PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diyelim Ki Motosiklete Karar Verdik...



oktalp
15 Nisan 2012, 23:34
Merhabalar,

Henüz tam olarak motosiklet almaya karar vermiş değilim. Biraz fizibilite, biraz da güvenlik anlamında kafamda toparlamaya çalışıyorum. Biraz emniyet takıntılıyım sanırım.

Muhtemelen 150 - 250 cc arasında bir scooter ile başlarım. Ancak dediğim gibi henüz tam karar veremedim, motosiklete geçiş yapmaya.

Siz tecrübeli arkadaşlara sorularım şunlar ve her birine ayrı yorumlarınızı alabilirsem sevinirim.

Teşekkürler,

1 - B ehliyeti olan A2 almak istersen maliyeti ne oluyor? Uygulama nasıl?
2 - Başlangıç için bir eğitim öneriniz var mı? Honda'nın eğitimleri mesela? Alternatif eğitimler nerelerden alınabilir, maliyetleri nelerdir?
3 - Scooter veya maxi scooter için gerekli güvenlik ekipmanları ve aksesuarlar nelerdir? Ceket, kask, diz, dirsek korumaları, bel için koruma vs. Bu aksesuarların standartları ne olmalı, ne kadar tutar? (Direkt marka ve model bilgisini verirseniz, fiyatlarını ben de tespit edebilirim)
4 - Scooter için ilave çantalar ne kadar?
5 - Yağmurda kullanım için gerekli aksesuarlar nelerdir? Ne kadar tutar?

Bir de tüm bunların dışında, motosikletlilere köpekler aşırı derecede ilgililer :mrgreen: bu durumda ne yapıyorsunuz? :mrgreen:

oktalp
16 Nisan 2012, 23:50
Merhaba,

Yanlış yere mi konu açtım acaba? Cevaplayacak kimse yok mu?

Teşekkürler.

sezer aykaç
16 Nisan 2012, 23:58
öncelikle kararını vermelisin.

birde motosikleti ne amaçla istiyorsun. ulaşım aracı mı? ekonomik oluşu mu? keyf için mi?

motosiklet tehlikelidir. eger bu tehlikeyi göze alamıyorsan unut gitsin. sen ne kadar dikkatli olursan ol illaki düşeceksin ya da birilei çarpacak sana.

jackal_64
17 Nisan 2012, 00:22
Merhaba,

Yanlış yere mi konu açtım acaba? Cevaplayacak kimse yok mu?

Teşekkürler.

Çok soru sormussun biraz sabır illaki cevap veren çıkar
Sen alacağın motora karar ver ilk önce
Tabiki emniyet önemli ama bundan cekinmemen lazım

Yani kısaca motor dsevdalısı olman lazım :) tutku lazım eğer gerçekten motosikletten zevk keyif alacağını düşünüyorsan öyle gir bu işe.

Hayırlısı olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------


öncelikle kararını vermelisin.

birde motosikleti ne amaçla istiyorsun. ulaşım aracı mı? ekonomik oluşu mu? keyf için mi?

motosiklet tehlikelidir. eger bu tehlikeyi göze alamıyorsan unut gitsin. sen ne kadar dikkatli olursan ol illaki düşeceksin ya da birilei çarpacak sana.

Haklısın hayatımız tehlike ama motosiklet tutkunu bir insan herşeyi göze alır. Ne babayigitler gitti bu sevda uğruna

beyaz atlı
17 Nisan 2012, 00:25
1- yaklaşık 600 tl
2- hiç bi fikrim yok
3-scotter yada ss yada naked diye ayrılmıyo korumalar korunabildiğin kadar korun dostum :))) mont olarak bering dark kullanıyorum tavsiye ederim... eldiven olarak seguram var oda kullanıslı ve korumları... kasktada scorpion exo 1000 kullanıyyorum... hepsinden memnunum tavsiye ederim sanada... çene açılır kaks çok guvenli gelmiyor bana acıkcası ama sen bilirsin tabi...4- netten arastır baya bişey bulursun.
5-yağmurluk felan kullabilirsin ama yağmurda dert gercekten ne kullanırsan kullan :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

bu arada 250 cc maxile başlayabilirsin bence maddi olarak müsaitsen çok at deve değil merak etme

jackal_64
17 Nisan 2012, 00:33
öncelikle kararını vermelisin.

birde motosikleti ne amaçla istiyorsun. ulaşım aracı mı? ekonomik oluşu mu? keyf için mi?

motosiklet tehlikelidir. eger bu tehlikeyi göze alamıyorsan unut gitsin. sen ne kadar dikkatli olursan ol illaki düşeceksin ya da birilei çarpacak sana.

Haklısın hayatımız tehlike ama motosiklet tutkunu bir insan herşeyi göze alır. Ne babayigitler gitti bu sevda uğruna

oktalp
17 Nisan 2012, 10:08
1- yaklaşık 600 tl
2- hiç bi fikrim yok
3-scotter yada ss yada naked diye ayrılmıyo korumalar korunabildiğin kadar korun dostum :))) mont olarak bering dark kullanıyorum tavsiye ederim... eldiven olarak seguram var oda kullanıslı ve korumları... kasktada scorpion exo 1000 kullanıyyorum... hepsinden memnunum tavsiye ederim sanada... çene açılır kaks çok guvenli gelmiyor bana acıkcası ama sen bilirsin tabi...4- netten arastır baya bişey bulursun.
5-yağmurluk felan kullabilirsin ama yağmurda dert gercekten ne kullanırsan kullan :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

bu arada 250 cc maxile başlayabilirsin bence maddi olarak müsaitsen çok at deve değil merak etme

Dostum teşekkür ederim yorumların için. Şu anda baktıklarım içerisinde sadece Honda PCX alınabilir geliyor. Söylediğin ekipmanları araştıracağım. Biraz fizibilite yapmak istiyorum. Bu işe motordan önce ekipman bütçesini ayarlayarak başlamayı düşündüğümden böyle bir başlık açmıştım. Belirttiğin gibi çene açılır, nazi kaskları filan çok güvenli gelmiyor bana da. Normal ekipmanların bir listesini oluşturmaya çalışıyorum. Tavsiyelerini dikkatle inceleyeceğim. Teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:50 ----------


öncelikle kararını vermelisin.

birde motosikleti ne amaçla istiyorsun. ulaşım aracı mı? ekonomik oluşu mu? keyf için mi?

motosiklet tehlikelidir. eger bu tehlikeyi göze alamıyorsan unut gitsin. sen ne kadar dikkatli olursan ol illaki düşeceksin ya da birilei çarpacak sana.

Yorumun için teşekkür ediyorum. Motosikleti hepsi için istiyorum. Keyif, ekonomi ve ulaşım. 150 250 arasında bir cc'ye sahip scooter işimi görecek şimdilik. Kimi zaman yolculu da kullanacağım. Yolculu olduğu için de güvenlik ekipmanlarının maliyeti çarpı iki olacak benim için.

Motosikletin belirttiğin gibi tehlikeli olduğunu düşünmüyorum. Böyle düşünmediğim için ekipman ve eğitim öncelikli soru sordum. Yoksa motosiklete karar vermek benim için ekipmanlarını hazırlamaktan daha kolay. Zira hedefim belli, amacım belli... Umarım doğrudan model karşılaştırmalı açacağım başlıklar da olur ileride.

Araba ile trafiğe çıktığımda da kendime gelecek zararı sıfırlamak ya da minimuma indirmek için emniyet kemeri kullanıyorum. Motosiklete de binersem bunun için güvenlik aksesuarlarını kullanacağım. Bana kimse çarpmasın, ben hiç düşmeyeyim gibi bir amacım yok. Bunları kendi elimdeki sebepler ile minimuma indirmek amacım.

Umarım anlatabiliyorumdur.

Yorumların için teşekkür ederim.

Selamlar.

ZIPPIRMAN
17 Nisan 2012, 11:41
Tanımadığım,tanışamadığım yeri adresi yaşı başı bellirtilmemiş bilemediğim birileri ile konuşmama annem çok kızıyor,oyüzden birşey diyemeyeceğim.

oktalp
17 Nisan 2012, 12:56
Tanımadığım,tanışamadığım yeri adresi yaşı başı bellirtilmemiş bilemediğim birileri ile konuşmama annem çok kızıyor,oyüzden birşey diyemeyeceğim.

bulunduğum yere, yaşıma göre tavsiyeleriniz değişecek mi? Örneğin 40 yaşındaysam sen scooter değil, racing kullan, 30 yaşında isem gençsin, güvenlik aksesuarlarına gerek yok mu diyeceksiniz?

Amacım insanlara kendimi tanıtmak değil, motosiklet hakkında kararlar verebilmem için bilgi sahibi olmak.

Neyse, tercih meselesi tabi. Bilgi sizin, istediğinizle paylaşırsınız.

Selamlar,

ZIPPIRMAN
17 Nisan 2012, 13:01
bulunduğum yere, yaşıma göre tavsiyeleriniz değişecek mi? Örneğin 40 yaşındaysam sen scooter değil, racing kullan, 30 yaşında isem gençsin, güvenlik aksesuarlarına gerek yok mu diyeceksiniz?

Amacım insanlara kendimi tanıtmak değil, motosiklet hakkında kararlar verebilmem için bilgi sahibi olmak.

Neyse, tercih meselesi tabi. Bilgi sizin, istediğinizle paylaşırsınız.

Selamlar,

Yeni katılanlar kendilerini tanıtırlar
burası genelde aile gibidir
biz buna alışığız,adabı muhaşerette bunu gerektirir
tabi gizli salkı kalmakta sizin tercihiniz,
Selamlar bizden arkadaşım

onur_600f
17 Nisan 2012, 13:04
bulunduğum yere, yaşıma göre tavsiyeleriniz değişecek mi? Örneğin 40 yaşındaysam sen scooter değil, racing kullan, 30 yaşında isem gençsin, güvenlik aksesuarlarına gerek yok mu diyeceksiniz?

Amacım insanlara kendimi tanıtmak değil, motosiklet hakkında kararlar verebilmem için bilgi sahibi olmak.

Neyse, tercih meselesi tabi. Bilgi sizin, istediğinizle paylaşırsınız.

Selamlar,

arkadasım zıpırman haklı yas ne boy ne kılo ne bunlar kullanabılecegın motora etkı eden faktorler burda kotu nıyet yok saka usulu sana takılmıs abımız ıyı nıyetlı espırılı bırıdır kendısı neyse 1,98 boy 95 kılo bır adam 125 lık scoterde nasıl olur nasıl gıder sence motor onu tasır mı tasıdı dıyelım nasıl bır goruntu olur saygılar bızden

Khutuck
17 Nisan 2012, 13:17
bulunduğum yere, yaşıma göre tavsiyeleriniz değişecek mi? Örneğin 40 yaşındaysam sen scooter değil, racing kullan, 30 yaşında isem gençsin, güvenlik aksesuarlarına gerek yok mu diyeceksiniz?

Amacım insanlara kendimi tanıtmak değil, motosiklet hakkında kararlar verebilmem için bilgi sahibi olmak.

Neyse, tercih meselesi tabi. Bilgi sizin, istediğinizle paylaşırsınız.

Selamlar,

ZIPPIRMAN "keşke bir tanışma konusu açsaydın" demiş ama :)

Alacağınız motor yaşa göre fark gösterebilir. 50 yaşındaysanız alacağınız süperspor bir motorda kesinlikle rahat edemezsiniz, iki büklüm oturmaktan beliniz ve kollarınız ağrır. Ardahan'da yaşayıp Ducati alırsanız servis bulamazsınız. Boyunuz 1,50 ise enduro motosikletleri rahat süremezsiniz.

Cevaplara geçelim:
1 - B ehliyeti olan A2 almak istersen maliyeti ne oluyor? Uygulama nasıl?
B ve A2'yi aynı anda alacaksanız iki sınava giriyorsunuz. B sınavında 100, A2'de ise 20 soru çözüyorsunuz. İki sınıf için de direksiyon sınavına giriyorsunuz. Toplam maliyeti 800TL civarında oluyor diye hatırlıyorum ama emin değilim, süreç de yaklaşık 2 ay sürüyor. Daha fazla bilgi için Gelişim Sürücü Kursu'yla görüşebilirsiniz, telefonu 0216 330 5 444 - 0216 336 6 277.

2 - Başlangıç için bir eğitim öneriniz var mı? Honda'nın eğitimleri mesela? Alternatif eğitimler nerelerden alınabilir, maliyetleri nelerdir?
Başlangıç için Honda'nın eğitimlerinin çok iyi olduğundan bahsediliyor, ben katılmadım. Güvenli Sürüş 1 ve 2 eğitimleri 350'şer lira. Detaylı bilgiye Honda Motosiklet Eğitim Merkezi sitesinden (http://www.honda.com.tr/m_motosiklet_egitim_merkezi_nedir.aspx) ulaşabilirsiniz.

3 - Scooter veya maxi scooter için gerekli güvenlik ekipmanları ve aksesuarlar nelerdir? Ceket, kask, diz, dirsek korumaları, bel için koruma vs. Bu aksesuarların standartları ne olmalı, ne kadar tutar? (Direkt marka ve model bilgisini verirseniz, fiyatlarını ben de tespit edebilirim)
Aksesuarlar çok detaylı bir konu. Almanız gereken en önemli korumaların başlangıç fiyatlarını yazayım:
Kask ~150-300 TL, LS2 ve Lazer tavsiye edebilirim.
Mont ~200-400 TL, farklı markalar mevcut. Dirsek, omuz ve tercihen sırt korumalarının iyi olması önemli.
Eldiven ~50-100 TL, kullandığınız iklime göre seçmek gerekli. Kış ve yaz için ayrı eldiven almak gerek.
Dizlik ~30-80 TL, kaval kemiğini iyi koruyacak bir dizlik seçmek gerekli.
Bel koruma ~30-60 TL, Sırt koruma ~100-150TL, ben bel koruma kullanıyorum ama sırt koruma kullanmak daha iyi olabilir.
Bot/çizme ~150-300TL, çok önemli ama çok ihmal edilen bir koruma.

Tüm korumalar için Feyizoğlu (http://www.feyizoglu.com/)'na bakabilirsiniz. Şu ana dek en az 20 farklı şey aldım, hiçbirinden pişman olmadım. Çok dürüst çalışan bir firma.

4 - Scooter için ilave çantalar ne kadar?
Arka çantaların fiyatları 150-300 TL arasında değişir.

5 - Yağmurda kullanım için gerekli aksesuarlar nelerdir? Ne kadar tutar?
Yağmura bağlı. Hafif bir yağmurda 50 liralık naylon yağmurluklar idare ederken, soğukta ve sağanak altında tam bir tulum ve ayakkabı yağmurlukları almak gerekir, 200 liradan başlıyor fiyatlar.



Benim gibi cevap veren birini de bulamazsınız kolay kolay :P

onur_600f
17 Nisan 2012, 13:20
ZIPPIRMAN "keşke bir tanışma konusu açsaydın" demiş ama :)

Alacağınız motor yaşa göre fark gösterebilir. 50 yaşındaysanız alacağınız süperspor bir motorda kesinlikle rahat edemezsiniz, iki büklüm oturmaktan beliniz ve kollarınız ağrır. Ardahan'da yaşayıp Ducati alırsanız servis bulamazsınız. Boyunuz 1,50 ise enduro motosikletleri rahat süremezsiniz.

Cevaplara geçelim:
1 - B ehliyeti olan A2 almak istersen maliyeti ne oluyor? Uygulama nasıl?
B ve A2'yi aynı anda alacaksanız iki sınava giriyorsunuz. B sınavında 100, A2'de ise 20 soru çözüyorsunuz. İki sınıf için de direksiyon sınavına giriyorsunuz. Toplam maliyeti 800TL civarında oluyor diye hatırlıyorum ama emin değilim, süreç de yaklaşık 2 ay sürüyor. Daha fazla bilgi için Gelişim Sürücü Kursu'yla görüşebilirsiniz, telefonu 0216 330 5 444 - 0216 336 6 277.

2 - Başlangıç için bir eğitim öneriniz var mı? Honda'nın eğitimleri mesela? Alternatif eğitimler nerelerden alınabilir, maliyetleri nelerdir?
Başlangıç için Honda'nın eğitimlerinin çok iyi olduğundan bahsediliyor, ben katılmadım. Güvenli Sürüş 1 ve 2 eğitimleri 350'şer lira. Detaylı bilgiye Honda Motosiklet Eğitim Merkezi sitesinden (http://www.honda.com.tr/m_motosiklet_egitim_merkezi_nedir.aspx) ulaşabilirsiniz.

3 - Scooter veya maxi scooter için gerekli güvenlik ekipmanları ve aksesuarlar nelerdir? Ceket, kask, diz, dirsek korumaları, bel için koruma vs. Bu aksesuarların standartları ne olmalı, ne kadar tutar? (Direkt marka ve model bilgisini verirseniz, fiyatlarını ben de tespit edebilirim)
Aksesuarlar çok detaylı bir konu. Almanız gereken en önemli korumaların başlangıç fiyatlarını yazayım:
Kask ~150-300 TL, LS2 ve Lazer tavsiye edebilirim.
Mont ~200-400 TL, farklı markalar mevcut. Dirsek, omuz ve tercihen sırt korumalarının iyi olması önemli.
Eldiven ~50-100 TL, kullandığınız iklime göre seçmek gerekli. Kış ve yaz için ayrı eldiven almak gerek.
Dizlik ~30-80 TL, kaval kemiğini iyi koruyacak bir dizlik seçmek gerekli.
Bel koruma ~30-60 TL, Sırt koruma ~100-150TL, ben bel koruma kullanıyorum ama sırt koruma kullanmak daha iyi olabilir.
Bot/çizme ~150-300TL, çok önemli ama çok ihmal edilen bir koruma.

Tüm korumalar için Feyizoğlu (http://www.feyizoglu.com/)'na bakabilirsiniz. Şu ana dek en az 20 farklı şey aldım, hiçbirinden pişman olmadım. Çok dürüst çalışan bir firma.

4 - Scooter için ilave çantalar ne kadar?
Arka çantaların fiyatları 150-300 TL arasında değişir.

5 - Yağmurda kullanım için gerekli aksesuarlar nelerdir? Ne kadar tutar?
Yağmura bağlı. Hafif bir yağmurda 50 liralık naylon yağmurluklar idare ederken, soğukta ve sağanak altında tam bir tulum ve ayakkabı yağmurlukları almak gerekir, 200 liradan başlıyor fiyatlar.



Benim gibi cevap veren birini de bulamazsınız kolay kolay :P

ne cewap ama bee helal sana hakıkaten kopyala yapıştır mı bunlar dostum :queen: :)

Khutuck
17 Nisan 2012, 13:22
ne cewap ama bee helal sana hakıkaten kopyala yapıştır mı bunlar dostum :queen: :)

Benim kopyala-yapıştır yaptığımı gören olmuş mu hiç :)

onur_600f
17 Nisan 2012, 13:29
bu kadar yardımsewer bırı aman ooo my god iyi ki bu siteyi bulmuşum :thumright :thumleft: :bestmt: :flower:

Güzel Şale
17 Nisan 2012, 13:37
Kardeşim, motosikletin tarzını, hacmini belirlemede tabiki yaş, boy, kilo motosikleti hangi amaçla kullanacağın belirler.

oktalp
17 Nisan 2012, 14:42
ZIPPIRMAN "keşke bir tanışma konusu açsaydın" demiş ama :)

Alacağınız motor yaşa göre fark gösterebilir. 50 yaşındaysanız alacağınız süperspor bir motorda kesinlikle rahat edemezsiniz, iki büklüm oturmaktan beliniz ve kollarınız ağrır. Ardahan'da yaşayıp Ducati alırsanız servis bulamazsınız. Boyunuz 1,50 ise enduro motosikletleri rahat süremezsiniz.

Cevaplara geçelim:
1 - B ehliyeti olan A2 almak istersen maliyeti ne oluyor? Uygulama nasıl?
B ve A2'yi aynı anda alacaksanız iki sınava giriyorsunuz. B sınavında 100, A2'de ise 20 soru çözüyorsunuz. İki sınıf için de direksiyon sınavına giriyorsunuz. Toplam maliyeti 800TL civarında oluyor diye hatırlıyorum ama emin değilim, süreç de yaklaşık 2 ay sürüyor. Daha fazla bilgi için Gelişim Sürücü Kursu'yla görüşebilirsiniz, telefonu 0216 330 5 444 - 0216 336 6 277.

2 - Başlangıç için bir eğitim öneriniz var mı? Honda'nın eğitimleri mesela? Alternatif eğitimler nerelerden alınabilir, maliyetleri nelerdir?
Başlangıç için Honda'nın eğitimlerinin çok iyi olduğundan bahsediliyor, ben katılmadım. Güvenli Sürüş 1 ve 2 eğitimleri 350'şer lira. Detaylı bilgiye Honda Motosiklet Eğitim Merkezi sitesinden (http://www.honda.com.tr/m_motosiklet_egitim_merkezi_nedir.aspx) ulaşabilirsiniz.

3 - Scooter veya maxi scooter için gerekli güvenlik ekipmanları ve aksesuarlar nelerdir? Ceket, kask, diz, dirsek korumaları, bel için koruma vs. Bu aksesuarların standartları ne olmalı, ne kadar tutar? (Direkt marka ve model bilgisini verirseniz, fiyatlarını ben de tespit edebilirim)
Aksesuarlar çok detaylı bir konu. Almanız gereken en önemli korumaların başlangıç fiyatlarını yazayım:
Kask ~150-300 TL, LS2 ve Lazer tavsiye edebilirim.
Mont ~200-400 TL, farklı markalar mevcut. Dirsek, omuz ve tercihen sırt korumalarının iyi olması önemli.
Eldiven ~50-100 TL, kullandığınız iklime göre seçmek gerekli. Kış ve yaz için ayrı eldiven almak gerek.
Dizlik ~30-80 TL, kaval kemiğini iyi koruyacak bir dizlik seçmek gerekli.
Bel koruma ~30-60 TL, Sırt koruma ~100-150TL, ben bel koruma kullanıyorum ama sırt koruma kullanmak daha iyi olabilir.
Bot/çizme ~150-300TL, çok önemli ama çok ihmal edilen bir koruma.

Tüm korumalar için Feyizoğlu (http://www.feyizoglu.com/)'na bakabilirsiniz. Şu ana dek en az 20 farklı şey aldım, hiçbirinden pişman olmadım. Çok dürüst çalışan bir firma.

4 - Scooter için ilave çantalar ne kadar?
Arka çantaların fiyatları 150-300 TL arasında değişir.

5 - Yağmurda kullanım için gerekli aksesuarlar nelerdir? Ne kadar tutar?
Yağmura bağlı. Hafif bir yağmurda 50 liralık naylon yağmurluklar idare ederken, soğukta ve sağanak altında tam bir tulum ve ayakkabı yağmurlukları almak gerekir, 200 liradan başlıyor fiyatlar.



Benim gibi cevap veren birini de bulamazsınız kolay kolay :P

Dostum emeğine ve bilgine sağlık. Çok teşekkür ediyorum. Özellikle 3 numara benim için süper oldu. Tam bir fizilibilite yapabileceğim. =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------


Kardeşim, motosikletin tarzını, hacmini belirlemede tabiki yaş, boy, kilo motosikleti hangi amaçla kullanacağın belirler.

mesajın başında da belirttiğim gibi scooter ile başlamayı düşündüğümden boy ve kiloya göre çok farklılık göstereceğini düşünmedim açıkcası. Diğer taraftan standartları zorlayan bir durumum da yok =)

motodriftt
17 Nisan 2012, 14:52
yoo harbi bir motorcu adam araba kullanırken korkar çünkü arabayı contrayla önüne çıkan engelleri kurtaramaz:) abicim dikkatli olursan motosiklet hiiçde tehlikeli degil 9 senedir kullanıyorum

oktalp
17 Nisan 2012, 14:52
Yeni katılanlar kendilerini tanıtırlar
burası genelde aile gibidir
biz buna alışığız,adabı muhaşerette bunu gerektirir
tabi gizli salkı kalmakta sizin tercihiniz,
Selamlar bizden arkadaşım

Eyvallah o halde dostum. Tanışalım =)

Boy : 1,84 kilo : 88 yaş : 34 yer istanbul...
Motosikleti ise özellikle hafta sonları veya elbise serbestesi olan günlerde işe gelip gitmek için düşünüyorum.
Özellikle yüksek makinalar alıp hız keyfinden ziyade scooter alarak sallana sallana kullanmayı tercih ediyorum =)

Bunda bindiğim ilk racing makinada düşmemin de etkisi olabilir. Bundan 17-18 sene önce. Yolcu olarak binmiştim bu arada o makinaya.

Ancak bir süre scooter kullandım. 50 cc'lik bir peugeot kullanmıştım. Oradan beridir (yine 17-18 yıllık bir mazi) aklımda bir scooter var.
Büyüdüğüm mahallede iki tane motosiklet tamircisi vardı. Bilinen adamlardı o devirde. Belki hala daha da biliniyorlardır, emin değilim. Diyeceğim o ki motor üzerinden inmedim diyemem ama motosikletin bol olduğu, çeşit çeşit olduğu bir ortamda büyüdüm diyebilirim.

Benden şimdilik bu kadar.

Selamlar =)

musakka
17 Nisan 2012, 14:59
B sınıfı ehliyetim var demişsin üzerine a2 alacaksan; kurs ücreti 250 tl sınav harcı 53 tl trafik tescil şubesine(emniyete:D) 175 tl hepsi bu kadar(istanbul)

ZIPPIRMAN
17 Nisan 2012, 15:16
Sorularınıza yanıtlar verildi,ancak tavsiyelerim olur
Benim anladığım kadarı ile biraz keyif işi olacak sizinki,
benim tavsiyem bir süre kullanmış olmanızın nekadar süre ve tecrübe olduğunu bilmediğimden 250 cc ye çıkmayın ha kullanırım diyorsanızda lastik çapı büyük birşey alın takur tukur yollarımızda keyfiniz eziyete dönüşmesin Örnek:Yamaha xcity 250
Eşinizle dostunuzla gezecekseniz arka çantayı 46 litreden düşük almayınki iki kask koyabilesiniz (sele altı montlar için ayrılsın)

oktalp
17 Nisan 2012, 20:19
Sorularınıza yanıtlar verildi,ancak tavsiyelerim olur
Benim anladığım kadarı ile biraz keyif işi olacak sizinki,
benim tavsiyem bir süre kullanmış olmanızın nekadar süre ve tecrübe olduğunu bilmediğimden 250 cc ye çıkmayın ha kullanırım diyorsanızda lastik çapı büyük birşey alın takur tukur yollarımızda keyfiniz eziyete dönüşmesin Örnek:Yamaha xcity 250
Eşinizle dostunuzla gezecekseniz arka çantayı 46 litreden düşük almayınki iki kask koyabilesiniz (sele altı montlar için ayrılsın)

Aslında dediğin gibi. Çok tecrübeli de değilim. 250 cc'nin altında kalacağım. Honda PCX ilk tercihim olacak tahminimce. Yorumların için teşekkür ederim. Şu an şirketteyim. İlk fırsatta diğer arkadaşların da yorumları ile bir liste çıkartmaya çalışacağım.

Selamlar,

luthier76
17 Nisan 2012, 20:32
Eğer şüpheleriniz varsa karar vermeden önce motosiklet kazalarıyla ilgili görüntüleri izlemenizi tavsiye ederim. Neler olabileceğini az biraz anlarsınız. Bundan sonra hala kararlıysanız artık motoru seçmek gibi işin zevkli tarafları kalıyor...

kanmix_x
17 Nisan 2012, 20:45
Yolda olmak gibisi yok üstüne bin biraz gez bağımlılık yapar korumalarını al gferisini düşünme :bounce: