PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG Taktırmak ?



Sayfa : 1 [2] 3

safakk
12 Nisan 2012, 00:58
niye ne güzel lpg nin ne kadar verimsiz amaçsız ve çok daha iyi alternatifi olan şeylerin olduğu ön plana çıktı işte daha ne olsun. Hesap yukarda. çok yakıyor diye rahatsız olanlarında ilacı yukarda

Bu nedenle bu konuda teknik bilgi paylaşmada boşuna olacaktır..

yamyamaha
12 Nisan 2012, 03:07
yan sepetler için söyleyeyim yeterlilik belgesi olan imalatcıların faturası ile beraber bir kağıt veriyorlar o kagıtla birlikte gidilip ruhsata işletiliyor ama ayriyetten görüntüye giriyormu bilmiyorum.
lpg henüz ruhsata işletilemiyor, illa işletecem diyenler bu mumkün ama motorun iki katı para harcamanız gerekir. motosiklette durum arabalara takılmaya başladıgı 1990 yıllarındaki gib. bu akım daha yeni hele bir olgunlaşsın devlet baba bundanda harç ve vergi almak için elpette motor için ruhsata işletecektir.
teknik bilgi paylaşımı her zaman özelden yaparım arkadaşlar.
bu benzim zamlarından sonra insanlar benzin tabancasını nereye sokacağını şaşırdı. ucuza alternatif sürüş isteyene herdaim yardımcı olurum. hatta get dedikleri bir sistem daha var ama çok kaba geldi belki jenarator gibi yerlerde kullanıla bilir. ayrıca su çok inçe bir şekilde püskürterek yüksek akım altında yakıla biliyor ama o aşamaya gelmek için bir kaç senem var. :) yapanları çözmeye çalışıyorum daha.
lpg konusunda her zaman konuşulanlar aynı olmuştur. bende 2001 yılından buyana farklı motorlarda lpg kullandım, biri cup ( yamaha cripton ) biri maxi scoter ( senator 150) ve şimdiki motorum 200cc kros kullandığım malzemeler ve ekipmanda her seferinde kalite yönünden arttı. artık türkiyenin neresınde olursanız olun malzemeye ulaşabilirsiniz. bana özelden ulaşana yol göstere bilirim.

maxi97
12 Nisan 2012, 03:32
kesinlikle taktırmam. 200 cc motorun tüplü broadway kadar yakmasa taktırmam. hemen hemen bütün honda crv lerde var lpg. ayrıca
bmw 5.18 i ; 6 silindir 2400 cc motora sahip . eski arabamızdı. 100 kmde şehir içi 21 litre yakıyor. km başına yaktığı tl miktarına siz karar verin.

şu an iki araç kullanıyorum. biri scudo diğeri toyota yaris. toyota yaris 1.3, kendi modelindeki en güçlü motora sahip. 2004 kasa için konuşuyorum. 100 kmde şehir dışı 5 şehir içi 7 litre yakıyor. helal olsun deyip benzinle biniyoruz. diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal çünkü.
ancak benim motoruma binerken km başına benzinle yakacağıma lpg ile yarisle aynı yakıtı yaktığımı bilmek pek içimi açmıyor.
bakanlık o belgeyi ; optimum 80 derece sıcaklıkta çalışan bir motorun hemen yanında kurulmuş hazır bir sistemde ısıdan genleşip patlamayacağına, kaza anında belirli newton/cm3 şiddete dayanabilecek yapılara veriyor. ve e7 taşıtlarda kullanılması için verilen belgedir. motorlarda lpg takılmasının kanunlaşmamasının nedeni ise darbe alınca patlayacağı için değil, yan yatmalarda gaz kesecek sistem olmadığı içindir. o sistemi yapan bir çok kişi var fakat henüz mak mühden onaylanmadı. çokta süreceğini zannetmiyorum. bir çok arkadaşın dediği gibi sadece alışma meselesi. 5 yıl sonra sizde motorunuza lpg takmayı düşünebilirsiniz, düşünmezsenizde en azından yanınızdan lpgli motor geçtiğinde yadırgamayacaksınız.zaten arkamdaki topcase içinde ne olduğunu görmüyorsanız motorumda lpg olduğunu anlayabileceğinizi hiç sanmıyorum.

lpgli araçların kaçaktan dolayı alev aldığını gördüm ama, bomba gibi patlayan bir araç görmedim daha.sanırım öyle birşey olsaydı bunu anlatacak çok kişi olmazdı. az önce okuduğuma göre lpg patlarsa 1/4000 oranında yayılıyormuş. bir hayli uzakta olup dürbün ile izlemek gerek patlayışı. yanmayı kasdediyorssak eğer, lpgli araçların yandığı kadar benzinli araçlarında yandığı zaten biliniyor. belgelerin uyumluluğunu tartışırsak es2 belgesindede çok büyük eksikliklerimizin olduğunu biliyorum. bu benim suçum değil bakanımın suçu. düzeltmek için yapacağım şeyi seçim zamanında yaptım, olmadı. nasipse bir dahakine. memnun olan daha çoksa yine böyle kalır. zaten lpgyi de kimse 600 fine takmıyor. genelde yıllık yaptığı km çok olan kişiler takıyor.

hocam bu kadar bilgi veriyorsunuz ama boş. emin olun boş. ece-r67yi önceki aşlıkta tane tane anlatmama rağmen "patlar" demekten başka bir şey denmedi bana.

30 bar basınç diyorum. 30 kilopascal güçte teste tabi tutuluyor. birimleri çeviremedim. elmayla armut gibi; ancak yüksek bir basınç diyebilirim.

tümsan makina mıydı neydi, adamlar seri üretim 200 tankından birini kendi test laboratuvarında test ediyor. bu tank kolay kolay patlamaz. bu tankın patlamadığı kazada benzin deposu ısınmadan dolayı yanmaya başlar.

yok ya ben yanlış biliyorum; "patlar" bu tanklar. özel yapım mapım hikaye. boş yere onca mühendis şunun tasarımında yapımında çalışıyor.

yok lpg verimsiz, yok amaçsız, yok alternatif?

yüzde 40 tasarruf mu verimsizlik oluyor? daha az paraya aynı yolu gitmek mi amaçsızlık oluyor? alternatif mi var; ben bu başlıkta göremedim, ben alternatif söyleyeyim. elektrikli motosiklet. ama daha elektriği adam gibi depolayamıyoruz, elektrikli motosiklet falan demeyin bana. enerji sektörü petrolü tüketmeden bunların gelişmesine izin vermeyecek.

burada söz veriyorum: eğer benzin 5 tlyi geçerse motosikletimin muayenesini yaptırdıktan sonra direk lpg takıyorum. tabi ki önceki mesajımda yazdığım güvenlik önlemleriyle! motosiklet belirli bir eğimi geçince gaz yerine benzine geçecek şekilde. artı olarak ön, arka ve ya yana takacağım malzemelerle gazı direk kesecek şekilde!

