PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107

kokopellifd
22 Mayıs 2013, 11:16
Fiyatların yüksek olması biraz da gümrük kanunlarımız ile ilgilidir diye düşünüyorum, önemli olan aynı buji yi atamoto kaça takıyor mesela yani ikisi arasında ciddi fark var diyorsan o zaman hep beraber oturup düşünelim. En çok spormotoya gidip gelen kullanıcılardan biri benim, yanlış anlama ama Ömer'i daha iki hafta önce tanıştırdım onlarla. Biliyorsun kaza yaptım motorum serviste, Ömer ilk gün geleyim ziyaretine dedi benim motoru görmeye gelirken taksicinin biri ömerin sol topukluğu kırmış gittik spormotoya yaptırdık, diyalogu öyle başladı. Yani "çıkarı olan" izlenimi biraz ayıp olmuş/ağır olmuş. Sen de gelsen sende seveceksin oradaki adamları bunda bir kusur yok. Öte yandan Ahmet abiyle görüştüm geçen gün telefonda dünya tatlısı bir adam, motoru çıkartınca servisten sırf tanışmak için gideceğim yanına.

Gelelim eleştiri kısmına;
Kurumsal anlamda bir takım sıkıntılar olduğuna katılıyorum, bunları düzeltebilmek için grup olduk. Yani çok konuşmak istemiyorum, icraat yapmak istiyorum. O yüzden de güçlü olmak gerekiyor.

xawa
22 Mayıs 2013, 12:23
bence biraz fazla kazanma hırsı diyelim neden dersen linkini verdiğim yerden eğer kendi sitesinden buji istersem 10,85 euro yani fiyat dahada düşüyor yurt dışı cıkış yaptığı için kdv düşmüş oluyor ve

bu firma bundan para kazanıyor.

spormoto daha uygun alıyor demektir aynı zamanda .

ahmet abi den alırsan demişsin oda zaten spormoto da alıyor o yüzden fiyatı aşağı cekme gibi bir şansı yok bence.

facebook da yazdığı yazıyı eğer dikkatli okursan sonunda biraz işinize gelirse hesabı olmuş gidin başka marka alın gibi yazılar şimdi tam hatırlamıyorum ama ( çıktığım için okuyamıyorum tekrar)

yazını sonunda bırakın bu ayakları gibi yazı yazması .can sıkıcı.

kokopellifd
22 Mayıs 2013, 14:49
Fiyat konusunu araştıralım eğer dediğin gibi 3 katı karla satılıyorsa bu hepimizin sıkıntısı. Fakat kesinlikle başka işler vardır, vergiler, nakliyeler vb. Yoksa ben de ticaret yapıyorum biri gelse 1 koyup 3 alabileceğin bir iş var dese hadi ordan der, döner arkamı giderim.

Üslub konusunu hiç tartışmıyorum bile iki Ömer'in de üslubu bana göre yanlış. Ama ikisinin de kendince haklı sebepleri vardır. Bu biraz bilgisayar başında olmamızdan kaynaklanıyor. Yoksa dışarıda buluştuğumuzda hepimiz birbirimizin ne kadar iyi niyetli olduğunu biliyoruz :)

MertGoren
22 Mayıs 2013, 23:36
http://s1305.hizliresim.com/19/q/nc5b6.jpg

tolunay17
24 Mayıs 2013, 03:32
öncelikle merhaba aranıza yeni katıldım foruma uzun süredir üyeyim hyosung gt250 r ile ilgileniyordum motor kullanan abilerimin tavsiyeleriyle bu motora yöneldim forumun tamamını okudum diyebilirim önceden biraz daha doluymuş gibi geldi sıfır almayı düşünüyorum ekletmem gerekn opsiyonlar için bilgi verirseniz sevinirim birde renk tavsiyeleri fena olmaz özeldende yazarsanız sevinirim internet urlleriyle atarsanız iyi olur iyi forumlar herkese inşallah eskisi gibi olur ktmciler olarak buluşmalar organize ederiz :)

umurcan
24 Mayıs 2013, 03:45
Hoş geldiniz :) Forumda başlık çok canlı değil şu sıralar. Daha çok facebook (https://www.facebook.com/groups/ktmduketurkey/) üzerinden anlaşıyoruz :wiinkk:
Valla durum varsa abs'li alın, üzerine kesinlikle eğitim alın, onun da üzerine lastik diye sıralarım. Maliyet iyi olacak ama en son kısmanız gereken şey eğitim.

Tabii kask ceket vb saymıyorum bile :)

tolunay17
24 Mayıs 2013, 03:48
Hoşbulduk :)
yüksek harcamaları kask ceket gibi opsiyonlara ayırdım birde hondanın verdiği sürüş eğitimlerinden birine gitmeyi motorsikletliler derneğindede pratik eğitim kursuna gitmeyi planlıyorum motora harcama olarak tekerler fabrika tekeri iyi anladığım kadarıyla elcik filan gibi opsiyon gerekli midir ? :)

umurcan
24 Mayıs 2013, 04:01
Hoşbulduk :)
yüksek harcamaları kask ceket gibi opsiyonlara ayırdım birde hondanın verdiği sürüş eğitimlerinden birine gitmeyi motorsikletliler derneğindede pratik eğitim kursuna gitmeyi planlıyorum motora harcama olarak tekerler fabrika tekeri iyi anladığım kadarıyla elcik filan gibi opsiyon gerekli midir ? :)

Lastikler kötünün iyisi. Parlak, kalitesiz asfaltta tutuş yok pek. Ama abs falan olursa gerek olmayabilir. Elcikler falan iş görüyor tabii olarak da keyfi olarak değiştirmek istersen kendi zevkine göre takıl

SudoThrottle
24 Mayıs 2013, 17:51
Beyler
1000km bakımı ne kadar tutuyor ?

wincentt
24 Mayıs 2013, 20:40
Beyler
1000km bakımı ne kadar tutuyor ?

120 tlye yaptırmıştım ben. Geçen sene eylül ayında

tolunay17
25 Mayıs 2013, 00:04
öncelikle iyi forumlar yeni 200 duke almayı düşünüyorum ve boyum 1.89 kilo 58 filan sizce rahat edebilir miyim motor küçük kalır mı daha önce hiç binmedim araca bir isteğimde gaz tepkisi istanbul trafiğinde fazla hızlanamasada gazı açınca ani hızlanmalar yapıp sert ve güzel kaçması bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler

mihael
25 Mayıs 2013, 01:33
iyi günler yeni aldığım ktm duke 200 abs modeli hakkında deneyimli arkadaşlar kullanımı hakkında biraz bahsedebilirlermi mesela motoru hangi devirlede kullanmalıyız çalıtırdıktan sonra abs ışığı sönmüyor hareket edince sönüyor bu normalmi zincir bakımı nasıl yapmalıyız hangi tür yağ ile nekar sürede yağlamalıyız motosikleti nasıl yıkamalıyız şimdiden paylaşacağınız bilgiler için teşekürler.

ayhan.s
25 Mayıs 2013, 13:32
çok güzel bir motor. İlk motorum olmaya da çok yakın. Zaten ya KTM 200 alacağım, ya da yamaha x max 250. Biraz daha ders alalım hele, ona göre karar vereceğim. Vitesli ile mi başlasam çok emin değilim.

Tüm Duke kullanıcılarına selamlar.

vanesy
26 Mayıs 2013, 16:06
öncelikle iyi forumlar yeni 200 duke almayı düşünüyorum ve boyum 1.89 kilo 58 filan sizce rahat edebilir miyim motor küçük kalır mı daha önce hiç binmedim araca bir isteğimde gaz tepkisi istanbul trafiğinde fazla hızlanamasada gazı açınca ani hızlanmalar yapıp sert ve güzel kaçması bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürlerüzerine bir oturup dizler sığıyor mu diye kontrol etmenizi öneririm. bunu yaparken de pedal açılarının ayarlanıbilir olduğunu daha aşağı çevirtebileceğinizi gözönünde bulundurun. onun dışında tam anlattığınız gibi bir motor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------


iyi günler yeni aldığım ktm duke 200 abs modeli hakkında deneyimli arkadaşlar kullanımı hakkında biraz bahsedebilirlermi mesela motoru hangi devirlede kullanmalıyız çalıtırdıktan sonra abs ışığı sönmüyor hareket edince sönüyor bu normalmi zincir bakımı nasıl yapmalıyız hangi tür yağ ile nekar sürede yağlamalıyız motosikleti nasıl yıkamalıyız şimdiden paylaşacağınız bilgiler için teşekürler.yeni alındıysa motor ilk 1000 km boyunca servise göre 6000, klavuza göre 7500 deviri geçmeden, farklı devirler ve viteslerde kullanmaya gayret edin. 1000 km dolduğunda da artık motoru tanımış olursunuz, bize sorma gereği duyarsınız. yüksek devirlerde çok eğlenceli ve atik düşük devirlerde de oldukça tasarruflu motor. ben sakin kullanımda 100km de 3 litrenin altında yakıyorum.

agilty
26 Mayıs 2013, 18:01
peki duke 200 ün abs si kapatılabiliyormu ? sadece arka tekerde abs var diye biliyorum. bir arkadaşım yağmurlu havada virajda abs sağlıksız dedi bende daha önce hiç abs li kullanmadım o yüzden arada kaldım nedir bunun gerçeği kullananlara soralım ?

Flashock
26 Mayıs 2013, 18:29
Arkadaşım sadece arkada değil iki disktede abs var hem önde her arkada. Yağmurda zartta zurtta abs zararlı diyenlerede itibar etmeyin bunu dünyaca ünlü yarışçı bile dese ona şüpheyle yaklasın. Offroad aktiviteleri hariç her türlü konuda abs tartışmasız hayat kurtarıcı. Abs'de kapatılıyor ama KAPATMAYIN!!! Çok usta srüyorum diyen adam bile her türlü yol koşulunda her zaman aynı başarıda fren yapamaz değişkenler çok fazla çünkü ama abs değişik yol şartlarında her zaman en iyi frenlemeyi yapmanızı sağlar, işkembeden sallayanlara inanmayın. Bir kaç videoyle abs önemi buyrun.

http://www.youtube.com/watch?v=M3MfLcJLaCs

http://www.youtube.com/watch?v=pfffXkoJvUU

Heleki virajda zaten fren kullanmanız hoş değil demekki hızlı girmişsiniz ama olduki kullandınız ABS'ye yatar kalkar dua edersiniz.

vanesy
26 Mayıs 2013, 18:44
arka lastiği yenilemeden absyi kapatmak büyük macera olur. ama kolayca kapatılıp açılabiliryor. her kontak açışınızda da abs tekrar devreye giriyor, kapalı unutmak sözkonusu değil. virajda abs çok çok faydalı olur. yağmurda da öyle. belki kum, toprak, agregada kapatmak daha iyi olabilir ama onda da iş sürüş becerisine düşer.

umurcan
26 Mayıs 2013, 18:48
Ahali benim sağ aynam çatırdadı biraz :mrgreen: Var mı bu konuda spormotonun kucağına düşen?
Kaç gaymedir? Görüşü bozmuyor aslında hiç de ne yapsam bilemedim. En kötü başka bir ayna ayarlanacak artık

Flashock
26 Mayıs 2013, 18:55
Aya 55 TL camcıda kestirip cam koymak silikonla sabitlemek 10 TL ben öyle yaptım, çatırdayan camı çıkartın kartondan boyutunu çıkarın olduda bitti maşallah :D

ayhan.s
26 Mayıs 2013, 20:13
Arkadaşlar, selenin rahatsızlığından dem vurmuş bazı arkadaşlar. O zaman size bir soru. Bu motorla hergün kilyos kabataş arası yapılır mı? Yorucu olur mu?

vanesy
26 Mayıs 2013, 21:15
Arkadaşlar, selenin rahatsızlığından dem vurmuş bazı arkadaşlar. O zaman size bir soru. Bu motorla hergün kilyos kabataş arası yapılır mı? Yorucu olur mu?sele öyle aman aman rahatsız değil. ama pofuduk da değil. zaten rahatsız olunsa bile insan zamanla alışıyor (bisikletçiler bilir). ben daha yeni motorcu olmama rağmen saatlerce geziyorum. hatta kabataştan daha güneyden ayağımı yere basmadan kilyosa gidip dönmüşlüğüm var. üstelik kalıbım da yerindedir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------

benim lastiklerle ilgili sormak istediğim bir şey var: dual purpose adventure lastiklerin (dişli olanlar değilde parçalı desenli olanlar) asfalt performansları nasıldır? arka tekeri dual purpose lastikle değiştirmeyi düşünüyorum. anakee, battle wing filan taksam asfaltta da tatmin eder mi?

Flashock
27 Mayıs 2013, 03:24
valla açık söylemek gerekirse ben parçalı kanallı veya nasıl demek isterseniz diyin o tarz lastiklere her zaman sakıncalı bakmışımdır çünkü; virajda zaten lastiğin asfaltla olan teması 1 parmak kalınlığında e sen şimdi kanallı lastikte alırsan bu asfaltla temas alanı düşecek sonuç olarak ne olacak arka gezmeye motor kafama geçti gibisinden şikayetler olacak o yüzden siz siz olun toprak çakıl haricinde kullanacaksanız asfalt lastiği kullanın adamların bildiği varda asfalt diyor zaten. En ufak kanalı fazla olan, damalı lastik diyelim onlara itibar etmeyin '' BENCE ''. Mantıklı düşünüldüğü zaman damalı lastikler biraz daha az performans sağlar virajda. 200 veya 125 duke'un hız sınırlarıyla ve gaz açma tepkisiyle genede çok büyük fark hissedilmez fakat sağlam kazığa bağlayın demir atınızı.

Damalı lastiklerinde kışın bir artısı olur oda bir gerçek ama kışın zaten erkenden dört kolluya binmek istemiyorsanız normal kullanımınızdan daha yavaş kullanacağınızdan ve viraj döneceğinizden bu biraz özveride bulunulabilecek bir konu.

Sele konusuda tamamen totonuza vermiş olduğunuz kıymete bağlı olarak değişir. Bana göre hiçbir sertliği sıkıntısı yok ama ızdırap çeken yokmu var, basurlu adam için hele ölüm olabilir o sele.

Çok muzip havamdayım banlanmadan çıkıyım ben toto dedim zaten.

vanesy
27 Mayıs 2013, 05:33
arka tekerde tutuş kaybına hiç tahammülüm yok hatta mevcut arka lastiğin tutuşundan bile hiç memnun değilim. yolu bırakmak için pusuda bekliyor resmen, arka abs ırgat gibi çalışıyor. anakee 3 gibi daha asfalta uygun modellerde var, bir resmini aşağıya ekleyeceğim, o tarz iyi bir lastikle hem asfalt hem toprak parformansını artırabilir miyim, bunu merak ediyorum. 600lük 1000lik motorlar da adventure lastiklerle trafikte vızır vızır dolaşıyor, illa vardır ihtiyacımı karşılayacak bir model ama lastikçilere de hiç itimadım yok...

anakee 3
http://dbrentmiller.com/wp-content/uploads/Michelin-Anakee3-test-1.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:00 ----------

[/COLOR]trail attack 2
http://www.conti-online.com/www/linkableblob/motorrad_de_de/7622732/onlineData/img_trailattack_2_en-onlineData.png

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:30 ----------

battle wing
http://www.bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/battlewing/images/img_battlewing_04.jpg

daha fazla resim koyup sayfayı doldurmayayım, var bu tip modeller ama özellikle asfalt için ne getirirler, tecrübesi olanlar paylaşırsa çok memnun olurum.


meselenin özü
http://i.imgur.com/CHTESonl.jpg[COLOR="Silver"]

vanesy
27 Mayıs 2013, 08:12
büyük motorlar için tasarlanmış bir lastik ama arka tekeri anakee 3 e terfi ettiricem sanırım.

Flashock
27 Mayıs 2013, 09:42
Valla arka ön diye ayrı ayrı değiştirmeyin kesinlikle arka güzenli olduğu zaman farkında olmadan daha seri şekilde virajlara gireceksiniz çünkü motorunuza güveneceksiniz o yüzden bu sefer ön kayma yapıcak ki arka bi şekil gaz kesersin toparlar ama ön kaydığında nanay gülüm nanay.... Değiştirmişken alayını değiştirin kafanız rahat etsin.

SudoThrottle
27 Mayıs 2013, 13:01
motorla birlikte gelen lastikler yüzünden sola yattım bir kez, berbat ötesi lastikler.

sağa sola yavaş dönmek lazım, direk atıyo kendini.

xawa
27 Mayıs 2013, 17:02
büyük motorlar için tasarlanmış bir lastik ama arka tekeri anakee 3 e terfi ettiricem sanırım.


ön lastik ölçü olarak yok.

onun yerine pirelli mt 60 rs corsa alabilirsin veya metzeler m5.

metzeler m5 de birebir orjinal lastik ebatları var ve genel olarak kullanıcı yorumları olumlu.

pirelli mt 60 rs şu anda takılı h.can motorunda var ,

resimleride arka sayfalarda görebilirsin.

ona sorabilirsin şikayeti varmı diye ama ben alırsam ya m5 yada pirelli mt 60 alaçam mt 60 favori lastiğim yaz kış kullandığım için.

dişli lastik olduğundan tek teredüttüm lastiğin erken bitmesi.

tolunay17
27 Mayıs 2013, 19:11
topukluğun kalitesiz olduğu doğrumu çok çabuk kırılıyormuş ?

Flashock
27 Mayıs 2013, 20:30
Valla arkadaşım peg (Aliminyum yazımına takılmayın oldum olası yazamadım o metali zaten :D ) parça sonuçta güç ve darbe uygulandığında kırılır bu kalitesizlik göstergesiyse evet kırılır. 70.000 TL motorın bazılarında Peg kullanılır.

umurcan
27 Mayıs 2013, 20:43
Valla arkadaşım peg (Aliminyum yazımına takılmayın oldum olası yazamadım o metali zaten :D ) parça sonuçta güç ve darbe uygulandığında kırılır bu kalitesizlik göstergesiyse evet kırılır. 70.000 TL motorın bazılarında Peg kullanılır.

Ya aynısını ben de diyecektim de. Aliminyum alaşımıdır o büyük ihtimalle. Ve Alaşımdaki diğer metallere göre sağlamlık-esneklik değerleri değişiyordur. Diye tahmin ediyorum. Çünkü elle ittiriyorsun esniyor resmen.

Ya tabii pek çok şey var bunun gibi. Mesela hindistan tarafından ve ucuz bu peg gibi parçalardan kaynaklanan. Ama bunlar olmasa bu fiyata KTM'e binemezdik onu da unutmamak lazım

onur1517
27 Mayıs 2013, 22:50
arkadaşlar merhaba. ben Onur yaş 33. genelde forumu sessiz takip ederim ama lastik konusu baya dikkatimi çekti. rodajım daha yeni bitti 600 km sini izmirden ankaraya gelerek yaptım. ilk motorum cbr 125 ile 5000 km bi tecrübeden sonra yaklaşık 4 sene sonra Duke 200 ile tekrar motor hayatına geri döndüm. ilk olarak kısaca izlenimlerimi aktarıcam. motor bence gayet başarılı 200CC olasına rağmen rodajdayken bile izmir ankara yolculuğumda 6. vitesde bile rampalarda ivmelenme isteği çok şaşırrtı. bi ara sıkıştırıp kadranda 134 gördüm. sele biraz sert:) titreşim yorucu değil, yakıt için ayrıntılı bilgiyi şuan veremiycem ama şuan bile gayet makul bence. bence başlangıç motorundan biraz daha öte. kısa vites aralıkları, torku kendi çapında yüksek son süratinden çalınmış ama bana göre iyi olmuş:)
esas konuya gelecek olursak lastik mevzusuna bence adi bi lastik değil. ankarada dik yokuşlar, rampa aşağı virajlar olmasına rağmen ben daha tehlike yaşamadım. şuda var tabiki limitleri zorlamıyorum, frene birden abanmıyorum, kombine kullanmaya dikkat ediyorum. izmir ankara yolculuğu arasında virajlı dağ tırmanışında yolunda boş olmasındna cesaret alarak mümkün olduğunca yatırmaya çalıştım, hatta bi virajın sertliğini kestiremeyip biraz hızlı girmeme rağmen çizgimden biraz açılarak toparlamaya başardım. yeni başlayan yada uzun zamandır kullanıp da eğitim yada teorik bilgi olarak okuyup araştırmayan kişilerin hatalarını pekiştirdiğini düşünmekteyim. lastiğe kabahat bulmadan önce kendi limitlerimizi zorlamadan vede motosiklet kullanma kurallarına göre hareket edersek çoğu problemi aşarsınız. umarım burdan ah alıp da düşmem bu kadar konuşdukdan sonra:))
tekeriniz düz basması dileğiyle:)

xawa
27 Mayıs 2013, 23:03
arkadaşlar merhaba. ben Onur yaş 33. genelde forumu sessiz takip ederim ama lastik konusu baya dikkatimi çekti. rodajım daha yeni bitti 600 km sini izmirden ankaraya gelerek yaptım. ilk motorum cbr 125 ile 5000 km bi tecrübeden sonra yaklaşık 4 sene sonra Duke 200 ile tekrar motor hayatına geri döndüm. ilk olarak kısaca izlenimlerimi aktarıcam. motor bence gayet başarılı 200CC olasına rağmen rodajdayken bile izmir ankara yolculuğumda 6. vitesde bile rampalarda ivmelenme isteği çok şaşırrtı. bi ara sıkıştırıp kadranda 134 gördüm. sele biraz sert:) titreşim yorucu değil, yakıt için ayrıntılı bilgiyi şuan veremiycem ama şuan bile gayet makul bence. bence başlangıç motorundan biraz daha öte. kısa vites aralıkları, torku kendi çapında yüksek son süratinden çalınmış ama bana göre iyi olmuş:)
esas konuya gelecek olursak lastik mevzusuna bence adi bi lastik değil. ankarada dik yokuşlar, rampa aşağı virajlar olmasına rağmen ben daha tehlike yaşamadım. şuda var tabiki limitleri zorlamıyorum, frene birden abanmıyorum, kombine kullanmaya dikkat ediyorum. izmir ankara yolculuğu arasında virajlı dağ tırmanışında yolunda boş olmasındna cesaret alarak mümkün olduğunca yatırmaya çalıştım, hatta bi virajın sertliğini kestiremeyip biraz hızlı girmeme rağmen çizgimden biraz açılarak toparlamaya başardım. yeni başlayan yada uzun zamandır kullanıp da eğitim yada teorik bilgi olarak okuyup araştırmayan kişilerin hatalarını pekiştirdiğini düşünmekteyim. lastiğe kabahat bulmadan önce kendi limitlerimizi zorlamadan vede motosiklet kullanma kurallarına göre hareket edersek çoğu problemi aşarsınız. umarım burdan ah alıp da düşmem bu kadar konuşdukdan sonra:))
tekeriniz düz basması dileğiyle:)


senin gibi düşünüyordum ilk başlarda hatta 1500 km 2000 km kadar ama kendini yerde bulduğun zaman veya arka lastiği bir anda yanına

gelmeye çalıştığını hissettiğin zaman bu fikrinden vazgececeksin .

sonra tecrübeyle sabit olunca herkese dikkat edin diye uyaracaksın ama senin böyle yazdığını gören bir duke sahibine lastiğine

güvenmesini sağladığın için aynı zamanda sorumlu olacaksın ne yazıkki gecmişe dönüp yazdıklarınıda silme şansın da yok keşke

yazmasaydım diyeceksin ama nafile :pale:

ayhan.s
27 Mayıs 2013, 23:07
yarın ABS'li bir duke sahibi oluyorum inşallah. Bu gece uyku uyuyamam muhtemelen. İlk km'lerde ne yapmak gerekiyor, forumda bir yerde var mı?

xawa
27 Mayıs 2013, 23:10
yarın ABS'li bir duke sahibi oluyorum inşallah. Bu gece uyku uyuyamam muhtemelen. İlk km'lerde ne yapmak gerekiyor, forumda bir yerde var mı?

hayırlı olsun .1000 km d rodajına dikkat et yeter 7500 devri geçme.

onur1517
27 Mayıs 2013, 23:11
xawa arkadaşım yazdıklarımı dikkatli okursan limitler vede motosikletin kullanılması gereken kurallar içerisinde hareket edildiği takdirde dedim. sanırım motora alıştıkça güveninde artıyor farkında olmadan limitlerini zorluyosun. sizlerde sanki kabak lastik vermişlerde işe yaramazmış gibi bahsederek benim gibi KTM alırken tereddütle yaklaşan kişileri soğutuyosunuz. Herkese MOTOSİKLET TEORİSİ adlı kitabı öneririm. saygılar...

xawa
27 Mayıs 2013, 23:18
lastikler kötü derken sadece benim görüşüm değil özelikle belirtmek isterim verdiğim link http://www.ktmforum.eu/forum3/wbb/125-200-390-duke/board3094-125-200-390-duke-reifen/?cf42e808eğer ceviri yaparsanız yurt dışındada ne kadar

şikayet edildiğini anlarsanız

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------


xawa arkadaşım yazdıklarımı dikkatli okursan limitler vede motosikletin kullanılması gereken kurallar içerisinde hareket edildiği takdirde dedim. sanırım motora alıştıkça güveninde artıyor farkında olmadan limitlerini zorluyosun. sizlerde sanki kabak lastik vermişlerde işe yaramazmış gibi bahsederek benim gibi KTM alırken tereddütle yaklaşan kişileri soğutuyosunuz. Herkese MOTOSİKLET TEORİSİ adlı kitabı öneririm. saygılar...

lastikler kötü diye motordan niye soğuyorsun ?

ben lastikler kötü olduğunu bildiğim halde aldım :)

hangi motorda iyi lastik veriyorlar ki buna versinler o da ayrı bir tartışma konusu.

üretiçi firmanın sitesine gir bak bakalım orda senin motorda olan lastik varmı.

yaşım kırk olacak 1 ay sonra sence ne kadar limit zorlayan birisi olabilirim ?

umurcan
27 Mayıs 2013, 23:18
yarın ABS'li bir duke sahibi oluyorum inşallah. Bu gece uyku uyuyamam muhtemelen. İlk km'lerde ne yapmak gerekiyor, forumda bir yerde var mı?

Hayırlı olsun :cat: Güle güle kullanın.



xawa arkadaşım yazdıklarımı dikkatli okursan limitler vede motosikletin kullanılması gereken kurallar içerisinde hareket edildiği takdirde dedim. sanırım motora alıştıkça güveninde artıyor farkında olmadan limitlerini zorluyosun. sizlerde sanki kabak lastik vermişlerde işe yaramazmış gibi bahsederek benim gibi KTM alırken tereddütle yaklaşan kişileri soğutuyosunuz. Herkese MOTOSİKLET TEORİSİ adlı kitabı öneririm. saygılar...

Motosiklet teorisinden haberdarım ve güvenli hızla kullanmaya da özen gösteririm ama lastiklerin fren mesafesine olan negatif etkisi tartışılmaz bir gerçek. İmkanı olan herkes kesinlikle değiştirmeli orası bir gerçek.
Bahsettiğin İzmir-Ankara yolunu ben de gittim. Bizim lastikler orada sıkıntı çıkartmadı çünkü asfalt o yolda kaliteli. Hemen hemen her metresi hem de(afyonun içinde biraz bozuyor da)
Ama Ankara'da sık sık göreceğiniz o parlak asfaltta tutuş yok. Ciddi söylüyorum yağmurda bile o asfaltın ısınmış halinden daha iyi tutuyor lastikler. Şu sıralar aktif kullanıyorum motoru ve ön arka deli gibi salıyor basınçları yerinde olmasına rağmen. Teorinin de mantığını vermeyi amaçladığı gibi mümkün olan en güvenli sürüş için lastikler değişmeli.
Ben artık zevk almaya bakıyorum tabi :P :mrgreen:

onur1517
27 Mayıs 2013, 23:22
son kez lastik konusunda cevap vericem. ben çok kaliteli yada kaliteli demedim. sadece limitler ve motosiklet kaideleri çerçevesinde yeterli olduğunu düşündüğümü belirttim. maalesef ankara'ya yerleşmek zorunda kalıp buranın köy düzeni trafiğindeki hanzolar vede minibüscüler yüzünden bi kaç defada panik fren tecrübesi yaşadım. kendimide acemi olarak nitelendirip vede panik frenlerde düşmediysem bence çokda aşağılamamak lazım. saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

umurcan; ben ankaradaki asfalt kalitesini daha başka yerde görmedim:) önceki sayfalarda maalesef sadece arka frenle durmaya çalışıpda kötüleyen arkadaşlarda var maalesef:)

xawa
27 Mayıs 2013, 23:29
son kez lastik konusunda cevap vericem. ben çok kaliteli yada kaliteli demedim. sadece limitler ve motosiklet kaideleri çerçevesinde yeterli olduğunu düşündüğümü belirttim. maalesef ankara'ya yerleşmek zorunda kalıp buranın köy düzeni trafiğindeki hanzolar vede minibüscüler yüzünden bi kaç defada panik fren tecrübesi yaşadım. kendimide acemi olarak nitelendirip vede panik frenlerde düşmediysem bence çokda aşağılamamak lazım. saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

umurcan; ben ankaradaki asfalt kalitesini daha başka yerde görmedim:) önceki sayfalarda maalesef sadece arka frenle durmaya çalışıpda kötüleyen arkadaşlarda var maalesef:)


senin 5000 km tecrüben vardı kurtardın, dikkat edersen alanların çoğu yeni başlayanlar o yüzden uyarıyorum.


düz gidiyorsun gaz acınca arka lastik bir an boşa dönüyor varmı böyle kaliteli lastik :)yoksa motormu çok güçlü :)


gerci parlak asfalta yapıyor yeni asfalta kaymak gibi gidiyor.:)

tolunay17
27 Mayıs 2013, 23:35
herkes katılırsa anadolu yakası tarafında bir buluşma organize edelim ?

umurcan
27 Mayıs 2013, 23:37
Bölge bölge değişiyor ankarada asfalt. 2km sabit gitmiyor :mrgreen: Çankaya'da asfaltın üzerindeki boyalar bile avrupa kalitesindeyken keçiörende asfalt değil cacık var yerlerde
Sadece arkayla durmak gibi bir durum asfalt şu kapkara olanlardan olmadığı sürece pek mümkün değil de (tabii fren durumunda, yoksa sadece vites düşerek bile durma noktasına gelinebilir), dediğim gibi bazen frenlemelerimde sıkışımı yavaşça şiddetlendirmeme rağmen önün bıraktığı oluyor. Tabii bu durumu iyi lastik nasıl etkiler bilemiyorum da, değiştiren herkes memnun

vanesy
28 Mayıs 2013, 02:26
lastikler çöp değil, ben de azami dikkatle yol ayırmadan keyfimce geziyorum. zaten trafikteki pek çok motorda, sürücülerin prensipleri gereği ya stok lastikler ya da lastikçide satılan (o esnada hangisini bulurlarsa artık) en ucuz lastik hangisiyse ondan var ve vızır vızır geziyorlar. onarım spreyleri, geçici onarım macun kitleriyle eğretilenmiş patlak lastiklerle aylarca dolaşan insanlar da var. tatlı tatlı gezerken dolaşırken kendi kendine yoldan ayrılacak lastik heralde sadece volkycarda filan vardır. yukarıda yazdıklarınıza genel olarak ben de katılıyorum ama uyarmak boynumun borcu, gerçekten ihtiyaç duyduğunuz anda özellikle arka lastik gereken tutuşu vermeyecek ve sınırlarının da oldukça aşağıda olduğunu heyecanlı -umarım kazasız- bir şekilde keşfedeceksiniz. daha geçen hafta şehirler arası yolda viraj alırken şeridinden taşıp tehlikeli bir şekilde bana yaklaşan bir araç yüzünden arka frene hafifçe dokunmamla arka tekerin kendisini bırakması bir oldu. daha süratli olsaydım ya da yağış olsaydı toparlayamaya bilirdim. yaklaşık bir ay önce de şehir dışı virajlı yollarda önümü göremedeğim için uzun süre bir kamyonun arkasında kaldım. ufak bir aralık bulduğumda hemen çıktım, sollama esnasında vites büyütürken kısa bir patinaj çektim. gazı çok fazla açmamıştım ama asfalt biraz tozluydu sanırım ve bu bile tekerin limitini aşmama yetti. belki bir çok tehlikeden de abs kurtarmıştır beni. demek istediğim motoru tanıyıp limitlerini aşmamak her zaman elimizde değil çünkü trafikte yalnız değiliz, yollar da kalitesiz, hasarlı ve bakımsız. imkanı olan mutlaka lastikleri yenilesin, imkanı olmayan da burada benim ve birçok kullanıcının yazdıklarını kulağına küpe etsin. herkese kazasız yolculuklar dilerim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------


yarın ABS'li bir duke sahibi oluyorum inşallah. Bu gece uyku uyuyamam muhtemelen. İlk km'lerde ne yapmak gerekiyor, forumda bir yerde var mı?hayırlı olsun. ilk günler vitesler biraz zor geçebilir. önceki sayfalarda vardı. söylediğiniz gibi uyku tutmazsa geçmiş sayfaları okumanızı öneririm.

wincentt
28 Mayıs 2013, 03:30
Lastikler konusunda farklı görüşler olması normal ancak bunu bir tartışmaya döndürmenin de pek anlamı yok. Benim ilk motorum ve lastikler bana güven vermediği için değiştirdim. Ve bu deneyimlerimi forumda paylaştım. Daha eski bir motosikletci arkadaşım ise lastiklerin çabuk ısındığını ve idare edeceğini ve değiştirmeme gerek olmadığını söylemişti. İki kez panik fren deneyimi yaşadım ve ilkinde eski lastiklerle kayıp düştüm, ikincisinde ise yeni lastiklerle durabildim. Lastikler belki piyasadakinin en kötüsü değil ve idare edebilir ama daha iyi bir lastik taktırmakta gereksiz değil sonuç olarak.*

tolunay17
28 Mayıs 2013, 04:06
1.89 boy için nasıl durur rahatsız eder mi ?

SudoThrottle
28 Mayıs 2013, 10:48
1.80 üzeri boylar için biraz küçük durabiliyor, ben 1.83 boyla gayet rahatım.


Lastik konusunda kim ne derse desin, bu lastiklerin parlak asfaltta tereyağ gibi kaydığını gördüm. O günden beri sağa sola yatarken korkuyorum, ve havalar bozup yollar ıslandığında bu lastiklere imkanı yok güvenmem. Eylül-Ekim gibi yeni lastik almayı düşünüyorum.

ybalci
28 Mayıs 2013, 16:42
arkadaşlar ilgileniyorum bu motorla ancak parça sıkıntısı çeker miyim? yetkili servis izmirde var mıdır? ve son hızının 135 olması düşündürdü biraz. ne diyorsunuz bu konularda tavsiye eder misiniz? genelde şehir içi kullanıcam ama 400-500 km lik yolculuklarım da olacak. üzerine atlayıp 400 km yol yapsam üzer mi beni yorar mı?

onur1517
28 Mayıs 2013, 21:06
arkadaşlar ilgileniyorum bu motorla ancak parça sıkıntısı çeker miyim? yetkili servis izmirde var mıdır? ve son hızının 135 olması düşündürdü biraz. ne diyorsunuz bu konularda tavsiye eder misiniz? genelde şehir içi kullanıcam ama 400-500 km lik yolculuklarım da olacak. üzerine atlayıp 400 km yol yapsam üzer mi beni yorar mı?

ybalcİ arkadaşım; ben motoru izmir kahramanlardan çetincandan aldım. orası 2 tane servis olduğunu söyler. biri kendi anlaşmalı olduğu diğeri ise yetkili servisi bornova ağaçlı yolda opet yakını olması lazım.ileride sıkıntı yaşamamak için bornovayı tavsiye ederim. parça konusu biraz muamma şimdilik. distrübitör muhakkak getirirde zaman zarfı ne olur bilemem. sözde heray parça siparişi geliyomuş. şehiriçi kesinlikle yeterde artar da uzun yol işi biraz subjektif, yani herkesin totosunun nazikliğine bağlı:)) ayrıca naked bi motor da yüksek sürat istemek biraz tezat bence şahsi fikrimdir. 120 km hızda bile rüzgar rahatsız ediyor. ön camı büyütürüm dersen başkada, garipde bi görüntü olur bence.

ybalci
28 Mayıs 2013, 21:17
ybalcİ arkadaşım; ben motoru izmir kahramanlardan çetincandan aldım. orası 2 tane servis olduğunu söyler. biri kendi anlaşmalı olduğu diğeri ise yetkili servisi bornova ağaçlı yolda opet yakını olması lazım.ileride sıkıntı yaşamamak için bornovayı tavsiye ederim. parça konusu biraz muamma şimdilik. distrübitör muhakkak getirirde zaman zarfı ne olur bilemem. sözde heray parça siparişi geliyomuş. şehiriçi kesinlikle yeterde artar da uzun yol işi biraz subjektif, yani herkesin totosunun nazikliğine bağlı:)) ayrıca naked bi motor da yüksek sürat istemek biraz tezat bence şahsi fikrimdir. 120 km hızda bile rüzgar rahatsız ediyor. ön camı büyütürüm dersen başkada, garipde bi görüntü olur bence.

ybr kullanıyorum 120 ile gittiğimde rüzgarı komple aldığım için rahatsız ediyor evet. duke te farklı olmayacak bu açıdan bakınca. tabii 120 yi çok daha rahat görür o ayrı :)

benim derdim hiç durmadan 120 ile gitsin değil zaten. sollamak istediğimde ya da kaçmak istediğimde gaza asılınca motor "abi napıyosun bmw mi sandın beni" demesin. ivmelensin. ybr bu konuda çok çok kötü. yokuş çıkarken 70 lere düşüyor son hızı.

ön cam falan olmaz duke te. aerobik olarak bi kere yanlış olur o doğru.

bu arada bornovada oturuyorum zaten ve oradaki servisi aradım. yedek parça sorunu olmadığını, servis ücretinin de sınıfındaki diğer motosikletlerden daha yüksek olmadığını söyledi. sanırım duke alacağım.

umurcan
28 Mayıs 2013, 21:20
benim derdim hiç durmadan 120 ile gitsin değil zaten. sollamak istediğimde ya da kaçmak istediğimde gaza asılınca motor "abi napıyosun bmw mi sandın beni" demesin. ivmelensin. ybr bu konuda çok çok kötü. yokuş çıkarken 70 lere düşüyor son hızı.

Senin ilacın dük :wiinkk:

onur1517
28 Mayıs 2013, 21:31
ybr kullanıyorum 120 ile gittiğimde rüzgarı komple aldığım için rahatsız ediyor evet. duke te farklı olmayacak bu açıdan bakınca. tabii 120 yi çok daha rahat görür o ayrı :)

benim derdim hiç durmadan 120 ile gitsin değil zaten. sollamak istediğimde ya da kaçmak istediğimde gaza asılınca motor "abi napıyosun bmw mi sandın beni" demesin. ivmelensin. ybr bu konuda çok çok kötü. yokuş çıkarken 70 lere düşüyor son hızı.

ön cam falan olmaz duke te. aerobik olarak bi kere yanlış olur o doğru.

bu arada bornovada oturuyorum zaten ve oradaki servisi aradım. yedek parça sorunu olmadığını, servis ücretinin de sınıfındaki diğer motosikletlerden daha yüksek olmadığını söyledi. sanırım duke alacağım.
dostum herkesin beklentileri farklıdır. ben 4 senelik bi aranın ardından sonra CBR 125 den DUKE 200e geçtim. dediklerini çok iyi anlıyorum o yüzden. 75cc nin bu kadar fark yaratacağını düşünmezdim. motorun en güzel yani torku. 5. vitesdede olsan tatlı bi şekilde ivmeleniyor. motorun son hızını aklından çıkarmazsan doğru vites seçimiyle bence her zaman kaçış gücünü verir. tabi 100 le giderken 120 ye fırlamasını bekleme:) keşke KTM girişimi 1 ay önce açıklasaydın. benim DUKE ü kullanıp bi kanaate varırdın. ama bence önce neyi istediğine karar ver. ben yerden yüksek olması, manevra kabiliyeti vede kalıbından dolayı tercih ettim. yeni başlayan birinin kendini geliştirmesine yönelik güzel bir seçim bence. gerçi sen pek sıkıntı yaşamamışsındır YBR ile ama ben CBR 125 ile çoğu kaldırıma çıkamadım:) bazen trafikte hayat kurtarıyor:)