PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Şarj !



viper_1
15 Mart 2006, 23:15
Arkadaşlar ; motosiklet park halindeyken , uzun süre lambaları yaktık.. "Akü zayıfladı." diyelim.
Ama akü , motoru çalıştırmaya yetiyor.
Daha sonra motoru çalıştırıp , akünün dolması için arka tekerleğin ve zincir aksamının dönmesi mi lazım , yoksa sadece park halinde motor çalışsa yeterli olur mu??
(Motorun markası : Kanuni Hussar)

dex_cooler
15 Mart 2006, 23:58
emin değilim ama mantık yürütelim.. Zincirle alakası olsaydı, beygir gücünün bir kısmı hem tekerleğe hem dinamoya giderdi. Böylelikle motorda çekiş zayıflardı.. Ayrı bir kayış yardımıyla gayet sade bir şekide dinamoya bağlanmış olması lazım şarj için.. Bilmiyorum böyle mi sadece mantık.

viper_1
16 Mart 2006, 00:02
Ewet zaten benim de kafama takılan mesele orada!
Arka tekerin yanında büyük şişkin siyah bir blok var!
Bu bloğun içinde zincir + dinamo olduğunu söyleyenler var!...Kesin değil???

rider89
16 Mart 2006, 00:05
Bisikleti örnek alırsak...Tekere dinamo bağlayıp tekeri ne kadar fazla döndürsek lamba o kadar fazla yanar..Kısacası gaz vermen gerekiyo :)

viper_1
16 Mart 2006, 00:08
Hayır , HUSSAR larda AKÜ ve diğer elektrik aksamı mevcut...
Gaz versende , vermesen de aynı voltajda yanmaya devam eder...

crazy_devil
16 Mart 2006, 00:22
Tekerin dönmesine gerek yok.Park halindeyken,çalışır vaziyette bırakırsan akü şarj eder - diye düşünüyorum.

Hakki
16 Mart 2006, 00:24
sen motora bindikçe akü şarj olur. dert etme.

sinan
16 Mart 2006, 00:39
motosikletinde konjektör(regülatör) diye bir parça vardır bu parça dinamodan gelen akımı sabitlemek ve akü şarj olduğunda akımı kesmek için vardır yani sen binmesende akım sabit olduğu için durum değişmiyecektir diye düşünüyorum.

gureli
16 Mart 2006, 00:48
arkadaşlar akü şarzı normal olarak motor çalıştığı sürece olur tekerin deönmesine gerek kalmaması lazım. bende ybr 125 var ve bazı nedenlerden dolayı 20 gündür çalıştıramadım marşa bastığımda akü zayıflamış motoru zor çeviriyordu tabii havalar da soğuk gidiyor bildiğimiz saç kurutma makinası (fön) ile aküyü biraz ısıttım tekrar marşa bastım biraz zorda olsa aldı cikle açık olmasına rağmen on saniye sonra tekrar stop etti tabii tekrar bastım ve hemen aldı çok az bir gaz verdim gaz verirken stop etti marş derken çalıştı ve motoru ısıttım bu arada on dakika kadar moturu çalışır bıraktım cikle açık olarak tabii yüksek devirde çalışıyordu ama teker dönmüyor ve hafif gaz verdikten sonra stop ettim iki gün sonra tekrar marşa bastığımda tek marşta çalıştı demek oluyorki tekerin dönmesine gerek yok . ayrıca teknelerden de bilirim volvo penta diye bir motor var çok eski bir motor marş şarz ayni dinamoda ilk bastığında marş yapıyor motor çalıştıktan sonra şarza devam ediyor fazla teknik bilgim yok bunuda eklemek isterim nasıl olur bilemem :))

dex_cooler
16 Mart 2006, 01:47
bende öyle düşünüyorum gureli. Çünkü sarj etmek için tekerin dönmesi gerekseydi çok saçma olurdu. Bi 50 metre gidip geleyim akü şarj olsun mu diyeceğiz :P Şimdi hatırladımda, motora arkadan bakacak olursak, tekerleğin sol tarafında zincir sağ tarafında eksoz yer alır genellikle. Motorun eksoz çıkışının hemen altında kapalı bir kutu icinde dinamo olması lazım. Bizim burda bir usta sökmüştü o kısmı bobin düzeneği( dinamo) vardı. Yani zincirle alakasız bir yerde.

viper_1
16 Mart 2006, 02:16
Manual Vitesli Motorlarda , BOŞ viteste devirli olarak çalıştırırsanız AKÜyü doldurur...

Ama ben scooter için merak ediyorum.Acaba hangi yöntem geçerli??

danger0
16 Mart 2006, 03:37
Akü sadece motoru çalıştırmaya yaramıyo biliyosunuz, ateşlemede de elektirik kullanılıyo, yani motor çalıştığı sürece aküye ihtiyaç var. Haliyle çalıştığı andan itibaren şarj olmaya başlar akü. Durduğu yerde de şarj olur.

Olcay Avşar
16 Mart 2006, 09:32
12 Volt olarak bildiğimiz akü tam dolu iken 12,6 volttur, araç rölantide çalıştığında yaklaşık olarak 13,2 volt ile şarj olur. Tam gaz çalıştırıldığında yaklaşık olarak 13,8 / 14,4 volt arasında şarj olur. Ama bunları ezberlemeye veya hesaplamaya gerek yok. Çünkü konjektör bu hesaplamaları sizin yerinize yapıyor ve akü tam kapasite şarj olduğunda dinamodan gelen elektiriği kesiyor (dinamo hala döner, akü şarj olsada olmasada) Yani günümüzdeki tüm motorlarda dinamo ve konjektör vardır.
Yani özetle şunu söyleyebilirim ; eğer araç uzun süredir yatıyor ise ve şarj olsun diye çalıştırmış iseniz, vede tekrar aracı yatıracaksanız akü şarj olana kadar rölantide bekleyin. (Akünün dolduğunu gözle elle anlayamayız :) bir ölçü aleti lazım)



Ewet zaten benim de kafama takılan mesele orada!
Arka tekerin yanında büyük şişkin siyah bir blok var!
Bu bloğun içinde zincir + dinamo olduğunu söyleyenler var!...

Valla Viper söyleyen iyi sıkmış :cherry: Çünkü orada zincirde yok dinamoda, hatta scooter larda zincir hiç yok kayış var :)
Scooter ların çalışma prensibi ile ilgili çok verimli bir başlığımız var. Aha burda :

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=4350

viper_1
16 Mart 2006, 12:22
"Eyong" verdiğin bilgiler için teşekkürler...

Benim gibi bir güncelci , öyle güzel başlıkları neden göremez anlayamadım? :mrgreen:

bservet
18 Mart 2006, 14:37
En iyisi onceden akuyu sokup sarj ettrimek.2-3 saat surer en fazla.