isteyen de beni istediği yere şikayet etsin. ben güvenlik önlemimi aldıktan sonra cahil insanların yaptıkları umruma gelmez.

yamyamaha
12 Nisan 2012, 03:40
lpg sayfalarınıda zamanında hortlattıgım dogrudur. zor oldu ama epey zevkliydi. :)
sebebine gelincede adını yazmaya gerek yok ( bu dizinin devamlı seyircileri bilir ), arkadaşın biri bu sayfa kitlensin böle şey olurmu gibi feryat figan etti.
ve o sayfada kitlendi. bende olaytı protosta etmek içinde tüm lpg sayfalarına hort çektim. çünkü ifade özgürlüğüm engellenmişti. çok zevkli idi ama bir kaçtane kalmıştıki olcanla erhan engellediler. ve bana bol bol tecrübe puanı vermişlerdi. metehan arkadaşa yetişemem ama ogün bugündür tecrübeliyim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------




isteyen de beni istediği yere şikayet etsin.
oh sen tabi malatyadasın orada lpg avcıları yok :) ben ne yapayım burada geçen izmire gidecektim ne olur ne olmaz diye kimseyle mesajlaşmadan gitti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

maxi97 bu arada civalı kısım kırıldı. cıva dogayada zararlı başka bir çare üretmek gerek. gerçi elin çinlisi yapmış ama adı sanı nedir bilmiyorum. buradan yerli bişi uydurmak gerek.

maxi97
12 Nisan 2012, 03:45
lpg sayfalarınıda zamanında hortlattıgım dogrudur. zor oldu ama epey zevkliydi. :)
sebebine gelincede adını yazmaya gerek yok ( bu dizinin devamlı seyircileri bilir ), arkadaşın biri bu sayfa kitlensin böle şey olurmu gibi feryat figan etti.
ve o sayfada kitlendi. bende olaytı protosta etmek içinde tüm lpg sayfalarına hort çektim. çünkü ifade özgürlüğüm engellenmişti. çok zevkli idi ama bir kaçtane kalmıştıki olcanla erhan engellediler. ve bana bol bol tecrübe puanı vermişlerdi. metehan arkadaşa yetişemem ama ogün bugündür tecrübeliyim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------


oh sen tabi malatyadasın orada lpg avcıları yok :) ben ne yapayım burada geçen izmire gidecektim ne olur ne olmaz diye kimseyle mesajlaşmadan gitti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

maxi97 bu arada civalı kısım kırıldı. cıva dogayada zararlı başka bir çare üretmek gerek. gerçi elin çinlisi yapmış ama adı sanı nedir bilmiyorum. buradan yerli bişi uydurmak gerek.

demir bilyalı boru sistemi. önceki konuda bu önerim vardı ama civalı sistem daha sağlam olur gene.

yaz geliyor, lpg tankını soğutmak için 3-5 bilgisayar fanı alıp topcaseyi delip önüne de hazır tel örgülerden geçirmelisin bence.

yamyamaha
12 Nisan 2012, 04:22
dostum bir kaç delik var zaten. ayrıca normal ısıda 4-5 bar basınç oluyor. bu ısındıkça artıyor 40 derecede 9 bar oluyor. ama genede tasarım basınçı olan 30 bara epey var ama olurda 30 bar olsa bile güvenlik sınırlarında çünkü tankın patlama yada yarılma basıncı 65 barın üstünde. yani patlama basıncına( lpg nın değil tankın ) gelmeden şamandırada 120 derece sıçaklığa ulaştıgında basınçı düşürmek için gazı tahliye eder ( A tipi şamandıra ) ve güvenlü değerde tutar.
bu arada kullanılırken tank genelde soguyor uzun yaz yolculuklarında bir kaç şişe su atıyorum ısıtma devre dışı oldugunda su buz gibi oluyor ( buz tutuguda oldu ).
genede gölgede bırakmak ve bir temostatla aküden çalışan fanla dediğin gibi ilave bir önlem almak çok yerinde olur evde fazla fanlar var bir ara uygun bir devre hazırlamak lazım yada hazır bişi uydurmak gerek.
ama burada şu önemli yüzde 20 si boş olan tank için gecerli. uyduruk işlerde tabikide bu yazdıgım deyerler geçerli değil. bunun içinde şamandıra şart.
şamandırasız düz tanka dolum yapan gariban memleket ( pakistan , hindistan ) insanı güneşe karşı park ettiklerinde ustune şemsiye açıyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:03 ----------


demir bilyalı boru sistemi. önceki konuda bu önerim vardı ama civalı sistem daha sağlam olur.
yok yok ilk fırsatta ama demir ama kurşun ( civa hariç ) başka bir sistem yapmak lazım. çünkü hazır cıvalı çam tüpleri herzaman bulamayız. kapalı cam tüp olmayıncada acıktaki cıvanın elektirke maruz kaldıgında cıkardıgı gaz zararlı imiş. kaldıki benimki gibi kırıldıgında yere dökülüp gidiyor, oda dogayı kirletiyor, tıpkı benzin kullanan arkadaşlar gibi dogayı kirletmek istemiyorum.
:) sonuçta lpg kullanıyoruz daha çevreci olmalıyız. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------




yüzde 40 tasarruf mu verimsizlik oluyor? daha az paraya aynı yolu gitmek mi amaçsızlık oluyor?
dostum lpg yakışını benzine karşılık düşündüyünde 1 litre benzine 1.2 litre lpg olarak düşün. bunu 1litre benzine karşılık 1 litre benzin yapma imkanımızda var ama bu ayar oldukça düşük oluyor ve şehir içinde zaman zaman motorun stop etmesine sebep oluyor. uzun yol gideceksen eyer az kısaraktan 1 e bir değer elde edersin bu durumda tasaruf yüzdesi tamamen benzinle lpg nın fiyat farkına kalıyor. bu arada şunuda tekrar belirteyim kapış devresi olmayan ( benimki gibi gariban motorundan ) karbüretorde lpg takıldıgında güçden düşme olmaz. ha bu motora kapış devresi olan bir karbürator takıldıgında benzinde şahlanır ama lpgde şu ankinden daha düşük bir performans olmaz :)
amma geyik yaptık haaa ben yatıyorum dostum iyi geceler sana ve herkese.

safakk
12 Nisan 2012, 08:43
eveet yine aynı senaryo

yukarda 200cc lpg li bir motosiklet yerine ekonumi için cup alındığında aynı fiyata hatta daha ucuza aynı mesafenin nasıl gidildiğinin hesabu var. adam çıkmış diyor ki hani alternatif? amaç şehir içiyse zaten 200cc de olsa 100cc de olsa yapılacak hızlar belli olduğundan pek bir fark da olmayacak. ondan sonra çıkıp %40 fark ediyor demezler mi.. netice itibari ile ben bu başlıkda birilerinin bu işin ticaretini yaptığını düşünmekteyim yoksa sayfalarca bu konu konuşulup da daha ufak hacimli bir motosikletin lpg li büyük hacimliyle aynı yolu aynı paraya aldığı sonucuna varınca birden mesaj atası depreşenlerle dolu. eh nihayetinde olacakki bir zararı gelip burda savunacak. tabii birde ben özelden yardımcı olurum deyip benzinle aynı hesaba geldiği konuşulunca birden bilgi paylaşma istekleri gelir ne kadar da ilginç değil mi?

ha birde duyarlı vatandaş olup yasalara aykırı olarak takılan lpg yi şikayet edince de cahil oluyorsun. eh boşuna dememiş atalarımız doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye. takan kişi sistemi doğru dürüst bir firmaya bile taktıramıyorken, motosiklette kullandığı sistemin dayanıklılığını bile test edemiyorken tel maşa ortalarda dolaşıyorken hiiiç ama hiç cahil olmuyor...

takın kardeşim takın istediğiniz yere gidin bi duvarda patlayın sonra da göreyim ben sizleri. daha da mesaj yazmayacağım yazdıkça yazı içinde laf sokuşturmaya kadar gidiyor. sizlere tüpünüzle mutluluklar. bir gün aya giden ilk türk olursanız şaşırmam...

buberk
12 Nisan 2012, 11:10
eveet yine aynı senaryo

yukarda 200cc lpg li bir motosiklet yerine ekonumi için cup alındığında aynı fiyata hatta daha ucuza aynı mesafenin nasıl gidildiğinin hesabu var. adam çıkmış diyor ki hani alternatif? amaç şehir içiyse zaten 200cc de olsa 100cc de olsa yapılacak hızlar belli olduğundan pek bir fark da olmayacak. ondan sonra çıkıp %40 fark ediyor demezler mi.. netice itibari ile ben bu başlıkda birilerinin bu işin ticaretini yaptığını düşünmekteyim yoksa sayfalarca bu konu konuşulup da daha ufak hacimli bir motosikletin lpg li büyük hacimliyle aynı yolu aynı paraya aldığı sonucuna varınca birden mesaj atası depreşenlerle dolu. eh nihayetinde olacakki bir zararı gelip burda savunacak. tabii birde ben özelden yardımcı olurum deyip benzinle aynı hesaba geldiği konuşulunca birden bilgi paylaşma istekleri gelir ne kadar da ilginç değil mi?

ha birde duyarlı vatandaş olup yasalara aykırı olarak takılan lpg yi şikayet edince de cahil oluyorsun. eh boşuna dememiş atalarımız doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye. takan kişi sistemi doğru dürüst bir firmaya bile taktıramıyorken, motosiklette kullandığı sistemin dayanıklılığını bile test edemiyorken tel maşa ortalarda dolaşıyorken hiiiç ama hiç cahil olmuyor...

takın kardeşim takın istediğiniz yere gidin bi duvarda patlayın sonra da göreyim ben sizleri. daha da mesaj yazmayacağım yazdıkça yazı içinde laf sokuşturmaya kadar gidiyor. sizlere tüpünüzle mutluluklar. bir gün aya giden ilk türk olursanız şaşırmam...

Tamam ya niye kızıyorsun benzin almaya devam ediyoruz. :cherry: Motorları satıp cup da alırız. Paketçi sananlar oluyor diyen arkadaşlar var ama olsun maksat ekonomi yapmak. Bu arada hangi petrol şirketiyle anlaşmalısın :thumleft:

safakk
12 Nisan 2012, 11:20
Tamam ya niye kızıyorsun benzin almaya devam ediyoruz. :cherry: Motorları satıp cup da alırız. Paketçi sananlar oluyor diyen arkadaşlar var ama olsun maksat ekonomi yapmak. Bu arada hangi petrol şirketiyle anlaşmalısın :thumleft:

lpg yi satanlarda petrol şikreti değil de ne şirketi ?

yamyamaha
12 Nisan 2012, 12:01
ooOOooo dostum safakk arkadaşımda gelmiş. gece yokluğunda iyi kaynattık. :) ama helal olsun hemen yetişmisşin. :) dostum cup da kullandım scoterde, zevk meselesi şimdide bunu kullanıyorum. şimdi burada yazdıklarımızı kişiselleştirmemek gerek sözüm sana değilde lpg takanlar aptaldır diyenler bile çıkıyor. durum böyle olunca da ister istemez sinirler geriliyor. bundan dolayı benim şahsına karşı bir kusurum olduysa veya olursa şimdiden özür dilerim. sen benzinin pahalılığından şikayet et bizlerde lpg nın pahalılığından şikayet edelim. motorumun adı sarıkaçandı senin uzay yolculugu öenerin üzerine değiştiriyorum çılgın türk 3.5 yapıyorum ( show tv den esinlendim ) sistemin dayanıklılık ve test konusuna gelince senin güzel hatrın için kendi taktıgım bir sistemi sırf senin için deneme tahtası niyetine kullanacagım. ama bana zaman ver biraz birikim yapayım. eski püsküde olsa motosikleti sırf senın için alacagım. hangi testi istersende yapacagım. ama bana yardımcı olacaksın tamam mı. kamyonsa kamyon dozerse dozer gerekiyorsa ateşede ataçagız. ama sende en azından mutlaka bir kamera ayarla tamam mı.

ebu ahmed
12 Nisan 2012, 12:40
millet burada kafasına göre konuşa dursun almanyada BMW fabrikası istek üzerine benzin deposunu lpg tankına çevirip müşterisine böyle bir hizmette bulunuyor ve motor üzerindeki gaz sistemide konusu geçen sistemlerin mühendis görmüşü...ayrıca avrupa da bu konu hava kirliliği nedeniyle çok revaçta...benim r80 rt de lpg li 1 senedir kullanıyorum ELHAMDÜLİLLAH tık demedi ve lpg den ettiğim kar neredeyse 1500 tl....benzinin galonunu 0.75 cent yapsınlar bizde tüpleri balık kızartırken kullanalım...:cherry:

buberk
12 Nisan 2012, 13:28
Forumda bu işin ticaretini yapanlar olduğunu söyleyince bende senin bu kadar sert tepki vermen üzerine kar elde ettiğini sandım. Ayrıca 600cc motora binmem için 30bin tl ödemem gerektiğini söylemişsin buna sadece gülüp geçmiştim cevap yazmak istemedim ama madem birbirimizin açıklarını arıyoruz. Benim çevremde azımsanamayacak kadar çok motosiklet sevdalısı var ve ben 30bine motor alana henüz denk gelmedim. Bunuda çarptırmayalım yok demiyorum tabiki. Örneğin en son yakın arkadaşıma 5.250 tl ye temiz bir en500 aldık paşa paşa biniyor. Bir arkadaşımızda geçen yaz sıfır 600cc lik bir yamaha almışdı 17bin küsür para ödemişti ki bu benim gördüğüm en yüksek paraydı. Sen şimdi maaşımın 1000 lira olduğunu varsayarak 600cc nin ancak hayal olabileceğini söylemişsin ama benim gelirimin her zaman bu seviyede kalacağını nasıl tespit ettin anlayamadım. Bu arada ben kesinlikle tartışmıyorum. Forumdan memleket kurtaranlardan değilim kızmaca yok :mrgreen:

The Dude
12 Nisan 2012, 14:10
konuyu takip ediyorum,
hatta konuya vakıf olanlardan bir kişi 250 cc sıvı soğutmalı karbüratörlü bir scooter için bahsedilen kitlerden bir tanesinin linkini özel mesaj ile atarsa sevinirim.

safakk
12 Nisan 2012, 14:19
Forumda bu işin ticaretini yapanlar olduğunu söyleyince bende senin bu kadar sert tepki vermen üzerine kar elde ettiğini sandım. Ayrıca 600cc motora binmem için 30bin tl ödemem gerektiğini söylemişsin buna sadece gülüp geçmiştim cevap yazmak istemedim ama madem birbirimizin açıklarını arıyoruz. Benim çevremde azımsanamayacak kadar çok motosiklet sevdalısı var ve ben 30bine motor alana henüz denk gelmedim. Bunuda çarptırmayalım yok demiyorum tabiki. Örneğin en son yakın arkadaşıma 5.250 tl ye temiz bir en500 aldık paşa paşa biniyor. Bir arkadaşımızda geçen yaz sıfır 600cc lik bir yamaha almışdı 17bin küsür para ödemişti ki bu benim gördüğüm en yüksek paraydı. Sen şimdi maaşımın 1000 lira olduğunu varsayarak 600cc nin ancak hayal olabileceğini söylemişsin ama benim gelirimin her zaman bu seviyede kalacağını nasıl tespit ettin anlayamadım. Bu arada ben kesinlikle tartışmıyorum. Forumdan memleket kurtaranlardan değilim kızmaca yok :mrgreen:

yahu efendi

siz demediniz mi 850tl ile nasıl bineceğim diye? bu açık aramak mı oldu şimdi? yani anlamakda güçlük çekiyorum artık. hani yazmiyim yazmiyim diyorum ama gelipde böyle demenizde yanlış.

arkadaşınızın altığı motosiklet kaç yılından kalma acaba? kaldı ki eski ve büyük hacimli motosikletler genelde çok sıkıştırıldığında özellikle eski model yılına sahip olanları 0 fiyatına yakın masraf çıkarmakda. ha diyorsun ki arkadaşımın aldığının kuruş masrafı olmadı o da arkadaşının şansı. ayrıca benim baz aldığım 600lük fiyatı 0km olarak düşündüm misal honda 600rr 30 500tl ve buna sigortası bilmem neyi de dahil değil bakınız

http://www.honda.com.tr/SeriesPrices.aspx?series=super-sport-cbr-600-rr

ha şimdide dersin yok ben ss demedim diye onlarında 20 000 tl civarı fiyatları var.

allah sana daha çok versin elbette daha iyi maaşları almanızı bende çok isterim ancak aylık 1000tl gelirle de şehir içinde 600lük kullanmak hayal ve ütopya. benim anlatmaya çalıştığım nokta da bu. yani gidipde 600lük aldıkdan sonra benzine para yetmiyor diyip tüp takmanın mantığı yok. zaten alacak güç oldukdan sonra ona bakacak güçde olur.ayrıca maaş konusu varsayım üzerine konuştum yoksa kimse sonsuza kadar aynı maaşı almaz tabiki..

ygk
12 Nisan 2012, 22:11
kardeş benim motor şehir içinde 2.5 litre yakıyor.
ve tecrübeyle sabit, denendiği için söylüyorum hiçbir ybr cbf benim geçtiğim yollarda basarak 2.5 litre yakmaz, yakamaz. yollar çok inişli çıkışlı, öyle yokuşlar varki 3 vitese atamıyorsun. ben hesaplarimi cok iyi yaptim.
tabi burdan o zaman cbf al demek te çok kolay. benim hobim kardes ne yaparsin kalitesiz motorlari seviyorum. ne kadar dandik olursa o kadar içim açılıyor binerken.
ha bu arada. aylik 600 tl alan adamda mercedes bmw sürmeyi hayal edebilir. tutupta yapamazsın demek cok büyük saygısızlık. yapamayacak olsa bunun farkındadır ama hayal yada istek buna bakmıyor. cebimde 50 tl yok diye 50 tllik biseyin hayalini kurmaya hakkım yok kimse diyemez bana. amacım onun icin olur onun icin calisir alirim.

bu arada yaklaşımınızda çok ilgin. ben diyorumki 50 60 ile yol bitmiyor basıyorum. siz diyorsunuz ki cup al. çok mantıklı. cup zaten düz yolda 200 gider ama radara yakalanmamak için kimse 80i geçmiyor...

yamyamaha
12 Nisan 2012, 22:35
konuyu takip ediyorum,
hatta konuya vakıf olanlardan bir kişi 250 cc sıvı soğutmalı karbüratörlü bir scooter için bahsedilen kitlerden bir tanesinin linkini özel mesaj ile atarsa sevinirim.
dostum şimdilik böle bişi bekleme çünkü her nekadar öle söylensede benim bildiğim kadarı ile burada yazışanlardan hiç biri bu işle ticari olarak uğraşmıyor. ama maxi97 fiyat tesbiti yapıyordu ygk arkadaşımızda taze sistem attı, ondada taze fiyatlar vardır bendeki fiyatlar milatta kalma. ama kafadan şunu söyleye bilirim 300 gibi bir masraf çıkacaktır. markalar arasında çok fark oluyor ve genelde motosiklet deyince zaten adamın gözü parlıyor. yüksek fiyat cektikleride oluyor. mutlaka bir kaç yerden araştırmak lazım.

ygk
13 Nisan 2012, 09:28
dostum şimdilik böle bişi bekleme çünkü her nekadar öle söylensede benim bildiğim kadarı ile burada yazışanlardan hiç biri bu işle ticari olarak uğraşmıyor. ama maxi97 fiyat tesbiti yapıyordu ygk arkadaşımızda taze sistem attı, ondada taze fiyatlar vardır bendeki fiyatlar milatta kalma. ama kafadan şunu söyleye bilirim 300 gibi bir masraf çıkacaktır. markalar arasında çok fark oluyor ve genelde motosiklet deyince zaten adamın gözü parlıyor. yüksek fiyat cektikleride oluyor. mutlaka bir kaç yerden araştırmak lazım.

abi toplamda tankla beraber 450ye geldi herseyi icinde. ama benim pahali olan tankti. tanki ucuz alinca fiyatta düsüyor.
@the dude hocam su sekilde söyleyim parcalari cikma alirsaniz 200e yine takarsiniz. iciniz rahat olmasi icin parcalari esas bayisinden temin edip montajini disarda yaptirirsaniz, zaten sivi sogutmali oldugundan her lpg bayisi takabilecektir, 400e sorunsuz bir sistem takarsiniz. yakit secici anahtar taktirirsaniz 30 40 tl artiyor fiyati. ( yakit secici anahtar elektrik dügme oluyor istenildigi zaman benzine istenildigi zaman gaza gecebilmek icin )

berk_cglr
13 Nisan 2012, 10:41
bence lpg yerine elektirige yonelmeli mesela motor ilk hareket benzinden yapsa lpg gibi sonra elektige gecse yokus vs cikarkn yada zorlabdiginda benzine gecse yine bence tamamdir :-)

maxi97
13 Nisan 2012, 11:38
bence lpg yerine elektirige yonelmeli mesela motor ilk hareket benzinden yapsa lpg gibi sonra elektige gecse yokus vs cikarkn yada zorlabdiginda benzine gecse yine bence tamamdir :-)

elektrikli?

75 milyonluk ülkede bir tane bile dc motor üreten yokken elektrikli motosiklet üretmek?

1 seneden fazladır 48-96 volt arası 5-10 kw gücü olan elektrik motoru arıyorum ama yok!!!!

eğer bulsaydım emin ol 1 seneden beri elektrikli ve benzinli mondial 150 zcm vardı!.

dc motorlar için kontrol devresi tasarımım bile var bilgisayarda mosfet kullanarak projelendirilen.

enerji kaynağı olarak da kuru akü kullanacaktım. gayet dayanıklı oluyorlar. lityum aküler şu an çok pahalı.

neyse; ülkede üretim yok sanayi yok. çinden getireyim dedim; gümrüğe çakılır çıkaramazsın dedi abim. kendisi 15 senedir ihracatçı.

ben de dc motor arayışına girdim.

iveco kamyonetlerin marş motorları 24 volt ve 5.5 kw gücünde. kağıt üstünde bana lazım olan motor ama iş uygulamaya gelince cırtlıyor.

marş motoru 5 dkdan sonra yanıyor; içindeki kabloların kalınlığı 230 amperi kaldırmıyor!. voltaj düşük olduğundna o güce çıkarmak için amperi fazla çekiyor.

üstelik benim o ampere dayanacak bir kontrol devresi yapabilirsem neden hala okuyorum değil mi?

yani kısaca elektrikli araç Türkiye'de hayal. bana elektrikli araç demeyin vallahi kafayı bu konuda sinirden kırmak üzereyim!

gv650i
13 Nisan 2012, 12:03
Karbüratörlü

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Birde şunu merak ediyorum: Bu tankların en büyüğü kaç litrelik. 6 litrelik bir tankı transalpe yerleştirsek kaç km gidebiliriz? Kullanan arkadaşlar acaba 100km de ne kadar lpg tüketiyorlar?
tanklar motor için genelde 10 litre civarında ama çantaya göre istersen daha büyük tank yapılabilir transalpa 10 lt lik bir lpg yaklaşık 150 km yol yapar diye düşünüyorum

The Dude
13 Nisan 2012, 12:51
maliyeti illaki bir şekilde kendisini amorte eder,
asıl sıkıntılı olan bunu ruhsata işletebilmek.
o konuyu da biraz araştıracağım.

@ygk senin tank kaç lt, bir de motorun benzinli çalışmasına göre güç kaybı var mı ?

berk_cglr
13 Nisan 2012, 15:04
@maxi97 emin ol gunrukte takilmaz biz sanayi tipi elektrik motoru getirtmistik ebaydan alip eger air maille gelirse 1 adet kisisel oldugu icin cart diye gecer ebayda yeterince parca aldigim icin biliyorum komple 200 cc dtr motoru bile getirttim eger fedex dhl tarzi kargolar yerine dedgim ulusal postayla getirtirsn gelir ha gec gelir ama gelir zaten urun 40 icinde gelnezse mail le parani geri istiyorsun paypalda geri yolluyor

ygk
13 Nisan 2012, 18:16
maliyeti illaki bir şekilde kendisini amorte eder,
asıl sıkıntılı olan bunu ruhsata işletebilmek.
o konuyu da biraz araştıracağım.

@ygk senin tank kaç lt, bir de motorun benzinli çalışmasına göre güç kaybı var mı ?

6 litre. benzine göre çekişte en ufak bir kayıp yok, motor soğukken benzinde tek marş alıyor lpgde 2 3 marş alıyor fark bu. ruhsata işletmek çok sorun oluyor

@maxi97 kardeş dc için sana şöyle bir fikir vereyim ; sen 12 volt dc elektriğini çok rahat 220 ac ye çevirebilirsin gerekli araçlarla. ve 5.5kw ac motorlar bulabilirsin. ac olduğundan kontrol devresi için dimmer işini görecektir sanıyorum. sadece ilk kalkış problem olur. ben çok kafa yordum, hatta yazın kuyudan su çekmek için kullanılan motorlardan birisini alıp 4 tekerli bebek çocuk arabasına monte ettim xD. çekiş çok güzel oldu. büyük dişli kullandığımdan fazla hızlara çıkmadı zaten frenide yoktu sadece denemeydi. ancak elektrikte önüne geçemeyeceğimiz çok büyük sorunlar var. ne kadar güçlü motor kullanırsak o kadar büyük akü kullanmak gerekiyor mesafe için. akü ağırlık demek. ben 1.2 kw (yaklaşık 2 beygir ) motor için 1 tane 75 ah akü kullandım. şarj 10 km götürüyor bitiyor. tabi 220ye çevirdiğimden ordada var bir güçç kaybı. sonra dc motorlara yönelip gerekli araştırmaları yaptım. ulaştığım tek bir sonuç var. eğer elektriği yerinde üretme şansın yoksa bu iş boş. benzinli gibi güç üretirsen max 100 km gidiyor. buda işime gelmiyor zaten.

döndüm elektriği yerinde üretmeyi araştırdım ve solar sistemlere yöneldim. 1 metre karelik güneş paneli çok kullanışlı olurdu. maliyet tablosunu çıkardım ve kafamda ışık yandı ; lpg ...

motodriftt
13 Nisan 2012, 18:50
yorum youk bu uzaaar gider:)

isak
13 Nisan 2012, 23:37
slm arkadaşım bu sistemi birzat kendim yaptım kimseye yaptırmadım. hiç kimse lpg ile benzin den beklen performansı bulamaz bu araçlar için de motor için de geçerlidir ben avılar cihangirde oturuyorum iş yerim de etiler sistemin çalışmasın dan şüphe denler arsınlar buluşalım kendi gözleri ile görsünler .tvs son hız ben ki motorun 120 benzin ile lpg ilede 110 ben 8 gün avcılardan etiler gazla 35 tl iken benzinle 75 tl ödüyorum tvs 1 lt benzinle 40 ile 45 km arsıyol yapıyor 100 km de 2.5 ile 2.3 arsı büyük cc li bir motor düşünelim 100 km de 3.5 yaksın bunu gaz olarak ele alalım tvs nin benzin fiyatın dan daha oygun olac atı performans

yamyamaha
14 Nisan 2012, 00:08
elektirk dönüşümü düşünen arkadaşlar
http://www.motosiklet.net/forum/groups/alternatif-yakitli-motosikletler-lpg-yi-severiz-elektrik-ve-hipritlerle-de-gonul-bagimiz-var-picture7960-brammo-dc-motor-ve-sanzman.html bu sizin işinizi görür. fiyatı konusunda fikrim yok ama turing malzemeleri üreten bir firmanın ürünü oldugundan oldukça okkalıdır diye düşünüyorum. size sadece akü montajı kalıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

isak arkadaşım motor enjektorlumu. karbüratörlüde performas kaybından ziyade artış oluyor son hızımı artıra biliyorum. tabi bu benim motor için geçerli. genelde tasaruf düşündüğümden kısık geziyorum. bu arada bir gurub daveti yolladım.

isak
14 Nisan 2012, 21:32
elektirk dönüşümü düşünen arkadaşlar
http://www.motosiklet.net/forum/groups/alternatif-yakitli-motosikletler-lpg-yi-severiz-elektrik-ve-hipritlerle-de-gonul-bagimiz-var-picture7960-brammo-dc-motor-ve-sanzman.html bu sizin işinizi görür. fiyatı konusunda fikrim yok ama turing malzemeleri üreten bir firmanın ürünü oldugundan oldukça okkalıdır diye düşünüyorum. size sadece akü montajı kalıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------


isak arkadaşım motor enjektorlumu. karbüratörlüde performas kaybından ziyade artış oluyor son hızımı artıra biliyorum. tabi bu benim motor için geçerli. genelde tasaruf düşündüğümden kısık geziyorum. bu arada bir gurub daveti yolladım.

yok karbiratürlü hava filitresin hava girişi gazla çalışırken % 70 kapatıyorom bence ondan olabilir o şekilde iken tam kıvamında çalışıyor

---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

ben küçük sulu egilatör arıyorum şoklama bobin li ve vakumlu olmalı bidigin bir marka model marmı?

yamyamaha
15 Nisan 2012, 00:02
@isak dostum hava girişini kesinlekle kapatma kısma. motorun alması gereken havayı daima alsın ve rahat şekilde alsı üzme garibi :)
zaten regülator LPG yi geçen havanın debisine göre salmalı. hava geçmiyorsa hiç salmamalı, hava rolanti miktarı kadar geçiyorsa o kadarlık gaz salmalı. sen hava girişini kıstıgında olması gerekenden daha fazla vakum oluşuyor bu seferde LPG yi fazla alıyor. bu seferde onu dengelemek için LPG yi kısıyorlar. onun yerine hava LPG ağırlıklı kullananlar rolanti kısmını hava ayarı ile dengelemesi gerekir.ama düz regülatorlerde belli bir yüzde ile hava verdiğinden yüksek devirdeki ihtiyacı olan zengin karışımı veremez normal verir. onun için performans sürüşlerinde ayarı az yüksek tutmak daha iyi olur.
http://www.atiker.com.tr/kitdetay.asp?KitStokKodu=K01.000150&AltGrupID=2&AnaGrupID=1&GrupID=600&pg=
http://www.atiker.com.tr/kitdetay.asp?KitStokKodu=K01.000250&AltGrupID=2&AnaGrupID=1&GrupID=400&pg=
http://www.mimgas.com/vakumlu-regulator.asp

isak
16 Nisan 2012, 01:24
@isak dostum hava girişini kesinlekle kapatma kısma. motorun alması gereken havayı daima alsın ve rahat şekilde alsı üzme garibi :)
zaten regülator LPG yi geçen havanın debisine göre salmalı. hava geçmiyorsa hiç salmamalı, hava rolanti miktarı kadar geçiyorsa o kadarlık gaz salmalı. sen hava girişini kıstıgında olması gerekenden daha fazla vakum oluşuyor bu seferde LPG yi fazla alıyor. bu seferde onu dengelemek için LPG yi kısıyorlar. onun yerine hava LPG ağırlıklı kullananlar rolanti kısmını hava ayarı ile dengelemesi gerekir.ama düz regülatorlerde belli bir yüzde ile hava verdiğinden yüksek devirdeki ihtiyacı olan zengin karışımı veremez normal verir. onun için performans sürüşlerinde ayarı az yüksek tutmak daha iyi olur.
http://www.atiker.com.tr/kitdetay.asp?KitStokKodu=K01.000150&AltGrupID=2&AnaGrupID=1&GrupID=600&pg=
http://www.atiker.com.tr/kitdetay.asp?KitStokKodu=K01.000250&AltGrupID=2&AnaGrupID=1&GrupID=400&pg=
http://www.mimgas.com/vakumlu-regulator.asp
slm senin dediklerini denedim yok tvs o işe gelmiyor ben bundan önce aynı sistemi aynı regilatör ile yamış oldugum motorlarda havayı kısma gibi bir ihtiyacım olmadı bu gün ne yaptımsa havayı açınca gaza basınca stop ediyor ben de eski haline getirdim yada atlıdıgım bir ayrıntı olabilir istanbuld iseniz bir buluşalım tanışır bir çay içeriz ve mim gazın regilatörün de ki yazan ölçüler vercegim resinlerden hangisini baz alarak yazdılar acaba 19 cm borula ve çıkıntılar içinde ise normal öbür türlü çok büyük
http://d1204.hizliresim.com/w/j/4htcm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

ebu ahmed
16 Nisan 2012, 03:29
ya arkadaşlar hava girişini bantla kapatma işini nasıl çözeriz??? motoru benzine aldığım zaman bu seferde hava alamadığı için sağlıklı çalışmıyor ve 5 katı benzin yakıyor...lpg girişini karbüratörden sonra versek yani emme manifoldu ile karbüratör arasından buiş çözülürmü???

isak
16 Nisan 2012, 09:12
ya arkadaşlar hava girişini bantla kapatma işini nasıl çözeriz??? motoru benzine aldığım zaman bu seferde hava alamadığı için sağlıklı çalışmıyor ve 5 katı benzin yakıyor...lpg girişini karbüratörden sonra versek yani emme manifoldu ile karbüratör arasından buiş çözülürmü???
bendeki sistem bu şekil bant işi yok
http://c1204.hizliresim.com/w/j/4hz80.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Eko
16 Nisan 2012, 14:43
Lpg takmak isteyenlere aylık akbil tavsiye edilir...

_pLay_06
16 Nisan 2012, 14:52
canını seven bır ınsan lpg lı bır motor kullanacagını hıc sanmıyorum. adam sagına soluna bakmadan yola atlıyor allah muhafaza gelıp carpsa cantanın kırılıp tupun yere sıddetlı bır sekılde yola dustugunu dusunmek bıle ıstemıyorum. . .

ygk
16 Nisan 2012, 20:04
bende düşünmek istemem. sonra işin yoksa dur düşen tankı git yerden al tekrar montaj et. uzun iş...

erreeen
16 Nisan 2012, 20:47
bende düşünmek istemem. sonra işin yoksa dur düşen tankı git yerden al tekrar montaj et. uzun iş...
Sen yazdın ben üşendim vallahi :)

ebu ahmed
16 Nisan 2012, 20:54
yaa arkadaş elli kere söyledik 90 km hızla kaza yaptım kalkıp(ALLAH'IN İZNİ İLE) motorun yanına gittiğimde hala çalışıyordu benzin döküldüğü yerde kalıyor lpg rüzgarında etkisiyle dağılır gider....

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------


bendeki sistem bu şekil bant işi yok
http://c1204.hizliresim.com/w/j/4hz80.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

yav bazı eski kamyonetlerde görüyordum (200 dodge) hava filtresi falan hiçbirşey yok o şekilde lpg ile muntazam çalışıyorlardı...ama lpg girişini nereden yaptıklarını bir türlü hatırlıyamıyorum...

isak
16 Nisan 2012, 20:56
sizde lpg li motora binmezsinz olr gider

ebu ahmed
16 Nisan 2012, 21:59
sizde lpg li motora binmezsinz olr gider


buhohohohoyt....

isak
17 Nisan 2012, 22:53
yamaha isim li arkadaş ben aldesanın vakumzuz şoklama bobini olmayan sulu regilatörünü buldum oldukça küçük benim motordaki lavatonun susuz regilatörü takılı yağmurlu günlerde eksozun soğmasın dan dolayı biraz sorun yaşıyorum aldesanın sulu regilatörünün çalışma mantıgı biraz degişik vakum olmadıgından dolayı regilatörün girişinde valf bobini var kontak açılınca direk gaza yol veriyor tecrüben varsa bu tip regilatörlerde bunu benim motora uygulamada nasıl bir yol izlemeliyim

Nitrometanol
17 Nisan 2012, 23:30
Biz binmeyiz diye bişey yok yanımda düşsen ve patlasa motosikletin bana ve yakındakilere zarar vermeyecekmi? Hem kendiniz gebericeksiniz hemde bizim mi gebertmeye çalışıyosunuz?

FIRTINA34
18 Nisan 2012, 00:02
havaya uçmak istiyorsunuz heralde...

yamyamaha
18 Nisan 2012, 00:47
slm senin dediklerini denedim yok tvs o işe gelmiyor ben bundan önce aynı sistemi aynı regilatör ile yamış oldugum motorlarda havayı kısma gibi bir ihtiyacım olmadı bu gün ne yaptımsa havayı açınca gaza basınca stop ediyor ben de eski haline getirdim yada atlıdıgım bir ayrıntı olabilir istanbuld iseniz bir buluşalım tanışır bir çay içeriz ve mim gazın regilatörün de ki yazan ölçüler vercegim resinlerden hangisini baz alarak yazdılar acaba 19 cm borula ve çıkıntılar içinde ise normal öbür türlü çok büyük
http://d1204.hizliresim.com/w/j/4htcm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu ölçüler dikkat edersen mm yani borular için ve regülatorun kendisi oldukca büyük. hedefin regülatoru hariçinde henüz kibar küçük regülator görmedim. o da vakumlu değil bobinli ve jiklesi yok. hedef marka regülatorum arıza yapdıgında aldesan gelesiye bir süre mim gaz kullandım. sorun yaşamadım ama aldesanın daha ekonomik oldugunu duyduğumdan siparişi vermiştim. ve aldesa gelir gelmez vakumluda oldugundan onu taktım.
gaza basınca stop ediyor diye yakındıgınız olay bendede bir süredir baş gösterdi. tahminim regülator bozuldu bozulaçak. çünkü hiç bir ayarı ile oynamadan, hiç bir değişiklik yapmadan benim motorumda aynı yaramazlıkları yapmaya başladı.
çok yogun bir dönemde olmasam tarmir ettigim hedef regülatoru. yada sağlamken söktüğüm mim gaz regülatoru takıp. stop etme ve bogulma olayının regülatorden mi yoksa başka bir yerden mi kaynaklandıgını deneyeceğim ama bu sıralar epey sıkışıgım. inşallah ilk fırsatta dener ve çözümü burada paylaşırım. belki senin sorunda benzerdir ve sorununu çözersin.

piyanist_irf
18 Nisan 2012, 00:57
benzinin 5 liraya dayandığı şu günlerde korkutsada ürkütsede LPG kelimesini sıkça duyar olduk , insanların gözü kararmaya başladı , böyle giderse , patlayan lpg den olmasa ölümümüz yapılan zamlardan olacak sanırım :cherry:

bana kalınca bir ip verin kendimi asacağım :)

yamyamaha
18 Nisan 2012, 01:05
yamaha isim li arkadaş ben aldesanın vakumzuz şoklama bobini olmayan sulu regilatörünü buldum oldukça küçük benim motordaki lavatonun susuz regilatörü takılı yağmurlu günlerde eksozun soğmasın dan dolayı biraz sorun yaşıyorum aldesanın sulu regilatörünün çalışma mantıgı biraz degişik vakum olmadıgından dolayı regilatörün girişinde valf bobini var kontak açılınca direk gaza yol veriyor tecrüben varsa bu tip regilatörlerde bunu benim motora uygulamada nasıl bir yol izlemeliyim
herşeyden önce eksoz ısıtma olayını unutun. evet şu an işe yarıyordur ama risk teşkil ediyor. bunun en kısa zamanda eksozsuz çözümünü bulalım.
şu an benimki eksozdan falan ısıtılmıyor. vede çalışıyor.bol bol paslaşıp mükemleşleştire biliriz. ( benimkinde eksoz takviyeli ısıtma kışın eksi derecelere düştüğünde vede uzun yolda kontrollü bir şekilde işliyor. ama hava o kadar soguk oluyorki inan o esnade insan kendisini bile eksozla ısıtmak istiyor. )
dostum bobinli tip kullacaksan yakıt seçici anahtarla kullanmalısın. böylece hem tankın hemde regülatorun bobinine elektirik bujide ateşleme başladıgında gelir ve gaza yol verir. eyer direk kontak olursa güvenlik bakımından istenilen standartı tutturamazsın. yada bir röle ile bujide ateşlemeyi başladıgında bobinlere elektirik yollayacak bir kaplolama yapman gerek. bende yakıt seçici anahtar var. her ne kadar benzini elimle açıp kapatsamda lpg ye yol verme işlemini bu anahtarla yapıyorum. böylece kontağı açık bile unutsam lpg hattı kapalı oluyor.

yamyamaha
18 Nisan 2012, 01:14
benzinin 5 liraya dayandığı şu günlerde korkutsada ürkütsede LPG kelimesini sıkça duyar olduk , insanların gözü kararmaya başladı , böyle giderse , patlayan lpg den olmasa ölümümüz yapılan zamlardan olacak sanırım :cherry:

bana kalınca bir ip verin kendimi asacağım :)
OOoooOOO ustaların ustası da gelmiş, saygılar sizi her zaman izler ve yaptıklarınıza şapka çıkarırım. ayakta alkışlarım. velhasıl sizi çok severim.
sizde şu lpg olayına el atsanız da karşılaştığımız küçük problemlerimizi çözseniz ne güzel olur.
size ip değilde bir davet yolluyorum. :) bekleriz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------


Biz binmeyiz diye bişey yok yanımda düşsen ve patlasa motosikletin bana ve yakındakilere zarar vermeyecekmi? Hem kendiniz gebericeksiniz hemde bizim mi gebertmeye çalışıyosunuz?
kamyonlara karşı alınmış bir önlem, olur da bizi ezer de öldürürse, patlayarak intikamımızı alsın diye.

piyanist_irf
18 Nisan 2012, 01:15
OOoooOOO ustaların ustası da gelmiş, saygılar sizi her zaman izler ve yaptıklarınıza şapka çıkarırım. ayakta alkışlarım. velhasıl sizi çok severim.
sizde şu lpg olayına el atsanız da karşılaştığımız küçük problemlerimizi çözseniz ne güzel olur.
size ip değilde bir davet yolluyorum. :) bekleriz.

estağfurullah ........şimdi sihirli değneyimle bir dokunuşta derdinize derman bulurum :cherry: hoooopppp tıkır tıkır çalşan tehlikesiz lpg sistemi :)

ama önce şapkamı bir karıştırmam lazım , yanlışlıkla tavşan çıkarsa kusuruma bakmayın :cherry:

yamyamaha
18 Nisan 2012, 01:44
ya arkadaşlar hava girişini bantla kapatma işini nasıl çözeriz??? motoru benzine aldığım zaman bu seferde hava alamadığı için sağlıklı çalışmıyor ve 5 katı benzin yakıyor...lpg girişini karbüratörden sonra versek yani emme manifoldu ile karbüratör arasından buiş çözülürmü???
bantla kapatmak veya buna ihtiyaç olması sorun oldugunu gösteriyor.
regülator lpg yi belli basınçta salmıyor tıpkı rüzgarın bardaktaki suyu savurması gibi yakıt hattından geçen havanın debisiyle benzini çektiği gibi lpg yide çekmesine olanak veriyor.
yani benzinde şamandıra ve memenin yaptıgı görevi yapıyor.
regülatorler dedantör gibi görev yapmıyor yani. regülatorun giriş hattında kaç bar lpg olursa olsun, çıkış hattında havanın mikserden geçişinden dolayı mini bir vakum oluşur bu vakum oluşunca regülator lpg ye yol verir. yani sağlıklı bir regülator. 1013 mb altındaki her basınç değerinde lpg ye yol verir ve hava yakıt hattından geçen hava lpg yi süpürür ( çeker ). bantladıgınızda hava yakıt hattında olması gerekenden fazla vakum oluşur buda daha fazla lpg çekilmesine sebep olur. bun engellemek içinde lpg ayarı kısılır derken bir kısır döngü oluşur.
emiş manifoltunda bir patlak çatlak gibi sorunlar yoksa. regülator uyumlu olmaya bilir. sağlıklı bir regülatorde benzinde geçerli olan ayarlar aynen korunur, yani havanın geçdiği filtre ve hava miktarı aynı olmalı. regülatorunuz de iki adet ayar vidası varsa lpg ayar vidası ile rolanti ayar vidalarını karıştırmışsanız aynı sorunu yaşarsınız.
reğülatorun ayar vidaları tamamen kapalı iken, ve regülatore lpg geliyorken vidalardan birini yavaş yavaş gevşetin, TttttttssSSSs diye çok hafif de olsa ses geliyorsa o rolanti ayar vidasıdır.
o tamamen kapalı iken diğer vidayı kullanarak motorunuza lpg ayarı yapın.
lpg girişini karbüratorle emme manifoltuna verdiğimizde yukarıda anlatmaya çalıştıgım olayın katmerlisi oluyor. kelebek yada karburatör pistonu tamamen kapandıgından muazam bir vakum oluşur ve bol patırtılı alevli ( gece güzel gözükür ) eksozunuz olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------


estağfurullah ........şimdi sihirli değneyimle bir dokunuşta derdinize derman bulurum :cherry: hoooopppp tıkır tıkır çalşan tehlikesiz lpg sistemi :)

ama önce şapkamı bir karıştırmam lazım , yanlışlıkla tavşan çıkarsa kusuruma bakmayın :cherry:
Allah razı olsun ustam ellerinize sağlık. :) şapkadan tavşan çıksa da kabuluz tavuk çıksa da kabulüz. elpet onlarda bir işe yarar.

maxi97
18 Nisan 2012, 03:40
benim yan çantalar hava yastığı ile otomobil tamponu gibi oldu arkadaşlar. geçenlerde sol arkadan bi kamyon resmen biçti beni. sağlı sollu park olan dar bir yolda bi ısuzu kamyoneti geçerken birden yola fırladı. aynaya bakmadan daldı yola sağolsun. ben dengemi zar zor toplayıp durduğumda adam elinde telefonla aşağı indi... "birşey oldu mu kardeşim?" diye telaşlanınca sinirim geçti.

olayın sebebi belli, telefonla konuşurken yola atladı. yoksa xenonla 12w power led sisler görülmeyecek gibi değil ki...

çanta kesin kırılmıştır dedim ama sadece az bir yerin boyası kalkmış :). bir de kalın demirden yaptırdığım arka koruma demiri eğilmişti.

kısaca ben tankı takarsam gayet sağlam yerde olacak :). aynı çantadan bir tane daha arka çamurluğu çıkardığım yere altına gene koruma demiri yaptırdıktan sonra takacağım. böylece bir steyşın toros kadar bagajım olacak:).

yamyamaha
18 Nisan 2012, 18:15
çantalarını biliyorum. :) onlar kırılmaz. seninkine benzer bişiler bende düşünüyorum. fotosunu paylaşırım yaparsam. ama seninkinden daha güzelini yaparsam sende benimkinden takarsın olurmu.

drsteel
18 Nisan 2012, 20:03
hho sistemini denemek istiyorum ben bilen deneyen varmı. sudan ucuz diyeceğim ama sudan biraz pahalı.