PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG Taktırmak ?



Sayfa : [1] 2 3

Cyberantdll
10 Nisan 2012, 10:31
Adamın oğlu taktırmış kullanıyor.. Performansı nedir ne kadar azaltır avandaj ve dez avantajları nelerdir bilen link tavsiye eden ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-benzin-fiyatlarindan-cani-yananlara-ozel-yapim-lpgli-tvs-81495518/detay

yamyamaha
10 Nisan 2012, 10:50
daha önce aynı reklam çıktı. lpg konusundada bolca tartışma dövüş var. sitede bir arama yap sonra soracakların varsa özelden yardımcı olurum .

Soykan67
10 Nisan 2012, 10:58
Avantajı daha ekonomik olması, dezavantajı ise çok tehlikeli olması.Arkanızda bir bomba taşıyorsunuz gibi bir şey bence.Ciddi bir kaza anında patlama riski var.

kuga
10 Nisan 2012, 11:01
ben de şunu görmüştüm bi zamanlar...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kymco-enjeksiyon-lpg-li-like-200-i-inanilmaz-ekonomi-ve-performans-66971639/detay/

safakk
10 Nisan 2012, 11:04
diyelim ki ucuza geliyor hiç sorun çıkmıyor

sizce kesesini düşünen ve ucuza geldiği için lpg taktıran adam neden büyük cc ye geçmek istesin?? daha fazla yakacağını buna bağlı olarak daha fazla yakıt parası vereceğini ve bir daha lpg masrafı yapacağını düşünürsek adam niye bukadar masraf yapmayı düşünsün ki

demekki illa ki verimsiz ve sorunlu bir sistem olmuş ve motora zarar vermiş ki böyle bir düşüncesi var yoksa kimse aptal değil.

ha birde bunun risk konusu var ki benzin depoları alev alabilirken pek ala lpg ile de havaya uçabilmekde mümkün. türkiyenin trafik magandalarını ve ne gibi fantastik trafik kazalarınında olaşabileceeğini göz önüne alırsak lpg nin intahar olacağını kestirmek çok da zor değil

K o r @ y
10 Nisan 2012, 11:54
motosiklete lpg takılmaz, yazıktır günahtır..
Geçen haberlerde duran araba sıcaktan genleşme yüzünden patladı yahu..
Akıllı insan işi değil... Kendini düşünmüyorsan ,çevredeki insanları düşün.. Patlayınca onlarda zarar görecek

ethemm76
10 Nisan 2012, 12:49
Çarpma anında patlama riskinin yanı sıra yarın öbürgün sıcaklar iyice bastıracak, o plastik çanta sera etkisi yapacak ve inanılmaz seviyede ısınarak ısıyı içine yansıtacak ve risk oluşturacaktır. Daha adam gibi sıcaklar başlamadığı halde motor güneşin altında biraz kalsın, arka çanta içindeki kask vb malzemeler çok fazla ısınıyor. Bence pek sağlıklı değil. Bu uygulamalar sanayi sitelerinde kara düzen yapılmış işler, muayenesi, denetimi, güvenliği belgeli değil.

yamyamaha
10 Nisan 2012, 12:52
döndük başa geldik.
lpg evet en az benzin kadar tehlikelidir.
sen benzincide motorun ustundeyken depoyu doldururken benzin taştıgında ne kadar tehlikedeysen. en az bunda da okadar tehlikelisin. yada park ettiğin yerde gerri zekalı biri motoruna çarpıp yan yatırdıgında akan benzin kadar da diyebiliriz. yada kaza anında apış arandaki benzin deposunun alev alması kadar lpg de tehlikelidir.
diyorlarki ferrari fazla yakıyor hayır ferrari türkiyede fazla yakıyor. benimde imkanın olsa şu an motoru büyütürüm ve onuda lpg li yaparım. bende cros motor var benzinde abartısız 20krş tan vazla yakıyor. lpg de 10 krş. motoru büyütmesemde küçültsem bile cb125e de alsam ben gene lpg takarım. iki senede 30000 km yol yaptım. nakit ödediklerini bilmiyorum ama kredi kartıyla ödediğim para 3000 tl yi geçti. bunun 2000 tlsi lpg ye harcadım. yani millet diyorki sen 2000 tl hacama 40000 tl ye benzine harca. kusura bakma benim cebime karışma bende başkasının cebine karışmam.
dostum taktırma istersen bu işin standartları var araştır onlara uygun olarak yaptır.

safakk
10 Nisan 2012, 13:41
döndük başa geldik.
lpg evet en az benzin kadar tehlikelidir.
sen benzincide motorun ustundeyken depoyu doldururken benzin taştıgında ne kadar tehlikedeysen. en az bunda da okadar tehlikelisin. yada park ettiğin yerde gerri zekalı biri motoruna çarpıp yan yatırdıgında akan benzin kadar da diyebiliriz. yada kaza anında apış arandaki benzin deposunun alev alması kadar lpg de tehlikelidir.
diyorlarki ferrari fazla yakıyor hayır ferrari türkiyede fazla yakıyor. benimde imkanın olsa şu an motoru büyütürüm ve onuda lpg li yaparım. bende cros motor var benzinde abartısız 20krş tan vazla yakıyor. lpg de 10 krş. motoru büyütmesemde küçültsem bile cb125e de alsam ben gene lpg takarım. iki senede 30000 km yol yaptım. nakit ödediklerini bilmiyorum ama kredi kartıyla ödediğim para 3000 tl yi geçti. bunun 2000 tlsi lpg ye harcadım. yani millet diyorki sen 2000 tl hacama 40000 tl ye benzine harca. kusura bakma benim cebime karışma bende başkasının cebine karışmam.
dostum taktırma istersen bu işin standartları var araştır onlara uygun olarak yaptır.

risk konusunda yanılıyorsunuz yine aynı konuşmaların olacağından adım gibi emin olmama rağmen sırf başlığı okuyanların tarafsız bakabilmesi adına tekrar yazmayı düşünüyorum.

bahsettiğiniz gibi benzin alırken üzerimize benzin dökülse çevrede bir ısı yada kıvılcım kaynağı olmadığı sürece alev alma/yanma riski oluşmaz.aynı şey arkadan bir aracın çarpması içinde geçerli. benzin dökülür ama durduk yere alev alıp patlamaz.

ancak aynı durum lpg için geçerli değildir/olamaz. lpg nin ısıdan yada çarpma etkisi sonucu patlaması kaçınılmazdır ki bu da hem kullanıcıya hemde çevresinde bulunan insanlara inanılmaz boyutlarda zarar verebilir. zaten kaportanın kullanıcı olduğu bir alette de darbe almaması gibi bir olanak da yoktur (ciddi bir kaza sonucunda)

örnek olarak verecek olursak lpg li ve benzinli 2 motoru aynı şartlar altında aynı yola bırakalım ve 70km hızla tam yakıt depolarına çarpacak şekilde herhangi bir araç (kamyon otobüs minibüs vs..) ile çarpışmasını sağlayalım mantıken çarpışma anında hangisi alev alıp patlar? sorunun cevabı yukarıda açık ve net...

bununla ilgili en son ankarada yaşanan lpgli otobüsün alt geçide düşmesiyle ne derece büyük bir tehlike atlatıldığı heberlerde günlerce yazıldı çizildi. bu da ne kadar güvensiz olduğunu ispatlar nitelikde.

yılda 30 000 km den bahsediyorsunuz da zaten kuryeler harici yılda 30 000 km den fazla yapacak kullanıcı yok denecek kadar azdır bu nedenle de yılda otogazdan edeceği kar hem düşük olacak hemde ettiği masrafa değmeyecek.

ayrıca yaptığınız hesap da yanlış otogazın fiyatı 2,65 ken benzinin fiyatı 4,70 yani yılda birinde 2000 öderken diğerinde 40 000 ödemeniz imkansız. öyle bir durumun olabilmesi için benzin otogazın 20 katı fiyata sahip olması gerekirdi.

http://gm.poas.com.tr/pompafiyat/pompafiyatgrid.aspx

http://gm.poas.com.tr/pompafiyat/lpgfiyat/LPG.mht

K o r @ y
10 Nisan 2012, 13:47
Arkadaşlar fazla konuşmaya ne gerek var ki, buyrun bi inceleyin...
Akıllı adam motosiklete lpg taktırmaz...

http://www.google.com.tr/#hl=tr&sclient=psy-ab&q=lpg+li+ara%C3%A7+patlad%C4%B1&oq=lpg+li+ara%C3%A7+patlad%C4%B1&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_l=hp.3..0.1736l6342l0l6621l19l8l0l11l11l0l304l1 304l0j7j0j1l19l0.frgbld.&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=798f633d1d53dc65&biw=1440&bih=699

yamyamaha
10 Nisan 2012, 14:22
2000-40000 kısmında parmagım sürşmüş yanlış anlaşılma olmaması için birde yazayım. dörtbin
şimdi aklıma takılan bişi var lpg kendi kendine alev alıyorda benzin için kıvılcımmı lazım. yoksa benzin daha çok sevildiği için yanmıyormu o kısmını anlamadım.
sizler bazen takılıyorsunuz lpg tehlikeli değil demiyorum. sadece benzinden daha az yada çok tehlikeli kısmı tartışıyorum.
http://www.bolununsesi.com/icerik/haber.asp?id=21167
benzin mazot fark etmez bunlarda tehlikeli. lpg de tehlikeli.
http://nethaberci.com/sondakika-video/haber-video-haberleri/yenidenmotorsiklet-alev-topuna-dondu-137804.html
http://www.urfahaber.net/haber/siverekte-seyir-halindeki-motosiklet-alev-aldi--7555.html
http://www.malatyaguncel.tv/VIDEO-55-Kaza-yapan-motosiklet-alev-aldi-2-kisi-olumden-dondu

safakk
10 Nisan 2012, 15:05
peki efendi

aynı kazayı lpg için düşünelim sence durum alev almayla mı kalır yoksa havaya uçup kol bacak parçalanmasına kadar gider mi hoş sadece kullanıcının gitse neyse ayrıca çevresindekileri de düşünmek gerekir değil mi ??

ayrıca dikkatinizi çekerim buharlaşan benzin sonucu telefonla konuşan kişi alev almış. buhar halindeki benzin gaz fazındadır lpg gazından da farksızdır. ozaman en ufak bir sızıntıda yada dikkatsizlikde lpg nin facia olduğunu da ortaya çok rahat bir şekilde çıkarıyor. bunun yanısıra benzin lpg ye göre sıvı hale geçmesi daha geç olurken lpg (likip propan gazı) daha kısa sürede gaz fazına geçebilir.

çünki benzin zaten sıvı. gaz fazına geçmesi birmiktar zaman alır. ancak lpg sıvılaştırılmış yani normalde gaz olan maddeyi basıç sonucu sıvı hale getirdikleri için basıncın ortadan kalkması durumunda direk gaz fazına geçer ve bu benzindeki hal değişimi süresinden kat ve kat daha fazladır. bu da lpg nin ne kadar tehlikeli güvenilmez bir yakıt türü olduğunun en açık örneğidir

_w_
10 Nisan 2012, 15:06
döndük başa geldik.
lpg evet en az benzin kadar tehlikelidir.
sen benzincide motorun ustundeyken depoyu doldururken benzin taştıgında ne kadar tehlikedeysen. en az bunda da okadar tehlikelisin. yada park ettiğin yerde gerri zekalı biri motoruna çarpıp yan yatırdıgında akan benzin kadar da diyebiliriz. yada kaza anında apış arandaki benzin deposunun alev alması kadar lpg de tehlikelidir.
diyorlarki ferrari fazla yakıyor hayır ferrari türkiyede fazla yakıyor. benimde imkanın olsa şu an motoru büyütürüm ve onuda lpg li yaparım. bende cros motor var benzinde abartısız 20krş tan vazla yakıyor. lpg de 10 krş. motoru büyütmesemde küçültsem bile cb125e de alsam ben gene lpg takarım. iki senede 30000 km yol yaptım. nakit ödediklerini bilmiyorum ama kredi kartıyla ödediğim para 3000 tl yi geçti. bunun 2000 tlsi lpg ye harcadım. yani millet diyorki sen 2000 tl hacama 40000 tl ye benzine harca. kusura bakma benim cebime karışma bende başkasının cebine karışmam.
dostum taktırma istersen bu işin standartları var araştır onlara uygun olarak yaptır.

yamyamaha ustaya katılıyorum. Bizim burada yapan olsa bende taktıracağım. Her şey usulüne uygun bir şekilde olursa, herhangi bir sorun çıkmaz. Usule uygun olduğu halde tankı patlatacak kadar bir kaza olursa zaten benzinli de olsa yaşama şansınız olmaz. Bu nedenle herşey usule uygun oldumu lpg kullanmanın her zaman yanındayım. İster arabada ister motosiklette...

Cyberantdll
10 Nisan 2012, 15:15
Aklıma bi an 2005'te çin malları sektöre girmeye basladığındaki yorumlar geldi "3 kuruş fazla ver git japon al" adamın bütçesi yetse herhalde alıcak ? Forumlarda klavyelerden doğru google dan aratıp atıp tutmak çok kolay bişi..
Şimdi gelelim konumuza; Bu melet tehlikeli evet. yamyamaha'nın da dediğine katılıyorum. İlla tehlikesiz olmasını istiyorsanız mazotlu motosiklete binin. Sıkışmadan patlamaz mazot. Gaz benzinden daha uçucudur. Kaza anında daha kolay yok olur. ( ve buna kıyasla daha kolay da havaya uçabilir). Konu başlığını açarken veya bir konuya yorum yaparken lütfen yararlı olucak bişiler yazın. Bi kere tehlikeli yazsanız zaten anlaşılıyor.

Benim araştırdığım bu melet nerde taklıyor ? Maliyetleri nelerdir sızıntıdan kaçınmak için yapılması gerekenler nelerdir. Teknik bilgi. Gereksiz bilgi zaten google de yeterince var. Yönetici okuyorsan bu yazıları kapat bu konuyu. Hedefini bulamıycak bir konu daha cunku bu bu ülkede..

MRay57
10 Nisan 2012, 15:27
Ali Ağaoğlu yapar :)

motodriftt
10 Nisan 2012, 15:27
arkadaşlar ben size katılmıyorum motosiklet kullanıyosan tüp taktıracagına cc ni düşür tüplü motosiklet motorcu olmaya aykırı bir dawranış ne gaz yer düzeni bozulur 125 lik bir vitesli 80 kmh yi geçmez tamam benzin pahalı haklısınız ama bakın bana 350 cc jawa stylem vardı aklıma girdiler 450 ccye çevirdm snra pişman oldum neredeyse 1000cc gbi yakıyodu snra benzin daha çok fırlayınca mecvuren 125 cc ve 150cc ye düştüm borçlarımı bitirince hyosung gt 250r alacam ne yakarsa yaksın helal olsun

vicuna
10 Nisan 2012, 15:41
size kolay deney benzin dolu bir kabın karşısına geç yanan sigarayı hızlıca içine at %98 sigara sönecektir %2 ihtimal ilede alev alacaktır oda havaya buharlaşan benzin moleküllerinden olabilir.. gazda ise tam tersin gaz %98 alev alıp patlar %2 rüzgarın etkisi ile sigara söner.. Bunu discovery de görmüştüm adamlar yaptı harbidende böyle oluyor %2 lik kısımda yanılma payı :) tasarruf olabilir belki ama motorda tehlike yaratan bir durum..

Şöylede bir örnek vereyim benim motor ilk aldığımdan beri benzin kaçırıyormuş 2 ay öyle kullandıktan sonra farkedebildim mazallah tüplü olsaydı ve gaz kaçağı olsaydı gerisini siz düşünün..

yamyamaha
10 Nisan 2012, 15:57
Benim araştırdığım bu melet nerde taklıyor ? Maliyetleri nelerdir sızıntıdan kaçınmak için yapılması gerekenler nelerdir. Teknik bilgi. Gereksiz bilgi zaten google de yeterince var. Yönetici okuyorsan bu yazıları kapat bu konuyu. Hedefini bulamıycak bir konu daha cunku bu bu ülkede..
dostum sana özelden yaz dediğdim. burada lpg karşı ciddi bir lobi var. yazmayım yazmayım diyom ama yazdıklarında da dayanamıyorum bende yazıyorum. sonrada bulanıyorum.
tehlikeden bahsederler nosları konuşup +200 gibi konularda hızı öven sohbetler yaparlar. sonrada burada lpg yi oversiniz takana bişi olursa sorumlusu sensin diyecekler. ondan bu konu kapatılsın ama bu seferde ifade özgürlüğümüz kısıtlanmış olacak buda ayrı bir mevzu.

canerol
10 Nisan 2012, 16:42
tabiki takılır güvenilir kaliteli işçilik olursa fakat kaza anında yada çarpma depo deilinir falan işte ozaman affı yok
takan takar dezavantajlarıda arabalardaki gibi soğukta zor çalışma güç kaybı benzerleri olur diye düşünüyorum

Cyberantdll
10 Nisan 2012, 18:56
yamayamha Sen bilgilerini bu konuda paylas bende ilk mesajı duzenliyip ekliyim. Yapmak isteyen yapar kimsenin cebine bomba koymuyoruz. Bomba ise bomba guvenli ise guvenli arkadasim bu is. Kosul ve şartlar bizi bu yone itiyor gereksiz yere tartısmaktansa bilgiyi paylaşalım..

ygk
10 Nisan 2012, 21:58
bende yamyamaha serdal abime katılıyorum. kendisi özel mesajlarla bana çok yardımcı oldu ve montajı yapmış vaziyetteyim.
ayrıca serdal abime her anlamda katılıyorum. burdan konuşunca lpg patlar oluyor. özel mesajlarla konuşuluyor lpg. ama radardan nasıl kaçılır diye başlık bile açılıyor bu forumda. sadece lpg tehlikeli. en iyisi taktırmamak. gidip cbr alıp 200+larda gitmek lazım.

gv650i
10 Nisan 2012, 22:11
lpg için ne derseniz diyin kesinlikle güzel monte edildiği zaman banzinden güvenli ve motora zararı olmıyan bir yakıt ben hep motorlarıma monte ettim hatta 1979 lu yıllardA BENZİN SIKINTISI OLDUGUNDA ve gazla ilğili hiç bir ekipman yokken her şeyini kendimiz yaparak 125 cc lik motorda kullandık ŞİMDİ LPG CENNETİ DESEK YERİDİR takabilirsiniz takdırabilirsiniz bu konuda yardım almak istiyen olursa yardım ederim

Cyberantdll
10 Nisan 2012, 22:15
Abi bi yazsanız kim takar nerede takar ne kadar takar kendimiz takabilirmiyiz vs vs paylaşın abi .. :) özetlerinizi yazıcam ilk mesaja..

Güzel Şale
10 Nisan 2012, 22:28
xl650v Transalp'e taktıran var mı acaba? 600cc ayarında motosiklete taktıran var mı?

safakk
10 Nisan 2012, 22:29
mesajlar iyice saçmalama yoluna gitmiş

allah aşkına kaç tane nos konusu gündeme sık sık geliyor kaçtane lpg konusu gündeme geliyor bi bakın bakalım
hele bir dönem vardı ki şuan bu yazıya yazan bir arkadaş bütün lpg konularını teker teker itinayla hepsini zoraki hortlattığı zamanlar da olmadı mı?? oldu! bu durumda bunun nasıl bir mantıklı açıklaması olur allah aşkına!

ayrıca özellikle bu forumda kimse kimseyi +200 hızlarda gitmeye özendirmek gibi bir amacı da yada öyle bir davranışıda yok. tam aksi özellikle trafik kurallarına mümkün olduğunca saygılı konuşmalar da geçmekte. hatta yeni başlayan ve 600 mü bilemem ne mi? gibi sorular soran acemilere de kendine uygun motosikletlerin 125 150 cc olduğunu her konuda bahaseden bir siteden bahsediyoruz.

lpg kaza anında sadece takan kişiye değil çevresindekilere de büyük zarar verebilecek nitelikde bir yakıt yani takanda sadece kendine takmış olmuyor bu durumda. çevresindekilerin hayatına da çelme takmış oluyor...

Cyberantdll
10 Nisan 2012, 22:49
Konunun yararlımı zararlımı kısmını tartışmak isteyen arkadaşlarım için http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/101129-lpg-zararlimi-degilmi-tartisma-platformu.html ekteki konu başlığı aktifdir buyurun buradan devam edelim..

Şimdi bu melet hakkında detaylara girelim bu konu baslığında.

buberk
10 Nisan 2012, 22:50
Yamyamaha nın her cümlesine katılıyorum. LPG taktıracağına cc küçült diyenlerede sadece gülüyorum. Caddelerde gördüğünüz o kocaman motorlu benzin içen jiplerin ve diğer 2000cc+ lüks araçların bagajlarını açın bakalım ne göreceksiniz. Sonrada o adamlara gidin abi lpg taktıracağına 1200cc corsaya binsen daha iyi olmazmı desenize bakalım ne cevap verecek size :cherry: Motosiklette lpg nin yeni birşey olduğunu sananlarda var sanırım. Gelir seviyesi düşük ülkelere bir bakın hele hepsi lpgli küçük motorlara biniyorlar belgesellerde bile mi görmediniz. LPG yaygınlaşmadan önce neler söyleniyordu hatırlayın. Şimdi lpgsiz benzinli araçlar parmakla gösterilecek kadar azaldı. Neyse siz gene 600cc bir racing alıp 7-8 lt benzin tüketerek şehir içinde 200km gibi hızlarla güvenli yolculuğunuza devam edin. Saygılar

blt_59
10 Nisan 2012, 23:21
bnm merak ettigim hadi taktırdık,bunun yasallıgı ne olacak,mak müh onayı,tüvtürk onayı,ruhsata işletme,araştıran yada bilgisi olan varsa paylaşı versin,aynı sorum romörk içinde gecerli,yan sepetli motorların satıldıgını görüyorum ama bu gibi ilaveler ne derece yasal ve baş agrıtmaz..

gv650i
11 Nisan 2012, 10:10
xl650v Transalp'e taktıran var mı acaba? 600cc ayarında motosiklete taktıran var mı?

gv650 taktım trans alp enjeksiyonlumu karbüratörlümü


Abi bi yazsanız kim takar nerede takar ne kadar takar kendimiz takabilirmiyiz vs vs paylaşın abi .. :) özetlerinizi yazıcam ilk mesaja..
ben takıyorum biraz bilgin varsa sende takabilirsin motorun nedir arasan yazarsan yardımcı olurum

maxi97
11 Nisan 2012, 14:41
ilandaki motosiklete ben de binmem.

adam gazı ısıtmak için egzoza bakır boru sarmış. o bakır boruya ayak bile değse çatlayacak!

safakk arkadaşım buraya kadar çok haklı.

yamyamaha da aynı şekilde bu tip saçmasapan şekilde lpg takılmış sistemlere karşı. karşı olduğunu nereden biliyorum;

çünkü kendisi her türlü güvenlik önlemini alan birisi.

gidip de piknik tüpüne şamandıra bağlayıp, lpg gazını egzoza dandik bakır boruyla sarıp hava filtresine yaptığı ek borudan lpgyi silindire vermiyor.

özel yapım, normal otomobillerde kullanılan ve basınç, darbe vs testlerinden geçen tüpün diyeyim, (bu tüpleri safakk arkadaşımızla bayağı tartıştık önceden) ve 6 litrelik lpg tankını (piknik tüpü), küçük regülatörle (egzoza sarılan bakır boru değil) takıyor.

üstelik motosiklet fazla eğilince gazı kesen civalı sistem yaptı. üstelik motosiklet darbe alınca gazı kesen sistem yaptı.

ben ayda 1000 kmyi deviren biriyim. yamaha ybrm var. 100 kmde 2.5 3 litre benzin yakıyor ve ben bu benzin fiyatıyla benzin masrafına yetişememeye başladım. senede 1700-1800 tl benzine vereceğime, 700 tlye tüp takarım, 2. sene tasarruf etmeye başlarım. ki fiyatlarını da bilmiyorum;

lpg yurtdışında da kullanılıyor. almanyada bmw, honda, suzuki gibi 650lik bir motosiklete takılmıştı. videosunu izlemiştim.

ben Allah'ın dağı olan Malatya'da bile motosikletler için özel olarak hazırlanmış italyan lovato marka lpg kiti buldum. son cümle yeterlidir inşallah.

yamyamaha; yaz için lpg tankını koyduğun çantaya delikler açıp 3-5 bilgisayar fanı takmanı tavsiye ediyorum.

ygk
11 Nisan 2012, 16:26
mesajlar iyice saçmalama yoluna gitmiş

allah aşkına kaç tane nos konusu gündeme sık sık geliyor kaçtane lpg konusu gündeme geliyor bi bakın bakalım
hele bir dönem vardı ki şuan bu yazıya yazan bir arkadaş bütün lpg konularını teker teker itinayla hepsini zoraki hortlattığı zamanlar da olmadı mı?? oldu! bu durumda bunun nasıl bir mantıklı açıklaması olur allah aşkına!

ayrıca özellikle bu forumda kimse kimseyi +200 hızlarda gitmeye özendirmek gibi bir amacı da yada öyle bir davranışıda yok. tam aksi özellikle trafik kurallarına mümkün olduğunca saygılı konuşmalar da geçmekte. hatta yeni başlayan ve 600 mü bilemem ne mi? gibi sorular soran acemilere de kendine uygun motosikletlerin 125 150 cc olduğunu her konuda bahaseden bir siteden bahsediyoruz.

lpg kaza anında sadece takan kişiye değil çevresindekilere de büyük zarar verebilecek nitelikde bir yakıt yani takanda sadece kendine takmış olmuyor bu durumda. çevresindekilerin hayatına da çelme takmış oluyor...

hocam saygı sınırları çerçevesinde sizi muhattap alarak cevap vermek istiyorum. bir arkadaş tam marka model hatırlamıyorum ama yurt dışındaydı ve motosikeltinin 500 cc ydi sanki yakıt tüketimini buraya yazdı. yazarkende " kuruş olarak yazmayacağım çünkü 1 sene sonra bakan nasıl hesaplayacak" cümlesini kullanmıştı.
aynı mesajda 90 ile giderken 4.7, 110 ile giderken 4.6 yaktığından bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam rakamları. hiç kimse 110 km cümleciğine takılmadı. ama türkiyede bölünmüş otobanda bile bu yasal değil.
ben idda ediyorum 200 abartı gelebilir ama bu forumda büyük motosikleti olan bi kişi çıkıp ortalama hızım 130 du dese hiçbir tepki almaz.

dönelim lpg olayına ; aldığım tank yanılmıyorsam 6 mm saç kalınlığında tuğra makineden alınmış bir tank. görevlinin bana kurduğu cümle ise 100 ile giden 2 araba kafa kafaya çarpışsın tam ortasına da bu tankı koy bu tank patlamaz olmuştu. yalansa günahı kendi boynuna diyelim. ama aynı tankların arabalardada kullanılmasından dolayı şöyle bir fikir yürütelim ; lpg tankı genellikle arkada. arkadan bir tır geliyor çarpıyor arabaya araba tost oluyor yine de o tank patlamıyor. ben kaza yapsam bile tankımın patlayacağını hiç sanmıyorum. bu yüzden gerekli belgeler ve piknik tüpü kullanabilecekken o tanka o kadar para ödedim.


bnm merak ettigim hadi taktırdık,bunun yasallıgı ne olacak,mak müh onayı,tüvtürk onayı,ruhsata işletme,araştıran yada bilgisi olan varsa paylaşı versin,aynı sorum romörk içinde gecerli,yan sepetli motorların satıldıgını görüyorum ama bu gibi ilaveler ne derece yasal ve baş agrıtmaz..

yan sepetler için mak müh ve tüvtürk onayı alabiliyorsun. pek bir sorun çıkmıyor projesi varsa. lpg için gerekli tüm güvenlik önlemlerini aldığını kanıtlayan belgelerle mak müh odasına giden insanlarımız oldu. çoğunluğu geri çevrildi. bir kaçının hala odada onay beklediğini biliyorum. son durumda bir gelişme yok.

safakk
11 Nisan 2012, 17:04
hocam saygı sınırları çerçevesinde sizi muhattap alarak cevap vermek istiyorum. bir arkadaş tam marka model hatırlamıyorum ama yurt dışındaydı ve motosikeltinin 500 cc ydi sanki yakıt tüketimini buraya yazdı. yazarkende " kuruş olarak yazmayacağım çünkü 1 sene sonra bakan nasıl hesaplayacak" cümlesini kullanmıştı.
aynı mesajda 90 ile giderken 4.7, 110 ile giderken 4.6 yaktığından bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam rakamları. hiç kimse 110 km cümleciğine takılmadı. ama türkiyede bölünmüş otobanda bile bu yasal değil.
ben idda ediyorum 200 abartı gelebilir ama bu forumda büyük motosikleti olan bi kişi çıkıp ortalama hızım 130 du dese hiçbir tepki almaz.

dönelim lpg olayına ; aldığım tank yanılmıyorsam 6 mm saç kalınlığında tuğra makineden alınmış bir tank. görevlinin bana kurduğu cümle ise 100 ile giden 2 araba kafa kafaya çarpışsın tam ortasına da bu tankı koy bu tank patlamaz olmuştu. yalansa günahı kendi boynuna diyelim. ama aynı tankların arabalardada kullanılmasından dolayı şöyle bir fikir yürütelim ; lpg tankı genellikle arkada. arkadan bir tır geliyor çarpıyor arabaya araba tost oluyor yine de o tank patlamıyor. ben kaza yapsam bile tankımın patlayacağını hiç sanmıyorum. bu yüzden gerekli belgeler ve piknik tüpü kullanabilecekken o tanka o kadar para ödedim.
.

bakın paşam

trafik bilginizin tam olduğunu ancak otoban ihtimalini göz önünde bulundurmayarak bu mesajı yazdığınızı düşünüyorum.

çünki otobanda motosikletlerin hız sınırı 100dür. ve yasada belirtildiği üzere belirli hız limitlerinin %10 aşımına izin verilmekde. yani cezai bir yaptırım yok. bu nedenle okuyanlar da arkadaşın 110la gitmiş olmasını makul karşılamış olabilir. kaldı ki otoban olmasabile istanbulun trafiğini hepimiz biliyoruz. kamyonlar dahi en sağ şeritte 110 120 arası giderken bir motosikletli olarak o arkadaşında yasal sınır 90 diye 90la gitmesini bekleyemeyiz. böyle bir durumda siz de olsanız bende olsam o hızlara çıkma mecburiyetinde olurduk. bu durum böyle

yakıt tanklarının güvenilir diye bir şekilde pazarlanması gerek firmalarca ve bunu da yok kalınlığı şu bilemem ne kadar basınca dayanıyor gibi yada size 2 araba çarpışsa bişi olmaz gibi konuşmalarla böyle yapay bir güven ortamı sağlamaya kalkıyorlar. madem okadar güveniyorlar yapsınlar bir test. ağzına kadar doldursunlar tüplerini çıkarsınlar 70 80 model kamyonu parçalansa da içleri acımaz böylece bizde neyin ne olduğunu daha gerçekçi görürüz

ama adamın arabasına baksan lpg tankı bulamayacağın insanlar bunun pazarlamasını yapıyor. tıpkı doktorlar gibi. göz doktorları yok şu amilyatla gözünüzü 0lıyoruz der başka bi tanesi yağlardan böyle kurtulun şöyle olun der ama hiçbiri ne çoluğuna çe çocuğuna ne kendine bu amilyatları yaptırmaz. neden çünki eninde sonunda acısı çıkıyor. işte bu işte aynı böyle 3 kuruş kar edicem dersin taktırırsın bir gün gözünü bi hastanede açarsın (allah korusun) olduğun estetik amilyatların bilmem başka amilyatların tuttuğu meblağın haddi hesabı olmaz. bu durumu da bizzat arkadaşımda yaşadığım için biliyorum (arabasına taktırmasına rağmen başına geldi). şuan burda tek muhalif ses olmamın aslında bir sebebide bu yoksa ister takın ister takmayında diyebilirdim. burda bi çoğunuzun ailesi bakmakla yükümlü olduğu çoluğu çocuğu var kim ister ki onların zor bir hayat istemesini.

tüm bunlara rağmen de hala tepki alıyorum zamanında çarşaf çarşaf bunları da diğer lpg konularında tartıştık. son olarak fikrimi söyleyip çekiliyorum.

nezaman ki bu iş yasallaşır. ne zamanki ciddi mana da çarpışma testleri yapılır ve cidden sağlıklı olduğu ortaya çıkar ozaman sıcak bakarım. yoksa istediği kadar sızdırmaz virajlarda gaz kesen sistem olsun bir kırmızıda arkadan dokanmaya bakan bir işte asla güvenemem güvenmem ve kimseyede tavsiye etmem gördüğüm kişileride çekinmeden polise ihbar ederim....

Güzel Şale
11 Nisan 2012, 17:21
gv650 taktım trans alp enjeksiyonlumu karbüratörlü mü
Karbüratörlü

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Birde şunu merak ediyorum: Bu tankların en büyüğü kaç litrelik. 6 litrelik bir tankı transalpe yerleştirsek kaç km gidebiliriz? Kullanan arkadaşlar acaba 100km de ne kadar lpg tüketiyorlar?

motodriftt
11 Nisan 2012, 17:31
buberk arkadaşım hani cc küçült dediysem her adam için demedim hani gülü sewen dikenine katlanır motorcu adam hiç birşekilde motoruna tüp taltırmaz kesesine göre bir araca biner ve lpg motorun ömrünü kısaltır çekiş konusunda baya baya fark eder arkadaşlar zaten genelinizin altında yeni model enjeksyonlu ufak cc veya 600 cc araç var ne geregi var motorun dna sıyla oynuyosunuzki ben 2 motorumla babamla beraber pazar günü gezi düzenliyoruz 120 km yol yaptık 2 motorun yaktıgı benzin 25 tl çokmu? çok diyende kusura bakmasında bisiklete binsin

ygk
11 Nisan 2012, 17:38
canınız sağolsun hocam. ancak ben 110 değil 130la gitsek tepki almayızı vurguladım. sizde aynen doğruladınız. kamyonlar bile 110 120 gidiyor biz gitmişiz çok mu diyerek ?
o zaman şu şekilde yaklaşalım; elin çinlisi bile takıyor birde ben takmışım çok mu ?
benim aldığım lpg tankın her türlü güvenlik belgesi var tarayıcıdan hepsini de buraya atabilirim. bu güvenlik belgelerini adam yazıcıdan çıkartmıyor. belirli testlerden sonra bakanlık onaylı alıyor ve öyle başlıyor üretime. çarpışmayı test etmişler mi bilmem ama bakanlık onayladıktan sonra herhalde yapmışlardır diye düşünüyorum. zaten bana biri kırmızıda arkadan çarptığında patlayacak bişey olsa en başta bakanlık gerekli belgeleri sunmazdı. tankın altında bir dizi güvenlik simgesi yazıyor. e7 simgesinden tutun seri numarasına kadar her türlü simgesi mevcut.
ha yine de güvenli mi güvensiz mi derseniz tabiki güvensiz. benzin kadar.

ama herkesi olduğu gibi kabul etmek lazım. mesala yasal olmayan şeylere ben karşıyım. hız sınırlarını kolay kolay aşmıyorum gerçi birazda motorumun küçük oluşundan kaynaklanıyor. ama rahatlıkla 120 gidebilecekken 90 ı geçmemeye çalışıyorum sağlığım için. yine de bir litre benzine 4.70 tyl vermek zoruma gidiyor. buda en başta bizim suçumuz. zamlara susa susa bu hale gelmişiz. bu yüzden lpg taktım mutluyum.
sizde bu sisteme karşısınız saygı duyarım. ama takacak kişilere de aman yapma sakın patlar demek yanlış. patlayabilir haberin olsun demek daha uygun.

kanucan
11 Nisan 2012, 17:44
''Benzin çok pahalı motosikletime Lpg taktırıcam'' diyeceğinize kalkın fiyatlara eylem yapın.Arkanızda bomba taşımaktan iyidir.

Güzel Şale
11 Nisan 2012, 17:54
Lpg otomobil için gündeme geldiğinde aynı sözler söylendi. Her şey alışıncaya kadar.
Şu da bir gerçek gelir düzeyim yüksek olsa ya da ülkemde petrol ucuz olsa lpg taktırırmıyım, asla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------


''Benzin çok pahalı motosikletime Lpg taktırıcam'' diyeceğinize kalkın fiyatlara eylem yapın.Arkanızda bomba taşımaktan iyidir.
Hadi kalkalım eylem yapalım. Ben hazırım Adana'da. Lakin önce toplumu bilinçlendirmek lazım. Sadece yazmakla, konuşmakla eylem yapılmaz. Samimi olarak eylem yapmaya karar versek bu konuda kaç kişi gelir acaba?

Khutuck
11 Nisan 2012, 17:59
...
yalansa günahı kendi boynuna diyelim.
...


Yalansa günahı onun boynuna değil işte. Yalansa benim canım da gider.

motodriftt
11 Nisan 2012, 18:22
arkadaşlar bakın türk insanı rahatına çok düşkün benzin 7 tl olsada adamlar kuzu gbi ya eylem yapalım yapalımda toplanıp 10 15 motor trafigi kestiginde neolacak polisler gelip bibergazı sıkacak tazyikli su fışkırttacak ve dagılacagız önemli olan şey bakın türkiyede sadece (1) günlük herkez kontak kapatsa dolmuşlar otobüsler taksiler herkez özel araçlar 1 günlük hiç kimse benzin almasa bence baya akılları başlarına gelir çünkü işler aksar ve bunuda kimse istemez ama söyledigim gbii türkiyede 7 tl olsa benzin kuzu gbiler yani türk insanı (1gün) de olsa rahatını brakmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

eylem yapınca neolacakki 10 15 motorlu trafigi kessin polis gelip biber gazı tazyikli suyla dagıtacak önemli olan birlik beraberlikle türk insanının benzin 7 tl olsa kuzu gbi zaten rahatlarını bozmazlar ama samimiyetle söylüyorum(1) gün yeter tüm türkiyede otobüsler minibüsler taksiler özel araçlar sadece 1 gün kontak kapatsın kmse bbenzin almasın nasılda düşürürler yakıtı

kanucan
11 Nisan 2012, 18:31
arkadaşlar bakın türk insanı rahatına çok düşkün benzin 7 tl olsada adamlar kuzu gbi ya eylem yapalım yapalımda toplanıp 10 15 motor trafigi kestiginde neolacak polisler gelip bibergazı sıkacak tazyikli su fışkırttacak ve dagılacagız önemli olan şey bakın türkiyede sadece (1) günlük herkez kontak kapatsa dolmuşlar otobüsler taksiler herkez özel araçlar 1 günlük hiç kimse benzin almasa bence baya akılları başlarına gelir çünkü işler aksar ve bunuda kimse istemez ama söyledigim gbii türkiyede 7 tl olsa benzin kuzu gbiler yani türk insanı (1gün) de olsa rahatını brakmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

eylem yapınca neolacakki 10 15 motorlu trafigi kessin polis gelip biber gazı tazyikli suyla dagıtacak önemli olan birlik beraberlikle türk insanının benzin 7 tl olsa kuzu gbi zaten rahatlarını bozmazlar ama samimiyetle söylüyorum(1) gün yeter tüm türkiyede otobüsler minibüsler taksiler özel araçlar sadece 1 gün kontak kapatsın kmse bbenzin almasın nasılda düşürürler yakıtı

Aslında halkın yanı sıra bu benzin istasyonlarına yakıt taşıyan tanker sürücülerinin katılması lazım.O kadar büyük eylem yapılırsa(eğer şimdiden başlanırsa zamanla o kadar büyür)petrol şirketleri inanılmaz derecede zarara uğrarlar.

safakk
11 Nisan 2012, 18:37
canınız sağolsun hocam. ancak ben 110 değil 130la gitsek tepki almayızı vurguladım. sizde aynen doğruladınız. kamyonlar bile 110 120 gidiyor biz gitmişiz çok mu diyerek ?
o zaman şu şekilde yaklaşalım; elin çinlisi bile takıyor birde ben takmışım çok mu ?
benim aldığım lpg tankın her türlü güvenlik belgesi var tarayıcıdan hepsini de buraya atabilirim. bu güvenlik belgelerini adam yazıcıdan çıkartmıyor. belirli testlerden sonra bakanlık onaylı alıyor ve öyle başlıyor üretime. çarpışmayı test etmişler mi bilmem ama bakanlık onayladıktan sonra herhalde yapmışlardır diye düşünüyorum. zaten bana biri kırmızıda arkadan çarptığında patlayacak bişey olsa en başta bakanlık gerekli belgeleri sunmazdı. tankın altında bir dizi güvenlik simgesi yazıyor. e7 simgesinden tutun seri numarasına kadar her türlü simgesi mevcut.
ha yine de güvenli mi güvensiz mi derseniz tabiki güvensiz. benzin kadar.

ama herkesi olduğu gibi kabul etmek lazım. mesala yasal olmayan şeylere ben karşıyım. hız sınırlarını kolay kolay aşmıyorum gerçi birazda motorumun küçük oluşundan kaynaklanıyor. ama rahatlıkla 120 gidebilecekken 90 ı geçmemeye çalışıyorum sağlığım için. yine de bir litre benzine 4.70 tyl vermek zoruma gidiyor. buda en başta bizim suçumuz. zamlara susa susa bu hale gelmişiz. bu yüzden lpg taktım mutluyum.
sizde bu sisteme karşısınız saygı duyarım. ama takacak kişilere de aman yapma sakın patlar demek yanlış. patlayabilir haberin olsun demek daha uygun.

efendim

bakın bir çinde insan hayatına verilen değerle burası bir değil. youtube da bile ufak bir araştırma ile bu sonuca varabilirsiniz. şöyle diyim bi araç yayaya çarpsa ve yaya yolda olsa bir tane çinli vatandaşda kalkıp adamı yolun kenarına çekmediği gibi yoldan geçen araçlarda yerdeki yayanın üzerinden geçiyor. böylesi bir millet motoruna tüp takıp patlasa da kimse tınlamayacağı için zaten kelle koltukda bir araca bu işlemi yapmak onlara normal geliyor olabilir ancak burada normal olamaz.

ayrıca bakanlık o belgeyi taşıtlarda kullanılması için vermemiş( en azından bunu motosikletlerde kullanılması için verilmemiş). bu durumda o belgenin motosikletlerde kullanım için ne gibi bir güvenlik ölçütü olduğu savunulabilir ki? bakın ben normal güvenlik sertifikalarından bahsetmiyorum motosiklete uygunluk ve motosiklette güvenle kullanılabilirliği garanti eden belgelerden bahsediyorum. bunlarda bizim memlekette olmadığı gibi neye göre verildiğinin de altını iyi araştırmak gerekir

misal tse belgesi alınırken bile şirketlerde en çok dikkat edilen hususlardan biri yabancı dil bilen personeldir. peki bu personelin üretilen ürüne ne katkısı var? ürün aynı ürün ama personel ingilizce biliyorsa tse alır. mantıklı mı? tabiki değil. o nedenle önceden de yazdım bunun düzgün bir deneyi ve tecrübesi yapılmadan böyle bir sistemi kullanmak çok yanlış

aynı zamanda benzinin bu fiyat olması bizim suçumuz kaç defa eylem planlandı gelirim diyenler gelmedi eh bu durumda da böylelerine de bu benzin fiyatı müstehak! kaldı ki benzin şimdi 3 lira olsa yine lpg takarmısın asıl soru da burdan çıkıyor zaten...

ayrıca aman patlar demeyi ben yanlış bulmuyorum yaşamışım görmüşüm ona göre yazıyorum. allah sizlere yaşatmasın göstermesin..

not: hani şu bilmem kaç beygir arabaya lpg taktırma mevzuna gelirsek. kaçtane jipte lpg gördüğünü merak ediyorum. ayrıca zaten gidipde 600f alacak kadar parası olan adam hayli hayli benzinini de vergisini de ödeyecek gücü vardır ki alıyor. ha zar zor o parayı biriktiren adam da zaten gidip de 600f almaz ya ev borcuna peşinat verir yada başka şekilde değerlendirir yani idamesini yapamayacağı işe zaten kalkışmaz.

ygk
11 Nisan 2012, 19:36
kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.

safakk
11 Nisan 2012, 22:11
kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.

Efendim cbr 250 3,5 -4,5 aralığında yakıyorken sizin motor ne merak ettim :) hatta brodway i de :)

Ayrıca yazdıklarınızdaki tezatlığa dikkat çekerim

''motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir.''

Yan yatınca darbe almıyor mu? Yan yatıp sürüklenince ısınmıyor mu? Ozaman patlamaz mı? Patlar

Patlamayacaksa gazı neden kesiyor? Kesmesin çalışsın

Benzinde yan yatınca benzini kesen sistem mi var sanki ? :)

Ha birde lpg patlama haberleri çok uzağınızda değil bu konunun sayfalarında bir arkadaş paylaşmıştı ufak bi karıştırın :)

ygk
11 Nisan 2012, 22:43
o araçlarfaki ufak patlamalar. siz diyorsunuz ki bomba gibi patladı. araçlar patlıyor şoförden başkasına zarar gelmiyor.
yazdığımdaki tezatlık ; tanklar zaten darbeye dayanıklı. ancak yan yattığında motor çalışmayı kesiyor, gaz çıkışı engellenmiyor. oluşacak fazla gaz patlamaya neden olur diye mak müh ten izin çıkmıyor. darbeyle ilgili bir sorun yok. birde şamandıra tankın tamamının dolamsına izin vermiyor. ısıyı bir anda yükseltsek bile zaten tankın en dolu olduğunda %70i doluyor. yani adamlar sürtünmeyide düşünmüş. benzin yan yatınca kesilmesine gerek yok. patlama gerçekleşmiyor zaten yanıyor. dikkatinizi çekerim lpgde tankın patlaması değil, sızan gazın patlaması söz konusu.

benim motorum şehir içinde kmde 12 kuruş yakıyor. gayet makul bir rakam. şehir dışında 50 60 ile yol bitmiyor, basınca 100 kmde 4 litreden fazla yakıyor. cc küçük oda hakkı. 4 litre benzin 18 kuruş yapar km başına. lpgli broadwayın uzun yolda yaktığı değerle aynıdır. 1500 kg ağırlığındaki fiat scudo ile şehir dışında km başına 20 kuruş yakıyoruz. mantıklımı yaktığı rakam?
lpgyi sırf şehir dışı kullanımlar için taktım.henüz ölçmedim ama bariz fark var zaten.

safakk
11 Nisan 2012, 23:01
o araçlarfaki ufak patlamalar. siz diyorsunuz ki bomba gibi patladı. araçlar patlıyor şoförden başkasına zarar gelmiyor.
yazdığımdaki tezatlık ; tanklar zaten darbeye dayanıklı. ancak yan yattığında motor çalışmayı kesiyor, gaz çıkışı engellenmiyor. oluşacak fazla gaz patlamaya neden olur diye mak müh ten izin çıkmıyor. darbeyle ilgili bir sorun yok. birde şamandıra tankın tamamının dolamsına izin vermiyor. ısıyı bir anda yükseltsek bile zaten tankın en dolu olduğunda %70i doluyor. yani adamlar sürtünmeyide düşünmüş. benzin yan yatınca kesilmesine gerek yok. patlama gerçekleşmiyor zaten yanıyor. dikkatinizi çekerim lpgde tankın patlaması değil, sızan gazın patlaması söz konusu.

benim motorum şehir içinde kmde 12 kuruş yakıyor. gayet makul bir rakam. şehir dışında 50 60 ile yol bitmiyor, basınca 100 kmde 4 litreden fazla yakıyor. cc küçük oda hakkı. 4 litre benzin 18 kuruş yapar km başına. lpgli broadwayın uzun yolda yaktığı değerle aynıdır. 1500 kg ağırlığındaki fiat scudo ile şehir dışında km başına 20 kuruş yakıyoruz. mantıklımı yaktığı rakam?
lpgyi sırf şehir dışı kullanımlar için taktım.henüz ölçmedim ama bariz fark var zaten.

tabii hocam ufak patlamalar hatta patlamada değil patlamacık evet :cherry:

hocam eğer sıkıntı gazın kaçması ise bunu ne kadar engelledik şöyle yaptık diye alet edevatta olsa illaki onunda bir dayanma sınırı vardır ki motosikletle olabilecek kazada yeterli koruma sağlar mı işte benim de asıl takıldığım nokta

yakıt konusunda litre konuşsaydık daha net ve iyi olurdu. zira bundan bi kaç yıl sonrada bu konuyu okuyacakların ulem o dönem benzin ne kadar dı ki gibi bir soru işaretleri de olmazdı :) neyse zaten ufak hacimli motosikletler şehir içi için düşünülmüş iken bunlarla şehir dışı yapmanın pek bi konforu da anlamı da olmuyor doğrusu.

kaldı ki benim fındık motorla bile 60-70 gitsem 100km de 1,7-2 litre civarı yakarken şehir dışında 80-85 yaptığımda 3litre yaktığım dahi oldu.

başka bir konuda şu ki ybr 125 tvs apache gibi motorların uygun devirde (yani hız 75-90) kullanıldığında 2-2,5 litre arasında yakmakda demekki ya motorunuzda bir ayarsızlık var ya siz çok yüksek devirlerde kullanıyorsunuz yada çok yaktığını/yakacağını bile bile burada şikayet ediyorsunuz :)

ozaman lpg takmak yerine bir tvs apache yada bir ybr almanız çoook daha mantıklı ve yasal bir iştir. eh 2-2,5 yaktığı içinde gazla da aynı paraya geliyor. ozaman lpg ye gerek de kalmadı.konu da burda kapandı :)

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/100890-2011-tvs-apache-ile-giresundan-samsuna-gercek-yol-testi-yakit-tuketimi.html

buberk
11 Nisan 2012, 23:37
buberk arkadaşım hani cc küçült dediysem her adam için demedim hani gülü sewen dikenine katlanır motorcu adam hiç birşekilde motoruna tüp taltırmaz kesesine göre bir araca biner ve lpg motorun ömrünü kısaltır çekiş konusunda baya baya fark eder arkadaşlar zaten genelinizin altında yeni model enjeksyonlu ufak cc veya 600 cc araç var ne geregi var motorun dna sıyla oynuyosunuzki ben 2 motorumla babamla beraber pazar günü gezi düzenliyoruz 120 km yol yaptık 2 motorun yaktıgı benzin 25 tl çokmu? çok diyende kusura bakmasında bisiklete binsin

Sevgili dostum LPG de çekiş düşer demişsin ama artık eski sistemde olduğu gibi değil bu işler. Sıralı sistem LPGde farkedemezsin bile LPGde kullandığını. Ayrıca motor belli bir ısıya gelene kadar benzinde çalışır daha sonra LPGye geçer buda motorun minimum zarar görmesini engelliyor. Ayrıca imkansız ama motorun 1 yılda tamamen öldüğünü düşünelim yaptığın benzin tasarrufu ile çok rahat motoru yenileyebiliyorsun. Yanlış anlaşılmasın ben LPGden hep nefret etmişimdir ama çok mantıklı bir şey :mrgreen:
Birde şu konuya açıklık getireyim benim iş yerim 35 km mesafede gidiş-dönüş toplam 70km (hiç bir yere uğramazsam ve gezmezsem) günlük 12TL (ankara trafiğinde km başına 0,17krş yakıt tüketimi) Aylık 360 TL ediyor. Şimdi söyleyin bana aylık maaşı 850 TL olan bir motor sevdalısının maaşının neredeyse yarısını benzine vermesi mümkünmüdür? Ben Hayalimdeki 500cc veya üzeri diğer motorlara nasıl kavuşabilirim? LPG bunu neredeyse yarıya düşürebilen bir yenilik olamaz mı?

safakk
11 Nisan 2012, 23:56
Sevgili dostum LPG de çekiş düşer demişsin ama artık eski sistemde olduğu gibi değil bu işler. Sıralı sistem LPGde farkedemezsin bile LPGde kullandığını. Ayrıca motor belli bir ısıya gelene kadar benzinde çalışır daha sonra LPGye geçer buda motorun minimum zarar görmesini engelliyor. Ayrıca imkansız ama motorun 1 yılda tamamen öldüğünü düşünelim yaptığın benzin tasarrufu ile çok rahat motoru yenileyebiliyorsun. Yanlış anlaşılmasın ben LPGden hep nefret etmişimdir ama çok mantıklı bir şey :mrgreen:
Birde şu konuya açıklık getireyim benim iş yerim 35 km mesafede gidiş-dönüş toplam 70km (hiç bir yere uğramazsam ve gezmezsem) günlük 12TL (ankara trafiğinde km başına 0,17krş yakıt tüketimi) Aylık 360 TL ediyor. Şimdi söyleyin bana aylık maaşı 850 TL olan bir motor sevdalısının maaşının neredeyse yarısını benzine vermesi mümkünmüdür? Ben Hayalimdeki 500cc veya üzeri diğer motorlara nasıl kavuşabilirim? LPG bunu neredeyse yarıya düşürebilen bir yenilik olamaz mı?

bir önceki mesajda yazdığım motorların yanı sıra honda wave (1,6lt 100km) yada en kötü çinli cup motosikleti baz alalım (en kötüsü 100km 2litre yakar)

günlük hadi gezdin de diyelim 100 km ye yuvarlayalım haftanında her günü çalıştığını düşünelim. günlük yakıt giderin en kötü cup motosikletle 2 litre. ayda 60 litre benzini de hadi 5 liradan hesaplasan en kötü ihtimalle 300tl aylık giderin olur. kaldı ki bakın en ekstrem koşullarda dahi sizin hesabınızdan bir 60 tl karı var. eh nihayetinde dip gaz işe gitmeyeceğinizi hergün rutin 30km fazladan gezmeyeceğinizi ve haftanın 7 günü çalışmadığınızı da düşünürsek bu durum 200-250tl ye kadar da düşer eh bu durumda tutupda lpg diye burda konuşmanın bi anlamı kalmaz.

ayrıca bu ekonomik durumla en kötü 600lük 30 000 den başlıyorken ve sizinde maaşı yuvarlayıp 1000 tl desek ve hiç harcamadığınızı düşünsek 30 000 ay biriktirmeniz gerekir ki bu da hayal. bu hayali de gerçekleştirmek için tutup da lpg takmanında ne bir katkısı olur ne de bir anlamı. zaten asgari ücretle hadi 600f aldın desek yıllık vergisi zaten 1 aylık maaş tutarı olduğunu da hesaba katarsak sorun sadece lpg de değil :)

Cyberantdll
12 Nisan 2012, 00:15
Ve konu alır başını gider... Bir başka forum tartışmasına dönüşür...

safakk
12 Nisan 2012, 00:35
Ve konu alır başını gider... Bir başka forum tartışmasına dönüşür...

Pardon neye dönüştü ben göremedim...

ayrıca forumda iri puntolar kullanmak moderatörler tarafından hoş karşılanmaz. Bilgin olsun

Cyberantdll
12 Nisan 2012, 00:47
BU konu baslığında ki amaç teknik bilgi paylaşımıydı. Yararlı zararlı tehlikeli ye döndü..
Meraklanma zaten moderatorlerin sevmez beni :)