PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

Cyan
28 Ağustos 2018, 10:07
Ben kullanırken anlamlı bir fark görmedim; özellikle parlak metal çalışan kısımda (alt taraf) motoru yaz kış buzlanma / kar hariç her havada kullanıyordum

Wing750
28 Ağustos 2018, 11:43
Bu çok basit bir şey, uygun ölçülerde uygun malzeme kesilip yapılabilir. Hiç yoktan iyidir, ama bence hugger dediğimiz parça amortisörü yeteri kadar koruyor.

2 senedir yıkanmayan motorumun amortisörünün fotoğrafını çekip koyayım en iyisi :)

Motosikleti aldığımdan beri hugger aklımda. Ama bakıyorum yazan çizen pek övmemiş. Montajında da uğraşmışlar, yok delik uymadı, lastiğe yakın oldu vs. Bu plastik parça amortisöre doğrudan sıçramayı önler. Tabii bu arada Honda'nın amortisörü korumak için parçaya neden gerek görmediği de ayrı mesele. Gerçi otomobillerde de açıkta duruyor amortisörler. Çamurdan yağmurdan sorun çıktığını duymadım bugüne kadar. Ama motosikletin amortisörü bakınca göründüğü için sanki daha narinmiş havası var :)

SuleymanE
28 Ağustos 2018, 12:30
Benim motorda hugger takılı. (Motorum nc 700 integra bu arada). Amortisörü bir nebze korusa da sulu, tozlu veya çamurlu yollardan geçince bir miktar kir mutlaka amortisöre sıçrıyor. Lastikden gelmese bile yoldan sıçrayan kısımdan geliyor.

Hatta geçen gezimde ıslak birkaç yoldan geçtim, huggerin bile üzeri çamur olmuş, onu nasıl becerdim hala çözemedim :)

Evet hugger koruyor ama amortisörün tertemiz kalacağını düşünmeyin, mutlaka bir miktar toz ve kir geliyor. Sık sık yıkayıp temizlemek en garanti çözüm sanırım.

Nikkfurie
28 Ağustos 2018, 13:08
amortisörün daha doğrusu amortisör keçesinin ömrünü uzatmak için (bozulan basit bir keçedir ve tüm yağ boşalır) ara sıra parlak borunun üzerinede zincir yağı sıkın , keçe ve boru arasına giren yağ aşınmayı oldukça geciktirir hatta yağ nedeniyle amortisör hareketi bir tık yumuşar konfor artar..

SuleymanE
28 Ağustos 2018, 14:57
amortisörün daha doğrusu amortisör keçesinin ömrünü uzatmak için (bozulan basit bir keçedir ve tüm yağ boşalır) ara sıra parlak borunun üzerinede zincir yağı sıkın , keçe ve boru arasına giren yağ aşınmayı oldukça geciktirir hatta yağ nedeniyle amortisör hareketi bir tık yumuşar konfor artar..

Hemen zihni sinir kıvamında bir soru sorayım o zaman. Oldu ki sıkılan zincir yağı daha fazla toz ve toprak tutunmasına sebep olup keçeyi daha erken patlatmaya neden olabilir mi?

Çünkü motul c4 zincir yağı zincir üzerinde ufak tefek toz parçacıklarını, minik kum tanelerini tutabiliyor. Son cunda adası gezimde bizzat şahit oldum, rüzgarın havalandırdığı ince deniz kumu hep zincirime yapışmıştı .

Zincir yağı değilde sıvı gres sürsek daha iyi olmaz mı acaba?

Nikkfurie
28 Ağustos 2018, 15:37
Hemen zihni sinir kıvamında bir soru sorayım o zaman. Oldu ki sıkılan zincir yağı daha fazla toz ve toprak tutunmasına sebep olup keçeyi daha erken patlatmaya neden olabilir mi?

Çünkü motul c4 zincir yağı zincir üzerinde ufak tefek toz parçacıklarını, minik kum tanelerini tutabiliyor. Son cunda adası gezimde bizzat şahit oldum, rüzgarın havalandırdığı ince deniz kumu hep zincirime yapışmıştı .

Zincir yağı değilde sıvı gres sürsek daha iyi olmaz mı acaba?

amortisörün üzerinde iki tane keçe vardır, dışarıdan görünen keçe toz, toprak, kum gibi zararlı parçacıkların içeri girmesini engeller , basınç altında çalışan amortisör yağının sızdırmazlığı alttaki yüksek hassasiyette üretilmiş keçe tarafından sağlanır , sıktığınız zincir yağı içerdeki asıl keçeye ulaşır , yapışan toz kum vs üstteki keçede kalır , yağın fazlasını silerseniz aşırı kum toplayacağını zannetmiyorum , keçeler için en kötüsü çamurdur zira toz keçesinden içeri akar ve sızdırmazlık keçesinde kuruyarak sertleşmesine sebep olur..

SuleymanE
28 Ağustos 2018, 17:25
amortisörün üzerinde iki tane keçe vardır, dışarıdan görünen keçe toz, toprak, kum gibi zararlı parçacıkların içeri girmesini engeller , basınç altında çalışan amortisör yağının sızdırmazlığı alttaki yüksek hassasiyette üretilmiş keçe tarafından sağlanır , sıktığınız zincir yağı içerdeki asıl keçeye ulaşır , yapışan toz kum vs üstteki keçede kalır , yağın fazlasını silerseniz aşırı kum toplayacağını zannetmiyorum , keçeler için en kötüsü çamurdur zira toz keçesinden içeri akar ve sızdırmazlık keçesinde kuruyarak sertleşmesine sebep olur..

Bu açıdan düşününce mantıklı geldi. Gayet bilgilendirici bir cevap oldu, teşekkürler. ilk fırsatta bende biraz zincir yağı sıkacağım :cat:

Wing750
29 Ağustos 2018, 12:08
Herkese selam. Dün amortisörü çamurda ve sudan korumak için kendim bir şey yapmak istediğimi paylaşmıştım. Bugün yaptım nihayet. Yaklaşık 15 dakika sürdü. Sanırım da işe yarayacak. Çok basit. Elinden hiç iş gelmeyen birisi bile kolayca yapar. Bütün malzeme, bir tane siyah plastik dosya, orta kalınlıkta olanlardan, bir makas, bir cetvel, iki tane de siyah plastik cırt kelepçe. Ben 50 cm olanlarından aldım ama sanırım 35 cm olan da yeter.
Önce dosyayı 14.5 cm x 28 cm olarak kestim. Düzgün olsun diye giyotinle kestim ama makasla da kesebilirsiniz. Sonra üst kısımdan aşağıya doğru şasiye denk gelen kısımları motosikletin üzerine tutarak yaklaşık olarak biraz daha dar olacak şekilde dar kestim. Üst kısmına iki, alt ortaya da bir delik açtım. Cırt kelepçeyi davlumbazdaki deliklerden geçirip plastik parçayı üstten sıkıştırdım. Şasideki alt delikten de bir kelepçeyle alttan sabitledim ki süratli giderken lastiğe değmesin. Böylece aşağı ya da yukarı kaymasını da önlüyor.
Benim gözüme hoş göründü. Dışarıdan bakınca sonradan takıldığı çok göze çarpmıyor. Ancak bilen birisi fark eder. Sanırım artık en azından lastiğin amortisöre attığı suyu çamuru engeller.
https://i.hizliresim.com/Z3azEA.jpg (https://hizliresim.com/Z3azEA)
https://i.hizliresim.com/qvaNWD.jpg (https://hizliresim.com/qvaNWD)
https://i.hizliresim.com/AzvXkp.jpg (https://hizliresim.com/AzvXkp)
https://i.hizliresim.com/pnaNGm.jpg (https://hizliresim.com/pnaNGm)
https://i.hizliresim.com/nlaNJl.jpg (https://hizliresim.com/nlaNJl)
https://i.hizliresim.com/6NEvaP.jpg (https://hizliresim.com/6NEvaP)

Cyan
29 Ağustos 2018, 13:13
Elinize sağlık. Dar kısımdan genişleyen kısma geçişi keskin (dik) değil de kavisli yaparsanız amortisör salınımına daha uygun olur gibi. (Veya daha dar kesim olacak...) Benim internette gördüğüm (yabancı) çözümlerde yağ bidonlarının kavisli (silindirik) kenarlarını kullanıyorlardı.

Wing750
29 Ağustos 2018, 15:57
Elinize sağlık. Dar kısımdan genişleyen kısma geçişi keskin (dik) değil de kavisli yaparsanız amortisör salınımına daha uygun olur gibi. (Veya daha dar kesim olacak...) Benim internette gördüğüm (yabancı) çözümlerde yağ bidonlarının kavisli (silindirik) kenarlarını kullanıyorlardı.

Teşekkür ederim. Şimdi cevabınızı okuyunca anladım. Az önce ufak bir tur yaptım. Durduğum bir yerde yaptığım bu plastik parçaya tekerleğin sürttüğünü fark ettim. Anlam veremedim. Çünkü tekerlekle arasında 7-8 cm mesafe var. Hem alttan hem üstten bağladım nasıl oldu diye şaşırdım. Şimdi sizin yazdığınızdan aklıma geldi. Motosiklet salınırken şasi sabit, selenin olduğu üst kısım aşağı doğru esniyor. Doğal olarak da plastik tekerleğe doğru bel veriyor ve lastiğe sürtünüyor. Demek ki alttan bağlamamak da gerekiyor. Alt boşta olacak ki amortisörle rahat salınsın.

Wing750
02 Eylül 2018, 19:29
Herkese tekrar selam. Hafta sonu cumartesi - pazar tek başıma iki ülke turu yaptım. Motosikleti Mayıs sonunda almıştım. Toplam tecrübem de 2.000 kilometreyi biraz aştı. Daha önceleri ufak motosikletlerle yaptığım 3-5 kilometreyi kullanmak olarak saymıyorum.
Cumartesi sabah saat 8 gibi İstanbul'dan çıktım. Gurbetçi kalabalığı devam ettiği için daha sakin olan Hamzabeyli kapısına gidip oradan Bulgaristan'a geçtim. Harika dağ yollarından Haskovo'ya sürdüm. Öğleden sonra saat 2 gibi otele ulaştım. Bir gece kalıp oradan sabah saat yine 8 gibi ayrıldım. Yine çok güzel dağ yollarından Yunanistan - Gümülcine'ye gittim.
Bu arada hem bizden Bulgaristan'a geçişte, hem Bulgaristan'dan Yunanistan'a geçişte kilometrelerce kuyruk vardı. Ama motosikletle ve tek başına olmanın avantajı ve otomobillilerin hoş görüsü ve imrenen bakışları arasında birkaç araç kalacak kadar öne geçip 10-15 dakikada sınırları aştım.
Aynı gün Gümülcine'den İstanbul'a döndüm. Anlatılamayacak kadar keyifli bir yoldu. Tabii ki İpsala'dan bizim tarafa geçene kadar. Hafta sonu trafiği feciydi.
Aksiyon kamerasında yol görüntüleri de var ama youtube'a yüklemeden eklenemediği için maalesef paylaşamıyorum. Sadece bir - iki kare fotoğraf ekliyorum.
Tek başına ayrı keyif, istediğin zaman dur, istediğin gibi git.
https://i.hizliresim.com/dBJRRD.jpg (https://hizliresim.com/dBJRRD)
https://i.hizliresim.com/k6Dllq.jpg (https://hizliresim.com/k6Dllq)
https://i.hizliresim.com/Bzdk3M.jpg (https://hizliresim.com/Bzdk3M)

K121L
06 Eylül 2018, 18:15
Merhabalar,
2014-15 Nc750 almayı planlıyorum.Motor hakkında bilgim yok beni aydınlatırmısınız.
1)Ağır bakım kaç kmde ?
2)Parça fiyatları nasıldır ?
3)Kronik sorunu varmıdır ? (arka amartisor deniyor )

Kızıl pars
07 Eylül 2018, 10:27
Merhabalar,
2014-15 Nc750 almayı planlıyorum.Motor hakkında bilgim yok beni aydınlatırmısınız.
1)Ağır bakım kaç kmde ?
2)Parça fiyatları nasıldır ?
3)Kronik sorunu varmıdır ? (arka amartisor deniyor )


Öncelikle mümkünse 2016 ve sonrası almaya çalış, arada farklar var.

Ağır bakımdan ne kastetiğini tam bilemiyorum ama normal bakımlar 6 binde bir.
Daha detaylı bilgiyi servis verebilir.

Bazı parçalar her defasında kontrol edilip gerekirse değişiyor (Hava filtresi gibi)
Garanti kapsamında iken serviste olursa kabaca her seferinde 500 - 600 TL ödersin. dışarda aynı işi muhtemelen 350 - 450 arası yaptırırsın.

Parça fiyatları bence makul, kronik bir sorunu varsa da eskilerde kalmıştır.
Benimki 2016 model, 43 binde, hiç arızalanmadı, lastik patlaması hariç sadece periyordik bakımlarda servisi gördü.

agbez
17 Eylül 2018, 21:50
Ben de huggeri tavsiye edrerim ...Ancak amortisöre yağ sıkmak tozu toprağı toplayacağı için amortisöre zarar verir..Bir de el yapımı cırt kelepçe ile takılan plastik, huggere göre daha sıkıntılı bence ...Onu temiz gören kullanıcı bir hafta bazı ıslak yerlerden geçtikten sonra söküp baksın arkasında yine amortisörde biriken pisliği görecek.

Benim tavsiyem hugger ...Ve arada bir sadece oraya özel temizlik yapıp amortisör bölgesini cilalı tutmak...Zaten bakım ve koruma isteyen en önemli unsurlar zincir ve
Amortisör temizliği ...bilhass ön amortisörlere
Çalışan yerlerine cila çekmenizi tavsiye edrerim ..Toz ve kirden bir nebze daha korunmuş olursunuz ..Oooo ben uğraşamam derseniz karar sizin ...

Bu arada benim motorum Nc 750S 2 sedir bırakın amortisörü altında zerre kadar çamur yok ..Biraz hassasım anlayacağınız ...😊👍

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

https://i.hizliresim.com/VD1bWV.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------

https://i.hizliresim.com/Azdpa0.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

https://i.hizliresim.com/Azdpa0.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

https://i.hizliresim.com/Z3P0vV.jpg

jetthro
20 Eylül 2018, 10:23
Herkese merhaba
Tüm arkadaşlara paylaşımları için teşekkür ederim. Ben de bir nc 700 kullanıcısıyım yaklaşık 2 senedir ve motorumdan memnunum.
Sormak istediğim bu motorların arka amortisör sertlik ayarı mevcut mu.

SuleymanE
20 Eylül 2018, 10:56
Ben de huggeri tavsiye edrerim ...Ancak amortisöre yağ sıkmak tozu toprağı toplayacağı için amortisöre zarar verir..Bir de el yapımı cırt kelepçe ile takılan plastik, huggere göre daha sıkıntılı bence ...Onu temiz gören kullanıcı bir hafta bazı ıslak yerlerden geçtikten sonra söküp baksın arkasında yine amortisörde biriken pisliği görecek.

Benim tavsiyem hugger ...Ve arada bir sadece oraya özel temizlik yapıp amortisör bölgesini cilalı tutmak...Zaten bakım ve koruma isteyen en önemli unsurlar zincir ve
Amortisör temizliği ...bilhass ön amortisörlere
Çalışan yerlerine cila çekmenizi tavsiye edrerim ..Toz ve kirden bir nebze daha korunmuş olursunuz ..Oooo ben uğraşamam derseniz karar sizin ...

Bu arada benim motorum Nc 750S 2 sedir bırakın amortisörü altında zerre kadar çamur yok ..Biraz hassasım anlayacağınız ...����

https://i.hizliresim.com/VD1bWV.jpg

https://i.hizliresim.com/Azdpa0.jpg

https://i.hizliresim.com/Z3P0vV.jpg

Maşallah hocam , motorunu çok temiz tutuyorsun gerçekten. Bayiiden yeni alındı desen inanırım, o amortisörün parlaması beni benden aldı :)

Bu arada hugger iş görüyor ancak ağır koşullarda yine çaresiz kaldığı da oluyor.
Örneğin geçenlerde yağış varken arkadaşlarla yaylaya kamp yapmaya gittik. Dağ yolları yağmur sonrası çamur içinde, benim motorun arkası huggera rağmen bu hale geldi, buyrun yorum sizlerin:

https://i.hizliresim.com/2a010A.jpg

Şehir içi su birikintisinden geçince baya koruyor amortisörü ancak bol yağış ve tozlu topraklı yolda durum bu maalesef.

Eve dönüşte güzelce bol köpükle yıkadım, kuruladım, tertemiz yaptım ancak biliyorum ki ilk yağıştan sonra yine batacak :)



Herkese merhaba
Tüm arkadaşlara paylaşımları için teşekkür ederim. Ben de bir nc 700 kullanıcısıyım yaklaşık 2 senedir ve motorumdan memnunum.
Sormak istediğim bu motorların arka amortisör sertlik ayarı mevcut mu.

Evet mevcut. Amortisörün üst kısmında ayar vidası var. Bu ayar vidası ile yay ön yüklemesi ayarlanıp amortisör sertlik ayarı yapılıyor. Amortisör ayar anahtarı lazım ayarlamak için. Elin çok kolay girdiği bir yerde değil ancak. Alışkın olmayan birisi için ilk etapta ayar yapmak biraz zor gelebilir fakat bu işlerden anlayan bir kişiden rica ederseniz size yardımcı olacaktır.

jetthro
20 Eylül 2018, 11:09
Evet mevcut. Amortisörün üst kısmında ayar vidası var. Bu ayar vidası ile yay ön yüklemesi ayarlanıp amortisör sertlik ayarı yapılıyor. Amortisör ayar anahtarı lazım ayarlamak için. Elin çok kolay girdiği bir yerde değil ancak. Alışkın olmayan birisi için ilk etapta ayar yapmak biraz zor gelebilir fakat bu işlerden anlayan bir kişiden rica ederseniz size yardımcı olacaktır.[/QUOTE]

Ayarı kendim yapabilirim diye düşünüyorum. Motorun kullanım el kitabını inceledim ama ayarın nasıl yapılacağı ile alakalı bir kısım göremedim. Yabancı formlarda bunla alakalı bir açıklama görmüştüm ama şimdi o sayfayı bulamıyorum:silent:
Elinizde bu ayarla alakalı prosedür varsa paylaşırsanız sevinirim.

SuleymanE
20 Eylül 2018, 11:23
Ayarı kendim yapabilirim diye düşünüyorum. Motorun kullanım el kitabını inceledim ama ayarın nasıl yapılacağı ile alakalı bir kısım göremedim. Yabancı formlarda bunla alakalı bir açıklama görmüştüm ama şimdi o sayfayı bulamıyorum:silent:
Elinizde bu ayarla alakalı prosedür varsa paylaşırsanız sevinirim.

Yardımcı olayım hocam, şöyle açıklayayım:

NC lerdeki amortisör aşağıda fotoğrafta gördüğün şu tipte :

https://i.hizliresim.com/VDJa4j.jpg

Ayar vidası ve ayar anahtarını fotoğrafda görüyorsun. Yapman gereken bu ayar vidasını sıkmak veya gevşetmek.

Eğer somunu sağa döndürürsen somun aşağı hareket edecek ve yayı sıkıştırıp amortisörü serte ayarlamış olacaksın.

Sola (saat yönünün tersine) çevirirsen de gevşetmiş olacaksın ve amortisör yumuşağa ayarlanmış olacak.

Burada ilk husus amortisöre bakınca üstte tek değil çift somun göreceksin. Üstteki kontra somun. Önce üsttekini gevşet sonra da hemen alttakini. Biraz sıkı olabilir, sonuçta sürekli yay gerilimi altında. C anahtarını güzelce oturt, kaydırmamaya dikkat et, çalışırken dikkatli ol, acele etme.

Şimdiden kolay gelsin.

jetthro
20 Eylül 2018, 22:44
Çok teşekkür ederim.
İlk fırsatta ayarlama yapıp sizinle paylaşırım sonucunu :king:[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

https://i.hizliresim.com/r1bJNa.jpg
https://i.hizliresim.com/3z4pW9.jpg


Kontra somunları 1 cm kadar aşağıya çekildi.
Motorun arkasındaki o cross motor yumuşaklığı kalmadı ama çukurlarla hala başım belada:cyclopsan
Arka amortisör çukurlarda stroğunu tamamlayıp darbeyi hissettiriyor.
Nedenini anlayamadım , amortisörde herhangi bir yağ kaçağı vs yok.

Amortisör için rebound ve compression ayarı yok sanırım. :silent:

NC 700 X kullanan arkadaşlarda da aynı sıkıntı var mı ?

Nikkfurie
21 Eylül 2018, 00:15
........Arka amortisör çukurlarda stroğunu tamamlayıp darbeyi hissettiriyor. Nedenini anlayamadım , amortisörde herhangi bir yağ kaçağı vs yok.......

Bahsettiğiniz olay amortisörden değil helezon yayından kaynaklanır , yay kapandığında baklalar birbirine değer ve yoldaki tüm değişimler motosikletin her yerinde hissedilir , bu aşamada lastik yanaklarına çok büyük yük biner , cadde motorlarındaki dar profilli lastiklerde bu darbeyi yeterince ememez..

aşırı bozuk yollarda yayların daha kaliteli veya daha sert üretimlerle değişimi gerekli..

amortisörün içindeki yağ miktarını artırıp sertleşmesini dolayısıyla yayın yükünü paylaşmasını da sağlayabilirsiniz ama kısa süre sonra amortisör iflas eder..

nc nin bütün modellerini ve xadv yi test günlerinde kullandım , şase aynı fakat ön arka süspansiyon çok daha kaliteli bir üretim , motorun sürüşündeki fark hemen hissediliyor elbette etiketteki farkda :)

jetthro
21 Eylül 2018, 10:04
Bahsettiğiniz olay amortisörden değil helezon yayından kaynaklanır , yay kapandığında baklalar birbirine değer ve yoldaki tüm değişimler motosikletin her yerinde hissedilir , bu aşamada lastik yanaklarına çok büyük yük biner , cadde motorlarındaki dar profilli lastiklerde bu darbeyi yeterince ememez..

aşırı bozuk yollarda yayların daha kaliteli veya daha sert üretimlerle değişimi gerekli..

amortisörün içindeki yağ miktarını artırıp sertleşmesini dolayısıyla yayın yükünü paylaşmasını da sağlayabilirsiniz ama kısa süre sonra amortisör iflas eder..

nc nin bütün modellerini ve xadv yi test günlerinde kullandım , şase aynı fakat ön arka süspansiyon çok daha kaliteli bir üretim , motorun sürüşündeki fark hemen hissediliyor elbette etiketteki farkda :)

Evet sonuç olarak yay stroğunu tamamladığından motor çukurları hissettiriyor. Ama amortisörün compression değeri daha yüksek olsa yaya bu kadar iş düşmeyecek.
Benim merak ettiğim bu tüm nc 700 lerde mi var yoksa benim amortisörün bir elden geçmesi mi gerekiyor.
Formda arkadaşlardan bir tanesi arka amortisörünü istanbulda Şakiriştan amortisör firmasında revizyondan geçirmiş ve çok memnun kalmış.
Ben ankaradayım olmazsa motordan söküp istanbula revizyon için gönderecem.

Cyan
21 Eylül 2018, 11:31
NC'lerin arka amortisörleri dandik, illa ki bir yükseltme (daha iyisiyle değişim) istiyor. Ben Hyperpro amortisör takmıştım, rebound ayarı vardı, dünyalar değişmişti. Sipariş verirken de ağırlık bildiriyorsunuz buna göre yağı yayı ve ön yüklemesi fabrikadan ayarlı geliyor. Direkt takıyorsun ve sarkma falan her şey direkt hepsi tam ayarında oluyor, uğraşmak yok. Yeni 2018'leri bilmiyorum, onlarda önde güncelleme var arka aynı mı değişik mi haberim yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

Öne de Hyperpro yay ve yağ değişim yapmıştım, orada da anlamlı fark vardı; eskisinde tam kapatınca yüksüz geri dönüşte iki zıplama yapıyordu, değişince zıplamayı kesip direkt yerine oturmaya başlamıştı. Motosikletin hissiyat ve konfor çok değişti bu güncellemelerle.

jetthro
21 Eylül 2018, 15:17
NC'lerin arka amortisörleri dandik, illa ki bir yükseltme (daha iyisiyle değişim) istiyor. Ben Hyperpro amortisör takmıştım, rebound ayarı vardı, dünyalar değişmişti. Sipariş verirken de ağırlık bildiriyorsunuz buna göre yağı yayı ve ön yüklemesi fabrikadan ayarlı geliyor. Direkt takıyorsun ve sarkma falan her şey direkt hepsi tam ayarında oluyor, uğraşmak yok. Yeni 2018'leri bilmiyorum, onlarda önde güncelleme var arka aynı mı değişik mi haberim yok...


Hyperpro için bahsettiğiniz siparişi nerden verdiniz ve euro olarak ne kadardı ?
Ebaydan baktım ama hyperpronun amortisörünü bulamadım. Çinde üretilen amortisörler de 130 euro civarı bedeli. Tabi bir de sipariş sonrası devletimizin alacağı bir komisyon olacak.

Bu arada ön çatalın virajlarda ve dur kalklarda çalışmasından memnunum.

Cyan
21 Eylül 2018, 15:41
Hyperpro için bahsettiğiniz siparişi nerden verdiniz ve euro olarak ne kadardı ?
Ebaydan baktım ama hyperpronun amortisörünü bulamadım. Çinde üretilen amortisörler de 130 euro civarı bedeli. Tabi bir de sipariş sonrası devletimizin alacağı bir komisyon olacak.

Bu arada ön çatalın virajlarda ve dur kalklarda çalışmasından memnunum.

Osman Malak'a (osman@motorcu.com) mail atabilirsiniz. Hyperpro'ya direkt sorduğumda Türkiye kontağı olarak Osman Bey'i ilettiler. Ben de ürünü Osman Bey aracılığıya İzmir'deki Burak Albayrak'tan (burak21_@hotmail.com) (http://burak21.com/) aldım; yurtdışından ithalatını yaptılar teslim ettiler.

Benim aldığım ürün ön arka paket şu: https://hyperpro.com/streetbox/ (2016 ve sonrası için paket olmayıp sadece arka olabilir...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

Ön çatalda şu vardı bende; motorun üzerinde durup (ayaklar yerde motora oturmadan - boy yetiyorsa) ön freni sıkıp abanarak full kapatıp sonra gevşemeye bıraktığımda amortisör 2 kere yaylanıyordu döndüğü yerde. Bu istenmez; direkt yaylanmadan yerine dönmesi lazım. Hyperpro yaylar ve amortisör yağı konunca düzelmişti. (Kilonuza göre yağ ve yay çok önemli...) Benim kullandığım yağ 15 numaraydı ve seviyesi de Hyperpro'nun önerdiği şekilde kondu. Honda standartta daha ince yağ kullanıyor olabilir.

jetthro
21 Eylül 2018, 16:08
Osman Malak'a (osman@motorcu.com) mail atabilirsiniz. Hyperpro'ya direkt sorduğumda Türkiye kontağı olarak Osman Bey'i ilettiler. Ben de ürünü Osman Bey aracılığıya İzmir'deki Burak Albayrak'tan (burak21_@hotmail.com) (http://burak21.com/) aldım; yurtdışından ithalatını yaptılar teslim ettiler.

Benim aldığım ürün ön arka paket şu: https://hyperpro.com/streetbox/ (2016 ve sonrası için paket olmayıp sadece arka olabilir...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

Ön çatalda şu vardı bende; motorun üzerinde durup (ayaklar yerde motora oturmadan - boy yetiyorsa) ön freni sıkıp abanarak full kapatıp sonra gevşemeye bıraktığımda amortisör 2 kere yaylanıyordu döndüğü yerde. Bu istenmez; direkt yaylanmadan yerine dönmesi lazım. Hyperpro yaylar ve amortisör yağı konunca düzelmişti. (Kilonuza göre yağ ve yay çok önemli...) Benim kullandığım yağ 15 numaraydı ve seviyesi de Hyperpro'nun önerdiği şekilde kondu. Honda standartta daha ince yağ kullanıyor olabilir.

Mail attım şimdi
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

jetthro
24 Eylül 2018, 00:46
Arkadaşlar daha 1 ay once hava bastigim arka teker basıncı 14 psi olmuş. Teker basincindan hic suphelenmemistim. Bugun 42 psi bastım ve sikayetim ortadan kalkti. Yardimci olan arkadaşlara cok tesekkur ederim. Lastik basincimi daha sık kontrol etmem gerektiğini anladım 👍👍

Olcay Avşar
24 Eylül 2018, 14:59
Arkadaşlar daha 1 ay once hava bastigim arka teker basıncı 14 psi olmuş. Teker basincindan hic suphelenmemistim. Bugun 42 psi bastım ve sikayetim ortadan kalkti. Yardimci olan arkadaşlara cok tesekkur ederim. Lastik basincimi daha sık kontrol etmem gerektiğini anladım 👍👍

Neden 14'e düştüğünü buldunuz mu peki? Muhtemelen bir küçük çivi vs vardır lastikte, yerinden çıkarsa hızlıca iner lastik. Mutlaka göz ve su ile kontrol edin.

jetthro
24 Eylül 2018, 17:22
Neden 14'e düştüğünü buldunuz mu peki? Muhtemelen bir küçük çivi vs vardır lastikte, yerinden çıkarsa hızlıca iner lastik. Mutlaka göz ve su ile kontrol edin.

Neden düştü ben de anlamadım, lastiği gözle kontrol ettim çivi tarzı bir şey göremedim. Tekrar basınç düşmesi olursa arka tekeri söküp sabunlu su ile kontrol edecem. Teşekkürler uyarınız için

Smlgndz
24 Eylül 2018, 23:43
Merhaba arkadaşlar,
Çok uzun bir süredir forumu takip etmeme rağmen ilk defa yazıyorum. Ağustosun ortasında planladığımdan erken bir şekilde 2018 model NC 750X sahibi oldum. Yaklaşık 2 yıldır bir inazuma kullanıcısı olarak sanırım NC 750X, bir üst segmente geçmenin doğal bir sonucu. Gerçi gönlümüzden geçen nedense hep Crossrunner idi ama, kurdaki dalgalanmalardan sonra gönlümüzde kaldı :) Yüksek CC’ye yeni geçen biri olarak benzer durumdaki arkadaşlara fikir vermesi açısından düşüncelerimi sizlerle paylaşmaya karar verdim.
2014 model inazumamla iki yılda neredeyse 10 bin km yaptım. Bu süre zarfında yakıtı sürekli takip ettim. İki yılda 4 litrelik bir ortalama yakaladım. NC750X’de ilk göze çarpan yakıt oldu. 1500 km’lere geldim, şimdilik 3,70 ilk bir ortalamayla seyrediyor. Ki bu CC’deki bir motosikletin bu seviyelerde yakması, benzinin pahalı olduğu bizim gibi ülkelerdeki kullanıcılar açısından gerçekten güzel. Teknik açıdan fazla bir şey söyleyemem. O kadar anlamıyorum o işlerden. Yalnız bir seferde en fazla 200-250 km kadar sürdüm. Aynı yolu farklı zamanlarda iki kere yaptım. Sele rahatsız edecek gibi duruyor. Sanırım az yaktığı ve selenin rahatsız olduğu tespitleri doğru. Virajlarda dengeli, sollamalarda hızlanması yeterli. Tabi bunlar kullanıcıdan kullanıcıya değişen şeyler. Şu ana kadar ben maksimum 170 gördüm. Onu da zorlanarak gördüm açıkçası. 150'ye nasıl çıktığını anlamıyorsunuz bile. Ama ondan sonra hızlanma ivmesi düşüyor. Ha bu seviyeler benim için yüksek ve yeterli. Egsoz sesi benim hoşuma gitti. Uzun yolda kafa şişirmiyor, şehir içinde farkettirecek düzeyde. Bütün bunlar beklentilerle alakalı.
Tabi yeni bir motosiklet alınca bomboş bir şey almış oluyorsun aslında. Hemen aksesuar derdine düşüyor insan. E bizde de öyle oldu. Motosikleti aldığım yerde GP Kompozitin zincir korumalı çamurluğunu taktırdım. Güzel de oldu, yakıştı bence. Aynı yerde yine GP Kompozitin far korumasını tavsiye ettiler. Biz de “peki” dedik. Far korumayı üstten iki uzatmayla camın alt vidalarına bağlıyorsun. Far korumanın altından çıkan tek uzatma boşta kalıyor. Bağlanacak bir yeri yok. Lakin birkaç gün önce baktığımda alttaki vidanın paslandığını gördüm. Daha 1 ay bile olmadı. Daha yağmur bile görmedi neredeyse. Yarın öbür gün bir bakacağım. Alttaki uzatma çıkarılabilir bir şeyse çıkaracağım. Yine motosikleti aldığım yerde radyatör koruma da çok önemli dediler Biz ona da “peki” dedik. İyi de oldu. Ben de gidon yükseltme ve tur camı da takalım dedim. Çünkü forumlarda hep yazılıp çiziliyordu. “Cam kısa geliyor, tur camı olmadan olmaz. Gidon yükseltme kullanım rahatlığı açısından gerekli.” diye. Motosikleti aldığım yerde “abi bunlar kullanıcıya göre değişir, hele bir kullan eksikliğini hissedersen gel takalım” dediler. Bana aksesuar çakmaya çalışmadıklarını anladım. Haklılardı sonuçta.
Motosikleti İstanbul’dan aldım. Yaşadığım yere kadar uzun bir yolculuk yaparak getirdim. 1,77 boyunda adamım. Bu yolculuk neticesinde tur camının şart olduğuna kanaat getirdim. Araştırmalarım neticesinde Zeusun uzun, füme rengi tur camını aldım. Takınca beğendimde. Yalnız yola çıkınca şöyle bir sorun hissettim. Uzun yolda yada yüksek hızlarda camın üstünden baktığın için sorun yok ama hız düşünce, şehir içi kullanımda daha yakın mesafeleri camdan görmeye çalışınca başkasının gözlüğünü takmış gibi oldum. Bir dengesizlik, bir baş dönmesi gibi garip konforsuz bir his. Burada kullanan arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. Bu normal bir durum mu? Her camda bu böyle midir? Zaten uzun süreli bakmak için değil midir?
Neyse bütün bunlar olurken 1000 km bakımı geldi. Bakım için Edirne servise gittim. Gitmişken bir kaç aksesuar sorayım dedim. Fikir vermesi açısından bakımda yağ ve filtreyi değiştirdiler. 270 TL aldılar. Faturaya baktığımda işçilik almadıklarını gördüm. Bana makul geldi. Arkadaşların ilgisi, servis atmosferi bayağı güzeldi. Yakın olanlara Edirne’yi görmeyenlere tavsiye ederim. Tabi iş aksesuarlara gelince iş değişti. Bir sis farı, bir elcik ısıtma alcam derseniz yaklaşık 7.000 TL’yi gözden çıkarmanız lazım. Ben de sadece stoklarında olduğu için elcik koruma taktırdım. Elcik korumaları taktırdıktan sonra gidonu tamamen çevirince elcik korumaların tur camına ve motosikletin üst tarafında dokunduğunu gördüm. Bu noktada da gidon yükseltme ve geri çekmenin bu durumu çözeceğini ön gördüm. Alıp takınca mükemmel oldu. Artık elcik korumalar ne tur camına ne de motosiklete dokunuyordu. Üstelik 20 mm yükseltmişti gidonu sadece ama kullanım daha rahat bir hal almıştı.
Bir taraftan başka başka aksesuarlar sipariş etmeye devam ediyordum, bir taraftan da yerli ustamızın aksesuarları takması için kendisinden gün almaya çalışıyordum. Neyse ustamız randevu talebimize olur verdikten sonra kendisine GP Kompozitten aldığım ön çamurluk uzatıcı ile arka çamurluk sıyırıcıyı ve waytake’den aldığım orta sehpayı taktırdım. Fotoğraf yükleme olayı burada nasıl oluyor bilmiyorum, o yüzden de gösteremiyorum tabi ama çok şugar olduğu kanaatindeyim :) Ustamızında yanından ayrılıp da sakin bir yerde gerekli kontrolleri yaparken motosikleti orta sehpaya almaya çalıştım, beceremedim. Birkaç kez daha denedim, yine olmadı. Benden çok daha fazla motosikletçi olan bir arkadaşımın yanına gidip onun da denemesini istedim. O çok zorlanarak alabildi. Onun beyanına göre bu durum normal değil. Bana göre de normal değil. Önümüzdeki günlerde satıcıyla bir irtibata geçmeyi düşünüyorum.
Bütün bunlar olurken GP Kompozitten çok lazımmış, hemen yarın Dakar’a çıkacakmış gibi navigasyon tutucu istedim. Gönderdiler lakin, ürün uymadı. Fotoğraflarla kendilerine durumu açıkladım. Saolsunlar ilgilendiler. Hemen yenisini gönderdiler. Bu ürün de uymadı ama sanayide bi arkadasın bi kaç darbesiyle olur kanaatindeyim.
Tabi bunlar olurken Kappa 42N topcase ve GP Kompozitin koruma demiri de geldi. Bunları kendim taktım. Fena da durmadı. Bu kadar masrafın içerisinde tamamen fiyat performans öncelikli bir seçim oldu. İmkanların genişlediği bir noktada Adventurer marka yada Givi marka alüminyum bir çantayla değiştirilmesi planlanıyor. Facebook üzerinden bulduğum Mert Arslanoğlu adlı bir arkadaş var. Ondan da koruma takozlarını aldım. Henüz monte ettirmedim ama ürün sağlam ve estetik duruyor. Ustanın randevu programına göre çarşamba sabahtan takılması planlanıyor. Şimdilik net bir şey söylemek zor, daha sonra kesin bir şeyler söyleyebilirim. Eksikliğini hissettiğim tek şey sanırım sis farı. Kendi farları led ve güçlü ama yakın mesafeyi aydınlatmıyor. Tekerleğin önündeki 4-5 metre karanlık kalıyor. Ha otoyolda giderken 400-500 metre ötedeki levhalara güneş gibi patlıyor, karşı sürücüleri sellektör ciddi rahatsız ediyor ama yakın mesafede yetersiz.
Tabi bütün bu yazdıklarım 40’lara basamak dayamış, sakin kullanımı seven, apaçiliğe prim vermeyen, mottosu “yavaş git, hep git” olan, yaklaşık 2 yıldır 12000 km yapmış birinin yorumları. İlk motosikletimi alırken de bunu alırken de forumları nasıl taradığımı, samanlıkta iğne aradığım durumları kendim bilirim. Bu yazdıklarımın, yazdıklarımdan bir kısmın da belki birilerine samanlıkta bir iğne olacağı kanaatindeyim. Güzel sohbetler dileğiyle..

jetthro
25 Eylül 2018, 00:27
Merhaba
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

O tur camından ben de kullanıyorum. Boydan mı bilmiyorum ama (boyum 1,88) ben sadece ilk hareket edeceğim zaman camdan motosikletin ön tarafını kontrol ediyorum. Harekete geçtikten sonra gerek kalmıyor.

Smlgndz
25 Eylül 2018, 01:33
Çok teşekkürler, saolasın. Dediğim gibi alışıyor insan. Ama kötü, çukurlu yola girince ne kadar üstünden baksan da yine cama kayıyor gözlerim. sanırım siz de boy avantajı var. ben size göre 11 cm kısa olmanın etkisiyle 6-7 metre daha fazla mesafeyi camdan görmek zorundayım :) ama alışıyor insan..

Kızıl pars
25 Eylül 2018, 09:20
Uzun yolda yada yüksek hızlarda camın üstünden baktığın için sorun yok ama hız düşünce, şehir içi kullanımda daha yakın mesafeleri camdan görmeye çalışınca başkasının gözlüğünü takmış gibi oldum. Bir dengesizlik, bir baş dönmesi gibi garip konforsuz bir his. Burada kullanan arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. Bu normal bir durum mu? Her camda bu böyle midir?

Maalesef yan sanayi camlar öyle. Arazide giderken de ciddi sorun oluyor, yakına bakmak hele hava biraz karardı ise eziyet.


motosikleti orta sehpaya almaya çalıştım, beceremedim. Birkaç kez daha denedim, yine olmadı. Benden çok daha fazla motosikletçi olan bir arkadaşımın yanına gidip onun da denemesini istedim. O çok zorlanarak alabildi. Onun beyanına göre bu durum normal değil. Bana göre de normal değil. Önümüzdeki günlerde satıcıyla bir irtibata geçmeyi düşünüyorum.

Yan sanayi orta sehpanın yayı biraz fazlaca sert. Yayı biraz uzatabilirseniz ya da birkaç akşam sehpaya alıp bırakırsanız muhtemelen düzelir. Kolay olması için motorun ön tarafı biraz yukarıdayken deneyin (Otopark girişi gibi).


Fotoğraf yükleme olayı burada nasıl oluyor bilmiyorum, o yüzden de gösteremiyorum tabi ama çok şugar olduğu kanaatindeyim

Fotoğraf için http://hizliresim.com'a girip yükledikten sonra linkini yukardaki sağdan 3. simgeye tıklayarak (Insert Image) buradan paylaşıyorsunuz.

Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın.

Wing750
25 Eylül 2018, 11:08
Merhaba arkadaşlar,
Çok uzun bir süredir forumu takip etmeme rağmen ilk defa yazıyorum. Ağustosun ortasında planladığımdan erken bir şekilde 2018 model NC 750X sahibi oldum. Yaklaşık 2 yıldır bir inazuma kullanıcısı olarak sanırım NC 750X, bir üst segmente geçmenin doğal bir sonucu. Gerçi gönlümüzden geçen nedense hep Crossrunner idi ama, kurdaki dalgalanmalardan sonra gönlümüzde kaldı :) Yüksek CC’ye yeni geçen biri olarak benzer durumdaki arkadaşlara fikir vermesi açısından düşüncelerimi sizlerle paylaşmaya karar verdim.
2014 model inazumamla iki yılda neredeyse 10 bin km yaptım. Bu süre zarfında yakıtı sürekli takip ettim. İki yılda 4 litrelik bir ortalama yakaladım. NC750X’de ilk göze çarpan yakıt oldu. 1500 km’lere geldim, şimdilik 3,70 ilk bir ortalamayla seyrediyor. Ki bu CC’deki bir motosikletin bu seviyelerde yakması, benzinin pahalı olduğu bizim gibi ülkelerdeki kullanıcılar açısından gerçekten güzel. Teknik açıdan fazla bir şey söyleyemem. O kadar anlamıyorum o işlerden. Yalnız bir seferde en fazla 200-250 km kadar sürdüm. Aynı yolu farklı zamanlarda iki kere yaptım. Sele rahatsız edecek gibi duruyor. Sanırım az yaktığı ve selenin rahatsız olduğu tespitleri doğru. Virajlarda dengeli, sollamalarda hızlanması yeterli. Tabi bunlar kullanıcıdan kullanıcıya değişen şeyler. Şu ana kadar ben maksimum 170 gördüm. Onu da zorlanarak gördüm açıkçası. 150'ye nasıl çıktığını anlamıyorsunuz bile. Ama ondan sonra hızlanma ivmesi düşüyor. Ha bu seviyeler benim için yüksek ve yeterli. Egsoz sesi benim hoşuma gitti. Uzun yolda kafa şişirmiyor, şehir içinde farkettirecek düzeyde. Bütün bunlar beklentilerle alakalı.
Tabi yeni bir motosiklet alınca bomboş bir şey almış oluyorsun aslında. Hemen aksesuar derdine düşüyor insan. E bizde de öyle oldu. Motosikleti aldığım yerde GP Kompozitin zincir korumalı çamurluğunu taktırdım. Güzel de oldu, yakıştı bence. Aynı yerde yine GP Kompozitin far korumasını tavsiye ettiler. Biz de “peki” dedik. Far korumayı üstten iki uzatmayla camın alt vidalarına bağlıyorsun. Far korumanın altından çıkan tek uzatma boşta kalıyor. Bağlanacak bir yeri yok. Lakin birkaç gün önce baktığımda alttaki vidanın paslandığını gördüm. Daha 1 ay bile olmadı. Daha yağmur bile görmedi neredeyse. Yarın öbür gün bir bakacağım. Alttaki uzatma çıkarılabilir bir şeyse çıkaracağım. Yine motosikleti aldığım yerde radyatör koruma da çok önemli dediler Biz ona da “peki” dedik. İyi de oldu. Ben de gidon yükseltme ve tur camı da takalım dedim. Çünkü forumlarda hep yazılıp çiziliyordu. “Cam kısa geliyor, tur camı olmadan olmaz. Gidon yükseltme kullanım rahatlığı açısından gerekli.” diye. Motosikleti aldığım yerde “abi bunlar kullanıcıya göre değişir, hele bir kullan eksikliğini hissedersen gel takalım” dediler. Bana aksesuar çakmaya çalışmadıklarını anladım. Haklılardı sonuçta.
Motosikleti İstanbul’dan aldım. Yaşadığım yere kadar uzun bir yolculuk yaparak getirdim. 1,77 boyunda adamım. Bu yolculuk neticesinde tur camının şart olduğuna kanaat getirdim. Araştırmalarım neticesinde Zeusun uzun, füme rengi tur camını aldım. Takınca beğendimde. Yalnız yola çıkınca şöyle bir sorun hissettim. Uzun yolda yada yüksek hızlarda camın üstünden baktığın için sorun yok ama hız düşünce, şehir içi kullanımda daha yakın mesafeleri camdan görmeye çalışınca başkasının gözlüğünü takmış gibi oldum. Bir dengesizlik, bir baş dönmesi gibi garip konforsuz bir his. Burada kullanan arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. Bu normal bir durum mu? Her camda bu böyle midir? Zaten uzun süreli bakmak için değil midir?
Neyse bütün bunlar olurken 1000 km bakımı geldi. Bakım için Edirne servise gittim. Gitmişken bir kaç aksesuar sorayım dedim. Fikir vermesi açısından bakımda yağ ve filtreyi değiştirdiler. 270 TL aldılar. Faturaya baktığımda işçilik almadıklarını gördüm. Bana makul geldi. Arkadaşların ilgisi, servis atmosferi bayağı güzeldi. Yakın olanlara Edirne’yi görmeyenlere tavsiye ederim. Tabi iş aksesuarlara gelince iş değişti. Bir sis farı, bir elcik ısıtma alcam derseniz yaklaşık 7.000 TL’yi gözden çıkarmanız lazım. Ben de sadece stoklarında olduğu için elcik koruma taktırdım. Elcik korumaları taktırdıktan sonra gidonu tamamen çevirince elcik korumaların tur camına ve motosikletin üst tarafında dokunduğunu gördüm. Bu noktada da gidon yükseltme ve geri çekmenin bu durumu çözeceğini ön gördüm. Alıp takınca mükemmel oldu. Artık elcik korumalar ne tur camına ne de motosiklete dokunuyordu. Üstelik 20 mm yükseltmişti gidonu sadece ama kullanım daha rahat bir hal almıştı.
Bir taraftan başka başka aksesuarlar sipariş etmeye devam ediyordum, bir taraftan da yerli ustamızın aksesuarları takması için kendisinden gün almaya çalışıyordum. Neyse ustamız randevu talebimize olur verdikten sonra kendisine GP Kompozitten aldığım ön çamurluk uzatıcı ile arka çamurluk sıyırıcıyı ve waytake’den aldığım orta sehpayı taktırdım. Fotoğraf yükleme olayı burada nasıl oluyor bilmiyorum, o yüzden de gösteremiyorum tabi ama çok şugar olduğu kanaatindeyim :) Ustamızında yanından ayrılıp da sakin bir yerde gerekli kontrolleri yaparken motosikleti orta sehpaya almaya çalıştım, beceremedim. Birkaç kez daha denedim, yine olmadı. Benden çok daha fazla motosikletçi olan bir arkadaşımın yanına gidip onun da denemesini istedim. O çok zorlanarak alabildi. Onun beyanına göre bu durum normal değil. Bana göre de normal değil. Önümüzdeki günlerde satıcıyla bir irtibata geçmeyi düşünüyorum.
Bütün bunlar olurken GP Kompozitten çok lazımmış, hemen yarın Dakar’a çıkacakmış gibi navigasyon tutucu istedim. Gönderdiler lakin, ürün uymadı. Fotoğraflarla kendilerine durumu açıkladım. Saolsunlar ilgilendiler. Hemen yenisini gönderdiler. Bu ürün de uymadı ama sanayide bi arkadasın bi kaç darbesiyle olur kanaatindeyim.
Tabi bunlar olurken Kappa 42N topcase ve GP Kompozitin koruma demiri de geldi. Bunları kendim taktım. Fena da durmadı. Bu kadar masrafın içerisinde tamamen fiyat performans öncelikli bir seçim oldu. İmkanların genişlediği bir noktada Adventurer marka yada Givi marka alüminyum bir çantayla değiştirilmesi planlanıyor. Facebook üzerinden bulduğum Mert Arslanoğlu adlı bir arkadaş var. Ondan da koruma takozlarını aldım. Henüz monte ettirmedim ama ürün sağlam ve estetik duruyor. Ustanın randevu programına göre çarşamba sabahtan takılması planlanıyor. Şimdilik net bir şey söylemek zor, daha sonra kesin bir şeyler söyleyebilirim. Eksikliğini hissettiğim tek şey sanırım sis farı. Kendi farları led ve güçlü ama yakın mesafeyi aydınlatmıyor. Tekerleğin önündeki 4-5 metre karanlık kalıyor. Ha otoyolda giderken 400-500 metre ötedeki levhalara güneş gibi patlıyor, karşı sürücüleri sellektör ciddi rahatsız ediyor ama yakın mesafede yetersiz.
Tabi bütün bu yazdıklarım 40’lara basamak dayamış, sakin kullanımı seven, apaçiliğe prim vermeyen, mottosu “yavaş git, hep git” olan, yaklaşık 2 yıldır 12000 km yapmış birinin yorumları. İlk motosikletimi alırken de bunu alırken de forumları nasıl taradığımı, samanlıkta iğne aradığım durumları kendim bilirim. Bu yazdıklarımın, yazdıklarımdan bir kısmın da belki birilerine samanlıkta bir iğne olacağı kanaatindeyim. Güzel sohbetler dileğiyle..

Hayırlı olsun, ben de mayıs ayında almıştım. Benim ilk motosikletim ve ilk tecrübem. O nedenle hiç kıyaslama yapamıyorum. Boyum 1.85 ve 100 kiloyum. Şu ana kadar hiç şikayetim olmadı. Toplam sürüş tecrübem motosikletimin kilometresi kadar. Henüz 3.200 civarında. Acemiliğime rağmen tek başıma İstanbul-Denizli ve Bulgaristan, Yunanistan turları yaptım. Genel yargıya rağmen ben hiç negatif bir yanını görmedim motosikletin. Bu biraz beklenti ve zevk meselesi. Benim için değiştirilmeyecek bir motosiklet. Her açıdan yeterli.
Ben sizin şikayet ettiğiniz tur camını taktırmadım. Nedeni aynı dediğiniz şey, görüşümü engellemesinden çekindim. Camı değiştirmek yerine deflektörle uzattım. İşe yarıyor. Çirkin de durmuyor.
Tekrar hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın.

Cyan
25 Eylül 2018, 12:24
Yaş 40+ olunca bundan iyisi yok :) (ben de o gruptayım)

Hayırlı olsun, modifikasyonlara biraz erken girişmişsiniz ama :)

Ahmet Turan Peker
25 Eylül 2018, 12:55
Epeydir bu posta ölü toprağı vardı biraz canlanmış. Olcay olmasa şimdiye gömülmüştü aslında.

Tabii ben de yazmadığım için sorumluyum.

Arkadaşlar ben otomatik zincir yağlama sistemi geliştirdim. Şu anda profesyonel hale getirmek için çalışıyorum. Gidona kumanda paneli ve bağlantı parçalarını seri imalata hazır hale getirmek için uğraşıyorum.

Sistemi monte ettikten sonra artık zincir yağlama ve TEMİZLEMEderdiniz olmayacak

300 ml 90 numara yağla 8-10 bin km gideceksiniz..

Zinciriniz 15 bin km sonra ( benim yaptığım km) bile hala ilk günkü gibi olacaktır.

Mevcut bilinen sistemlerden çok daha uygun maliyetli dır.

Şu anda 8 NC serisi 1 Afrika 1 dominar, 1 integra, ve 1 ad inazuma da sorunsuz şekilde çalışmaktadır.

Mutlaka fiyat soran olacaktır. Şu anda 300 TL ye montajını yapıyorum. Tanıtım olması için

Cyan
25 Eylül 2018, 13:21
Ürün hazır olunca bir internet sitesinde (Youtube falan da olabilir) tanıtımını koyabilir misiniz? İlgilenebilirim ben. (Çift taraflı yağlama mı yapıyor tek taraflı mı?)

Ahmet Turan Peker
25 Eylül 2018, 22:00
Ürün hazır olunca bir internet sitesinde (Youtube falan da olabilir) tanıtımını koyabilir misiniz? İlgilenebilirim ben. (Çift taraflı yağlama mı yapıyor tek taraflı mı?)

Ürün hazır zaten tanıtım videosu falan biraz zamanı var. O işleri bilen biri lazım 😂

Smlgndz
25 Eylül 2018, 23:45
Maalesef yan sanayi camlar öyle. Arazide giderken de ciddi sorun oluyor, yakına bakmak hele hava biraz karardı ise eziyet.


Açıkçası araziyle pek işim olmaz ama o dayanıklılığının bir göstergesidir tabi.


Yan sanayi orta sehpanın yayı biraz fazlaca sert. Yayı biraz uzatabilirseniz ya da birkaç akşam sehpaya alıp bırakırsanız muhtemelen düzelir. Kolay olması için motorun ön tarafı biraz yukarıdayken deneyin (Otopark girişi gibi).


Genelde hafta sonları kullanıyorum. Aslında pazar akşamından park ederken orta sehpaya alırsam bir şekilde :) belki cumaya kadar daha yumuşak hale gelebilir.



Fotoğraf için http://hizliresim.com'a girip yükledikten sonra linkini yukardaki sağdan 3. simgeye tıklayarak (Insert Image) buradan paylaşıyorsunuz.

Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın.


Size cevap verirken alıntı yapma meselesini deiyordum Yeri geldikçe diğer şeyleri de öğreneceğim sanırım. Teşekkür ederim, saolun. Hep beraber inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------


Hayırlı olsun, ben de mayıs ayında almıştım. Benim ilk motosikletim ve ilk tecrübem. O nedenle hiç kıyaslama yapamıyorum. Boyum 1.85 ve 100 kiloyum. Şu ana kadar hiç şikayetim olmadı. Toplam sürüş tecrübem motosikletimin kilometresi kadar. Henüz 3.200 civarında. Acemiliğime rağmen tek başıma İstanbul-Denizli ve Bulgaristan, Yunanistan turları yaptım. Genel yargıya rağmen ben hiç negatif bir yanını görmedim motosikletin. Bu biraz beklenti ve zevk meselesi. Benim için değiştirilmeyecek bir motosiklet. Her açıdan yeterli.
Ben sizin şikayet ettiğiniz tur camını taktırmadım. Nedeni aynı dediğiniz şey, görüşümü engellemesinden çekindim. Camı değiştirmek yerine deflektörle uzattım. İşe yarıyor. Çirkin de durmuyor.
Tekrar hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın.

Çok teşekkür ederim. Saolun. Siz de yenisiniz benim gibi belli ki, size de hayırlı uğurlu olsun inşallah. Motosikletle ilgili genel eleştiriler dediğiniz gibi sanırım beklenti ve zevk meselesiyle ilgili. Uyumlu bir yapıda olduğum için çok ekstrem durumlar hariç eleştiri getiremiyorum. Her motosikletin kendine has bir tarafı var. Her motosiklete de kendine has taraflarına uygun davranmak gerekir. Benim için NC 750X harika bir motosiklet. Benim beklentimi de fazlasıyla karşılıyor. NC'den bir Tracer performansı beklerseniz tabiki sizi hayal kırıklığına uğratır. İnazumadan yeni geçtiğim için ehliyetimi yükseltmem gerekti. O yüzden çok fazla açılamadım. Haftasonu sınavı atlattık. Ehliyet bir gelsin hele, sezon bitmeden üstünden inmem sanırım :)
Güle güle, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------


Yaş 40+ olunca bundan iyisi yok :) (ben de o gruptayım)

Hayırlı olsun, modifikasyonlara biraz erken girişmişsiniz ama :)

Sanırım yolda eksik kalmasın dedik. Aslında hata yapıyoruz, aksesuar meselesine takılıp yolda olma ruhunu kaçırıyoruz. Telafi ederiz umarım ;)

Teşekkürler

agbez
28 Eylül 2018, 00:27
Aksesuar konusunda mantıklı kararlar vermek lazım diye düşünüyorum ...

Örneğin tur camı olarak ben de Fransız malı diye biliyorum Ermax taktım ..Cam beyaz ..görüntü bozulması görme zorluğu yok.Ben 54 yaşındayım sıkıntı çekmiyorum ..Ve en önemlisi tur camı ile kask arasındaki rüzgar trafiği ..Daha evvel Cbf 150 motorum varken
Tur camı taktım ama takmamla beraber sökmem bir oldu..Biraz yüksek süratte kaskı titreşimli bir şekilde salıyordu...Dolayısı ile bu önemli ..bence o airodinamiği yakalamak gerek...Esas o zaman görüş bozukluğu oluyor .Şimdi Nc750S de bu cam da böyle birşey yaşamadığım gibi yazın hafif yoğun bir rüzgar yüzünüzü kaskın camını araladığınızda veya açtığınızda rahatlatıyor..
Bu benim acizane deneyimim...
Çanta,orta sehpa ,koruma demirini orjinal taktım ..Özellikle orta sehpa zor kalkıyor diyenler için tavsiye ediyorum ..Zaten motorun resimlerini 326.sayfada sonlara doğru mesajımda görebilirsiniz .Hem de cam hususunda fikir almak için ...Selamlar !...

oguncelik
30 Eylül 2018, 17:29
Evet abiler, kardeşler Engin tecrübenize dayanarak size sorum motor kapağının üstünde ki boya atmaları nedir, nasıl yenilenir , neden olur

https://i.hizliresim.com/monoE8.jpg (https://hizliresim.com/monoE8)

https://i.hizliresim.com/j6o6BL.jpg (https://hizliresim.com/j6o6BL)

https://i.hizliresim.com/2abaj2.jpg (https://hizliresim.com/2abaj2)

enxdesign
30 Eylül 2018, 18:58
Selam arkadaşlar

Motorumu sattıktan sonra depoya baktığımda bunların durduğumu gördüm. Malum siteye eklemedim daha, buradan ihtiyacı olan varsa çok uygun fiyatlara vereceğim. Gelip almak isteyen için çanakkale merkez'deyim.


https://i.hizliresim.com/Z30XYa.jpg

https://i.hizliresim.com/LDLlQj.jpg

https://i.hizliresim.com/r175E7.jpg

https://i.hizliresim.com/lZVqEX.jpg

https://i.hizliresim.com/vPq6Zv.jpg

https://i.hizliresim.com/7D4aA5.jpg

https://i.hizliresim.com/g6BrX3.jpg

https://i.hizliresim.com/MDrVkN.jpg

https://i.hizliresim.com/Q29LQk.jpg

jetthro
30 Eylül 2018, 19:50
Evet abiler, kardeşler Engin tecrübenize dayanarak size sorum motor kapağının üstünde ki boya atmaları nedir, nasıl yenilenir , neden olur





Merhaba. Paslanmadan kaynaklı boyalar düşmüş gibi gözüküyor. Civata başlarında da pas mevcut.
Boya hatası da olabilir fabrikadan.
Parçayı söküp mevcut parçayı kumlama yaptıktan sonra fırın boya ile boyatabilirsiniz.

Smlgndz
01 Ekim 2018, 22:47
Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .

Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .

Yazmak bu saateymiş ...

Konu şu ;
NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.

Bakıyorum da ,
kimisi elektriği kontakdan alıyor
kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.

Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.

Ne gerek var ki ?
Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .

Şimdi diyeceksin ki ,
''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin'' ::eviiil::

Hayır değil .. :pale:
En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .

Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.

1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon

Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?

Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL

https://s27.postimg.org/4pfllbtg3/08_A70_MGS_D30_Nais_ACV31212_M11.jpg

Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !

Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11

Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
teknik detayları aşağıda paylaşacağım .

Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta


Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .

https://s24.postimg.org/d8tgq6ijp/R_le_ve_Sigorta.jpg


Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
sol karenajın içinde saklı .

https://s27.postimg.org/5f04lym2r/Honda_NC700_X.jpg

Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .

https://s23.postimg.org/yvxqt8fez/Ana_Kablo_Demeti_Ger_ek_G_rsel_NC700.jpg

https://s23.postimg.org/da1pcmxsb/Ana_Kablo_Demeti.jpg

İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .

Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .

HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm ! ::cekic::

Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .

https://s27.postimg.org/neok74643/08_A71_MGS_D30_12_13_alt_kablo_demeti_4_k.jpg

https://s29.postimg.org/r73ube6zr/Ana_Kablo_ve_Alt_Kablo_Temeti.jpg

Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.

Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler :santa:


1- Çakmaklık 12v
https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG

2- Sis Farları
https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb

3- Elcik Istma
https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt

4- Gps / Telefon
https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8

5- Röle Teknik detaylar
https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs

Çok güzel ve faydalı bir paylaşım. Yalnız ekteki linkler ölmüş. Güncelleyebilirseniz sevinirim.

Emreerol
02 Ekim 2018, 10:12
Selamlar herkese,

Benim 2012 Nc700x'in ön amörtisör keçe ve yağını değiştirmem gerekiyor. Servis 375 TL fiyat verdi. Daha önce kendisi bu değişimi yapan oldu mu?

Kızıl pars
02 Ekim 2018, 17:03
Benim 2012 Nc700x'in ön amörtisör keçe ve yağını değiştirmem gerekiyor. Servis 375 TL fiyat verdi. Daha önce kendisi bu değişimi yapan oldu mu?

Ben yapmadım ama videosunu görmüştüm, çok kolay değil gibi.

https://www.youtube.com/watch?v=k884DfM2LsU

computeus
02 Ekim 2018, 20:19
Fiyat iyi sayılır, bilinen bir özel servis 400 TL kitledi bana sadece yağ değişimi için.

Nikkfurie
02 Ekim 2018, 22:29
Ben yapmadım ama videosunu görmüştüm, çok kolay değil gibi.
https://www.youtube.com/watch?v=k884DfM2LsU

videodaki elemanın yaptığı gibi amortisörün o parlak borusundan mengeneye bağlar ve sıkarsanız başınıza iş açarsınız , o borunun pürüzsüz yapısına en ufak bir çizik bile gelmesinden kaçınmanız gerekiyor , üstteki tapayıda amortisörü gidondan ayırmadan önce gevşetebilirsiniz..

emremm
02 Ekim 2018, 22:41
videodaki elemanın yaptığı gibi amortisörün o parlak borusundan mengeneye bağlar ve sıkarsanız başınıza iş açarsınız , o borunun pürüzsüz yapısına en ufak bir çizik bile gelmesinden kaçınmanız gerekiyor , üstteki tapayıda amortisörü gidondan ayırmadan önce gevşetebilirsiniz..
Dikkat ederseniz mengenede alüminyum köşebent profil var.
Ben genede sıkmazdım.:)

Olcay Avşar
03 Ekim 2018, 12:10
Geçen bahar ben de amortisör ve fren yağlarını değişeyim dedim ama vakit bulamadım.

Yeri, ekipmanı, zamanı ve el becerisi olan yapabilir.

Nikkfurie dediği gibi amortisör borusu mengeneye sıkıştırılmaz, izlediğim bir kaç videoda sökmeden önce üst tapayı gevşetmişleri. Görünce bende de ışık yanmıştı, tapayı gevşetmeden boruları söksem uğraşırım diye.

Yağ eklerken ölçüye dikkat etmek lazım, inanmıyorum ki hiç bir servis kullanıcının kendi kadar yağ ölçüsünde hassas olsun!

Kızıl pars
03 Ekim 2018, 13:42
Bir insan bu işi ilk defa yaparsa tahminen bir tam günü gider.
İlaveten yağ da hesaba dahil edilmeli.
Alet edevat yoksa onlar da dahil olursa hesap kabarır.
Açıkçası 375 çok değil gibi geldi bana.