Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
oguncelik
10 Ağustos 2018, 14:56
Sizce acil değişmesi gerekir mi ? Konya’ya gideceğim bayram izninde idare eder mi sizce
https://i.hizliresim.com/dBMrvn.jpg (https://hizliresim.com/dBMrvn)
https://i.hizliresim.com/AzGVDq.jpg (https://hizliresim.com/AzGVDq)
SuleymanE
10 Ağustos 2018, 17:42
Sizce acil değişmesi gerekir mi ? Konya’ya gideceğim bayram izninde idare eder mi sizce
https://i.hizliresim.com/dBMrvn.jpg (https://hizliresim.com/dBMrvn)
https://i.hizliresim.com/AzGVDq.jpg (https://hizliresim.com/AzGVDq)
Hocam dişler deforme olmuş bariz şekilde. Mutlaka değişmen lazım, bu işin idare ederi olmaz. Hele ki uzun yola o halde hiç çıkma. Yüksek süratte giderken zincir koparsa başına iş alırsın. Şehir içi düşük hızlarda kullanım neyse de uzun yola o halde gitmeni hiç önermem.
demirarch
10 Ağustos 2018, 17:53
Hocam dişler deforme olmuş bariz şekilde. Mutlaka değişmen lazım, bu işin idare ederi olmaz. Hele ki uzun yola o halde hiç çıkma. Yüksek süratte giderken zincir koparsa başına iş alırsın. Şehir içi düşük hızlarda kullanım neyse de uzun yola o halde gitmeni hiç önermem.
ben biraz açıklık getirmek istiyorum , değişmesi gereken , yıpranan hangisi ; dişli mi ? zincir mi ?
oguncelik
10 Ağustos 2018, 18:12
Hocam dişler deforme olmuş bariz şekilde. Mutlaka değişmen lazım, bu işin idare ederi olmaz. Hele ki uzun yola o halde hiç çıkma. Yüksek süratte giderken zincir koparsa başına iş alırsın. Şehir içi düşük hızlarda kullanım neyse de uzun yola o halde gitmeni hiç önermem.
Değerli yorumların için teşekkür ederim hocam.
SuleymanE
10 Ağustos 2018, 19:23
ben biraz açıklık getirmek istiyorum , değişmesi gereken , yıpranan hangisi ; dişli mi ? zincir mi ?
Fotodan net gözüken şey dişlinin ömrünü tamamladığı. O dişliyle motosiklet kullanmak riske girer.
Genelde set halinde değiştirmek en sağlıklısı . Bozuk dişli zincir ömrünü de kısaltıyor çünkü.
Fotoğraflardan zincir komple gözükmediği için kilitli bakla var mı, yada zincir yuvalarında aşınma, pas vs var mı gözükmediği için kesin değişmeli diyemem. Örneğin arkadaş zinciri 2 bin km önce değişmiştir ve zincirde herhangi bir deformasyon da yoksa zinciri de değişmeye gerek olmayabilir. Sadece dişli değişse kafi. Ancak hem zincir hem dişli 30 bin km kullanılmış ve dişli de bu hale gelmişse ben komple set olarak (zincir & dişlileri) değiştirmesini öneririm.
Değerli yorumların için teşekkür ederim hocam.
Rica ederim hocam, yardımcı olabildiysem ne mutlu. Ayrıca ön dişliyi de kontrol etmenizi öneririm. Arka dişlinin bu kadar aşındığı bir durumda ön dişlide de aşınma olması muhtemeldir.
Kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.
Kızıl pars
11 Ağustos 2018, 09:21
Çok iyi görünmüyor. Ne kadar kullanım sonrası bu hale geldi acaba?
Yani zinciri eskittim, hatta kopardığım da oldu ama dişlide gözle görülür böyle bir deformasyon ilk defa görüyorum.
oguncelik
11 Ağustos 2018, 09:44
Çok iyi görünmüyor. Ne kadar kullanım sonrası bu hale geldi acaba?
Yani zinciri eskittim, hatta kopardığım da oldu ama dişlide gözle görülür böyle bir deformasyon ilk defa görüyorum.
Hocam şöyle oldu, yine geçen sene bayramda Konya’ya gidiyordum zincirin değişmesi gerekiyordu. Giderken değiştiremedim Konya’ya girdiğim zaman zincir atmaya başladı. Honda Konya’ya gittim verilen cevap zincir var dişli yok oldu geçmediğim sanayi kalmadı ama dişli bulamadım mecburen sadece zinciri değiştirdim. Konya’dan döndükten sonra sonra dişliyi değiştirecektim ama baktım zinciri bozmuş dedim gittiği yere kadar gitsin ondan sonra ikisini bir değiştiririm dedim tam 6 bin km sonra gördüğünüz mü dişlinin uçları kırılmış toplam 3 adet ön dişlide sıkıntı yok, haftaya tekrar Konya’ya gideceğim için değiştirmem gerekli diyorum ki Konya’ya her gidişimde böyle oluyor acaba gitmesem mi :) ( şaka tabiki )
Olcay Avşar
12 Ağustos 2018, 12:17
Madem öyle komple değiştirin. Ön dişlide bir şey yok demeyin, gözle gözükmese de yıpranma başlamıştır.
Bir önceki yıl dişli değişme ihtiyacı olduğunda kaç km olmuştu?
Fazla mı ani kalkış yapıyorsun, ya da fazla mı teker yapıyorsun?
oguncelik
12 Ağustos 2018, 20:50
Madem öyle komple değiştirin. Ön dişlide bir şey yok demeyin, gözle gözükmese de yıpranma başlamıştır.
Bir önceki yıl dişli değişme ihtiyacı olduğunda kaç km olmuştu?
Fazla mı ani kalkış yapıyorsun, ya da fazla mı teker yapıyorsun?
24 bin de ihtiyaç duymuştu. Teker hiç yapmam hiç huyum değil, ama sinirlendiğim zaman ani kalkış çok yapıyorum maalesef
tifosi
15 Ağustos 2018, 00:20
2018 model aldğım 750x e ön cam almak istiyorum.
Boyum 178cm. Fiyat/performans olarak Hangi marka camı önerirsiniz.
Teşekkürler..
bberksan
15 Ağustos 2018, 18:43
Önce n11'de bir firmanın ürününü aldım. Yerine olmadı (2016 makyajlı modele göre olanını alamama rağmen). Sonra zeytinburnunda bir üretici var. Gittim takdirdim (Takması basit de yerine olmaz diye) çooook memnunum.
computeus
15 Ağustos 2018, 20:46
https://www.google.ae/maps/place/Zeus+Motor/@40.982773,28.894821,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x3e6b451655e40efd?sa=X&ved=2ahUKEwjIuaXPze_cAhWN-6QKHZ88CEoQ_BIwGHoECA0QCw
Burada istediğiniz camı bulursunuz. Ben aldım memnunum. Zeus Motor.
Olcay Avşar
15 Ağustos 2018, 21:30
Ben de zeus'tan almıştım.
Wing750
16 Ağustos 2018, 09:14
Herkese selam. Mayıs sonunda sıfır aldığım motosikletime hiç aksesuar takmamaya niyetliydim. Orijinal halini gerçekten çok beğeniyordum. Aldığımda sadece koruma demiri taktırmıştım. Hele topcase işine tamamen soğuk bakıyorum. Sanki keyif için değil de iş için kullanılıyormuş havası veriyor.
Gel gör ki kullandıkça iş değişmeye başladı. Önce lastikler su ve çamur sıçratıyor diye ön çamurluğa uzatma, arkaya da çamur sıyırıcı taktırdım. Ön uzatma işini süper yapıyor. Arka çamur sıyırıcı şık görünmekten öte pek işe yaramıyor gibi. Hugger almaya niyetim var. Arka amortisör kuru havalarda bile lastik nedeniyle kirleniyor, sele altı ve plakalık arkası da aynı şekilde.
Orta sehpalara anlam veremiyordum. Almak zorunda kaldım. Zincir yağlama ve uzun süre yatıracaksam o da şart. Zinciri uzun yolda yağlamanın tek yolu sehpaymış öğrendim.
Geçen hafta sonu İstanbul-Denizli gidip geldim. Güzergahtaki rüzgar fırtınasında boyun kası yaptıktan sonra hemen bir cam deflektörü taktım. Uzun tur camı çirkin görünüyor diye tercih etmedim.
Yolculukta artçı selesine ahtapotla bağladığım çanta tam işkenceydi. Binip inerken ayrı, benzin alırken ayrı. Depoyu açmak için her seferinde sök-tak ömrümden yedi. Dün topcase demiri siparişi verdim. Şimdilik niyetim demiri sadece çanta bağlamak için kullanmak. Ama bilemem tabii, bir iki tur sonra topcase de gelebilir.
Uzun yolda çok şikayet konusu olan sele beni neredeyse rahatsız etmedi. Sertliği yeterli geldi. Tabii daha yumuşak olsa başka olur herhalde. Ama bu kez de terleme işi çıkar. Şiddetli rüzgara rağmen bacaklarıma neredeyse rüzgar gelmedi bile. O tarafını çok beğendim. Hatta arada düzlüklerde dizlerimi sıcaktan rüzgar alsın diye açmak zorunda bile kaldım. O şiddetli rüzgarlara rağmen motosikletin çizgisinden çok sapmamasına da şaşırdım. Otomobilleri bile sallayan rüzgarda sürdüm.
Çok önerilen bir diğer aparat da gidon yükseltme. Sanırım boyum sayesinde orijinal hali de yeterli geldi. Tabii uzatma ve yaklaştırma konforu kesin olarak artırır. Çekincem çok yerde okuduğum fren ve debriyaj tellerini germesi.
Lastiklerle ilgili de çok şey okudum. Sert kullanan birisi değilim, hatta çok temkinliyim ama kafama takılıyor. Sanırım hemen olmasa da birkaç bin kilometre sonra iyi lastik almam gerekiyor.
İlk aldığımda deri ceketle ilgili çok eleştiri duydum. Şehir içinde sıkıntılı aslında. Gerçi toksin atmak ve kilo kaybı için fena değil. Ama uzun yolda nefis. Ağustos sıcağında, güneş altında çok terleyen birisi olmama rağmen tişört değiştirmek zorunda bile kalmadım.
Motosikleti aldıktan sonra ne çok şey gerekliymiş öğreniyorum yavaş yavaş.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
oguncelik
16 Ağustos 2018, 09:40
Zincir dişli değişimini tamamladım. Olcay abinin dediği gibi ön dişlide sıyırmalar başlamış açtığımızda farkettim
https://i.hizliresim.com/Z3jkkV.jpg (https://hizliresim.com/Z3jkkV)
https://i.hizliresim.com/oVq339.jpg (https://hizliresim.com/oVq339)
Kızıl pars
16 Ağustos 2018, 10:00
Zinciri uzun yolda yağlamanın tek yolu sehpaymış öğrendim
Otomatik yağlama da var, ben kullanıyorum memnunum.
ilgili konuşma için :
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/100659-honda-nc700x-750x-and-nc700s-750s-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-317.html
Sanırım hemen olmasa da birkaç bin kilometre sonra iyi lastik almam gerekiyor.
Ben orjinal lastikleri sonuna kadar kulanmıştım, benimkiler Brigdestone Battle Wing idi.
Öyle çok kötü falan değildi, şimdi üstünde ne oluyor bilmiyorum.
Zincir dişli değişimini tamamladım. Olcay abinin dediği gibi ön dişlide sıyırmalar başlamış açtığımızda farkettim
Hayırlı olsun, sana 3 vakte kadar yol gürünüyor hocam. 3 gün mü, 3 hafta mı bilemem.
oguncelik
16 Ağustos 2018, 10:32
Kısmetse pazar günü sabah ezanıyla yollardayız
Olcay Avşar
16 Ağustos 2018, 12:19
Ulan hala bi toplanıp çay içemedik, en azından İstanbul'dakiler. İlk zamanlar bir iki kere caddebostan beltur yapmıştık.
Ahmet Turan Peker
16 Ağustos 2018, 14:18
Ulan hala bi toplanıp çay içemedik, en azından İstanbul'dakiler. İlk zamanlar bir iki kere caddebostan beltur yapmıştık.
Senden ötürü senden ötürü 😂😂😂😂
oguncelik
20 Ağustos 2018, 23:15
Motorla giderken ön freni sıkınca zzzz diye bir ses geliyor yaşayan var mı acaba bu olayı
levend84
20 Ağustos 2018, 23:24
Motorla giderken ön freni sıkınca zzzz diye bir ses geliyor yaşayan var mı acaba bu olayı
Balatalarin et seviyesi ne durumda?
oguncelik
20 Ağustos 2018, 23:28
Balatalarin et seviyesi ne durumda?
