Orijinalini görmek için tıklayınız : Konjektör mü - Statör mü ?
Blackeagletr
03 Nisan 2012, 00:54
Merhaba arkadaşlar.
Sorunum yaklaşık bir aydır var. İlk başta akünün şarj tutmadığından öldüğünü düşünmüştük. Fakat dün bir ustanın yanında tesadüfen elektrik üretimini ölçtürdük aküden. Takviyeyle falan uğraştık marş bastı. Sonra rölantide 10.4 gibi bir değer gördük cihazda. Tam olarak normal değerinin ne kadar olmasını açıkçası bilmiyorum. Konjektörün arızalı dedi. Ve bir aydır kickstartla çalıştırıyorum hiç elden marşla çalışcak kadar dolmadı akü ses bile gelmiyor motordan. Arıza sizce konjektörden midir yoksa sargıdan mıdır ? Yardımlarınız için teşekkürler.
acayüp
03 Nisan 2012, 00:59
Bunu anlamak için ya yeni bir konjektor takıp deneyeceksınız yada dolu akü takıp konjektör fişini çıkardıktan sonra motoru çalıştırıp altenatörün tüm fazlarındaki altenatif akım dğerini ölçmeniz lazım.
ergün1968
03 Nisan 2012, 01:05
2000 devir üzerinde yaklaşık 14 volt ölçmeniz lazım aküde.bir ölçü aleti ile sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Bahsedildiği gibi alternatör ve konjektör uçlarından ölçüm yaparsanız sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Alternatörü ölçerken ölçü aletini ac konumuna almayı unutmayın.
BLACK_ICE
03 Nisan 2012, 01:07
sevgili ev arkadaşım konjektötrün 10 tl statörün 15 tl :D al geç işte ya 2 sinide yenilemiş oluruz hem :D
Blackeagletr
03 Nisan 2012, 01:09
Bunu anlamak için ya yeni bir konjektor takıp deneyeceksınız yada dolu akü takıp konjektör fişini çıkardıktan sonra motoru çalıştırıp altenatörün tüm fazlarındaki altenatif akım dğerini ölçmeniz lazım.
2000 devir üzerinde yaklaşık 14 volt ölçmeniz lazım aküde.bir ölçü aleti ile sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Bahsedildiği gibi alternatör ve konjektör uçlarından ölçüm yaparsanız sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Alternatörü ölçerken ölçü aletini ac konumuna almayı unutmayın.
Ya usta ölçüm yaptı baktı aküyü falan söküp ölçtü benim elektronik bilgim çok yetersiz açıkçası ne yapacağımı anlamadım yapabilecek malzemem de yok :) Kıbrıs'ta olduğum için parça alıp deneyemiyorum 5 liralık parçaya 30 tl istiyorlar malum öğrencilik :( Sanırım kesin bi sonuç alamazsam Türkiye'den Statör ve konjektör alıp geleceğim.
ergün1968
03 Nisan 2012, 01:12
O zaman işin zor arkadaşım bir bilene danışman gerekecek
:)
Blackeagletr
03 Nisan 2012, 01:21
O zaman işin zor arkadaşım bir bilene danışman gerekecek
:)
Evet farkındayım :) Sıfır konjektör ve statörün toplam fiyatı ustaya vereceğim ücretten daha düşük olacağı için bunu tercih ediyorum :)
mterayes26
03 Nisan 2012, 01:24
Dostum bunu yaşamış birisi olarak , statör 60 tl , konjector 15 - 20 tl . Türkiyeden sipariş at kargo ile gelsın . Degıstır konjectoru calıstır 30 sanıye sonra aküye bağlı iken ölç 12v gelirse gaz verdıgın 14v kontector bırak ustunde kalsın :D yoksa statörü bir zahmet değiştiriver .
BLACK_ICE
03 Nisan 2012, 01:24
Evet farkındayım :) Sıfır konjektör ve statörün toplam fiyatı ustaya vereceğim ücretten daha düşük olacağı için bunu tercih ediyorum :)
1. olarak diyelim mki sarın yandı dün baktığımda senin motora ölçü aletiyle elektirik veriyodu ama az veriyodu ya bu meret bozulursa hiç vermez çünkü mm alet bence senin sorunun direk konjektör ama bu adada hiç bi şeye güvenemiyorum
mterayes26
03 Nisan 2012, 01:33
TÜRKlere karşı küçümser gözle baakn bir ara sankı rumlar beslıyor adayı neyse
valla bende konjecor dedım ama statör cıktı bende kı , statörde neden yanar motora ledler sısler lambalar döşer pavyon gıbı yaparsan nereye elektrık uretecegını sasırır ve cosss , fazla akım uretmesıde ıyı degıl 12 v akü 14 v ureten ( durdugu yerde ) akünü kabartır ve öldürür
BLACK_ICE
03 Nisan 2012, 03:09
kardeşimle az önce aşağı indik depoyu söktük koltuğu çıkardık konjektöre ulaştık baktık inceledik bişey anlamadık herşeyi güzelce yerine taktık ve marşa bastık fakat motor birden son devire dayandı kendi kendine kulağımızı gaz teline dayadık karbürötörün içinden tel sesi gibi hart hurt kart diye gaz açtıkca ses geliyor çalışan motosikleti bozmanın huzuru içerisinde sıcacık huzur dolu uykumuza geri dönmenin zaferini tatmak istiyoruz kktc mt ailesinden sevgilerle :D
mterayes26
03 Nisan 2012, 04:07
kardeşimle az önce aşağı indik depoyu söktük koltuğu çıkardık konjektöre ulaştık baktık inceledik bişey anlamadık herşeyi güzelce yerine taktık ve marşa bastık fakat motor birden son devire dayandı kendi kendine kulağımızı gaz teline dayadık karbürötörün içinden tel sesi gibi hart hurt kart diye gaz açtıkca ses geliyor çalışan motosikleti bozmanın huzuru içerisinde sıcacık huzur dolu uykumuza geri dönmenin zaferini tatmak istiyoruz kktc mt ailesinden sevgilerle :D
konjector grı ıcıne 5-6 tane kablogren metal bır parca , motor bozukdegıl fişek arızası var karburatörün ustunde kı vıdalı yerı ac çıkar ve gorduklerını burda anlat
qsTah
03 Nisan 2012, 05:52
bu sorun benimde başımdan geçti, benim sorunum statördenmiş..
usta ölçtü, rakamları hatırlamıyorum ama 'statör yanmış, yoksa bu devirde oranı uçurması lazımdı' dedi, statörü değiştirdi, 'bikaç gün kullan, eğer dengesizlik olursa konjektörde değişmesi lazm' dedi, ama sorun çıkmadı..
kolay gelsin..
Blackeagletr
03 Nisan 2012, 15:11
Karbüratör olayını hallettik şu anda.
Sanırım bilen biri tarafından ölçüm yapılmadan sorunun statörden mi konjektörden mi olduğu anlaşılması çok zor. En iyisi Türkiyeye gidince 10 TL ye konjektör 18 TL ye statör almak :)
ghostcorc
04 Nisan 2012, 14:15
arkadaşlar statör normal rölantide 38 volt verir gaza yüklenincede bu değer 78 voltlara kadar çıkar AC olarak tabii konjektördeki referans uçtan gelen kablo ile bu değer 12 volt Dc sabit tutulur ama sistem aküyü şarj ederken 13,8- 14 volt arası şarj etmektedir yani siz bir ölçü aleti alıp elinize statörün 4lü soketini söküp motorunuzun şase rengi yeşil ise ki - uçtur eksi ucu yeşile ve artı ucu diğer iki kablodan birine değdirdiğinizde ölçü aleti AC kademesinde ve 100 volt ustü bir kademede iken rölantide 38 volt AC gaz verdiğinizdede 78volt civarı AC ölüçüm yapmanız lazın bunu gördüğünüzde soketi yerine takın statörde sorun yok geçelim konjektöre konjektördeki renk kodlaması şöyle
kırmızı + 12 volt çıkış,yeşil -12volt çıkış ,beyaz ve sarı statörden gelip konjektöre giren kablolar siyah yada pembe kontrol ucu renkler marka ve modele göre değişim göstere bilir ama sadece kırmızı ve yesil herzaman sabit renktir.kolay gelsin
delileoo
05 Temmuz 2012, 00:56
ihtiyar bizim statorten 5 kablo çıkıyor..biri boş müşürünün yeşil kablosu..biri kırmızı biri beyaz 2li su geçirmez sokette..boş müşürünün de içinde bulunduğu diğer 3lu sokettekıler ne kablosu? ve nereye gider?
tunalisaid
15 Eylül 2017, 00:41
Buna bir cevap gelse çok iyi olurmuş o boş kablo ne işe yarar acaba bende de cgl125 var ayak marşında ile ateşleme oluyor fakat elmarsinda ateşleme yapmıyor ustanın biri stator dedi değiştirdim fakat durum aynı konnektoru de değiştirecek bakalim
cool113
15 Eylül 2017, 01:15
motosikletinizde devir saati varsa 5000 devirde ölçüm yapın devir saati yoksa orta gazlarda ölçüm yapın. farlar açıkken 13 voltun altında 14.6 voltun üstünde değerler olmaması lazım. Bu voltaj aralıklarında voltaj yoksa konjektör arızalıdır. 13 voltun altındsaysa aküyü şarj etmez 14.6 voltun üzerindeyse aküyü yüksek voltajdan dolayı bozar. HER AKÜ DEĞİŞİMİNDEN ÖNCE MUTLAKA ÖLÇÜM YAPILMALIDIR. ustanız unutsa bile mutlaka hatırlatın. könjektörünüz arızalısıysa yeni aküyüde çöpe atarsınız. akünüzü tam şarj ettikten sonra 2-3 saat aracınızı çalıştırmadan bekleyin ve ölçüm yapın. akünüzün 12 voltun altında olmaması gerekir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO