TALHA ATEŞ
06 Temmuz 2012, 09:55
http://i46.tinypic.com/o5ugd3.jpg
Son olarak yeni aldığım 2012 model Mondial 125 KT motor hakkında tarafsız olumlu ve olumsuz özelliklerini paylaşıyorum.
*** ARTILARI ***
- Yakıt çok az, hatta iki zamanlı mopetlerden daha az yakıyor.
- Çok rahat kullanımı var, manevra kabiliyeti yüksek. Çok zefkli sürüşü var.
- Artçı aldığınızda aynı kullanım kolaylığı devam ediyor.
- Sarsıntı yok denecek kadar az.
- Metal malzemeden mamül olduğundan montajlama çok sıkı yapılmış.
- Basit-montaj, hava filtresi hariç rahatlıkla parçalara ulaşabiliyorsunuz. Bir parçaya tamir gerekince pek çok bölüm sökülmeyecek.
- Yan çanta ve arka çanta takma imkanı var.
- Aydınlatma, sinyal ve korna çok güçlü.
- Zırıltı falan kesinlikle yok.
- Fren kabiliyeti çok iyi.
- Benzin yedeğe düşünce yaklaşık 20 km daha yol alabiliyorsunuz. (Yolun durumuna göre artabilir eksilebilir.)
*** EKSİLERİ ***
- Göstergeler çok güzel devir saati konulmuş fakat benzin göstergesi yok.
- Orta boy bir motor, uzun boylu ve kilolu insanlara küçük kalıyor.
- Yeni motorun ilk zamanlar sinyal düğmesi sorun çıkardı.
- Sabah ilk çalıştırmada 2-3 deneme yapıyorum. Jikle kapatmadan çalışmıyor. Sonraki çalıştırmalarda değil. Önceki motorlarım sabahları tek seferde çalışırdı.
- Ağırlık depo doluyken ortalama 145 kilo (Boşken 130). Ufak yapılı insanlar için bu sorun oluşturur.
- Çok süratli değil.
- Ön çamurluk kısa, o yüzden küçük bir su birkintisinden yavaş dahi geçseniz bütün motora sıçrayanlar doluyor. Bu yüzden diğer bazı motorlarda olduğu gibi şık bir tozluk yaptık. Sorun çözüldü.
- Kullanımdan sonra park ettiğinizde boşa alınca NADİREN boş ışığı yanarken 1. viteste kalıyor? Bu yüzden önce stop edip yeşil boş ışığına güvenmeden, boşta olup olmadığını kontrol ediyorum.
İleriki zamanlarda ARTI ve EKSİLERİNİ bizzat deneyimlerinden buradan ekleyerek paylaşmaya devam edeceğim İnşallah arkadaşlar. Böylece bu sınıf bir motor alacak insanlara küçük bir kaynak oluşur umarım.
Son olarak yeni aldığım 2012 model Mondial 125 KT motor hakkında tarafsız olumlu ve olumsuz özelliklerini paylaşıyorum.
*** ARTILARI ***
- Yakıt çok az, hatta iki zamanlı mopetlerden daha az yakıyor.
- Çok rahat kullanımı var, manevra kabiliyeti yüksek. Çok zefkli sürüşü var.
- Artçı aldığınızda aynı kullanım kolaylığı devam ediyor.
- Sarsıntı yok denecek kadar az.
- Metal malzemeden mamül olduğundan montajlama çok sıkı yapılmış.
- Basit-montaj, hava filtresi hariç rahatlıkla parçalara ulaşabiliyorsunuz. Bir parçaya tamir gerekince pek çok bölüm sökülmeyecek.
- Yan çanta ve arka çanta takma imkanı var.
- Aydınlatma, sinyal ve korna çok güçlü.
- Zırıltı falan kesinlikle yok.
- Fren kabiliyeti çok iyi.
- Benzin yedeğe düşünce yaklaşık 20 km daha yol alabiliyorsunuz. (Yolun durumuna göre artabilir eksilebilir.)
*** EKSİLERİ ***
- Göstergeler çok güzel devir saati konulmuş fakat benzin göstergesi yok.
- Orta boy bir motor, uzun boylu ve kilolu insanlara küçük kalıyor.
- Yeni motorun ilk zamanlar sinyal düğmesi sorun çıkardı.
- Sabah ilk çalıştırmada 2-3 deneme yapıyorum. Jikle kapatmadan çalışmıyor. Sonraki çalıştırmalarda değil. Önceki motorlarım sabahları tek seferde çalışırdı.
- Ağırlık depo doluyken ortalama 145 kilo (Boşken 130). Ufak yapılı insanlar için bu sorun oluşturur.
- Çok süratli değil.
- Ön çamurluk kısa, o yüzden küçük bir su birkintisinden yavaş dahi geçseniz bütün motora sıçrayanlar doluyor. Bu yüzden diğer bazı motorlarda olduğu gibi şık bir tozluk yaptık. Sorun çözüldü.
- Kullanımdan sonra park ettiğinizde boşa alınca NADİREN boş ışığı yanarken 1. viteste kalıyor? Bu yüzden önce stop edip yeşil boş ışığına güvenmeden, boşta olup olmadığını kontrol ediyorum.
İleriki zamanlarda ARTI ve EKSİLERİNİ bizzat deneyimlerinden buradan ekleyerek paylaşmaya devam edeceğim İnşallah arkadaşlar. Böylece bu sınıf bir motor alacak insanlara küçük bir kaynak oluşur umarım.