Balataların seviyesi iyi durumda. Hani böyle frene basınca ötmüyor scooterler gibi böyle zzz diye bir ses geliyor çözemedim sorunu
levend84
20 Ağustos 2018, 23:57
Balataların seviyesi iyi durumda. Hani böyle frene basınca ötmüyor scooterler gibi böyle zzz diye bir ses geliyor çözemedim sorunu
Anladim
Toz toprak,kurumus sinter tozu vb.maddeler
Berner marka balata spreyi al ve çöz olayı:cat:
oguncelik
21 Ağustos 2018, 00:34
Anladim
Toz toprak,kurumus sinter tozu vb.maddeler
Berner marka balata spreyi al ve çöz olayı:cat:
Sağolasın hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
Canım memleketim. Koltuk beni mahvediyor
https://i.hizliresim.com/DDm5P6.jpg (https://hizliresim.com/DDm5P6)
Olcay Avşar
21 Ağustos 2018, 08:53
Motorla giderken ön freni sıkınca zzzz diye bir ses geliyor yaşayan var mı acaba bu olayı
Sanki ince bir delikten geçen hava ya da sıvı sesi gibi mi?
Ön fren merkezinden gelir o ses eğer öyleyse, kasksız test et ve frene basınca kafayı merkeze eğip dinle.
Oysa normal, her fren merkezinde olan bir ses
oguncelik
21 Ağustos 2018, 09:52
Sanki ince bir delikten geçen hava ya da sıvı sesi gibi mi?
Ön fren merkezinden gelir o ses eğer öyleyse, kasksız test et ve frene basınca kafayı merkeze eğip dinle.
Oysa normal, her fren merkezinde olan bir ses
Herkese iyi bayramlar. Kask takılıyken bile ön freni sıkınca rahat bi şekilde duyuyorum Olcay abi, önceden yoktu o ses
Cyan
21 Ağustos 2018, 11:46
Yakın zamanda lastik değiştirdiniz mi? Lastikten de frene asıldığınızda yük bindiğinde dişlerin açılması nedeniyle zırlama gelebilir. Pilot Road 4 ve 5'lerde asılınca yapıyor; enlemesine izlerden geliyor. Ondan ise çok normal.
Nikkfurie
21 Ağustos 2018, 12:35
balata ile diskin arasına minik bir cam yada taş parçası sıkışmıştır , bin km kadar sonra eriyip kaybolur ses keser , çok rahatsız ediyorsa balataları söküp temizleyin , dışardan sprey sıkarak tozunu temizleyebilirsiniz ama balatanın içine sıkışan parçacıkları sprey temizleyemez..
oguncelik
22 Ağustos 2018, 11:51
Dediğiniz gibi taş parçası çıktı hocam şimdi ses felan kalmadı
https://i.hizliresim.com/7DdGrN.jpg (https://hizliresim.com/7DdGrN)
onoank
23 Ağustos 2018, 17:34
Herkese iyi bayramlar,
2013 nc700x icin orjinal hava filtresinden daha uygun fiyata oneriniz var mi?
Daha once kilerci hasanpasadan hiflo filtre aliyordum fakat artik getirmiyorlarmis. K&N ise pahali.
Tesekkurler
Cyan
23 Ağustos 2018, 19:48
K&N'i bakım temizliğini yaparak bir çok sefer kullanabilirsiniz? Uzun vadede daha ucuza gelebilir.
Angrypower
26 Ağustos 2018, 20:15
Kolay gelsin herkese. Bir tane abim kendi NC700X'ini satıyor. Aklıma takılıyor alayım mı almayayım mı die? 2016 model NC750X'i kullandım az biraz hoşuma gitmişti ama NC700X'lerde vites araları çok kısa diyorlar. Zaten bana vites arası kısa gelmişti şimdi hepten mi sıkıntı yaşatır bana? Birde anladığım kadarıyla bu motorlarla virajlara sert dalınmıyor. 2013 NC700X için bilmem gereken az biraz tüyo verebilir misiniz? Sayfa'yı baştan okursam baya bir yıl geriye dönmem gerekiyor. 700'e bulaşma 750'lik alıyorsan al yoksa keza öyle bir hata yapma diyebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler...
Cyan
26 Ağustos 2018, 20:31
Bende '15 750X vardı (10.000km kullandık sonra çaldılar), torklu aletler oldukları için vites arası kısa olsa dahi çeker. Vites arası kısa motor istiyorsan CB500F kullan da gününü gör (şu anki motorum) :)
Bunlardaki en klasik sorun pogo stick arka amortisörleri. Çoğu kişi 30-35.000'lerde eline alıyor-muş. (Benimkine Hyperpro set takmıştım, öne yaylar, arka ünite komple değişmişti, bambaşka bir motor olmuştu...) Manevrası falan iyidir ve iyi lastikle de gayet güzel yatar - Michelin Road 5 tavsiyedir.) Bir arkadaşım günde 300-400km kullanıyor, (700X'i) özel bir şikâyetini duymadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
En güzeli madem abin / arkadaşın versin sana bir dene. Dominardan sonra güzel gelir, ama ağırlığına biraz alışma ister. Neyse ki gidon genişçe, çok fazla güreşmeden yatırabiliyorsun, (yatırma işinde lastik profili mühim) ama Dominar'a göre biraz daha fazla güç harcaman gerekecektir...
Angrypower
26 Ağustos 2018, 20:46
Şimdi günlük işe gidip gelirkende kullanmayı planlıyorum yaz-kış. Sorun şurada bana çok büyük motor geliyor, aralara gireceğiz die adamların aynalarını alıp gitmekte istemiyorum ( her ne kadar hak etselerde ). İllaki temiz bir set lastik alacağım fakat Dominar'a almaktansa direk NC'ye alırım die düşünüyorum. Büyük makine iyi hoşta Dominar bile bazen bana şehir içi için fazla büyük geliyor...
levend84
26 Ağustos 2018, 20:49
Kolay gelsin herkese. Bir tane abim kendi NC700X'ini satıyor. Aklıma takılıyor alayım mı almayayım mı die? 2016 model NC750X'i kullandım az biraz hoşuma gitmişti ama NC700X'lerde vites araları çok kısa diyorlar. Zaten bana vites arası kısa gelmişti şimdi hepten mi sıkıntı yaşatır bana? Birde anladığım kadarıyla bu motorlarla virajlara sert dalınmıyor. 2013 NC700X için bilmem gereken az biraz tüyo verebilir misiniz? Sayfa'yı baştan okursam baya bir yıl geriye dönmem gerekiyor. 700'e bulaşma 750'lik alıyorsan al yoksa keza öyle bir hata yapma diyebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler...
Max torkunu alt devirde veren motorlarin genelinin vites aralari kisadir.
Zaten nc serisi tork agirlikli uretilen ve uysal ve yumuşak huylu makinadir.
Ama gaz kolunu açinca istikrarli bir sekilde 170-185 bayilmadan gider..gitmem demez.
Cyan
26 Ağustos 2018, 22:01
Şimdi günlük işe gidip gelirkende kullanmayı planlıyorum yaz-kış. Sorun şurada bana çok büyük motor geliyor, aralara gireceğiz die adamların aynalarını alıp gitmekte istemiyorum ( her ne kadar hak etselerde ). İllaki temiz bir set lastik alacağım fakat Dominar'a almaktansa direk NC'ye alırım die düşünüyorum. Büyük makine iyi hoşta Dominar bile bazen bana şehir içi için fazla büyük geliyor...
Araya girmekte sorun yok, sadece minibüs vs o tip araçların aynaları sorun olabiliyor. Dingil mesafesi Dominar CB500F gibi motorlardan uzun olduğu için ekstra keskin makaslar atamıyorsun; planlaman gerekiyor. CB500F'te NC'ye göre o rahatlık oldu; dönüşü daha atik / çabuk olduğu için daha plansız atraksiyonlu kullanabiliyorum. NC'de daha bir ağırbaşlı kullanmak lazım şehiriçinde. 1400mm dingil mesafeli bir motor kadar "eğlence"(!) sunmaz. Ama rahat rahat işe gidip geleceğim, canım isterse yola vuracağım, rahat edeceğim diyorsan üstüne yok, işleve odaklı makine, eğlenceye değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
Torkunu çok özlüyorum meretin...
Angrypower
26 Ağustos 2018, 22:11
İşte düşünceler düşünceler... Yazda bitti. Gidilecek yer kalmadı. Bir kafa patlatayım bakalım ne olacak. 750'lilik hoşuma gitmişti ama 700'lük olunca düşünceler sarıyor kafayı.
Kızıl pars
27 Ağustos 2018, 08:45
Biraz da bütçe, km, temizlik detayları var.
Bütçeye uygunsa, km makul ise ve motor da temizse hele hele bol aksesuarlı ise NC700 alınır.
Ama bütçe genişleyebiliyorsa, baktığın motorun km yüksekse falan o zaman NC750 daha makul olur.
Eğer NC'ye güç yetiyorsa, ben olsam Dominar ancak 0 olacaksa falan düşünürdüm.
Bu arada NC için aksesuar miktarı gerçekten önemli.
Orta sehpa, arka çamurluk, çanta demiri, ön cam, radyatör koruma, motor koruma vs bunlar "zorunlu" aksesuar denebilir.
Angrypower
27 Ağustos 2018, 09:24
Km si çok düşük. Aksesuarları da bir yere kadar var. Orta sehpası yoktu galiba, tam hatırlamamakla birlikte. Dominar iyi güzelde. NC de titremiyor galiba.
Cyan
27 Ağustos 2018, 09:59
Katılıyorum, orta sehpa mühim; özellikle yola vurulacaksa. Cam da ister, orijinal küçük yeterince korumuyor, 120 ve üstü sürâtte yorar. Koruma ve çanta demiri de kezâ. Çamurluk çok da şart değil; ben Givi çakması GP Kompozit'inkini takmıştım (bire bir kopya ve iyi kalite mal) amortisörü korusun diye ama aşağı sarkmadığı için pek korumuyordu. Çanta olunca zaten sırtına bir şey gelmiyor...
Wing750
27 Ağustos 2018, 10:55
Biraz da bütçe, km, temizlik detayları var.
Bütçeye uygunsa, km makul ise ve motor da temizse hele hele bol aksesuarlı ise NC700 alınır.
Ama bütçe genişleyebiliyorsa, baktığın motorun km yüksekse falan o zaman NC750 daha makul olur.
Eğer NC'ye güç yetiyorsa, ben olsam Dominar ancak 0 olacaksa falan düşünürdüm.
Bu arada NC için aksesuar miktarı gerçekten önemli.
Orta sehpa, arka çamurluk, çanta demiri, ön cam, radyatör koruma, motor koruma vs bunlar "zorunlu" aksesuar denebilir.
Son satırdaki aksesuarların zorunlu olduğuna katılıyorum. Yan sanayi maliyeti yaklaşık 1.250 lira toplamda. İlk aldığımda sadece koruma demiri taktırmıştım. Sonra diğerlerini de eklemek zorunda kaldım. Cama deflektör ekledim. Biraz titriyor ama zararı yok. Çanta demiri taktım, çanta almak niyetinde değilim ama sırt çantasını artçı selesine bağlamanın iniş-binişte ve benzin alırken nasıl bir işkence olduğunu bizzat yaşadım. Hugger konusunda hala tereddütteyim. Amortisörü koruyacaksa alırım. Çamur sıyırıcı taktırdım, boşuna olduğunu anladım. Havalı duruyor ama sıçramaları engelleyemiyor. Plakalık bile pisleniyor.
Cyan
27 Ağustos 2018, 11:31
Hugger bence bir işe yaramıyor - yukarıda yazdım, amortisör koruması yetersiz.
O listedeki aksesuarların çoğunun takılı olmadığı motor da piyasada pek yok hani.
Kızıl pars
27 Ağustos 2018, 11:53
Hugger bence bir işe yaramıyor - yukarıda yazdım, amortisör koruması yetersiz.
Hugger sanırım genel olarak bir işe yaramıyor, belki arkdan gelen motora birşey sıçratmıyor olabilir.
Ancak estetik olarak güzel sayılır.
Tabi BMW'lerde standart olunca bir faydası vardır herhalde diye düşünüyorum.
Arka çamurluk amortisörü -epeyce- temiz tutuyor. Olmamasından iyi.
Ön çamurluk uzatma ise listedeki en ucuz ama en çok işe yarayanı diyebilirim.
İlk yağmur yağdığında ön lastikten sıçrayan çamur kaskıma kadar gelmişti.
Nereden geldiğini bile anlayamamıştım.
Orta sehpa bakım ve yağlamak için çok gerekli, alternatifleri var ama en pratik olanı orta sehpa.
Bende otomatik yağlama var, kafam rahat. Yine de arada temizliyorum, olmazsa ciddi eksiklik olur.
Pahalı aksesuar listesine arka ve yan çantaları da eklemek lazım,
gerekliliği ayrı konu ama üçlü set demirleri ile birlikte epey para ediyor.
