PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CB125E Detaylı bol fotolu test yazısı..



Sayfa : [1] 2 3

eralpt
09 Mayıs 2012, 02:24
Uzun bir aradan sonra tekrar motosiklet testlerine devam ediyoruz.. Daha önceki yazılarımı bilenler bilir ne kadar tarafsız olduğumu. Aşağıdaki yazı tamamen objektif olup hiçbir şekilde ne maddi bir kazancım ne de Honda ile herhangi bir ilişkim yoktur..

Honda CB 125 E bilindiği üzere ilk fuarda satışa sunuldu. Ben de ilk defa fuarda görüp inceleyip beğenmiştim. Acaba alsam mı falan diye düşündüm sonra kaldı öyle.. Biraz yurtdışı forumlarını inceledim, Honda bu aracı çinde Sundiro fabrikasında yaptırıyormuş.. Brezilya , Arjantin vs gibi ülkelere de bu yıl girmiş. Yani genel olarak yeni bir motosikler. Bütün yurtdışı forumlarındaki yorumların ortak noktası ekonomik benzin sarfiyatı..
Neyse aradan 3-4 gün geçtikten sonra bir akşam Honda Kızıltoprak Mototal a uğradım. Orda bir baktım bunun beyazı da varmış. Fuarda beyazını sergilememişlerdi.. Sadece kırmızı ve siyah vardı. Beyazını görünce resmen aşık olacak kadar beğendim aleti. Hatta döner dönmez çektiğim fotoğrafı masaüstü fotoğrafı falan yaptım 

Neyse gel gelelim aldık aracı. İlk üzerine oturup benzinciye gittiğimde (hainler sadece 300 metre ilerdeki istasyona gidecek kadar benzin koyuyorlar  ) benim gibi uzun (1.88) kişiler için oturma pozisyonunun diğer modellere oranla çok daha rahat olduğunu fark ettim. Depo geniş tutulmuş ve sele ile gidon arası mesafe oldukça kısalmış bu da ciddi anlamda dik ve rahat bir oturma pozisyonu demek. Sele biraz sert geldi o konuyu ilerde işleyeceğiz. Depoyu doldurdum 60 tl lik benzin aldı.

Eve geldim ve aracı iyice bir incelemeye başladım.

Öncelikle herkesin ilk sorusu olan YBR mi CB mi sorusunun birazına cevaben YBR eski kasa ile CB125 birlikte dizayn olarak nasıl duruyorlar ona bir bakalım.

http://img221.imageshack.us/img221/3554/cb5cipn.jpg (http://img221.imageshack.us/i/cb5cipn.jpg/)

http://img32.imageshack.us/img32/9215/cb4k.jpg (http://img32.imageshack.us/i/cb4k.jpg/)

http://img829.imageshack.us/img829/4884/cb3v.jpg (http://img829.imageshack.us/i/cb3v.jpg/)

http://img600.imageshack.us/img600/4769/cb2.jpg (http://img600.imageshack.us/i/cb2.jpg/)

http://img809.imageshack.us/img809/5803/cb1i.jpg (http://img809.imageshack.us/i/cb1i.jpg/)

Şimdi bir de yeni YBR ESD ile CB 125 nasıl duruyor bir de ona bakalım.

http://img580.imageshack.us/img580/9184/cb55.jpg (http://img580.imageshack.us/i/cb55.jpg/)

http://img585.imageshack.us/img585/5767/cb56.jpg (http://img585.imageshack.us/i/cb56.jpg/)

http://img831.imageshack.us/img831/1996/cb57.jpg (http://img831.imageshack.us/i/cb57.jpg/)

Yeni YBR ESD ile bayağı bir benzerlik olsa da eski YBR ile bariz fark var. Eski YBR bayağı demode duruyor CB nin yanında. Tabi ki bu göreceli bir kavram ama eminim ki 100 kişiden 70 i bu duşüncededir.

Neyse detaylara gelelim, motosikletin kontağında alışık olmadığımız bir sistem mevcut. Kötü niyetli kişilerin kontak anahtarı deliğine yabancı cisim sokmasını engellemek üzere yapılmış, bir güvenlik sistemi var. Sistem mıknatıs mantığı ile çalışmakta.

Open konumunda kontak anahtarının gireceği delik açık şekilde

http://img208.imageshack.us/img208/2350/cb8q.jpg (http://img208.imageshack.us/i/cb8q.jpg/)

Shut konumunda ise kontak anahtarı deliğinin üzerine küçük bir kapak sürgü ile geliyor ve kapanıyor. Böylelikle hem su hem de yabancı cisim (farklı anahtar, tornavida vs) giremiyor.

http://img703.imageshack.us/img703/654/cb9e.jpg (http://img703.imageshack.us/i/cb9e.jpg/)

Kapağı açmak için motorla birlikte verilen anahtarın sapında bir bölüm var. Bu fotografta görülen kısmı oraya sokuyoruz..

http://img17.imageshack.us/img17/3313/cb10r.jpg (http://img17.imageshack.us/i/cb10r.jpg/)

Ve mıknatıs yardımı ile aşağıdan ufak bir pim çekiliyor böylelikle open konumuna getirip anahtarı kontağa takabilecek pozisyona getiriyoruz.. Burada dikkat edilmesi gereken, yanınızda anahtar yok ise o küçük kapağı açmak bir hayli zor. Diğer bir önemli nokta ise, başka bir CB 125 anahtarı oraya oturmasına rağmen o kapağı açamıyor. Yani dönmüyor.. Bu hususu da belirteyim.

Hırsız için caydırıcı olabilir.

http://img849.imageshack.us/img849/4851/cb11i.jpg (http://img849.imageshack.us/i/cb11i.jpg/)

Öte yandan her motosiklette olmasını beklediğim bir başka özellik fark ettim ki eminim bir çok kullanıcı için önemli bir detay. Motosikletin gidonu her iki tarafa da kilitlenebiliyor. Yani hem sağ hem de sola dönükken kilit pozisyonuna alabiliyorsunuz. Bu çok önemli aslında ne kadar önemsiz görünse de. Çünkü bazen öyle bir durum oluyor ki motorun gidonunu sağa dönük bırakmak gerekebiliyor. Bir çok motosikletimde bu sıkıntıyı yaşadım..

Sola kilit

http://img269.imageshack.us/img269/2555/cb37.jpg (http://img269.imageshack.us/i/cb37.jpg/)

Sağa kilit

http://img528.imageshack.us/img528/9048/cb36.jpg (http://img528.imageshack.us/i/cb36.jpg/)

Motosikletin sol gidon kontrollerinde YBR de olmayan selektör yani pass düğmesi mevcut. Bu oldukça pratik.. YBR de uzun kısa düğmesi ile yaparken burada ufak bir dokunuşla selektör yapmak oldukça güzel.

http://img641.imageshack.us/img641/7238/cb44.jpg (http://img641.imageshack.us/i/cb44.jpg/)

Aynı zamanda bir çok küçük hacimli commuter tabir edilen motosiklette soğukken kullanılacak jigle kolu karburatorun üzerinde ve bu da külfetli bir kullanım saglıyor. Honda burada akıllıca davranmış ve jigleyi yukarı sol gidon kontrollerinin içine entegre etmiş.

http://img577.imageshack.us/img577/6963/cb43.jpg (http://img577.imageshack.us/i/cb43.jpg/)

Sağ kontrolde ise maalesef ON-OFF switch yok. Gerçi bu tarz bir motosiklette ne kadar gerekli olduğu da tartışılır. CBF 150 eski kasalarda on-off switchi off konumunda unutup basıp basıp aküyü bitiren kişiler vardı bolca.

http://img856.imageshack.us/img856/411/cb50.jpg (http://img856.imageshack.us/i/cb50.jpg/)

Motosikletin gösterge paneli son derece sade. Yakıt göstergesi ve KM saatinden başka ibreli bir şey yok. İnsanın gözü ister istemez devir saati arıyor. Neden bu kadar maliyetsiz bir şeyden kaçarlar anlamak mümkün değil. Koskocaman CB125 yazısını ne yapayım orda ben.

http://img1.ressim.net/out.php/i5513441_sany0486-jpg

Devir saatinden feragat edilmiş ama neyse ki vites göstergesinden de feragat etmemişler. Yeni başlayanlar için oldukça yararlı bir durum. Tabi gönül hem vites hem devir birlikte olmasını isterdi.. Artık 2 sene sonra öylesini de getirirler 

http://img12.imageshack.us/img12/2130/cb51.jpg (http://img12.imageshack.us/i/cb51.jpg/)

Devir saati olmadığından dolayı yeni başlayanlara ipucu olabilecek, her vitesin maksimum hızı km saatinde belirtilmiş. Yani o vites yazısının karşılığı olan süratte motor redline a ulaşıyor demektir.

http://i35.fastpic.ru/big/2012/0403/03/99813c5713b79e8d2e42825baa0f4503.jpg

Yola çıktığımda ilk fark ettiğim olumsuz şey, selenin aşır sert olması. Özellikle YBR den inince sanki taşın üzerinde oturuyormuşum hissi verdi. Fakat 1000 km sonra o kadar rahatsız etmedi. Ya yumuşadı ya da alışıldı. Ama ilk günkü kadar rahatsızlık olmasa da her bindiğimde neden biraz daha yumuşak değil diye Honda’nın kulaklarını çınlatıyorum.

http://img195.imageshack.us/img195/6021/cb34.jpg (http://img195.imageshack.us/i/cb34.jpg/)

İkinci olumsuz nokta ise arka amortisörler. Acaba amortisör yay vs takmayı unuttular mı diye düşünüyor insan. En yumuşak ayarında bile resmen beton gibi. Tamam sert amortisör sportiftir yolu daha iyi tutar ama hiç yokmuş edası da bu motora uygun değil hani.

http://i35.fastpic.ru/big/2012/0403/8e/2770e8a454313b0d502c9398c4997e8e.jpg

Ön amortisör ise arkanın tersine olması gerektiğinden çok daha yumuşak. Sert bir frende bile dibine kadar inebiliyor. Biraz kalın bir yağ veya 1-1.5 cm lik bir yüksük koyarak ön amortisörün sertleştirilmesi son derece faideli.

Motorun selesi yandan anahtarla sökülüyor. Altında ufak bir avadanlık ve kıl yün tüy koyma yeri mevcut. Ruhsat, motorun el kitabı ve avadanlık rahatça sığıyor. Hem de kapaklı.

http://img528.imageshack.us/img528/7595/cb31h.jpg (http://img528.imageshack.us/i/cb31h.jpg/)

http://img687.imageshack.us/img687/2127/cb32.jpg (http://img687.imageshack.us/i/cb32.jpg/)

Bazı yerlerde işçilik sanki sanayi ustası yapmış gibi yerlerde sürünebiliyor. 
Örnegin kablolamanın izolesi

http://img337.imageshack.us/img337/371/cb33.jpg (http://img337.imageshack.us/i/cb33.jpg/)

Ön ve arka frenlerin ikisinin de dozajlaması gayet iyi. Son derece hassas ve olması gerektiği gibi. Bu motosiklet için fazlasıyla yeterli. Ön frende çift pistonlu kaliper kullanılmış.

http://img195.imageshack.us/img195/7577/cb40.jpg (http://img195.imageshack.us/i/cb40.jpg/)

Arka frende ise standart kampana fren var. Herhangi bir sıkıntı yaratmıyor.

Aracın üzerinde naylon bazlı KENDA marka çin malı lastik takılı. Ön ebat 2.75-18 arka ebat ise 90/90-18. Kuru havada bir sıkıntısını görmedim biraz zorladım ama sorunlu bir durum yok. Islak havada naylon esaslı olduğu için feci şekilde kayacaktır. Yagmurda kullanma şansım olmadığı için test edemedim. Ama kauçuk oranı düşük olduğu için muhtemelen ıslağı görünce bırakacaktır kendini. Ayrıca maalesef tube type denilen iç lastikli yani halk arasında şambriyelli lastik kullanıldığından dolayı, olası bir lastik patlaması anında yolda kalmanız çok can sıkıcıdır. Acilinden lastik değişimi ve tubeless lastiğe geçmek şart. Michelin, Metzeler, Pirelli takılması sürüşü daha güvenli hale getirecektir.

http://img542.imageshack.us/img542/8163/cb41.jpg (http://img542.imageshack.us/i/cb41.jpg/)

Motosikletin yan sehpasında motor stop switchi mevcut. Yani yan ayağı açık bırakıp gitmek gibi bir ihtimaliniz yok. Hatta durduğunuzda ayagğ acarak da stop edebilirsiniz. Böylelikle her gün 5-10 defa switchde bir sorun olup olmadığını da test etmiş olursunuz.

http://img802.imageshack.us/img802/72/cb35.jpg (http://img802.imageshack.us/i/cb35.jpg/)

Motorun aynaları ile ilgili bence önemli bir olumsuzluk var. Arkayı güzel göstermelerine rağmen o kadar yumuşaklar ki neredeyse rüzgardan ayarı bozuluyor diyeceğim o kadar yumuşaklar. Kaskınızı astığınızda bile baş aşağı dönmüş bulabilirsiniz. Hiç hoşuma gitmedi o açıdan. Belki benimki öyledir diye düşündüm ama sanmıyorum.

http://img84.imageshack.us/img84/412/cb49.jpg (http://img84.imageshack.us/i/cb49.jpg/)

Motosiklette iki adet korna var. Fakat korna sesi tonunu pek beğenmedim. Sanırım değiştirmekte fayda var. Ses gücü olarak fena değil ama tonlaması bi tuhaf.

http://img854.imageshack.us/img854/4259/cb25.jpg (http://img854.imageshack.us/i/cb25.jpg/)

Far hakkında ise söylenecek tek bir kelime var: MUHTEŞEM. Motorun en takdir ettiğim kısmı farı. 23 yıldır bilfiil motosiklet tepesindeyim kullanmadığım motor kalmadı, bu CB 125 farı kadar başarılı ve etkili bir fara rastlamadım.

http://img826.imageshack.us/img826/1677/cb18.jpg (http://img826.imageshack.us/i/cb18.jpg/)

Motosikletin depo tasarımı son derece şık ve hatları güzel. Ayrıca motoru kavramayı da oldukça kolaylaştırıyor. Lakin bu depo tasarımının da bir olumsuz yönü var. Şöyle ki hem üzerindeki satıh alan olarak çok dar hem de depo kapağı oldukça yüksek bir çıkıntı yarattığı için maalesef depo çantası kullanımı bu araçta mümkün değil. Uzun yolda büyük kolaylık saglayacak olan depo çantası kullanımının mümkün olmaması bazı arkadaşları üzecektir. Bunlar ince detaylar ama neden düşünülmez anlayamıyorum. Bazen acaba ben mi çok detaycıyım diye düşünmek zorunda kalıyorum.

Bu arada 13 litrelik depo sakin kullanımla 600 km leri gördürtebilecek kapasitede..

http://img401.imageshack.us/img401/5982/cb45.jpg (http://img401.imageshack.us/i/cb45.jpg/)

http://img690.imageshack.us/img690/341/cb46.jpg (http://img690.imageshack.us/i/cb46.jpg/)

http://img708.imageshack.us/img708/1626/cb29.jpg (http://img708.imageshack.us/i/cb29.jpg/)

Deponun ön alt tarafındaki kanatcıklar hem hoş ve sportif bir hava katmış hemde kornayı kapatarak görsel olarak olası bir çirkinliğin önüne geçmiş.

http://img826.imageshack.us/img826/6474/cb21.jpg (http://img826.imageshack.us/i/cb21.jpg/)

Motosiklete çanta takmak için ben harici çanta demiri aldım. Çünkü arka süspansiyon yok denecek kadar sert olduğundan dolayı kendi demirinin çok fazla ağırlığa dayanacağından şüphem vardı.
Orijinal demiri şu şekilde:

http://img832.imageshack.us/img832/7632/0d2258a68a271d3c174c7bf.jpg (http://img832.imageshack.us/i/0d2258a68a271d3c174c7bf.jpg/)

Benim taktığım demir ise çok daha sağlam ve şu şekilde. Ayrıca motora biraz daha heybet ve hava kattığını düşünüyorum

http://img191.imageshack.us/img191/8002/cb28.jpg (http://img191.imageshack.us/i/cb28.jpg/)

http://img687.imageshack.us/img687/1774/cb30.jpg (http://img687.imageshack.us/i/cb30.jpg/)

http://img403.imageshack.us/img403/5262/cb42.jpg (http://img403.imageshack.us/i/cb42.jpg/)

Motor ve sürüş karakteristiğine geçmeden önce genel birkaç poz alalım.

http://img109.imageshack.us/img109/6260/cb13x.jpg (http://img109.imageshack.us/i/cb13x.jpg/)

http://img802.imageshack.us/img802/3830/cb14.jpg (http://img802.imageshack.us/i/cb14.jpg/)

http://img717.imageshack.us/img717/2843/cb15c.jpg (http://img717.imageshack.us/i/cb15c.jpg/)

http://img849.imageshack.us/img849/8848/cb16.jpg (http://img849.imageshack.us/i/cb16.jpg/)

http://img42.imageshack.us/img42/2223/cb17t.jpg (http://img42.imageshack.us/i/cb17t.jpg/)

http://img607.imageshack.us/img607/3669/cb22.jpg (http://img607.imageshack.us/i/cb22.jpg/)

http://img715.imageshack.us/img715/2692/cb7u.jpg (http://img715.imageshack.us/i/cb7u.jpg/)

http://img855.imageshack.us/img855/3521/cb12p.jpg (http://img855.imageshack.us/i/cb12p.jpg/)

Gelelim Motosikletimizin motor ve sürüş karakteristiğine. Eminim bir çok kişi burayı bekliyordur. 
Motosikletimizin genel olarak gücü 7.6 KW, yani 10.3 Hp standart bir 125 cc gücü. Tork değeri ise 11 NM olarak rakiplerinden bir adım önde..Motor üstten tek eksantrikli 2 sübaplı. Motorda diyaframlı karbüratör kullanılmış. Bunun sebebi de yakıtta ekonomik olması. Bu yüzden mekanik karbüratörlü motorlar (örneğin eski kasa YBR ler ve eski CBF ler) gibi atak ve gaza tepkisi o kadar iyi değil. Bu da gayet doğal. Motoru hızlandırmak için normal kullanımda birazcık gaz verip tutmak yeterli. Devir arttıkça karburatordeki diyafram, kelebeği yukarı doğru çeker ve araç hızlanmaya devam eder. Rölanti ayarını elle yapmak mümkün. Motoru aldığınızda fabrika ayarı olarak rölantiniz oldukça düşük gelecektir ve zırt pırt stop etme ihtimali vardır. Aşağıdaki fotoğrafta görülen vidayı saat yönü tersine çevirerek rölantinizi azıcık yükseltiniz.

http://img72.imageshack.us/img72/6036/cb26.jpg (http://img72.imageshack.us/i/cb26.jpg/)

Motosiklette titreşim var. Yok demek bariz yalandır. Hissedilir derecede titreşim var. (CBF ve YBR ye göre) Fakat bir çok çin motoru ve hatta TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil. Özellikle 70 ile 85 arası civarı neredeyse yok gibi. Zaten de en güzel ve keyifli seyir hızı 80-85 civarı. 90 dan sonra titreşim bariz artıyor. 70 in altında da hissediliyor ama kesinlikle rahatsız etmiyor.. Yani lanet olsun bu da amma kıpraşıyor altımda masaj aleti gibi modunda değil kesinlikle. Ama hissediyorsunuz.. Göstergeye göre 5. vites max hız 112 civarı olarak belirtilmiş. Fakat motorun tip onay belgesinde, max hız 95 KM olarak yazıyor.

Motoru aldığınızda fabrika ayarı olarak rölantiniz oldukça düşük gelecektir ve zırt pırt stop etme ihtimali vardır. Yukardaki

Bu arada GPS ölçümünde gösterge tam 90 gösterirken GPS 82.3 gösteriyordu. Yani %9 luk bir fazla gösterme durumu mevcut. Göz önünde bulundurmak lazım.

http://img341.imageshack.us/img341/1126/cb20.jpg (http://img341.imageshack.us/i/cb20.jpg/)

http://img232.imageshack.us/img232/8877/cb24.jpg (http://img232.imageshack.us/i/cb24.jpg/)

Tork farkını özellikle dik rampalardan çıkarken hissediyorsunuz. Diğer motorum olan 2006 YBR ye göre çok bariz kuvvetli ve dolu olduğu hissediliyor..

Motosikletin bir diger ufak detayı ise, vites kolu direk vites kutusuna giriyor. Yani CBF veya TVS deki gibi kol ile şanzıman çıkış mili arasında bir çubuk ve o çubuğun üzerinde 2 mafsal yok. Bu da hareketli parça olmaması demek. Çünkü genel olarak o uzatma çubuğunun üzerindeki mafsalla birkaç bin km içinde laçkalaşır ve kol yukarı aşağı rahatsız edici derecede boşluk yapar. İlginç gelecek belki ama bu motoru seçmemdeki etkenlerden biri de budur.

http://img16.imageshack.us/img16/4567/cb52.jpg (http://img16.imageshack.us/i/cb52.jpg/)

Motosikletin vites geçişleri ve debriyajı o kadar yumuşak ki tık tık diye vitesler sorunsuz şekilde geçiyor..
Ayrıca araç gerçekten çok dengeli bir kullanım sunuyor, düşmek için çaba göstermek gerekli 

Yakıt sarfiyatı konusuna gelince, ben 1300 km içinde en az 2.04 litre / 100 km ve en çok 2.46 litre 100 km olarak ölçtüm.

Motoru bayiden alıp 300 metre ilerdeki benzincide fullettirmiştim. Yani odometre 00001 idi doldurduğumda.

321 km de 6.55 litre yakmışım. Yani 2.04 litre 100 km. Ölçtüğüm en düşük değer buydu.

http://img14.imageshack.us/img14/48/20120404222847.jpg (http://img14.imageshack.us/i/20120404222847.jpg/)

Genel olarak fiyatını fazlasıyla hak eden bir motosiklet bence. Özellikle CBF 150 nin şu anki fiyatı 4800 TL ve CB125 in şu anki fiyatının 3650 TL olduğu düşünülürse iki motorun arasında 1150 TL lik bir fark kesinlikle yok. Hele de bu 1150 TL 4000 TL deki 1150 TL. 20.000 TL deki 1150 TL olsa o zaman o kadar önemsenmeyebilir.

Bana göre aracın + ları:

+ Far kalitesi süper ötesi
+ Fiyatının son derece ekonomik olması
+Oturma pozisyonu, direksiyon ve depo kavraması YBR ve CBF e göre çok daha başarılı
+CBF deki gibi pegler geride değil. Bu da bacak pozisyonunu çok rahatlatıyor.
+Vites kolunda mafsallı uzatma çubuğunun olmaması.
+Vites pozisyon göstergesi
+Diyaframlı karbüratör ile motorun daha verimli ve ekonomik olması sağlanmış
+Benzin sarfiyatı son derece düşük
+Jiglenin elde olması ve selektör düğmesi
+ Yan ayakta switch

Bana göre – leri

-Koltuk ciddi derecede sert
-Arka amortisör keza ciddi derecede sert hatta yok gibi
-Titreşim var. Rahatsız etmiyor dahi olsa titreşim olduğu gerçeğini değiştirmez
-Lastikler tubeless olmalıydı kesinlikle.
-Keşke devir saati de olsaydı
-Aynalar çok yumuşaklar. Daha sert olmalıydı. Günde 5 kere ayna ayarı mı yapılır!
-Depo üstü çanta kullanımı imkanının olmaması

Honda.com.tr teknik veriler.

Motor
Hava soğutmalı, 4-zamanlı, OHC tek silindir
Motor hacmi (cc)
125cm3
Silindir çapı x strok (mm)
52,4X57,8mm
Sıkıştırma oranı
9,1:1
Yakıt sistemi
Karburatör
Maks. Güç (kW@dev/dak)
7,6 /8,000 (10,14 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak)
11 / 6,000
Ateşleme
4 zamanlı klasik ateşleme
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
5 vites
Güç aktarımı
Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm)
1945 X 735 X 1070mm
Tekerlekler arası mesafe (mm)
1,286mm
Sele yüksekliği (mm)
780mm
Yerden açıklık (mm)
140mm
Yakıt kapasitesi (litre)
13 (2,6 litre yedek dahil)
Tekerlekler

Ön
U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Arka
U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Ön
80/100 18MC (47P)
Arka
90/90 18MC (51P)
Süspansiyon

Ön
31mm'lik teleskobik çatal, 116,8mm esneme aralıklı
Arka
Monoshock, 100,6 mm esneme aralıklı
Frenler

Ön
Çift piston kaliperli 240mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka
130mm'lik kampana
Ağırlık (kg)
124kg

Mengu16
09 Mayıs 2012, 02:36
Oldukça tarafsız, honda hayat onda diye bağırmayan detaylı test yazınız için teşekkür ederiz :)

İHTİYAR
09 Mayıs 2012, 02:49
Teşekür ederim Eralp bey, keyifli test yazılarınızı özlemiştik. İyi akşamlar.

eralpt
09 Mayıs 2012, 02:56
Teşekkürler arkadaşlar..
Biraz olsun fikir verebildi ise ne mutlu bana..

mLh
09 Mayıs 2012, 03:08
Hocam, gerçekten harikasınız. Araca pek ilgi duymuyor olduğum halde bile bir solukta okutmayı başardınız :)
Umarım bir çoğumuzun da dikkatini çeken yine Honda marka altındaki "nc" serisininde testlerini yapma imkanınız olur.

RunemagicK
09 Mayıs 2012, 03:32
araba motosiklet dergisi aldığımda bile okumam, sıkılırım böyle yazılardan ama bunu okudum valla:)

ayrıca bu 2,04lt müthiş bi değer. sırf bu yüzden bile alınabilir.

-unnamed-
09 Mayıs 2012, 03:47
emeginiz icin tesekkurler...
eminimin ki bir cok soru isaretini yok edecektir bu yazi...
motorun ozellikle yakit sarfiyati cok guzel...
lakin cbf gibi kronik bir arizasi varmidir?
onu da zaman gosterecek...

-ZERO-
09 Mayıs 2012, 03:49
gerçekten tarafsız ve bi o kadarda kaliteli bi anlatımınız olmuş elinize sağlık :cat:

safakk
09 Mayıs 2012, 08:04
Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık. Ancak aklıma takılan tek nokta var o da şu yakıt tüketimi meselesi

Benim şuan kullandığım 50cc motosikletim sakin kullanımda ( şehir içi max 60km sürat ve mümkün olduğunca dur kalk yapmadan) 1.9 yakarken. Yada bir honda wave cub tarzı bi motosiklet olmasına rağmen 2 litre yakıyorken cb125 in 2litre yakmasını garipsedim doğrusu.

GP500-1st
09 Mayıs 2012, 08:04
Emek vermişsiniz, tecrubenizle ve güzel karşılaştırmalı fotoğraflarla desteklemişsiniz yazınızı...

zevkle okuduk.

sonhayat
09 Mayıs 2012, 08:27
Güzel yazı emeğinize sağlık...

Ramazan Can
09 Mayıs 2012, 08:49
son satırına kadar okudum.. teşekkür ederim kafamdaki bazı soru işaretleri kalktı sayenizde...........

motorcu48
09 Mayıs 2012, 08:54
ben bu test yaptık olayını anlamıyorum :D
artı o motor eski ybr125 çakmasıdır.test eden kişi bide eski ybr baya bi demode kalmış diyip yeni ybr esd ile kıyaslamışya durum güldürücü ,çünkü eski ybr125 ile kardeş gibiler

hondayı harbiden taktir ediyorum adam ne getirse ,ne kadar tipsiz olsada getirdiği ürünün fanları oluyor:D
bizde sonra neden avrupadaki kaliteli modeller gelmiyor diyip duruyoruz
alıp en çinli modeli getirip böyle test ettik şöyle iyiydi böyleydi diyip duruyoruz .artık kızmıyorum
buradaki amaç tarafsızca test olsada güya çirkin ördeği alıp kaz gibi göstermenin son derece gereksiz birşey olduğunu düşünüyorum:pr:

kaan898
09 Mayıs 2012, 09:36
fiyat/performans olarak öyle bir motor ki ne alan fazla verdim değmez diye üzülmez ne de almayan vah vah bu fiyata bu motoru almadık diye dövünmez.sonuçta alan da yıllarca biner.yakıt hele ki cub gibi nerdeyse, muhteşem.ilk çıktığı günden beri bakıyorum bakıyorum içime bir türlü sinmiyor . tip olarak hondanın yaptığı en çirkin motor olarak taçlandırıyorum nerde o sülün gibi cbf...

sero35
09 Mayıs 2012, 09:57
TEK KELIMEYLE EMEĞİNİZE SAĞLIK

eralpt
09 Mayıs 2012, 10:18
ben bu test yaptık olayını anlamıyorum :D
artı o motor eski ybr125 çakmasıdır.test eden kişi bide eski ybr baya bi demode kalmış diyip yeni ybr esd ile kıyaslamışya durum güldürücü ,çünkü eski ybr125 ile kardeş gibiler

Ben yukarda ne yazmışım?

"Yeni YBR ESD ile bayağı bir benzerlik olsa da eski YBR ile bariz fark var. Eski YBR bayağı demode duruyor CB nin yanında. Tabi ki bu göreceli bir kavram ama eminim ki 100 kişiden 70 i bu duşüncededir."

Göreceli demişim değil mi? Göreceli nedir: Göreceli kişiden kişiye, toplumdan topluma değişen değer yargılarıdır.
Güzel-çirkin gibi, iyi-kötü gibi.

Yani bana göre böyle ama sana göre tersi olabilir. Zevk meselesi. Zaten zevkler bu kadar farklı olmasaydı hayatımızda binlerce değişik ürün olmazdı değil mi?

hondayı harbiden taktir ediyorum adam ne getirse ,ne kadar tipsiz olsada getirdiği ürünün fanları oluyor:D
bizde sonra neden avrupadaki kaliteli modeller gelmiyor diyip duruyoruz
alıp en çinli modeli getirip böyle test ettik şöyle iyiydi böyleydi diyip duruyoruz .artık kızmıyorum
buradaki amaç tarafsızca test olsada güya çirkin ördeği alıp kaz gibi göstermenin son derece gereksiz birşey olduğunu düşünüyorum:pr:

Dediğiniz gibi bazı arkadaşların testi gibi şöyle iyi böyle iyi demedim. Bir dünya eksiklik ve olmaması gereken olumsuz şeyleri yazdım. Sanırım tam okumadınız.. Çirkin öredeği alıp kaz gibi göstermekle ilgili bir durum da ben goremiyorum..

Öte yandan @safakk


safakk
Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık. Ancak aklıma takılan tek nokta var o da şu yakıt tüketimi meselesi

Benim şuan kullandığım 50cc motosikletim sakin kullanımda ( şehir içi max 60km sürat ve mümkün olduğunca dur kalk yapmadan) 1.9 yakarken. Yada bir honda wave cub tarzı bi motosiklet olmasına rağmen 2 litre yakıyorken cb125 in 2litre yakmasını garipsedim doğrusu.

Şu anda hindistanda satılan ve belki ileriki yıllarda TR ye getirilmesi düşünülen Honda Dazzle 150 1.65 litre yakıyor 100 km de.. O ne olacak.. Artık motorları daha verimli yapmaya başladılar bütün dünyada benzin fiyatları yukselince mecburiyetten.

acun0
09 Mayıs 2012, 11:21
test yazısı güzel olmuş.
benimde cbf ,ybr, cb 125 kılasmanında bir iki söz etmek istiyorum.
cbf 150 en rahatve en torklu bir motordur. bu 3 motor arasında.
cb 125 ne devirli ne torklu ortada kalmış bir motor. süspansüyon oldukça sert nerdeyse er 6 ile aynı sertlikte. gereksiz sert olmuş
titreşim olması oldukça hayal kırıklığı. rolantada oldukça sessiz.
bence fiyatı kadar bir motor.
yine bu kılasmanda sıralama yapacak olursak
cbf 150
ybr 125
cb 125 olurdu.

safakk
09 Mayıs 2012, 11:22
Öte yandan @safakk



Şu anda hindistanda satılan ve belki ileriki yıllarda TR ye getirilmesi düşünülen Honda Dazzle 150 1.65 litre yakıyor 100 km de.. O ne olacak.. Artık motorları daha verimli yapmaya başladılar bütün dünyada benzin fiyatları yukselince mecburiyetten.

Elbette daha verimli daha az benzinle daha çok yol yapan motorlar üretiliyor ancak hali hazırda hondanın yakıt tüketimiyle övündüğü wave modeli varken aynı yakıt tüketimine sahip bi commuter getirmesi garip. Aslında wave daha hafifken cb125le aynı yakmasında garipsediğim bir başka noktaysa wave enjeksiyonlu ve yanılmıyorsam 110cc cb125 ise karbrötörlü 125cc ama yaktıkları yakıtlar neredeyse aynı . Ayrıca motor tipi olarak cb125 ile ybr nin motoru aynı diye biliyorum

Yani kısaca bu ybr ile arasında yarım litre benzin farkı nerden kaynaklanıyor ve enjeksiyonlu wave ile nasıl aynı yakıt sarfiyatına sahip?

İlginiz için teşekkür ederim :)

Not:dazzle hakkında dış görünüşü haric teknik bilgiye sahip değilim bu nedenle ne desem yalan olur

ramazan4877
09 Mayıs 2012, 11:25
Eralp hocam yazınız gayet güzel ve tarafsız olmuş elinize sağlık umarım bir çok kişi bu yazıdan faydalanacaktır, motorcu48 nickli arkadaş ta doğuştan muhalefet olsa gerek imzasından beli arkadaşın muhalefet olduğu :queen:

fat280
09 Mayıs 2012, 11:58
eralpt abi eline sağlık ancak benim bir sorum var yakıtla ilgili 2,04 litre ile 2,46 litre arasında yaktım demişsiniz yakıtları bu yakıt sarfiyatlarını nasıl sürerek elde etttiniz acaba ?



Elbette daha verimli daha az benzinle daha çok yol yapan motorlar üretiliyor ancak hali hazırda hondanın yakıt tüketimiyle övündüğü wave modeli varken aynı yakıt tüketimine sahip bi commuter getirmesi garip. Aslında wave daha hafifken cb125le aynı yakmasında garipsediğim bir başka noktaysa wave enjeksiyonlu ve yanılmıyorsam 110cc cb125 ise karbrötörlü 125cc ama yaktıkları yakıtlar neredeyse aynı . Ayrıca motor tipi olarak cb125 ile ybr nin motoru aynı diye biliyorum

Yani kısaca bu ybr ile arasında yarım litre benzin farkı nerden kaynaklanıyor ve enjeksiyonlu wave ile nasıl aynı yakıt sarfiyatına sahip?

İlginiz için teşekkür ederim :)

Not:dazzle hakkında dış görünüşü haric teknik bilgiye sahip değilim bu nedenle ne desem yalan olur

şafak kardeş ybr ile cb nin motoru aynı değil bariz fark var cbnin motor yapısı cbf ile aynıdır sadece cbf e göre pistonu ufaktır

cb 125 in motorunun silindir verisi 52,4X57,8mm dir
ybr nin 54x54mm dir

altaygncasln
09 Mayıs 2012, 12:07
Öncelikle detaylı test yazınız için teşekkürler. Gerçekten motorun tipiyle performansı ters orantılı sanıyorum. 100km'de 2 lt çok iyi ancak görüntü tırt :) Forumda 2 defa Honda Dazzler için konu açtım ama iş birşeyler yapmaya gelince birçok arkadaş sadece birine bakıp çıkacağım edasıyla konuyu okuyor gidiyor.. Ne bir yorum, ne bir destek.. Umarım ben yanılıyorumdur ve açtığım iki konudaki toplam 700'e yakın kişinin en azından yarısı honda Türkiye'ye gerekli mesajı ve talebi yapmışlardır. Bu konuda içim buruk ondan dert yandım buraya.

Bir sorum olacak, titreşim konusunda "...TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil..." demişsiniz. Ben RTR 150 almayı planlıyordum ancak bu sözünüz beni bir hayli düşündürdü. Zaten motosikletleri test edemiyoruz (deneme sürüşü gibi) bunu en iyi nasıl anlarım? Yada RTR 150 yerine bunu mu seçmeliyim? İlk motorum olacak ve tecrübe kazandıkça marmara bölgesinde gezmek istiyorum, hergün işe gitmek gelmek (E-5'te 20 km kadar yol) istiyorum vb..vb.. Bu konuda ne önerirsiniz?

skystar
09 Mayıs 2012, 12:08
@eralpt hocam elinize sağlık gayet güzel objektif bir test yazısı olmuş...
Emeğiniz için çok teşekkür ederim...

Bende cb 125 sahibiyim ve :

Açıkcası çok doğru noktalara değinmişsiniz...Sadece korna konusunda katılmıyorum tamam çok hoş değil ama gayet dikkat çekici bir korna sesi var trafikte yola aniden atlayan yaya otobüs kamyon minibüs vs... araç ve kişilerin dikkatini çekiyor...
Aynalar bende de aynı ayarlamaktan banada fenalık geldi rüzgardan ayarı bozuluyor o derece yumuşak...
Yakıt konusunda 2,5-3 lt civarı yakıyor (şehir içi kullanım)
Koltuk 1 saatlik kullanımda totoda uyuşma yapıyor sert yani :mrgreen:
arka amortisör dediğiniz gibi acayip derecede sert...
Lastikler dandik...
Birde arasıra vites göstergesi sapıtıyor...Hiç bir şey göstermiyor neyle alakalı olduğunu çözemedim.
Yakıt göstergeside bir acayip 20 tl yakıt alıyorum deyim yerindeyse ibre kımıldamıyor sanki hiç benzin koymamışsın gibi...
Ama fiyat olarak hepsinden ucuz bir motor...

Bugün bir cbf 150 4.800 TL - Ybr 125 esd 4.290 TL - cb125 3.650 TL

Aralarındaki fiyat-kalite farkına bakarak konuşacak olursak cb 125 in f/p oranı diğerlerine nazaran daha yüksek...

motorcu48
09 Mayıs 2012, 12:14
Öncelikle detaylı test yazınız için teşekkürler. Gerçekten motorun tipiyle performansı ters orantılı sanıyorum. 100km'de 2 lt çok iyi ancak görüntü tırt :) Forumda 2 defa Honda Dazzler için konu açtım ama iş birşeyler yapmaya gelince birçok arkadaş sadece birine bakıp çıkacağım edasıyla konuyu okuyor gidiyor.. Ne bir yorum, ne bir destek.. Umarım ben yanılıyorumdur ve açtığım iki konudaki toplam 700'e yakın kişinin en azından yarısı honda Türkiye'ye gerekli mesajı ve talebi yapmışlardır. Bu konuda içim buruk ondan dert yandım buraya.

Bir sorum olacak, titreşim konusunda "...TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil..." demişsiniz. Ben RTR 150 almayı planlıyordum ancak bu sözünüz beni bir hayli düşündürdü. Zaten motosikletleri test edemiyoruz (deneme sürüşü gibi) bunu en iyi nasıl anlarım? Yada RTR 150 yerine bunu mu seçmeliyim? İlk motorum olacak ve tecrübe kazandıkça marmara bölgesinde gezmek istiyorum, hergün işe gitmek gelmek (E-5'te 20 km kadar yol) istiyorum vb..vb.. Bu konuda ne önerirsiniz?


yorumumda çirkin ördeği kaza benzetmeyi kullanmıştım işte senin aklına takıldığı bu soru içindi
bana yazılan ise tarafsızcaymış:queen: test eden ise o motorun sahibi olucak ayrıyetten
apache yi hiç sevmem ancak yiğidi öldür hakkınıda yeme sözüne inanırım
sence o kadar titreşim olsaydı bu kadar kullanıcısı olurmuydu
inanmayın apacheyi kaç motorcu test etti o kadar kötülemedi

altaygncasln
09 Mayıs 2012, 12:24
yorumumda çirkin ördeği kaza benzetmeyi kullanmıştım işte senin aklına takıldığı bu soru içindi
bana yazılan ise tarafsızcaymış:queen: test eden ise o motorun sahibi olucak ayrıyetten
apache yi hiç sevmem ancak yiğidi öldür hakkınıda yeme sözüne inanırım
sence o kadar titreşim olsaydı bu kadar kullanıcısı olurmuydu
inanmayın apacheyi kaç motorcu test etti o kadar kötülemedi

İlk zamanlar iyi görünsün falan diyordum ancak artık motoru düzgün öğrenmeliyim diyorum. Sonuçta "ilk motor" yani bir sonraki olmasını istiyorum ve bunun öğrenmelik olması dolayısıyla 1-2 sezon kullanıp tecrübe edinip daha düzgün bir motora geçmek istiyorum. Titreşim benim gibi ilk defa motora binecek kişiler için ciddi problem olabilir bu yüzden bir RTR 'ye binip ara gaz vermeden anlamayacağım sanırım. Denettirecek var mı aranızda? Sarı olursa daha iyi olur :P TVS Türkiye'de mesaj gönderdim henüz dönmediler üst modeller için. Bir 180'lik olsa keşke burada..

Düzeltiyorum: Az önce TVS Türkiyeden mesaj geldi:
"Sayın Altay Gençaslan ,



Gönderdiğiniz e-posta için çok teşekkür ederiz.



Satış planlama ekibimiz yakın zamanda Tvs nin yeni modelleri ile ilgili olarak bir Hindistan ziyareti gerçekleştireceklerdir. Bu ziyaret sonrasında gündemimizde olan modellerler netleşecek ve siz değerli müşteri adaylarımızla paylaşılacaktır.



Araçlarımızla ile ilgili önerilerinizi, isteklerinizi ve şikayetlerinizi gelecekte de her zaman bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.



Saygılarımızla,



TVS Destek Hattı
0 216 572 04 00"

diyorlar :D

motorcu48
09 Mayıs 2012, 12:29
gelmesi uzun sürer zatenki geçiş motoru istediğine göre sorun olmamalı

altaygncasln
09 Mayıs 2012, 12:36
gelmesi uzun sürer zatenki geçiş motoru istediğine göre sorun olmamalı

Bir 180'lik makine getirseler, uzun süre kullanmak isterim. RTR 150'de brkaç değişiklik yapılırsa çok sportif ve güzel bir makineye dönüşüyor. Googl amcada bir resim bulmuştum. Sarı rengine kırmızı ve siyah etiketler, kırmızı boya, motor altına grenaj vb. şeylerle çok "ciks" motor olmuştu. Ayrıca kafa grenajıda değişse tam olacak ama işte..

İlginç bir durum var.. CB 125 tüm resimlerde oyuncak gibi görünüyor, bu konuda biraz daha iyi ama motor resimde göründüğünden daha büyük :)

Tolga Can
09 Mayıs 2012, 12:39
Ciddi bir cb125 alıcı iken şu 5 sebep den dolayı almaktan vazgeçtim.
-Koltuk ciddi derecede sert
-Arka amortisör keza ciddi derecede sert hatta yok gibi
-Lastikler tubeless olmalıydı kesinlikle.
-Aynalar çok yumuşaklar. Daha sert olmalıydı. Günde 5 kere ayna ayarı mı yapılır!
-Depo üstü çanta kullanımı imkanının olmaması

Ekonomik oluşu dikkatimi çekmişti. Şimdi YBR125 -RKS 150 arasında kaldım. Mondial Mh Drift 125 de seçeneklerim arasına ekledim. Birde yakından görüp binmek var.
CB125 hayal kırıklığına uğrattı. Aynı cbf 150 nin zammı gibi :salut:

Hocam detaylı açıklama ve bilgi paylaşımı için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.

brds
09 Mayıs 2012, 13:09
eralp hocam emeğinize sağlık...

Lucas
09 Mayıs 2012, 13:49
Ellerinize saglik. Keske her motor sahibi aldigi motorun tarafsizca test yazisini yazsa. Biz de kimse malım kotu demedigi icin, boyle tarafsiz testlere cok ihtiyaci var bu sitenin. Tesekkurler.

Seko
09 Mayıs 2012, 13:55
Motorcu48,

Eralp Bey'in yazılarını buradaki herkes bilir. Motorları gayet tarafsız test eder. Eğer bu yazıda motoru olduğundan daha iyi göstermeye çalıştığını düşünüyorsan, bu sen böyle görmek istediğin içindir. Bu motor parasına göre iyi bir motor, bunun aksini söylemek mantıksızlıktır. Ayrıca eski (2006) YBR ile yenisi arasında görüntü olarak dağlar kadar fark var. Bunu kör olmayan, motorlar ilgili ilgisiz kime sorsan söyleyecektir. Bu motor da yenisine daha yakın, eskisine değil. Sırf Eralp Bey'in yazısına çamur atmak için eskisine benziyor demen de garip doğrusu. Sadece bu fiyat aralığındaki boşluğu doldurmak için getirtilen bir motorsikleti daha fazla kötülemeye gerek yok. Bu motoru sırf bütçesi buna yettiği için alan ve almak isteyen ben dahil bir sürü arkadaşa saygısızlık ediyorsun. Sürekli "ben kaliteden anlarım siz anlamazsınız" (özetle Honda hayat onda) mantığıyla yazılar yazıyorsun. Evet biz bu motoru beğendik, anlamıyoruz kaliteli motordan, yiyeceğiz kazığı.

Apache konusunda da motorun titreşimli olduğunu söyleyenlerin sayısının yok diyenlerden misli misili fazla olduğunu forumdan biliyorum. Altın Elbiseli Adam videlarında bugüne dek sadece iki motorun titreşiminden şikayet edildi. Birisi TVS Apache, diğeri Harley Davidson Sportster 883.

Acun, motorun torku ortalama demişsin, 11 Nm ve üstü tork veren "125 cc" motor ara bakalım internette kaç tane çıkacak. CBF'in torku tabi ki yüksek çünkü CBF, 150 cc. Zaten CBF'in bu motordan daha iyi olduğunu herkes biliyor.

htmetin
09 Mayıs 2012, 14:03
Çok samimi ve başarılı bir test olmuş. ellerinize sağlık.:cat:

inzell
09 Mayıs 2012, 15:04
Eline sağlık Eralp hocam. CB125 ile 5000'i devirdim, halen iyi ki almışım diyorum.

-unnamed-
09 Mayıs 2012, 15:23
Eline sağlık Eralp hocam. CB125 ile 5000'i devirdim, halen iyi ki almışım diyorum.
ek iş olarak kuryeliğe mi başladın ağa?
maşallah 5000 diyorsun(:

inzell
09 Mayıs 2012, 15:34
Yahu 2 litre yakıyor meret, gezmeden duramıyorum. :mrgreen: Fethiye'ye gittim dolana dolana, 3200 km oraya gitti. Geriside İstanbul içi boş boş gezmeler. :P

mali_181
09 Mayıs 2012, 17:30
Elinize kolunuza sağlık mükemmel bi inceleme olmuş cb125 ancak bu kadar iyi tanıtılabilirdi...

acun0
09 Mayıs 2012, 18:55
Acun, motorun torku ortalama demişsin, 11 Nm ve üstü tork veren "125 cc" motor ara bakalım internette kaç tane çıkacak. CBF'in torku tabi ki yüksek çünkü CBF, 150 cc. Zaten CBF'in bu motordan daha iyi olduğunu herkes biliyor.



tork konusunu motorun üzerine binince ybr ye göre hissedilmediği anlaşılır durumda. mesala honda cg 125 torklu bir motor değil
124.00 ccm (7.57 kübik inç)
Motor tipi: Tek silindirli, dört zamanlı
Güç: 11.00 HP (8.0 kW )) @ 9000 RPM
Tork : 9,80 Nm (1.0 kgf-m veya 7.2 ft.lbs) @ 7000 RPM
ama cb den çok güçlü bir motora bindiğini sanırsın. ybr de tork yok 10 hp fakat devir ettirdikce motor asılırken cb 125 de devir ettirincede gitmiyor. erken vites atıncada gitmiyor. zevk vermiyor.
cbf 150 işte torklu buna denir. kalkar kalkmaz at 2 ye yürü ama cb de bu münkün degil.
yine dediğim gibi tercih ederken cbf ,ybr, cb şeklinde olur.
eğer tork ile birlikle hp de yükselseymiş çok daha güzel olurmuş.önceden 125 cc motor 12 hp idi. cg 125 ile 11 hp oldu. şimdi 10 hp git gide motor gücü düşüyor.
125 cc şu yılda 15 hp üretecek teknoloji yi yapması lazımdı.

avciceyhan
09 Mayıs 2012, 19:30
elinize emeğinize sağlık
gerçekten yeni başlıyacak veya bu motoru almak isteyen arkadaşlara çok iyi fikir vereceğini düşünüyorum tarafsız görüşleriniz için teşekkürler

brds
09 Mayıs 2012, 20:00
-------------------------------------------------------------------------------------------
''Motosikletin bir diger ufak detayı ise, vites kolu direk vites kutusuna giriyor. Yani CBF veya TVS deki gibi kol ile şanzıman çıkış mili arasında bir çubuk ve o çubuğun üzerinde 2 mafsal yok. Bu da hareketli parça olmaması demek. Çünkü genel olarak o uzatma çubuğunun üzerindeki mafsalla birkaç bin km içinde laçkalaşır ve kol yukarı aşağı rahatsız edici derecede boşluk yapar. İlginç gelecek belki ama bu motoru seçmemdeki etkenlerden biri de budur.''
--------------------------------------------------------------------------------------------------
hocam bu iyimi kötümü ben anlam veremedim...mafsallardaki olası sorunlar daha pratik halledilir gibi geldi bana...olası zorlamalarda hasar büyür kanımca....

sezer aykaç
09 Mayıs 2012, 20:09
güzel bir test olmuş.

yalnız bu motosikletin ybr 125 esd pek bir farkı yok. fiyatı yüzünden alınabilirlik gösteriyor.

ayrıca tvs apache ye haksızlık olmuş. ben daha önce bu sınıfta cbf150(08) ve ybr 125(09) sahibi oldum ve cbf 150 kalıplı konforlu bir motosiklet fakat bana sürüş keyfi vermedi. titreşim yok ama keyfte yok. sonrasında yine bu sınıfta ybr 125 sahibi oldum benim gibi 90 kiloluk biri altında oyuncak gibi kaldı. güç desen yok. tork desen zayıf. ondanda keyi alamadım zaten kısa sürede sattım. şu an apache kullanıyorum. evet titreşim var fakat bunu fazlasıyla tolere edecek güç- görüntü ve detaylara sahip. kim ne derse desin 2011 model tvs apache bu güne kadar türkiyeye gelmiş geçmiş bu sınıftaki motosikletlerin en iyisi. sürerken keyf alıyorum. titreşim bazen can sıksada her güzelin bir kusuru olur. tek silindir 150 cc bir motosikletten hem ekonomi hem performans hemde titreşimsiz olmasını beklememek lazım.

bunları söylerken sahsi ticari kaygılarım yok. titreşim uzun yolda sıkıntı yaratır ama şuda bir gerçek ki bu tarz motosikletler genelde şehir içinde kullanılıyor. apacheye haksızlık yapılmasın. sadece titreşimi ön plana çıkararak diger bütün artıları gözardı etmeyelim.

DoLPHiN2306
09 Mayıs 2012, 20:24
motora yeni başlamak için bu modeli düşünmüştüm. böyle bir test cidden çok işime yaradı. Ninja 250 ile başlamaya da kıyamadım. Neticede hiç motor kullanmadım (ehliyet alma dışında). 2. el de motor istemediğimden sanırım bu modeli almakta karar kıldım. 1 dönem kullanır sonra ninjaya geçer sonra da hedefim olan süpersport 600 cc ye yükseltirim inş. Test için çok teşekkürler.

sonhayat
10 Mayıs 2012, 09:10
motora yeni başlamak için bu modeli düşünmüştüm. böyle bir test cidden çok işime yaradı. Ninja 250 ile başlamaya da kıyamadım. Neticede hiç motor kullanmadım (ehliyet alma dışında). 2. el de motor istemediğimden sanırım bu modeli almakta karar kıldım. 1 dönem kullanır sonra ninjaya geçer sonra da hedefim olan süpersport 600 cc ye yükseltirim inş. Test için çok teşekkürler.
Hocam bende yeni başladım cb 125e alarak... Diğer marka/model motosikletle başlasam sonuç belki cb 125 e ile aynı olurdu bilmiyorum ama şunu söyleyeyim bu motosikletle başladığıma çok memnunum...debriyaj kavrama noktası belli,vites geçişleri rahat, fren ve gaz hissiyatı iyi ..Belki diğer/marka modellerde böyledir ama ben bunla çok kolay öğreniyorum..:) 510 km yol yapmış TECRÜBELİ SÜRÜCÜ:P

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

[QUOTE=skystar;2676287 ...
Birde arasıra vites göstergesi sapıtıyor...Hiç bir şey göstermiyor neyle alakalı olduğunu çözemedim.
..[/QUOTE]
Bu durum bende de 3-4 kere oldu siz yazınca hatırladım...

Seko
10 Mayıs 2012, 11:50
tork konusunu motorun üzerine binince ybr ye göre hissedilmediği anlaşılır durumda. mesala honda cg 125 torklu bir motor değil
124.00 ccm (7.57 kübik inç)
Motor tipi: Tek silindirli, dört zamanlı
Güç: 11.00 HP (8.0 kW )) @ 9000 RPM
Tork : 9,80 Nm (1.0 kgf-m veya 7.2 ft.lbs) @ 7000 RPM
ama cb den çok güçlü bir motora bindiğini sanırsın. ybr de tork yok 10 hp fakat devir ettirdikce motor asılırken cb 125 de devir ettirincede gitmiyor. erken vites atıncada gitmiyor. zevk vermiyor.
cbf 150 işte torklu buna denir. kalkar kalkmaz at 2 ye yürü ama cb de bu münkün degil.
yine dediğim gibi tercih ederken cbf ,ybr, cb şeklinde olur.
eğer tork ile birlikle hp de yükselseymiş çok daha güzel olurmuş.önceden 125 cc motor 12 hp idi. cg 125 ile 11 hp oldu. şimdi 10 hp git gide motor gücü düşüyor.
125 cc şu yılda 15 hp üretecek teknoloji yi yapması lazımdı.

Bunu testi yapan Eralp Bey yazmış :

Tork farkını özellikle dik rampalardan çıkarken hissediyorsunuz. Diğer motorum olan 2006 YBR ye göre çok bariz kuvvetli ve dolu olduğu hissediliyor.

Bunun üzerine ben motoru kullanmadığım için birşey diyemem. Ama kağıt üzerinde YBR'den daha torklu olduğu aşikar zaten. Gücü de YBR'den fazla, nasıl gitmeyecek ben anlamıyorum. Hem maksimum torkunu da YBR ile aynı devirde veriyor. Ayrıca 2 kg daha hafif. Gerçekten nasıl böyle bir sonuç çıkarıyorsun anlamadım. YBR'nin bu motordan daha iyi hızlanabilmesi, yokuş çıkabilmesi imkansız. Bu motorun torku hacmine göre çok çok iyi. Bunu yapabilmesi bir başarıdır Honda için.

Modellerde beygir gücünün yıllar içerisinde azalması daha iyisini yapacak teknolojiye sahip olmadığı anlamına gelmiyor ki. İsterlerse tabi ki 15 BG motor üretirler ama bunun için Euro 3 veya 4 normuna uygun enjeksiyonlu, 4 sübaplı, dakikada 10000 devir civarı çevirebilen bir motor üretmeleri gerekir. Bunun da fiyatı malesef 3650 TL olmaz, KTM Duke veya Yamaha TZF125 gibi bir fiyatı olur. Unutma ki 15 Bg, 125 cc'den alınabilecek en yüksek sınırlarda bir değerdir. Bir de forumda çoğunluğun bilmediği anlamadığı bir nokta var ki o da 1 - 2 BG'lik farkların hiçbir öneminin olmadığıdır. Forumun %90'ı güç nedir, ne işe yarar bilmiyor. Bilmemesi de normal, bunu eleştirmiyorum ama sorun bilmediklerini bilmemelerinde. Oradan buradan, ustadan, daha da kötüsü kendi kafalarında kurdukları "güç" kavramından yola çıkarak yorumlar yapıyorlar.

ReiZzZ
10 Mayıs 2012, 12:14
Bunu testi yapan Eralp Bey yazmış :

Tork farkını özellikle dik rampalardan çıkarken hissediyorsunuz. Diğer motorum olan 2006 YBR ye göre çok bariz kuvvetli ve dolu olduğu hissediliyor.

Bunun üzerine ben motoru kullanmadığım için birşey diyemem. Ama kağıt üzerinde YBR'den daha torklu olduğu aşikar zaten. Gücü de YBR'den fazla, nasıl gitmeyecek ben anlamıyorum. Hem maksimum torkunu da YBR ile aynı devirde veriyor. Ayrıca 2 kg daha hafif. Gerçekten nasıl böyle bir sonuç çıkarıyorsun anlamadım. YBR'nin bu motordan daha iyi hızlanabilmesi, yokuş çıkabilmesi imkansız. Bu motorun torku hacmine göre çok çok iyi. Bunu yapabilmesi bir başarıdır Honda için.

Modellerde beygir gücünün yıllar içerisinde azalması daha iyisini yapacak teknolojiye sahip olmadığı anlamına gelmiyor ki. İsterlerse tabi ki 15 BG motor üretirler ama bunun için Euro 3 veya 4 normuna uygun enjeksiyonlu, 4 sübaplı, dakikada 10000 devir civarı çevirebilen bir motor üretmeleri gerekir. Bunun da fiyatı malesef 3650 TL olmaz, KTM Duke veya Yamaha TZF125 gibi bir fiyatı olur. Unutma ki 15 Bg, 125 cc'den alınabilecek en yüksek sınırlarda bir değerdir. Bir de forumda çoğunluğun bilmediği anlamadığı bir nokta var ki o da 1 - 2 BG'lik farkların hiçbir öneminin olmadığıdır. Forumun %90'ı güç nedir, ne işe yarar bilmiyor. Bilmemesi de normal, bunu eleştirmiyorum ama sorun bilmediklerini bilmemelerinde. Oradan buradan, ustadan, daha da kötüsü kendi kafalarında kurdukları "güç" kavramından yola çıkarak yorumlar yapıyorlar.
bu motorun yakıtının bu kadar az olabilmesi için biryerlerden ödün vermek gerek diyaframlı karbüratör kullanarak performansı düşürmüşler kağıt üzerindeki veriler sadece kağıt üzerinde örnek vereyim bizde bir golf fsı var 115 hp 148 tork birde megane var 115 hp 152 tork golf daha ağır ve kağıt üzerinde torku daha düşük ama golf yinede meganeyi geçiyor performans olarak güç kadar gücün ne kadarının yola aktarılabildiği önemli dişli oranları vs. bunlar fark yapar ben cb kullandım ybr den daha torklu olduğu bir gerçek ama ybr gibi keyif vermiyor acun0 ın dediği gibi ybr de kalkıştan hemen sonra 2'ye çekiyorum motor gidiyor biraz düşük devirde 2 ye çektim motor gitmedi geri 1'e düşmek zorunda kaldım ben kesinlikle cb ye kötü demiyorum sadece yakıtı azaltmak için performanstan biraz ödün verilmiş devir ekonomi devri bence gayet mantıklı o fiyata alınacak en iyi motosiklet sıfır km bir cb 125 alanlara ve alacak olanlara hayırlı olsun eralp abi çok güzel bir test yapmışsın motoruna sağlık:rendeer:

anamur.spor
10 Mayıs 2012, 12:39
Honda'nın bu çirkin motosikleti neden getirdiğini anlamadım. Ama ekonomik ve kullanışlı olması dikkat çekici.Ben bu motosiklete para vermem ama işinden dolayı veya zevk için alacak arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun.

Bu arada test yazısı çok güzel,beğenmediğim modeli ilgiyle okuttunuz.Emeğinize sağlık.

acun0
10 Mayıs 2012, 17:30
125 cc de 15 hp güç üretmek çok zor ise 150 cc de üretsin.
mondial dırıft 125 denilen çin motoru bile 12,5 hp güç üreten bir motor yapıyor maliyetide öyle çok değil 2800 e veriyorlar.
honda daylan,yada yeni versiyonu 15,5 hp yi 150 cc ile üretebiliyor. sym hd 200 170 cc ile 15,5 hp üretiyor.
bence türkiyeye ancak 10 hp yi uygun görüyorlar. bizde bunu öve öve bitiremiyoruz.
merkep in üstüne honda yazsalar biz bunu güzelce överiz.

BatuhanK
10 Mayıs 2012, 17:56
15 hp çıkartılır bir şekilde. Ama o cc deki bir motosiklette önemli olan yakıt ekonomisi, konfor ve motor ömrüdür.

Seko
10 Mayıs 2012, 18:57
Acun arkadaşım kusura bakma ama yorumlarından senin mesleğinin teknik temelli olmadığı sonucunu çıkartıyorum. Ben sana 1 - 2 BG önemli değil diyorum, anlamıyorsun. Hala şu yapabiliyor bu yapabiliyor diye maliyet odaklı bir motosikleti 6000 TL'lik modellerle kıyaslıyorsun. Honda bu motoru böyle yapmak istemiş, işin özünü bir türlü anlatamadım. Bu motor arkadaşlar, ucuz olsun diye yapılmış bir motor ve "fiyatına göre" iyi bir motor. Eğer sizin istediğiniz gibi bir motor olsaydı fiyatı bu kadar düşük olmayacaktı, biz de alamayacaktık. Parası bol olan arkadaşlar 10 bin TL'lik bir model istiyor olabilirler ama ben böyle bir modeli istiyorum. Mondial alıp da iki sene sonra yarı fiyatına satmak istemiyorum.

Reizz arkadaşım, 152 Nm'ye karşı 148 Nm fark önemsizdir, dişli oranlarına da bakmak gerekir. Ayrıca sürücü faktörü vs de var. Neyse, o kısmını geçtim Eralp Bey daha iyi gittiğini söylemiş, neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz ? Peki o zaman 4. viteste yokuş yukarı bir gidin bakalım YBR mi daha iyi gidecek yoksa bu mu ? Performans ölçüsü 2. vites mi ?

Burada sayfalardır yapmaya çalıştığım şey motoru savunmak değil, bazı desteksiz, tamamen kişisel sanılar üzerine kurulu, empati yoksunu fikirleri bertaraf etmek (Reizz sözüm sana değil). Bir yanda kullanan memnun olan arkadaşlar ve kilometreleri kapsayan bir test yazısı, diğer yanda desteksiz, ispatsız düşmanca karalama kampanyası. Acun arkadaşımız aynı şeyi CBF150 için de yapmıştı. Sanırım amacı Türkiye'de 5000 TL altı motor satılmaması, herkesin CBF1000 alması.

motorcu48
10 Mayıs 2012, 19:16
Acun arkadaşım kusura bakma ama yorumlarından senin mesleğinin teknik temelli olmadığı sonucunu çıkartıyorum. Ben sana 1 - 2 BG önemli değil diyorum, anlamıyorsun. Hala şu yapabiliyor bu yapabiliyor diye maliyet odaklı bir motosikleti 6000 TL'lik modellerle kıyaslıyorsun. Honda bu motoru böyle yapmak istemiş, işin özünü bir türlü anlatamadım. Bu motor arkadaşlar, ucuz olsun diye yapılmış bir motor ve "fiyatına göre" iyi bir motor. Eğer sizin istediğiniz gibi bir motor olsaydı fiyatı bu kadar düşük olmayacaktı, biz de alamayacaktık. Parası bol olan arkadaşlar 10 bin TL'lik bir model istiyor olabilirler ama ben böyle bir modeli istiyorum. Mondial alıp da iki sene sonra yarı fiyatına satmak istemiyorum.

Reizz arkadaşım, 152 Nm'ye karşı 148 Nm fark önemsizdir, dişli oranlarına da bakmak gerekir. Ayrıca sürücü faktörü vs de var. Neyse, o kısmını geçtim Eralp Bey daha iyi gittiğini söylemiş, neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz ? Peki o zaman 4. viteste yokuş yukarı bir gidin bakalım YBR mi daha iyi gidecek yoksa bu mu ? Performans ölçüsü 2. vites mi ?

Burada sayfalardır yapmaya çalıştığım şey motoru savunmak değil, bazı desteksiz, tamamen kişisel sanılar üzerine kurulu, empati yoksunu fikirleri bertaraf etmek (Reizz sözüm sana değil). Bir yanda kullanan memnun olan arkadaşlar ve kilometreleri kapsayan bir test yazısı, diğer yanda desteksiz, ispatsız düşmanca karalama kampanyası. Acun arkadaşımız aynı şeyi CBF150 için de yapmıştı. Sanırım amacı Türkiye'de 5000 TL altı motor satılmaması, herkesin CBF1000 alması.

arkadaş unutmaki bu testi yapanlar zamanındada aynı şekilde cbf150 test etmişti google yaz çıkana bak
noldu sonra o başlığa yazan oldumu bile :mrgreen:
bende cbf150 almıştım ve memnun kalmıştım ancak millete sorsan türlü türlü sorunları oldu ...
daha yeniyken bu motor sağlamlığını dayanıklılığı kalitesini çok mu anlayabiliyorsunuz?????

cbf150 deki gibi bi zamana gelinsin hele beklensin bukadar celallenme bizde bunu savunuyoruz .
senin aradığın bir motor olduğunu active 125 ten anladım zaten lafımız yok ona

ReiZzZ
10 Mayıs 2012, 21:37
Acun arkadaşım kusura bakma ama yorumlarından senin mesleğinin teknik temelli olmadığı sonucunu çıkartıyorum. Ben sana 1 - 2 BG önemli değil diyorum, anlamıyorsun. Hala şu yapabiliyor bu yapabiliyor diye maliyet odaklı bir motosikleti 6000 TL'lik modellerle kıyaslıyorsun. Honda bu motoru böyle yapmak istemiş, işin özünü bir türlü anlatamadım. Bu motor arkadaşlar, ucuz olsun diye yapılmış bir motor ve "fiyatına göre" iyi bir motor. Eğer sizin istediğiniz gibi bir motor olsaydı fiyatı bu kadar düşük olmayacaktı, biz de alamayacaktık. Parası bol olan arkadaşlar 10 bin TL'lik bir model istiyor olabilirler ama ben böyle bir modeli istiyorum. Mondial alıp da iki sene sonra yarı fiyatına satmak istemiyorum.

Reizz arkadaşım, 152 Nm'ye karşı 148 Nm fark önemsizdir, dişli oranlarına da bakmak gerekir. Ayrıca sürücü faktörü vs de var. Neyse, o kısmını geçtim Eralp Bey daha iyi gittiğini söylemiş, neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz ? Peki o zaman 4. viteste yokuş yukarı bir gidin bakalım YBR mi daha iyi gidecek yoksa bu mu ? Performans ölçüsü 2. vites mi ?

Burada sayfalardır yapmaya çalıştığım şey motoru savunmak değil, bazı desteksiz, tamamen kişisel sanılar üzerine kurulu, empati yoksunu fikirleri bertaraf etmek (Reizz sözüm sana değil). Bir yanda kullanan memnun olan arkadaşlar ve kilometreleri kapsayan bir test yazısı, diğer yanda desteksiz, ispatsız düşmanca karalama kampanyası. Acun arkadaşımız aynı şeyi CBF150 için de yapmıştı. Sanırım amacı Türkiye'de 5000 TL altı motor satılmaması, herkesin CBF1000 alması.
ölçü 2. vites değil her viteste aynı 2den 3e çekersen düşük devirde yine bayılır 4 nm tork önemli değilse biz burda niye 1nm tork farkının davasını çalıyoruz bu sözünün üstüne bende arkaaşın cb ile yarışacağım hem yokuşta hem düzde hem kalkışta bakalım sonuç ne olacak

TATLIHIZ
10 Mayıs 2012, 23:52
Vallahi cok güzel anlatılmıs motor beyenmedigim motoru bile alma istegim geldii Fakat arka demiri cok kötü tek basıma kullanıcagım için arka demirini cıkartırım ben :)