01 Ağustos 2012, 00:22
ben de o hataya düsüp shinko taktirmistim, yumusak oldugu icin virajlarda yatarim vs diye. daha 5000 km'de her tarafindan ur gibi baloncuk cikti. patlak vardi fitil attirmistim o yüzden garantiye sokmamislardi.
mehmetmumtaz
01 Ağustos 2012, 00:28
SAVA kullanıcıları nerde :)
RunemagicK
01 Ağustos 2012, 01:00
ömrü bitmiş bir lastik bile o hale gelmez. bu direk üretim hatası.
songiden
01 Ağustos 2012, 01:06
Arkadaşlar sağolun dilekleriniz için...
Sabah atmış olduğum maillere bir yanıt alamadım. Firmaların bu durum karşısındaki tavrının ne olacağını merakla bekliyorum.
tr100a
01 Ağustos 2012, 02:09
bende merakla bekliyorum firmaların cevaplarını
aquarist4
01 Ağustos 2012, 02:10
Geçmiş olsun, kazaya da sebep olabilirdi. Umarım haklı arayışınızda sizden yana bir sonuç çıkar.
tkalfaoglu
01 Ağustos 2012, 10:07
tabi ki bakkal suçlu -- size günü geçmiş süt satmamalıydı.Aynı şekilde lastikçi de size eski lastik satamaz!
GaCCaLL
01 Ağustos 2012, 10:40
SAVA kullanıcıları nerde :)
Konu sava değil ama madem yazdın burdayız arkadaş :) Ve çok memnunum lastiğimden.Shinkoyu oldum olası beğenmezdim ama bu kadarını tahmin etmiyordum açıkcası.
Aklıma takılan bir mevzu ise Yüksek sürate çıkıldımı acaba bu lastik ile zira her lastiğin bir hız sınırı mevcut?
hercul3367
01 Ağustos 2012, 11:03
benzer bir sorunla bir arkadaş da karşılaştı,1150'sine taktığı shinko lastik 3 bin km de kopmalar oldu.
oto severi ardığımız da,satın aldığınız kişiye gidin,faturasını bulun,lastik stok da yok vb.mazeretlerle
ekeledi,ilgilenmedi.
ben xt660'a sava taktım,birkaç ay sonra ön lastik yanak da kesikler oluştu
ithalatçı firmayı aradım,abi hemen gönder yenisini göndereyim,test sonuçlarını beklemeden
raporun gelmesi geç olur dedi.
ve hemen sava ön lastiğimi gönderdiler sağolsunlar.
gv650i
01 Ağustos 2012, 13:00
bu lastik sanki sırt geçirilmiş gibi kaplama yapılmış sanki
birde dikkat edilecek şey bazı hava saatleri bozuk olup çok yüksek hava basabiliyor normalde 30 psi gibi gösteriyor ama 90 psi hava basabiliyor buyda lastiği buna benzer durumlara sokabiliyor ama böyle sırt plaka kopması değilde çatlaklar olusur veya gümler
geçmiş olsun
songiden
01 Ağustos 2012, 16:41
Tahmin ettiğim gibi yakantopa döndüm. Motomarketim (Fatih Kılıçlı) beni Shinko'nun distribütörü Otosever'e, Otosever'de Motomarketim'e yönlendiriyor. Atıığım maillere bir cevap yok. Fatih kılıçlı'nın kendisi tatildeymiş, döndüğünde hallederiz dedi elemanları.
Göreceğiz bakalım neler olacak.
ethemm76
13 Ağustos 2012, 18:17
Geçenlerde 199. model tam hatırlayamadığım bir bmw motosikletin üzerinde halen orjinal lastikleri olduğunu görünce şaşırmıştım. Bir çok eski model olduğu halde km si düşük motosikletin üzerinde orjinal lastikleri mevcuttur. Lastiğin sertleşme eğilimine girmiş olması, skt sinin geçmiş olması, hamurunun sertleşmesine ve yol tutuşun kısmen zayıflamasına sebep olur, böyle bir arıza vermesi söz konusu olmamalı. bence bire bir üretim hatası. Ayrıca 10 bin km de de bi dl nin lastik ömrü bitmez. 20 bin desen düşünürdüm ama 10 binde diş leri halen orjinal seviyesine yakın ve skt si bitmemiş bi lastik böyle bi olumsuzluk sergiliyorsa direk üretim hatası diye düşünüyorum. Veya markaya mahsyuben bi kalitesizlik ve Shinko hatası.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO