Orijinalini görmek için tıklayınız : Snapyy'min büyük değişimi...
eby78
10 Mayıs 2012, 11:25
Arkadaşlar Ayvalık'tan hepinize selamlar;
Forumu çok sıkı takip etsemde işimden dolayı akşamları nete girip paylaşımlarda bulunamıyordum,snapyy motorumu aldığımdan bu yana bir dizi değişiklikler yapmıştım üzerinde ve hala devam ediyorum.Çok cafcaflı ışıklı mışıklı :) motorları pek sevmem,o yüzden sadece kullanıma yönelik ve mümkün olduğunca marka motorların parçalarını bulup sade bir çalışma yapmaya çalıştım..Amacım mümkün olduğunca daha kaliteli ve binilecek bir cup haline getirmekti..Bu güne kadar yaptıklarımı maddelersek;
1-Motoru bayii den çıkartmadan önce motoru şasi ye bağlayan 2 adet demir saplamayı çelik olan saplamalar ile değiştirdik..( titreşim neredeyse yok )
2-Daha ilk haftasında düz yolda lastik patlama sorunu ile karşılaşınca lastiklerimi tubeless lastiğe çevirdim.
3-1-2 kez motorda ekzantrik sesi can sıkıcı derecede çoğalmıştı ve serviste fabrikasyon bir arıza olduğu teşhisi konuldu..bunun üzerine madem bir değişiklik yapılacak biraz da güç artışı yapalım diyerek,110cc zongshen kısa stroklu,aliminyum silindir seti siparişi verdim ve silindiri set olarak değiştirdik (üst kapak dahil)
4-bu işlem yapılırken araştırdığım eksantrik zinciri konusunda ise bizim çinli cup motorlarının,Honda'nın C90 moturunun kopyası olduğunu öğrendim ve 1 hafta kadar uğraştıktan sonra C90 ekzantrik zincirini bularak silindir değişiminde değiştirdik....
5-Snapyy'lerin klasik sorunu olan tekleme ve yolda kesiklik yapma problemi sebebiyle ve 110 cc ye çıkarttığımız için Mikuni karbüratör değişimi yaptık ..çekiş ve yakıt inanılmaz derecede değişti.bunun dışında 1-2 ufak işlem daha yaptım eksoz üzerinde..
6-En sona bıraktığım elektrik tesisatını da elden geçirerek komple yalıtımını yaptık ve kaportayı topladık.
7-Jantların o zayıf ve cılız duruşu hoşuma gitmeyen bir görüntüydü ve dün 5000 km bakımında jantları söküp boyatmaya karar verdim..üzerindeki nikelaj temizlenip parlak siyah olarak fırın boya yapıldı,görselliği iyileştirmek adına kırmızı jant şeritlerini de ihmal etmedik :)
Evet arkadaşlar kısa kısa anlatmaya çalıştım yorumlarınızı da bekliyorum..şu an keyifli ve tıkır tıkır saat gibi işleyen yarı çinli yarı japon bir mondial snapyy sahibiyim :) bu işlemler yapılırken yaklaşık 300TL gibi bir masrafım oldu ama değdiğini düşünüyorum..işlemler yapılırken resim çekme imkanım olmadı malesef ama son hali bu şekilde;
http://g1205.hizliresim.com/x/b/5m0n3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1205.hizliresim.com/x/b/5m0p6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1205.hizliresim.com/x/b/5m0tv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
anaa!
bizim burak bu!
8-Geçen yaz Ayvalık'a gelen jr. kardeşimle kumsalda okey oynarken bir tur vererek uğurlu poposunu motoruma değdirttim, o gün bugündür çok memnunum.
ellerine sağlık, çok tatlı olmuş, satacağın zaman haber et, durumu gözden geçirelim.
umutt
10 Mayıs 2012, 11:41
ne güzel yapmışsın sen böyle :) evren o şans bizede lazım o zaman ..
buradan uğura inanan goldwingci arkadaşlara sesleniyorum.
olay bi tur vermeye bakar. :)
ozgurakman
10 Mayıs 2012, 11:46
güzel uğraşı olmuş lakin, ön/arka fren hala kampana... ona da bi el at bence. Ayrıca sana bir önerim olacak, amortisörleri de modifiye etme imkanın varsa yapmalısın. çünkü ön amortisör çinli cublarda nerdeyse yok gibi...
eby78
10 Mayıs 2012, 11:47
anaa!! evren ve umut tan ilk yorumlar :)
evrenim senin uğurlu popondan sonra bizim junior büyük evrim geçirdi,satılık ilanı vermiştim ama gözüm gibi bakınca kıyamadım satmaya,dedim bari biraz iyileştirelim de binelim keyifli keyifli :) masraf çok oldu ama geldiğinde eski halinle kıyaslanamaz bir motor oldu poponu seleye koyar koymaz anlayacaksın ;)
umutum teşekkür ederim,evrene iyi bakın adamın sevdiği motor olursa o motor başka güzellesşiyor :))
umutt
10 Mayıs 2012, 11:51
heheh :)) tamam burakcım bakarız biz ona .. evren o zaman benim motorada bi el atsan diyorum bi kaç tur olmaz mı ? :))
eby78
10 Mayıs 2012, 11:54
güzel uğraşı olmuş lakin, ön/arka fren hala kampana... ona da bi el at bence. Ayrıca sana bir önerim olacak, amortisörleri de modifiye etme imkanın varsa yapmalısın. çünkü ön amortisör çinli cublarda nerdeyse yok gibi...
özgür ön arka kampana olması aslında bir yerde iyi..bu hafta sonu İzmir yolculuğu yaptım ve kampana fren olmasının avantajını fazlası ile gördüm..90-100 km süratle panik fren yapma gereği duydum istemeden de olsa,ve savrulma kayma belirtisi olmadan cok stabil bir sekılde kısa bir mesafede durdurdum motoru.eğer ki ön fren disk olsa o bozuk yolda eminim ki kayardı ön teker ve ben yerde :) o yüzden kampana olarak bırakıcam,yoksa ön arka disk olacaktı diğer aklımdaki bir uygulama oydu..
ön amortisör yok gibi derken sert olduğunu söylüyorsan,ben memnunum şu an için çünkü cunda yollarında bile (döşeme taş) sarsıntı vuruntu yaşamıyorum,hatta bazen çok yumuşak gibi geliyor bana..belki eski kasa cupların sert olabilir..
Ramazan Can
10 Mayıs 2012, 11:56
adamım güzel olmuş baya.... ellerine sağlık..............
Tolga Can
10 Mayıs 2012, 11:57
Eski kenboo 125 gözümde canlandı. :salut:
Şu motorların yakıt deposu büyük olsa tadından yenmeyecek :cat:
Tebrik ederim seni uğraşmışsın. Çok güzel olmuş.
eby78
10 Mayıs 2012, 12:01
Eski kenboo 125 gözümde canlandı. :salut:
Şu motorların yakıt deposu büyük olsa tadından yenmeyecek :cat:
Tebrik ederim seni uğraşmışsın. Çok güzel olmuş.
Teşekkür ederim sağol,depo 3,5 litre evet çok küçük ama 3 litre ile İzmir'e kadar gidebiliyor o yüzden sorun etmeye değmiyor :P ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
adamım güzel olmuş baya.... ellerine sağlık..............
Ramazan tşk ederim kardeşim ;) bir ara senin şu tvs için de bir konuşalım..bu aralar bir tvs sevdası var bende :)
Ramazan Can
10 Mayıs 2012, 12:05
Teşekkür ederim sağol,depo 3,5 litre evet çok küçük ama 3 litre ile İzmir'e kadar gidebiliyor o yüzden sorun etmeye değmiyor :P ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
Ramazan tşk ederim kardeşim ;) bir ara senin şu tvs için de bir konuşalım..bu aralar bir tvs sevdası var bende :)
nasip kısmet adamım.. ne zaman istersen benim adres tel her zamanki gibi aynı..sıkıntı yok yani....
Burak haklı beyler :)
Cunda'da artçısı oldum, gayet konforluydu yani.
Cub motor aldım,modifiye ne önerirsiniz diye arkadaşlar bakın görün. Sadece jant boyaması ve şeritler ne kadar hoş durmuş,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Müsadenizle bir iki soru sormak istiyorum
1-Karbüratörü daha yüksek cc için taktınız diye anladım,burada çekiş ve yakıt değişti kısmındaki yakıt değişimi,artan bir tüketim mi yoksa daha az tüketim mi
2-Jant boyama işlemi ne kadara mal oldu.
eby78
10 Mayıs 2012, 12:18
Haklıyım tabee :))
konforundan ben memnunum şahsen..parçası ucuz,benzini neredeyse yok,şehir içinde performansı da tatminkar..daha ne olsun.büyük motorun yanında mutlaka bir cup motor olmalı diye düşünüyorum günlük kullanım için..biliyorsun benim gönlümde yatan aslan yeni kasa beyaz Hyosung 250R..kısmet olursa önümüzdeki yaza sıfır almak istiyorum,ama cup motor mutlaka ikinci motor olarak kalacak sanırım..
Ramazan Can
10 Mayıs 2012, 12:22
ben her zaman ybr yi tutuyorum elimde ...2. bir motor her zaman bulunacak............
eby78
10 Mayıs 2012, 12:26
Cub motor aldım,modifiye ne önerirsiniz diye arkadaşlar bakın görün. Sadece jant boyaması ve şeritler ne kadar hoş durmuş,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Müsadenizle bir iki soru sormak istiyorum
1-Karbüratörü daha yüksek cc için taktınız diye anladım,burada çekiş ve yakıt değişti kısmındaki yakıt değişimi,artan bir tüketim mi yoksa daha az tüketim mi
2-Jant boyama işlemi ne kadara mal oldu.
Uğur teşekkür ederim dileklerin için :)sorularına gelince;
1- Karbüratör yakıt konusunda azalma olarak yansıdı.üzerindeki orjinal karbüratör belli bir devirden sonra benzini düzgün yakmadan çiğ atıyor bu euro3 dedikleri motoru sıkmaktan başka bir işi olmayan katalizör sebebi ile..tabii 110 cc olmasıda da etken oldu yakıt konusunda..güç ve tork artışı az da olsa artınca motoru kaldırmakta ve gidişinde daha az gaz kolu çevirmeme sebep oldu..kasayı daha rahat kaldırıyor artık ve zorlanmadığı için de daha az yakmaya başladı diyebilirim..
2-Jantlar toz boya ve nikelaj karışımı idi orjinalinde..boyaların temizlenmesi astarlanması ve fırın boya toplam maliyeti 80 TL tuttu ön arka..15 TL de jant şeritleri ve işçiliği tuttu..
güle güle kullanın...bir ara almayı düşündüğüm bir modeldi...nasip değilmiş...size hayırlı yolculuklar...
eby78
10 Mayıs 2012, 12:32
teşekkür ederim brds soğol... :)
Uğur teşekkür ederim dileklerin için :)sorularına gelince;
1- Karbüratör yakıt konusunda azalma olarak yansıdı.üzerindeki orjinal karbüratör belli bir devirden sonra benzini düzgün yakmadan çiğ atıyor bu euro3 dedikleri motoru sıkmaktan başka bir işi olmayan katalizör sebebi ile..tabii 110 cc olmasıda da etken oldu yakıt konusunda..güç ve tork artışı az da olsa artınca motoru kaldırmakta ve gidişinde daha az gaz kolu çevirmeme sebep oldu..kasayı daha rahat kaldırıyor artık ve zorlanmadığı için de daha az yakmaya başladı diyebilirim..
2-Jantlar toz boya ve nikelaj karışımı idi orjinalinde..boyaların temizlenmesi astarlanması ve fırın boya toplam maliyeti 80 TL tuttu ön arka..15 TL de jant şeritleri ve işçiliği tuttu..
Çok teşekkürler, :)
Tekrar iyi günlerde kullanmanız dileğiyle,Allah kaza bela vermesin.
tr100a
10 Mayıs 2012, 12:53
sende bendensin bende truva cub a alarm, iridyum buji, ısıtmalı elcik taktım arka cant a disk fren ve bir diş farklı şanzuman dişli oranları ile hızını arttırdım ama cantların cok iyi olmuş bendemi yapsam
bu arada ön far grenajını cam elyaf fiber ile farklı bir şekilde yapıp bi xenon yaptım muayeneden de geçti ama rölantide yetiştiremiyor söktüm onuda bir boş zamanda strator sargılarını güçlendirecez
Mengu16
10 Mayıs 2012, 13:20
1-Motoru bayii den çıkartmadan önce motoru şasi ye bağlayan 2 adet demir saplamayı çelik olan saplamalar ile değiştirdik..( titreşim neredeyse yok )
Motoru şaseye ne kadar sağlam bağlarsanız o kadar fazla titretir eğer titreşim varsa. Yaptığınız değişikliğin titreşime faydasını anlamadım.
quezzap
10 Mayıs 2012, 13:40
Benimde bu tarz düşüncelerim var.. Bi çinliyi japon parçalarıyla donatmak :) Güzel olmuş.
dombay35
10 Mayıs 2012, 23:25
Burak haklı beyler :)
Cunda'da artçısı oldum, gayet konforluydu yani.
O motora bi de iki kişi mi bindiniz :cyclopsan ekzantrik niye vuruyormu şimdi anlaşıldı !
Burak yaptığın harcamaların bu kısmını evren den iste bence :mrgreen:
Ben bindiğimde herşey güzeldi :cat:
Neyse şimdi daha da güzel olmuş :cat:
10SuzAsLa
10 Mayıs 2012, 23:37
Çok güzel olmuş eline sağlık bende Altınoluk'da oturuyorum yazın oraya çok geliyorum okullar kapansın görüşelim .:)
eby78
11 Mayıs 2012, 10:01
Motoru şaseye ne kadar sağlam bağlarsanız o kadar fazla titretir eğer titreşim varsa. Yaptığınız değişikliğin titreşime faydasını anlamadım.
hayır zaten çok fazla titreşimi yok bu yeni cub ların..lakin üzerindeki demir saplamalar ısıdan ve bir süre geçtikten sonra uzama yaparlar.bu da hem titreşime hemde vites geçişlerindeki konforu olumsuz etkiler..çelik saplamada uzama esneme olayı olmadığı için motor pert e çıkana kadar aynı sıkılıkta kalacaktır..çelik saplamaları takarken kaucuk conta da koyduk bu nedenle titreşim yok haliyle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:50 ----------
sende bendensin bende truva cub a alarm, iridyum buji, ısıtmalı elcik taktım arka cant a disk fren ve bir diş farklı şanzuman dişli oranları ile hızını arttırdım ama cantların cok iyi olmuş bendemi yapsam
bu arada ön far grenajını cam elyaf fiber ile farklı bir şekilde yapıp bi xenon yaptım muayeneden de geçti ama rölantide yetiştiremiyor söktüm onuda bir boş zamanda strator sargılarını güçlendirecez
jantlara el at derim kesinlikle ;) disk fren olayını görüntüden çok güvenli durabilmek adına kampana olarak bırakıcam..ama zenon ve eksoz uygulaması düşünüyorum ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------
Benimde bu tarz düşüncelerim var.. Bi çinliyi japon parçalarıyla donatmak :) Güzel olmuş.
Tşk ederim ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------
O motora bi de iki kişi mi bindiniz :cyclopsan ekzantrik niye vuruyormu şimdi anlaşıldı !
Burak yaptığın harcamaların bu kısmını evren den iste bence :mrgreen:
Ben bindiğimde herşey güzeldi :cat:
Neyse şimdi daha da güzel olmuş :cat:
Erhan abicim teşekkür ederim :) evren geldiğinde bir güzellik düşüneceğiz tabi kendisine :))senin DL nin yanına mutlaka böyle bir cup almalısın abi günlük kullanım için..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
Çok güzel olmuş eline sağlık bende Altınoluk'da oturuyorum yazın oraya çok geliyorum okullar kapansın görüşelim .:)
daha 2 gün önce oradaydım yamaha bayii ne gitmiştim 1-2 model bakmak için..görüşelim tabi çok sevinirim ;) özelden tel. yazarsan dönerim sana..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO