PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü şarj almama problemi



trgy
10 Mayıs 2012, 15:27
Arkadaşlar anahtarı kontakta unutmam sonucu aküsü tamamen boşalan motorumu takviyeyle çalıştırdıktan sonra motor 200-300 metre gidebildikten sonra tekleyerek istop etti, ardından aküyü şarja bıraktım ve sorun çözülür gibi oldu 2-3 km sorunsuz kullanabildim motoru , 3 gün sonrasında ise çalıştırmayı denediğimde marş almadı motor yine akü yüzünden , sıkıntım ne olabilir ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:38 ----------

GKN
10 Mayıs 2012, 16:24
Muhtemelen aku sarj tutmuyordur. Bi servise gidip hem akünü hemde motorunun sarj sistemini ölçtürmelisin.

_w_
10 Mayıs 2012, 20:44
akünüz sulu ise sularını kontrol etmenizi öneririm. Şarj tutmama sorunu genelde bu yüzden oluyor. Ya da siz tam şaj etmiyorsunuz. voltmetreniz varsa akünün kutup başlarına takıp değeri akü dolu iken 12.8 felan çıkması lazım. eğer bu değeri görmüyorsa akünüz ömrünü tamamlamış demektir.

kaan898
11 Mayıs 2012, 13:35
akünüz sulu ise sularını kontrol etmenizi öneririm. Şarj tutmama sorunu genelde bu yüzden oluyor. Ya da siz tam şaj etmiyorsunuz. voltmetreniz varsa akünün kutup başlarına takıp değeri akü dolu iken 12.8 felan çıkması lazım. eğer bu değeri görmüyorsa akünüz ömrünü tamamlamış demektir.
yav benim de bi sorum olacak.benim akü de öldü gittim asidi yanında verilen tam bakımsız bi akü aldım.bunu motora koymadan şarj ettirmemiz mi gerekir ?motora direk koysak olmaz değil mi?

_w_
11 Mayıs 2012, 22:35
yav benim de bi sorum olacak.benim akü de öldü gittim asidi yanında verilen tam bakımsız bi akü aldım.bunu motora koymadan şarj ettirmemiz mi gerekir ?motora direk koysak olmaz değil mi?

bu konu biraz karmaşık aküden aküye değişebiliyor. ben mondiallin sulu aküsünü aldım. asitini döktük. servis bir süre şarjda kalması gerektiğini söyledi. (sulu aküler için). mantık olarak direk sıfır akü alınca tam dolu olmayacaktır. şarja yeterli kadar koymanız gerekir.

kaan898
12 Mayıs 2012, 23:31
bu konu biraz karmaşık aküden aküye değişebiliyor. ben mondiallin sulu aküsünü aldım. asitini döktük. servis bir süre şarjda kalması gerektiğini söyledi. (sulu aküler için). mantık olarak direk sıfır akü alınca tam dolu olmayacaktır. şarja yeterli kadar koymanız gerekir.
anlaşıldı bize elektrikçi yolu gözüktü kick start la da aram iyiydi ama tık diye elden çalıştırma da başka .sağolasın...