Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125'te titreme ve zırıldama bıktırdı...
babaeskili
15 Nisan 2012, 20:56
Arkadaşlar herkese öncelikle merhabalar.Balancer sistemi,sessizliği ve konforuyla herkesin sevgisini kazanan Ybr 125,beni zırıltısıyla günden güne kendisinden soğutuyor.
Motorumu 10500km'de 2.el olarak aldım ve ilk sahibi de 35li yaşlarda motoru sakin kullanan biriydi.2,5 senedir motoru ben kullanıyorum ve şimdiye kadar toplamda 3500km yol yaptım ve motor şimdi 14000 km'de.
Motoru aldığımdan beri diğer Ybr'lerden biraz gürültülü ve biraz da sarsıntılı çalışıyor.İlk başlarda sübaplar gevşemiştir dedim ve pek önemsemedim,daha doğrusu sübapların fabrika ayarlarını değiştirmek istemediğimden dokunmadım.Fakat sonraları yanımdan geçen diğer motorların sesini duydukça iyice sinirlerime dokunmaya başladı ve sübapları sentil çakısıyla 0.08 seviyesine kadar sıkmama rağmen bu gıcık zırıltı ve titreşim sona ermedi.Hatta dün artçımı sadece 2dk kadar bir süre arkama aldım ve motordan indikten sonra ayaklarının uyuştuğunu söyledi.Zira benim de daha çok sol ayağımda hissettiğim bir titreşim motora peydah olmuş durumda.
Artık bu işe bir çözüm bulmam gerekiyor yoksa motorumu en erken zamanda satacağım :( Geçende yanımdan geçen 125cc Asya Hero beni resmen yıktı :pr: Motor o kadar sessiz çalışıyordu ki hayran kaldım fısır fısır geçti yanımdan..
Benim tahminim egzantrik zinciri diye tahmin ediyorum artık ama bir de siz dinleyin istedim o yüzde 2 tane video çektim sizler için.
http://www.youtube.com/watch?v=7P97mWl-Lng
http://www.youtube.com/watch?v=q-23Pt7QmD4
Arkadaşlar 2. videoda fotoğraf makinesini deponun üzerine koydum ve kesinlikle dokunmadım.Fotoğraf makinesi titreşim yüzünden nasıl yer değiştiriyor bir de onu görün istedim.Sorun hakkında deneyimli kullanıcılardan ve ustalardan yardım bekliyorum şimdiden teşekkür ederim:rendeer:
adem80
15 Nisan 2012, 21:05
allah allah o motorun ybr olduğuna eminmisin? Ybr kullanan biçok arkadaş var. Onlar kesin koşarak yardımcı olacaktır. Koş f54, dürüm arkadaşım :)
ozgurakman
15 Nisan 2012, 21:33
arkadaşım motorun egzantirik zinciri uzamış olabilir. yada supap öpüştürmüş olabilir mi senden önceki sahibi? sanki bana motorun supap zamanlamasında bir terslik var gibi geldi.
ayrıca doğru ve sağlıklı buji kullanıldığından emin olmalısın. orjinal bujisi ngk cr6hsa dır. farklı buji varsa bahsettiğim marka modelle değiştirmeni öneririm.
dürümdöner
15 Nisan 2012, 21:52
egzantrik zinciri uzamissa subap zamanlamasini bozmuştur sente ya da balansor ayarı kaçık gibi çalışıyor motor ybr değil sanki 125 kt öten de hem egzantrik hem de subap sesi gibi geldi bana arkadaşım ama 10binde ne oldu nasıl oldu da bu motor böyle oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:49 ----------
bu arada bu tür sesi ve titreşimi debriyaj da yapar aklında bulunsun..
ozgurakman
15 Nisan 2012, 21:55
egzantrik zinciri uzamissa subap zamanlamasini bozmuştur sente ya da balansor ayarı kaçık gibi çalışıyor motor ybr değil sanki 125 kt öten de hem egzantrik hem de subap sesi gibi geldi bana arkadaşım ama 10binde ne oldu nasıl oldu da bu motor böyle oldu
[/COLOR]bu arada bu tür sesi ve titreşimi debriyaj da yapar aklında bulunsun..
debriyaj yapamaz çünkü motor boşta... ama hareket esnasında olsaydı dediğin olabilirdi.
evet hafiften supap sesi varmış gibi ama o ses piston piminden geliyor... bütün ybr'lerde oluyor belli km. den sonra. bi sakıncası da yok.
sanki motorun km.si düşürülmüş gibi geldi bana. zira motor 2006-2007 model.
dürümdöner
15 Nisan 2012, 22:11
debriyaj ve telin boşluk ayarını biraz kurcala bosta iken rolantıde de titreyip acayip sesler çıkarıyor..dilersen aşağı inip motorumun üzerinde gösterebilirim ama inan çok rahatsız edici derece ses ve titreşim olabiliyor..arkadaşın motorun da üst kapak ve silindir sökülünce sorunun ne olduğu belli olur büyük ihtimalle..en kötü egzantriktendir diye düşünüyorum..sekmanlar ve senteyı de kontrol etmek açıp bakmak lazım..bu motor 10binde değilde 40bin olsa belki böyle arızalar yapar
Tropiksera
15 Nisan 2012, 22:51
ben 2.el innova aldım 40.000 km de anahtar deymemiş, 43.000 km'de ise tüm ağır bakımlarını yaptırdım.. şimdi on numara.. motor seni soğutmaz, sen motoru kendinden soğutmuşun paşam sen bütün ağır bakımlarını yaptırt..
hayret ybr ki titreşim dem şikayetçi bi insan:pale:
ekmek arası durumu açıklamış zaten ben gelene kadar:P
babaeskili
16 Nisan 2012, 01:37
Öncelikle cevaplar için sağolun..
Arkadaşlar motora kullandığım 3500km boyunca çok iyi baktım ve bu zamana kadar da 3 kere Mobil 1 15/50 tam sentetik yağ kullandım ve genelde 6500-7000 devir aralığında sürdüm ama bu motorda ters olan bişey var.Sahibi bana almadan önce bujisini yeni değiştirdim demişti ve motora takılan buji "Champion Z9Y" Sonuçta bu servis klavuzunda önerilen NGK Cr6HSA değil ama bir tek bujiden dolayı böyle bir zırıltı olmaması gerekiyor diye düşünüyorum.Ben yine de yarın NGK buji alıp takacağım bakalım.
Ayrıca merak ettim,sadece bujiden dolayı böyle bir zırıltı oluşabilir mi?
ozgurakman
16 Nisan 2012, 10:59
Öncelikle cevaplar için sağolun..
Arkadaşlar motora kullandığım 3500km boyunca çok iyi baktım ve bu zamana kadar da 3 kere Mobil 1 15/50 tam sentetik yağ kullandım ve genelde 6500-7000 devir aralığında sürdüm ama bu motorda ters olan bişey var.Sahibi bana almadan önce bujisini yeni değiştirdim demişti ve motora takılan buji "Champion Z9Y" Sonuçta bu servis klavuzunda önerilen NGK Cr6HSA değil ama bir tek bujiden dolayı böyle bir zırıltı olmaması gerekiyor diye düşünüyorum.Ben yine de yarın NGK buji alıp takacağım bakalım.
Ayrıca merak ettim,sadece bujiden dolayı böyle bir zırıltı oluşabilir mi?
uygun voltajda ateşleme olmazsa ve zamanlaması değişirse benzini tam yakamayacağından vuruntu yapmaya başlar. o şekilde kullanmaya devam edersen önce eksoz supapını sonra silindiri eline verir :)
yağını da 2000-2500de bir castrol power1 10w50 ya da motul 5100 10w50 ile değiştirmeni öneririm. ayrıca motorcuya götürünce hava filtresine de bi baktır.
sana önerim o adı sanı belli olmayan bujiyi sök yerine söylediğim bujiyi tak. çok değil 7-7.5 lira bişey...
dürümdöner
16 Nisan 2012, 11:10
hayret ybr ki titreşim dem şikayetçi bi insan:pale:
ekmek arası durumu açıklamış zaten ben gelene kadar:P
kanka bu zıkkımla ara sıra teker yaptım mı debriyaj yüzünden titreme yapıyor ya da ben çok kıl adamım bana öyle geliyor:):) önce bujini değiştir baktın düzelmedi ateşleme sayımına baktır onda da sorun yoksa bi debriyajını kontrol et onda da sorun yoksa yarım motor sök egzantrik zincirine senteye subaplara sekmanlara bak mutlaka bunlardan birindendir..
ozgurakman
16 Nisan 2012, 11:44
bence eski sahibi supap öpüştürttü ve motorun ekzantiriği zincir atlattı.
(Koray abinin deyimiyle) Ekmek arası haklı :)
eralpt
16 Nisan 2012, 11:52
Ses krank rulmanından gelme ihitmali yüksek lakin titreşim kaynağı değil.. Değişik bir durum hem ses hem titreşim.. Orijinal km ise eksantrik zincirine hiç bişi olmaz o km de.. ben 100.000 den fazla kullandım hiç açılmadan.. Öte yandan eğer önceki sahibi sert kullanmış ise debriyaj tası da boşluk yapıp ses yapabiliyor.. Aracın viteste ya da boşta olması farketmiyor debriyaj tasının ses yapması için.. o her zaman motorla birlikte dönüyor boşluk olunca takırtı yapması normal.. Ama o da titreşim kaynagı değil aslında..
dürümdöner
16 Nisan 2012, 12:02
bence eski sahibi supap öpüştürttü ve motorun ekzantiriği zincir atlattı.
(Koray abinin deyimiyle) Ekmek arası haklı :)
ben haklı olmak istemiyorum mutlu olmak istiyorum:)
babaeskili
16 Nisan 2012, 12:20
Birazdan sanayiye gidip Ngk'nın bujisini bulmaya çalışacağım 15:00 gibi foruma girip bilgi veririm yine size.Motoru aldım alalı çok mutlu olamadım inşallah şu sesten kurtulurum artık.Ben artık egzantrik üzerine yoğunlaştım ama yine de başka birşey olabilir.
Peki arkadaşlar usta egzantrik değiştireceğiz derse,motorun sadece sol tarafı açılacak herhalde yani çok büyük bir işlem olmasa gerek.Bir de egzantrik değişimi için en fazla ne kadar işçilik+egzantrik zinciri(orijinal) parası ödemem gerekir? Yani kaç paradır bu işin ederi?
ozgurakman
16 Nisan 2012, 12:35
Birazdan sanayiye gidip Ngk'nın bujisini bulmaya çalışacağım 15:00 gibi foruma girip bilgi veririm yine size.Motoru aldım alalı çok mutlu olamadım inşallah şu sesten kurtulurum artık.Ben artık egzantrik üzerine yoğunlaştım ama yine de başka birşey olabilir.
Peki arkadaşlar usta egzantrik değiştireceğiz derse,motorun sadece sol tarafı açılacak herhalde yani çok büyük bir işlem olmasa gerek.Bir de egzantrik değişimi için en fazla ne kadar işçilik+egzantrik zinciri(orijinal) parası ödemem gerekir? Yani kaç paradır bu işin ederi?
şehrine göre değişmekte ancak 50 tl den fazla vermeni önermem. bence max 60 tl ver yani...
zsadece zincir değil dişlilerine de baktır gerekliyse onları da değiştirsinler. evet sadece sol tarafı, yani debriyaj tasının olduğu kapak+ekzantirik kapağı. yani atla deve değil...
kranktaki çentiğe bakıp pistonu üst ölü noktaya getirecek ve kapakları sökecek. sonra debriyaj tasını ve ekzantirik gergisini sökecek. piyanoları gevşetecek. sonra zinciri sökecek. sonra yeni zinciri takıp aynı sırayla toplayacak. supap ayarı yapacak. ezbere yazdım atladığım nokta olabilir. atla deve değil eğlene eğlene yapsa max 1.5 saatini alır.
dürümdöner
16 Nisan 2012, 12:48
yürü be özgür uçuyorsun valla :) :) kim kaldı eski motorculardan bi sen bi ben bide koray panpiş:)
sezer aykaç
16 Nisan 2012, 12:58
paraya kıy ve adam akıllı bakımını yaptır. ybrde titreşim hissedilmeyecek kadar azdır. büyük ihtimalle sorunun üst kapak ve ekipmanlarında.
semih39
16 Nisan 2012, 13:12
dostum aynı sorun benım lıfan marka motordada var emsallerınde tık yok ses cıkmıyor motordan benım motor daha 2.500kmde aynı vıdeodakı sarsıntı ve ses var bugun sabah bıraktım sağlam bi usta var burda ona ben bunu hallederım ne tıtresım ne ses kalır dedı.ne yapıcaksın dıye sordugumda sıbobları ayarlıcam bıde egzantrik zinciri gevsemiştir ondan ses yapar dedı bakalım bıraktım 3-4 saat sonra gel al dedı 50 tl gıbı bı fıyat soyledı bana bence sendede bu bendekı aynı sorunlar olabilir.en iyisi git sağlam bi ustaya goster
babaeskili
16 Nisan 2012, 13:23
Demek 60-70 lira gibi bir fiyata olur bu iş..Evden çıkıyorum bakalım nelerle karşılaşacağız hayırlısı artık.Eve dönünce yazarım olanları
semih39
16 Nisan 2012, 13:26
Demek 60-70 lira gibi bir fiyata olur bu iş..Evden çıkıyorum bakalım nelerle karşılaşacağız hayırlısı artık.Eve dönünce yazarım olanları
dostum 60 tlden fazla verme bence cunku pek parca degısımı olmaz yanı ayar yapılıyor sadece ben 50 tl bile cok gordumde herkes cok ovuyor adamı baya ıyı 15-20tl fazla ver ona yaptır dıye ondan yoksa 50tl bıle cok.
_pLay_06
16 Nisan 2012, 14:37
Ses krank rulmanından gelme ihitmali yüksek lakin titreşim kaynağı değil.. Değişik bir durum hem ses hem titreşim.. Orijinal km ise eksantrik zincirine hiç bişi olmaz o km de.. ben 100.000 den fazla kullandım hiç açılmadan.. Öte yandan eğer önceki sahibi sert kullanmış ise debriyaj tası da boşluk yapıp ses yapabiliyor.. Aracın viteste ya da boşta olması farketmiyor debriyaj tasının ses yapması için.. o her zaman motorla birlikte dönüyor boşluk olunca takırtı yapması normal.. Ama o da titreşim kaynagı değil aslında..
motor fireninde motora çok yüklendiyse zincir gitmiş olamazmı ?
babaeskili
16 Nisan 2012, 16:51
Arkadaşlar 3 ustayla görüştüm.
1.Usta:Buranın iyi ustalarından biridir ve kendisinin de 2 tane Ybr'si var.Sesi dinledi ve bu sesin tüm Ybr'lerde olduğunu söyledi.Daha sonra kendi motorunu çalıştırdı 2008 model daha 4500km de garajdan pek çıkarmadığı çok çok temiz bir alet.Benimkinden daha sağlıklı gibi sesi ama onda da az da olsa bu ses var yani.Sonuçta,geçende yanımdan geçen Asya Hero ya da cbf 150 kadar sessiz çalışmıyor.Bana egzantrik zinciri değişimine gerek yok dert etme hepsinde bu ses var dedi.Daha sonra Ngk buji var mı diye sordum ama elinde kalmadığını söyledi bana başka bir motorcu tarif etti.
2.Usta:Bujiyi almak için diğer dükkana uğradım ve bana NGK CR7HSA verdi.Ben de "6'sı yok mu?" dedim ama éBunların hepsi aynı bişey olmaz" dedi 5 liraya bujiyi alıp cebime koydum ve oradan da ayrıldım.
3.Usta:Eski Kanuni motorumu götürdüğüm diğer ustaya uğradım ve "Abi Ybr'nin orijinal bujisi var mı?" dedim. "Ben Ybr'den anlamam" dedi ve onun da yanından ayrılıp eve geldim.
Evde yeni CR7HSA'yı takıp çalıştırdım ve 10km kadar gezdim.
Sonuçlar:
*Marşa ilk basmamla motorun genel anlmada(egzost,sübaplar,vs) uzaktan duyulan sesinin Ybr'nin bildiğimiz sesine çok yakın bir sese dönüştüğünü gözlemledim.Bu sevindirici bir durumdu benim için.
*3000-4500 devir aralığında eskiden istikrarsız(gaz kolunun hareketiyle eş zamanlı olarak artmayan veya azalmayan) bir devirlenme vardı ama bu sefer gaz kolunun hareketlerine tam olarak riayet eden bir motora dönüştü.
*Titreşim artık daha az ve motordan gelen seste de azalma var ama fabrikadan yeni çıkmış gibi değil hala.Bu yüzden egzantrik zincirini belki yine keyfe keder değiştiririm.Ama yaparsam bu işlemi kendim yapmak istiyorum.İngilzce Service Manual'ı var bilgisayarımda ona bakarak yapacağımı umuyorum.
Arkadaşlar durum böyle işte.Şimdi hala merak ettiğim şeyler şunlar:
a)Kendi başıma sadece Service Manual'ına bakarak egzantrik zincirini değiştirebilir miyim?
b)CR6HSA'yı ille de almam gerekir mi?Bu iki buji arasındaki fark nedir acaba?
psyche
16 Nisan 2012, 17:02
Buji değişimi ve gözlemlediğiniz sonuçlar biraz psikolojik gibi geldi bana,belki yanılıyorumdur fakat buji değişiminin bu denli olumsuzlukları ortadan kaldıracağını ya da bir nebze eksilteceği kanısında değilim.
Bir kaç arkadaş değinmiş gerçi çok mekanik teknik anlamda bilgim yoktur,bende bu ses olayı yüzünden baya bir ustayla görüştüm genel kanı krank rulmanı yönündeydi sanırım senin sıkıntı da büyük oranla buna bağlı bir durum gazı sıktıktan sonra bıraktığında bu ses bariz anlaşılır.Titreşim olayı ise krank bilya değişiminin yanında balansördede bir çeşit bilya mevcut ise titreşimde buna bağlı olabilir.
babaeskili
16 Nisan 2012, 17:47
Buji değişimi ve gözlemlediğiniz sonuçlar biraz psikolojik gibi geldi bana,belki yanılıyorumdur fakat buji değişiminin bu denli olumsuzlukları ortadan kaldıracağını ya da bir nebze eksilteceği kanısında değilim.
Psikolojik olarak beni rahatlatan şeyler oldu aslında.Dinlediğim sıfır ayarındaki Ybr'de de buna yakın bir sesin olduğu gördüm ve ustanın da bana önemli birşey olmadığını söylemesi ile biraz rahatladım.Ama yine de egzantrik zincirinin biraz uzadığını düşünüyorum o yüzden dediğim gibi belki değiştirebilirim.
Buji, motorun daha düzenli çalışmasını sağladı gaz tepkileri daha iyi oldu ve egzost sesi inceldi.Eskiden daha tok bir ses geliyordu,şimdi daha ince.Motor daha düzenli çalıştığı için titreşim de kısmen azaldı diyebilirim.
dürümdöner
16 Nisan 2012, 18:05
motorun kalkarken tak tak tak diye mi kalkıyor yoksa hiç debriyajı bıraktığın belli olmuyor mu?
ReiZzZ
16 Nisan 2012, 18:17
motorun kalkarken tak tak tak diye mi kalkıyor yoksa hiç debriyajı bıraktığın belli olmuyor mu?
benimki tak tak tak ediyor ne anlama geliyor bu?
babaeskili
16 Nisan 2012, 21:09
Kalkışta sadece motor çok ısındığı zaman ve çok gaz vermeden kalktığımda tak tak tak şeklinde kalkıyor.O konuda bi şikayetim olduğu söylenemez ama ben de merak ettim ısındığında niye böyle silkeleyerek kalktığını.Yağın o sıcaklıkta viskozitesinin azalmasından dolayı olsa gerek bana göre...
K o r @ y
16 Nisan 2012, 22:01
o motorun orjinal kmsi olmayabilir..
bu bakımdanda mekanik aksam hayli yıpranmışta olabilir...
14,000 km de bi ybr de hiç yağ değişimi yapmasan bile sıkıntı çıkarmaz..
ki sen süpap vuruntusundan zırıltıdan veya titreşimden bahsediyorsun...
normal bakımları yapılmamış ve kmsi yüksek bi ybr olasılığı yüksek..
tek önerim hemen bir yamaha yetkisli servisine gidip en küçük vidasına kadar bakıma sokmanız...
10,000 km deyim ne servise gittim nede zincir gerildi.... sadece yağ değişimi yapıyorum
dürümdöner
16 Nisan 2012, 22:24
benimki tak tak tak ediyor ne anlama geliyor bu?
debriyajını ayarla ybr pamuk gibi kalkar yumuşacık..ne titrer ne vuruntu yapar ne ses yapar yeterkı debriyajını hem manetten hem de tel den güzelce ayarla yüksek ya da alçak devir farketmez ayarsız debriyaj motorda titreşim de yapıyor ses de yapıyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
Kalkışta sadece motor çok ısındığı zaman ve çok gaz vermeden kalktığımda tak tak tak şeklinde kalkıyor.O konuda bi şikayetim olduğu söylenemez ama ben de merak ettim ısındığında niye böyle silkeleyerek kalktığını.Yağın o sıcaklıkta viskozitesinin azalmasından dolayı olsa gerek bana göre...
sıcak yağ yüzünden debriyaj balataların tam öpüşmûyor..sıcakken ayarla debriyajını vuruntu ve ses yapmadan kalksın hem düzgün ayar ile orijinal baskı balatanın 50 60bin km gittiğini biliyorum
babaeskili
16 Nisan 2012, 22:34
o motorun orjinal kmsi olmayabilir..
bu bakımdanda mekanik aksam hayli yıpranmışta olabilir...
14,000 km de bi ybr de hiç yağ değişimi yapmasan bile sıkıntı çıkarmaz..
ki sen süpap vuruntusundan zırıltıdan veya titreşimden bahsediyorsun...
normal bakımları yapılmamış ve kmsi yüksek bi ybr olasılığı yüksek..
tek önerim hemen bir yamaha yetkisli servisine gidip en küçük vidasına kadar bakıma sokmanız...
10,000 km deyim ne servise gittim nede zincir gerildi.... sadece yağ değişimi yapıyorum
Motorum aslında gayet temiz durumda ve kilometresiyle de oynanmamış olduğuna çok eminim çünkü kullanan kişiyi az çok tanıyorum ve motorun orijinal lastikleri aldığımda üzerindeydi.Ben sadece motoru muayeneye götürürken arka lastik belki geçmez diye değiştirdim.Ön lastiği hala üzerinde ve daha 20000 km gider herhalde.Ben sadece titiz biriyim ve motordan gelen en ufak farklı sese bile kafayı takarım.Bundan önceki motorumda da zincirden ses geldiği için çok düşük kilometrelerde birçok kez dişli ve zincir değiştirmiştim.
Benim canımı sıkan o sesi,normalde çoğu kişi fark bile edemez.Arkadaşlarıma söylediğimde "Yok senin motorunda birşey sakın elleme,anahtar sürme" diyorlar.Ama ben yine de egzantrik zincirini değiştirmeyi düşünüyorum belki o zaman tamamen istediğim gibi olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
sıcak yağ yüzünden debriyaj balataların tam öpüşmûyor..sıcakken ayarla debriyajını vuruntu ve ses yapmadan kalksın hem düzgün ayar ile orijinal baskı balatanın 50 60bin km gittiğini biliyorum
Normalde debriyaja sonuna kadar bastık diyelim...Debriyajı daha bırakırken hemen mi kavrama yapması daha iyi olur yoksa en sonda mı kavramaya başlaması daha iyi olur?
K o r @ y
16 Nisan 2012, 22:43
normalde ybr nin motoru biraz sesli çalışır... inceden bi süpap sesi gelir ...ama dediğin gibi motorunu çok iyi dinleyen adam sadece duyar bunu...
bu konuda cbf iyi ... maşallahı var... ama sen yine de motorunu sakın açtırma... 14,000 kmde motora dokunulmaz... senin o dediğin egzantirik zincirini
kurye motorları 150,000 de dğiştiriyor.. 2,5 senede 3,500 km yapmışsın.. yani kaba taslak 60 yıl sonra değiştirmen lazım
dürümdöner
16 Nisan 2012, 22:45
hemen kavrarsa rahat edemezsın..tamamen sıkılı halinden 1cm bırakınca kavrayacak şekilde ayarla..zamanla biten debriyaj daha yukarıda kavramaya başlar..manet üzerindekı işlevsiz boşluğu parmak boyu için bırakmışlardir üreticiler..tel üzerinden kavramanın sertlığını ayarlayacaksın..ybrnın debriyaj ayarı yumuşak olur çok gergin olmasın debriyaj telin..yarın bi video çeker yayınlarım tam olarak ona göre ayarlarsın..
babaeskili
16 Nisan 2012, 23:03
normalde ybr nin motoru biraz sesli çalışır... inceden bi süpap sesi gelir ...ama dediğin gibi motorunu çok iyi dinleyen adam sadece duyar bunu...
bu konuda cbf iyi ... maşallahı var... ama sen yine de motorunu sakın açtırma... 14,000 kmde motora dokunulmaz... senin o dediğin egzantirik zincirini
kurye motorları 150,000 de dğiştiriyor.. 2,5 senede 3,500 km yapmışsın.. yani kaba taslak 60 yıl sonra değiştirmen lazım
Evet zaten benim sinirlerimi bozan geçenlerde yanımdan geçen Asyamotor Hero 125 (sanırım Mondial Drift'le aynı motoru kullanıyor) oldu :pr: Yani o kadar sessiz çalışıyordu ki motorun arkasından baka kaldım.Yanımda mahallenin çocukları vardı ve motorun arkasından öyle bir baktım ki çocuklar "Selçuk abi senin motor bunu geçer boşver" dediler ama benim ağzımı bıçak açmadı çünkü ben o fısır fısır gidişine bitmiştim :salut:
Üniversiteye giderken almıştık motoru o yüzden çok binemedim ama artık daha fazla binerim inşallah ama yine de senede 3000km yi geçemem sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
hemen kavrarsa rahat edemezsın..tamamen sıkılı halinden 1cm bırakınca kavrayacak şekilde ayarla..zamanla biten debriyaj daha yukarıda kavramaya başlar..manet üzerindekı işlevsiz boşluğu parmak boyu için bırakmışlardir üreticiler..tel üzerinden kavramanın sertlığını ayarlayacaksın..ybrnın debriyaj ayarı yumuşak olur çok gergin olmasın debriyaj telin..yarın bi video çeker yayınlarım tam olarak ona göre ayarlarsın..
Teşekkürler karşılıklı videolarla sorunlarımızı çözeceğiz herhalde :rendeer:
K o r @ y
16 Nisan 2012, 23:07
Evet zaten benim sinirlerimi bozan geçenlerde yanımdan geçen Asyamotor Hero 125 (sanırım Mondial Drift'le aynı motoru kullanıyor) oldu :pr: Yani o kadar sessiz çalışıyordu ki motorun arkasından baka kaldım.Yanımda mahallenin çocukları vardı ve motorun arkasından öyle bir baktım ki çocuklar "Selçuk abi senin motor bunu geçer boşver" dediler ama benim ağzımı bıçak açmadı çünkü ben o fısır fısır gidişine bitmiştim :salut:
Üniversiteye giderken almıştık motoru o yüzden çok binemedim ama artık daha fazla binerim inşallah ama yine de senede 3000km yi geçemem sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Teşekkürler karşılıklı videolarla sorunlarımızı çözeceğiz herhalde :rendeer:
yapacağın tekşeyi söyleyim...
motorun aslanlar gibi, bozmak istesende bozamayacağın bir motor yapısı var... insanlar bununla dünya turu yapmış yolda tık dememiş..
bu çalışma prensibini teknolojisine yorumlayıp, vereceksin gazı.. ardına bakmadan... 1500-2000 km bir yağ değişimi yap ver çoşkuyu... :)
çünkü bu motordan kendi sınıfında daha iyisi yok.. yamaha daha iyisini yapana kadar en iyisi bu... :bounce:
dürümdöner
16 Nisan 2012, 23:12
olum sanki kendin coşkuyu veriyormus gibi bide demiyor musun verecen gazi diye puhahaha :) koray senin ybr 200bin kmyı devirmis ama hala pırıl pırıl ayna gibi halde torununa miras kalacak kanka bak görürsün
K o r @ y
16 Nisan 2012, 23:25
olum sanki kendin coşkuyu veriyormus gibi bide demiyor musun verecen gazi diye puhahaha :) koray senin ybr 200bin kmyı devirmis ama hala pırıl pırıl ayna gibi halde torununa miras kalacak kanka bak görürsün
kanka bu motorun benim için önemi çok büyük... sebebi ise babamın el emeği çok motorun üstünde.. anladın sen onu :cat:
ne oğluma nede torunlarıma ne veririm nede kullandırırım:cherry:
ergün1968
16 Nisan 2012, 23:41
Yağ değişiminde bahsedildiği gibi Motul 5100 kullanın,ses seda azalır,debriyaj ve vites geçişleride fark eder muhtemelen.
yapacağın tekşeyi söyleyim...
motorun aslanlar gibi, bozmak istesende bozamayacağın bir motor yapısı var... insanlar bununla dünya turu yapmış yolda tık dememiş..
bu çalışma prensibini teknolojisine yorumlayıp, vereceksin gazı.. ardına bakmadan... 1500-2000 km bir yağ değişimi yap ver çoşkuyu... :)
çünkü bu motordan kendi sınıfında daha iyisi yok.. yamaha daha iyisini yapana kadar en iyisi bu... :bounce:koray saçmalama yaw ne 1500 de yağ değişimi kılavuz 6000 divor baban da castrol yağ bayii var sanırım:jocolor:
bu yazıları okuyan da birşey bildiğini sanar milleti yanlış bilgilendir me:farao:
cbr125cbr
17 Nisan 2012, 01:18
Konu ne güzel gidiyor olması gerektiği gibi, tahminler teknik paylaşımlar.
Aynı konuyu ben cbf150 için açsaydım, başka motosiklet kullananlar eksik olmazdı. Sat şunu al, şöyle yap böyle yap derlerdi :) bkz şekil A B C önceki cbf konuları.
Tersi durumda cbfi olan kaç kişi gelip burada anlamsız-saçma yorum yapyor. Hiç ( Bir tek ben :P )
Ybr125 piyasada epey yıldan beridir var, dolayısıyla ustaları daha bir tecrübeli. Videodan değil de bir bilene götürsen motosikleti yakından dinlese, sesinden içeride olanları canlandırır gözünde.
Geçmiş olsun diyeyim..
ozgurakman
17 Nisan 2012, 01:38
koray saçmalama yaw ne 1500 de yağ değişimi kılavuz 6000 divor baban da castrol yağ bayii var sanırım:jocolor:
bu yazıları okuyan da birşey bildiğini sanar milleti yanlış bilgilendir me:farao:
Fatih abi senin de motor tamirhanen var heralde ne 6000'i :) motorda yağ filtresi yok, hava soğutmalı ve çok yüksek devirli bir motor. zaten 3500den sonra vitesleri geçirmek imkansızlaşıyor.
ben 2500-3000 aralığında değiştiriyorum (10w50)
eğer 10w40 kullanılacaksa 2000de bir değiştirilmeli
babaeskili
17 Nisan 2012, 02:12
Klavuza göre,yağın her 1000km'de değişmesi gerekiyor.
http://g1204.hizliresim.com/w/k/4jyyd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
eralpt
17 Nisan 2012, 02:21
Klavuza göre,yağın her 1000km'de değişmesi gerekiyor.]
orda diyo ki 1000 sonra 6000 sonra 12000 sonra 18000 yani 6000 km de bir değiştir diyor..
Fakat bence 3000 i gecirmemek lazım.. Her ne kadar yağ teknolojisi gelişmiş olsa da..
http://g1204.hizliresim.com/w/k/4jytl.jpg
babaeskili
17 Nisan 2012, 02:41
Eralp Abi, bence adamlar bu çizelge üzerinde 6000'de bir değiştirin demiyor.Çizelge 6000km'lik periyotlara ayrıldığı için diğer kutucuklara da tick konulmuş.Bana kalırsa çizelgede 3000lik periyotlar olsa yine hepsinde tick olurdu.Bana öyle geliyor sanki..?
Fatih abi senin de motor tamirhanen var heralde ne 6000'i :) motorda yağ filtresi yok, hava soğutmalı ve çok yüksek devirli bir motor. zaten 3500den sonra vitesleri geçirmek imkansızlaşıyor.
ben 2500-3000 aralığında değiştiriyorum (10w50)
eğer 10w40 kullanılacaksa 2000de bir değiştirilmeligüzel kardeşim bilgi paylaştıkça coğalır:cat:
ben 10 40 kullanıyorum 3000km den önce değiştirmem çinli kullanırken 2000 de bir değişirdim fakat ybr ye 3500 civarı değişim yapmak bence ideal motor teknolojisi yağ teknolojisi artık 90 lı yıllardan çok ilerde hatta ipone veya motul kullansam 5000 km den önce değiştirmem boşuna mı pahalı yağ alıyoruz mantığı var bende
eğer ucuz yağ alırsam dediğin gibi az km de motorun ayarı kaçmaya başlıyor fakat kaliteli yağ kullanırsam sıkıntı olmaz bence
eralpt
17 Nisan 2012, 02:47
Mantıklı olabilir.. Ama 1000 demiş olsaydı o zaman zincirdeki gibi "every 1000 km" diye başlayan bir cümle olması gerekirdi zira 1000 km cidden çok az. 2.5 depo benzinde bir yağ değiştirmek anlamına gelir ki mümkün değil bence.. Hatta kabaca bir hesap yaparsak benim ybr 108.000 de.. Her 1000 km de yağ değiştirmis olsam 108x20 tl ≡ 2160 tl ediyor.. Motorun şu anki değeri 1500 ancak eder.. :)
babaeskili
17 Nisan 2012, 02:54
İlk 1000km den sonra değiştirin dedikleri apaçık belli ama sonraki periyotlar biraz muallakta işte.Zaten 1000km bana göre de çok az değişim için.Hem cebe hem çevreye zarar..
polis1222
24 Ağustos 2016, 20:54
özür dilerim konuyu hortlatıyorum ama https://www.youtube.com/watch?v=4cAAXmYBytM şu videoya bakabilir misiniz? Ybr 125 daha 1000 km de. 700 km de ses gelmeye başladı. 1000 bakımını yaptırdım 1300 km de şu an ama ses beni rahatsız ediyor. Usta sübap sesidir dedi, sıkıntı olmaz dedi ama bi de siz bakın lütfen :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=4cAAXmYBytM
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO