PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Bizimle Alay Mı Ediyor? (Cbf150 muadili Dazzler ortada neden yok)



Sayfa : 1 [2]

Khutuck
11 Mayıs 2012, 11:59
Böyle başlık olmaz olsun...

3 resim bulunca "Honda bizimle alay ediyor" oluyor. Arkadaş, o motor hangi ülkelerde kaç paraya satılıyor, Euro 3 normlarına uygun mu, Türkiye'de vergilerle beraber kaça mal olur araştırdın mı hiç? Fikrin var mı fiyat konusunda?

Siz motora değil, motordaki oyuncaklara meraklısınız galiba. Devir saati, dijital hız göstergesi bilmemnesi olmasa da olur motorun, CBF'im 32 binde normal bakımları dışında servise gitmediyse bence çok iyi bir motordur.


Hindistan fiyatları:
YZF-R125 = 90.000 Rupi
CB Dazzler = 75.000 Rupi

Türkiye fiyatları:
YZF-R125 = 9.150 TL
CB Dazzler = Tahminen 7.375 TL


7 bin liraya kaç tane Dazzler satılır?

Azıcık araştırın sağa sola saldırmadan evvel.

brds
11 Mayıs 2012, 12:01
hiç gelmemiş bir model için değil...hali hazırda alınmış bir model için getirtmeyi de düşüne biliriz...(bu kısım biraz meşakatli)
ben zaten şahıs olarak gidip almaktan bahsediyordum... yurt dışında yaşayan biri türkiyeye döndüğünde motorunu arabasını bırakmak zorunda
değil...vardır bir muamelesi ama astarı yüzünden pahalıya mı gelir bir şey diyemem...araştırmak lazım...

lycantrophic
11 Mayıs 2012, 12:14
Honda'ya laf ediyosunuz da yamaha da mesela FZ16'yı getirmiyor Türkiye'ye. Al birini vur ötekine.

http://www.vosree.com/wp-content/uploads/2008/11/yamaha_fz16_color_11.jpg

ERROR88
11 Mayıs 2012, 12:24
Apache varya kardeşim günaydın turkiye. Yarın yollara 50 yeni motor çıkacak hepsinde cbf 150 olacak vites atarken kuturdetmemeye yagını kontrol etmeye extra özen gösterilecek. Gaz yenemediği umursanmayıp 150 cc kralı ilan edilecek far ampulü değiştirilip yola devam edilecek motora özen gönderilip extra yan ayaklık koruma demiri alınacak akşamları da cooook rahat olduğu için üstüne yastık konulup uyunacak

adem80
13 Mayıs 2012, 05:46
hey yavrum yorumlara bak. :queen: bende cg 150 titan fan istiyorum. Kalite 10 numara :cat: hondada gider çinde en moktan motor üretir getirir. Eşşek ondan daha kalitelidir be. Lastiklerinde şamriyel bile yok. Abs fren :queen: 2 litre su, 1kg samanla 100 km gider. Biraz vibrasyon var ama idare eder. Kask,ehliyette istemez :queen:

Mengu16
13 Mayıs 2012, 11:12
Kawasaki'nin de asya ülkelerinde satılan cub motorları var kimse kızmıyor neden kawasaki cub motor getirmiyor diye, nedir bu hondanın çektiği çile :queen:
http://www.sulit.com.ph/index.php/view+classifieds/id/5253957/Kawasaki+Leo+Star+ssr?referralKeywords=leo+tire#im ageGallery

sessizsakin
13 Mayıs 2012, 11:57
Kendini yerli diye bize yutturmaya çalışan markalara yazıklar olsun. cbf 150, ybr125 veya dazzler bunlardan birini üretmek çok mu zor da bizi kalitesiz çinlilerle uğraştırıyorlar. Armut piş ağzıma düş çöpü de yukarıda olsun.

sıfırdan bir seri üretim motosiklet üretmek için neler gerekir kısaca özetleyeyim...

motor ve mekanik tasarım yapabilecek mühendis kadrosu
türkiyede böyle bir kadroyu kurmak çok zor olur. çünkü türkiyede verilen mühendislik eğitimleri, 1970 lerden kalma olduğu gibi, eğitim sistemi de ezbere dayalı.. bir mühendisin yeni bir fikir ortaya koyması çok nadir yaşanan bir durum ülkemizde... çoğu hayal gücü bakımından kısıtlanmış, yenilikçi düşünmesi üniversitede öldürülmüş insanlar...

Görsel tasarım
Daha yeni, ismi lazım değil bir yerli motosiklet firması ile, konsept motosiklet tasarımı ve maliyetleri hakkında konuştuk... Türkiye genelindeki şirket ve yönetim yapıları daha ziyade esnaf kültüründen geliyor. profesyonellik çoğu sektörde yok. dolayısı ile Hemen hemen hiç bir firma yönetimi, tasarım gibi, uzmanını ilgilendiren konuları tasarımcıya yada uzmanına bırakmıyor. illa ki müdahale ediyor. ortaya da bok gibi tasarımlar çıkıyor :)

Malzeme
Şu ülkede, uluslar arası firmalara yedek parça, piston krank gibi şeyleri üreten kallavi firmalar var. ama hiç birisinde oturmuş bir ar-ge ve mühendislik kadrosu yok denilebilir. hepsi, vaktinde dış ülkelerde araştırılmış malzeme bilgilerini kullanıyor. hali hazırda bmw'nin honda'nın renault'un vaktinde araştırmasını yaptığı malzeme bilgi ve testlerini, teknoloji casusluğu yolu ile edinmişler vaktiyle çoğu...

Yatırım

Bu gün tam teşekküllü bir motosiklet üretim tesisi kurmak 100 milyon lirayı bulur.

Kaldı ki, ortalama 125'lik bir motosiklet modeli üretmek için, tasarım, mühendislik, kalıp masrafı, seri üretim kurgusu, yedek parça üretimi planlanması gibi şeyler için 2 - 3 milyon lira gider...

Ama ülkemizdeki yatırımcılar, satıp satmayacağı belli olmayan bir motosiklet modeli için, 100 milyon liralık bir fabrika ve model başına 2 - 3 milyon dolar geliştirme masrafı harcamayı saçma buluyor. çünkü, 100 milyon lirayı bırak, 5 milyon liraya çin'den mal getirse, 5 yıl satar adam çok rahat :)... ve o 5 milyon lirayı 5 yıl sonunda 50 milyon lira yapar.

Bu hesaptan yola çıkarak, Yatırımcı gözüyle bakıldığında mantıklı ve karlı olanı seçiyorlar. Sonuçta bir işletmenin kuruluş amacı kar etmektir. Duygusal açıdan bakarak doğru olanı yapmak değil :)...


Hem şöyle bir gerçeği de size izah etmek isterim ki, çinli üreticiler ve mühendisler, türklerden bir çok konuda iyi... yani ben türk malı bir motosiklete, çin malı bir motosikletten daha az güvenirim psikolojik olarak...

Çinde her tür kalitede üretim mevcut... önemli olan ürettirenin istediği kaliteyi denetlemesi...

Araç üretmek gerçekten zahmetli bir yatırım gerektiriyor. yatırımcılara gelmez :)



Bu arada, bu dazzler gibi modeller, arz - talep meselesi yüzünden gelmiyor türkiyeye.. yani bence öyle.

İnsanlar, cbf 150 almaya devam ettiği sürece, honda'nın cbf satışları düşmediği sürece, honda cbf'i türkiyeden kaldırmayacağı gibi, cbf alternatiflerini de, cbf pazarını soğutmamak için getirmeyecektir doğal olarak.. :)

cbf 150 almayın, aldırtmayın, bakın seneye nasıl getiriyolar tıpış tıpış :)

brds
13 Mayıs 2012, 13:20
5 milyon liraya çin'den mal getirse, 5 yıl satar adam çok rahat :)... ve o 5 milyon lirayı 5 yıl sonunda 50 milyon lira yapar.

bana tek mantıklı gelen bu oldu...ithalat özendiriliyor...üretenden 3lira vergi alabilecekse ithal edenden 5lira topluyor...
diğer sorunlarda vardır ama aşılması dert olmayan meseleler...asıl bu kolay vergi manyağı hükümetlerden nasıl kurtulacaz...

GP500-1st
13 Mayıs 2012, 13:21
Bu arada, bu dazzler gibi modeller, arz - talep meselesi yüzünden gelmiyor türkiyeye.. yani bence öyle.

cbf 150 almayın, aldırtmayın, bakın seneye nasıl getiriyolar tıpış tıpış :)

Şimdi aslında olay dazzler150 veya FZ16 değil çünkü bu motosikletler çok ciddi satış rakamları ve düşük cc de özel makinaları çekinmeden alacak 10.000'lerce motorcunun barındıran hindistan için özel üretilen makinalar. Ve fiyatları TL cinsinden 7.000-7.750 gibi rakamlar.

Hondanın ayıbı Avrupada 2600 E ye satılan cb125 e gibi devir sayaçlı enjeksiyonlu iiçilik ve malzeme kalitesi düzgün, dizaynı commuter için gayet başarılı olan CBF125'i getirmemesi

CBR125 avrupada 3500 euro TL'ye cevir= 8.120 tl bizde nekadar? 6.900:)

CBF125 2.600 euro çevir TL'ye= 6.032 tl bizdede 5.150 seviyesinden satılabilir.

Hondanın yapması gereken Dazzler gibi uçuk fiyatlı bi 150'lik yerine cb125e kurye modelinin yanına bide bunu getirmek.

aslında bizim insanımızda 5.100-5.200 ler çok diyebilir ama PCX 6.000 ve gayet iyi satıyor. Keza CBR125 7.000 hala iyi satıyor.. Demek istediğim PCX 6.000 se CBF125 5.200 eder. Çünkü kalite bi ürün:cat:

Bizde ne oldu çinde üretilen sorunlu CBF150 oldu 4.800 :) Hondanı bazı segmentlerde(commuter) insanları fazlaca istismar ediyor:jocolor:

@ Khutuck

90.000 rupi fiyatlı motor YZF-R125 değil onun satışı hindistanda yok bildiğim kadarıyla.. Verdiğin fiyat YZF-R15(150 cc 17 hp/15.0 nm ) in fiyatı

Seko
14 Mayıs 2012, 11:05
O süslü motosikletlerin üzerindeki hava soğutmalı commuter tarzı motorlar gerçekten komik duruyor. Bu anlamda bunların hiçbirisi görüntü hariç CBR125'in yanına yaklaşamaz. Bu kadar süslü bir kasa yapıyorsanız üzerine koyduğunuz motor bloğu da buna yakışlmalı, njeksiyonlu ve su soğutmlaı olmalı. Hintliler de bizim gibi görüntüden başka bir şeye önem vermediği için bu modeller hep Hindistan tipi kasksız, montsuz sürücülerin bol olduğu, trafiği keşmekeş ülkelere satılıyor.

felekman
10 Nisan 2013, 23:30
malesef honda motorsiklet bu kategoride tüm kullanıcıları başlangıç olarak ucuzlarda cb125e sonra başlangıç üst sınıfta cbf150 ye daha sonra da ilerlemek isteyenlerde cbr 250 600 1000 cclere itiyor. öyle birşey ki super sport olan cbr250 modelini ölümüne naked seven biri olarak bi ara ciddi ciddi almayı düşündüm sonra vazgeçtim. çünkü başka seçenek yok. yamaha da aynı şekilde kawasaki de. bir tek sym ve suzuki ön ayak oldu bu 250 cc enduro tarzına. inş honda ve kawasaki de getirir. ben 250 cc naked roadster yada enduro bir motor binmek istiyorum arkadaş. ne işim olur 250 cc bel ağrıtan super sport ile? ben 600 cc 1000 cc bir motor istemiyorum. bana 250 lik olsun, (örn: suzuki inazuma) su soğutmalı olsun, rahat olsun, yol gitsin, sıkıntı çıkarmasın, fiyatı erişilebilir olsun bu benim için yeterli. hep bu cbf 150 kullanan kuryeler yüzünden diye düşünüyorum. çünkü adamlar cbf150 ile pazar rekorunu ab ülkelerini bırakın hindistandan bile fazla kırmış durumdalar. honda dan bize hayır yok. çünkü adamların gözü tok. olay bu!

artık japonlar adam düdüklemeye başlamıştır. suzuki inazuma 11 bin 500 tl plaka hariç maliyeti var. sizce mantıklı mı bence diil! sabaha kadar diil.

cbr125cbr
11 Nisan 2013, 00:10
malesef honda motorsiklet bu kategoride tüm kullanıcıları başlangıç olarak ucuzlarda cb125e sonra başlangıç üst sınıfta cbf150 ye daha sonra da ilerlemek isteyenlerde cbr 250 600 1000 cclere itiyor. öyle birşey ki super sport olan cbr250 modelini ölümüne naked seven biri olarak bi ara ciddi ciddi almayı düşündüm sonra vazgeçtim. çünkü başka seçenek yok. yamaha da aynı şekilde kawasaki de. bir tek sym ve suzuki ön ayak oldu bu 250 cc enduro tarzına. inş honda ve kawasaki de getirir. ben 250 cc naked roadster yada enduro bir motor binmek istiyorum arkadaş. ne işim olur 250 cc bel ağrıtan super sport ile? ben 600 cc 1000 cc bir motor istemiyorum. bana 250 lik olsun, (örn: suzuki inazuma) su soğutmalı olsun, rahat olsun, yol gitsin, sıkıntı çıkarmasın, fiyatı erişilebilir olsun bu benim için yeterli. hep bu cbf 150 kullanan kuryeler yüzünden diye düşünüyorum. çünkü adamlar cbf150 ile pazar rekorunu ab ülkelerini bırakın hindistandan bile fazla kırmış durumdalar. honda dan bize hayır yok. çünkü adamların gözü tok. olay bu!

artık japonlar adam düdüklemeye başlamıştır. suzuki inazuma 11 bin 500 tl plaka hariç maliyeti var. sizce mantıklı mı bence diil! sabaha kadar diil.

iyi hoş kuryelere söylemişsin de, onların açısından bakmayı düşündün mü, adamlar rekor kırmak için cbf150 kullanmıyorlar. Tüm gününü asfalt üstünde geçirdikleri için, en ucuz, en az yakan, en konforlu, ya da bunların bir çoğunun bir arada bulunduğu bir motosiklet alıyorlar.
Suzuki tarafında kawasaki ve hondaya muadil motosikletleri zaten pahalı..

rumelian
11 Nisan 2013, 00:36
Honda da bu sene adam gibi motosiklet yok ki! 150 istiyorsan cbf, 125 istiyorsan cbr 125 (karenajli bisiklet), cb125e veya hilkat garibesi ace, 250 istiyorsan minik cibir, sonrasi zaten uzak uzak makinalar. 250 cc konusunda gelismeli. En azindan cbf 250 gelsin.

felekman
11 Nisan 2013, 19:06
iyi hoş kuryelere söylemişsin de, onların açısından bakmayı düşündün mü, adamlar rekor kırmak için cbf150 kullanmıyorlar. Tüm gününü asfalt üstünde geçirdikleri için, en ucuz, en az yakan, en konforlu, ya da bunların bir çoğunun bir arada bulunduğu bir motosiklet alıyorlar.
Suzuki tarafında kawasaki ve hondaya muadil motosikletleri zaten pahalı..

haklısın da söylemek istediğim zaten o. biz kuryeler yüzünden bu motorlardan uzak kalıyoruz :( acı ama gerçek...