PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü şarj olmuyor



Sir Valek
28 Nisan 2012, 17:22
Evet arkadaşlar sorun bu akü şarj olmuyor, motorun markası modeli, keeway supershadow 250 cc. Dün gece sigortası patladı değiştirdim.(yedeği ile) Şimdi ise şarj olmuyor. Şarj dinamosunu test etmek amaçlı akü başlarını söküp motoru çalıştırdım. Dinamo çalışıyor(En basit yolun bu olduğunu söylediler çalışıp çalışmadığını anlayabilmek için). Fakat akü yine şarj olmuyor sularını kontrol ettim eksilmiş takviyeledim yaklaşık 20 km dolaştım yine aynı. Gösterge ışıkları dahi zor yanıyor.

ferhatkars
28 Nisan 2012, 17:33
akü sadece motora ilk hareketi verir...ondan sonrası okuyucu sensör,bobin,buji devam eder....
kolaylıkla test etmek için motoru çalıştırıp kutup basını cıkartıp bir tane lamba baglayabilirsiniz...
eğer yanmazsa yada cok az yanarsa şarj sistemi arızalıdır...
bana kalırsa motoru çalıştırıp herhangi bir oto elektirikçiye gidin ve şarjını ölçtürün....o gerekeni yapar ve size söyler...
sizin yaptıgnız test tamamiyle yanlış....
hatta gösterge lambaları az yanıyor dediğinize göre de mutlaka şarj sisteminiz arızalıdır...

Slayerrr
28 Nisan 2012, 17:51
Sigorta patladı dediğine göre şaseye elektrik gidiyor olabilir. Bu durumda şarj sistemi sağlam olsa bile şase elektrik çekeceği için aküyü şarj etmeye elektrik yetmez. Kabloları sıyrılma-kırılmaya karşı kontrol edebilirsin.

Sir Valek
28 Nisan 2012, 19:03
Arkadaşlar şimdi arabanın aküsünden takviye ile çalıştırmayı denedik, ama çalıştırmaya çalıştığımızda hemen akünün önünde bulunan sanırım bujilere akım gönderiyor ufak bi parça var yuvarlak birşey. Takviye kablolarını bağlıyoruz marşa basıyorum o parçadan çıt çıt ses geliyor motor yine çalışmıyor. Ama vurdurup çalıştırınca bi problem yok.

ferhatkars
28 Nisan 2012, 19:35
Arkadaşlar şimdi arabanın aküsünden takviye ile çalıştırmayı denedik, ama çalıştırmaya çalıştığımızda hemen akünün önünde bulunan sanırım bujilere akım gönderiyor ufak bi parça var yuvarlak birşey. Takviye kablolarını bağlıyoruz marşa basıyorum o parçadan çıt çıt ses geliyor motor yine çalışmıyor. Ama vurdurup çalıştırınca bi problem yok.
o dediğiniz parça marş rölesi...
kutup başlarını iyi sıkarsanız o ses gelmez ve marş basar....takviye kablosunun başlarını iyi sıkmadıgınız sanırım ondan...
bunu kontrol edip marşa bastıfınız da gene çıt çıt ses duyarsanız....
o rölede 2 tane 10 numara anahtar ile açılan bir vida var...takviye yaptıkdan sonra el marşına basmadan iletken bir alet ile o iki vidanın birbirine elektrik vermesini sağlayın..eğer gene marş çevirmez ise ise marş motorunuzun da elden geçmesi lazım...

Sir Valek
30 Nisan 2012, 14:02
o dediğiniz parça marş rölesi...
kutup başlarını iyi sıkarsanız o ses gelmez ve marş basar....takviye kablosunun başlarını iyi sıkmadıgınız sanırım ondan...
bunu kontrol edip marşa bastıfınız da gene çıt çıt ses duyarsanız....
o rölede 2 tane 10 numara anahtar ile açılan bir vida var...takviye yaptıkdan sonra el marşına basmadan iletken bir alet ile o iki vidanın birbirine elektrik vermesini sağlayın..eğer gene marş çevirmez ise ise marş motorunuzun da elden geçmesi lazım...

evet problem sizin bahsettiğiniz gibiymiş, başka bir akü ile değiştirdiğimizde marş basıyor. ama motor o aküyüde bitiriyor şarj etmiyor. Problem konjektörde olabilir mi ?

piyanist_irf
30 Nisan 2012, 14:09
dinamon çalıştığı için motorunun elektirik üretme sisteminde sorun gözükmüyor diyorsan aküden gelen dalgalı akımı 12 wolta sabitleyen , konjektör dediğimiz parçaya baktır sıkça bozulan bir parçadır , maliyeti fazla değildir , ve doğal olarak akün zayıflayacaktır , hemen aküye bitti ,çöktü öldü muamelesi yapmak yersiz olur , eğer konjektör sağlamsa ve aküye sağlıklı akım geliyorsa artık aküyü, değişme zamanı gelmiştir .

Sir Valek
30 Nisan 2012, 14:14
dinamon çalıştığı için motorunun elektirik üretme sisteminde sorun gözükmüyor diyorsan aküden gelen dalgalı akımı 12 wolta sabitleyen , konjektör dediğimiz parçaya baktır sıkça bozulan bir parçadır , maliyeti fazla değildir , ve doğal olarak akün zayıflayacaktır , hemen aküye bitti ,çöktü öldü muamelesi yapmak yersiz olur , eğer konjektör sağlamsa ve aküye sağlıklı akım geliyorsa artık aküyü, değişme zamanı gelmiştir .

Akü sağlam, başka bir motor ile aküleri değiştirdik şarjı bitmiş olan aküyü diğer motora geçirip belli bir süre çalışır vaziyette bıraktık baktık ki akü şarj oluyor. Diğer aküyü benim motora taktığımızda ise yine biraz zaman geçince aküyü bitiriyor. Arkadaşımın söylediğine göre keeway 250 cc platinmiş elektronik değil akü şart olmazsa olmuyor.