Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
bu konular 3 4 ay sürmez sürekli gündeme gelir.
aracın kendini kasmadan her koşulda gidebildiği hıza istihkak denir.
lütfen sizde dilimizin böyle güzel az öz anlatan kelimelerini kullanın :-)
ve genelde araçların istihkakı en fazla tork ürettiği devirdir.
hyo için bu 8200 gibi birşey. bu da 5. viteste 125km hız yapıyor(enjeksiyonlu deviri karbüratörlüden 500rpm azdır)
hyo ile çok uzun yol yaptım saatlerce gittiğimiz oldu genelde 120 135 arası giderdik. çok acelemizin olduğu bir gün antalyadan istanbula 130 145 bandında da geldik ki 2 mola verdik sadece hyo öpürmedide köpürmedi de.
Aynen katılıyorum. 2009 gtr250 var bemde de. 1,5 sene içinde toplam 5000 km uzun yol tecrübem oldu. 130km/s ye kadar çok rahat ancak 130 barajını aşınca titemeler başlıyor.
bu konular 3 4 ay sürmez sürekli gündeme gelir.
aracın kendini kasmadan her koşulda gidebildiği hıza istihkak denir.
lütfen sizde dilimizin böyle güzel az öz anlatan kelimelerini kullanın :-)
ve genelde araçların istihkakı en fazla tork ürettiği devirdir.
hyo için bu 8200 gibi birşey. bu da 5. viteste 125km hız yapıyor(enjeksiyonlu deviri karbüratörlüden 500rpm azdır)
hyo ile çok uzun yol yaptım saatlerce gittiğimiz oldu genelde 120 135 arası giderdik. çok acelemizin olduğu bir gün antalyadan istanbula 130 145 bandında da geldik ki 2 mola verdik sadece hyo öpürmedide köpürmedi de.
fakat baktım ki artık gezilerimizde veya tek başına giderken artık 9000rpm 9500rpmlerde dolaşmaya başladım. uzun vadede motora zarar diye 650 ye geçiş yaptım. şuan 140.ilegiderken motor 6200 devir çeviriyor ve gayet rahat.
yakıt 250nin 140da yaktığı ile aynı.bazen daha az.
eski motorum ilana bile koyamadan arkadaşım aldı.30 bin km lik ilk aşkımdı naked almaya gitmişken gördüm 2011 bembeyaz gelinlik ile bu iş olur dedim ve aldım :-)
sağ olsun hiç bir koşulda (şehir otoban dağ orman stabilize yol yayla) gitmem demedi ve hala maşallahı var. şimdiye kadar sadece buji filitre yağ başka birşey yok
tahminim egzantirikler ve debriyaj balatası 45 50bin km civarında değişir ve hayatına devam eder
istihkak kelimesini bilmiyordum ögrenmiş oldum sayenizde teşekkürler :)
şimdi bu 8200 devirde 125km hız yapma olayı yoldan yola ve seyrettigimiz istikamete göre degişir ..
antalya tarafı güney tarafı rüzgarsız ve yolu rahattır.
fakat izmir çakannakle kuzeye dogru gittginizde uzun yolda 120km hızda seyredebilmek için ddaha yüksek devirlere çıkıyor.
ayrıca hyonun hız/km göstergesinde benim hesaplamalarıma göre 10km kadar sapma var. yani 120km gittgimizi sanıyorsak aslında 110.
karbüratörlüde çok kullandım enjeksiyonluda fakat hangi hızda hangi deviri yaptıgımı malesef unuttum kesin konuşamıyorum o yüzden.
Tek hatırladıgım ve kendimce yakındıgım hyo'nun uzun yolda yetersiz kalmasıydı motoru zorlamak istemedigim 9.10bin hatta 8 bin devirde bile kullanmaya kıyamadıgım sadece bu devirleri ara hızlanmalarda yaptıgım için satttım.
Bu arada gt 650'ye diyecek birşey yok 6.200 devir 140km sürat çok tatminkar :)
benimde istedigim 7bin deviri geçmeden stabil seyredebilmekti yada istihkak diyelim :)
çelikatlı
24 Kasım 2013, 17:04
benim bildiğim devir hız ilişkisi asla değişmez hele öyle rüzgarla falan hiç değişmez. bir araç misal 3.vitesde 3000rpm,de 50kmh yapıyorsa bu düzdede aynıdır yokuş çıkarkende aynıdır inerkende aynıdır. haa rüzgar var diye 3bin devire ulaşamıyor 50kmh hızı göremiyorsa o ayrı. buna rağmen benim araç gittiği yola göre 3000,devirde bazen 50 bazen 55 bazen 45 yapıyo diyen varsa devir saatini yada km saatini servise göstersin..
olurmu hocam..
örnek verdiginiz 3bin devirde gidelim.. 3binde devirde 50km yapıyorsa arkadaki artçının agırlıgı ve karşıdan gelen rüzgarın şiddetine göre degişebilir.
3bin devirde 55 km tek yapıyorsa artçıyla 50kmye düşebilir.
Bunun en iyi örnegi kesiciye girdigi hızı tünel içinde kesiciye girmeden yapmasıdır.
ayrıca dyno testlerinde son hız her daim yüksek çıkar. buda başka bir örnegi.
Devir motorun çevirdigi devir.. bunun zincirden motorun arka tekere aktarılıp motorun hızlanması ve km'saatine iletmesi ayrı bir olay.
9bin devirde anayolda yapılan hız ile dyno testinde 9bin devirde yapılan hız aynı olmayabiliyor.
fakat örnek 3bin devir olursa hız pek degişmez evet.
ama 11bin devir gibi yüksek devirlerden söz edersek karşıdan helen rüzgarın sürtünme kuvvetide etkileyecegi için hız degişecektir.
Bu yüzden apaçi kardeşlerimiz mobiletlerin üstüne yatarak rüzgarın sürtünme kuvvetini en aza indirmeye çalışarak hızı arttırmak istemeleridir.
lickup
24 Kasım 2013, 17:48
olurmu hocam..
örnek verdiginiz 3bin devirde gidelim.. 3binde devirde 50km yapıyorsa arkadaki artçının agırlıgı ve karşıdan gelen rüzgarın şiddetine göre degişebilir.
3bin devirde 55 km tek yapıyorsa artçıyla 50kmye düşebilir.
Bunun en iyi örnegi kesiciye girdigi hızı tünel içinde kesiciye girmeden yapmasıdır.
ayrıca dyno testlerinde son hız her daim yüksek çıkar. buda başka bir örnegi.
Devir motorun çevirdigi devir.. bunun zincirden motorun arka tekere aktarılıp motorun hızlanması ve km'saatine iletmesi ayrı bir olay.
9bin devirde anayolda yapılan hız ile dyno testinde 9bin devirde yapılan hız aynı olmayabiliyor.
fakat örnek 3bin devir olursa hız pek degişmez evet.
ama 11bin devir gibi yüksek devirlerden söz edersek karşıdan helen rüzgarın sürtünme kuvvetide etkileyecegi için hız degişecektir.
Bu yüzden apaçi kardeşlerimiz mobiletlerin üstüne yatarak rüzgarın sürtünme kuvvetini en aza indirmeye çalışarak hızı arttırmak istemeleridir.
İyi de neden yokuşlarda motorun devri daha yavaş yükseliyor? Madem aktarmadan bağımsız o zaman devirin yine aynı yükselmesi ancak hızın yavaş olması gerekmez mi?
İyi de neden yokuşlarda motorun devri daha yavaş yükseliyor? Madem aktarmadan bağımsız o zaman devirin yine aynı yükselmesi ancak hızın yavaş olması gerekmez mi?
Devir motorun çevirdigi devir.. bunun zincirden motorun arka tekere aktarılıp motorun hızlanması ve km'saatine iletmesi ayrı bir olay.
aktarmadan bagımsız oldugunu söylemedim farkettiyseniz daha farklı bir olay dedim.
yokuştaki tork meselesi hepsi ayrı ayrı konular.
ben motor yokuştayken birden gazı açınca şak diye redlina ulaşır dedigimi ve yazdıgımı görmüyorum.
sadece belli devirlerde giderken karşıdan gelen rüzgarın şiddeti bulundugumuz hızı az bir seviyedede olsa etkiler konu budur.
bu olur 5km olur 9km çok bir fark olmıyacak şekilde 5-10 km kadar fark ettirebilir.
bizim konumuz rüzgarın sürtünme kuvvetiyle devir hız ilişkisi.
yokuştaki motorun devir ile ilişkisi başka bir konudur.
çelikatlı
24 Kasım 2013, 18:51
ben şahsen böyle bişeyle ne karşılaştım ne yaşadım. artcıdan dolayı yada rüzgardan dolayı aynı devirde farklı sürat hiç görmedim. benim gördüğüm,artcıdan yada rüzgardan hızımın düştüğünde devriminde düştüğü.
olurmu hocam..
örnek verdiginiz 3bin devirde gidelim.. 3binde devirde 50km yapıyorsa arkadaki artçının agırlıgı ve karşıdan gelen rüzgarın şiddetine göre degişebilir.
3bin devirde 55 km tek yapıyorsa artçıyla 50kmye düşebilir.
Bunun en iyi örnegi kesiciye girdigi hızı tünel içinde kesiciye girmeden yapmasıdır.
ayrıca dyno testlerinde son hız her daim yüksek çıkar. buda başka bir örnegi.
Devir motorun çevirdigi devir.. bunun zincirden motorun arka tekere aktarılıp motorun hızlanması ve km'saatine iletmesi ayrı bir olay.
9bin devirde anayolda yapılan hız ile dyno testinde 9bin devirde yapılan hız aynı olmayabiliyor.
fakat örnek 3bin devir olursa hız pek degişmez evet.
ama 11bin devir gibi yüksek devirlerden söz edersek karşıdan helen rüzgarın sürtünme kuvvetide etkileyecegi için hız degişecektir.
Bu yüzden apaçi kardeşlerimiz mobiletlerin üstüne yatarak rüzgarın sürtünme kuvvetini en aza indirmeye çalışarak hızı arttırmak istemeleridir.
ben şahsen böyle bişeyle ne karşılaştım ne yaşadım. artcıdan dolayı yada rüzgardan dolayı aynı devirde farklı sürat hiç görmedim. benim gördüğüm,artcıdan yada rüzgardan hızımın düştüğünde devriminde düştüğü.
yokuş konusunda sizinle tamamen hemfikirim.
fakat bu fark zaten 20 30kmlik çok büyük farkedilecek bir fark degil.
olsa olsa 2km 10km arasında bir farktır.
şöyle örnek verebilrim motoru 1nci vitese atalım motorun arkasınada 1 ip baglıyalım ipin ucunada 5 kişi koyalım bu ipi tutsunlar.
biz gazı açalım gazı açtıgımızda devir artıcaktır fakat arkadan 5 kişi tuttugu için motor yine gidicektir fakat normalde 1nci vitese seyrettgimiz hızla aynı km'de olmıcaktır.
yada motor bagıracaktır devir yükselicektir 1nci viteste fakat motor yine normalde 1nci viteste giden hızla denk olmayacaktır.
rüzgarın bu konuda çok azda olsa bazen payı oluyor. düşük devirlerde degil yüksek devirlerde örnek 8 9 10 11 devirlerde hızımız artınca karşıdan gelen rüzgarın sürtünmeside arttgı için dyno testindeki rüzgarsız hız ile otobanda yapılan hız degişir.
bu hız genelde daha ufak ccli motorlarda çok daha iyi anlaşılır hyoda anlamak güç heleki fazerda hiç anlamıyorum.
bunu en iyi anlayan mobilet kullanıcıları bu yüzden rüzgardan etkilenmemek için motora yatıyorlar :mrgreen:
anlatmak istedigiimi bu örnekle kafaya kafaya denk gelmesede umarım anlatabilmişimdir.
zaten 2 farklı görüşede inanmasak bile birşey farketmiyecegi için gereksiz bir polemik :)
saygılar hocamm:rendeer:
çelikatlı
24 Kasım 2013, 19:13
polemik değil yaw yanlış anlama:wiinkk: sadece farklı fikirler. saygılar bizden:cat:
vengeance
24 Kasım 2013, 19:27
hız ve devır dogru orantılıdır 3000 rpm de 100 yapan bir arac üzerindeki yükten bagımsız yol hava şartlarından bagımsız 3000 rpm aynı viteste hep 100 yapar
ercan41
24 Kasım 2013, 21:18
Cem kilometre fazla gösteriyor dedin ya gps le ölçümünde mi farklı geldi yoksa başka motorlarla ölçümde mi farklı geldi birisi daha transalp le ölçüm yaptıgını söyleyip aynı gösteriyor demişti ...
bu arada bi video da gördüm 8000 devir giderken 127km yapıyor.ben alırsam bi dişli büyütmeyi düşünüyorum yani ozmanda 136 yapıcak 8000 devir de oda kafi gelir :)
wolrath
24 Kasım 2013, 21:48
dişliler,lastik çapı ya da kadranınızı degıstırmedıgınız surece belırlı bır devırde yapacagınız sürat sabittir cem :)
orjinal dişlilerle oynamak ne kadar saglıklıdır inanın hiç bilgim yok. Bazı görüşler yararlı oldugunu savunsada bazı görüşler zararlı oldugunu savunuyor araştırmak lazım.
barış abicim ..
vegance ..
Şimdi belirli bir devirde yapacagımız sabit ise ben 3 farklı hyoda test ettim yalan söyleyecek halim yok yahuu..
Motorum otobanda belli bir devirde belli hızda kesiciye girerken tünelin içinde kesiciye girmeden o hıza ulaşıyor ??
aynı şekilde karşı yönden çok şiddetli rüzgar yada arkamızda artçı agır ise motorumuz daha düşük süratlerde kesiciye girer.
ben bunu kendim denedim gördüm test ettim. rüzgarın sürtünme kuvveti .. genelde çogu zaman aynı olur şehir içinde.
şehir dışı yollarda genelde ufak cc motosikletlerle daha çok hissedilir.
hyo'nun km göstergesi bizim hesaplarımıza göre fazla gösteriyor 10km ye kadar. hemen hemen..
yalan söyleyecek halim yok 3 hyodada denedim :cat:
http://imageshack.us/a/img541/1329/we3e.jpg
http://imageshack.us/a/img571/4476/zrlq.jpg
http://imageshack.us/a/img40/6919/cem3.jpg
ysfist
24 Kasım 2013, 23:02
dişliler,lastik çapı ya da kadranınızı degıstırmedıgınız surece belırlı bır devırde yapacagınız sürat sabittir cem :)
katılıyorum.
çelikatlı
24 Kasım 2013, 23:07
cem kabul et artık yoksa seni dövecez!:)
BatuhanK
24 Kasım 2013, 23:12
Yüksek devirde karşıdan gelen rüzgarla daha çok devir çeviriyor, yani erken kesiciye giriyorsa debriyaj kaydırıyor olabilir
kendimi kominist direnişçi ve devrim yapmaya çalışan biri gibi hisettim :mrgreen:
saygılar herkese dostlar :)
---------- Post added at 23:16 ---------- Previous post was at 23:13 ----------
Yüksek devirde karşıdan gelen rüzgarla daha çok devir çeviriyor, yani erken kesiciye giriyorsa debriyaj kaydırıyor olabilir
Dostum söyledigin şey benimkiyle aynı şeye denk geliyor ..
karşıdan rüzgar gelince daha çok devir artıyor evet çünkü motor ulaşmak istedigi hıza daha güç tırmanıyor.
fakat normalde tüneldeyken 175de kesiciye giren hyo 170de kesiciye giriyor. neden çünkü karşıdan gelen rüzgar daha çok devir çevirmemi saglayıp beni redlina sokuyor halbuki hızım 175 degilken..
örnek verelim.. mobilete devir saati takalım. adam tapa gaz açıyor çift karbüratör 150de tıkandı kaldı. devir saatide takalım misal motor 8bin devirde yine tapagaz.
adam motorun üstüne yatıyor karşıdan gelen rüzgarın bedeniyle olan sürtünme kuvvetini en aza düşürmek için motorun üstüne yatıyor.
daha sonra el yine tapa gazda devir 8binde çünkü motorun çevirebilecegi okadar. fakat hızı 160a çıkıyor..
kawasakiden örnek verelim. madem rüzgarın etkisi yok..
er6n er6f..
er6n 210 km yaparken erf 220 km yapıyor. tamamen mekanik ve tork hp degerleri aynı olan 2 motor rüzgar sürtünmesinden dolayı grenaj farkıyla farklı süratlere çıkabiliyor.
devir aynı devir km saati aynı lastik ebatlar aynı .. fakat top speed farklı..
çelikatlı
24 Kasım 2013, 23:50
bak arkadaş güzel yerden yakalamış. bir araç aynı devirde farklı farklı kmh gösteriyorsa debriyajı kaçırıyordur.
UNdocab
25 Kasım 2013, 00:45
istihkak kelimesini bilmiyordum ögrenmiş oldum sayenizde teşekkürler :)
şimdi bu 8200 devirde 125km hız yapma olayı yoldan yola ve seyrettigimiz istikamete göre degişir ..
antalya tarafı güney tarafı rüzgarsız ve yolu rahattır.
fakat izmir çakannakle kuzeye dogru gittginizde uzun yolda 120km hızda seyredebilmek için ddaha yüksek devirlere çıkıyor.
ayrıca hyonun hız/km göstergesinde benim hesaplamalarıma göre 10km kadar sapma var. yani 120km gittgimizi sanıyorsak aslında 110.
karbüratörlüde çok kullandım enjeksiyonluda fakat hangi hızda hangi deviri yaptıgımı malesef unuttum kesin konuşamıyorum o yüzden.
Tek hatırladıgım ve kendimce yakındıgım hyo'nun uzun yolda yetersiz kalmasıydı motoru zorlamak istemedigim 9.10bin hatta 8 bin devirde bile kullanmaya kıyamadıgım sadece bu devirleri ara hızlanmalarda yaptıgım için satttım.
Bu arada gt 650'ye diyecek birşey yok 6.200 devir 140km sürat çok tatminkar :)
benimde istedigim 7bin deviri geçmeden stabil seyredebilmekti yada istihkak diyelim :)
Son devirlere doğru dediğin gibi aynı devirde farklı hızlar olabilir o da azalan sürtünme sebebiyle boşa giden kuvvettir vs. Ama 140' a kadar kolay kolay olmuyor.
Uzun yolda yetersizlik hissetme sebebi hyodan değil 8200 devirden sonra hız artsada tork düşmesi sebebiyle oluşan hissiyattan kaynaklanıyor.
Bir keresinde bu motor en fazla ne yakar denemesi yaptığımda 160-175km hız arasında 100km boyunca kullandım motosikleti 160 dan aşağı sadece gişe geçişinde indim.
Gidiyor yani makina. Ama bazen canı istemiyor 155 i geçmiyor neden bilmiyorum :D
GT650 ile şimdi Bursadan geliyorum. 105kg artçı ben 78kg gayet güzel gidiyor motor. 7bin deviri çoğu zaman geçmiyorum.
Şimdi 17ön dişli aldım onu takınca 3.5lt/100km gibi bi rakam yakacak motor. Deneyenlerden biliyorum.Tabi bu boş uzun yolda sakin kullanımda yoksa bazı şartlarda 5lt/100km yakıyor
Eğer ölçümü GPS aleti ile yaptıysan 100 ile giderken 91-92km gösterdiğini göreceksindir.
Arkadaşlar bu A dan Z ye bütün araçlarda araba motosiklet fark etmez hepsinde bilerek yapılır.Sürücüleri psikolojik olarak olduğundan daha hızlı gittiği için daha fazla basmamaya yönlendirir.
Hatta trafikte %10 sollama toleransı dedikleri şey varya işte budur aslen. Yok öyle sollama toleransı falan.
Hız sınırı ve dolayısı ile cezalar GPS'e göre belirlenir. Ama aracınız siz 130 ile gittiğinizi zannederken aslında 118 ile falan gittiği için ceza yemezsiniz.
işte tam olarak hız konusundada rüzgar konusundada demek istedıgım buydu sonunda yandaşımı buldum :) teşekkürler acıklama icin
Hız ölcümünü radara gırerek ve gps ile ölctüm,
Bu yüzden 10km sapma var dedim, fakat her motorda oldugunu bılmıyordum ögrenmiş olduk,
140 meseleside aslında acıklamak gerekırse 140 gelince hızlandıgımız icin karşıdan gelen rüzgarın şlddetı o hızlarda daha cok arttıgı ıcın ancak etkıleyebılıyor, düşük hızlarda devir hız sabittir buna katılıyorum,,
BatuhanK
25 Kasım 2013, 02:01
Cem hocam deme :D Motor devri krank milinin dakikada yaptığı tur sayısıdır. E bu krank da bi şekilde ön dişliye bağlı. Birbirinden farklı hızlarda dönemezler. Yani debriyaj kaçırmıyorsa bir motor bugun 10 bin devirde 160 ile gidiyorsa rüzgarda da 10 bin devirde 160 ile gider. Rüzgarın etkisi sadece o devire çıkma süresini etkiler.
benim bildiğim devir hız ilişkisi asla değişmez hele öyle rüzgarla falan hiç değişmez. bir araç misal 3.vitesde 3000rpm,de 50kmh yapıyorsa bu düzdede aynıdır yokuş çıkarkende aynıdır inerkende aynıdır. haa rüzgar var diye 3bin devire ulaşamıyor 50kmh hızı göremiyorsa o ayrı. buna rağmen benim araç gittiği yola göre 3000,devirde bazen 50 bazen 55 bazen 45 yapıyo diyen varsa devir saatini yada km saatini servise göstersin..
Hemde acayip değişir çelikatlı kardeş. Fabrika verileri optimum değerlere göredir. Yani, yapılan tetlerde, üretilen enerjinin en önemli bölümü sürate aktarılır. Ancak günlük hayatta optimum şartlar yoktur. İşin içine daha fazla sürtünme kuvveti girer ki ruzgar da en büyük sürtünme kaynağıdır. Hatta gittiğiniz yolun asfalt kalitesi bile etkiler.
Cem hocam deme :D Motor devri krank milinin dakikada yaptığı tur sayısıdır. E bu krank da bi şekilde ön dişliye bağlı. Birbirinden farklı hızlarda dönemezler. Yani debriyaj kaçırmıyorsa bir motor bugun 10 bin devirde 160 ile gidiyorsa rüzgarda da 10 bin devirde 160 ile gider. Rüzgarın etkisi sadece o devire çıkma süresini etkiler.
tamam fakat atladıgın bır yer var krank ile ön dişllyi birebir sayman, krank ne kadar devir cevirsede arka tekerde aktarma sırasında güc kaybedebılır,
98 hplik fazer sadece motoru 98bg üretirken yere aktardıgı tahminimce 10bg daha azdır, dedıgın gıbı direk ön dişli krank güc kaybetmeden 8bin deviri verebılseydı fazer aslvata dırek 98bg iletirki ne yazıkkı öyle degıl,
Motorun aslvata illetıgı gercek bg,, dyno testınde cıkıyor,
Haydi hepsını unutalım,
Kawasaki er6n er6f örnegını verdim,,
Önümüzde canlı motosiklet örnegı var,
Er6n er6f kawasaki motorları bırbırınden hıcbır teknik özellik bulunmaksızın tamamen aynıdırlar ,.
Tek farkları grenaj farkıdır,
tork ve hp degerlerı aynı olan motorların top speedleri neden farklı oluyor ?
10km kadar fark edıyor,
Bunun sebebi rüzgar aeırodinamigidir,
resimdeki 3 hyo'nundan debriyaj kaçırması garip degilmidir :)
ayrıca destro 250si olan arkadaşım otobanda çıkamadıgı hızlara tünelde ulaşabiliyor.
rüzgar yok sürtünme kuveti yok.
Bu her devirde farklı km olayı hergün başınıza gelmez.
rüzgarın karşıdan çok şiddetli estigi günlerde hızınızda 140 150yi geçtigi zaman yüksek hızlarda rüzgarın hızıda karşıdan daha güçlü vurdugu için ozaman anlayabilirsiniz.[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 04:05 ---------- Previous post was at 03:52 ----------
Arkadaşlar arka dişliye aktarılan enerji aynı ancak tamamı sürate aktarılamıyor. Ben Fen bilgisi eğitimi aldım. Doğada asla %100 verimle çalışan bir enerji aktarımı yoktur. Lise yılarınızdaki lanet fizik sorularını hatırlayın. Hesinde SÜRTÜNMELER İHMAL EDİLMİŞTİR yazıyordu. yani eldeki enerjinin tamamının sürate aktarıldığı farzedilirdi. Başka bir örnek daha verecek olursak motorlarımızın neden grenajları var sadace süs olsun diyemi yoksa rüzgarın sürtünmesini daha aza indirmek için mi?
Bu arada cem bey mesleğiniz nedir bilmiyorum ama verdiğiniz örnekler bir makine mühendisinin veya fizikte mekanik üzerine doktora yapmış birinin vereceği örnekler kadar güzel.
Çelikatlı kardeşimin gönderisine sonuna kadar katılıyorum amaç polemik yarartıp kalp kırmak değil doğru bildiğimiz yanlışları düzeltmek.
Alper Kaya
25 Kasım 2013, 04:16
------------------------
Arkadaşlar arka dişliye aktarılan enerji aynı ancak tamamı sürate aktarılamıyor. Ben Fen bilgisi eğitimi aldım. Doğada asla %100 verimle çalışan bir enerji aktarımı yoktur. Lise yılarınızdaki lanet fizik sorularını hatırlayın. Hesinde SÜRTÜNMELER İHMAL EDİLMİŞTİR yazıyordu. yani eldeki enerjinin tamamının sürate aktarıldığı farzedilirdi. Başka bir örnek daha verecek olursak motorlarımızın neden grenajları var sadace süs olsun diyemi yoksa rüzgarın sürtünmesini daha aza indirmek için mi?
Bu arada cem bey mesleğiniz nedir bilmiyorum ama verdiğiniz örnekler bir makine mühendisinin veya fizikte mekanik üzerine doktora yapmış birinin vereceği örnekler kadar güzel.
Çelikatlı kardeşimin gönderisine sonuna kadar katılıyorum amaç polemik yarartıp kalp kırmak değil doğru bildiğimiz yanlışları düzeltmek.
ben üniversite ögrencisiyim fakat babam makine mühendisi eksik kaldıgım yerlerde malum danışıyoruz :)
tecrübelerinizi paylaştıgınız için teşekkür ederim..
Dişli konunsunda şunu söyleyebilirim. Daha büyük arka dişli daha yüksek süratlere çıkmamızı sağlar ancak kalkış hızında, yokuş yukarı çekişte ve artçılı sürüşlerde çekişte düşüşe neden olur. Bir dişli artması bunları ne ölçüde etkiler bilemem.
------------------------
fazer candır dostum öyle deme :)
en son barkınla çektiginiz videodan sonra hala görüşüyormusunuz senin kadar şanslı olupta barkın agayla tanışabilseydik :)
BatuhanK
25 Kasım 2013, 04:33
Er6 f ile n deki fark grenajdan kaynaklanıyor. Rüzgar sürtünmesini tabiki de hesaba katıyorum. fakat f ve n aynı dişliyi kullanıyorsa ve motorları tamamen aynıysa ikiside aynı devirde aynı hızla gider. Son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz. Madem fizik konuşucaz; 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D
Çok farklı şeyleri konuşuyoruz. Tekere giden gücün farklı olacağıyla ilgili bir şey söylemedim veya asfalt kalitesinin (yuvarlanma direnci) son hıza etkisinin olmadığını da söylemedim. Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez :)
son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz.
Burda çevirdikleri devirin aynı oldugunu açıklamama gerek yok herhalde :mrgreen:
son hız dedigimiz zaman redlina girme noktası ... biri 210 yaparken digeri 220 yapıyor. hatta 230 yapanlar dahi varmış..
F yoksa devir hız ilişkisi yüzünden 13bin devirlik motorda 14bin devir çevirmesi gerekmezmiydi :)
Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez
işte bizde bunu söylüyoruz dostum 7bin devir krank çeviriyorsa direk 7bin deviri aktaramıyorki lastik basıncları bile bunu etkiler.
lastik ebatlarıda etkiler.
senin dedigin nokta şu motor 3 bin devirde 50km ile gidiyorsa ne olursa olsun 3bin devirde yine 50km hızla gider.
peki motoru 1nci vitese aldık arkasına ip baglayıp 5 kişi tutturduk. gazı açtık motor 3bine geldi fakat hız 10km bile degil.
eger devir artmaz diyorsan motorculuk hayatında illaki görmüşündür birinin arkasından tuttukları zaman motor bagırır ama gitmez.
devir yükselir fakat motor gidemez patinaj yapar saga sola kıc atar devir yükselir fakat ortada 50kmlik bir hız olmaz.
eger dedigin gibi 7bin devirde her daim 100km yapsaydı motosikletler.
ozaman arkadaki yükün yada artçının yakıta etkisi olmazdı.
arkamıza 500kg'da koysak 7bin devirde yine 100le gidiyoruz arkadaş ne farkedicekki.
tek ikende 7bindevir 100km hız arkada 500kg yük koysakta 7bin devir100km hız ..
arkada yük olunca artçı 3lü çanta seti vs vs.. motorun devri hıza göre degişebilir.
100le gitmek isteyen biri arkadaki yükten dolayı 7.200 devire çıkabilir.
stabil 100km hızını korudugu için tek başına oldugu devirden yüksek devir çeviren motor arkadaki yükten dolayı daha fazla yakıt sarfiyatı yapar.
Er6 f ile n deki fark grenajdan kaynaklanıyor. Rüzgar sürtünmesini tabiki de hesaba katıyorum. fakat f ve n aynı dişliyi kullanıyorsa ve motorları tamamen aynıysa ikiside aynı devirde aynı hızla gider. Son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz. Madem fizik konuşucaz; 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D
Çok farklı şeyleri konuşuyoruz. Tekere giden gücün farklı olacağıyla ilgili bir şey söylemedim veya asfalt kalitesinin (yuvarlanma direnci) son hıza etkisinin olmadığını da söylemedim. Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez :)
Arkadaşım kendin söylüyorsun. 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D
Farazi değerler verelem.
Motorun ürettiği güç= 100 olsun
Tümdirençler= 36 olsun
m= 2 olsun
formülde yerine koyarsan V=8 bulursun
Motorun ürettiği güç= 100 olsun
Tümdirençler= 19 olsun
m= 2 olsun
formülde yerine koyarsan V=9 bulursun.
BatuhanK
25 Kasım 2013, 05:52
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir :) direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez. Patinaj da cekse, arkadan da tutsalar, lastik havasini dibe de indirsen (lastik capini ihmal ediyoruz) debriyaj kacirmiyorsa ayni devirde ayni hizla gidersin. Scooter kullanmiyorsan motordaki yuk veya ruzgar durumuna gore gittigin devir degismez. Biraz daha dusun :) benden bu kadar birileri bana destek ciksin gtr basligi yalan oldu :D
Kyonari
25 Kasım 2013, 11:46
Ya arkadaşlar şimdi Fizik kimya biyolojiyi geçin de şu videoya bakın böyle bir modeli çıkıyor Hyosungun yani ST nin. Bence çok güzel gözüküyor siz ne dersiniz?
2014 ST GD250n
http://www.youtube.com/watch?v=nhgvAZuJv7g
---------- Post added at 11:46 ---------- Previous post was at 11:41 ----------
Sonrasında bu videoya bakın sanki MT-09 dan esinlenmişler gibi gösterge bile benziyor
http://www.youtube.com/watch?v=l5KLe_Az6C0
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir :) direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez. Patinaj da cekse, arkadan da tutsalar, lastik havasini dibe de indirsen (lastik capini ihmal ediyoruz) debriyaj kacirmiyorsa ayni devirde ayni hizla gidersin. Scooter kullanmiyorsan motordaki yuk veya ruzgar durumuna gore gittigin devir degismez. Biraz daha dusun :) benden bu kadar birileri bana destek ciksin gtr basligi yalan oldu :D
Bencece boş verlim bu konuyu. Gerçekten htr başlığı yalan oldu. :D
vengeance
25 Kasım 2013, 17:19
Ya arkadaşlar şimdi Fizik kimya biyolojiyi geçin de şu videoya bakın böyle bir modeli çıkıyor Hyosungun yani ST nin. Bence çok güzel gözüküyor siz ne dersiniz?
2014 ST GD250n
http://www.youtube.com/watch?v=nhgvAZuJv7g
---------- Post added at 11:46 ---------- Previous post was at 11:41 ----------
Sonrasında bu videoya bakın sanki MT-09 dan esinlenmişler gibi gösterge bile benziyor
http://www.youtube.com/watch?v=l5KLe_Az6C0
tek sılındır 28 hp , 138 kg bi cok parcada alemınyum galıba ama sesi ıkı zamanlı gıbı cıkıyor
cihangir151
25 Kasım 2013, 19:33
Batuhan arkadaşın dediği doğru :D hız devir ilişkisi sabittir. dış etkenler sürtünme vs sizi tork/beygir açısından etkileyip belirli bir devire veya hıza çıkmanıza engel olabilir ya da vakit kaybettirebilir. Lakin motor 5. viteste 8000 d/dk da 150 gidiyorsa bu lastik ebatları, zincir uzaması, dişli aşınması, lastik et kalınlığının azalması, lastik basıncı gibi değişiklikler olmadıkça hava koşulları veya eğim farketmeksizin yine 5. viteste 8000d/dk da 150 ile gider. ıspatı için formülleri bir kenara bırakın alın bayiden 2 tane sıfır gtr lastik basınçlarını eşitleyin ikisini de farklı koşullarda test edin ikisi de aydı devirde aynı hızı yakalar ikisi de kesicide 178(misal) basar. ya da test için arka jantın (lastiğin değil) tur sayısını ölçecek bir sensör takın aynı ve yeni dişli, zincir, debriyaj balatası/tası ve hatta aynı yağı kullanan iki motorun koşullar farketmeksizin aynı devirde arka jantı çevirdiği tur sayısı dolayısıyla da hızları aynıdır. bakın kullanılar yağ bile hız devir sabitini bozabilir nihayetinde ıslak debriyajlı bu motor.
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez.
işte dostum bak tam söyledigin şeye direk karşılık cevap veriyorum N'nin torku yetmeme gibi bir durum yok.
2 motorda kesiciye giriyor diyorum . kesiciye farklı devirlerde gircek degiller ya ?
2 motorda kesiciye giriyor biri 210 da ise digeri 220 230 tek farkları grenaj..
yani N 10bin devirdeyken F model 12 bin devirde olmuyor 2side aynı devirde diyorum dikkatini çekerim.
fakat bu mevzuyu uzatmıyalım :mrgreen:
cihangir151 degerli forumdaşım..
ıspatı için formülleri bir kenara bırakın alın
fizik formülleri süs olsun diye söylemiyoruz dünyada ünlüce viraj teknikleri nasıl hesaplanıp nasıl bulundu sanıyorsun :)
motorlar kafalarına göre üretiliyormu ? tamamen fizik kurallarına göre yapılan bi sistemde fizik kurallarına göre açıklamanın bir mantık dışı olcagını sanmıyorum.
iç viraj tekniginde bile viraja girmeden önce posizyonunuzu almanız söylenir çünkü motorun agırlık merkezi degişir .
eger viraj içindeyken iç viraja geçerseniz motorun agırlık merkezi viraj içinde degişçegi için çizgiden sapmalar olabilir.
bunların hepsi fizik kurallarına göre hesaplanmıştır..
bayiden 2 tane sıfır gtr lastik basınçlarını eşitleyin ikisini de farklı koşullarda test edin ikisi de aydı devirde aynı hızı yakalar ikisi de kesicide 178(misal) basar.
aynı motorla ve farklı motorlarla denedim ayrıca..
http://imageshack.us/a/img541/1329/we3e.jpg
http://imageshack.us/a/img571/4476/zrlq.jpg
http://imageshack.us/a/img40/6919/cem3.jpg
koşulları veya eğim farketmeksizin yine 5. viteste 8000d/dk da 150 ile gider.
dedigine göre yokuş yukarı 8bin devir 150 ile gidicez 5nci viteste ? denemizi öneriyorum :)
sürtünme olayını nasıl hesaba katmanız şaşıp kalıyorum.
ESKİDEN ilk okulda ögretirlerdi sürtünme diye birşey olmasaydı demirden şemsiye kullanırdık diye :mrgreen:
Arkadaşlar bu mevzu kapanmaz gitmez çünkü kimsenin fikirleri degişmicek inandıgı dogrular var bu gerçek.
Tek istedigim karşı görüşlü arkadaşların motosiklet ustalarına degilde.. FİZİK bölümünden mezun olanlara YADA Makine mühendisi arkadaşlara bu konuyu sormanızı öneriyorum :)
BatuhanK
25 Kasım 2013, 20:18
www.youtube.com/watch?v=cEBa_XnLBZg
www.youtube.com/watch?v=V4L74--rLyA
Ben bir fark göremedim.
Biri 210 biri 220 230 da kesiciye giriyorsa dişliler farklıdır ya da kesici devirleri farklıdır. Kime sordun bilmiyorum ama fizik ya da makine muhendisi mezunu başka bir kişi bulup tekrar sorabilirsin :) Dediğine göre motoru 60 kilo biri ile 100 kilo birisi kullandığında da motor aynı hızda farklı devirlerde gidecek. Bunun imkanı yok :)
Sen 8 bin devirde bu kadar güç üretir o güç te sürtünmede, sürücü ağırlığında vs de kullanılır diyorsun ama o öyle değil. 8 bin devirde varsayalım ki 130 ile yokuş yukarı gidiyoruz. (tork çizgisine göre değişir gtr için konusuyorum) 8 bin devirde düz yolda da 130 ile gider fakat yaktığı yakıt düz yolda daha azdır. Senin bahsettiğin kayıp/kazanç silindir içine gönderilen hava yakıt karışım miktarını değiştirir. devir sayısını değil.
cihangir151
25 Kasım 2013, 20:33
cem bey ben "ıspatı için formülleri bir kenara bırakın" derken ki kastım örnekle gözünüzde canlandırın anlamındaydı. yoksa kimse fiziğin varlığını inkar etmiyor. aksine bunu folmülize edemesem de fizik gereği böyle olduğunu düşünüyorum örneğin resimdeki küçük çarkın 8 büyüğün ise 16 dişli olduğunu varsayarsak büyük dişliye istediğiniz kadar sürtünme uygulayın küçüğü 2 tur çevirdiğinizde büyük de 1 tur çevrilecektir. Alın size fizik.
http://blogs.hisarschool.k12.tr/akselahitov/files/2013/01/di%C5%9Fli-%C3%A7ark.jpg
siz her ne kadar test ettiğiniz 2 motorun da aynı olduğunu düşünseniz de aynı değillerdir. aynı yağdaki viskozite farklılıkları, dişlilerdeki, zincirdeki, lastikteki(basıçlar aynı olsa bile marka veya et kalınlığındaki fark) milimetrik farklar dakikada yüzlerce kez döndüğünü düşündüğümüz lastikteki hesaplamalarda sapmalara yol açacaktır. Ayrıca devrin iletildiği yer arka lastik hızın ölçüldüğü yer ön lastik. bu bile sapma da etkili olabilir.
Ama sizin de dediğiniz gibi herkesin değişmeyen doğruları vardır.
www.youtube.com/watch?v=cEBa_XnLBZg
www.youtube.com/watch?v=V4L74--rLyA
Ben bir fark göremedim.
Biri 210 biri 220 230 da kesiciye giriyorsa dişliler farklıdır ya da kesici devirleri farklıdır. Kime sordun bilmiyorum ama fizik ya da makine muhendisi mezunu başka bir kişi bulup tekrar sorabilirsin :) Dediğine göre motoru 60 kilo biri ile 100 kilo birisi kullandığında da motor aynı hızda farklı devirlerde gidecek. Bunun imkanı yok :)
Sen 8 bin devirde bu kadar güç üretir o güç te sürtünmede, sürücü ağırlığında vs de kullanılır diyorsun ama o öyle değil. 8 bin devirde varsayalım ki 130 ile yokuş yukarı gidiyoruz. (tork çizgisine göre değişir gtr için konusuyorum) 8 bin devirde düz yolda da 130 ile gider fakat yaktığı yakıt düz yolda daha azdır. Senin bahsettiğin kayıp/kazanç silindir içine gönderilen hava yakıt karışım miktarını değiştirir. devir sayısını değil.
dostum videolardan araştırıp bulmam gerekir fakat ern er6f topiginde genelde bilinir.
F kullanıcılarının N'e göre daha fazla top speede ulaştıkları.
yada bizim gruptaki xj6n ile xj6f 'in top speedlerinde farklı sonuclar olduguda ortada.
demek istedigini anladım motor o devirde aynı hızı stabil tutmak için daha çok yakıt gönderiyor yinede sabit tutuyor devir hız ilişkisini diyorsun.
ozaman bu devir saati neden var arkadaşlar ?
her hızda hangi devirde gidicegimiz belliyse .
1 adet devir saati yerine cetvel yapsınlar
1bin devir = 10km
2bin devir =30
3bin =devir 40km
bunun formülüsünü bulacagım sana batuhan fizikçi bir tanıdıgma bunun bizzat formulünü yaptırıp yazacagım sende en güvendigin fizikçine gösterebilirsin
:)
Benden bu kadar dostlar fikrim degişmicek konudan uzar gider :mrgreen:
yorum yapıp bilgi alışverinde bulunan herkese teşekkürler :rendeer:
çelikatlı
25 Kasım 2013, 22:10
ben motorumu n ve f olarak baya kullandım. evet n modeldeyken hız daha az. hızlanamıyor ama devirde yükselemiyor. devirlenmedede fark var. asla aynı devirde daha yavaş değil.
ZYFR55
25 Kasım 2013, 22:13
Arkadaşlar bugün yağmurda motor stop etti benzin biraz azdı elektrik sisteminde problem yok....benzine su karışmış olabilirmi.....motor 2013 3500 km de?????
çelikatlı
25 Kasım 2013, 22:24
ön buji piposu kolay ıslanıyo elektriği kesiyo. kuruyunca düzeliyo sıkıntı odur.
cihangir151
25 Kasım 2013, 22:55
Arkadaşlar mutlaka düşünen olmuştur ama yine de söyleyeyim, bazı otomobillerin buji pipoları elastik ve bujiyi sıkıca sarar nitelikte. eğer ki deneme imkanınız var ise bahsettiğim tipte pipo kullanmayı deneyin. bu hem sert mamül olmadığı için çatlamayı engeller hem de su sızmasını engeller.
tr_select
25 Kasım 2013, 22:59
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun :mrgreen: Ahmet abi nerdesin ahmet abi :queen:
ysfist
25 Kasım 2013, 23:20
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun :mrgreen: Ahmet abi nerdesin ahmet abi :queen:
haci abi sen almadin mi hyoyu hala ya :-D:-D sen al makinayi buji pipon da benden bujinde :-D
selo9115
26 Kasım 2013, 00:19
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun :mrgreen: Ahmet abi nerdesin ahmet abi :queen:
oğuz akşamki bebe ne oldu yala :queen::queen:
ZYFR55
26 Kasım 2013, 00:54
ön buji piposu kolay ıslanıyo elektriği kesiyo. kuruyunca düzeliyo sıkıntı odur.
Aynen odur büyük ihtimalle 2 dk sonra çalıştı.....teşekkürler....
tr_select
26 Kasım 2013, 11:52
Havalar buz gibi. Kar yağmur, tipi fırtına :mrgreen: Yürürken hasta oluyorum. Motor alıp binsem ölurum heralde. :mrgreen: subat - mart civarlari demistim az kaldi. 12 satan varsa 6 civarlarina aliyim hemen :queen:
sodalimon
26 Kasım 2013, 12:15
Hız - devir tartışması kapanmış galiba :)
Söyleyeceklerim vardı; ama, geç kalmışım, neyse :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO