PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG Zararlımı Değilmi tartışma platformu ?



Cyberantdll
10 Nisan 2012, 22:46
LPG Zararlımı Değilmi tartışma platformu ?
İsteyen bu konu ile ilgili bilgilerini burada paylaşabilir ...

Sinan Er
10 Nisan 2012, 23:23
Bu topic kilitlenir

acayüp
10 Nisan 2012, 23:26
Neye zaralımı ?

Sinan Er
10 Nisan 2012, 23:31
Kanunen LPG taktırıp ruhsata işletebiliyorsanız sorun yok.

Ama bu kanunen mümkün değilse paylaşılan bilgiler sakıncalı olabilir.

Daha önce bu konu üzerine açılan topicler kilitlendi.

zeda3000
10 Nisan 2012, 23:45
iyi bir sey olsaydi , otomotiv firmalari direk lpg li arac uretirlerdi. Donusume hazir araclari buna dahil etmiyorum o bir donem Fiat in taksicilere yaptigi bir kiyakti. Direk LPG li araci hic bir ciddi otomotivci tavsiye etmiyor. Devlet OTV den bindirince biz kendimizi LPG ile kandiriyoruz. Hakkimizi arayip Benzini ucuza alsak bu sacma ve tehlikeli seylere ihtiyacimiz kalmaz. LPG patladiginda , 1/400 genisler.

safakk
10 Nisan 2012, 23:54
daha önce 10larca başlık açılıp 1000lerce mesaj yazıldı biraz arasan bulman çok da zor olmaz

ozrace
11 Nisan 2012, 00:11
iyi bir sey olsaydi , otomotiv firmalari direk lpg li arac uretirlerdi. Donusume hazir araclari buna dahil etmiyorum o bir donem Fiat in taksicilere yaptigi bir kiyakti. Direk LPG li araci hic bir ciddi otomotivci tavsiye etmiyor. Devlet OTV den bindirince biz kendimizi LPG ile kandiriyoruz. Hakkimizi arayip Benzini ucuza alsak bu sacma ve tehlikeli seylere ihtiyacimiz kalmaz. LPG patladiginda , 1/400 genisler.
burada yanlışın var dostum.Dacia'nında fabrika çıkışı lpg li araçları mevcut.ayrıca benzin lpg'den daha yanıcıdır vs...

Süvarİ
11 Nisan 2012, 00:14
değil değil lpg iyidir. ama en büyük kazığı lpgden yiyoruz. lpg %50 bütan ve %50 propantan oluşur. son derece ucuz ve kolay elde edilen bir gazdır. mazot benzine oranla 3-4 kat kolay elde edilir. lpg ise mazota göre kat kat kolay elde edilir. yani benzin 5 tl ise lpg nin 1 tl nin altında olması lazım. ama devlet baba 3 kuruşa 5 köfte vermiyor. 5 kuruşa 1 köfte veriyor. alın yeyin bişe olmaz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

aslında lpg daha güçlüdür. ısıl değeri benzinden yüksektir. 1.7 lt benzinden elde edilecek enerji 1 lt lpg den elde edilebilir. yalnız lpg ortam sıcaklığında gaz haline dönüştüğü için çok seyrek moleküler yapıya sahiptir. istenilen verimlilikte kullanılamamaktadır. fakat hava soğutmalı bir motorda bile fazla ısıyı hissettirecektir. fln fln ama kötü bi sonuç çıkmaz kullanmada.

ciplakayak
11 Nisan 2012, 00:17
azi karar, cogu zarardir :)

İHTİYAR
11 Nisan 2012, 01:59
LGP, petrolün rafine edilme esnasında, rafinasyon kazanından çıkan buhardır yani imalatın firesidir yani bedavadır.
Rafinerileri görenler bilir uzun bacalardan alev çıkar, işte o gaz LPG dir.
Havadan ağır olduğu için yere çöküp yangın ve zehirlenme tehlikesi oluşmasın diye baca ağzında yakılır.
Ana maliyeti sıkıştırıp depolamak ve nakletmektir.
Asıl yaygınlaşması 1970 başlarında dünyada yaşanan petrol krizi neticesinde olmuştur.

Basınç altında sıvılaşan LPG gaz haline dönüşürken çevresinden ısı alır ve bu çevresinde soğuma ya da donma meydana getirir.
Havadan ağır olduğu için oksijeni bertaraf eder.
Bildiğiniz üzere yanma işlemi için ısı, yanıcı madde ve oksijene ihtiyaç vardır.
Sıvı LPG serbest kaldığı an donar yani yanmayı sağlayan ısıyı soğurur, ağırlığı sebebiyle oksijeni defeder.
Artık elimizde sadece yanıcı madde vardır ve bu sürede yanma olmaz.
Gazın döküldüğü alanın nispeten uzağında oluşan yakıt buharı hava karışımı yeterli ısı varsa yanabilir.
Serbest kalan sıvı gaza dönüştükçe soğuma devam ettiğinden ancak güçlü bir ateş ya da yangın söz konusuysa gaza dönüşen LPG alev alır parlar.

Gelelim aradaki farklara,
Benzin buharı sıcaktır LPG buharına göre, ne zaman serbest kalış anında.
O yüzden LPG li aracın ilk çalışmada yani soğuk startta benzinle çalışması daha kolaydır.

Devamını yazacağım ama biraz kafayı toplayayım, kopyala yapıştır yapmadığım için biraz mola siz devam edin.

BIYIKLI
11 Nisan 2012, 10:12
Ayrıca yandıktan sonra egzozdan çıkan halinin çevreyi daha az kirlettiğini biliyorum, yanlış değilse!

Faydalı bir konu takipteyim!

ozrace
11 Nisan 2012, 10:29
Ayrıca yandıktan sonra egzozdan çıkan halinin çevreyi daha az kirlettiğini biliyorum, yanlış değilse!

Faydalı bir konu takipteyim!

çok doğru söylüyosun.gelişmiş ülkelerde çevreye daha az zarar verdiği için lpg li araçlara daha çok rabet vardır...

ozgurakman
10 Eylül 2012, 21:36
LGP, petrolün rafine edilme esnasında, rafinasyon kazanından çıkan buhardır yani imalatın firesidir yani bedavadır.
Rafinerileri görenler bilir uzun bacalardan alev çıkar, işte o gaz LPG dir.
Havadan ağır olduğu için yere çöküp yangın ve zehirlenme tehlikesi oluşmasın diye baca ağzında yakılır.
Ana maliyeti sıkıştırıp depolamak ve nakletmektir.
Asıl yaygınlaşması 1970 başlarında dünyada yaşanan petrol krizi neticesinde olmuştur.

Basınç altında sıvılaşan LPG gaz haline dönüşürken çevresinden ısı alır ve bu çevresinde soğuma ya da donma meydana getirir.
Havadan ağır olduğu için oksijeni bertaraf eder.
Bildiğiniz üzere yanma işlemi için ısı, yanıcı madde ve oksijene ihtiyaç vardır.
Sıvı LPG serbest kaldığı an donar yani yanmayı sağlayan ısıyı soğurur, ağırlığı sebebiyle oksijeni defeder.
Artık elimizde sadece yanıcı madde vardır ve bu sürede yanma olmaz.
Gazın döküldüğü alanın nispeten uzağında oluşan yakıt buharı hava karışımı yeterli ısı varsa yanabilir.
Serbest kalan sıvı gaza dönüştükçe soğuma devam ettiğinden ancak güçlü bir ateş ya da yangın söz konusuysa gaza dönüşen LPG alev alır parlar.

Gelelim aradaki farklara,
Benzin buharı sıcaktır LPG buharına göre, ne zaman serbest kalış anında.
O yüzden LPG li aracın ilk çalışmada yani soğuk startta benzinle çalışması daha kolaydır.

Devamını yazacağım ama biraz kafayı toplayayım, kopyala yapıştır yapmadığım için biraz mola siz devam edin.

hocam mola biraz uzun sürmüş...

gv650i
10 Eylül 2012, 21:49
değil değil lpg iyidir. ama en büyük kazığı lpgden yiyoruz. lpg %50 bütan ve %50 propantan oluşur. son derece ucuz ve kolay elde edilen bir gazdır. mazot benzine oranla 3-4 kat kolay elde edilir. lpg ise mazota göre kat kat kolay elde edilir. yani benzin 5 tl ise lpg nin 1 tl nin altında olması lazım. ama devlet baba 3 kuruşa 5 köfte vermiyor. 5 kuruşa 1 köfte veriyor. alın yeyin bişe olmaz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

aslında lpg daha güçlüdür. ısıl değeri benzinden yüksektir. 1.7 lt benzinden elde edilecek enerji 1 lt lpg den elde edilebilir. yalnız lpg ortam sıcaklığında gaz haline dönüştüğü için çok seyrek moleküler yapıya sahiptir. istenilen verimlilikte kullanılamamaktadır. fakat hava soğutmalı bir motorda bile fazla ısıyı hissettirecektir. fln fln ama kötü bi sonuç çıkmaz kullanmada.

süvari bazı bilgileri ters söylemişin lpg karışım gaz dogrudur ancak bütan ve propan ayrıca metan gazıda mevcuttur esas patlayan odur oranları firmalara göre farklıdır standart değildir benzin ısı değeri 12000 kclh lpg9000 kclh dir dogalgaz 7000 kclh civarlarındadır ve bunlar kaliteye karışıma göre değişebilir.

lpg nin iyiliği temiz yakıt oluşudur havayı az kirletir ve karbon oranı yandığında çok düşüktür motoru yıpratmaz yagı bozmaz benzine göre %20 daha fazla kullanırız aynı gücü almak için lpg fiatı %50 ucuz olduğu için yaklaşık %30 civarında tasarruf edilir.Buna amortisman ve yag vs ilave edilirsi bu orana biraz daha artabilir.

yasin_942
10 Eylül 2012, 21:53
Toplu taşımada bile kullanılıyor. ortama daha az carbon salıyor. yanlış anlamayın ama bir motor buluğumu mu yoksa çevre mi? derseniz çevre derim.

vlad1462
10 Eylül 2012, 23:20
ingiltere de kraliçenin makam aracı lpg ile çalışıyor diye okumuştum. dünyada daha çok çevreye duyarlılık amacıyla kullanılıyor olsada bizde ekonomik sebeplerle tercih ediliyor. italya başta olmak üzere lpg kitleri üretip dünyaya sunuyor. marka ve model bazında ürünler geliştiriyor ki bu ürünler gayet lüks araçlarıda kapsıyor ve ekonomik sorunu bulunmayan insanlarda kullanabiliyor. bizim memlekette ise koca 4x4 araca, lüks otomobiline lpg taktırana pinti muamelesi yapılıyor, arabayı alacak parayı bulup yakıt koyacak parayı bulamadımı diye eleştiriliyor. ister ekonomik ister çevre duyarlılığıyla takılmış olsun lpg benzinden ucuzdur ve daha az havayı kirletir.

buraya kadar lpg iyi hoş fakat araç motorları lpg ye göre dizayn edilmediği için lpg uygulandıktan bir müddet sonra sıkıntılar baş gösteriyor. emisyon değerleri benzin için ayarlı olduğundan lpg nin emisyon değerleri arıza olarak algılanıp motor servis ışığı yanıp duruyor. motor iç malzemesi, lpg nin çalışma sıcaklığına uyumlu olmadığı için malzeme özelliğini kaybedip araçta performans kayıplarına, daha ilerleyen düzeyde motor açılarak parça değişimi gibi maliyetli işlemlere sebep olabiliyor. lpg ısısı sadece mekanik değil elektrik tertibatındada sorun açabiliyor. montaj esnasında zaten montajı yapan ustalar genelde aracın kablo donanımı özensizce dağıtıp kablo bağlantılarını yapıyor ve özensizce tekrar geri sarıyor (otomotiv sektöründeyin, bugüne kadar 2-3 tane harici düzgün lpg montajı görmedim.) kaput altı ısıda lpg li araçlarda normalden daha yüksek oluyor ve plastik aksam normalden daha erken kuruyup bozuluyor. bu plastiklere fiş ve soketler dahil olduğu için lpg kendisiyle alakalı olmayan arızalarada yol açabiliyor. kısaca lpg monte edilmiş araç sorunlar çıkarıyor. baştada dediğim gibi bunun sebebi lpg kitinin aracın orjinal yakıt tertibatı olmaması, montajı esnasında özensiz ve kötü işçilikten dolayı aracın hırpalanmış olması. lpg gazının aracın orjinal yakıtı olmaması sebebiyle motorun iç metal parçalarında malzeme bozulmalarına yol açmasıdır.
peki lpg böyle sorunlu ise kullanılmamalımıdır veya kullanmak akıllıcamıdır. bunu cevabı eğer yaptığınız tasarruf ekonomik olarak başınıza açılacak masrafları karşılıyor ve size para kalıyorsa mantıklı, diğer türlüsü mantıklı değil. şöyleki aracınıza lpg sistemi taktıracaksınız ve bunun bir montaj maliyeti olacak. siz bu montaj maliyetini ne zaman yakıttan geri kazanacaksınız ve size değecek oranda karı olacakmı. arıza durumunda oluşacak masraflarda olacak ve sizin lpg den ettiğiniz tasarruf o masraflarıda kurtaracakmı. bence lpg takılacak aracın mekanik parça ve işçilik fiyatlarıda göz önüne alınmalı ve aracın lpg ile ne kadar uyumu olduğu lpg uygulanmadan evvel araştırılmalı. örnek vermek gerekirse bir müşteri hatırlıyorum. nissan x-trail. lpg takıldıktan 20.000 km kadar sonra tekleme şikayetiyle gelmişti. supab ların yanmış olduğu ve silindir kapağının sökülmesi gerektiği ortaya çıktı. subap tanesi 120 tl den 16 adedi nerdeyse 2.000 tl civarı sırf subaplar tutuyordu. 500 tl kapak contası, kapak rektefiyesi, yağı suyu antifrizi ve işçiliği ile 3000 tl üzeri bir masraf. buna en iyi ihtimal 2.000 tl ye lpg yi taktırmış olduğunu düşünürsek araç sahibine lpg işi 5000 tl ye mal olmuş oldu. burda durum şudurki o model araç lpg ye hassas ve parça maliyeti yüksek. yani lpg ile kullanmak mantıklı değil. bunun yanında honda da çalıştığım süre içinde ise honda nın lpg ile uyumlu olduğunu gördüm. misal demin örneğini verdiğim x-trail ayarındaki honda modeli olan crv lpg takıldıktan sonra 100.000 km yol yapmış olanlarını gördüm. onlarda lpg kaynaklı irili ufaklı sorunlar yaşasalarda deminki örnekteki gibi kısa sürede okadar ağır masraflı problemler yaşamıyorlardı. özetlersek lpg takılacak aracın parçası ucuz vede lpg ye mümkün mertebe uyum sağlayıp tamir masrafı minimumda tutulabiliyorsa takılabilir, yok hem parça pahalı hemde kısa ömürlü olursa takılması mantıklı değildir. (burada nissan ı kötüleyip honda yı övmek değil niyetim, yaşadığım örnektir. yoksa nissan favori markamdır:))
nezamanki araçlar tasarım aşamasında orjinal yakıt tertibatı, malzeme kalitesi vs ile üretilir ise ozaman asıl lpg li araç harici araca binmek enayilik olur.

yeri gelmişken belirteyim. markalar piyasaya orjinal lpg takıyoruz diyerek reklam yapıp mallarını satmaya çalışıyorlar fakat bildiğim kadarıyla hiç biri tasarım aşamasında, motorun üretimi aşamasında, lpg ye uyumlu malzemeden imal edilmiş, yani lpg benzin gibi aracın olması gereken orjinal yakıtı olarak üretilmiyor. (eskiden volvo nun böyle lpg ile çalışan araç ürettiğini hatırlıyorum) anlaştıkları lpg kiti üreticileri tarafından kendi araç modellerine uygun fiş, soket, enjektör bağlantılı kitleri imal ettirip araçlara monte edilerek müşteriye sunuluyor. markaya göre lpg takılan araca 100.000 km yada daha uzun km ler garanti verilerek müşteri korunuyor. fakat sonuçta sanayi köşesinde lpg takılmış ve arızalara müsait herhangi bir araçtan farkı kalmayan 0 km araçlar satılmış oluyor. ben daha müşteriye teslim edilmeden, araç henüz sıfır olarak serviste iken arıza lambaları yakan araçlarla uğraştığımı biliyorum. bunda ne var diyebilirsiniz. maksadım orjinal denilerek sanki fabrika ortamında araç monte edilirken lpg ile üretilmiş havası yaratılıp müşterinin yanlış yönderilmesidir. adabıyla dürüslüğüyle adam akıllı müşteriye montajın nasıl yapılacağını anlatan satıcılara diyeceğimiz yoktur tabi.

yamyamaha
12 Eylül 2012, 11:22
lpg zararlı değildir faydalıdır. çünkü ekonomiktir. eknomik olarak ulaşımı sağlarken de ciddi miktarda devlete vergisini veriyorsun. 500 bir motosikletle bugünün fiyatı ile 2,40 liradan aldığın 12 liralık yakıtla 95- 100 km yol yapa biliyorsun.

ygk
12 Eylül 2012, 13:18
çevreyi daha az kirletir.
cebe daha az dokunur.
gerekli tedbirler alındığında güvenlidir.

bu gün benim aracımdaki lavato normal tip otogaz sisteminde bile en ucuzunu seçmiş olmamıza rağmen kaza anında emniyetli gaz boşaltma valfine kadar var. tank sağlamlığına zaten bakanlık karar veriyor ve ona göre belgelerini sunuyor. gerekli belgeler olduktan sonra tehlikeli olacağını düşünmüyorum.
araçta performans düşüklüğü oluyor karbüratörün ekonomi devresinden dolayı, arabamı almadan önce motorda kullanmıştım ( gerekli bilgilerin büyük bir kısmını yamyamaha serdar abiden öğrendim, kendisine burdan bir kez daha teşekkür ediyorum ) performans düşüklüğü yaşamadım. ruhsata işletmekte mümkün ancak astarı kumaşını geçtiği için işletmiyor kimse, ne varki doğulu ülkelerin büyük kısmı motorlara lpg takıyorlar petrol sıkıntısı olduğu için.

aynı zamanda avrupada üretilen benzinli araçların %70i fabrika çıkışlı lpgli, devlet aracına lpg koyandan daha az vergi alıyor ve lpgye teşvik ediyor vs.
firmaların tavsiye etmemesinin nedeni benzine göre kuru bir yakıt olduğundna motoru benzine göre daha fazla yıpratır. bu yıpratma aşırı bir fark değildir. örneğin benzinle 300.000 gidecek bir araç lpg takıldı diye 150.000 e felan düşmez. %20 civarında daha fazla yıpratır lpg, kullanıma göre artabilir veya azabilir. tabiki bende toyota olsam ürettiğim araç benzinle daha fazla ömüre sahip olsa lpgyi tavsiye etmem, çıkar meselesi.

ve kesinlikle katılıyorm, daha önce milyon defa paylaşıldı, bu topik sırf açılmak için açılmış. sadece motosiklet.net üzerinde bile rahatlıkla yeterli derecede bilgilere ulaşılabilir...