Orijinalini görmek için tıklayınız : Marş sorunu - videolu
phradrel
01 Nisan 2012, 18:06
Yakınlarda bi tamirci de yok nedir bunun sorunu tahmin edebilen var mı acaba? Motor 3-4 aydan fazladır yatıyordu. Dün aküyü şarj ettirdim ama sonuç yok...:sunny:
exTEWMRT800
Slayerrr
01 Nisan 2012, 18:11
Akü bitmiş. Akü ömrünü tamamlamışsa şarj ettirmiş olsan da şarj tutmayabilir. Vurdurarak çalıştırabilirsin.
ebu ahmed
01 Nisan 2012, 18:15
marş a giden kımızı kablonun üzerinde büyük bir sigorta olması gerek önce bir ona bak....bir sonuç alamıyorsan akünün + kutbundan marş ın üstünde kırmızı kablonun bağlandığı yere direk kablo çek...bak bakalım maşta bi hareket varmı ? yoksa ya marşın kömürleri bitmiştir yada akün boş...
kefeeee
01 Nisan 2012, 18:42
ilk önce buji piposunu sök ateşleme var mı bi bak. bujinin kablosu takılıyken bi demire yaklaştır ve aradan kıvılcım geçiyomu bi bak. geçiyosa buji ok. marş motoru kömürleri bitmiş olabilir dicem ama yattı motor diyosun. o arada kimse marş vermemiştir heralde. Büyük ihtimalle akü ömrü bitti. git bi kuru jelli bakımsız akülerden al. hallolur gibi
phradrel
01 Nisan 2012, 18:54
bi kontrol edeyim ben o zaman. bu arada farları yakacak kadar bi akım var ama güvenilir değil tabi.
yattı fakat ara sıra çalıştırılsın diye anahtarı bırakmıştım. tabi en son denemelerde artık marş basmıyordu kömür bittiğini nasıl anlayabiliriz? bitince de ne yapmak lazım? yeni bir marş motoru mu gerekli?
Samet Ağır
01 Nisan 2012, 19:08
görüntüye göre sigorta v.s bi arıza değil bu..akünde marş motorunu döndürecek kadar enerji yok..
varsa ayak marşı yoksa 2. viteste vurdurarak çalıştır..15-20 dakika gez..gel stop et..10 saniye sonra marşa bas..olanları yaz..gerekeni anlatalım..
rapsy_09
01 Nisan 2012, 19:11
Aküden diye düşünüyorum.Vurdurarar çalıştırmayı deneyin motoru
mterayes26
01 Nisan 2012, 19:18
Statörde ve marş motorunda sorun yoksa , kesinlikle akü . Marş rölesi ve sigortayada bak . En az 5 tane dene yanıl işi var
phradrel
01 Nisan 2012, 19:19
vurdurarak bi miktar çalışıyor ama itmeye devam ettikçe o da motor soğukken çalışır ya öyle bile değil. sonra debriyajı çekince stop ediyor zaten. bir kaç kez denedim ama motor çalışmaya devam etmiyor.
bu arada aküden marş motoruna kablo çektim ama bi şey olmadı.
mterayes26
01 Nisan 2012, 19:24
allaalla tuhaf yaa , bende caracal 200 e bınerken öğrenmıstım bunları ( kanuni ) hava fıltresı ve bujıde durumlar nasıl
kubi34
01 Nisan 2012, 19:33
sorun gayet basit: akü bitmiş.
akünün ömrü bittiyse ne kadar şarj edersen et şarj tutmaz. tecrübeyle sabitlenmiştir.
mterayes26
01 Nisan 2012, 19:40
sorun gayet basit: akü bitmiş.
akünün ömrü bittiyse ne kadar şarj edersen et şarj tutmaz. tecrübeyle sabitlenmiştir.
vurdurduktan sonra debriyajı çekince motor stop edıyor diyor ama , cdı ateşleme sıstemlı motorlar aküsüz de çalışır
eralpt
01 Nisan 2012, 20:39
vurdurduktan sonra debriyajı çekince motor stop edıyor diyor ama , cdı ateşleme sıstemlı motorlar aküsüz de çalışır
Yatmış motor karburatoru tam doldurmadan debriyajı sıktığı için stop ediyor.
CDI lı motorlar aküsüz çalışır demek yanlış olur. Bu motosikletin yapısına baglıdır. YBR de aküyü sökersen araç çalışmaz.. ama bende mesela yamaha YB 100 vardı aküden bagımsızdı..
Arkadaşın sorunu ise akü tamamen bitmiş.. değiştirince sorun kalmayacak. ama yeni aküyü yatmış motoru kendine getirmek için marşlarsa ömründen buyuk bir kısmını yemiş olur.. O yuzden ya takviye ile ya da vurduraraka motoru rolantide çalışabilecek hale getirip yeni aküyü takmak daha saglıklı olacaktır.
mterayes26
01 Nisan 2012, 21:24
Yatmış motor karburatoru tam doldurmadan debriyajı sıktığı için stop ediyor.
CDI lı motorlar aküsüz çalışır demek yanlış olur. Bu motosikletin yapısına baglıdır. YBR de aküyü sökersen araç çalışmaz.. ama bende mesela yamaha YB 100 vardı aküden bagımsızdı..
Arkadaşın sorunu ise akü tamamen bitmiş.. değiştirince sorun kalmayacak. ama yeni aküyü yatmış motoru kendine getirmek için marşlarsa ömründen buyuk bir kısmını yemiş olur.. O yuzden ya takviye ile ya da vurduraraka motoru rolantide çalışabilecek hale getirip yeni aküyü takmak daha saglıklı olacaktır.
abicim anlamadıgım taraf , bu arkadaş karbüratör dolu veya boşdemıyor ama , tamam haklısın dedıgın dogru da ; ben senın dedıgını dusunerek bu cevabı verdım
şurda yanlışsın abicim ybr aküsüz ayakmarşı ıle calısır , nerden mı bılıyorum arkadasım motorlu kuryeydi . Motorun aküsünun artı elektrotu kopmustu çöpe attılar , akü söküldüayakmarsıcalıstı ve servıse gitti
bu arada aynen yenı akü ile yatmıs motoru calıstırırsan çöpe atarsın ömrünün en az % 75 ını
Tropiksera
01 Nisan 2012, 21:55
Yatmış motor karburatoru tam doldurmadan debriyajı sıktığı için stop ediyor.
CDI lı motorlar aküsüz çalışır demek yanlış olur. Bu motosikletin yapısına baglıdır. YBR de aküyü sökersen araç çalışmaz.. ama bende mesela yamaha YB 100 vardı aküden bagımsızdı..
Arkadaşın sorunu ise akü tamamen bitmiş.. değiştirince sorun kalmayacak. ama yeni aküyü yatmış motoru kendine getirmek için marşlarsa ömründen buyuk bir kısmını yemiş olur.. O yuzden ya takviye ile ya da vurduraraka motoru rolantide çalışabilecek hale getirip yeni aküyü takmak daha saglıklı olacaktır.
aynısı benim motorda oldu aküsünü çıkardım dedim şarj ettireyim, motoru ayakdan çalıştırdım kafayı yedi motor çalışmadı motor ama aküyü bağladıkdan sonra normal bir şekilde çalıştı.
leon99
01 Nisan 2012, 22:43
arkadaşlar aynı sorun bende de var. tekrar konu açmak yersiz olur diye düşündüm. far ve korna için akünün gücü yeterli olup motoru çalıştırmak için yetmeyebilir mi? yani akü bittiğinde ne far ne korna ne de motor çalışmaz mı?
Slayerrr
01 Nisan 2012, 23:42
arkadaşlar aynı sorun bende de var. tekrar konu açmak yersiz olur diye düşündüm. far ve korna için akünün gücü yeterli olup motoru çalıştırmak için yetmeyebilir mi? yani akü bittiğinde ne far ne korna ne de motor çalışmaz mı?
Marş motoru, motosikletin üzerindeki tüm donanımlardan daha fazla elektrik çektiği için diğerleri çalışsa bile marş motoru, motoru çalıştıracak güçte dönmeyebilir. Tamamen boş sayılacak bir aküyle bile far kısık da olsa yanar ama marş motoru dönmez.
RunemagicK
02 Nisan 2012, 01:17
o tırrr diye ses röleden geliyor. akünün gücü anca röleye yetiyor. yani akü bitmiş-ölmüş. yenisi şart. (başıma 2 kez geldi)
mterayes26
02 Nisan 2012, 03:48
o tırrr diye ses röleden geliyor. akünün gücü anca röleye yetiyor. yani akü bitmiş-ölmüş. yenisi şart. (başıma 2 kez geldi)
kac kere dedım anlatamadım kı tebrıkler
phradrel
02 Nisan 2012, 13:59
anladım tamam da vurdurarak da off yaa nereye kadar vurdur vurdur. kolları sıvayalım o zaman. yeni akü takarsan ömrünü yersin diyorsunuz yani ok.
alp_tunay
02 Nisan 2012, 14:03
Ömrü mömrü yenmez... Akün boş ... Şarz tutmuyor olabilir.....
Yeni akü al..50 liralık jel tipinde...
Bak keyfine..
Karbüratörde falan sorun yok....:cat:
zeda3000
02 Nisan 2012, 14:34
Motorunun hic bir yeri ile sakina oynama, aku sizlere omur. Yenisini al tak ve motorunun tadini cikar.
waffenSS
03 Nisan 2012, 00:21
aynı sorun bendede vardı o zırtt sesi marş rölesinin sesi akü kuru ise değiştir sulu aku ıse seyıyesını kontrol et olmuosa değiştir problem çözülsün
ebu ahmed
03 Nisan 2012, 00:31
ben videoyu görmeden yorum yapmıştım...aküyü sök ve iki kutbu birbirine bağla öyle vurdur....kesin çalışması gerek...
mterayes26
03 Nisan 2012, 01:41
ben videoyu görmeden yorum yapmıştım...aküyü sök ve iki kutbu birbirine bağla öyle vurdur....kesin çalışması gerek...
kutupları bağlamasına gerek yok hocam , yeterki artı kutup şaseye değmesin .
ergün1968
03 Nisan 2012, 01:47
Araya yeni akü sıkışmış :) Orasını burasını kurcalama hiç makinanın.
RunemagicK
03 Nisan 2012, 02:09
sen beni dinle. aküyü değiştir:)
hatta şimdiki akün sulu ise kapakları aç bi bak içi oksitlenmiştir kesin. benim motorda 4 ay yattı, aynısı oldu.
mterayes26
03 Nisan 2012, 02:22
YENİ aku su goturmez gercek ama yıne de ölçmeklte fayda var
ghostcorc
04 Nisan 2012, 14:39
videoyu dinlediğimde ilk bastığında marş basıyor ama motoru çalıştıracak kadar yeterli değil birde motor yatmış diyorsun dolayısıyle karbüratörün altkısmındaki benzin uçmuştur oraya marşa basarak bir ikikere ve tam gaz vererek benzin doldurman lazım yada vurdurarak ilk çalışmaması ondan kaynaklanıyor bide bir arkadaş yazmış çok voltaj çekiyor diye düzeltelim motorda voltaj sabittir 12 volt ama marş motoru akım çeker yaklaşık olarak 7 Amper civarı buda kornanın ötmesi ve farın yanması halinde bile marş motorunun çalışmamsının yanılgısını yaşatır herkeze kısacası sorun aküdedir . ama öncelikler yatmış motorum benzin şamandırasının bulunduğu haznesinin benzinle dolması gerekiyor motorun çalışması için başkada bir sorun yok benzin musluğunuda bir kontrol edelim mümkünse bir sivri kapatmış olabilir tecrübeyle sabittir:queen:birde deneyim benzin depo kapağını açıp içine ağzınızla kuvvetli hava verirseniz karbüratör daha çabuk benzin dolar kolay gelsin
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO