PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 [128] 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

oguncelik
08 Haziran 2018, 20:44
Rüzgar camı,motor korumalar, radyatör koruma gibi biraz aksesuar var elimde..bunlar için arıyorum.
Marka GP kompozit

Kendinizde yapabilirsiniz aslında elektronik olmadığı için kolay olur

Keskin_ok
08 Haziran 2018, 21:14
Kendinizde yapabilirsiniz aslında elektronik olmadığı için kolay olur

Aslında beni orta sehpa düşündürüyor..hadi gerisini hallederiz diyelim ama daha inceleme fırsatım da olmadı montaj için..
Bakicaz artık.
Teşekkür ederim oguncelik kardeşim

oguncelik
08 Haziran 2018, 21:24
Aslında beni orta sehpa düşündürüyor..hadi gerisini hallederiz diyelim ama daha inceleme fırsatım da olmadı montaj için..
Bakicaz artık.
Teşekkür ederim oguncelik kardeşim

Rica ederim.
YouTube Nc 750 orta sehpa yazın ilk çıkan video irfan kahraman diye çok güzel ve kolay anlatmış bakabilirsiniz

Keskin_ok
08 Haziran 2018, 21:48
Rica ederim.
YouTube Nc 750 orta sehpa yazın ilk çıkan video irfan kahraman diye çok güzel ve kolay anlatmış bakabilirsiniz

Günümüzde en büyük usta YouTube usta degilmi..!��
Aslına bakarsanız bugün hepsine sırayla videolarına bakıyodum.biraz dikkatle çözeriz inşallah
�� Eyvallah

Kızıl pars
09 Haziran 2018, 09:35
Aslına bakarsanız bugün hepsine sırayla videolarına bakıyodum.biraz dikkatle çözeriz inşallah

Benim elimden gelir öyle şeyler, yardım edebilirim.
Alet edevat ve yer de var.

Tek sorun Kartal'da oturuyorum.
Eğer gelirim derseniz pazar öğleden sonra hallederiz.

Gelemem derseniz önerim orta sehpayı takarken yanınızda birisi olsun.
Onun bir çubuğu var, onu yerine monte etmeden gresle yağlarsanız iyi olur.

seksek
09 Haziran 2018, 09:42
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Aranıza bir yaşlı daha katıldı desenize o zaman :)

Keskin_ok
10 Haziran 2018, 04:47
Benim elimden gelir öyle şeyler, yardım edebilirim.
Alet edevat ve yer de var.

Tek sorun Kartal'da oturuyorum.
Eğer gelirim derseniz pazar öğleden sonra hallederiz.

Gelemem derseniz önerim orta sehpayı takarken yanınızda birisi olsun.
Onun bir çubuğu var, onu yerine monte etmeden gresle yağlarsanız iyi olur.

Üstat desteğin için çok teşekkür ederim..bugün ilk defa bakıcam parçalara.. muhtemelen hallederim diye düşünüyorum eğer olmazsa şayet bir ara seni rahatsız ederim artık..vakit olayı benim için de aynı zaten yani pazar öğleden sonrası olarak..
Bugün yapamazsam önümüzdeki hafta pazara kadar haber veririm..
Tüm müslüman kardeşlerimizin Kadir gecesi mübarek olsun
Hayırlı sabahlar diliyorum

bberksan
10 Haziran 2018, 14:35
Karter koruma için uygun çözüm üreten varmı.?

viper08
10 Haziran 2018, 15:18
Ben netten baktım ama 350TL diyorlar karter korumaya. Alüminyum malzeme . Pahalı geldi fiyat

oguncelik
10 Haziran 2018, 23:27
Mt ve Nc ailesi hayırlı kandiller.

bberksan
11 Haziran 2018, 02:56
Ben netten baktım ama 350TL diyorlar karter korumaya. Alüminyum malzeme . Pahalı geldi fiyat
350lira bisey degil esasında. Normalde 1000 lira filan. O 350 liralık dct lere uymuyormus.

viper08
11 Haziran 2018, 03:28
350lira bisey degil esasında. Normalde 1000 lira filan. O 350 liralık dct lere uymuyormus.

DCT yada S yada X fark etmiyor hepsinin bağlantı yerleri aynı demişti üretici . Yine de bir sormak lazım teyit amaçlı . Facebook da Waytake adıyla arayabilirsiniz.

Kızıl pars
11 Haziran 2018, 08:42
bugün ilk defa bakıcam parçalara.. muhtemelen hallederim diye düşünüyorum eğer olmazsa şayet bir ara seni rahatsız ederim artık..

Estağfirullah, elden geldiğince yaparız.
En zoru orta sehpa, montaj esnasında motor biraz yüksekte olsa (kaldırım, otopark katı vs gibi) ve dik dursa iyi olur.
Orta mil yerine sıkıca oturuyor, çekiçle hafifçe vurmak gerekebilir.
Onun için de birisi dik tutsa, diğeri taksa kolay olur.

bberksan
11 Haziran 2018, 15:57
Viper tesekkur ederim. Esasında aynı karter n11 de var arkadasa mesaj attim dct'ye olmaz dedi arkadas bana. Demin face'den dedigin arkadasin telini aradim ulasamadim mesaj attım yanıt bekliyorum. Umarım oluyordur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

demin waytake arkadaslar telefonla gorustuk DCT'ye olmuyormus. Bir kac kisi almis kesip uydurup yapmış ama alınca direk olmuyormuş bilginize....
keşke olsa. Yazık günah milli servet 1000 TL'den assa yok. Para da yabancılara gidiyor.

onoank
12 Haziran 2018, 14:07
Merhaba arkadaşlar,

2013 honda nc700x'im 24000'e ulaştı.
16500 km'de yağ, hava filtre, lastik, zincir ve fren balata değişimlerini yapıldı.

Ön fren zayıfladı gibi geliyor. Değişimden 7000km geçti. Biraz erken gibi geldi emin olamadım.

24k bakımında nelere dikkat etmek lazım?

Teşekkürler

bberksan
12 Haziran 2018, 17:56
Fren hidrolik'lerini ne zaman degistirdiniz? En gec 2 senede bir degismesi lazım. Fren hidrolik yapısı geregi senede %7 su olusur icinde. 2 senede %14'ü su oluyor hidrolik'in. Daha fazla degisilmedigi takdirde frenler zayıflıyor. Ayrıca abs'li motorlarda konu daha onemli hidrolik icindeki su abs modulatörlerinden bozulmaya sebep oluyor. BMW motorların abs arızalarının %99'u bu sebepten oluyor.

Olcay Avşar
12 Haziran 2018, 21:29
Ben bayramdan sonra fren yağımı değişmeyi düşünüyorum.

Km az gerçi, 11 bin gibü. Ama 3 yıl oldu, değişmek lazım.

onoank
13 Haziran 2018, 12:22
Fren hidrolik'lerini ne zaman degistirdiniz? En gec 2 senede bir degismesi lazım. Fren hidrolik yapısı geregi senede %7 su olusur icinde. 2 senede %14'ü su oluyor hidrolik'in. Daha fazla degisilmedigi takdirde frenler zayıflıyor. Ayrıca abs'li motorlarda konu daha onemli hidrolik icindeki su abs modulatörlerinden bozulmaya sebep oluyor. BMW motorların abs arızalarının %99'u bu sebepten oluyor.

Fren balatalarını değiştirirken hidrolik'de değişti. 1 sene oldu sanırım.
Balataların durumu kötü ise tekrar değiştirirken hidrolik değişimi de yapabilirim.

Motoru sadece tem'de kullanıyorum son 1 senedir. Balataların bu kadar erken bitmesi normal gelmedi.
Kışın motor açıkta kaldı bir etkisi oldu mu emin değilim.
Arka balata normal gözüküyordu fakat ön balatayı görmek zor :) Tekrar bakayım

Buji ve ya başka bir değişim gerekli mi 24000 km'de?

temelius
17 Haziran 2018, 20:51
Arkadaşlar herkese selamlar. 3 gün önce 2016 model bir NC750x DCT alarak aranıza katılmış bulunuyorum.

Makineye hâlâ alışma sürecindeyim. Joymax250'den gelmiş olmanın getirdiği alışkanlıktan, gaz ayarını henüz yapamadığım için kalkışlarda zaman zaman bi hoplama durumu mevcut. Onun dışında motoru ayaklarımla geri çekerken bazen çok zorlanıyorum, o yüzden 3 santim kadar alçaltmayı düşünüyorum. Fakat zaten halihazırda motoru nispeten dik bir konumda tutan yan ayak canımı sıkıyor, eğip bükerek halledebilir miyim yoksa NCs ayaklığı almak şart mı?

Bunun haricinde makinede ilginç bir sıkıntı var, normal mi değil mi anlayamadım. Evimin altındaki garaja sokup çıkarırken veya motoru stop ettikten sonra bir ya da birkaç metre dahi sürükledikten sonra, çalıştırmak istediğimde motor ikaz ışığı sönmüyor. 2-3 sefer kontak kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra sorun düzeliyor. Kullanma kılavuzunda motorun taşınması konusunda römork ya da taşıyıcı kullanılması, motorun tekerlekleri üzerinde kesinlikle sürüklenmemesi tavsiye ediliyor. Bununla beraber arıza giderme konusunda, şayet motor çalışmıyorsa, şanzuman dişlilerinin ayrılması için motorun ileri geri oynatılması söyleniyor. Bu alet çalışmazken ileri geri oynatılmaya gelmiyor mu?

Bir diğer aklıma gelen husus fren hidrolikleri. Ön fren hidrolik kutusu sanırım ağzına kadar dolu olduğu için, gidonu komple sağa kırsam da seviye düşmüyor, emin bir şekilde kontrol edemiyorum. Arka fren hidroliğinde durum daha garip, kutuyu ne kadar oynatsam da içinde hareket eden bir sıvı seviyesi göremiyorum. Kutunun yeterince şeffaf olmamasından diyeceğim, çok saçma olur. Hidrolik seviyesi gözükmeyecek kadar azalmıştır diyeceğim, frenlemede biraz zayıf olması dışında bariz bir hata gözükmüyor, bu cüssedeki bir makineyi gerektiği kadar yavaşlatabiliyor. Fikir verebilecek olan var mıdır?

Biraz uzun bir yazı oldu, kusuruma bakmayın. İlk defa böyle bir makine kullanıyorum ve hem makinenin, hem kendi sağlığımı korumak amacıyla huyunu suyunu olabildiğince erken öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.

Angrypower
17 Haziran 2018, 21:13
Dct şanzımanı bilmemde benim arabamda yarı otomatik renault edc şanzıman. Otomatik viteslerde; şayet ki boşa alınıp bırakılmadıysa araç hareket ettirilmez. Canını yiyorsun şanzımanının. Fren'e bastığında acaba bu durmuyor mu? Dedirten bir sorun hissediyor musun? Hissediyorsan derhal servise git lakin hissetmiyorsan, servis zamanın geldiğinde sorabilirsin. Sakınan göze çöp batar, hidroliklere bakacağına motoru çalışmaz durumda sağa sola itekleme :P

Olcay Avşar
18 Haziran 2018, 09:32
Fren balatalarını değiştirirken hidrolik'de değişti. 1 sene oldu sanırım.
Balataların durumu kötü ise tekrar değiştirirken hidrolik değişimi de yapabilirim.

Motoru sadece tem'de kullanıyorum son 1 senedir. Balataların bu kadar erken bitmesi normal gelmedi.
Kışın motor açıkta kaldı bir etkisi oldu mu emin değilim.
Arka balata normal gözüküyordu fakat ön balatayı görmek zor :) Tekrar bakayım

Buji ve ya başka bir değişim gerekli mi 24000 km'de?

https://honda.com.tr/App_Assets/Models/d3cf926bc333483ea752108881afae63/nc-750x-kk.pdf

sayfa 64 yapılacak bakım km leri. Buji ve birçok şey için kontrol diyor 24.000 km, buji değişimi 48.000 km. Ben olsam kontrol için bile sökmem, sökersem değişirim zaten.

24.000 km hava filtresi değişimi yazıyor.


Arkadaşlar herkese selamlar. 3 gün önce 2016 model bir NC750x DCT alarak aranıza katılmış bulunuyorum.

Makineye hâlâ alışma sürecindeyim. Joymax250'den gelmiş olmanın getirdiği alışkanlıktan, gaz ayarını henüz yapamadığım için kalkışlarda zaman zaman bi hoplama durumu mevcut. Onun dışında motoru ayaklarımla geri çekerken bazen çok zorlanıyorum, o yüzden 3 santim kadar alçaltmayı düşünüyorum. Fakat zaten halihazırda motoru nispeten dik bir konumda tutan yan ayak canımı sıkıyor, eğip bükerek halledebilir miyim yoksa NCs ayaklığı almak şart mı?

Bunun haricinde makinede ilginç bir sıkıntı var, normal mi değil mi anlayamadım. Evimin altındaki garaja sokup çıkarırken veya motoru stop ettikten sonra bir ya da birkaç metre dahi sürükledikten sonra, çalıştırmak istediğimde motor ikaz ışığı sönmüyor. 2-3 sefer kontak kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra sorun düzeliyor. Kullanma kılavuzunda motorun taşınması konusunda römork ya da taşıyıcı kullanılması, motorun tekerlekleri üzerinde kesinlikle sürüklenmemesi tavsiye ediliyor. Bununla beraber arıza giderme konusunda, şayet motor çalışmıyorsa, şanzuman dişlilerinin ayrılması için motorun ileri geri oynatılması söyleniyor. Bu alet çalışmazken ileri geri oynatılmaya gelmiyor mu?

Bir diğer aklıma gelen husus fren hidrolikleri. Ön fren hidrolik kutusu sanırım ağzına kadar dolu olduğu için, gidonu komple sağa kırsam da seviye düşmüyor, emin bir şekilde kontrol edemiyorum. Arka fren hidroliğinde durum daha garip, kutuyu ne kadar oynatsam da içinde hareket eden bir sıvı seviyesi göremiyorum. Kutunun yeterince şeffaf olmamasından diyeceğim, çok saçma olur. Hidrolik seviyesi gözükmeyecek kadar azalmıştır diyeceğim, frenlemede biraz zayıf olması dışında bariz bir hata gözükmüyor, bu cüssedeki bir makineyi gerektiği kadar yavaşlatabiliyor. Fikir verebilecek olan var mıdır?

Biraz uzun bir yazı oldu, kusuruma bakmayın. İlk defa böyle bir makine kullanıyorum ve hem makinenin, hem kendi sağlığımı korumak amacıyla huyunu suyunu olabildiğince erken öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.

Balata yeni değiştiyse hidrolik seviyesi çok yukarıdadır, ama yine de az da olsa hava görmen lazım. Çok doldurmuş olabilirler, ya da balatalar bitecek kadar azaldıysa seviye aşağı düşmüş olabilir.

Ama bence yağ var ama ayırt edemiyorsun, belirli bir karanlık ise yağ vardır. Yağ olmasa kirli bir cam gibi durur, çok kaliteli bir şeffaflık bekleme.

Yan ayaklık konusunu anlamadım, orjinal ayaklık neden dik dursun ki?

Ayaklarınla geri itme konusu da scooterdan sonra zor geliyordur sana, malum scooterların seleleri alçaktır. Böyle yüksek ve büyük motorlarda geri geri itmek zorunda kalmayacağın manevralar yapman lazım, ona göre park etmen ve ona göre manevra yapmalısın.

Geri itmek zorunda kalırsan düz zeminde bile gerçekten zor, en kötü motordan inip yan ayağa alıp öyle geri çekmelisin.

Mesela sana yazarken hatırlamaya çalıştım ama hatırlayamadım, en son ne zaman geri ittiğimi?

Hayırlı olsun.

temelius
18 Haziran 2018, 13:02
Balata yeni değiştiyse hidrolik seviyesi çok yukarıdadır, ama yine de az da olsa hava görmen lazım. Çok doldurmuş olabilirler, ya da balatalar bitecek kadar azaldıysa seviye aşağı düşmüş olabilir.

Ama bence yağ var ama ayırt edemiyorsun, belirli bir karanlık ise yağ vardır. Yağ olmasa kirli bir cam gibi durur, çok kaliteli bir şeffaflık bekleme.

Yan ayaklık konusunu anlamadım, orjinal ayaklık neden dik dursun ki?

Ayaklarınla geri itme konusu da scooterdan sonra zor geliyordur sana, malum scooterların seleleri alçaktır. Böyle yüksek ve büyük motorlarda geri geri itmek zorunda kalmayacağın manevralar yapman lazım, ona göre park etmen ve ona göre manevra yapmalısın.

Geri itmek zorunda kalırsan düz zeminde bile gerçekten zor, en kötü motordan inip yan ayağa alıp öyle geri çekmelisin.

Mesela sana yazarken hatırlamaya çalıştım ama hatırlayamadım, en son ne zaman geri ittiğimi?

Hayırlı olsun.

Öncelikle teşekkür ederim.

https://i.hizliresim.com/vPLvN4.jpg
https://i.hizliresim.com/1EklZN.jpg
https://i.hizliresim.com/LD4WRZ.jpg
https://i.hizliresim.com/r1VoN3.jpg

Ön hidrolik kutusu çok dolu, bariz belli. İçindeki yağın rengini görebiliyorum. Ancak arka hidrolik kutusu fotoğraftaki gibi, ne kadar sallarsam sallayayım tepki yok. Muhtemelen frenajı ancak sağlayacak kadar hidrolik var içerisinde. Makinenin 36k bakımı geldi zaten, gittiğimde muhakkak baktıracağım. Hatta makinenin 2016 model olduğunu göz önünde bulundurarak, hidrolik sıvıları ve amortisör yağını değiştirmem gerekir mi diye de düşünüyorum.

Yan ayak konusunda, makine zaman zaman fazla dik duruyor gibi geliyor gözüme. Arkadaşımın F650 GS'ine bakınca baya dimdik, sopa gibi görünüyor hatta. Fakat 3 cm kısaltma sorun olmaz diye tahmin ediyorum, deneyip göreceğim.

Ayakla geri itme konusunda da mecbur kalmadıkça yapmamaya çalışıyorum. Fakat evimden çıkarken köşe dönmem gerektiğinde yeterince geniş almadıysam bir geri manevra yapmam gerekiyor ki resmen zul oluyor bu durum. Makine alçalınca daha kolay olur diye tahmin ediyorum. Daha çok yeniyiz birbirimize, zamanla alışacağız artık.

Olcay Avşar
18 Haziran 2018, 14:20
Arka kutuda da yağ var bence, neden derseniz pencere kısımı daha koyu renk, gövde rengi gibi beyaz değil. Bu da sanırım içindeki yağdan dolayı.

Fren yağı ve amortisör yağı periyodik değişim zamanı 24 ay diyor. Ben masama notlarımı aldım kışın, baharda yapacaktım hepsini ama kısmet olmadı :)

Artık önümüzdeki günlerde zaman bulursam yapacağım.

oguncelik
19 Haziran 2018, 10:57
Temmuz ayı içinde toplansak mı hem sohbet hemde tanışmış oluruz

Olcay Avşar
19 Haziran 2018, 13:00
Temmuz ayı içinde toplansak mı hem sohbet hemde tanışmış oluruz

Bana uyar, bir akşam şile yolunda sakin bi yerde toplanabiliriz.

oguncelik
19 Haziran 2018, 14:03
Bana uyar, bir akşam şile yolunda sakin bi yerde toplanabiliriz.

Biraz daha köprüye yakın olsak :)

Kızıl pars
20 Haziran 2018, 11:13
Biraz daha köprüye yakın olsak

O zaman Kanlıca, Emirgan korusu, Mihrabat korusu, Hidiv kasrı veya Riva tarafı daha uygun düşebilir.

MegriM
21 Haziran 2018, 09:40
NC750X DCT ile AT DCT arasındayım. Neden AT almadığınıza pişman oldunuz, NC750X'de memnun etmeyen nedir?


20 yıllık motosiklet kullanıcısı ve 1,5 aylık 2018 model nc 750 x dct ile ben de kabileye katıldım. Forumu sıkça takip ederdim ama üyelik bugüne nasipmiş. Herkese selamlar.

Sorunuza gelince;

dct de şöyle bir eksiklik var. Siz gaz vermedikçe alet yerinden kıpırdamıyor. Yani otomobillerdeki gibi rölantide 8-10 km hızlara çıkmıyor. Bunun avantajları daha çok olsa da dezavantajlı olduğu yerler de var. Misal bahsettiğiniz keskin dönüşler ya da trafikteki yavaş sürüşler. Hakimiyet programlarında hocam müthiş bir çözüm önerdi. o gün bugündür 200 küsur kg’lık makine bisiklete döndü.

Dönüşlerde yada yavaş sürüşlerde düz vitesi taklit ediyormuş gibi yapıyoruz. Motoru hareket ettirecek kadar gazla birlikte arka freni kullanıp hızımızı kontrol ediyoruz. Yavaş sürüşlerde ve dönüşlerde 2-3 km hızla motoru ne kadar dengeli kullandığınızı gördükçe siz de şaşıracaksınız.

Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Sizin aksinize AT almadığıma çok pişman oldum. İlk fırsatta motoru çok eskitmeden bayiden takas yoluyla at almayı planlıyorum.

MegriM
22 Haziran 2018, 19:29
Arkadaşlar, DCT NC750X düşünüyorum.
2015, 2016, 2017, 2018 modellerinden hangisini tercih etmek lazım? Hangi versiyonda ciddi iyileştirme var?
Okuduklarıma göre 2016'dan itibaren DCT 3. nesile geçmiş. Virajdaki uygunsuz vites geçişleri sensörlerle giderilmiş.
2016'dan itibaren egzos değişmiş. LED far opsiyonu gelmiş.
2017'den itibaren ise kasa makyajlanmış, LED standart olmuş.

computeus
22 Haziran 2018, 23:58
Türkiye'de LED far sadece 2018 modellerle standart oldu. 2018 öncesi led far yok.

Kızıl pars
23 Haziran 2018, 08:00
2018 modelde led farla birlikte TCS var.

2016 ile 2017 -bildiğim kadarı ile- aynı, renk seçenekleri farklı olabilir.

2016 öncesindeki versiyon ile 2016 arasında ciddi bir iyileştirme var.
Renkli ekran, egsoz, bagaj kapasitesi vs.

Ben olsam imkan varsa son model alırım.

Ayrıca zorunlu diyebileceğimiz aksesuarlar var ki epeyce tutuyor.
Ön çamurluk uzatma, arka çamurluk, radyatör koruma, orta sehpa, koruma demirleri, arka çanta ve demiri gibi.
Bunlar takılmış olan ve km si düşük olan bir alternatif de değerlendirmeye değer.

Wing750
28 Haziran 2018, 20:39
Herkese selam, yeni motorcu ve yeni NC750X sahibiyim. Yaşım ileri ama bir heves motosikletçi oldum bir ay kadar önce. Uzun süre hangi tarz ve hangi markayı alacağıma karar veremedikten sonra çoğunluğun yönlendirmesiyle motosikletimi seçtim. Daha önce tecrübem olmadığı için kıyaslama yapamıyorum. Şimdilik günde 30-40 kilometre kadar yol yaparak hem rodajı tamamlamaya, hem motosikleti tanımaya, hem de kendimi tanımaya çalışıyorum. 30 yıldan uzun süredir otomobil sahibiyim ve trafikte muhtemelen 400.000 kilometreden fazla yol yaptım. Hem Türkiye'de hem de farklı 6 ülkede. Ancak motosiklete bindikten sonra gördüm ki, trafiği okuyabilmek avantaj olsa da motosiklet ne otomobile benziyor ne de bisiklete. Kullanırken hep daha önce motosiklet kullananlarla ilgili yanlış bulduğum şeyleri yapmamaya çalışıyorum. Bu yüzden de galiba trafikte en garip dolaşan motosikletli benim :) Duran trafik haricinde otomobillerin arasından geçmiyorum ve hep şeritte sürüyorum. Emniyet şeridine kesinlikle girmiyorum. Sanırım bunda benim motosikleti sadece keyif için kullanmamın etkisi çok. Daha da garibi trafikte otomobillerden çekiniyorum, ticari araçlardan özellikle, ancak moto-kuryelerden daha çok çekiniyorum. Toplam tecrübem henüz 1.000 km var yok. İnşallah da tecrübem arttıkça bu şekilde kullanmaya devam ederim diye umuyorum.
Motosikletimi aldıktan sonra ilave hiç bir şey taktırmadım. Sadece mtor koruma demiri, orta sehpa (zincir yağlama için ve uzun süre binmezsem kullanacağım) ve radyatör koruma aldım. Aklımda ön çamurluk uzatmayla arka çamur sıyırıcı var. Birisi ön çamurluk uzatma için kullanışlı değil dedi. Kaldırımdan inersen takılır diye uyardı. Kaldırıma çıkar mıyım bilemiyorum henüz. Ama radyatörü bir de motoru su ve çamurdan korur diye düşünüyorum. Motosikleti iyi tanıdığınız için bana önereceğiniz ilave şeyler neler? Şimdiden teşekkür ederim.

computeus
28 Haziran 2018, 22:19
Eğitim alırsanız yararınıza olur. Kendi kendinize 2 senede öğreneceğiniz bilgiyi, 3 ayda öğrenmiş olursunuz.

Tecrübeniz arttıkça diğer motorlardan ve araçlardan korkmamaya başlarsınız. Orta sehpa yerine viteste yan ayak park etmek daha güvenlidir. Ön çamurluk uzatma (benim motorda takılı olan) o kadar uzun değil. Kaldırımdan inerken takılmadı hiç. İhtiyacınız varsa arka çanta iyi olur. Sis farı da görülebilmek için iyi olur. Sürüşte bel boyun ağrısı yaşarsanız gidon yükseltme aparatı takabilirsiniz.

Wing750
28 Haziran 2018, 22:50
Çok teşekkür ederim cevabınız için. Eğitim almaya devam ediyorum. Niyetim de yılda en az 2 kez eğitimlere katılmak. Bel ya da boyun rahatsızlığı hissetmedim şu ana kadar. Uzun sürüşlerde göreceğim artık. Çamurluk uzatma da iyi olur sanırım.

oldcockroach
28 Haziran 2018, 23:04
700X e bende niyetliyim nasipse 0 zor ama 2.el alacağım :D

oguncelik
28 Haziran 2018, 23:04
Öncelikle hayırlı olsun. Benim tavsiyelerim elcik koruma , sis farı ve Gidon yükseltme çok faydalı bilginiz olsun. Tekrardan hayırlı olsun kazasız belasız sürüşleriniz olsun.

Wing750
28 Haziran 2018, 23:24
Teşekkür ederim

oguncelik
28 Haziran 2018, 23:29
Bayram bitti, kurban bayramı geliyor biz hala toplanamadık :(

fdiver
29 Haziran 2018, 21:10
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------


Herkese selam, yeni motorcu ve yeni NC750X sahibiyim. Yaşım ileri ama bir heves motosikletçi oldum bir ay kadar önce. Uzun süre hangi tarz ve hangi markayı alacağıma karar veremedikten sonra çoğunluğun yönlendirmesiyle motosikletimi seçtim. Daha önce tecrübem olmadığı için kıyaslama yapamıyorum. Şimdilik günde 30-40 kilometre kadar yol yaparak hem rodajı tamamlamaya, hem motosikleti tanımaya, hem de kendimi tanımaya çalışıyorum. 30 yıldan uzun süredir otomobil sahibiyim ve trafikte muhtemelen 400.000 kilometreden fazla yol yaptım. Hem Türkiye'de hem de farklı 6 ülkede. Ancak motosiklete bindikten sonra gördüm ki, trafiği okuyabilmek avantaj olsa da motosiklet ne otomobile benziyor ne de bisiklete. Kullanırken hep daha önce motosiklet kullananlarla ilgili yanlış bulduğum şeyleri yapmamaya çalışıyorum. Bu yüzden de galiba trafikte en garip dolaşan motosikletli benim :) Duran trafik haricinde otomobillerin arasından geçmiyorum ve hep şeritte sürüyorum. Emniyet şeridine kesinlikle girmiyorum. Sanırım bunda benim motosikleti sadece keyif için kullanmamın etkisi çok. Daha da garibi trafikte otomobillerden çekiniyorum, ticari araçlardan özellikle, ancak moto-kuryelerden daha çok çekiniyorum. Toplam tecrübem henüz 1.000 km var yok. İnşallah da tecrübem arttıkça bu şekilde kullanmaya devam ederim diye umuyorum.
Motosikletimi aldıktan sonra ilave hiç bir şey taktırmadım. Sadece mtor koruma demiri, orta sehpa (zincir yağlama için ve uzun süre binmezsem kullanacağım) ve radyatör koruma aldım. Aklımda ön çamurluk uzatmayla arka çamur sıyırıcı var. Birisi ön çamurluk uzatma için kullanışlı değil dedi. Kaldırımdan inersen takılır diye uyardı. Kaldırıma çıkar mıyım bilemiyorum henüz. Ama radyatörü bir de motoru su ve çamurdan korur diye düşünüyorum. Motosikleti iyi tanıdığınız için bana önereceğiniz ilave şeyler neler? Şimdiden teşekkür ederim.

Herşeyden önce hoşgeldiniz bende 3 yıl önce sizin yaşlarda ilk kez motosiklete başladım.

(1) Ön çamurluk uzatma; ben sürekli kaldırımlara çıkıp iniyorum hiç takılmadı, gerekli ve işlevsel.

(2) Altınızdaki motor 0-120 arasında gerçekten çok yüksek torka sahip, hiç tecrübesiz olarak bu motoru seçmeniz bence çok tehlikeli olmuş. Bu nedenle acil olarak eğitim almalısınız. Seviyenizi bilmiyorum ama http://www.adarat.com Erkan Demirel / Koral Küden arkadaşlarımızla konuşarak, seviyenizi sizi torkun getireceği tehlikeden koruyacak seviyeye acilen çıkartmaniz gerektiğini söylemek durumundayım. Elbette Rahmi Barutçu dostumuzdan da http://www.rahmibarutcu.com eğitim alabilirsiniz. Başka yerleri ileri seviye için öneremiyorum.

(3) Bence tüm diğer konuları bırakıp, belirttiğim şekilde, bu iki eğitim kurumundan birisinden alacağınız ve size tamam sen rahatça trafikte kullanabilirsin diyecekleri noktaya kadar da devam edeceğiniz eğitime odaklanmalısınız.

(4) Eğitim çözülmeden diğer konular anlamsız, o nedenle yazıyı burada noktalıyorum...

Olcay Avşar
30 Haziran 2018, 18:17
Bayram bitti, kurban bayramı geliyor biz hala toplanamadık :(

Kolay ulaşım olan bir nokta ve tarih belirle, biz de gelelim. Tarih ve yer belli olunca olay netleşir, hadi elini taşın altına sok. ;)

Wing750
01 Temmuz 2018, 08:46
Teşekkür ederim

computeus
01 Temmuz 2018, 18:45
Zincir dişli için hangi seti önerirsiniz. Sunstar set mi dersiniz yoksa Esjot + DID mi?

Kızıl pars
02 Temmuz 2018, 08:46
Kolay ulaşım olan bir nokta ve tarih belirle, biz de gelelim. Tarih ve yer belli olunca olay netleşir, hadi elini taşın altına sok. ;)

Hafta içi akşamlar güzel muhabbet olur.
Ortalarda olsun diye bir görüş vardı.

Hidiv kasrını öneriyorum.
04.07.2018 Çarşamba 19 - 22 arası Hidiv kasrını teklif ediyorum.

oguncelik
02 Temmuz 2018, 11:19
Hafta içi hidiv Kasrı Avrupa yakası için sıkıntı olabilir. Şahsen ben Avcılar’da oturuyorum işte 19:30 da çıkıyorum. Hafta sonu uygun olabilir

Olcay Avşar
02 Temmuz 2018, 12:36
Hafta içi hidiv Kasrı Avrupa yakası için sıkıntı olabilir. Şahsen ben Avcılar’da oturuyorum işte 19:30 da çıkıyorum. Hafta sonu uygun olabilir

Avrupa Yakasındakiler için zor olabilir, bu yüzden köpürün hemen çıkışında bir mekan bilen varsa Avrupadakiler için daha kolay olur. Altunizade ya da Kısıklı olabilir.

Kızıl pars
02 Temmuz 2018, 14:05
Anadolu yakasında Çengelköy Börekçisi ve Çınaraltı (1. köprüye yakın)
Avrupa yakasında Emirgan korusu (2. köprüye yakın)

oguncelik
02 Temmuz 2018, 16:22
Anadolu yakasında Çengelköy Börekçisi ve Çınaraltı (1. köprüye yakın)
Avrupa yakasında Emirgan korusu (2. köprüye yakın)

Evet bunlardan biri olabilir ortak karar ile

YAHYaONUR
02 Temmuz 2018, 21:13
Cümleten selamlar. Ankara Honda-Efe bayisinde bugün nc750x-dct modelini test etme imkanım oldu. Pulsar ns200 kullanıcısı olarak nc 750 ilk etapta oldukça konforlu ve rahat geldi. Çok fazla büyük motosiklet kullanmış olmamama rağmen nc 750 yi çok rahatlıkla kontrol edebildim. Tam anlamıyla kullanıcı dostu bir motor. Ayrıca dct şanzuman büyük rahatlık gerçekten, sıkışık adım adım giden yerlerde büyük bir kurtarıcı olabilir. Bu motosiklet için olumlu-olumsuz çok yorum var. Bunların hiçbirine takılmadan söyleceklerim özetle şunlardır. Bu motosiklet küçük motordan büyük motora geçecek fakat çekinceleri olan adam için çok iyi hemde ekonomik bir alternarif iken maksimum performans arayışında olan bir sürücü için tatmin edici olmayabilir.

Ben rahatlığını, ekonomik olmasını ve bagaj özelliğini çok beğendim, alırmıyım? Tracer 700'den daha pahalı iken almam.

Olcay Avşar
03 Temmuz 2018, 08:40
Anadolu yakasında Çengelköy Börekçisi ve Çınaraltı (1. köprüye yakın)
Avrupa yakasında Emirgan korusu (2. köprüye yakın)

Ben oyumu Çengelköy'den yana kullanayım :)

Motorları park etmek için müsait mi?

Kızıl pars
03 Temmuz 2018, 08:50
https://goo.gl/maps/YSQ73gVgHLG2

2 dk Yürüme mesafesinde ispark var.
Çay bahçesine yiyecek getirmek serbest, içecekler oradan alınıyor.
Hemen kapısında börekçi var, oradan börek alıp içerden sadece çay alınaabiliyor.

Farklı bir atmosferi vardır.
Kimler katılır bir el atın abiler.
Gün - saat önerisinde bulunun.