Cyan
27 Ağustos 2018, 13:14
Ben hugger diye arka çamurluk (yani arka tekerleğin önüne monte edilen) olarak algılamışım, çanta varsa gerçek manada hugger'ın ekstra bir etkisi olmaz, estetik olarak arkayı dolduruyor o ayrı. Arka çamurluğa gelince, pro link sistemi yüzünden oldukça aşağıda konumlanmış arka amortisörü beklediğim gibi korumadığını gördüm ben. Biriken çamur tozda anlamlı bir azalma görememiştim. (Ortak tasarımlı Givi Kappa GP Kompozit parçalar için benim dediğim.) O iş için BMW'lerdeki gibi aşağıya da sarkan perde lazım sanki, internette bidondan keserek kendi yapan birkaç kişi görmüştüm...
Hugger'lar arazi falan yapan motorlar için çamur sıyırıcı görevi yapıyor galiba, NC'de estetik hariç pek fonksiyonu olmaz gibi.
Wing750
27 Ağustos 2018, 18:03
Ben hugger diye arka çamurluk (yani arka tekerleğin önüne monte edilen) olarak algılamışım, çanta varsa gerçek manada hugger'ın ekstra bir etkisi olmaz, estetik olarak arkayı dolduruyor o ayrı. Arka çamurluğa gelince, pro link sistemi yüzünden oldukça aşağıda konumlanmış arka amortisörü beklediğim gibi korumadığını gördüm ben. Biriken çamur tozda anlamlı bir azalma görememiştim. (Ortak tasarımlı Givi Kappa GP Kompozit parçalar için benim dediğim.) O iş için BMW'lerdeki gibi aşağıya da sarkan perde lazım sanki, internette bidondan keserek kendi yapan birkaç kişi görmüştüm...
Hugger'lar arazi falan yapan motorlar için çamur sıyırıcı görevi yapıyor galiba, NC'de estetik hariç pek fonksiyonu olmaz gibi.
Hugger şasiye bağlanan yarım çamurluktur. Aynı zamanda zincir koruyucuyla birliktedir genelde. Yani amortisöre doğru olan tarafta. Çamur sıyırıcı da plakalığın altında arka tekerlek somununa bağlanır iki yandan. Çamur sıyırucım var ama pek anlamsız gibi. Hugger taktırayım diyorum ama onun da ne derece faydası var amortisöre pek sağlıklı bilgi bulamadım. İşin doğrusu da çirkin duruyor sanki.
Cyan
27 Ağustos 2018, 18:10
Süper, doğru anlamışım o zaman. Benim tüm dediklerim amortisöre doğru taraftaki zincir koruyuculu olan parça ile ilgili.
Hugger pek bir işe yaramıyor NC bağlamında, amortisör oldukça aşağıda kaldığı için yine çamur pislik geliyor. Bir kısım kesiyordur ama ben peklediğim performansı alamamıştım.
emremm
27 Ağustos 2018, 18:26
Neopren amortisör çorapları var, çare olabilir.
Cyan
27 Ağustos 2018, 18:32
Evet onlardan da bir tane aldım ama sonra takmadım. Nem tahliyesinde sıkıntı çıkartır, paslanmayı kolaylaştırır diye korktum açıkçası.
Wing750
27 Ağustos 2018, 19:41
Galiba çok güzel bir çözüm varmış. Ama Türkiye'de yok. İngiltere'de var ama 18 pound. Bizim parayla 150 lira gibi. Çok basit plastik bir parça. Amortisörü koruyor. Ben kendim yapacağım bunu. Youtube linkini ekliyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=qFrD1mnKtYg
Olcay Avşar
28 Ağustos 2018, 09:50
Galiba çok güzel bir çözüm varmış. Ama Türkiye'de yok. İngiltere'de var ama 18 pound. Bizim parayla 150 lira gibi. Çok basit plastik bir parça. Amortisörü koruyor. Ben kendim yapacağım bunu. Youtube linkini ekliyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=qFrD1mnKtYg
Bu çok basit bir şey, uygun ölçülerde uygun malzeme kesilip yapılabilir. Hiç yoktan iyidir, ama bence hugger dediğimiz parça amortisörü yeteri kadar koruyor.
2 senedir yıkanmayan motorumun amortisörünün fotoğrafını çekip koyayım en iyisi :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO