Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Olcay Avşar
20 Aralık 2016, 10:15
mehmetenis cevabınız için teşekkür ederim. waytake ve irfan motor ne yazık ki koruma demiri üretmiyormuş. :salut:
aydın kardeşlerden memnun olmayan yoksa sanırım onu alacağım.
hala önerilerinize açığım. hayırlı akşamlar...
tekeriniz düz bassın.
Piyasada givi kopyası yerli ürün var, onu alma da sakın :) Benim konu ile ilgili bir başlığım var.
tameroner
20 Aralık 2016, 20:28
sa Olcay Bey. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Aydın kardeşlerden siparişi verdim bugün. Umarın sorun çıkmaz. 285 sayfanın nerdeyse 9/10 nu nu okudum. Gezileriniz ve muhabbetlerinizi çok samimi ve içten olduğunu gördüm. Allah muhabbetinizi daim etsin. 2015 nc750x almak nasip oldu. İnşaallah, kabul ederseniz, gezilerinizde yer almak isterim. Bu arada motorda aksesuar eksiği çok. :pale: Hayırlı Akşamlar...
Olcay Avşar
21 Aralık 2016, 09:14
sa Olcay Bey. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Aydın kardeşlerden siparişi verdim bugün. Umarın sorun çıkmaz. 285 sayfanın nerdeyse 9/10 nu nu okudum. Gezileriniz ve muhabbetlerinizi çok samimi ve içten olduğunu gördüm. Allah muhabbetinizi daim etsin. 2015 nc750x almak nasip oldu. İnşaallah, kabul ederseniz, gezilerinizde yer almak isterim. Bu arada motorda aksesuar eksiği çok. :pale: Hayırlı Akşamlar...
Yavaş yavaş hepsi olur, merak etme.
Bu arada profilini düzenleyip motosikleti kısmını doldur istersen :)
fdiver
22 Aralık 2016, 19:51
Çoğumuz e-bay, alibaba, amazon gibi sitelerden malzeler sipariş ediyoruz. Maalesef bugünkü haberle, artık yurt dışından gümrüksüz soktuğumuz malzemelerin limitin 30 Euroya düşmüş olduğunu öğrendim. Sipariş verirken aklınızda bulunsun. http://hry.yt/Mh9V2
Ahmet Turan Peker
28 Aralık 2016, 23:55
Sayfa öldü başımız sağolsun
Olcay Avşar
29 Aralık 2016, 09:56
Sayfa öldü başımız sağolsun
Abi 286 sayfa yazmışız, ansiklopedi gibi. Daha ne olacak :)
Murat Ustaoğlu
29 Aralık 2016, 10:54
Havalar düzelsin coşarız Ahmet abi :)
Ahmet Turan Peker
29 Aralık 2016, 12:48
zaten yazın milletin zamanı olmuyor gezmekten tozmaktan galiba face falan daha çekici geliyor
parolakan
01 Ocak 2017, 23:59
2017 nin ilk mesajı benden gelsin :)
Orjinal Yan çanta ile Shad SH36 arasında karar verme sürecindeki bir arkadaşımıza
fikir vermesi için hazırladığım bir fotoyu paylaşmak isterim.
Şehir içi trafiğinde ''orjinal yan çantalar'' pek sorun olmazken,
diğer marka yan çantalar sıkıntı yaratabiliyor.
Üstdeki iki foto NC'nin orjinal yan çantaları ,
Diğer üç foto ise ; Yine NC'ye monte Shad SH36 .
Gördüğünüz gibi orjinal çantalar motora doğru kavis yapıyor ,
dışa doğru çıkıntı makul seviyede kalıyor ve motorun aerodinamiğini bozmuyor.
Shad'lar sanki biraz ''Traktör gibi'' bir hava veriyor motora .
Ama tercih meselesi tabi ,
Sonuçta litre avantajı da SH36'larda.
https://s24.postimg.org/spqys1hbp/Original_Vs_Shad_SH36.jpg
Sanchezdepol
02 Ocak 2017, 00:42
Nc750s almayı düşünüyorum. .manuel ve otomatik arasında kaldım. ??kullanan arkadaşlar bu konuda fikir beyan ederse çok sevinirim
Mustafa_Uz
02 Ocak 2017, 02:07
Nc750s almayı düşünüyorum. .manuel ve otomatik arasında kaldım. ??kullanan arkadaşlar bu konuda fikir beyan ederse çok sevinirim
16500 Km oldu. 750s DCT kullanıyorum. En ufak bir sıkıntı çekmedim. Kullanımınız ağırlıkla şehir içi olacak ise DCT tavsiye ederim. Ama Şehir dışı yolculuklarında DCT nin herhangi bir artısı yok diyebilirim.
zapalka
02 Ocak 2017, 10:17
2017 nin ilk mesajı benden gelsin :)
Orjinal Yan çanta ile Shad SH36 arasında karar verme sürecindeki bir arkadaşımıza
fikir vermesi için hazırladığım bir fotoyu paylaşmak isterim.
Şehir içi trafiğinde ''orjinal yan çantalar'' pek sorun olmazken,
diğer marka yan çantalar sıkıntı yaratabiliyor.
Üstdeki iki foto NC'nin orjinal yan çantaları ,
Diğer üç foto ise ; Yine NC'ye monte Shad SH36 .
Gördüğünüz gibi orjinal çantalar motora doğru kavis yapıyor ,
dışa doğru çıkıntı makul seviyede kalıyor ve motorun aerodinamiğini bozmuyor.
Shad'lar sanki biraz ''Traktör gibi'' bir hava veriyor motora .
Ama tercih meselesi tabi ,
Sonuçta litre avantajı da SH36'larda.
https://s24.postimg.org/spqys1hbp/Original_Vs_Shad_SH36.jpg
Ben de her şeyin orijinal olması taraftarıyım. O yüzden motoru alırken buna dikkat ettim ve aradığımı da bulmuştum. Rüzgarlık ve saptırıcısı bile orijinal Honda.
Bir de çantalarda orjinalin şu avantajı var. Genelde İstanbul içi kullanırken yan çantaları çıkarıyorum,daha doğrusu sadece uzun yolda yan çantaları takıyorum. Yan çantaları takmak için sadece ince bir şase demiri var,o kadar. Çok basit ve şık bir görünüş. Diğer marka çanta takmak için dikdörtgenden şase yapıyorlar (veya benim gördüklerim bu şekildeydi,daha basiti belki vardır) ve çok çirkin duruyor. Çantaları takmadığınızdaki görüntü hiç hoşuma gitmemişti ve orijinal çantalı almaya karar vermiştim.
Olcay Avşar
02 Ocak 2017, 11:41
Parolokan Shad çantalar oldukça çirkinmiş, ikisi arasında orjinali daha şık.
Fakat ben her zaman soft yan çantadan yanayım, hem trafikte aralardan geçerken olurda bir yerlere sürtersen hasar vermez/almazsın, hem genişleyen fermuar sistemleri ile gerektiğinde hacim büyütürsün, hem de tatil yolculuklarında askı kayışı ile omuzuna atar oteline çıkarsın.
murat81
02 Ocak 2017, 12:03
peki soft çantaların düzgün durması için de bir aparat gerekmiyor mu
Olcay Avşar
02 Ocak 2017, 14:09
peki soft çantaların düzgün durması için de bir aparat gerekmiyor mu
Evet, çantalar içeri doğru göçmesin, tekerden vs uzak dursun diye demirler var. Herhangi bir kilit mekanizması yok, sadece çantaların düz durmasını sağlıyor.
http://st1.myideasoft.com/shop/do/14/myassets/products/793/1427395945-1_min.jpg?revision=1470060063
http://www.giviturkiye.com/images/products/00/54/98/5498_buyuk.jpg
Ben 2. resimdeki Givi'nin kopyasını yaptım kendime :)
mehmetenis
02 Ocak 2017, 17:44
peki soft çantaların düzgün durması için de bir aparat gerekmiyor mu
İstersen bende soft yan çantalar için demir var.70 TL ye almıştım 50TL ye veririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
Soft çanta bağlama demiri
http://i.hizliresim.com/2n6Egq.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Nc750s almayı düşünüyorum. .manuel ve otomatik arasında kaldım. ??kullanan arkadaşlar bu konuda fikir beyan ederse çok sevinirim
ben manuelciyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
Parolokan Shad çantalar oldukça çirkinmiş, ikisi arasında orjinali daha şık.
Fakat ben her zaman soft yan çantadan yanayım, hem trafikte aralardan geçerken olurda bir yerlere sürtersen hasar vermez/almazsın, hem genişleyen fermuar sistemleri ile gerektiğinde hacim büyütürsün, hem de tatil yolculuklarında askı kayışı ile omuzuna atar oteline çıkarsın.
Bu arada shad ın çantaları gerçekten çok çirkin,top gibi :queen:
parolakan
02 Ocak 2017, 21:57
Parolokan Shad çantalar oldukça çirkinmiş, ikisi arasında orjinali daha şık.
Fakat ben her zaman soft yan çantadan yanayım, hem trafikte aralardan geçerken olurda bir yerlere sürtersen hasar vermez/almazsın, hem genişleyen fermuar sistemleri ile gerektiğinde hacim büyütürsün, hem de tatil yolculuklarında askı kayışı ile omuzuna atar oteline çıkarsın.
Olcoy Avşar , o konuda haklısın .
Soft yan çantalar , aralardan geçerken ufak darbeleri sönümleyebilir .
Daha güvenli denebilir.
Ama bir de şu var .
Benim gibi , Ne olur Ne olmaz diye her türlü ekipmanını sürekli yanında taşıyan biri ne yapacak ?
Bi falçata sıyırığı ile hırhız gardaşlarımız uçuruverir içindekileri alimallah : )
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
Ben de her şeyin orijinal olması taraftarıyım. O yüzden motoru alırken buna dikkat ettim ve aradığımı da bulmuştum. Rüzgarlık ve saptırıcısı bile orijinal Honda.
Bir de çantalarda orjinalin şu avantajı var. Genelde İstanbul içi kullanırken yan çantaları çıkarıyorum,daha doğrusu sadece uzun yolda yan çantaları takıyorum. Yan çantaları takmak için sadece ince bir şase demiri var,o kadar. Çok basit ve şık bir görünüş. Diğer marka çanta takmak için dikdörtgenden şase yapıyorlar (veya benim gördüklerim bu şekildeydi,daha basiti belki vardır) ve çok çirkin duruyor. Çantaları takmadığınızdaki görüntü hiç hoşuma gitmemişti ve orijinal çantalı almaya karar vermiştim.
zapalka evet , Honda'nın Arka Taşıyıcı ve Yan Çanta Bağlantı Destek dediği parçalar aynı zamanda çok şık.
Tüm çantaları çıkarttığınızda bile motor çizgisini muhafaza ediyor :cat:
https://s30.postimg.org/ryqucgok1/anta_Seti_3.jpg
Murat Ustaoğlu , bak sürekli fotoğraf paylaşarak ''Subliminal Mesaj'' veriyorum ... Çaktırma :wiinkk:
Ahmet Turan Peker
02 Ocak 2017, 22:49
Hay maşallah şöyle canlanin biraz. Akşama kadar aynı sayfaya git gel aynı şey görmek ten bıktım yav. Benim gibi akşama kadar bunlarla vakit geçiren için sayfanın canlanması iyi yav :)
Çanta mevzuatına gelince yan çantaları küçük ilavelerle çok kullanışlı hale getirebilirsiniz . Ben çantanın birine yaptım kapak açıkken çantayı ağzına kadar doldurabilirsiniz telefondan yazdığım için resim paylasamiyorum.
Murat Ustaoğlu
02 Ocak 2017, 23:47
Motora ucuz diye bir sürü aksesuar alıyoruz fakat hiçbiri orjinali gibi durmuyor. Şu an yeni motor alacak biri olsaydim senin motoru gozum kapali alirdim Özkan abi.
Ben soft yan cantalari demiri olmadan kullandim. İyi baglandiginda sorun olmuyor fakat benzin almak icin sokup takarken biraz acele ederseniz -benim gibi- tekere surtup biraz yarabiliyorsunuz :)
Hard canta kullananlar da artci 'ayagima bir sicaklik geliyor' dediginde o sese kulak vermeli :)
parolakan
02 Ocak 2017, 23:49
Hay maşallah şöyle canlanin biraz. Akşama kadar aynı sayfaya git gel aynı şey görmek ten bıktım yav. Benim gibi akşama kadar bunlarla vakit geçiren için sayfanın canlanması iyi yav :)
Çanta mevzuatına gelince yan çantaları küçük ilavelerle çok kullanışlı hale getirebilirsiniz . Ben çantanın birine yaptım kapak açıkken çantayı ağzına kadar doldurabilirsiniz telefondan yazdığım için resim paylasamiyorum.
Ahmet abi , sen ''Sayfa öldü başımız sağolsun'' dedin ya ,
Üzerime görev bildim , sürekli paylaşıyorum.
Bak birşey daha paylaşayım ...
Honda DCT ile gerçekten olayı başka bir boyuta taşıdı
An itibariyle üç farklı modelde bu şanzımanı kullanıyor.
Bunlar ;
cc sıralamasına göre gidelim .
Vfr 1200xd Crosstourer
Africa Twin CRF-1000D
NC 750xd
Ortalama 15.000 km kullansak, yıllık maliyetleri ne ola ki ?
diyerek ufak bi çalışma yaptım .
Litresi 5.20 TL.'den ortalama yıllık yakıt maliyeti
1200xd 5.382 TL
1000d 4.212 TL
750xd 2.886 TL
Yıllık Vergileri ;
1200xd 1.565 TL
1000d 646 TL
750xd 646 TL
Üçünün de Periyodik Bakımda Değişecekler Aynı ;
Motor Yağı
Motor Yağı Filtresi
Şanzıman Yağı Filtresi
Yağ Değişim Miktarları ;
1200xd 3.9 LT
1000d 4.2 LT
750xd 3.4 LT
En iyi Oldukları Şartlar ;
1200xd Otoban
1000d Off Road
750xd Şehir İçi
Şöyle bir baktım da ;
NC çok ideal bir makina :cat:
Ahmet Turan Peker
03 Ocak 2017, 00:03
Ahmet abi , sen ''Sayfa öldü başımız sağolsun'' dedin ya ,
Üzerime görev bildim , sürekli paylaşıyorum.
Bak birşey daha paylaşayım ...
Honda DCT ile gerçekten olayı başka bir boyuta taşıdı
An itibariyle üç farklı modelde bu şanzımanı kullanıyor.
Bunlar ;
cc sıralamasına göre gidelim .
Vfr 1200xd Crosstourer
Africa Twin CRF-1000D
NC 750xd
Ortalama 15.000 km kullansak, yıllık maliyetleri ne ola ki ?
diyerek ufak bi çalışma yaptım .
Litresi 5.20 TL.'den ortalama yıllık yakıt maliyeti
1200xd 5.382 TL
1000d 4.212 TL
750xd 2.886 TL
Yıllık Vergileri ;
1200xd 1.565 TL
1000d 646 TL
750xd 646 TL
Üçünün de Periyodik Bakımda Değişecekler Aynı ;
Motor Yağı
Motor Yağı Filtresi
Şanzıman Yağı Filtresi
Yağ Değişim Miktarları ;
1200xd 3.9 LT
1000d 4.2 LT
750xd 3.4 LT
En iyi Oldukları Şartlar ;
1200xd Otoban
1000d Off Road
750xd Şehir İçi
Şöyle bir baktım da ;
NC çok ideal bir makina :cat:
Sende olmasan bu tür teknik bilgileri kimden alırdık yav.......
Dct candır bencede
parolakan
03 Ocak 2017, 01:05
Honda' dan güzel bir uygulama ,
Seçenekler arasında NC' miz de olsaymış keşke : )
Ben çok keyif aldım .
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hondaeu.africatwin&hl=en
ayfon 'cular AppStore'da da mevcut .
https://itunes.apple.com/cn/app/honda-africa-twin-ar/id1076347617?mt=8
Olcay Avşar
03 Ocak 2017, 12:26
Bi falçata sıyırığı ile hırhız gardaşlarımız uçuruverir içindekileri alimallah
Ona bakarsan sert çantalar da bir çakı ya da tornavida ile çok rahat kilit ya da menteşesinden patlatılabilir. Güvenlik hiç önemli değil bu aşamada, ona göre değerlendir.
Murat Ustaoğlu
03 Ocak 2017, 14:29
Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya. Ayda bir gezi kamp gibi organizasyonlarda soft cantalar daha kullanisli. Orjinal yan cantalar ise goze cok daha guzel geliyor. Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur:)
Yurtdisinda veya tanitim videolarinda ise sadece yan cantalar kullaniliyor dikkat ederseniz. Daha once de Özkan abi yanlis hatirlamiyorsam seninle konusmustuk. Daha guzel gosteriyor motoru.
Ben konu hakkinda tecrubeli bir diger arkadasimizin, Mehmet Enis'in tecrubelerinden faydalanmak isterim :)
parolakan
03 Ocak 2017, 17:48
Ona bakarsan sert çantalar da bir çakı ya da tornavida ile çok rahat kilit ya da menteşesinden patlatılabilir. Güvenlik hiç önemli değil bu aşamada, ona göre değerlendir.
Haklısın ,
"açılmayacak kilit yoktur" . Kabul.
Ama ben "sert çantayı açamazlar" demedim.
Onların jargonuyla konuşursam , kastım şu ;
Keskincinin işini , tümü "kolaylıkla" yapar.
Ama her keskinci , orjinal çantayı kolayca patlatamaz ;)
Yani o cenahda belli bir kesime karşı önlem almış oluyorsun.
Ayrıca kontak anahtarı ile açılan ,
çantanın kilidini ben dizdim.
Fena bi mekanizma değil inan .
Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya.
Orası muhakkak .
Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur:)
Kimmiş acaba ? :)
Ahmet Turan Peker
03 Ocak 2017, 18:20
Surekli sehir ici kulaniminda her ikisi de aslinda angarya. Ayda bir gezi kamp gibi organizasyonlarda soft cantalar daha kullanisli. Orjinal yan cantalar ise goze cok daha guzel geliyor. Yine de sahile cay icmeye giderken dubalara takilip gecemeyen arkadaslari tarih gormustur:)
Yurtdisinda veya tanitim videolarinda ise sadece yan cantalar kullaniliyor dikkat ederseniz. Daha once de Özkan abi yanlis hatirlamiyorsam seninle konusmustuk. Daha guzel gosteriyor motoru.
Ben konu hakkinda tecrubeli bir diger arkadasimizin, Mehmet Enis'in tecrubelerinden faydalanmak isterim :)
Aslında yan çanta gidon genişliği kadar ama ben tedirgin oldum çıkardım. Kendine güvenen rahatlıkla kullanabilir bencede.
Gösteriş açısından haklısın daha heybetli ve dolu görünüyor.
Zaten uzun yolculuklarda kullanımı tartışılmaz bence.
parolakan
04 Ocak 2017, 03:58
Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .
Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .
Yazmak bu saateymiş ...
Konu şu ;
NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.
Bakıyorum da ,
kimisi elektriği kontakdan alıyor
kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.
Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.
Ne gerek var ki ?
Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .
Şimdi diyeceksin ki ,
''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin'' ::eviiil::
Hayır değil .. :pale:
En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .
Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.
1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon
Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL
https://s27.postimg.org/4pfllbtg3/08_A70_MGS_D30_Nais_ACV31212_M11.jpg
Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !
Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11
Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
teknik detayları aşağıda paylaşacağım .
Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta
Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .
https://s24.postimg.org/d8tgq6ijp/R_le_ve_Sigorta.jpg
Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
sol karenajın içinde saklı .
https://s27.postimg.org/5f04lym2r/Honda_NC700_X.jpg
Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .
https://s23.postimg.org/yvxqt8fez/Ana_Kablo_Demeti_Ger_ek_G_rsel_NC700.jpg
https://s23.postimg.org/da1pcmxsb/Ana_Kablo_Demeti.jpg
İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .
Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .
HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm ! ::cekic::
Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .
https://s27.postimg.org/neok74643/08_A71_MGS_D30_12_13_alt_kablo_demeti_4_k.jpg
https://s29.postimg.org/r73ube6zr/Ana_Kablo_ve_Alt_Kablo_Temeti.jpg
Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.
Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler :santa:
1- Çakmaklık 12v
https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG
2- Sis Farları
https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb
3- Elcik Istma
https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt
4- Gps / Telefon
https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8
5- Röle Teknik detaylar
https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs
Olcay Avşar
04 Ocak 2017, 10:50
Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.
1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon
Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor :P
Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.
Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.
Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.
Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.
Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.
Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;
Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.
Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.
Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem:cat:
parolakan
04 Ocak 2017, 11:32
Olcay Avşar merhaba ;
Paylaştığım linklere bir bak lütfen ,
belki postunu düzenlersin : )
Valla yoksa yazdıklarına çok uzun bi cevap vermem gerekecek ::facepalm1::
ramsay
04 Ocak 2017, 13:41
Uzun zamandır değinmek istiyordum da , fırsat olmuyordu .
Akşam wa gruptan sohbet ederken ,
bi arkadaşımızın NC700x 'i ile ilgili tekrar o konu gündeme geldi .
Yazmak bu saateymiş ...
Konu şu ;
NC 'mize elektrikle ilgili aksesuarların montajı.
Bakıyorum da ,
kimisi elektriği kontakdan alıyor
kimisi de farklı aksesuarlar için , her birine ayrı ayrı röle bağlıyor.
Karenajın içi kablo ve rölelerden arap saçına dönüyor.
Ne gerek var ki ?
Zaten Caponlar motoru üretirken neredeyse tüm aksesuarlar için
tek röle ile ana merkezden çıkış vermiş .
Şimdi diyeceksin ki ,
''yaw sen herşeyi orjinal kullanıyorsun, bize yine onları önereceksin'' ::eviiil::
Hayır değil .. :pale:
En sağlıklı yolu göstereceğim sadece .
Sen istersen kendin kablola , ama motorun ciğerini deşmeden yap .
Tek bir röle ve çıkış ile şunların tümünü besleyebilirsin.
1- Çakmaklık 12v
2- Sis Farları
3- Elcik Istma
4- Gps / Telefon
Neymiş bu röle ve nereye takacağız ?
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30
Sigortası ile birlikte güncel HondaTR satış fiyatı 56 TL
https://s27.postimg.org/4pfllbtg3/08_A70_MGS_D30_Nais_ACV31212_M11.jpg
Bakmayın siz etiketine , honda röle üretecek değil ya !
Röle Japon firma Nais , röle kodu : ACV31212 M11
Bildiğin 4 Bacak Mikro Röle , istersen muadil ürünü al tak .
teknik detayları aşağıda paylaşacağım .
Sigorta ise 7.5A Mikro Bıçak Sigorta
Takacağın yer de , akünün yanındaki sigorta kutusunun içi .
https://s24.postimg.org/d8tgq6ijp/R_le_ve_Sigorta.jpg
Bütün aksesuarlarımızı besleyeceğimiz ana kablo demeti'nin ucu ise
sol karenajın içinde saklı .
https://s27.postimg.org/5f04lym2r/Honda_NC700_X.jpg
Hakikatten saklı ama , açsan bile görünmüyor ilk başta .
https://s23.postimg.org/yvxqt8fez/Ana_Kablo_Demeti_Ger_ek_G_rsel_NC700.jpg
https://s23.postimg.org/da1pcmxsb/Ana_Kablo_Demeti.jpg
İşte tüm aksesuarları buradan besleyebilirsin .
Bu kablonun bir de çok havalı 08A70-MJL-D30 Sub Harness'i var .
HondaTR ''Alt Kablo Demeti Kiti'' demiş ...hmmmm ! ::cekic::
Bildiğin kablo çoklayıcı Fiyatı 59 TL , ister al istersen kendin çokla .
https://s27.postimg.org/neok74643/08_A71_MGS_D30_12_13_alt_kablo_demeti_4_k.jpg
https://s29.postimg.org/r73ube6zr/Ana_Kablo_ve_Alt_Kablo_Temeti.jpg
Örnek olması için montaj detaylarını aşağıda paylaşıyorum .
Siz tek bir röle ile istediğiniz uygun ekipmanı kullanabilirsiniz.
Sabah 7'de kalkıcaz iyi mi , hadi iyi geceler :santa:
1- Çakmaklık 12v
https://yadi.sk/i/u9DyXTN-36mfMG
2- Sis Farları
https://yadi.sk/i/bYmHUD3a36mfpb
3- Elcik Istma
https://yadi.sk/i/51gYD9QP36mfTt
4- Gps / Telefon
https://yadi.sk/i/uC88CwLI36mfq8
5- Röle Teknik detaylar
https://yadi.sk/i/ndiaUD-236mvRs
faideli bilgiler için teşekkürler :cat: , S model içinde geçerlidir diye umuyorum ::shifty2:
parolakan
04 Ocak 2017, 15:02
faideli bilgiler için teşekkürler :cat: , S model içinde geçerlidir diye umuyorum ::shifty2:
Ni dimek efenim :)
forumun asıl amacı bu .
Ben de çok şey öğrendim buradan .
Tüm Nc'lerde çok büyük bi yüzde ile aynı olmakla birlikte ,
ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor .
Bu yüzden , hepimiz için söylüyorum.
Motosikletlerimiz ile ilgili bir araştırmaya girdiğimizde ,
kasa tip kodları ile check etmemiz en doğrusu olur.
Daha önce yazmıştık , tekrar yazalım ,
Ve ya model yılı da olabilir tabi.
Yakışıklı - Adventure NC
NC700X 2012-2013 (RC63)
NC750X 2014- 2015 (RC72)
NC750X 2016 (RC90)
Karizmatik - Naked NC
NC700S 2012-2013 (RC61)
NC750S 2014- 2015 (RC70)
NC750S 2016 (RC88)
Beyefendi - Scooter NC
NC700D 2012-2013 (RC62)
NC750D 2014- 2015 (RC71)
NC750D 2016 (RC89)
Yukarıdaki tablodan hangi kasa S sizinki ?
İlerleyen saatlerde kesin bilgiyi paylaşırım .
ramsay
04 Ocak 2017, 15:15
Ni dimek efenim :)
forumun asıl amacı bu .
Ben de çok şey öğrendim buradan .
Tüm Nc'lerde çok büyük bi yüzde ile aynı olmakla birlikte ,
ufak tefek farklılıklar gösterebiliyor .
Bu yüzden , hepimiz için söylüyorum.
Motosikletlerimiz ile ilgili bir araştırmaya girdiğimizde ,
kasa tip kodları ile check etmemiz en doğrusu olur.
Daha önce yazmıştık , tekrar yazalım ,
Ve ya model yılı da olabilir tabi.
Yakışıklı - Adventure NC
NC700X 2012-2013 (RC63)
NC750X 2014- 2015 (RC72)
NC750X 2016 (RC90)
Karizmatik - Naked NC
NC700S 2012-2013 (RC61)
NC750S 2014- 2015 (RC70)
NC750S 2016 (RC88)
Beyefendi - Scooter NC
NC700D 2012-2013 (RC62)
NC750D 2014- 2015 (RC71)
NC750D 2016 (RC89)
Yukarıdaki tablodan hangi kasa S sizinki ?
İlerleyen saatlerde kesin bilgiyi paylaşırım .
2013 model benimki,
listeye göre (RC61)karizmatik oluyorum sanırım :cherry:
antilop_skul
05 Ocak 2017, 09:48
DÜN AKŞAM RİDER CAFE YE HAYIRLI OLSUNA GİTTİK.
http://i.hizliresim.com/X9blk0.jpg (http://hizliresim.com/X9blk0)
http://i.hizliresim.com/bkv9DG.jpg (http://hizliresim.com/bkv9DG)
Arkadaşlar gözümün nurunu satıyorum.Herkese kazasız sürüşler dilierim.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-satilik-nc-700x-2013-378034725/detay
antilop_skul
05 Ocak 2017, 16:10
Arkadaşlar gözümün nurunu satıyorum.Herkese kazasız sürüşler dilierim.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-satilik-nc-700x-2013-378034725/detay
cbf 600 2007 kafa kafaya takaslayalımmı ?? :cherry:
parolakan
05 Ocak 2017, 23:21
faideli bilgiler için teşekkürler :cat: , S model içinde geçerlidir diye umuyorum ::shifty2:
ramsay merhaba ;
İki gün önce Nc700x 'den yola çıkarak ,
Honda mühendislerinin ,
''Tek Röle'' ile ''Ana Kablo Demeti'ndeki uçtan'' dört farklı aksesuarın montajına
nasıl imkan verdiğini yazmış ve ayrıntılı montaj bilgilerini linkler ile paylaşmıştık .
Sorduğunuz sorunun cavabı ;
Evet , Nc700s için de geçerli .
Fakat o gün de değindiğim gibi ufak bazı farklılıklar mevcut.
Örneğin ;
Tüm NC'lerin aksesuarlarında kullanılan 08A70-MGS-D30 kodlu Röle
sizin 700s'de de kullanılıyorken ,
700x 'lerdeki 08A71-MGS-D30 Sub Harness (4 Çıkış Çoklayıcı / Alt Kablo Demeti)
https://s28.postimg.org/tu79akuu5/08_A71_MGS_D30.jpg
700S 'lerde 08A71-MGS-D10 olarak değişik bir yapıda kullanılmış (Soket farkı olabilir , Bilmiyorum )
https://s28.postimg.org/bpghiwl5p/08_A71_MGS_D10.jpg
Aşağıda , 2012-13 Nc700s'in montaj detaylarını paylaşıyorum .
Elcik ısıtma montajı
https://yadi.sk/i/_29Fm2cK37BnPk
GPS montajı
https://yadi.sk/i/DlT0t9_q37BnQ7
12v Çakmaklık montajı
https://yadi.sk/i/BjzN8ZvK37BnQy
Orjinal aksesuar kullanmayacaksanız ,
O gün de yazdığım gibi, uygun ekipman kullanmalısınız .
Yani ;
Uygun Volt , Watt , Amper değerleri sahip aksesuar.
Uygun Sigorta ve Kablo kesit hesabı ile uygun kablo vs.
Kalkıp da helikopter aydınlatması takılmaz tabi ::150::
:) teşekkür ederim düşünmüyorum .
ramsay
06 Ocak 2017, 08:30
ramsay merhaba ;
İki gün önce Nc700x 'den yola çıkarak ,
Honda mühendislerinin ,
''Tek Röle'' ile ''Ana Kablo Demeti'ndeki uçtan'' dört farklı aksesuarın montajına
nasıl imkan verdiğini yazmış ve ayrıntılı montaj bilgilerini linkler ile paylaşmıştık .
Sorduğunuz sorunun cavabı ;
Evet , Nc700s için de geçerli .
Fakat o gün de değindiğim gibi ufak bazı farklılıklar mevcut.
Örneğin ;
Tüm NC'lerin aksesuarlarında kullanılan 08A70-MGS-D30 kodlu Röle
sizin 700s'de de kullanılıyorken ,
700x 'lerdeki 08A71-MGS-D30 Sub Harness (4 Çıkış Çoklayıcı / Alt Kablo Demeti)
https://s28.postimg.org/tu79akuu5/08_A71_MGS_D30.jpg
700S 'lerde 08A71-MGS-D10 olarak değişik bir yapıda kullanılmış (Soket farkı olabilir , Bilmiyorum )
https://s28.postimg.org/bpghiwl5p/08_A71_MGS_D10.jpg
Aşağıda , 2012-13 Nc700s'in montaj detaylarını paylaşıyorum .
Elcik ısıtma montajı
https://yadi.sk/i/_29Fm2cK37BnPk
GPS montajı
https://yadi.sk/i/DlT0t9_q37BnQ7
12v Çakmaklık montajı
https://yadi.sk/i/BjzN8ZvK37BnQy
Orjinal aksesuar kullanmayacaksanız ,
O gün de yazdığım gibi, uygun ekipman kullanmalısınız .
Yani ;
Uygun Volt , Watt , Amper değerleri sahip aksesuar.
Uygun Sigorta ve Kablo kesit hesabı ile uygun kablo vs.
Kalkıp da helikopter aydınlatması takılmaz tabi ::150::
çok teşekkürler :cat: emek ve ayrıntılı anlatım :cat: :cat:
Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor :P
Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.
Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.
Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.
Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.
Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.
Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;
Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.
Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.
Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem:cat:
Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. :) O yüzden ben kendime Denali'nin PowerHub2 modülünü alıp tek sefer aküden kablo çıkarıp, sonra hepsini bunun üzerindeki 30luk röleye bağlamıştım. İlk NC700'den sonra bu düzeneği NC750'me taşıdım, sonra da CRF 1000 L'ye taşıdım ve hala çok memnunum. :)
http://images2.revzilla.com/product_images/0071/6672/denali_power_hub2_power_distribution_module_rollov er.jpg
mehmetenis
06 Ocak 2017, 15:33
Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. :) O yüzden ben kendime Denali'nin PowerHub2 modülünü alıp tek sefer aküden kablo çıkarıp, sonra hepsini bunun üzerindeki 30luk röleye bağlamıştım. İlk NC700'den sonra bu düzeneği NC750'me taşıdım, sonra da CRF 1000 L'ye taşıdım ve hala çok memnunum. :)
http://images2.revzilla.com/product_images/0071/6672/denali_power_hub2_power_distribution_module_rollov er.jpg
Çok mantıklı
parolakan
06 Ocak 2017, 23:58
Olcay Avşar merhaba :)
Çok güzel çalışma, eline sağlık. Fakat genel olarak derdimize derman olmuyor :P
Neden dersen eğer röleyi her bir istasyon için ayrı ayrı kullanıyoruz, doğrusu da budur zaten.
''ben böyle tercih ediyorum'' dersen anlayabilirim fakat,
''doğrusu budur'' gibi kesin hüküm belirtirsen garipserim .
Belirtilen aksesuarların ,
uygun yapıdaki ''tek röle'' ile sağlıklı çalışması benim bulduğum bir yöntem değil .
Honda Motor Co,Ltd 'nin mühendisleri motosikleti böyle üretmişler.
Otomobillerde mesela; sis farı, kısa far, uzun far, korna, arka cam rezistansı, klima vs her biri için ayrı ayrı röleler kullanılır. Ki kumanda ettiğimizde her bir aksesuar kendi rölesinden enerji çekip çalışmaya başlasın.
Konu olan Nc700x'de de bir çok röle mevcut
(Ör; Fan, Sinyal, Flaşör, Yakıt kesici vb)
https://s29.postimg.org/7n1y7jt5z/nc700x_wire_karness.jpg
Ama üretici ,
aksesuarlar için Tek Röle kullanmış . ne yapabilirim ?
Örneğin Fabrikadan Travel Edition paketli sıfır motor sipariş versek ,
Üreticinin yönergeleri ile paketimiz bu şekilde montajlanacak ve biz bayiden böyle teslim alacağız .
Bahsettiğin sistemde kontağı açar açmaz bu röle devreye giriyor ve tesisata enerji veriyor, sonrasında takacağın her aksesuar için harcayacağı enerjiye uygun büyük bir buton ve kalın kablo takarak aksesuarları çalıştırabilirsin.
Bizim de derdimiz bu zaten, büyük buton kullanmadan estetik küçük butonlar ile rölelere sinyal vererek gerekli olan güçlü akımı röle üzerinden aksesuara iletmek.
İnan hayır ..,
Honda'nın yaptığı bu sistemde yazdıklarına ihtiyacımız yok .
Görece gerçi ama ;
Kablolar kalın değil... Butonlar da büyük değil... Son derece estetik.
Zaten aküden kumanda paneline ulaşan kalın kablo, kumanda paneline de (yani elimizin ulaşabileceği kolay bir yere) güçlü bir buton takabiliyorsak (hem teknik hem de estetik olarak) röleye ihtiyacımız yok ki. Bir adet sigorta koysak yeter.
Nasıl olur ..?
Aküden çekeceğimiz kabloya sadece sigorta koyarsak ,
Kontak kapalı iken , biri o güçlü butona bastığında aksesuar çalışmaya başlar .
Akü biter .
Senin bahsettiğin ve motorda orjinal bırakılan röle yeri ve tesisat bizim yaptığımız aksesuarlar montajında şu açıdan işe yarar;
Genelde orjinal olmayan aksesuarlar için aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız, bahsettiğin bu hazır tesisatta aküden yeni bir hat çekmeye gerek kalmadan orjinal röleyi takıp tesisata enerji veririz ve çıkışlara yine istediğimiz aksesuarları ve röleleri takarız.
Bu hazır tesisattan haberim olsa idi bu tesisatı kullanırdım, aküden boşuna yeni bir hat çekmezdim. Fakat sigortasını 30 amper takar ve sonrasında yine her aksesuar için ayrı bir röle ve düşük amper sigorta takardım.
92 yılından beri biz de ''aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız'' :)
Ama Honda'nın hazırladığı ,
zaten en başta aksesuarlar için Tek Röleye sahip tesisatı kullandıktan sonra ,
neden her bir aksesuar için tekrar ayrı röleler takalım ?
Çünkü yolculukta elcik ısıtmada bir hata olduğu için atan sigortam yüzünden sis farım sönsün istemem, ya da mesela sis farı yüzünden sigortam attı diye telefonum şarjsız kalsın istemem:cat:
Sigorta ile alakalı bu paragraf ,
önceki paragrafdaki ''her aksesuara röle ihtiyacı''nın cevabı bu olamaz .
O yazımda paylaştığım ayrıntılı montaj detaylarına bakarsak göreceğimiz gibi ,
kablolama yapılırken her aksesuara zeten ayrı ayrı sigorta takılıyor.
Neden, elcik ısıtmada bir hata olduğunda sis farı sönsün ?
Bir küçük ayrıntı da ben ekleyeyim. 7,5 Amper bir sigorta bu yükü kaldırmaz. GPS yaklaşık 2A, çakmaklık 5A, elcik ısıtma 5A, Sis ise gene en az 5A çeker. Bunlardan ikisini tek başına açtığında bile kurtarmayacaktır. :)
twili merhaba :)
7.5A sigortanın tüm aksesuarların yükünü kaldıracağı nerede yazıyor ?
Yazıda bahsi geçen ve fotoğrafları ile paylaşılan ,
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30 olan röle ile birlikte gelen sigorta.
Rülenin üzerindeki , sigorta kutusuna takılan bir güvenlik elemanı.
Yazının vurgusu ;
Honda mühendislerinin Tek Röle ile Aksesuarların montajına imkan vermiş olması .
Kaldı ki ;
Montaj detayları da paylaşılmış.
Ve bakarsanız her aksesuar için ayrı ayrı sigortalar zaten kullanılıyor.
https://s30.postimg.org/bmrs22ukx/akmakl_k_12v_Montaj.jpg
https://s28.postimg.org/ng8aa6sbx/Sis_far_b_ak_sigorta.jpg
https://s23.postimg.org/c4p9oks5n/Elcik_s_tma_Cam_Sigorta.jpg
Sanıyorum okumadan cevap yazdınız veya orası dikkatinizden kaçmış .
*** *** ***
Genel olarak yazıyorum ;
Şahsen bir konu veya sorun ile karşılaştığımda
çözümü ''birinci kaynaktan'' aramaya başlarım .
Bu mantık beni ,
Tüm Honda servislerinde personelin eğitimlerinde de kullanılan
Orjinal Servis Kitaplarına ve Belgelerine götürüyor .
Konumuz olan NC700X ve S 'e ait 773 sayfalık Service Manual 'unun ve ,
Honda motosikletlerinin aksesuar montaj pdf'lerinin bulunduğu Linkleri paylaşıyorum
Service Manual : https://yadi.sk/i/yOJeh0r837QPWK
Aksesuar ve Montaj : http://cssportal.css-club.net/honda/MCA/TERMS010.aspx
Bu link Honda Motor Co.,Ldt'nin resmi sitelerinden biri
Giriş yapabilmek şu adımları takip ediyoruz ;
Terms and Conditions 'da Agree'i tıklayarak Kullanım Koşulları'nı Kabul ediyoruz.
Aşağıdaki seçimleri de yaparak ,
Next ile sonraki sayfaya geçiyoruz.
https://s28.postimg.org/cd1y2rzq5/1_giri_1.jpg
Sayfanın üstündeki Motor Hacmi seçeneklerinden 401cc ~750cc'yi tıkladığımızda
Sol tarafta açılan sütunda NC'lerimizi görebilir ,
Orjinal montaj nasıl yapılır görüntüleyebilir ve ya indirebilirsiniz.
https://s28.postimg.org/e8w507nul/2_giri_2.jpg
Aramızda ''üretici mühendisler doğruyu bilmiyor'' diyecek biri var ise ,
ve ya yazdıklarımda bir yanlışlık var ise ,
doğrusunu bilmek isterim , samimi söylüyorum .
Düşünce Tarihi'nde ne demiş rahmetli
''Öğrenmek benim mutluluğumdur''
Sevgiyle kalın : )
mehmetenis
07 Ocak 2017, 20:26
Olcay Avşar merhaba :)
''ben böyle tercih ediyorum'' dersen anlayabilirim fakat,
''doğrusu budur'' gibi kesin hüküm belirtirsen garipserim .
Belirtilen aksesuarların ,
uygun yapıdaki ''tek röle'' ile sağlıklı çalışması benim bulduğum bir yöntem değil .
Honda Motor Co,Ltd 'nin mühendisleri motosikleti böyle üretmişler.
Konu olan Nc700x'de de bir çok röle mevcut
(Ör; Fan, Sinyal, Flaşör, Yakıt kesici vb)
https://s29.postimg.org/7n1y7jt5z/nc700x_wire_karness.jpg
Ama üretici ,
aksesuarlar için Tek Röle kullanmış . ne yapabilirim ?
Örneğin Fabrikadan Travel Edition paketli sıfır motor sipariş versek ,
Üreticinin yönergeleri ile paketimiz bu şekilde montajlanacak ve biz bayiden böyle teslim alacağız .
İnan hayır ..,
Honda'nın yaptığı bu sistemde yazdıklarına ihtiyacımız yok .
Görece gerçi ama ;
Kablolar kalın değil... Butonlar da büyük değil... Son derece estetik.
Nasıl olur ..?
Aküden çekeceğimiz kabloya sadece sigorta koyarsak ,
Kontak kapalı iken , biri o güçlü butona bastığında aksesuar çalışmaya başlar .
Akü biter .
92 yılından beri biz de ''aküden yeni bir hat çeker ve bu hat üzerine takacağımız aksesuara göre röle bağlantılarını yaparız'' :)
Ama Honda'nın hazırladığı ,
zaten en başta aksesuarlar için Tek Röleye sahip tesisatı kullandıktan sonra ,
neden her bir aksesuar için tekrar ayrı röleler takalım ?
Sigorta ile alakalı bu paragraf ,
önceki paragrafdaki ''her aksesuara röle ihtiyacı''nın cevabı bu olamaz .
O yazımda paylaştığım ayrıntılı montaj detaylarına bakarsak göreceğimiz gibi ,
kablolama yapılırken her aksesuara zeten ayrı ayrı sigorta takılıyor.
Neden, elcik ısıtmada bir hata olduğunda sis farı sönsün ?
twili merhaba :)
7.5A sigortanın tüm aksesuarların yükünü kaldıracağı nerede yazıyor ?
Yazıda bahsi geçen ve fotoğrafları ile paylaşılan ,
Honda ürün kodu 08A70-MGS-D30 olan röle ile birlikte gelen sigorta.
Rülenin üzerindeki , sigorta kutusuna takılan bir güvenlik elemanı.
Yazının vurgusu ;
Honda mühendislerinin Tek Röle ile Aksesuarların montajına imkan vermiş olması .
Kaldı ki ;
Montaj detayları da paylaşılmış.
Ve bakarsanız her aksesuar için ayrı ayrı sigortalar zaten kullanılıyor.
https://s30.postimg.org/bmrs22ukx/akmakl_k_12v_Montaj.jpg
https://s28.postimg.org/ng8aa6sbx/Sis_far_b_ak_sigorta.jpg
https://s23.postimg.org/c4p9oks5n/Elcik_s_tma_Cam_Sigorta.jpg
Sanıyorum okumadan cevap yazdınız veya orası dikkatinizden kaçmış .
*** *** ***
Genel olarak yazıyorum ;
Şahsen bir konu veya sorun ile karşılaştığımda
çözümü ''birinci kaynaktan'' aramaya başlarım .
Bu mantık beni ,
Tüm Honda servislerinde personelin eğitimlerinde de kullanılan
Orjinal Servis Kitaplarına ve Belgelerine götürüyor .
Konumuz olan NC700X ve S 'e ait 773 sayfalık Service Manual 'unun ve ,
Honda motosikletlerinin aksesuar montaj pdf'lerinin bulunduğu Linkleri paylaşıyorum
Service Manual : https://yadi.sk/i/yOJeh0r837QPWK
Aksesuar ve Montaj : http://cssportal.css-club.net/honda/MCA/TERMS010.aspx
Bu link Honda Motor Co.,Ldt'nin resmi sitelerinden biri
Giriş yapabilmek şu adımları takip ediyoruz ;
Terms and Conditions 'da Agree'i tıklayarak Kullanım Koşulları'nı Kabul ediyoruz.
Aşağıdaki seçimleri de yaparak ,
Next ile sonraki sayfaya geçiyoruz.
https://s28.postimg.org/cd1y2rzq5/1_giri_1.jpg
Sayfanın üstündeki Motor Hacmi seçeneklerinden 401cc ~750cc'yi tıkladığımızda
Sol tarafta açılan sütunda NC'lerimizi görebilir ,
Orjinal montaj nasıl yapılır görüntüleyebilir ve ya indirebilirsiniz.
https://s28.postimg.org/e8w507nul/2_giri_2.jpg
Aramızda ''üretici mühendisler doğruyu bilmiyor'' diyecek biri var ise ,
ve ya yazdıklarımda bir yanlışlık var ise ,
doğrusunu bilmek isterim , samimi söylüyorum .
Düşünce Tarihi'nde ne demiş rahmetli
''Öğrenmek benim mutluluğumdur''
Sevgiyle kalın : )
Linke bastım ama o kadar model çıkmadı sadece 700x çıkıyor neden acaba?
_oXXo_
07 Ocak 2017, 23:49
özkan benim motoru toplarken seninle tanışmıyorduk. ve ben çalıştığım işyerindeki ustalara derdimi anlattığımda bana 15 Ah lik bir röle yaptırlar. ve ben bu röleye 15 Ah sigorta bağlayarak bütün çıkışları burdan yaptım. ilk elektrik malesef kontaktan çıktı. sadece çakmaklık grubu için aküden ayrı bir hat çekildi. bunun sebebide çakmaklığın bagaja monte edilmesi ve anahtar kullanmasından dolayı. geri kalan bütün ekstralar( 2 takım sis farı bagaj açma düğmesi elcik ısıtma ) 15 Ah lik röle sigorta devresinden geçmekte.
bu arada twili benim devremde senin ürüne çok benzemekte :D
bu arada tabiki elektrik işlerini ben değil ahmet turan peker yapmıştır. ben bolca çay içmiş ve işi yavaşlatmaktan başka birşey yapmamışımdır :D
Ahmet Turan Peker
08 Ocak 2017, 00:08
özkan benim motoru toplarken seninle tanışmıyorduk. ve ben çalıştığım işyerindeki ustalara derdimi anlattığımda bana 15 Ah lik bir röle yaptırlar. ve ben bu röleye 15 Ah sigorta bağlayarak bütün çıkışları burdan yaptım. ilk elektrik malesef kontaktan çıktı. sadece çakmaklık grubu için aküden ayrı bir hat çekildi. bunun sebebide çakmaklığın bagaja monte edilmesi ve anahtar kullanmasından dolayı. geri kalan bütün ekstralar( 2 takım sis farı bagaj açma düğmesi elcik ısıtma ) 15 Ah lik röle sigorta devresinden geçmekte.
bu arada twili benim devremde senin ürüne çok benzemekte :D
bu arada tabiki elektrik işlerini ben değil ahmet turan peker yapmıştır. ben bolca çay içmiş ve işi yavaşlatmaktan başka birşey yapmamışımdır :D
Beni karıştırma bu kadar teknik yazıya ben şapkamı çıkarır " abi doğrudur biz bilemedik affet " der ve uzar giderim 😀😀😀😀😀😀😀
parolakan
08 Ocak 2017, 23:46
özkan benim motoru toplarken seninle tanışmıyorduk. ve ben çalıştığım işyerindeki ustalara derdimi anlattığımda bana 15 Ah lik bir röle yaptırlar. ve ben bu röleye 15 Ah sigorta bağlayarak bütün çıkışları burdan yaptım. ilk elektrik malesef kontaktan çıktı. sadece çakmaklık grubu için aküden ayrı bir hat çekildi. bunun sebebide çakmaklığın bagaja monte edilmesi ve anahtar kullanmasından dolayı. geri kalan bütün ekstralar( 2 takım sis farı bagaj açma düğmesi elcik ısıtma ) 15 Ah lik röle sigorta devresinden geçmekte.
bu arada twili benim devremde senin ürüne çok benzemekte :D
bu arada tabiki elektrik işlerini ben değil ahmet turan peker yapmıştır. ben bolca çay içmiş ve işi yavaşlatmaktan başka birşey yapmamışımdır :D
Beni karıştırma bu kadar teknik yazıya ben şapkamı çıkarır " abi doğrudur biz bilemedik affet " der ve uzar giderim 😀😀😀😀😀😀😀
(_oXXo_) Barbaros sıkıntı yok ..,
(Ahmet Turan Peker) Ahmet ağabey senin motorda ne yaptı ise doğru yapmıştır ...
''Kontak arkasından tetik almak'' vs. zaten beynelmilel bir yöntem.
Benim amacım ;
Honda'nın bu modelinde , üreticinin bize sağladığı kolaylığı sizlerle paylaşmaktı sadece .
İyi niyetle bu bilgiyi paylaşırken , yanlış anlaşılmak istemem .
Bilmeden bir şey yaptı isem de , sen bizi affet Ahmet ağabeyim .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
Arkadaşlar bir şey daha paylaşarak ,
müsadenizle uzayıp giden ben olayım ;
Honda'nın ürettiği bir çok motosikletin
diagramlarını ve daha fazlasını bulabileceğiniz bir link bu .
Örneğin ;
Karenajı sökeceksiniz ve tırnaklarının nerede olduğunu görmek istiyorsunuz ?
https://s28.postimg.org/na0xfiuul/Karenaj_1.jpg
Veya , motosikletinizin Ana Kablo Demetini görmek istiyorsunuz ?
https://s23.postimg.org/as816aol7/Ana_kablo_demeti.jpg
Yada . Pag'iniz kırıldı Honda ürün koduna ve fiyatına ihtiyacınız var ?
https://s23.postimg.org/fd9igkrrf/Pag.jpg
Hatta , Ör. Nc'deki pag'iniz başka hangi motosikletlerde kullanılıyor,
ortak parçalar nelerdir bilmek istiyorsunuz ?
https://s24.postimg.org/oovby0jtx/Ortak_Par_a.jpg
Bu ve bunun gibi bir çok sorularınızın cevabını bulabileceğiniz ve satın alabileceğiniz bir site.
Motorunuzun bilgilerine ve diagramlarına bir kaç farklı yol ile ulaşabilirsiniz
1- Sayfanın üzerindeki model adlarından
2- Search by model 'den model adınızla aratarak
3- VIN girişi yaparak , Ki bence en sağlıklısı
(Vehicle Identification Number / Araç Tanımlama Numarası / Bildiğin Şase No işte :) )
https://s30.postimg.org/u620qeinl/Bike_Parts_Honda_1.jpg
https://www.bike-parts-honda.com/
Sağlıcakla : )
Firewall
10 Ocak 2017, 22:10
Arkadaşlar herkese selam.
Far ampulünü LED olarak değiştirmeyi düşünüyorum. Daha önce 500R kullanıyordum ve uzun/kısa ayrı far olduğundan her birine Niken H7 LED ampul kullanmıştım ve çok memnundum. Tam uymuştu ve kapak rahat kapanmıştı.
NC'de tek far olduğundan H4 tercih etmem gerekecektir. Fara tam sığacak ve lümen değeri yüksek LED ampul olarak ne önerirsiniz ?
Genelde H4 ampuller çift satıldığı için tek satan tavsiye edebileceğiniz bir satıcı var mıdır ?
Herkese güvenli sürüşler.
mehmetenis
11 Ocak 2017, 19:36
Arkadaşlar herkese selam.
Far ampulünü LED olarak değiştirmeyi düşünüyorum. Daha önce 500R kullanıyordum ve uzun/kısa ayrı far olduğundan her birine Niken H7 LED ampul kullanmıştım ve çok memnundum. Tam uymuştu ve kapak rahat kapanmıştı.
NC'de tek far olduğundan H4 tercih etmem gerekecektir. Fara tam sığacak ve lümen değeri yüksek LED ampul olarak ne önerirsiniz ?
Genelde H4 ampuller çift satıldığı için tek satan tavsiye edebileceğiniz bir satıcı var mıdır ?
Herkese güvenli sürüşler.
Ben led ampül çoook kaliteli değilse takmam,Benim tercihim Philip Xtreme Vision Ampüldür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
Benim ve Serhat Güneri'nin kullandığı Ampuller;
http://i.hizliresim.com/d8ldzn.jpg
http://i.hizliresim.com/5LElrd.jpg
http://i.hizliresim.com/An8MQq.jpg
http://i.hizliresim.com/0lW6jL.jpg
ramsay
13 Ocak 2017, 15:06
orj.harness ile çakmaklık montaj videoları ::gazla::
https://www.youtube.com/watch?v=EObh5cJR_oU
https://www.youtube.com/watch?v=DeJhJRASV70
https://www.youtube.com/watch?v=Q1_DUQ1HXjg
PERSEUS
18 Ocak 2017, 15:23
Merhaba arkadaşlar. Kısa bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim. 250cc Maxi scooter kullanıyorum ve Nc serisi bir motora geçmek istiyorum. Sorum 2015 Nc750x DCT ve 2016 Nc750x DCT ya da 2015 Nc750x 2016 arasında görüntü haricinde başka fark var mı? DCT mi manuel mi? Ben aslında manuel tecrübesi edinim daha yüksek cc bir seyehat endurosu almak istiyorum ama DCT şehir içi için cazip geliyor.
schumacher__
19 Ocak 2017, 11:37
Herkese selamlar,
Motorla, motorsuz uzun süreli yurtdışı gezileri gerçekleştirdikten sonra artık birkaç aya kadar yurtdışına temelli olarak yerleşiyorum, o yüzden de hiçbir zaman satmayı düşünmediğim, gözüm gibi baktığım neredeyse eksiği olmayan motorumu satmak durumunda kalacağım. Fakat açıkçası piyasanın durgunluğu ve kış mevsiminde olmamız beni düşündürüyor. Sizce nasıl hareket edeyim, ne kadara gider benim motor?
-2015 model, 22bin km.de Büyük çoğunluğu uzun yolda yapıldı (1 Avrupa turu, 2 akdeniz-ege turu, 10larca Bursa-İstanbul arası yolculuk)
-Bütün bakımlar yetkili serviste yapıldı, kazası yok, garantisi devam ediyor.
-Ekstralar: pr4 lastik, hepco&becker xplorer 3lü çanta seti, tiger egzoz, k&n hava filtresi, sis farları, otomatik bagaj açma (olcay avşar'a teşekkürler :)) ön çamurluk uzatma, Gidon yükseltici, orta sehpa, 2 farklı set elcik koruma, ermax tur camı, radyatör koruma, çakmak çıkışı ayrıca telefon tutucu, branda vs. bi sürü ıvır zıvır.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO