PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

YERUÇAĞI
29 Ekim 2017, 18:32
hoş bulduk sağol kardeş,bende cümlemize kazasız belasız sürüşler dilerim

GB79
03 Kasım 2017, 07:56
Bende yaklaşık 2 aydır NC750X var. İlk defa büyük CC motorum oluyor, parça kalitesi daha önce kullandığım Inazuma'dan düşük olsa da kullanımı çok keyifli motor. Özellikle daha yüksek beygirli makinelere geçmeden önce alışmak için çok ideal.

_oXXo_
08 Kasım 2017, 00:50
hala buluşma ayarlamayamı çalışıyorsunuz :D

kolay gelsin :D

BigLion
20 Kasım 2017, 09:58
Merhaba Arkadaşlar, bende piaggio xevo250 kullanıcısıyım bu aralar hiç aklımda bu tarz bir motor yokken nc750 alma fikri geldi, 750s ile 750x arasında 8 bin TL gibi bi fark var, yani 8 bin fazla verip 750x almak değer mi? Tabi diğer en önemli sorum sürebilir miyim? :) Boy 172 ara sokaklara virajlara dar yerlere girmede sorun yaşarmıyım? Malum öncesinde sadece maxiscooter kullandım, ehliyet var ama normal motor tecrübem yok denecek kadar az, sizler ne dersiniz bu işe? Şimdiden teşekkürler.

Olcay Avşar
20 Kasım 2017, 14:00
hala buluşma ayarlamayamı çalışıyorsunuz :D

kolay gelsin :D

Buluşmayı yaptık bile olm, seni çağırmadık :)


Merhaba Arkadaşlar, bende piaggio xevo250 kullanıcısıyım bu aralar hiç aklımda bu tarz bir motor yokken nc750 alma fikri geldi, 750s ile 750x arasında 8 bin TL gibi bi fark var, yani 8 bin fazla verip 750x almak değer mi? Tabi diğer en önemli sorum sürebilir miyim? :) Boy 172 ara sokaklara virajlara dar yerlere girmede sorun yaşarmıyım? Malum öncesinde sadece maxiscooter kullandım, ehliyet var ama normal motor tecrübem yok denecek kadar az, sizler ne dersiniz bu işe? Şimdiden teşekkürler.

İki model tamamen farklı tipler, çıplak bir motor mu yoksa daha çok enduroya benzeyen bir motor mu istediğine karar vermelisin önce.

Boy ve diğer etkenler önemli değil, kullanırsın.

BigLion
20 Kasım 2017, 14:40
Buluşmayı yaptık bile olm, seni çağırmadık :)



İki model tamamen farklı tipler, çıplak bir motor mu yoksa daha çok enduroya benzeyen bir motor mu istediğine karar vermelisin önce.

Boy ve diğer etkenler önemli değil, kullanırsın.

Sağolasın...

kagen00
24 Kasım 2017, 14:11
Olcay selamlar kardeşim..Uzun bir ayrılıktan sonra geldik.. Buluşma ayarladığınız da gelmek isterim..
Görüşmek üzere...

chopperrider
24 Kasım 2017, 15:45
Merhaba Arkadaşlar, bende piaggio xevo250 kullanıcısıyım bu aralar hiç aklımda bu tarz bir motor yokken nc750 alma fikri geldi, 750s ile 750x arasında 8 bin TL gibi bi fark var, yani 8 bin fazla verip 750x almak değer mi? Tabi diğer en önemli sorum sürebilir miyim? :) Boy 172 ara sokaklara virajlara dar yerlere girmede sorun yaşarmıyım? Malum öncesinde sadece maxiscooter kullandım, ehliyet var ama normal motor tecrübem yok denecek kadar az, sizler ne dersiniz bu işe? Şimdiden teşekkürler.

S ile X arasında tercih kullanıcıya kalmış.
Eğer S düşünürseniz eski motorum ilanda.
2017 çıkuşlı bir motor. 2017 Haziran'da henüz 1600 km de iken aldım, yurt içi yurt dışı tatillerde 3 ayda 10.bin km yol yaptım.
1000 ve 6000 bakımları yetkili serviste kayıtlı.
Hata,kusur, boya vs. yok.
Extra Honda topcase ve koruma demiri var.
Yeni motor aldığım için ve otomobil alacağım için sezonun kapanmasını da gözönüne alarak uygun bir fiyata satacağım.
Sezon başı için motorum hazır olsun derseniz ilan budur:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-mototan-motosiklet-ten-2016-model-honda-nc750-s-abs-499647957/detay

Olcay Avşar
25 Kasım 2017, 12:34
Beyler bugüne kadar akü değiştiren oldu mu?

Çok şükür lazım değil ama başka akü bakarken bi bakayım dedim fiyatlar 400-500 TL.

Yuh ulan, valla çok fahiş :mrgreen:

emrys
29 Kasım 2017, 23:11
Mevcut motorum satılınca bende aranıza katılacağım Selamlar
750x +2016 model alacağım yalnız dtc mi alsam normalmi alsam bilemedim hiç sürmedimde motoru. bi kere kısa bi tur atmıştım nc700 ile hoşuma gitmişti. ordan bu motoru keşfettim biraz araştırdım benlik gibi duruyor
Motor değiştirme sebebim daha az rüzgar yediren yağmurlu havalarda ayakkabı paça pislenmeleri. motorun alçak olmasından neredeyse heryerinin batması cbr250den bahsediyorum. daha düşük devirli saten cbryi sakin kullanıyorum 6 bin devirde vites atan adamım bu nc de daha düşük devirli bi motor. alırken havalı motor şekil olsun diye cbr almıştım :D. şimdi daha rahat ama scooter olmayan bişey bakıyordum bu hoşuma gitti. orta sehpasıda var cbrde tekeri elimle çevirip zinciri yağlamakdan temizlemekden bıktım :salut: yağmurlu havalarda cbrden çok daha korur diye düşünüyorum bu motorun. aklıma gelenleri yazdım fikir görüşlere talibim bu 2. motorum olcak cbr250 i 2 yıl ful aktif kullandım.
Birde istanbul avrupa yakasında nc750x veya dtc si olan arkadaşlar hafta sonu motorunuzu denemek isterim 2 kısa tur atarız beraber 2 sohbet kahve takılırız bende motoru tanımış olurum cbr250 merak ediyorsada oda görmüş olur. Bu hafta sonu yağmurlu olmazsa müsaitim. ha birde motoru işe gidip gelirken kullanıyorum tur felan gibi etkinliklere hiç katılmadım belki yeni nc ile değişir bu durum :)
Herkese selamlar

Kızıl pars
30 Kasım 2017, 18:26
Hafta içi hergün Sarıyerdeyim. Motor DCT değil, yani düz vites.
Eski motorum CBR idi, bahsettiğin tüm faydaları sağladı.

Ama CBR ile kıyaslarsan motor epey yüksek, biraz alışmak gerek.
Dar alanlarda, trafikte vs arada çok fark var.

emrys
30 Kasım 2017, 20:10
Ya nc700 ile nc750x arasında çok fark yok yükseklik oturuş pozisyon felan ben direk otomatik nasıl birşey onu deniyeyim. çok aşırı debriyaj kullanan biriyim. 20 30 la bile giderken debriyajı sıktıgımda yavaş bırakıyorum sarsıntı ileri geri olmasın diye merak ettiğim otomatikte nolcak bu durumlar trafikte felan.. kısaca az cok düzü biliyorum cbrden otomatiği olan birini bulayım :mrgreen:
Yokmu arkadaşlar avrupa yakasında otomatik kullanan.1-2 kısa tur atalım otopark vs. gibi kapalı bi alanda veya dışarıda. şu otomatiği hissetttmek istiyorum varsa hem otomatik hem düz kullanıp en belirgin farkları söyleyebilcek hepsinin faydası dokunur. Hondada test sürüş yok baktım bulamadım herhangibir tarihde yazmıyor.. Motorum satılınca ertesi gün direk almak istiyorum nc i :mrgreen:

YERUÇAĞI
01 Aralık 2017, 17:58
neyine bakıcaksın kardeş,,al gitsin pişman olmazsın
otomatiğe alıştınmı zaten manuel sana gavur eziyeti gibi gelicek

otomatik kullanmak istemezsen zaten manuel kullanma moduda var formüla 1 gibi vitesleri parmaklarınla değiştiriyorsun ama dediğim gibi otomatiği kulanınca vazgeçemezsin

ayrıca otomatik de sport modu diye mod var ve onunda hafif,orta,tam sport diye 3 kademesi var
yani motoru nasıl istersen öyle kullanabiliyorsun,,hiç düşünme al

emrys
01 Aralık 2017, 22:42
Manuel modunda gaz açıkken yükseltme tusuna basınca quickshift gibi birşeymi yapıyor gazı anlık kesip ? yoksa gaz kapa aç ben mi yapıyorum
birde 2.el 15bin km altında birşey alcam motor konusunda özellikle dikkat etmem gereken bi konu tecrübesi olan varmı ? canı kolay çıkarılabilen bi motormu bu ? gerçi apaçilerin alabileceği sınıfda bi motor değilde sorayım dedim :D motordan anlayan bildiğim biri yok cbr de şansa temizine denk gelmiştim

Kızıl pars
04 Aralık 2017, 20:49
Merhaba arkadaşlar.

Gidon yükseltme ve geri çekme aparatı kullanan arkadaşlarımız memnun mu?
Eski konularda bahsedilmiş, ancak pek detay verilmemiş.
Bir dezavantaj hisseden var mı?

Ayrıca montaj için hortumları vs değiştirmek gerekiyor mu?

computeus
04 Aralık 2017, 22:22
Ben memnunum. Daha dik oturuş sayesinde belimdeki yük azaldı. Hortumları değiştirmeye gerek yok, birazcık geriliyorlar ancak sorun olmuyor, yeteri kadar rahatlar.

Olcay Avşar
05 Aralık 2017, 08:51
Merhaba arkadaşlar.

Gidon yükseltme ve geri çekme aparatı kullanan arkadaşlarımız memnun mu?
Eski konularda bahsedilmiş, ancak pek detay verilmemiş.
Bir dezavantaj hisseden var mı?

Ayrıca montaj için hortumları vs değiştirmek gerekiyor mu?

Ben de motoru ilk aldığım günden beri kullanıyorum, sanırım 3 cm yükseltme 2 cm geri gelme var.

kbalkanal
05 Aralık 2017, 22:13
arkadaşlar merhaba, suzuki inazuma motorumu nc ile değiştirmek için satıyorum. takas düşünen olursa ilandan bana ulaşabilir.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-ilk-gelene-satilacaktir-500880752/detay/

aaydins
07 Aralık 2017, 23:57
Herkese selamlar...

Nc 750 X alarak aranıza katılmak istiyorum. 2017 yılının son ayındayız. Şu an sıfır km NC 750 X'ler 38500 TL. Az km yapmış 2017 modeller 32500 TL civarı bulunabiliyor. Fakat siyah renk istiyorum ve az kullanılmışını bu fiyatlara bulamıyorum.

Sizlere sorularım olacak:
1- Şu anki fiyatlar 2017 modeller için önümüzdeki günlerde azalır mı, artar mı? Bu motosikleti uygun fiyata almak isteyen için en doğru zaman ne zaman?
2- 2018 modellerinde bir değişiklik olacak mı? 2018 fiyatları konusunda tahmininiz var mı?
3- Siyah renk tutkum yüzünden nispeten uygun fiyatlı gibi görünen mavi ve kırmızı renkler hoşuma gitmedi. Siyah renk bulamamamın sebebi bu rengin tutmaması mı, az satılması mı yoksa daha değerli olması mı?

Teşekkürler...

Kızıl pars
08 Aralık 2017, 17:34
Merhaba arkadaşlar.
İstanbul anadolu yakasında ( maltepe -kartal - pendik olabilir)
güvenilir usta arıyorum.
Bana önerebileceğiniz birisi var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

1 - En hızlı en iyi. Fiyatlar muhtemelen hiç düşmez Nc alanlar genelde geçici hevesle almaz, dolayısı ile hızlıca elden çıkarmaya çalışmaz.

2 - Fiyatlar periyodik olarak artıyor. Önceden tahmin etmek zor. Ama ara ara artar.

3 - Renkler zevk meselesi. Satan kişi az bulunma sebebiyle fazla Fiyat isteyebilir ama bayi çıkışı renkler arasında fiyat farkı yok. Siyah renk Türkiye ye az gelmiş olabilir.



1- Şu anki fiyatlar 2017 modeller için önümüzdeki günlerde azalır mı, artar mı? Bu motosikleti uygun fiyata almak isteyen için en doğru zaman ne zaman?
2- 2018 modellerinde bir değişiklik olacak mı? 2018 fiyatları konusunda tahmininiz var mı?
3- Siyah renk tutkum yüzünden nispeten uygun fiyatlı gibi görünen mavi ve kırmızı renkler hoşuma gitmedi. Siyah renk bulamamamın sebebi bu rengin tutmaması mı, az satılması mı yoksa daha değerli olması mı?

aaydins
09 Aralık 2017, 11:12
2018 yılında gelecek olan NC 750 X'lerde herhangi tasarım, performans vb. konularda bir değişiklik planlanıyor mu? Bilgisi olan var mı?

YERUÇAĞI
10 Aralık 2017, 23:05
arkadaşlar bişey soracam

bende integra var,integra otomatik vites bilindiği gibi,,viteste giderken tamamen durmadan boşa alamıyorum ayrıca boşta giderkende tamamen durmadan vitese geçmiyor,illa tamamen durmam gerekiyor,,yokmu bunun bi çaresi,giderken istediğim zaman boşa alıp vitese takabileyim
elden vites manuel kullanma seçeneğide var ama ondada durmadan boşa alma seçeneği yok

Olcay Avşar
11 Aralık 2017, 10:09
arkadaşlar bişey soracam

bende integra var,integra otomatik vites bilindiği gibi,,viteste giderken tamamen durmadan boşa alamıyorum ayrıca boşta giderkende tamamen durmadan vitese geçmiyor,illa tamamen durmam gerekiyor,,yokmu bunun bi çaresi,giderken istediğim zaman boşa alıp vitese takabileyim
elden vites manuel kullanma seçeneğide var ama ondada durmadan boşa alma seçeneği yok

Neden böyle bir şey yapıyorsun ya da yapma ihtiyacı duyuyorsun? Tehlikeli değil mi yaptığın?

YERUÇAĞI
12 Aralık 2017, 02:25
Neden böyle bir şey yapıyorsun ya da yapma ihtiyacı duyuyorsun? Tehlikeli değil mi yaptığın?

mesela uzun bayır aşağı boş bir yola denk geldim,boşa atıp hızıyla gitmek istiyorum,,yani motor rölantide çalışırken 130-140 ile gitmek için,diğer türlü rampa aşağıda gitsen gaza basmak zorundasın motoru tekerden ayıramıyorsun

benim 1992 yılından beri arabamda var ve açık boş veya rampa aşağı bir yola denk geldiğimde,aracı sırasıyla 3-4-5-6 vitese atarak iyice hızlandırdıktan sonra vitesi boşa alıp motor rölantide çalışırken arabanın hızıyla gidebildiği kadar gitmesini sağlıyordum ve bu sayede hatırı sayılır benzin tasarrufu elde ediyordum

sebep bu
tehlıke derken ne tehlikesi olacak,bunu yıllardır yapıyordum ve bu yaptığımla alakalı hiç bir tehlike yaşamadım aksine benzinden çok tasarruf ettim

ozaman senin düşüncene göre vitesli motorlar çok tehlikeli çünkü hareket halindeyken boşa alıp vitesede takabiliyorsun


ayrıca ben integrada normal vitesli araçlar gibi hareket halindeyken boşa almanın veya vitese takmanın bir yolu varmı diye sordum,biliyorsan söyle,yoksa tehlikeli olup olmadığını sormadımki,,

Olcay Avşar
12 Aralık 2017, 08:58
mesela uzun bayır aşağı boş bir yola denk geldim,boşa atıp hızıyla gitmek istiyorum,,yani motor rölantide çalışırken 130-140 ile gitmek için,diğer türlü rampa aşağıda gitsen gaza basmak zorundasın motoru tekerden ayıramıyorsun

benim 1992 yılından beri arabamda var ve açık boş veya rampa aşağı bir yola denk geldiğimde,aracı sırasıyla 3-4-5-6 vitese atarak iyice hızlandırdıktan sonra vitesi boşa alıp motor rölantide çalışırken arabanın hızıyla gidebildiği kadar gitmesini sağlıyordum ve bu sayede hatırı sayılır benzin tasarrufu elde ediyordum

sebep bu
tehlıke derken ne tehlikesi olacak,bunu yıllardır yapıyordum ve bu yaptığımla alakalı hiç bir tehlike yaşamadım aksine benzinden çok tasarruf ettim

ozaman senin düşüncene göre vitesli motorlar çok tehlikeli çünkü hareket halindeyken boşa alıp vitesede takabiliyorsun


ayrıca ben integrada normal vitesli araçlar gibi hareket halindeyken boşa almanın veya vitese takmanın bir yolu varmı diye sordum,biliyorsan söyle,yoksa tehlikeli olup olmadığını sormadımki,,

Kara düzen, karbüratörlü eski araçlarda benzin tasarrufu sağladığı doğrudur. Fakat günümüzdeki neredeyse tüm otomobil ve motosikletler elektronik kontrollü yakıt beselemesi ile çalışıyorlar.

Yani yokuş aşağı hızlanıp boşa atmaktansa bir büyük vitese atarsan, gaza basmadığın sürece motor devri yükselse dahi benzin/mazot harcamaz. Motor devir göstergesi gaza basıyormuşsun gibi yükselebilir de yokuşun eğimine göre, sabit de kalabilir. İçinden "ulan yokuş aşağı boşuna benzin yakıyoruz" diye de geçireceksin alışana kadar :)

Ama merak etme, motor o esnada tekerden aldığı güç ile dönmekte ve devir çevirmekte. Gazı kestiğin için sistem benzin/mazot püskürtmeyi durdurmuş oluyor.

Neden tehlikeli konusu ise uzun. En başta fren performansı olmak üzere güvenlik ile ilgili, sonra da yağlanamayan ya da az yağlanan şanzıman parçalarının sağlığı ile ilgili konular var.

Ayrıca neden celallendin ki? Yardımcı olmaya çalışıyorum :)

Kızıl pars
12 Aralık 2017, 10:00
Merhaba arkadaşlar.
İstanbul anadolu yakasında ( maltepe - kartal - pendik olabilir)
güvenilir usta arıyorum.
Bana önerebileceğiniz birisi var mı?

aaydins
12 Aralık 2017, 20:37
Herkese tekrar merhaba...

İkinci el mi, sıfır kilometre mi, 2018'i beklemek mi daha doğru olur diye uzun süre düşündükten sonra yıl sonu için özel bir fiyat veren Ankara Honda Efe'den 0 km mat siyah 750 X motosikletimin siparişini verdim. Cuma günü elimde (Trabzon'da) olacak. Aranıza katıldığım ve hayalimdeki motosiklete kavuşacağım için çok heyecanlıyım. Yardımlarınız için teşekkürler...

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 00:03
Kara düzen, karbüratörlü eski araçlarda benzin tasarrufu sağladığı doğrudur. Fakat günümüzdeki neredeyse tüm otomobil ve motosikletler elektronik kontrollü yakıt beselemesi ile çalışıyorlar.

Yani yokuş aşağı hızlanıp boşa atmaktansa bir büyük vitese atarsan, gaza basmadığın sürece motor devri yükselse dahi benzin/mazot harcamaz. Motor devir göstergesi gaza basıyormuşsun gibi yükselebilir de yokuşun eğimine göre, sabit de kalabilir. İçinden "ulan yokuş aşağı boşuna benzin yakıyoruz" diye de geçireceksin alışana kadar :)

Ama merak etme, motor o esnada tekerden aldığı güç ile dönmekte ve devir çevirmekte. Gazı kestiğin için sistem benzin/mazot püskürtmeyi durdurmuş oluyor.

Neden tehlikeli konusu ise uzun. En başta fren performansı olmak üzere güvenlik ile ilgili, sonra da yağlanamayan ya da az yağlanan şanzıman parçalarının sağlığı ile ilgili konular var.

Ayrıca neden celallendin ki? Yardımcı olmaya çalışıyorum :)

yok zannettiğin gibi değil,,çok denedim bu olayı,tabi arabamla denedimki yıllardırda yapıyordum

şöyleki,,istanbuldan tekirdağa giderim yaz ayında,,135 km yol,,bu kilometreyi senin dediğin şekilde yaptığımda 100 tl benzin yakıyorsam benim yaptığım şekilde boş ve uzun rampa aşağı yollarda hızlanıp boşa alıp hızıyla gittiği kadar giderek kullanarak bu kilometreyi yaptığımda 75 tl benzin harcıyordum,,yani bunu defalarca denedim sonuç hep aynı,istanbulda depoyu fulleyip yola çıkıyorum tekirdağda tekrar fullyerek ne kadar yaktığını buluyordum,,yoksa neden yapayım bunu

öyle yokuş aşağı yüksek vitese atarsan gaza basmadığın sürece benzin yakmaz denmesine inanmıyorum,benzinsiz pistonlar patlama yapmaz ve fren yapar,,
ozaman yüksek viteste rampa aşağı giderken kontağı kapatın bakalım nekadar gidebiliyorsunuz,,100 metre bile gidemezsiniz,ziraa kontağı kapayınca pistonlara benzin gitmiyor ve patlama olmuyor haliylede pistonlardaki sıkışan hava fren vazifesi görüyor

ayrıca şanzımanda az yağlanma vs söz konusu olmaz çünkü şanzımandaki dişliler hızlı dönerek yağlanıyor,burda sadece motoru boşa alınca şanzımanla ilişkisi kesilen motor rölantide çalışıyor okadar

bu şekilde kullanmanın fren performansına pek etkisi olmaz, eğer aracı stop ederek rampa aşağı gidersem etkisi olur oda motor çalışmıyorken vestenhaus devre dışı kalacağından frenler şişer ve çok az tutar
ben stop etmiyorum zaten,

ben arabamla bu olayı yıllardır yaptığım için alıştım,integradada yapmak istedim ama boşa alamıyorum,bu yüzden giderken boşa almanın yolu varmı diye sordum ancak kimse bilmediğine göre böyle bir yolu yok herhalde,,ziraa beyin buna izin vermiyor gibi görünüyor

Kızıl pars
13 Aralık 2017, 10:06
@YERUÇAĞI kısıtlı teknik bilgimle fikrimi söylemek istedim;

Motorlardaki şanzıman sıralı (Sequential) olduğu için tek tek yukarı ya da aşağı gidebiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=E2CybLSrN5Q

Otomatik olunca da (yanlış bilmiyor isem) şanzıman tamamen değişmiyor,
vites geçişlerini belirleyip senin yerine otomatik olarak atıyor.
Bu arabalardaki asm (Auto shifting manuel) ya da yarı otomatik denen sistemlere benziyor.

Tabi DCT (Dual Clutch) olunca mutlaka bir fark var
ama o fark sanırım +1 -1 viteslere geçişi pürüzsüz - sarsıntısız yapmaya yarıyor.

Dolayısı ile teknik olarak doğrudan boşa alma şansı yok,
sıra ile düşürmesi lazım.
Boşa alma işini otomatik olmayanlarda biz de yapamıyoruz, bence sen de yapamazsın.

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 11:23
@YERUÇAĞI kısıtlı teknik bilgimle fikrimi söylemek istedim;

Motorlardaki şanzıman sıralı (Sequential) olduğu için tek tek yukarı ya da aşağı gidebiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=E2CybLSrN5Q

Otomatik olunca da (yanlış bilmiyor isem) şanzıman tamamen değişmiyor,
vites geçişlerini belirleyip senin yerine otomatik olarak atıyor.
Bu arabalardaki asm (Auto shifting manuel) ya da yarı otomatik denen sistemlere benziyor.

Tabi DCT (Dual Clutch) olunca mutlaka bir fark var
ama o fark sanırım +1 -1 viteslere geçişi pürüzsüz - sarsıntısız yapmaya yarıyor.

Dolayısı ile teknik olarak doğrudan boşa alma şansı yok,
sıra ile düşürmesi lazım.
Boşa alma işini otomatik olmayanlarda biz de yapamıyoruz, bence sen de yapamazsın.

anladım,ancak sen 1ci viteste giderken boşa alabiliyorsun değilmi,yani boşa almak için tamamen durman gerekmiyor

ama ben tamamen durmadan boşa alamıyorum,,bırak 6cı viteste giderken boşa almaktan vazgeçtim,hiç olmazsa 1ci viteste giderken tamamen durmadan boşa alayım diyorum ama oda olmuyor sanırım,,artı benim motorda f1 yani otomatikten çıkarıp elden manuel olarak kullanabilme seçenegide var ama onda bile 1ci viteste giderken boşa alma şansım yok

neticede ne birinci nede altıncı viteste giderken boşa alma şansı yok durum onu gösteriyor,,bu durumda olcay arkadaşın dediği gibi yokuş aşağı giderken 6cı vitese atarak olabildiğince yakıt tasarrufu yapmak tek çare görünüyor

yinede bakım için servise gidince bu konuyu danışıcam

emrys
13 Aralık 2017, 11:57
Nc almakdan vazgeçtim çok masraflı motormuş hiç mantıklı gelmedi biraz bakınınca :pale: paramı boşa çarçur etmeyim biraz idare etmeye karar verdim :king:

zapalka
13 Aralık 2017, 12:05
yok zannettiğin gibi değil,,çok denedim bu olayı,tabi arabamla denedimki yıllardırda yapıyordum

şöyleki,,istanbuldan tekirdağa giderim yaz ayında,,135 km yol,,bu kilometreyi senin dediğin şekilde yaptığımda 100 tl benzin yakıyorsam benim yaptığım şekilde boş ve uzun rampa aşağı yollarda hızlanıp boşa alıp hızıyla gittiği kadar giderek kullanarak bu kilometreyi yaptığımda 75 tl benzin harcıyordum,,yani bunu defalarca denedim sonuç hep aynı,istanbulda depoyu fulleyip yola çıkıyorum tekirdağda tekrar fullyerek ne kadar yaktığını buluyordum,,yoksa neden yapayım bunu

öyle yokuş aşağı yüksek vitese atarsan gaza basmadığın sürece benzin yakmaz denmesine inanmıyorum,benzinsiz pistonlar patlama yapmaz ve fren yapar,,
ozaman yüksek viteste rampa aşağı giderken kontağı kapatın bakalım nekadar gidebiliyorsunuz,,100 metre bile gidemezsiniz,ziraa kontağı kapayınca pistonlara benzin gitmiyor ve patlama olmuyor haliylede pistonlardaki sıkışan hava fren vazifesi görüyor

ayrıca şanzımanda az yağlanma vs söz konusu olmaz çünkü şanzımandaki dişliler hızlı dönerek yağlanıyor,burda sadece motoru boşa alınca şanzımanla ilişkisi kesilen motor rölantide çalışıyor okadar

bu şekilde kullanmanın fren performansına pek etkisi olmaz, eğer aracı stop ederek rampa aşağı gidersem etkisi olur oda motor çalışmıyorken vestenhaus devre dışı kalacağından frenler şişer ve çok az tutar
ben stop etmiyorum zaten,

ben arabamla bu olayı yıllardır yaptığım için alıştım,integradada yapmak istedim ama boşa alamıyorum,bu yüzden giderken boşa almanın yolu varmı diye sordum ancak kimse bilmediğine göre böyle bir yolu yok herhalde,,ziraa beyin buna izin vermiyor gibi görünüyor

konuya dışarıdan salça oluyorum ama bu işler inanmakla olmaz. hesap, kitap ve teknik bilgi ile olur. amacım polemik yaratmak değil sadece bilgilendirmek.

http://www.bilgiustam.com/arac-viteste-mi-yoksa-bosta-mi-daha-cok-yakar/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 15:26
zapalka,salça oluyosun doğru ama bir deyiş var.. (BEN LAFA DEĞİL İCRAHATA BAKARIM ) yukarıdaki yazdıklarımı tamamen okumadın galiba,,1992 yılından beri 25-30 adet aracım oldu,bunların içinde karbüratörlü olanlarıda vardı

bu araçlarımın hepsiyle bu tasarruf olayını sayısız denedim ve bu bende alışkanlık oldu,,benim yaptığım şekilde yakıttan yüzde 20-25 arası tasarruf ediyordum,ben cebime kalan paraya bakarım söylenenlere değil,,sallama değil bu yazdıklarım ,bende takıntı halinde bu şekilde kullanarak aradaki farkı ölçmek,,yoksa salakmıyım ben boşuna uğraşayım

tabiki yapın demiyorum ama ben yapıyorum ve tasarruf sağlıyordum,kimseyi inandırmak zorunda değilim sadece konusu açılınca burda yazdım okadar,,kimin ne yaptığı beni ilgilendirmez ,zaten bu olayı motosikletlerde yapamıyorsun,6cı vitesten direk boşa almak gibi bir seçenek yok,ama integrada olsaydı iyiydi

drtayfun
13 Aralık 2017, 15:34
Aracı boşa alırsanız pistonları rölantide döndürmek için gene yakıt harcar, yüksek viteste gazdan ayağınızı çekerseniz eğim uygunsa "sıfır" benzin harcanır, yeni araçlarda anlık tüketim değerini gösterir zaten, kontrolü kolaydır.

Kızıl pars
13 Aralık 2017, 16:27
ancak sen 1ci viteste giderken boşa alabiliyorsun değilmi
Tabi, 1 den veya 2 den boşa alabiliyorsun ama diğerlerinden olmuyor.

Riptalon
13 Aralık 2017, 16:39
Yeni nesil enjeksiyonlu arabalarda cut-off devresi vardır. Belli bir devrin üzerinde ayak gazdan çekilirse yakıt enjeksiyonu da kesilir ve araç hiç yakıt tüketmez. Karbüratörlü araçlar ve cut-off içermeyen enjeksiyonlu araçlar her daim yakıt akışına devam eder. Belli bir eğimin üzerinde ise aracın kinetik enerjisi motorun direncine baskın gelip cut-off etkin olsa dahi hızlanmaya devam edebilir. Aksi takdirde elbette yavaşlar ama bu gayet akıcı şekilde olur.

Devrin düşerek cut-off'un devreden çıkıp benzin akışının başladığı anı özellikle 1. vitesteyken çok net farkedebilirsiniz.

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 20:28
Aracı boşa alırsanız pistonları rölantide döndürmek için gene yakıt harcar, yüksek viteste gazdan ayağınızı çekerseniz eğim uygunsa "sıfır" benzin harcanır, yeni araçlarda anlık tüketim değerini gösterir zaten, kontrolü kolaydır.
bunu yukarda yazdım,sıfır benzin yakması diye bişey yok,madem sıfır benzin yakıyor,yokuş aşağı 6cı viteste kontağı kapatın bakalım nekadar gidebiliyorsunuz,neticede aynı şey ikiside yakıt yakmıyor,sadece birinde kontak açık diğerinde kapalı,araç aküdeki elektrikle gidemeyeceğine göre mantık aynı

kontak kapalı yokuş aşağı 6cı viteste 100 metre bile gidemezsiniz isterseniz deneyin
pistondaki sıkıştırma benzin olmadan patlama yapamayacağı için fren etkisi yapar

yani yol bilgisayarına bakmayın motordaki pistonlar benzin olmadan çalışmaz,fizik kurallarına aykırı

haaa aracın havayı yakabilme özelliği varsa bişey diyemem:mrgreen: oda zaten asrın buluşu olurdu

ayrıca kimsenin benim düşüncemi değiştirmesi söz konusu değil,,dediğim gibi ben lafa değil aynı yolu defalarca her iki türlü deneyerek cebime kalan benzin parasına bakarım,,yani icrehata bakarım ben,,soyut değil somut elime kalan benzin parası var ben bunu bilirim,,,hatta ilk zamanlar uzun rampa aşağı yollarda kontağıda kapatıyordum tasarruf dahada artıyordu ama frenler çok az tuttuğu için çok tehlikeli oluyordu o yüzden bundan vazgeçtim

zaten artık aracımıda sattığım için bunuda yapamıyorum

neticede herkes istediği şekilde kullansın beni ilgilendirmez,,benim asıl meselem ve burda sorduğum integranın 6cı viteste giderken boşa alınınabilmesi idi ancak oda mümkün değilmiş

computeus
13 Aralık 2017, 21:35
bunu yukarda yazdım,sıfır benzin yakması diye bişey yok,madem sıfır benzin yakıyor,yokuş aşağı 6cı viteste kontağı kapatın bakalım nekadar gidebiliyorsunuz,neticede aynı şey ikiside yakıt yakmıyor,sadece birinde kontak açık diğerinde kapalı,araç aküdeki elektrikle gidemeyeceğine göre mantık aynı

kontak kapalı yokuş aşağı 6cı viteste 100 metre bile gidemezsiniz isterseniz deneyin
pistondaki sıkıştırma benzin olmadan patlama yapamayacağı için fren etkisi yapar

yani yol bilgisayarına bakmayın motordaki pistonlar benzin olmadan çalışmaz,fizik kurallarına aykırı

haaa aracın havayı yakabilme özelliği varsa bişey diyemem:mrgreen: oda zaten asrın buluşu olurdu

ayrıca kimsenin benim düşüncemi değiştirmesi söz konusu değil,,dediğim gibi ben lafa değil aynı yolu defalarca her iki türlü deneyerek cebime kalan benzin parasına bakarım,,yani icrehata bakarım ben,,soyut değil somut elime kalan benzin parası var ben bunu bilirim,,,hatta ilk zamanlar uzun rampa aşağı yollarda kontağıda kapatıyordum tasarruf dahada artıyordu ama frenler çok az tuttuğu için çok tehlikeli oluyordu o yüzden bundan vazgeçtim

zaten artık aracımıda sattığım için bunuda yapamıyorum

neticede herkes istediği şekilde kullansın beni ilgilendirmez,,benim asıl meselem ve burda sorduğum integranın 6cı viteste giderken boşa alınınabilmesi idi ancak oda mümkün değilmiş

Kontak kapatırsanız yağlama kesilir. Pistonlar daha fazla sürtünme kuvveti yaratır ve o nedenle çalışır vaziyetteki motora göre daha çabuk durursunuz. Yokuş aşağı eğime göre boş vites, 6. vites gazsız gitme tasarrufu değişir. 6. vites gazsız giderken motorun yavaşlamayacağı kadar dik yokuşta boş vitese göre daha çok tasarruf edersiniz. Hafif eğim de boş vites daha çok tasarruf ettirebilir, çünkü boş vites ile 100 ile giderken, 6. vites gazsız gidince 70'e kadar hız azaldığında gaz vererek hızlanırız genelde. Bu da daha çok yakıt sarfiyatına neden olabilir.

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 22:10
computeus
bana neyi anlatmaya çalışıyorsun kardeş,ben istanbulda fullediğim depoyu tekirdağda tekrar fulliyorum,deponun aldığı benzinin fiyatını not alıyorum,başka zaman tekrar gelirken benim stilimle geliyorum ve bu sefer fullediğimde deponun aldığı yakıt senin anlattığın standart sürüşle kullanmama göre 20 tl daha az,,ben bunu bizzat deneyerek tecrübe ettiğimi söylüyorum ve bu artan 20 tl ile tekirdağda köfte yiyorum,,
bunun başka türlü bir açıklaması olabilirmi
kağıt üstündeki yazılar söylemler beni ilgilendirmez benim bildiğim artan parayla yediğim köfte
isteyen istediğini yapsın banane,benim yaptığım kimseyi bağlamaz ,kimseninkide beni,,araban varsa sen bildiğin gibi kullan,zaten konumuz araba değil

bu konuda sıktı artık naciyeden bahsedin,
mesela dün marş basarken bir anlık tutukluk yapar gibi oldu motor çalışmadı sonra tekrar marşa bastım bu sefer motor çalıştı fakat motor arıza lambası yandı
tekrar stop edip tekrar çalıştırdım lamba sönmedi
25 km yol yaptım sonra motoru garaja çektim 5 dakika bekledim yine marşa bastım bu sefer arıza lambası yanmadı bu durum başına gelen varmı,motor garantide servise götürecektim ama arıza lambası sönünce vazgeçtim,,nedeni ne olabilir

Ahmet Turan Peker
13 Aralık 2017, 22:28
computeus
bana neyi anlatmaya çalışıyorsun kardeş,ben istanbulda fullediğim depoyu tekirdağda tekrar fulliyorum,deponun aldığı benzinin fiyatını not alıyorum,başka zaman tekrar gelirken benim stilimle geliyorum ve bu sefer fullediğimde deponun aldığı yakıt senin anlattığın standart sürüşle kullanmama göre 20 tl daha az,,ben bunu bizzat deneyerek tecrübe ettiğimi söylüyorum ve bu artan 20 tl ile tekirdağda köfte yiyorum,,
bunun başka türlü bir açıklaması olabilirmi
kağıt üstündeki yazılar söylemler beni ilgilendirmez benim bildiğim artan parayla yediğim köfte
isteyen istediğini yapsın banane,benim yaptığım kimseyi bağlamaz ,kimseninkide beni,,sen bildiğin gibi kullan

bu konuda sıktı artık naciyeden bahsedin,
mesela dün marş basarken bir anlık tutukluk yapar gibi oldu motor çalışmadı sonra tekrar marşa bastım bu sefer motor çalıştı fakat motor arıza lambası yandı
tekrar stop edip tekrar çalıştırdım lamba sönmedi
25 km yol yaptım sonra motoru garaja çektim 5 dakika bekledim yine marşa bastım bu sefer arıza lambası yanmadı bu durum başına gelen varmı,motor garantide servise götürecektim ama arıza lambası sönünce vazgeçtim,,nedeni ne olabilir

Yeruçağı maşallah hızlı girdin. Bir deyiş var bildiklerimiz bilmediklerimiz in içinde nokta gibidir"
Sende söylemişsin NC ye gelelim diye ama önce bu sayfaların ana sayfalardan biraz farkı var. Ana sayfada her konuda miller birbirine saydırırken uç sayfalarda nezaket bir tık daha önceliklidir. Amiri tabirle sizin yaptığınız beni ilgilendirmez biraz yakışıksız olmuş( kusura bakma bana öyle geldi)
Bazan marş kaçırır ve o tık sesi gelir. O anda bir anlık yağlama yok algılandığı için alarm verir ve sonra geçer. Çok takma devam

computeus
13 Aralık 2017, 22:37
Ne celalleniyorsun hocam, ben de her gün işe giderken 6. viteste gaz kapatıp gidiyorum yokuşlarda. Depoda %20 fazla gidiyorum. Senin Tekirdağ yolunda ne kadar yaktığın beni ilgilendirmez. Nasıl gidersen git bana ne. İster gaz keserek git, ister peygamber vitesinde git, ister sırtına al öyle git. Sanki Tekirdağ İstanbul rotası dünya standardı bir rota.

Boş viteste veya viteste gaz keserek gitmenin tasarrufu, rotaya göre, yokuşun eğimine göre değişir. Enjeksiyonlu güncel motorlarda (Örneğin: NC serisi), viteste motor hareket halinde gaz keserseniz, motor rölanti devrine inene kadar benzin yakmaz.

Bunları sana yazmıyorum üstüne alınma, başkaları okur yanlış öğrenmesinler diye yazıyorum.

YERUÇAĞI
13 Aralık 2017, 22:58
computeus
sen niye celalleniyosun şimdi
zaten üstte yazdıklarım araba içindi,tekirdağ yolu dünya standardımı dedim ,rotaya yolun eğilimine göre değişir diyorsun ama ben hep aynı yolu kullandığım için farketmiyor,,neyse geçelim bunu, bunlar nc motor için değil zaten

neticede bende mecburen integrama senin yaptığın gibi 6cı viteste gaz kapatıp gidicem başka çaresi yok zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------


Yeruçağı maşallah hızlı girdin. Bir deyiş var bildiklerimiz bilmediklerimiz in içinde nokta gibidir"
Sende söylemişsin NC ye gelelim diye ama önce bu sayfaların ana sayfalardan biraz farkı var. Ana sayfada her konuda miller birbirine saydırırken uç sayfalarda nezaket bir tık daha önceliklidir. Amiri tabirle sizin yaptığınız beni ilgilendirmez biraz yakışıksız olmuş( kusura bakma bana öyle geldi)
Bazan marş kaçırır ve o tık sesi gelir. O anda bir anlık yağlama yok algılandığı için alarm verir ve sonra geçer. Çok takma devam

yok dostum ilk başta yazdığım mesajda arkadaş neden 6cı viteste boşa almak istiyorsun diye sorunca bende aracımda yaptığı bu tasarruf işlemini integramdada yapabilirmiyim dedim,,mübarek memleket meselesi oldu,,herkes nc motoru bıraktı bu tasarruf işine yazmaya başladı,,haliyle bende sıkıldım isteyen istediğini yapsın banane dedim,,yoksa kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok

Kızıl pars
14 Aralık 2017, 08:47
Merhaba arkadaşlar.
Dün akşam Gebze'de Mümin Usta ile Scottoiler vSystem montajını yaptık.

Montaj orta zorlukta, eli yaktın birisi takabilir,
usta da ilk kez montaj yaptı, tahminen 1 saat kadar sürdü.

Kimisi çok iyi diyor, kimisi saçmalık diyor, bakalım test edip göreceğiz.

Birkaç defa usta sormuştum burdan cevap gelmedi ama diğer kanallardan bu usta ile tanıştım,
tavsiye ederim.
İsteyene özelden numarasını atarım.

Emreerol
15 Aralık 2017, 13:52
Selamlar,

Akü ömrünü tamamladı. Çok zor marş alıyor artık. Acilen akü almam gerek ancak fiyatlar epey kallavi. VLM AKÜ YTZ14S-BS bizim motora (Nc700x) uygun görünüyor. Kullanan var mıdır?

BigLion
15 Aralık 2017, 16:17
Arkadaşlar selam,

nc750 x dct fiyatı aldı başını gitti, nc750 s dct bakıyorum ama 2. el piyasası zayıf gözüküyor, alsam satmada sorun yaşar mıyım sizce? Teşekkürler.

YERUÇAĞI
15 Aralık 2017, 17:21
Arkadaşlar selam,

nc750 x dct fiyatı aldı başını gitti, nc750 s dct bakıyorum ama 2. el piyasası zayıf gözüküyor, alsam satmada sorun yaşar mıyım sizce? Teşekkürler.

neticede hepsinide satarsın ancak,x daha popüler olduğundan daha çabuk satılır,,sen nasıl s alsam satarken sorun yaşarmıyım diye düşünüyorsan,,aynen senden alacak kişide aynını düşünecektir ancak dediğim gibi satılmayacak mal yoktur s biraz daha ucuza alınır ve ucuza satılır
neticede paran yetiyorsa daha kolay satma açısından x almak daha mantıklı olur

Akratis
23 Aralık 2017, 21:44
Merhabalar,
2014 marka NC 750 X satın alarak aranıza katıldım. Daha önce motor tecrübem olmadığı ve ehliyetimi yeni aldığım için henüz HONDA Güvenli Sürüş Eğitimleri'ni tamamlıyorum. Trafiğe bunlardan sonra kontrollü bir biçimde çıkarım diye düşünüyorum. Motoru ağırlığına alışmak, huyunu suyunu tanımak için trafiğe kapalı alanlarda kullanıyorum. Güvenli Sürüş-2'yi önümüzdeki hafta yapacağım.
Görüşmek dileğiyle, selamlar
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25348805_10159777423165392_9102829064379941857_n.j pg?oh=b5f9d6a12c86debfc77a6e5acd5081c8&oe=5AB99443

F54
25 Aralık 2017, 22:42
slm nc ahalisi :)


azcık hakkını verin nc nin...

https://www.youtube.com/watch?v=cTyjPivxjBU&feature=share

Ahmet Turan Peker
25 Aralık 2017, 22:45
slm nc ahalisi :)


azcık hakkını verin nc nin...

https://www.youtube.com/watch?v=cTyjPivxjBU&feature=share

Oooooo mirim siz uğrarmıydınız buralara. NC pis eeeeee kaka 😂😂😂

F54
25 Aralık 2017, 22:51
aynen nc pis kaka eee eee :P
bizim kullanım amacımıza pek uymadı
malzeme kalitesi az düşük fakat asfaltta gezecek olana göre süper makina :)
az yakar çok kaçar diyelim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------

skiper fthçyr gururla ve iftiharla sunar :P





https://www.youtube.com/watch?v=OQ_oCHvJmnM