Orijinalini görmek için tıklayınız : Çim Motorunu Go Kart Yapıyorum. Yeni Başladım,Resimli
quezzap
06 Haziran 2012, 14:28
Arkadaşlar elimde fazladan bir tane Çim motoru var,ben bunu söküp go kart'a çevirmeye karar verdim. Bugün söktüm ve temizlik,bakım,onarım yaptım. Şimdi sizden istediğim şey izlemem gereken adımlar ? Aracın kasası,direksiyonu vs vs.. şimdilik önemli değil. Şu anda tek ihtiyacım aktarma olayı.. Kayışlımı yapayım ? Şaftlı mı ? Ya da siz söyleyin aktarması nasıl olsun ? Fikirleriniz ve yorumlarınızı resimle desteklerseniz sevinirim :)
İlk hâli..
http://d1206.hizliresim.com/y/6/7jxtx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Sökülmüş hâli..
http://d1206.hizliresim.com/y/6/7jxv5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Parçalarına ayırdım..
http://d1206.hizliresim.com/y/6/7jxw7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Temizlik bitti.. Çalışmasında sıkıntı yok :)
http://d1206.hizliresim.com/y/6/7jxxc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
tr100a
06 Haziran 2012, 14:41
bu motora kayışlı aktarma çok iş çıkarır arazide güçlü olmaz ama yolda daha iyi olur buna motosiklet şanzımanı uyarlayıp 4-5 vites olsa daha güçlü olur sen buna irfanın gösterdiği hurdalıktan eski bir vitesli motor alarak daha az uğraşıp kaliteli bir şeyler yapabilirsin
quezzap
06 Haziran 2012, 14:44
bu motora kayışlı aktarma çok iş çıkarır arazide güçlü olmaz ama yolda daha iyi olur buna motosiklet şanzımanı uyarlayıp 4-5 vites olsa daha güçlü olur sen buna irfanın gösterdiği hurdalıktan eski bir vitesli motor alarak daha az uğraşıp kaliteli bir şeyler yapabilirsin
Hurda bi tane cup ile 2 günde bitiririm.. Ama ben bunu istiyorum.. :)
tr100a
06 Haziran 2012, 14:46
evet coğu atv aynı sistemle çalışıyor
ozgurakman
06 Haziran 2012, 14:48
Hurda bi tane cup ile 2 günde bitiririm.. Ama ben bunu istiyorum.. :)
hocam ben mühendis ya da tekniker değilim ama elim anahtar tutar, bilmediğimi araştırırım. sözlerimi dikkate alırken bunu göz önünde bulundur :)
var olan motorun üzerine şanzıman uygulanır mı bilmiyorum ancak bence çok ta sağlıklı olmaz. bunun yerine kayışlı bir sistem fikrimce daha sağlıklı ve sağlam olacaktır ancak güç kaybına sebep olacaktır...
aslında motorun detaylı fotoğraflarını çeksen belki bir fikir veren çıkar
quezzap
06 Haziran 2012, 14:52
Güç ü yukardan aşşağı doğru veriyor.. Mil yukardan iniyor. Ben bunu bi şekilde difransiyel kullanarak tekerlere aktarmam lazım.
Tam olarak böyle bişey lazım gibi ?
http://d1206.hizliresim.com/y/6/7jzbw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
tr100a
06 Haziran 2012, 15:13
büyük olanlar hariç küçüklerin hiçbirinde difransiyel sistemi yok kalın bir aks a bağlı zincir var
quezzap
06 Haziran 2012, 16:50
yukarıdan gelen hareketi nasıl kayışla tekerlere aktarıcam ?
search16
06 Haziran 2012, 17:02
Gokart için çok güçsüz bir motor. Üzerine bindiğnizde yerinden kımıldatmak için itmeniz gerekecek. Gokartlarda kullanılan motorlar en az 6 bg.
quezzap
06 Haziran 2012, 17:06
Gokart için çok güçsüz bir motor. Üzerine bindiğnizde yerinden kımıldatmak için itmeniz gerekecek. Gokartlarda kullanılan motorlar en az 6 bg.
Çok hafif tek kişilik birşey yapmayı düşünüyorum. Zaten sürecek yerimde yok. Maksat uğraşmak.
quezzap
07 Haziran 2012, 09:47
Yokmu anlayan birileri ?
Khutuck
07 Haziran 2012, 12:45
En temizi zincirli aktarma yapman olacaktır. Sadece kavrama kısmını nasıl yapacağını bilemiyorum. Eski bir cub motorun yarı otomatik kavramasını söküp deneyebilirsin.
quezzap
07 Haziran 2012, 14:15
Kavrama olayını çözdüm.. Elimde kavrama mevcut. Aktarmayı hallettim sayılır,yani kafamda iyi kötü bişeyler oluştu. Biraz daha çalışayım üzerinde resimlerini koyacağım.
antilop_skul
21 Haziran 2012, 12:08
http://www.kendinyapsitesi.com/proje.asp?id=2194&isim=tahta_kaportali_gokart_yapimi bura belkı yardımcı olabılır
frantisec
22 Haziran 2012, 01:12
go kart için küçük değilmi hacmi bu motorun ?
umurcan
22 Haziran 2012, 01:33
al sana komple tutorial (http://www.youtube.com/watch?v=dPjWzyGmTLo&list=UUJbPGzawDH1njbqV-D5HqKw&index=72&feature=plpp_video) :wiinkk:
Samet Ağır
22 Haziran 2012, 01:37
hurda bir dıştan takma tekne motoru bul..kuyruğunu kullan. pervanesinin yerine mili uzatıp aks yaparsın...
GP500-1st
22 Haziran 2012, 02:41
Bu çim motorunun gücü 2 zamanlıda olsa en fazla 2.5 hp çünkü çim keserken daha fazla güce ihtiyaç yok..
Arkadaşlar da belirtmiş 125 veya 150 cc 4 zamanlı minimum 6-7 hp bir motor kullanmalısın. kiralık kartinglerdeki olay da bu
Çim motoruna değil çin motoruna ihtiyacın var:)
oguzhan1245
03 Temmuz 2012, 00:25
http://www.kendinyapsitesi.com/proje.asp?id=2194&isim=tahta_kaportali_gokart_yapimi
Buradaki siteyi incelemin tavsiye ederim temel bir yapım ama en azından biraz daha canlandırırsın zihninde ve diferansiyel içinde bu video yu şiddetler tavsiye :) ederim
http://www.youtube.com/watch?v=U5bixpjVNUg
adam çok güzel açıklamış
aslında bilgisayardan bie tasarım prgoramı bilseydiniz ondan daha rahat tasarlayıp yapardınız
kutty
03 Kasım 2012, 22:23
Hocam Yazını Aylar Sonra Gördüm İnşallah Yapmışsındır
ancak bitrimediysen böyle dikey şaftı motorla yapabilecegin en verimli sistem kuru kavrama ve basit bir dişli kutusudur çünkü bu tip motorlar yatayda çalışırken sorun çıkartacak tipte motorlardır benimkisi boyle kırılmıştı motoru yan çalıştırdım büyük bi sesle krank kırıldı çünkü silindire yag dolmuştu neyse dişli kutusu bulamazsan basit bir bis 126 diferansiyeli ile bu işi çözebilirsin
ama bu tür işlemlerde motordan ziyade aktarmada kayıp olmamasıdır mesela ben bazı hesaplamalar ile 50 cc tırpan motoru ile basit bir gokart yapıp agırlıgı 140 kg olan iki kişiyi çekmiştim
yaptıysan eger bu yazıyı dikkate alma :D
drumstar
03 Kasım 2012, 22:35
o motorun gücü fazlasıyla yeter. yanlış görmediysem b&g 190cc 6,5bg olanından. torku da iyidir canavar gibi çeker. ama aktarma olayı sıkıntı. torna işi yapman gerekiyo fazlasıyla. aynı motordan biz de yapmıştık go kart eskiden. aktarmayı zincir yapmak en mantıklısı olacaktır
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO