PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marş basıyor ama çalışmıyor (Honda Shadow)



novablue
30 Mayıs 2012, 00:50
Arkadaşlar hemen motosikletimin hakkında bilgi vereyim :2004 model Honda Shadow vt 750 c çift silindirli 4 bujili ve karbüratörlüdür.

Motosikletimin aküsünü full şarj ettim, Önceki bujilerimden şüphelenerek bugün sıfır ve doğru bujileri de taktım, fakat aşağıdaki videodaki gibi bir sorun yaşıyorum. Nereden şüphe etmeliyim? Karbüratörün içinde olabilecek kirli benzin tortusundan şüphe ettim ama tahliye vanasını ya da vidasını bir türlü bulamadım. Ya da elektrik/ateşleme sisteminde mi sorun vardır sizce? Yardımcı olursanız sevinirim.

IAKXnxlu82o

ferhatkars
30 Mayıs 2012, 01:00
eliniz anahtar tutuyorsa bujileri tek tek kontrol edin...elektrik geliyor mu...
eğer geliyorsa hava filitresinin girişini tıkayıp marşa basın...
karbüratöre hava girişi olmasın....
bir de vurdurmayı deneyin...3-.4. vitesler de vurdurun...

novablue
30 Mayıs 2012, 01:16
Videodaki gibi denemeler yaparken 10-15 denemeden birinde çalışırsa kurtarıyorum fakat stop edersem bir daha imkansız çalışmıyor. Genellikle de de bu 10-15 deneme sırasında aküyü bitiriyorum ve moral bozuk bir şekilde aküyüp söküp tekrar şarja takıyorum.

Bahsettiğiniz gibi hava filtresinin girişini tıkayıp marşa bastığımda hiç ateşleme olmaz diye düşünüyorum. Doğru değil mi? Siz başka bir yerden hava kaçağı olup olmayacağını mı kontrol etmemi istediniz?

Ayrıca vurdurunca da çalışacağından şüphem yok fakat ben bu problemi aylardır yaşadığım için 4 ayda toplam 3 kez motosiklete binebildim. Kalıcı bir çözüm olmayacak vurdurma.

AguilaNegra
30 Mayıs 2012, 01:23
Merakımdan soruyorum yanlış anlama 4 aydır hiç bir ustaya göstermedin mi motosikleti ya da gittiysen onlar bir tespit yapmadı mı ?

novablue
30 Mayıs 2012, 01:58
Estf. Götürdüm tabiki ilk götürdüğüm usta buna iridyum buji takacağız diyerek beni yanılttı ve iridyum bujiyi taktığımdan beri verim alamadım, haftada 1 zar zor çalıştırarak binebildim. Bundan 1 ay önce götürdüğüm usta marş motorunda sorun vardır diyerek marş motorunun kömürlerini temizledi ve ustanın yanında da çok zor çalıştı. Cruiser motorlar böyle zor çalışır diye bir yorum yaptı, orada bulunan diğer bir müşteri ise bende de suzuki var çok daha zor çalışıyor diyerek destekledi. Kafamda soru işaretleri ile ayrıldım. Benden önceki sahibinin götürdüğü usta da zaten vt750 ye cbf150 bujisi takmış olduğu için güvenimi kaybetti. Ankara'da doğru düzgün usta olmadığı gibi motor çalıştığında trafikte stop ederse büyük sorun yaşıyorum. Korna, küfür gani gani, 270 kilo motoru da itemiyorum kolay kolay. Ankara'da da tam niyetlendim hava bozdu, tam havalar iyi oldu motor çalışmadı ya da işlerim yoğunlaştı. Artık hiç çalışmadığı için Yetkili servise bile götüremez hale geldim. Ayrıca doğru bujilerim olan ve son umudum olan NGK dpr8ea-9 kodlu bujiler bugün elime ulaştı. Onları da taktıktan sonra ilk 2 denemede çalışmadı ve 3. deneme de çalıştı, 5 dk çalıştırıp motoru ısıttıktan sonra bir daha aküyü bitirene kadar ne yaptıysam da çalıştıramadım ve bu videoyu bu sırada çektim.

novablue
30 Mayıs 2012, 20:51
Karburatorun dogru calisip calismadigini test etmek icin starter fluid kullandiklarini gordum. Hava filtresinin iradan karburatorun icine sıkıyorlar. Boyle bir urun turkiye'de var mi? Ya da su puskurtebilecegim bir sisenin icine benzin koyarak benzini puskurtsem de olur mu acaba?

Samet Ağır
30 Mayıs 2012, 21:20
keşke yakında olsak ta ilgilenebilsek..buradan cevap çözüm öneri o kadar zor ki...

ama sadece bujileri sökmenizi,buji piposuna takmanızı ve metal bir yere dişli kısmını değdirerek marşa basmanızı,kıvılcım oluşup oluşmadığını kontrol etmenizi öneririm..
oluşmuyorsa,beyinden tutun da,stop düğmesine kadar heryeri kontrol etmel gerekli..
arızayı kademe kademe araştırmalı..bujiler sağlamsa karbüratöre bakmalı mesela...değilse karbüratörü kurcalamamak gerekir...

novablue
30 Mayıs 2012, 22:02
Teşekkürler samet, bu gece elektrik sistemini bir kontrol edeyim de sonucu yazarım.

Samet Ağır
30 Mayıs 2012, 22:23
bazen öylesine ..afedersin salak durumlardan dolayı oluyorki arızalar..
insan çıldırıyor...

mesela stop düğmesindeki kablonun sıyrılıp ,kopup,gevşeyip şaseye değmesi gibi...

ama onu bulana kadar insan balata sıyırabiliyor...

ferhatkars
30 Mayıs 2012, 22:34
Videodaki gibi denemeler yaparken 10-15 denemeden birinde çalışırsa kurtarıyorum fakat stop edersem bir daha imkansız çalışmıyor. Genellikle de de bu 10-15 deneme sırasında aküyü bitiriyorum ve moral bozuk bir şekilde aküyüp söküp tekrar şarja takıyorum.

Bahsettiğiniz gibi hava filtresinin girişini tıkayıp marşa bastığımda hiç ateşleme olmaz diye düşünüyorum. Doğru değil mi? Siz başka bir yerden hava kaçağı olup olmayacağını mı kontrol etmemi istediniz?

Ayrıca vurdurunca da çalışacağından şüphem yok fakat ben bu problemi aylardır yaşadığım için 4 ayda toplam 3 kez motosiklete binebildim. Kalıcı bir çözüm olmayacak vurdurma.
hava filitresinin girişini kaptırsanız karbüratöre hava girmez ve direk benzinle zengin karısım ile daha kolay çalışırı...
aynı jikleyi açmak gibi...
sizin sorununuz elektrik filan değil...
subap ayarlarınızda sorun yok ise direk karbüratördür...
şimdi motorun yanına gidip hava filitresinin girişini tıkayıp marşa basın...
elinizi içine çeker gibi olur...korkmanıza gerek yok...elinizi içice çeker gibi yapması da iyiye işarettir...emme sistemi iyi çalışıyor demektir...
eğerki emme sistemi iyi çalışmıyorsa hava filitresi baska yerlerden de hava alıyor demektir...kırık çatlak vs olabilir...
siz şimdilik bunlara takılmayın...
hava girişini tıkayıp marşa basın...çalışmazsa tam kapatmayın bir miktar bosluk bırakarak deneyin...
kolay gelsin...

FIRTINA34
30 Mayıs 2012, 22:36
dostum servis yokmu ankarada götür hondaya 3 5 fazla ver sorunu çözsünler ben yaşadığım bir kaç olaydan sonra servisten başka bir yere gitmiyorum ucuz olsun diye yaptırıyoruz sağda solda daha beter oluyor motorlar...

novablue
30 Mayıs 2012, 22:40
Motor çalışsa götüreceğim, şimdiye kadar arada bir çalışıyordu. Dolayısıyla çok basit bir konudan diye düşünüp götürmedim. Ayrıca şimdiye kadar olan sorunların sebebi bariz bir şekilde iridyum buji idi, yeni bujiler daha 2 gün önce elime ulaştı zaten, ayrıca işten dolayı fırsat bulamıyorum servise götürmeye, sadece geceleri uğraşabiliyorum. Servis de evime baya uzakta. Ayrıca insan ne kadar sinir olsa da çözülebilecek basit şeyleri kendim yapmak benim için daha keyifli diye uğraştım, sorun elektrik değil de karbüratör sorunu ise zaten ben yapamayacağım için bir araca yükleyip götürteceğim sonuç olarak.

Samet Ağır
30 Mayıs 2012, 22:47
bujiler (çok istisnadır gerçi ama) ya arızalıdırlar,yada motora takıldığı anda kesmiş olabilirler..bu durumda çıkarıp denediğiniz anda kıvılcım yoksa hemen pes etmeyin...ıkardığınız bujiden kıvılcım çıkmıyorsa herhangi başka bir buji deneyin..
yok ne yaptıysam kıvılcım yok diyorsan... zaman elektirk sisteminden devam et..

bu arada marş motorunun motoru çevirme şiddetinide görmelisin..motoru çok yavaş çeviriyor olabilir...akün sağlam ama marş motorunun kömürleri,burçları aşınma sebebiyle güç çalar ve marş motoru tam güç ve devirle dönemez..
bu durumda ise vurdurmak deneme amaçlı çözüm olabilir...o da kolay değildir...

zeda3000
30 Mayıs 2012, 23:09
Selamlar

Oncelikle icinizi rahat olsun bu tip sorunlar cozulebilir sorunlardir. Masraflari dusuktur

2. Hic bir sekilde Cruise motor zor calisir diye bir sey yoktur. Sanayide beceremedigi ise, bu boyledir diyen bir ton bos usta var. Bu beni hic sasirtmiyor

Iridium bujiler zor calisma sorununa cozum degil aksine sorunu tetikliyici unsurlardir. Daha fazla voltaj cektigini hatirlatiyim.



Samet arkadasimizin dedigi yontem dogru ben sirasi ile yapmaniz gereken tum testleri yazacagim. Deneyip bizim ile sonucunu paylasin lutfen.

Akunuzun surekli bosaliyor olmasi onemli bir faktor. Uygun bir zamanda akunuzu tam kuru (jel degil) aku ile degistirin. Sanirim onunda omru gelmis.

Mars motorunuzda bir sorun yok. Olsaydi mars dahi basamazdiniz.

Kontroller:
Buji pipolarini sokun , pipolar vidali gibi cevirilerek kablodan ayrilmalidir. Bujinin baglanti kismini 1 cm uzaklikta iken tek tek marsa basarak atesleme kivilcimini gorup yerine taktin

Eger kivilcim goruyorsaniz. Daha fazla kurcalamadan

Motorun benzin deposundan cikan ve karburatore giden yakit hortumunu kontrol edin. Yakitin geldigine ve karburatore ulastigina muhakak emin olun.

Motorunuzu bir arabaya takviye ile baglayarak tekrar marsa basin. Aninda calisiyor ise, akunuzu sokup bir yetkili bayide kontrol ettirin.

Karburatorde es kaza hava ayarini hic ellemediginizi farz ediyorum. Eger bunu yapti iseniz muhakak belirtin.

Motorunuzda ya atesleme yok , yada benzin gelmiyor. Sonucta icten yanma kavramini baslatacak ilk eylem gerceklesmiyor. Mars motoru bu yuzden gorevini yerine getiriyor ama gerisi gelmiyor.

Ustaya guvenmiyor iseniz, sorunu deneme yanilma ile bulacaksiniz.

Sahsi gorusum, iyi ihtimal akunuz. Kotu ihtimalle yakit pompaniz. Motorda cift karburator var, biri bile calissa tek silinidir motor calisir sadece rolanti tutmaz.

Cevabinizi bekliyorum

Tropiksera
31 Mayıs 2012, 00:12
Bence Karbürator yada benzin filtresi bujiden ateşleme geliyorsa motora benzin gelmediği için ateşleme yapmayabilir.

speedy2
31 Mayıs 2012, 00:24
Yüzde 99 depoda benzin az :)

novablue
31 Mayıs 2012, 02:12
Arkadaşlar hepinizine ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Öncelikle çok sevinçliyim sanırım bu gece sorunu çözdüm, anlatacağım.

Geçtiğim adımları ve herkesin önerilerine tek tek cevap yazayım ki ilerde benzeri sorunu yaşayan olursa faydamız olsun (bu niyetle biraz detaylı yazarsam sıkılmayın):

Özer abi Depoda yaklaşık 150 km'lik daha benzin var.

Motora benzin ulaşmama sebeplerinden biri olabilecek olan deponun içindeki vakumu önleyici görevi de olan tahliye borusunun tıkanmış olabileceğini düşündüm, depo kapağını açınca tısslama, basınç sesi gibi sesler gelmedi, ayrıca açık da çalıştırdım. Benzin hortumlarını kontrol ettim. Benzin filtresi hariç depo kısmını eledim.

Sonra geldim ateşleme kısmına, önce tek tek buji pipolarını sökerek buji kablolarını test ettim, kablonun ucunu motor bloğuna yaklaştırarak kıvılcımları gördüm, sonra buji pipolarında sorun olabileceğini düşünerek tek tek tüm buji pipolarının içine tornavida sokarak ve bu tornavidayı motor bloğuna yaklaştırarak kıvılcımları gördüm. Sonra da tek tek bujileri çıkartıp piposuna sokarak her bir bujinin ucundaji kıvılcımı da gördüm. Ateşleme sorununu da eledim böylelikle.

Marş motorunun kömürlerinden şüphe ediyordum önceki denemelerimde, onu da yerinden söktürerek ustaya temizlettim, ya da temizlediğini söyledi.

Akümü evde şarj ettiğim için full olduğuna eminim, böylelikle bu kalemi de eledim.

Geriye iki tane şüphe edecek yer kaldı, ya karbüratör ayarı, ya da hava filtresi tarafından karbüratöre girişte bir yırtık sebebiyle yanlış karışım, ki önceki tespitlerime göre motoru çalıştıramadığım denemeler sonunda bujileri hep ıslak buluyordum. Olsa olsa bir şekilde zengin karışım olabilir diye düşünüyorum, hala karbüratör ayarından şüpheliyim. Ben hiç dokunmadım yerini de bilmiyorum ama bir şekilde belki de ayar bozuldu.

Neyse sonuç olarak taktım tüm bujileri, benzinimiz var, akü takılı. Bastım marşa çalıştı. Daha marş motorunu turunu tamamlamadan hatta. arka arkaya 30 dan fazla denemede hepsinde çalıştı. Kafa da karıştı. :) ya akünün gücü yetmiyordu önceki denemelerde, ya da temassızlık dedim.

Sonra taktım seleyi yerine; oturdum üstüne ve denedim çalışmadı. Haydaa... Tekrar söktüm seleyi, şöyle bir sahne ile karşılaştım. Önceki sahibinin aldığı Yuasa marka akü, olması gerektiğinden büyük görünüyor. Çünkü akünün üstünde bulunan kabloları elektronik kutularını akünün üstünde tutan plastik bir kase var. Kaseyi motora vida ile sabitliyorsunuz. Ama kasenin vida deliği ile karşı taraftaki motordaki delik arasında 3-4 santim uzaklık var. Yani akü boyut olarak büyük olunca tüm sistemi yükseltmiş. Bu kasenin kenarından geçen kablolar da seleyi üstüne koyunca eziliyor. Seleyi sökünce çalışıyor, seleyi takıp oturunca çalışmıyor. Ya da yine benim şansıma denk geldi bir şekilde bilmiyorum. Ben de aldım maket bıçağını kutunun kenarında kabloların geçebileceği bir oyuk açtım. Taktım seleyi bastım marşa çalışıyor. 10 kere de böyle çalışınca sorunun çözüldüğüne inandım, ama yarın göreceğiz durumu. Belki de akünün gücü azaldı ve sökme takma sırasında dinlendiği için kendini toplamış ve tekrar çalışmış bile olabilir. Eğer yarın yine bir sorun yaşarsam, belli ki karbüratörden, ilk çalıştırdığım anda servise süreceğim motoru.

Bu da son halinin videosu;
82kHw2ZZ3zw

Tekrar yardımı geçen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

zeda3000
31 Mayıs 2012, 02:17
Demek sasi yapiyordu , oda ateslemeyi kesiyordu belkide. Cidden sevindim. Bunu bir ista bulsaydi, 30,bin kez kendini over cok kolay tespit ettgini senelerin tecrubesi olduugnu soyler birde utanmadan sizden 100 tl ucretini isterdi. Tebrikler

AguilaNegra
31 Mayıs 2012, 02:27
Adam 4 ay saç baş yolsun çıkan sonuca bak vay arkadaş yaşlanmamak elde değil :D

ZIPPIRMAN
31 Mayıs 2012, 02:57
Pes yahu kimin aklına gelir.

adem80
31 Mayıs 2012, 05:24
ufak bi sorun, büyük bi sorun çıkartmış. Geçmiş olsun.

speedy2
31 Mayıs 2012, 16:34
Demek sasi yapiyordu , oda ateslemeyi kesiyordu belkide. Cidden sevindim. Bunu bir ista bulsaydi, 30,bin kez kendini over cok kolay tespit ettgini senelerin tecrubesi olduugnu soyler birde utanmadan sizden 100 tl ucretini isterdi. Tebrikler
Çok iyimsersin:) Bence pantolon da gitmişti.

Samet Ağır
31 Mayıs 2012, 18:18
Pes yahu kimin aklına gelir.


bazen öylesine ..afedersin salak durumlardan dolayı oluyorki arızalar..
insan çıldırıyor...

mesela stop düğmesindeki kablonun sıyrılıp ,kopup,gevşeyip şaseye değmesi gibi...

ama onu bulana kadar insan balata sıyırabiliyor...

been buldum..ben bulduuumm...:pl::queen::queen::flower::thumleft:

şaka bi yana...geçmiş olsun bu arada..sevindim...

Lucas
31 Mayıs 2012, 18:32
Samet abi, benimde geceleri aşırı terleme sorunum var, ne yapmam lazım? :P

Geçmiş olsun bu arada, umarım başka sorlar çıkmadan kullanırsınız motorunuzu :)

novablue
31 Mayıs 2012, 23:43
Samet Arkadaşım, bugün motor düne göre daha zor çalıştı. Motora ancak tam gaz verip marşa basıyorum ve gazı bıraktığım anda çalışıyor. Eğer sadece kontağa basarsam marş motoru dönüyor ama motor yine çalışamıyor. Ama eminim aküm full olsaydı gaza tam basmadan bile çalışacaktı. Yani aküyü evde şarj edip taktıktan yaklaşık 24 saat sonra aküm gücünü yarıya indiriyor, kontağı açınca farlar daha az güçlü yanıyorlar. Bende çalıştıracağım derken 5 dakikalık denemede akümü bitiriyorum.

Şimdi yine iki sorum olacak;

1) 5 dakikalık marşta (10 saniye marş basıp 10-15 saniye dinlendirerek) aküyü bitirmem doğal mı?
2) akünün durduğu yerde 1-2 gün içinde gücünü yarıya indirmesi akünün ömrünün bittiği anlamına mı gelir yoksa sistemde kaçak olduğunu mu gösterir? Eğer kaçak olsa akü 1 günde tamamen bitmez miydi?

Samet Ağır
31 Mayıs 2012, 23:53
akünün imal tarihini biliyormusun???
motor soğukken daha zor basmasının sebeplerinden biride daha önce dediğim marş motoru kömür ve burçlarıdır..akün ömrünü tamamlamışta olabilir..

motorun ürettiği voltajı ölçme şansın varmı???

motoru bi şekilde çalıştırıp avometrede DC volt ile akünün üzerinden ölçüm yapın..gaz verdiğinizde 13,8 volt civarlarına çıkıyorsa sorun yoktur,akünüz ömrünü tamamlıyor olabilir..bu voltaja ulaşamıyorsanız motosikletiniz şarj etmiyor olabilir...

novablue
01 Haziran 2012, 00:14
Marş motorunun kömürlerin 3 hafta önce temizlettim. İyi görünüyor demişti usta. Motor çalıştığı zaman rölantide 12 volttan biraz yüksek gösteriyor. Gaza basınca ya da rölanti devrini musluktan arttırdığımda 13.4 - 13.7 aralığında değişiyor. Motor sıcakken ya da soğukken pek farketmiyor, akü yeni şarjlıysa butona tek basışta çalışıyor ancak üzerinden 24-48 saat geçmişse ilk çalıştırırken full gaz vererek çalıştırabiliyorum, gaz vermeden çalışacak gücü bulamıyor gibime geldi. Bildiğim kadarıyla full gaz verip marşa basarak çalıştırma yöntemi boğulmuş motorlarda uygulanıyor sadece, Bundan yola çıkarak da önceki sayfada ferhatkars arkadaşın yazdığı gibi iyi hava emme yapmıyorsa motor boğuluyor ve ben gaz vererek boğulmadan mı kurtarıyorum acep?

ferhatkars arkadaşın yazdığına cevap olarak; benim motormda hava alma sistemini dediğin gibi inceledim. Hava filtresi kutusunu açtım, bir boru var ve bu kapalı kutuya basınçlı hava veriyor, diğer yanda da hava filtresi var, ve hava filtresinin altındaki boru da havayı karbüratöre taşıyor. Ama dediğin gibi elimi koyarak kapattım, hiç de içeri vakumlamadı, hatta önüne peçete bile koydum, kıpırdamadı bile, Acep dediğin gibi karbüratöre giden bir yerde yırtık mı var, yoksa benimki vakumlama şeklinde değil de kutuya pompayla hava üfleme şeklinde mi çalışıyor bunu araştırıyorum şimdi. Eğer sorun buradaysa yani zengin karışım oluyorsa, aküm azaldığı zaman bujiler iyi çakamadan motor boğuluyor, akü full olunca bujiler iyi çakıp boğulmadan kurtarıyor olabilirim.

Atahualpa
01 Haziran 2012, 04:14
Sıfır bir akü ile denemelisin bence.

HEROCAN35
01 Haziran 2012, 06:53
öncelikle geçmiş olsun bende sizin gibi motorsikletimle kendim haşır neşir olmayı tercih ediyorum tamircilere açıkcası pek güvenemiyorum önceki motorum kanuni hussar ın silindir rektefiye veya degişimini dahil kendim yapardım tabiki burdaki tamirci arkadaşları tenzih ederim benim karşılaştıgım onca yıldır motorsiklet kullanmama ragmen sadece bir tane işin ehli tamirciyle karşılaştım 20 km. gidip sipop ayarını dahi devamlı yaptırdıgım bi usta idi onun kadar prensipli bi tamirci ile karşılaşmadım randevu alıyorsunuz gidiyorsunuz gittiginiz gün tüm tamir veya bakım tamamlıyor binip test etmenizi begenmemeniz halinde ücret talep etmeyecegini söylüyor öyle onlarca sagda solda açılmış motor göremezsiniz en fazla parça bekleyen motor olur oda iki taneyi geçmez idi ustayıda aşşa yukarı 3 sene önce kaybettik nur içinde yatsın kusura bakmayın biraz uzun oldu sanırım size tavsiye motorunuza marş basarken farı her daim kapalı olsun çalıştırdıktan sonra farı açarsınız farı kapatmak için anahtarınız yok ise bazı motorlarda yok özellikle yamaha ybr honda 110 honda spacy deki gibi küçük bi far anahtarı taktırmanızı tavsiye ederim far açık oldugunda akünün gücü marş motorunu çevirmeye yetmiyor marş motoru dönüyor fakat yeterli deviri yapamadıgı için hem geç çalışıyor hemde marş dinamosunun kömürlerinin geç çalışmasından dolayı ömürlerinden ömür gidiyor

brds
01 Haziran 2012, 08:54
novablue kardeşim....
önceki başlıklarıda hatırlıyorum...şu motora rahat rahat binemedin gitti...son ayarlardan sonra kurşun döktür artık ya....

piyanist_irf
01 Haziran 2012, 09:15
Pes yahu kimin aklına gelir.

benim aklıma geldi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------


been buldum..ben bulduuumm...:pl::queen::queen::flower::thumleft:

şaka bi yana...geçmiş olsun bu arada..sevindim...


yavvv bi susaydında 2 kelamda biz edeydik ölürmüydün yaneee :cherry: :P

novablue
01 Haziran 2012, 09:21
Valla binemedik gitti Hakan arkadaşım :) Eski çin malı motorumun karbüratörünü temizledikten sonra 1 yıl boyunca kusursuz çalıştı. Her gün sokakta Fargo görüyorum, anadol görüyorum. Tıkır tıkır çalışıyor arkadaş, bizim 2004 Honda çalışmıyor işte :)

Herocan, ustana üzüldüm gerçekten. Far kontağı çevirince otomatik yanıyor, ama ayrı bir anahtar yapmak geçici bir çözüm olacak. O zaman 2 gün değil 3 gün sonra çalışmaz olacak düşüncesindeyim. En çok şüphe ettiğim şey, sık sık boğulma ile karşılaştığımdan dolayı karbüratör iyi hava ememiyor gibi hissediyorum. Götürsem mi artık bir servise? Anladığım kadarıyla bu standart usta işi değil gibime geliyor. Ateşleme zaman ayarı, subap ayarı, karbüratör ayarı gibi şeyler de elden mi geçse artık...

Piyanist_İrfan, ben de motora binmeye ayırdığım vakitlerde motora binemeyince kendimi kemana verdim, keman öğreniyorum :) Yakında buradaki ismimi Kemanist_mustafa diye değiştireceğim böyle giderse...

novablue
01 Haziran 2012, 18:58
Bugun gosterdim ustaya, karburator ayari sacmalamis. Aku de omrunu doldurmus. Ayrica sele altindaki kablolarda temassizlik da varmis. 3ü 1arada yani. Karburatorden dolayi motoru bogduktan sonra ya da sele altindaki atesleme kontrol unitesinin temassziligindan dolayi motor bogulursa, yarim aku calistirmaya yetmedigi gibi deneme sirasinda akuyu de bitiriyormusum. Benzeri sorun yasayan arkadaslara duyurulur.

Samet Ağır
01 Haziran 2012, 19:08
gördünmü bak..demekki yakın olsaymışız çabucak bitecekmiş bu iş...:joker:

sağlık olsun..tamir oldumu peki şimdi???

novablue
01 Haziran 2012, 22:39
Karburator ve sele altindaki atesleme kablolari tamir oldu, henuz aku almadim. 1-2 gun icinde aku azalirsa veya biterse aku alacagim.