Orijinalini görmek için tıklayınız : mondial 150 rf motorum yağ kaçırıyor
speDD
08 Mayıs 2012, 22:52
sa arkadaşlar 1 hafta önce bu motoru aldm aldığımda hiç bi sıkıntısı yoktu hhatta çocuk yağını bile değştirmişii ama 5 gün sonra moor nerde durursa ordayağ akıtuyodu hava flitresinin yanındaki küçük kutudan . (üst kapakdan gelen hortum ona bağlı ) birda motorun tam altından damlıyor ama nerden damladığını görmedim . çocuk 20w40 yağ koymş 10w40 koyması gerekrken acaba yağ akıtması tehlikelimi ? vea neden yapıodur ?
cagan_hell
08 Mayıs 2012, 23:09
Arkadaşım motoru orta sehpaya alıp 1-2 dk sonra yağ çubuğunu kontrol ettin mi? Olurya yanlışlıkla fazla yağ konmuş olaibilir yağ değişimi sırasında ve motorda bu yağı tahliye etmeye çalışacaktır eğer gerçekten fazla konmuşsa kesinlikle kendin fazla yağı tahliye etmelisin.
speDD
09 Mayıs 2012, 01:13
sehpaya aldığımda yağ war o kdar akmasına rahmen . bence fazla yağ koymuş . ama bi yönden korkuyorum yağ bitip kitlenirse diye. 20w40 yağ zaten kalın olyo 150 cc mondial 150 rf ye ağırmı geldi acaba
scooterist
09 Mayıs 2012, 01:39
yağı fazla koyup keçeleri patlatmış olabilir ..yağ ile alaka yok hatta 20w40 yağ yazın daha iyi
sakinseytan
09 Mayıs 2012, 01:42
slm kardeşim o aldıgın motorda contadan yag kacagı vardır ondan kalın yag koymuştur sen alırken farketme diye, vala motor sökülüp bakılcak kacar hangi contadan çok berbat iş ya kim bilir nerden kacırıyo yanına ufak bi yag al ara ara kontrol et cubugu yag bi biterse sekman sarar masraf cıkar başına o o yüzden satmıştır onu
speDD
09 Mayıs 2012, 01:49
slm kardeşim o aldıgın motorda contadan yag kacagı vardır ondan kalın yag koymuştur sen alırken farketme diye, vala motor sökülüp bakılcak kacar hangi contadan çok berbat iş ya kim bilir nerden kacırıyo yanına ufak bi yag al ara ara kontrol et cubugu yag bi biterse sekman sarar masraf cıkar başına o o yüzden satmıştır onu
motoru 2 motorcuyada götürdüm ilk aldığımda hani motorda yağ akıtma gibi bir sorun yoktu aldığımda ama motoru cevreyolunda zorladım dip gaz yaptm ondan sonra minik mink yağ damlatıodu . acaba fazla yağ olduğu için keçeyimi patladdı ama benim anlamadığım konuu hava flitresinin solundaki küçük kutudan niye yağ geliyor ? ben onu anlamış değilimm. 20w40 yağdanmı yapıo anlamadm
HaydarBıçak
09 Mayıs 2012, 02:06
motoru 2 motorcuyada götürdüm ilk aldığımda hani motorda yağ akıtma gibi bir sorun yoktu aldığımda ama motoru cevreyolunda zorladım dip gaz yaptm ondan sonra minik mink yağ damlatıodu . acaba fazla yağ olduğu için keçeyimi patladdı ama benim anlamadığım konuu hava flitresinin solundaki küçük kutudan niye yağ geliyor ? ben onu anlamış değilimm. 20w40 yağdanmı yapıo anlamadm
20 40 olduğundan büyük ihtimal yapmaz sebepleri:
1-) contalar eskidir kaçırır
2-) fazla yağ konulmuştur atar
3-) daha önceden de aynı şeyi yapmıştır fitil koyup giderilmiştir tekrar fitil istiyordur
4-) motoru çok zorladıysan keçeleri patlatır
nedeni ne olursa olsun bir an önce yaptırmakta fayda vardır yağsız kalan motor ocağına incir ağacı diker
speDD
09 Mayıs 2012, 02:14
20 40 olduğundan büyük ihtimal yapmaz sebepleri:
1-) contalar eskidir kaçırır
2-) fazla yağ konulmuştur atar
3-) daha önceden de aynı şeyi yapmıştır fitil koyup giderilmiştir tekrar fitil istiyordur
4-) motoru çok zorladıysan keçeleri patlatır
nedeni ne olursa olsun bir an önce yaptırmakta fayda vardır yağsız kalan motor ocağına incir ağacı diker
4 seçenek grçekten doğru ama hangisi işte. he bide o kutudan niye yağ geliyor ?
serkanADH13
09 Mayıs 2012, 02:35
4 seçenek grçekten doğru ama hangisi işte. he bide o kutudan niye yağ geliyor ?
motorun Külbürütör (en tepedeki kapakta) kapağından hava filtresinebir hortum gider,
o hortumda motordan çıkan yağlı havayı filtrene yollamak ve motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlamaktır,
motora aşırı zorlandıgında yağ köpürür ve o hortumdan hava yerıne köpükler ile yağ gider,
o zamanda o tahliyeden boş hava değilde yağ süzülür dışarıya,,,
Yani sebep Her Türlü AŞIRI ZORLAMA...
speDD
09 Mayıs 2012, 02:43
motorun Külbürütör (en tepedeki kapakta) kapağından hava filtresinebir hortum gider,
o hortumda motordan çıkan yağlı havayı filtrene yollamak ve motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlamaktır,
motora aşırı zorlandıgında yağ köpürür ve o hortumdan hava yerıne köpükler ile yağ gider,
o zamanda o tahliyeden boş hava değilde yağ süzülür dışarıya,,,
Yani sebep Her Türlü AŞIRI ZORLAMA...
bak kardeşş çok doğru demişinn aşırı zorladığmda dha çk akıtıyoo ağ akmaması için ne yapmam gerekirr ?? bence sorunum bu dediğin gibi..
speDD
10 Mayıs 2012, 12:36
.... yokmu yardım edecek biri..
Anlattigin hortum yag tahliye hortumudur ve fazla yagin filtre kutusuna atilmasina ve oradaki tahliyeye dolmasina yarar. Fazla yag koyuldu ise b yaglanma normal bir durumdur. Eger yag seviyesi normalse, yere damlaticak kadar akmamali. Isin ehli bir ustaya goster sorununu cozer ;)
speDD
10 Mayıs 2012, 18:59
2 motorcuya götürdm 1 tanesi hemen keçe patlamış 90 tl dedi diğeri isee fazla yağı atıyor motor dedi ve 10w40 koymamız gerektiğini söyledi. bgun motoru zorlamadığmda 40 50 ile gittimde yağ akıtmıo ama dip gaz yaptığımda akıtıo artık her daka yağ akıtmıo ama zorladığımda akıtıyo
caner444
19 Mart 2016, 07:49
ben her motorla bır yere gitsem zorlasam zorlamasam fark etmıyor motoru park ettıgımde 3 4 damla mutlaka akıtıyo park ettıgımde oluyo sebebı nedır acaba
Mertcan39
19 Mart 2016, 08:05
ben her motorla bır yere gitsem zorlasam zorlamasam fark etmıyor motoru park ettıgımde 3 4 damla mutlaka akıtıyo park ettıgımde oluyo sebebı nedır acaba
zincirden olabilirmi ?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO