PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet römorkuna süspansiyon ve disk firen için fikir yardımınızı bekliyorum



Sayfa : [1] 2

piyanist_irf
31 Mart 2012, 10:00
hepinize selam arkadaşlar umuyorum , hepiniz iyisinizdir :)

öncelikle tüm mt gönül dostlarına şimdiden fikir beyanında bulunan, bulunmayan dostlara teşekkür ederim , konuyu kısaca izah edeyim , hatta bu işi daha sağlıklı anlayabilmeniz için iyi kötü çizerek anlatmaya çalıştım ,

şimdi mesele tam olarak şudur , bir çok arkadaşımın hatırlayacağı üzere motosikletime bir römork yapmıştım , lakin maddi imkansızlıklarımdan ötürü şu an anlatmaya çalıştığım olayı grçekleştirememiştim ve nihayet uygun teker ve materyalleri temin ettikten sonra, motosiklet römorkunun şu anki durumundan daha işlevsel, ve kullanışlı olacağını düşündüğüm için , süspansiyon ve disk firen üzerindeki çalışmama başlayacağım her şeyim hazır,

şimdi burada nasıl yapacağım sorusundan ziyade kafamda mantığıma yatan 2 seçenek var ve bu ikisi arasında gidip geliyorumki beni en az 2-3 gün oyalayacak bundan sebep uğraşmışken güzel bir şey çıkması vesilesi ile sizlere danışmayı uygun gördüm :)

konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarım önlerine sunacağım bu 2 seçenek üzerinden hangi sistemin daha işlevsel ve sağlıklı çalışacağı konusunda fikirlerini söylerlerse hep bereberce güzel bir çalışma ortaya çıkaracağımızı düşünmekteyim :9 neyseee

zaten şu an römorkun üzerinde engelli sandalyesinden çıkma tekerler mevcut fakat sağlamlık olarak sağlam olsada , yapıları gereği ince oldukları için mecburen yük taşıma durumları icabı lastiğe sert hava basmak icab ediyor yoksa jantlar çukurlardan geçerken çarpma yapıp lastiğin kesilmesine sebep olabiliyor şu ana kadar olmadı , ama sağlıklı olduğunuda söyleyemeyeceğim , bile bile lades imkansızlıktan dolayı demiş oldum :)

diğer yandan yüksek hızlara çıktığımda römork yapısı gereği hafif olduğu için ve ön çeki demiri (sustalı) 360 derece döndüğü için yolda seyir halindeyken ördek gibi paytak paytak tarzı küçük zıplamar mevcut , amacım kalın tekerlerle ve süspansiyon sistemiyle bu sorunu yok etmek ve yüksek hızlarda bile kaymak gibi bir sürüş sağlamak,

ben bunun olacağına inanıyorum çünkü olmayacak gibi bir şansı yok, yani uzun lafın kısası ince teker sıkıntı, teker çapları küçülerek ve kalınlaşarak buna süspansiyon sisteminide ekleyince daha konforlu olacağı kanaatindeyim ,

aşağıda yuüklediğim resimlerde 2 seçenek var , 1. si her 2 tekerin birbirinden bağımsız esnemesi ki bu benim aklıma en çok yatan,

2. side tek mil üzerinde 2 teker ve süspansiyon sistemi buda kullanışlı olacak lakin sizlerin fikrini önemle almak istiyorum kafam biraz karıştı,

şimdiden üstadlara, dostlara teşekkür ediyorum .

dostça kalın...



http://img692.imageshack.us/img692/4979/img057tn.jpg (http://img692.imageshack.us/i/img057tn.jpg/)

bu çizimdeki sistem tekerlerin bağımsız çalışacağını düşündüğüm çizim :)



http://img526.imageshack.us/img526/8206/img055iz.jpg (http://img526.imageshack.us/i/img055iz.jpg/)


bu çizimde tek mil üzerinde 2 teker ve yine esneme maşa tarzı kollarla amörtüsör bağlantıları .

aparat
31 Mart 2012, 11:25
nan olum ortaya attın bişey çık işin içinden çıkabilirsen :bounce:

şimdi sana sormak istediğim soru şu,yüksek hızdan kastın nedir ? bir diğer soru ise ,bu römork ile arkanda nekadar yol yapmayı düşünüyorsun?

benim fikrim aslında ikiside sistem olarak aşağı yukarı aynı.ama her iki tekerin bağımsız çalışması daha mantıklı geliyor bana ...

birde gerçi sen biliyorsundur ama o römorkla motorunu bağlatma olasılığın yüksek :salut: tabi ruhsata işletmediğin sürece...

KUVVETMİRA
31 Mart 2012, 11:36
abi şurda iyi bi kaynak buldum bak;

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/suspansiyon_sis/onsus_sis1.htm

http://s17.postimage.org/4zhtxtdr3/image004.jpg (http://postimage.org/)
image upload (http://postimage.org/)

açıklamalara göre çok maliyet farkı yoksa serbest askı daha sağlıklı görünüyor.
hem boş hem yüklü yolculukta da iyi süspansiyon serbest askı ile oluyor anladığım kadarıyla.

ramcoo86
31 Mart 2012, 11:49
irfan kardeş aklında bulunsun;

2918 sayılı kara yolları trafik kanunun 39/1-b maddesi;
b) Römork takarak taşıt kullanma:
B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.
Yüklü ağırlığı 750 Kg.'ı geçen römorkları taşıtlarına takarak kullanmak isterlerse ayrı bir sınavdan geçirilirler ve römorklu taşıt kullanabilecekleri belgelerine işlenir.

Cezası da ehliyetsiz araç kullanmakla aynıdır (600 tl)

sessizsakin
31 Mart 2012, 13:25
Ağabey :) şöyle bir çizim yaptım sana. vaktim olmadığından ilkokuldan çıkma duruyor :D

lakin tam bağımsız süspansiyon, biraz sert manevralarda merkezkaç yüzünden sıkıntılı olabilir...

bu yüzden halihazırdaki römork ve yük araçlarının arka dingillerine şöyle bir göz atmanı önerebilirim.

şu aşağıdaki bir fikir olmakla birlikte, tam işlevsel değil... ortadaki eklem olmasaydı çok işlevsel olurdu. ama elindeki malzemeler ve imkanların hakkında bilgim olmadığından sadece bu kadar düşünebiliyorum şimdilik :D

http://www.kadirilkimen.com/net/irf_romork.jpg

ygk
31 Mart 2012, 16:33
tekerler birbirinden bağımsız olursa daha konforlu olur. mercedes 0403 ile travego arasındaki en büyük fark bu. ama süspansiyon üzerindeki yük az olursa romork tekerle birlikte zıplayacak bunun tek çözümü her daim yüklü olmak ;
çiftçilerin klasik araçları ford transit, bmc, nissan skystar diye sıralayabiliriz. nissan skystar özellikle şaft arkada olmasına rağmen 2500 cc motor önde olunca arka hafif kalıyor. hem uzun yolda boşken çok zıplar konforsuz olur, hemde hep arkası atar gaza yüklenince.ford hantal kaldığı için arkası atmaz ama çok zıplar. bu yüzden genelde kullanıcılar arka helezonların üzerine 100 kg demir attırır.burdaki mantık yaylanması gereken cismin teker oluşundan kaynaklanıyor. yani bir çukura düştüğünde yay tekeri çukura itmeli, senin römorkta sanki süspansiyonlar tekerin üzerine çökmek yerine römorku kaldırıyor. çünkü römorkun hafif. en başka römork hafifse süspansiyonlarla boşuna uğraşmış olursun. boşken zıplar, çok doldurursan da bu sefer süspansiyonların anlamı kalmaz. ayrıca amartisör yerine yumuşak helezon kullanırsan daha iyi netice alırsın.

birde kaç kg yük taşıyorsun? yani çok yüklü olursa bu sefer disk frenleride bağladığında freni kızakladığında motoru arkadan biri tutmuş gibi olacak, dengen bozulacak. ama disk fren projesi güzel, arka kampana tak sıktığında disk frenler %70 gibi bir miktar sıkacak, kitlemeyecek konuma ayarlarsan çok kullanışlı olur.

piyanist_irf
31 Mart 2012, 17:41
arkadaşlar önce römorku daha öncede paylaştığım üzre takrar paylaşayım ki yardımcı olamaya çalışan dopstlara faydası olsun , yaklaşık 140 kg yükle test ettiysemde motorumu üzeceği için en fazla 70-80 kg taşımayı uygun görmekteyim ,süspansiyonların tekerlerin resimlerini çekeceğim ancak scooter (geniş yanaklı lastik kullanıyorum ) hem römorkun yere olan mesafesini 10 cm kadar kaldırmak amacım aslında , yoksa süspansiyon kullanmasamda lastiklerin havasını biraz aldığımda eskisinden daha güzel olacağı ve daha az uğraştıracağı kesin :)

römork boş ağırlığı ve tahmini yüklü ağırlığıyla kullanacağım süspansiyonların çok ideal olacağı düşüncesindeyim şöyleki ,

honda kınetıx scooter ın ön süspansiyonlarıdır bilenler bilir arkada tek sert bir amörtüsör vardır ve önler de 60kg lık bir insan bindiğinde gayet yumuşak bir sürüşü vardır zaten çok sert olmalarını istemiyorum icabında tekerlerin yüklü aturacağı mesafeye lastik takoz koyarım tabi bu amörtüsörler dibine kadar oturduğunda oluşacak bir durum ,

öte yandan yüke binince zaten dibine kadar amörtüsörler otursa bile bemim derdim boş ken işlevini görmesi yönünde ,

videoda daha iyi anlayacaksınız :)



http://www.youtube.com/watch?v=SlkkXPCtbjs

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------


nan olum ortaya attın bişey çık işin içinden çıkabilirsen :bounce:

şimdi sana sormak istediğim soru şu,yüksek hızdan kastın nedir ? bir diğer soru ise ,bu römork ile arkanda nekadar yol yapmayı düşünüyorsun?

benim fikrim aslında ikiside sistem olarak aşağı yukarı aynı.ama her iki tekerin bağımsız çalışması daha mantıklı geliyor bana ...

birde gerçi sen biliyorsundur ama o römorkla motorunu bağlatma olasılığın yüksek :salut: tabi ruhsata işletmediğin sürece...

haklısın cem abi rmorkla tura filan çıkmayı düşünmüyorum abi merak etme :cherry: şu an eğer bu işi halledersem masrafa değecek bir römork olacağı kanaatindeyim ve peroje çizdirip mümkünse ruhsata işletirim şu ana kadar 1000 lira civarı bir masrafı varmış olmadı burada şehir içinde çarşı pazar ve dağa bayıra giderken mangal ve, sağa sola tamirata giderkende kaynak makinam, taşlamalarım, gönye kesmem , kablo makaram ve bilimum lokma takımı vs. aletler için mükemmel işe yarıyor ,

zaten böyle bir şeye giriştim bir kefif olmuş durumda bari keyif üstü keyif olsun:)

yabancı coğrafyada bu romorkla gezmeyi düşünmedim düşünmüyorumda :)

sağolasın aslında zor olan sistem bağımsız olan sistem emme du bakalım , ellerinden öperim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------


abi şurda iyi bi kaynak buldum bak;

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/suspansiyon_sis/onsus_sis1.htm

http://s17.postimage.org/4zhtxtdr3/image004.jpg (http://postimage.org/)
image upload (http://postimage.org/)

açıklamalara göre çok maliyet farkı yoksa serbest askı daha sağlıklı görünüyor.
hem boş hem yüklü yolculukta da iyi süspansiyon serbest askı ile oluyor anladığım kadarıyla.

eyvallah fatihim kuvvet macunum :cherry: nette araştıracak vaktim yoktu sabah kolları sıvadım atölyeye indim şimdi ancak çıkabildim ama sistemi kurmadım daha buradan gelecek fikirler doğrultusunda karar vereceğim hayırlısı bakalım :)

sanırım bağımsız sistem daha etkili olacak , öptüm gıdıştan :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------


Ağabey :) şöyle bir çizim yaptım sana. vaktim olmadığından ilkokuldan çıkma duruyor :D

lakin tam bağımsız süspansiyon, biraz sert manevralarda merkezkaç yüzünden sıkıntılı olabilir...

bu yüzden halihazırdaki römork ve yük araçlarının arka dingillerine şöyle bir göz atmanı önerebilirim.

şu aşağıdaki bir fikir olmakla birlikte, tam işlevsel değil... ortadaki eklem olmasaydı çok işlevsel olurdu. ama elindeki malzemeler ve imkanların hakkında bilgim olmadığından sadece bu kadar düşünebiliyorum şimdilik :D

http://www.kadirilkimen.com/net/irf_romork.jpg

eline sağlık kadircim daha ne olsun bilader miss gibi anlatmışsın derdini işte :) aslında çevremdeki römorkların mantığı makaslı ve tek dingile bağlı 2 teker sistemi şu ana kadar ne nette nede başka bir yerde bağımsız bir sistem görmedim ,

aslında bu beni bağımsız olayı beni daha fazla uğraştıracak elimde malzemem mevcut maddi anlamda her ikiside aynı parayı bulacak işte bu ince nokta burası , bağımsız olurda işlevsel olursa tadından yenmeyecek, yada iğrenç olacak hadi birdaha uğraş :)

ama sonuçta olacak kaçarı yok detaylı resimleri çekip koyacağım fikirlerini esirgemezsen çok sevinirim valla :) bu gün tornacı arkadaşımı aradım ve , bağımsız yaparsan daha kötü olur dedi güzel olması için 4 tekerli sistem olması gerekiyormuş ki buda kafamı bulandırmakta ,

öte yandan elimdeki malzemede hiç olmasın bariii :) ellerin dert görmesin ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------


irfan kardeş aklında bulunsun;

2918 sayılı kara yolları trafik kanunun 39/1-b maddesi;
b) Römork takarak taşıt kullanma:
B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.
Yüklü ağırlığı 750 Kg.'ı geçen römorkları taşıtlarına takarak kullanmak isterlerse ayrı bir sınavdan geçirilirler ve römorklu taşıt kullanabilecekleri belgelerine işlenir.

Cezası da ehliyetsiz araç kullanmakla aynıdır (600 tl)

ramazancım değerli bilgilerin için teşekkür ederim ama şurayı anlayamadım ( B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.) bu durum herhangi bir evrağa tabi olmaması anlamına mı geliyor ? :)

motosiklet römorkuyla taşıyacağım en maxımum 80 kg zaten ölçüleri 1 mt. ye 1 mt.

safakk
31 Mart 2012, 17:42
tek mil üzerinde olması dez avantaj gerek sarsıntıda gerek manevra kabiliyetinde çok sıkıntı olur.

Ayrı 2 mil yapıp lastikleride scooter lastiği kullanıp hatta jantla birlikde kullanabilirsiniz böylece ayrıca bir fren sistemiyle uğraşmanıza da gerek kalmaz

hatta bence o tekerler boşa döneceğine frenler elektrik üretsin göbektende elektrik motoru takar üst kısımlarınıda güneş paneliyle kaplayıp sağlam da bi akü taktık mı tamam alın size hibrit römork :P bi de benzin parası mı vereceksiniz yani :cherry:

piyanist_irf
31 Mart 2012, 17:51
tekerler birbirinden bağımsız olursa daha konforlu olur. mercedes 0403 ile travego arasındaki en büyük fark bu. ama süspansiyon üzerindeki yük az olursa romork tekerle birlikte zıplayacak bunun tek çözümü her daim yüklü olmak ;
çiftçilerin klasik araçları ford transit, bmc, nissan skystar diye sıralayabiliriz. nissan skystar özellikle şaft arkada olmasına rağmen 2500 cc motor önde olunca arka hafif kalıyor. hem uzun yolda boşken çok zıplar konforsuz olur, hemde hep arkası atar gaza yüklenince.ford hantal kaldığı için arkası atmaz ama çok zıplar. bu yüzden genelde kullanıcılar arka helezonların üzerine 100 kg demir attırır.burdaki mantık yaylanması gereken cismin teker oluşundan kaynaklanıyor. yani bir çukura düştüğünde yay tekeri çukura itmeli, senin römorkta sanki süspansiyonlar tekerin üzerine çökmek yerine römorku kaldırıyor. çünkü römorkun hafif. en başka römork hafifse süspansiyonlarla boşuna uğraşmış olursun. boşken zıplar, çok doldurursan da bu sefer süspansiyonların anlamı kalmaz. ayrıca amartisör yerine yumuşak helezon kullanırsan daha iyi netice alırsın.

birde kaç kg yük taşıyorsun? yani çok yüklü olursa bu sefer disk frenleride bağladığında freni kızakladığında motoru arkadan biri tutmuş gibi olacak, dengen bozulacak. ama disk fren projesi güzel, arka kampana tak sıktığında disk frenler %70 gibi bir miktar sıkacak, kitlemeyecek konuma ayarlarsan çok kullanışlı olur.

evet mantıkta çok ince ayrıntılar var aslında anlattıklarında , lakin o boşken esneme ve doluyken esneme durumlarını toparlayacak amortüsör seçimini yaptığımı düşünmekteyim , çizdiklerim kafanızı karıştırmasın amortüsörlerin açıları ve eğimleri, herşeyiyle oynarım yatırır, kaldırır duruma bakarım ,

sizlere fikşr verebilmesi açısından olayın mantığını anlatmak üzre çizilmiş şeyler aynısı olacak diye kural yok buna hep beraber karar vereceğiz inşallah :)

teşekkürler yorum için :):rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------


tek mil üzerinde olması dez avantaj gerek sarsıntıda gerek manevra kabiliyetinde çok sıkıntı olur.

Ayrı 2 mil yapıp lastikleride scooter lastiği kullanıp hatta jantla birlikde kullanabilirsiniz böylece ayrıca bir fren sistemiyle uğraşmanıza da gerek kalmaz

hatta bence o tekerler boşa döneceğine frenler elektrik üretsin göbektende elektrik motoru takar üst kısımlarınıda güneş paneliyle kaplayıp sağlam da bi akü taktık mı tamam alın size hibrit römork :P bi de benzin parası mı vereceksiniz yani :cherry:

ahaaaaa benim gibin bir delüüüü dahaaa:cherry:

ramcoo86
01 Nisan 2012, 01:47
ramazancım değerli bilgilerin için teşekkür ederim ama şurayı anlayamadım ( B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.) bu durum herhangi bir evrağa tabi olmaması anlamına mı geliyor ? :)

motosiklet römorkuyla taşıyacağım en maxımum 80 kg zaten ölçüleri 1 mt. ye 1 mt.

hocam B,C,E sınıfı 750 kg ya kadar evraksız kullanabiliyor. 750 kg sonrası evraka tabi. Ama A2 evrak olsa dahi kullanamıyor. Yani kanun A2 için (motosiklet) böyle bir konu düzenlememiş. Senin ebatlar da göze batacak kadar büyük değilmiş. Karamürsel gibi bir yerde sorun olacağını zannetmiyorum. Kıl kuyruk trafikçiye denk gelmezsen sorun olmaz diye düşünüyorum.

piyanist_irf
01 Nisan 2012, 04:09
hocam B,C,E sınıfı 750 kg ya kadar evraksız kullanabiliyor. 750 kg sonrası evraka tabi. Ama A2 evrak olsa dahi kullanamıyor. Yani kanun A2 için (motosiklet) böyle bir konu düzenlememiş. Senin ebatlar da göze batacak kadar büyük değilmiş. Karamürsel gibi bir yerde sorun olacağını zannetmiyorum. Kıl kuyruk trafikçiye denk gelmezsen sorun olmaz diye düşünüyorum.

bunu hic arastirmakbaklima gelmemisti :) lakin sehir ici belirli caddede kullanacagim dedigin gibi gicik bir memura denk gelirsek. yandik :) lakin diger yandan boyle bir durum yasal hale nasil gelir yada geleirmi. evrak cikarilirmi arastiriyorum .

eger arka romork olmazsa bende yan sepet yaparim :)))

Tesekkur ederim sagol.

piyanist_irf
01 Nisan 2012, 10:43
bu sabah tekerleri ve römorku resimledim yeni tekerler daha sempatik ve sevimli, güzel duracağa benziyor , ayrıca jantlar aliminyum olduğu için herhangi bir boyamayada gerek yok diye düşünüyorum olmadı biraz parlatma işlemi yapabilirim , yalnız parlattıktan sonra tekrar kararma yaparmı bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini söylerse sevinirim :)

not: aşağıdaki jantların hangi scooter motora ait olduğunu bilen varmı ? firen kaliperlerini yanlış almışım diskle jant arasına büyük geldi gerçiii uygun kaliper bulurum lakin onun için izmite gitmem gerekecek bizim buradaki motorcudan belki bir şeyler ayarlayabilirim , hani balata almak icab ederse hangi marka motosikletin olduğunu bilmekte fayda var :)

http://img191.imageshack.us/img191/4589/img061l.jpg (http://img191.imageshack.us/i/img061l.jpg/)


http://img687.imageshack.us/img687/4655/img062m.jpg (http://img687.imageshack.us/i/img062m.jpg/)


http://img36.imageshack.us/img36/692/img064cd.jpg (http://img36.imageshack.us/i/img064cd.jpg/)


http://img109.imageshack.us/img109/7339/img066g.jpg (http://img109.imageshack.us/i/img066g.jpg/)



http://img844.imageshack.us/img844/1348/img067e.jpg (http://img844.imageshack.us/i/img067e.jpg/)


http://img3.imageshack.us/img3/1434/img053st.jpg (http://img3.imageshack.us/i/img053st.jpg/)



http://img36.imageshack.us/img36/8264/img058uo.jpg (http://img36.imageshack.us/i/img058uo.jpg/)



http://img85.imageshack.us/img85/3764/img059wj.jpg (http://img85.imageshack.us/i/img059wj.jpg/)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------

nette araştırma yaparken şunları buldum bu tek dingil olarak tasarlanmış aslında düşündüğüm şey :)

http://img6.imageshack.us/img6/3572/productimagepictureatvv.jpg (http://img6.imageshack.us/i/productimagepictureatvv.jpg/)


http://img444.imageshack.us/img444/3572/productimagepictureatvv.jpg (http://img444.imageshack.us/i/productimagepictureatvv.jpg/)



http://img444.imageshack.us/img444/4586/productimagepictureatvve.jpg (http://img444.imageshack.us/i/productimagepictureatvve.jpg/)

cbr1100 xx
01 Nisan 2012, 11:13
İrfan selamun aleyküm kardeşim...Çok güzek hereketler bunlar diyorum....Eline koluna sağlık.....

piyanist_irf
01 Nisan 2012, 12:56
İrfan selamun aleyküm kardeşim...Çok güzek hereketler bunlar diyorum....Eline koluna sağlık.....

aleyküm selam tünal abi valla özlettin kendini hiç sesin soluğun çıkmaz yahu :)

aparat
01 Nisan 2012, 13:11
İrfanım fren sisteminin çalışma mantığı ne olacak ?

exile
01 Nisan 2012, 13:39
benim dediğime belki en son geliceksiniz ;İrfan bey, ama ben yinede paylaşayım tek tekerlek yapmadan kurtulamazsınız sorunlarınızdan.

bir arkadaşımın projesinden, 70kg yük ile fren sistemine bile gerek kalmıyor.

http://img403.imageshack.us/img403/7372/20120325211845.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/9581/20120325211822.jpg


sizin yaptığınız gibi çift tekerlek yaparsanız bozuk yolda veya romorkun tekerleklerinden herhangi biri çukura düştüğünde sizi sağa veya sola çekecektir.

sessizsakin
01 Nisan 2012, 14:10
bunu hic arastirmakbaklima gelmemisti :) lakin sehir ici belirli caddede kullanacagim dedigin gibi gicik bir memura denk gelirsek. yandik :) lakin diger yandan boyle bir durum yasal hale nasil gelir yada geleirmi. evrak cikarilirmi arastiriyorum .

eger arka romork olmazsa bende yan sepet yaparim :)))

Tesekkur ederim sagol.


sanayi bakanlığının araçlar için tip onay yönetmeliği " motosikletler römork çekemez " diyor. dolayısı ile evraklı evraksız legal bi yolu yok :)...

aynı yönetmelik, fabrika üretimi sepetli değil ise sonradan takılamaz da diyordu sanırım... emin değilim şu anda. bi bakmak lazım ona.

yani sıfırdan motosiklet yapıp evraklandırmak, var olan motosikleti sepetlendirmekten kolay olabilir :D

piyanist_irf
01 Nisan 2012, 15:19
İrfanım fren sisteminin çalışma mantığı ne olacak ?

yine eski ve aynı mantık olacak cem abi tek farkı daha stabil ve hassas firenleme olacağı kanaatindeyim , lakin disk kaliperinin montajı beni uğraştıracak biraz :) ama sorun değil benim canımı sıkan malzemesizlik 13 mm ucum var bir tane kör delmiyor dedim gideyim uç alayım ,

gittim çarşıda bir tane açık esnaf yok :) hadi üzerini giyin git 18 km oda kapalı uyuz oldum, geldim eve açtım pc yi yarını yani pazartesiyi bekliyorum , unuttum bu gün pazar olduğunu :)

http://img32.imageshack.us/img32/8553/img049ih.jpg (http://img32.imageshack.us/i/img049ih.jpg/)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------


benim dediğime belki en son geliceksiniz ;İrfan bey, ama ben yinede paylaşayım tek tekerlek yapmadan kurtulamazsınız sorunlarınızdan.

bir arkadaşımın projesinden, 70kg yük ile fren sistemine bile gerek kalmıyor.

http://img403.imageshack.us/img403/7372/20120325211845.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/9581/20120325211822.jpg


sizin yaptığınız gibi çift tekerlek yaparsanız bozuk yolda veya romorkun tekerleklerinden herhangi biri çukura düştüğünde sizi sağa veya sola çekecektir.

valla tebrik ederim güzel olmuş , ama şöyle bir durum var ben bu römorkla uzun yola çıkmayı düşünmüyorum zamanında yaparken elimdeki bisiklet tekerlerini kullandım ancak şimdi durumlar müsait olunca boş zamanda olduğu için zevke kedere uğraşıyorum ,

hiç bir römorktaki yan yana çift tekerli, mantık işlevsellik, sizin yaptığınız gibi zaten olmaz imkanı yok :) ama biz elimizdekini değerlendireceğiz o kadar aman aman römorkada ihtiyaç olmasada yapmışken madem bu yola girdik yapabileceğimizin en iyisini yapmak doğru olandır ,

tabi durum böyle olunca ben bir römork yapayım diye başlanmadı elimizdeki malzemelerden ne yapabiliriz sorusu soruldu ve bundan olsa olsa 2 tekerli bir romork olacağı düşünülerek böyle 2 tekerli bir romork yapıldı, kısıtlı malzeme kısıtlı imkanlarla :)

bu gün yine ben römork yapacağım diyerek başlarsam bu kesin tek tekerlekli sizin tarzınızda bir römork olacaktır zaten 2 tekerleklimiz hazır :)

ben zamanında çok römorklu motosiklet kullandım , ve bir römorka 60-70 kg yük koyuyorsanız ister tek teker olsun ister 4 teker yada 2 teker farketmez , ani bir firenlemede o yük sizi muhakkak durmanıza etki eder tabi römork doluysa:)

boş rmorkta sorun olmuyor düşününki 70 kg yüklü bir vaziyette 30 derece açılı bir yoldan inmek zorunda kaldınız , römorka firen gerekmez belki bir çoğundada görmüyorum lakin 70 -100 kg yük taşıyacak bir römorksa ve bunu bir motosiklet çekecekse firenb sistemi ister tek teker ister 2 teker olsun farketmez benim nazarımda lüzumludur , bu tabi kişisel hayattan aldığım tecrübe ve görüştür sizinkinede saygım var :) ama bence doğru olan ve olması gereken budur .

ve sizin römorkun mantığını çözmüş vaziyetteyim ileride güzel bir şasi üzerine fiber ile kalıp ve dizayn üzerinde yoğunlaşıp bir tane yapmayı düşünüyorum ama tabi hep maddi ve zaman isteyen işler bunlar :)

teşekkür ederim :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------


sanayi bakanlığının araçlar için tip onay yönetmeliği " motosikletler römork çekemez " diyor. dolayısı ile evraklı evraksız legal bi yolu yok :)...

aynı yönetmelik, fabrika üretimi sepetli değil ise sonradan takılamaz da diyordu sanırım... emin değilim şu anda. bi bakmak lazım ona.

yani sıfırdan motosiklet yapıp evraklandırmak, var olan motosikleti sepetlendirmekten kolay olabilir :D

valla kadircim her iki yönteminde türkiyede imkanı olduğunu sanmıyorum böyle ufacık tefecik, fazla göze batmadan kıyı kıyı takılacaz bilader başka altarnatif gözükmüyor ne yapalım çöpe atacak değiliz yaa:cherry:

eşimiz dostumuz gelir bir mangal muhabbetimi yapacağız bağlarız arkasına , atarız mangalımızı eşyamızı , nevalemizi basar gideriz dağ bayır işimizi görürüz, olmadı güzel kaynak sularından 3-5 tane doldurup geliriz, olmadı , tamir takım malzemelerini taşır işimize gider geliriz ne yapalım :cherry:

poliste durdurursa inşallah insaflı biri denk gelir :)

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 15:49
MAŞAALLAH güzel olmuş.... 4 adet su bidonu sığacak büyüklükte bir römork yapmayı bende düşünüyorum...lastikleri biraz daha büyük tutsaydın daha iyi olurdu sanki... ufak lastikler çukurlardan çok etkileniyor....

piyanist_irf
01 Nisan 2012, 15:56
MAŞAALLAH güzel olmuş.... 4 adet su bidonu sığacak büyüklükte bir römork yapmayı bende düşünüyorum...lastikleri biraz daha büyük tutsaydın daha iyi olurdu sanki... ufak lastikler çukurlardan çok etkileniyor....


teşekkür ederim eksik olmayın üstadım katılıyorum ancak elimdekileri değerlendirmek durumum var birde bu tekerler daha şık oldular zaten eski tekerlerin çapı büyüktü lakin ince lastijkliydi :)

saygılar sunarım :)

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 16:24
o zaman amortisörleri mümkün olduğu kadar yumuşak tutmaya bak bence....

tr100a
01 Nisan 2012, 16:36
irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem

ghostcorc
01 Nisan 2012, 16:37
s.a. irfan ilk çizimin bence daha akılcı olur daha çok malzeme gider ama en azından tek tekerlek tümseğe geldiğinde römorkun bütünlüğünü bozmaz yani tekerlekleri yapabiliyorsan bağımsız yap bence

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 16:38
irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem

abi o top arabası gibin birşey olur yavv.....:cherry:

ghostcorc
01 Nisan 2012, 16:48
ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl :queen: biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 16:53
ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl :queen: biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu

ALLAH müstahakını vermesin...:cherry:

ghostcorc
01 Nisan 2012, 17:38
sonderece sessiz ve full çevreci çünkü hava!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

ciddi söylüyorum bak harbi harbi gerçek gibiydi ne uğraştım ne projeler ürettim ama bir gidişi vardı varya nal koklatıyodu öbür motorlara onların benzini bitiyo ben devam ediyordum yola nede olsa hava ile çalışıyo !

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 17:39
benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi:silent:

Samet Ağır
01 Nisan 2012, 21:26
Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

senin oradaki hurdacıya gitsen....

disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

ne dersin???

ebu ahmed
01 Nisan 2012, 21:40
Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

senin oradaki hurdacıya gitsen....

disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

ne dersin???

katılıyorum....

piyanist_irf
02 Nisan 2012, 09:42
irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem

ohooooo yauuu altı üstü römork yapacağız bu kadar büyütmeye gerek yok :cherry: elimizdeki möalzemeyi son parçasına kadar kullanmak en makbul olan şu anda :) ama fikir güzel olsada bir romorka değmez :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------


ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl :queen: biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu


:cherry: :queen: abi benim elektirikli batteniyeyi vereyim sana , valla bak ciddiyim allah korusun üşütme iğerlere kadar gidebilir :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------


benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi:silent:

neden olmasın bence dönme devam eder ederde bu dönme bir işede yaramalı yani kuru kuruya çevirdiğin zaman, zaten elektirik santrallerinde bir mekanizma dönüyor onun ürettiği elektirikle biz kendi elektirikli motorlarımızı çeviriyoruz , ve bununla iş yapıyoruz üretilen elektirik işe yaramış oluyor :)

mantık karışık aslında altarnötörle, elektirik motoru kapışırken bizde aradan sebeplenebiliriz sen başla sıkıntı olursa haber eyle :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------


Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

senin oradaki hurdacıya gitsen....

disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....




kanka aslında ilk başlarda bende öyle düşündüm ama bir şeyi kend,m üretebileceksem gidip yap boz gibi bu dar zamanımda para verip almak zoruma gidiyor bunu ben aslında düşündüm en başından lakin senin şu cümleni anlamadım reca etsem açıklarmısın ? (bilyalı olan boruyu ) keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

ne dersin???

scooter süspansiyonunda bilyalı üst göbek var orayı mı kastediyorsun ? yalnız şöyle bir sıkıntı var römorkun yan ytarafında çok fazla kaynak yapacak yer yok anca süspansiyonu tutturacağım galiba anlayacağım ne demek istediğini hadi bekliyom :)

aparat
02 Nisan 2012, 10:44
Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

senin oradaki hurdacıya gitsen....

disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

ne dersin???

Sametim dediğinin olma olasılığı sanki yok gibi...olsada ön amortisörler arkaya göre daha uzun,mesnet'den kesip bağlayacak olsa neredeyse sepetin içine kadar uzanır gibi geliyor bana ...

tabi bahsettiğimiz adam irfan ne yapacağı belli olmaz,bir bakarsın yapmış :cherry:

Samet Ağır
02 Nisan 2012, 20:33
bisikletlerin ön maşası gibi olan yeri alıyorsun..üstteki boruyu kesiyorsun..

gerekirse şaseye bir destek sacı koyup istersen yarısı içe yarısı dışa gelecek şekilde kaynatıyorsun..

tamamını dışada koyabilirsin ama ozaman iki teker kadar genişliğin artar...

bence teker merkezi tam şasenin kenarına teğet gelecek şekilde koysan daha iyi olur...

bu arada Cem abi scooterlerin ön maşası çok uzun değil..misal ybr nin ön maşasına benzemez bile...

tekerlek çapından az bişey daha uzun olur...heleki kinetic hondanınkini bulabilse dadından yinmez o...:cherry:

İrfan sanırım şimdi daha iyi anlatabilmişimdir...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-scooter-on-takim-komple-50990946/detay/

ahanda böyle bişey senin işini görür...uzun boruyu kes,kaynat....tak tekeri...

tabi hurdacı fiyatı bununla alakasız olacak..:queen:

piyanist_irf
02 Nisan 2012, 20:43
Sametim dediğinin olma olasılığı sanki yok gibi...olsada ön amortisörler arkaya göre daha uzun,mesnet'den kesip bağlayacak olsa neredeyse sepetin içine kadar uzanır gibi geliyor bana ...

tabi bahsettiğimiz adam irfan ne yapacağı belli olmaz,bir bakarsın yapmış :cherry:


yok abi samedimin dediğinide düşündüm en baştan fakat en uygun olanı kasanın enine boyuna göre sistem kurmak zor ama imkansız değil :)

zor olan kolay o sorun değil , imkansız biraz zorlar :cherry: :P

bu arada artık ok yaydan fırladı topiği her türlü geyiğe vurmak serbesttir :cherry: kasanın sistemi belli oldu ve bağımsız askı sistemi yapmaya karar verdim ve yarına inşallah ortaya bir şeyler çıkacak :) bağımsız süspansiyonlu belkide ilk römork bakalım zıçacakmıyız, çıkacakmıyız :):cherry:


işte resimler sıcak sıcak :)



http://img545.imageshack.us/img545/688/img068n.jpg (http://img545.imageshack.us/i/img068n.jpg/)



http://img708.imageshack.us/img708/6193/img069jk.jpg (http://img708.imageshack.us/i/img069jk.jpg/)



http://img337.imageshack.us/img337/7740/img070m.jpg (http://img337.imageshack.us/i/img070m.jpg/)



http://img21.imageshack.us/img21/5917/img071zt.jpg (http://img21.imageshack.us/i/img071zt.jpg/)



http://img267.imageshack.us/img267/5088/img073p.jpg (http://img267.imageshack.us/i/img073p.jpg/)


dahya bir dünya işi var bu günlük bu kadar yol katedebildim bir baktım akşam olmuş ohooooooo benim uyku saati gelmiş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------


bisikletlerin ön maşası gibi olan yeri alıyorsun..üstteki boruyu kesiyorsun..

gerekirse şaseye bir destek sacı koyup istersen yarısı içe yarısı dışa gelecek şekilde kaynatıyorsun..

tamamını dışada koyabilirsin ama ozaman iki teker kadar genişliğin artar...

bence teker merkezi tam şasenin kenarına teğet gelecek şekilde koysan daha iyi olur...

bu arada Cem abi scooterlerin ön maşası çok uzun değil..misal ybr nin ön maşasına benzemez bile...

tekerlek çapından az bişey daha uzun olur...heleki kinetic hondanınkini bulabilse dadından yinmez o...:cherry:

İrfan sanırım şimdi daha iyi anlatabilmişimdir...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-scooter-on-takim-komple-50990946/detay/

ahanda böyle bişey senin işini görür...uzun boruyu kes,kaynat....tak tekeri...

tabi hurdacı fiyatı bununla alakasız olacak..:queen:

onu en başından düşündüm ama çok geniş olacaktı kanka hem mangır sıkıntısı var elimde lamalar vardı onları değerlendirdim bekleyek ve görek bakalım nasıl olacak :) yinede her şey için sağolasın yiğeni öp yerime :)

sessizsakin
02 Nisan 2012, 21:33
benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi:silent:

düz mantıkta güzel görünüyor :)...

ama, alternatörden 1 birim elektrik elde ettiğini düşünelim.

bu 1 birim elektrik ile de bir elektrik motoru çevirdiğini düşünelim.

elektrik motorunda, 1 birim elektrik enerjisi 1 birim hareket enerjisine dönüşmez.

hareket enerjisine dönüşürken elektriğin bir kısmı ısı, ve biz göremesek de kızılötesi ışınlar gibi farklı enerjilere de dönüşerek işimize yaramadan kaybolur gider...

dolayısı ile alternatörden 1 birim elektrik üretip, bunla en çok 0,9 birim hareket sağlarsın. yine sürtünme ve diğer kayıplar yüzünden alternatörün sonraki anda üreteceği voltaj 0.7 civarı olur... oradan da tekrar motoru çevirdiğinde elinde 0.5 gibi birşey kalacak. sonraki çevrimlerde sıfırı göreceksin :)... tahminimce en fazla 3 - 4 sn çalışır.

ki bu da kendini ancak çevirir o sürede.. ekstra hareket elde etmen zor.
----------------------------------------------------

Mesela yakıtlı motorlarda, motor ısınır. hem de çok ısınır. eğer yakıtın patlaması ile oluşan enerjinin büyük kısmı ısıya dönüşmeyip tamamı harekete dönüşseydi, 10 litre benzin 600'lük bir motora 1000 km rahat yeterdi... ama öyle olmuyor. enerjinin büyük kısmı bizim istemediğimiz hale geçip çok küçük kısımları işimizi görüyor...


irfan usta, şu an güzel geldi gözüme resimlerden.. hele bu hali ile bitir bakalım. eğer verim alamazsan bunun üzerinden araya rotlu bağlantı filan atıp yarı bağımsız bişeyler denenebilir :)


aklıma takıldı? o iki küçük beyaz lama parçasını, tekerleri taşıyacak lamalara bayrak destek mi yapacaksın?

nacizane fikrimi beyan etmek isterim ki :) üçgen formlar doğadaki en sağlam formlardır :) bol bol bayrak, bol bol üçgen bağlantılar :)

safakk
02 Nisan 2012, 22:08
irfan abi

Bugün izmirdeki suculuk yapan bir abiye rast geldim. Kullandığı mobiletin arkasında senin yaptığın gibi (tabii senin yaptığından biraz daha ilkel :) ) bir römork vardı

anlattıklarına göre tek seferde 5 bazen 6 7 tane 19litrelik damacana yada 5 tüp alabiliyor ve bu ağırlıkdan dolayıda yakıt normalden 1-2 litre fark ediyormuş. Ayrıca frenleri sık sık kontrol etmek ve motoru da daha sık dinlendirmek gerekiyormuş.

yasal olma kısmını da sordum verdiği cevap
''abeğ zati ekmek parası peşinde olduğumuzdan polis de bişi demiyor ama ana yolda gördü mü de affetmiyor bazıları''

Yani sonuç olarak zaten siz römork e fren yaptığınızdan fren çok sıkıntı yaratmaz. Ara sokaklardan da kullandığınız sürece de sıkıntı yok. Amma velakin inşallah bu yakıt konusu üzmez sizi :)

Not: motosiklete sepet taktırmak için bir makina mühendisinin yapılacak işi projelendirmesi imzalaması gerekir. Sonrasındaysa önce trafiğe gidilip muayneye yönlendirilmeniz sonrada oradan alacağınız uygunluk belgesiyle tekrar tescile gitmeniz gerekmekte.

Allah kolaylık versin projenizin sonucunu merakla bekliyorum :)

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------


benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi:silent:

Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür

immortalboss
02 Nisan 2012, 22:32
Abilerin abisi kusura bakma foruma pek giremiyorum bu aralar.:)Konuyu yeni gördüm.Ben bu işlerde senin kadar bilgili değilim ancak söylemek istediğim bir kaç nokta var.Çok ayrıntıya girme abi.Basit ve bir o kadar da sağlam bir alet yaparsan ömür billah kullanırsın.Bu arada takipteyim haberin olsun.Benim bildiğim kadarı ile hukuki yönünü de anlatayım.
Bu iş için güzel bir proje lazım abi.Makine mühendisine gidiyorsun.O sana çiziyor ama fiyat ne olur bilemem.
Fatura işi oluyor mu bilmiyorum.Sanırım fatura gerekmiyordu evrak için.Trafikten ayrıntılı bilgi kolaylıkla alınır sanırım.
Abi amortisör sistemi düz olan bir römorkumuz var.Traktörde takılı.Ama çok küçük bir römork.Boşken o kadar rahat anlatamam.Sistem de şöyle.2 adet amortisörün yaylarını alıp monte etmişler.Bu sistemin altına da makas monte edilmiş.Yük az iken.Tek parça makasın üstüne biniyor.Arttıkça makaslar esniyor.Ve bir yere geldiğinde amortisörlere temas ediyor.Ve o an hem amortisör hem de makaslar çalışıyor.:)Bu arada sinyaller,stop lambaları çok şık olmuş.Ben de şu kaynak işini öğreneyim bisiklet için yapacağım bir tane.:)Hişt.Az tiyo verirsin dimi sayın profesör abim.:)

ebu ahmed
02 Nisan 2012, 23:50
---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

[/COLOR]

Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür[/QUOTE]


.................:cherry:

piyanist_irf
03 Nisan 2012, 09:55
düz mantıkta güzel görünüyor :)...

ama, alternatörden 1 birim elektrik elde ettiğini düşünelim.

bu 1 birim elektrik ile de bir elektrik motoru çevirdiğini düşünelim.

elektrik motorunda, 1 birim elektrik enerjisi 1 birim hareket enerjisine dönüşmez.

hareket enerjisine dönüşürken elektriğin bir kısmı ısı, ve biz göremesek de kızılötesi ışınlar gibi farklı enerjilere de dönüşerek işimize yaramadan kaybolur gider...

dolayısı ile alternatörden 1 birim elektrik üretip, bunla en çok 0,9 birim hareket sağlarsın. yine sürtünme ve diğer kayıplar yüzünden alternatörün sonraki anda üreteceği voltaj 0.7 civarı olur... oradan da tekrar motoru çevirdiğinde elinde 0.5 gibi birşey kalacak. sonraki çevrimlerde sıfırı göreceksin :)... tahminimce en fazla 3 - 4 sn çalışır.

ki bu da kendini ancak çevirir o sürede.. ekstra hareket elde etmen zor.
----------------------------------------------------

Mesela yakıtlı motorlarda, motor ısınır. hem de çok ısınır. eğer yakıtın patlaması ile oluşan enerjinin büyük kısmı ısıya dönüşmeyip tamamı harekete dönüşseydi, 10 litre benzin 600'lük bir motora 1000 km rahat yeterdi... ama öyle olmuyor. enerjinin büyük kısmı bizim istemediğimiz hale geçip çok küçük kısımları işimizi görüyor...


irfan usta, şu an güzel geldi gözüme resimlerden.. hele bu hali ile bitir bakalım. eğer verim alamazsan bunun üzerinden araya rotlu bağlantı filan atıp yarı bağımsız bişeyler denenebilir :)


aklıma takıldı? o iki küçük beyaz lama parçasını, tekerleri taşıyacak lamalara bayrak destek mi yapacaksın?

nacizane fikrimi beyan etmek isterim ki :) üçgen formlar doğadaki en sağlam formlardır :) bol bol bayrak, bol bol üçgen bağlantılar :)

günaydın kadircim başladık bakalım ne çıkacak :) lama (bayrak) işini sistem bittikten sonra zayıf düşündüğüm yerlere yapacağım gerçii 30* 10 mm etli lama kullandım ama canım durmaz benim asarım bayrakları :)

bu arada hareketi sağlayacak somunlu vidaların yarı çapı 20 mm sanırım teker asılımlarına ve esnemede meydana gelecek baskılara dayanır :)

bu gün bayağı yol kadederim çünki beni uğraştıracak zor kısımlar bitti en zoruma gidende lamalara 20 mm çapında delik açtırmaktı :) ister inan ister inanma karamürselde 1 tane tornacı var onunda matkabı yok bize yakın sanayiye gittim 2 tornacıdan biri açıktı onada rica minnet ettim , geç işte tezgahlar orda uçlar şurada del kendin dedi :cherry:

sağolsun gördü işimizi valla imkansızlık adamın canını sıkıyor ve zaman kaybına uğratıyor :)

neyse konuyu takibe almanı istiyorum fikirlerin benim için önemli kadircim kendine iyi bak şimdilik :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------


irfan abi

Bugün izmirdeki suculuk yapan bir abiye rast geldim. Kullandığı mobiletin arkasında senin yaptığın gibi (tabii senin yaptığından biraz daha ilkel :) ) bir römork vardı

anlattıklarına göre tek seferde 5 bazen 6 7 tane 19litrelik damacana yada 5 tüp alabiliyor ve bu ağırlıkdan dolayıda yakıt normalden 1-2 litre fark ediyormuş. Ayrıca frenleri sık sık kontrol etmek ve motoru da daha sık dinlendirmek gerekiyormuş.

yasal olma kısmını da sordum verdiği cevap
''abeğ zati ekmek parası peşinde olduğumuzdan polis de bişi demiyor ama ana yolda gördü mü de affetmiyor bazıları''

Yani sonuç olarak zaten siz römork e fren yaptığınızdan fren çok sıkıntı yaratmaz. Ara sokaklardan da kullandığınız sürece de sıkıntı yok. Amma velakin inşallah bu yakıt konusu üzmez sizi :)

Not: motosiklete sepet taktırmak için bir makina mühendisinin yapılacak işi projelendirmesi imzalaması gerekir. Sonrasındaysa önce trafiğe gidilip muayneye yönlendirilmeniz sonrada oradan alacağınız uygunluk belgesiyle tekrar tescile gitmeniz gerekmekte.

Allah kolaylık versin projenizin sonucunu merakla bekliyorum :)

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------



Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür


mobileti römork yorar şafakcım ama bakma tabi bağlıyorlar garibanın eti ne butu ne :) kendiyle sürücüyü taşıdığında şükredeceksin :) ne kaddar adamlar var mobilete römork mu takılır yauuuu:cherry: :P

bu arada dağdan su taşıyacağım dostum sıkıntı yok şehir içi çarşı pazar alışverişinde 10 numara oluyor:)

geçenlerde alışveriş merkezine gittim bi dünya eşya aldı bana yeter:)

iş yerimin önüne bırakmıştım motoru bir baktım 7-8 meraklı göz sarmışlar römorkun etrafını inceliyorlar resim çekmek aklıma gelmedi ama yeni tekerleri taktığımda öylşe bir poz yakalamak zor olmayacak gibi geliyor bana :cherry: :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------


Abilerin abisi kusura bakma foruma pek giremiyorum bu aralar.:)Konuyu yeni gördüm.Ben bu işlerde senin kadar bilgili değilim ancak söylemek istediğim bir kaç nokta var.Çok ayrıntıya girme abi.Basit ve bir o kadar da sağlam bir alet yaparsan ömür billah kullanırsın.Bu arada takipteyim haberin olsun.Benim bildiğim kadarı ile hukuki yönünü de anlatayım.
Bu iş için güzel bir proje lazım abi.Makine mühendisine gidiyorsun.O sana çiziyor ama fiyat ne olur bilemem.
Fatura işi oluyor mu bilmiyorum.Sanırım fatura gerekmiyordu evrak için.Trafikten ayrıntılı bilgi kolaylıkla alınır sanırım.
Abi amortisör sistemi düz olan bir römorkumuz var.Traktörde takılı.Ama çok küçük bir römork.Boşken o kadar rahat anlatamam.Sistem de şöyle.2 adet amortisörün yaylarını alıp monte etmişler.Bu sistemin altına da makas monte edilmiş.Yük az iken.Tek parça makasın üstüne biniyor.Arttıkça makaslar esniyor.Ve bir yere geldiğinde amortisörlere temas ediyor.Ve o an hem amortisör hem de makaslar çalışıyor.:)Bu arada sinyaller,stop lambaları çok şık olmuş.Ben de şu kaynak işini öğreneyim bisiklet için yapacağım bir tane.:)Hişt.Az tiyo verirsin dimi sayın profesör abim.:)


sen cezalısın nerdesin sen bakemmm heeeeee :cherry: kayıp korsan bi kayboldun gidiş o gidiş :) fatihim çokopirensim kendini özletme bu kadar neyse evrak işlerini filan boş ver şimdi ,

şu elimdeki işi bitireyim sonra ararştırırız onu :)

kendine iyi bak görüşürüz :)

aparat
03 Nisan 2012, 10:07
İrfan şu römorku neden danperli yapmıyorsun :pl:

immortalboss
03 Nisan 2012, 12:16
Çokoprens abim.:)Sorma bir fotoğraf sevdasına araştırma yaptım uzun uzun.Bir de vizeler var bu ara.Ders çalışmak lazım.Topu topu 2 gün okula gidiyorum.Bari o dersleri geçeyim diye çalışıyorum.Bu arada şu alet bitince güzel bir fırın boya.:)
Bak aparat nedemiş?Damper diyor.:queen:Adamın aklına girmeyin bak yapar.Şimdi şöyle yapsak diye başlar cümleye hepimiz dumur oluruz.:)Abi yakın takipteyim.Şu römorku bitirinceartık kaynak makinesi,aletler vs. hep yanında taşırsın.Hatta seyyar atölye yaparız.Sonra buluşmalarda sana güzin abla gibi danışırız.:)''İrfan bey motırıma bakarmısınız?''
Abim şakası bir yana.Kolay gelsin.Tebrik ediyorum.Alkışlıyorum seni:)

piyanist_irf
03 Nisan 2012, 21:15
bu gün ayaklandı kerata:) hatta motora bağlayıp test bile ettim yalnız puntolu olduğu için sadece çalışma mantığına ve gidişine baktım müsait zamanda tam kaynak işlemine başlayacağım , amörtüsörlerin açıları ve oturtulması uğraştırdı bayağı , geriye firen kaliperleri kaldı :) arkadaşlar vaktim yok hemen bir kaç resim atıp ben zıbarıyorum çok geç kaldım :)



http://img577.imageshack.us/img577/4254/img078w.jpg (http://img577.imageshack.us/i/img078w.jpg/)


http://img715.imageshack.us/img715/6354/img083c.jpg (http://img715.imageshack.us/i/img083c.jpg/)


http://img404.imageshack.us/img404/8656/img084t.jpg (http://img404.imageshack.us/i/img084t.jpg/)



http://img201.imageshack.us/img201/5893/img080m.jpg (http://img201.imageshack.us/i/img080m.jpg/)


daha bir sürü eksiği var ince ayar gerektiren yerleri aklıma yatmayan bazı yerler var oraları koparıp daha güzel bir şekilde dizayn etmeyi düşünüyorum şimdilik bu kadar kendinize iyi bakın.

bu arada damper olayına gerek yok bıraktığımda kendi otomatik arkaya kalkıyor :cherry: :P

safakk
04 Nisan 2012, 00:58
cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın :) ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?

maxi97
04 Nisan 2012, 02:31
cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın :) ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?

arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------

http://img850.imageshack.us/img850/6315/romork.jpg

hatta römorkun tekerinin kendi kendine kontra yapabilmesi için motora bağlanan kısım 360 derece olmasa da olduğu kadar mafsallı yapılırsa hayabusaya bile takılır gibime geliyor :)

---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------

abi alt kısmın bağlantılarını aşağı yukarı mafsallı yapıp, tekerleri dışarı doğru 5-10 cm kadar yana açıp, amortisörler tam dik değil de alt kısmı dışarıya eğimli olsaydı;

tek teker çukura düştüğünde amortisör yere dik konuma yaklaşıp dengeni bozmazdı ve yoluna daha rahat devam ederdin.

önceki başlıkta tek tekerlekle yapmanı önerdiğimi hatırlıyorum. 2 tekerli römork bana sakat geliyor.

şu anki römorkun en önemli sorunu bence bağlantı demiri 360 derece mafsallı mı?

römorkun tek tekeri çukura girince bağlantı demiri sabit kalmıyor değil mi? bu da çok önemli bir sorun.

eğer yukarıda dediğimi yaparsan bu sorun ortadan kalkar gibi.

aslında en güzel sistem tek tekerli sistem. virajlarda motorla beraber yatacağından denge kaybı kendiliğinden sona erer. amortisörü de tek bile olsa öne ve yanlara yatık şekilde olan 2 amortisör her yönden gelen darbeleri güzelce emer. çukurlarda da denge kaybı oluşmaz. malzemenin koyulacağı kısım da amortisörler sayesinde sabit kalır, içindeki malzemeler kırılmaz :)

piyanist_irf
04 Nisan 2012, 10:08
cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın :) ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?

şafakcım daha önceden zaten römorkun ön bağlantı kolunda sustalı bir sistem mevcuttu ve fireni ben ön taraftan ne kadar sıkarsam arkada kendine ve yükün durumuna göre o kadar tutuyordu yine aynı mantıkla aynı sistemi kullanmayı düşünüyorum , firen sisteminin motosikletle bir bağlantısı olmayacak,

boşken römork hafif olduğunda itebildiği kadar tutacak, doluyken yüklü durumlarda ben önden firene bastığımda ,firenin basma hızına, bağlı olarak römork fireni tepki veriyor , tabi yükte varsa , ne kadar ağırlık o kadar itme kuvveti ve o kadar firenleme :) sanırım anlatabildim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------


arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------

http://img850.imageshack.us/img850/6315/romork.jpg

hatta römorkun tekerinin kendi kendine kontra yapabilmesi için motora bağlanan kısım 360 derece olmasa da olduğu kadar mafsallı yapılırsa hayabusaya bile takılır gibime geliyor :)

---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------

abi alt kısmın bağlantılarını aşağı yukarı mafsallı yapıp, tekerleri dışarı doğru 5-10 cm kadar yana açıp, amortisörler tam dik değil de alt kısmı dışarıya eğimli olsaydı;

tek teker çukura düştüğünde amortisör yere dik konuma yaklaşıp dengeni bozmazdı ve yoluna daha rahat devam ederdin.

önceki başlıkta tek tekerlekle yapmanı önerdiğimi hatırlıyorum. 2 tekerli römork bana sakat geliyor.

şu anki römorkun en önemli sorunu bence bağlantı demiri 360 derece mafsallı mı?

römorkun tek tekeri çukura girince bağlantı demiri sabit kalmıyor değil mi? bu da çok önemli bir sorun.

eğer yukarıda dediğimi yaparsan bu sorun ortadan kalkar gibi.

aslında en güzel sistem tek tekerli sistem. virajlarda motorla beraber yatacağından denge kaybı kendiliğinden sona erer. amortisörü de tek bile olsa öne ve yanlara yatık şekilde olan 2 amortisör her yönden gelen darbeleri güzelce emer. çukurlarda da denge kaybı oluşmaz. malzemenin koyulacağı kısım da amortisörler sayesinde sabit kalır, içindeki malzemeler kırılmaz :)

römork bağlantı kolunda mercedes taksiden çıkma süspansiyon kolu var yol alırken sağa sola esneme dönme yapıyor ayrıca firen için 10 cm kadar ileri geri oynuyor , bakalım kullandıkça açıklarını göreceğiz :)

http://img196.imageshack.us/img196/4988/img0020sia.jpg (http://img196.imageshack.us/i/img0020sia.jpg/)

safakk
04 Nisan 2012, 10:12
şafakcım daha önceden zaten römorkun ön bağlantı kolunda sustalı bir sistem mevcuttu ve fireni ben ön taraftan ne kadar sıkarsam arkada kendine ve yükün durumuna göre o kadar tutuyordu yine aynı mantıkla aynı sistemi kullanmayı düşünüyorum , firen sisteminin motosikletle bir bağlantısı olmayacak,

boşken römork hafif olduğunda itebildiği kadar tutacak, doluyken yüklü durumlarda ben önden firene bastığımda ,firenin basma hızına, bağlı olarak römork fireni tepki veriyor , tabi yükte varsa , ne kadar ağırlık o kadar itme kuvveti ve o kadar firenleme :) sanırım anlatabildim :)

Yani ekstra bir manet/pedal olmayacak yükün ağırlığına ve ivmesine göre motosiklet fren yaptıkça romörk kendi kendine fren yapacak doğru mu anladım eğer sistem böyle birşeyse çok dahiyane bir fikir :)

---------- Post added at 09:12 ---------- Previous post was at 09:09 ----------


arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------



---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------



İrfan abi gerekli açıklamayı yapmış. Anladığım kadarıyla güzel de bir sistem olmuş. :)

piyanist_irf
04 Nisan 2012, 10:20
Yani ekstra bir manet/pedal olmayacak yükün ağırlığına ve ivmesine göre motosiklet fren yaptıkça romörk kendi kendine fren yapacak doğru mu anladım eğer sistem böyle birşeyse çok dahiyane bir fikir :)

---------- Post added at 09:12 ---------- Previous post was at 09:09 ----------



İrfan abi gerekli açıklamayı yapmış. Anladığım kadarıyla güzel de bir sistem olmuş. :)


neyse çocuklar ben kaçar şimdilik iş beni bekler öperim gıdışınızdan :)

piyanist_irf
05 Nisan 2012, 10:02
hepinize günaydın arkadaşlar :)

gerekli düzenlemeleri ve hesaplamaları yapıp askı sisteminin kaynağını bitirdikten sonra sıra disk firen kaliperlerini uygun aparat yapma koşulu ile diske yerleştirmeye ve bağlantı parçalarını yapmaya geldi , elimde 1 cm e 3 cm lama var ve işin zor kısmını düşünüp nereye ve nasıl yapacağım kısmı oluşturuyor öyleki , kaliper çarpık durmamalı yoksa diskin sağlıklı dönmesini engelleyecek ve stabil firen tutmayacaktır , hatta basıncın uygulandığı balata ile diğer karşıdaki sabit balataların diske eşit aralıklarla konuşlanması gerekiyor , zaten zurna da burada zırtlıyor :)

yavaş ve düşünerek yapmak gerek aynı zamandada römorkun tüm ayükünü çekeceği için sağlam olmalı bunun için yine aynı alzemeden faydalanmak mantıklı olan olacak inşallah firenlerden sonra , hidrolik kutucukları ve menetlerin yerleştirilmesi var :)

işte resimler :)




http://img268.imageshack.us/img268/2515/img085nz.jpg (http://img268.imageshack.us/i/img085nz.jpg/)



http://img7.imageshack.us/img7/6600/img086e.jpg (http://img7.imageshack.us/i/img086e.jpg/)



http://img213.imageshack.us/img213/9725/img087r.jpg (http://img213.imageshack.us/i/img087r.jpg/)



http://img600.imageshack.us/img600/4563/img088fq.jpg (http://img600.imageshack.us/i/img088fq.jpg/)



http://img72.imageshack.us/img72/2292/img089n.jpg (http://img72.imageshack.us/i/img089n.jpg/)


aslında bunlarla uğraşırken kullandığım cbf ye de arkaya disk firen olurmu diye düşünmedim neğil :) neden olmasın ama gerek varmı şu an için tartışılır :)

aparat
05 Nisan 2012, 10:49
Elin çok yavaş usta,ne bu yahu kaç gündür bir römorku bitiremedin.kesecem yövmiyenden haberin ola :pl::flower:

piyanist_irf
05 Nisan 2012, 11:10
Elin çok yavaş usta,ne bu yahu kaç gündür bir römorku bitiremedin.kesecem yövmiyenden haberin ola :pl::flower:


günaydın cem abi valla sorma abi yahuuu :cherry: danper dedin kamyonu düşündük :) sonrasında ne geldi başıma dersin kamyoncu bir arkadaş muayeneden geçememiş , tenteli kamyonunda 8 ila 6 cm yükseklik var satandardı 4 m olacakmış bundan sebep onay vermemişler :)

aslında kasada tentede sıkıntı yoktu ölçüleri doğruydu lakin alt makas gurubunda bir anormallik var onun yapamayacağımız için tente yüksekliği ile oynadık ve yerden 4 mt reye ayarladık :)

dolayısıyla ne desen haklısın dün pek uğraşamadım ama bu gün sağlam girecem inşallah :cherry: