PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125.. Uğultu ve Hırlama Sorunu..



cnkdraqon
29 Mart 2012, 00:02
Selamlar..

HIRLAMA : Arkadaşlar motorumdan rölantide çalışırken ve hareket halindeyken kısacası motor çalışır vaziyetteyken hırlama sesi geliyor.. Ve bu ses en net rölantide çalışırken geliyor..
Neden kaynaklanabilir bu ses ? :sunny:

NOT :Birde bu hırlama sesi eskiden uzun yolda motor iyice ısındığı zaman ve yorulmaya başlayınca gelmeye başlıyordu..

UĞULTU : Motor vitesteyken özellikle düşük devirde hafif yüklendiğim zaman gelmeye başlıyor. Motor devir aldıkça seste motorun sesine orantılı bir şekilde yükseliyor ve en net 3. ve 5. viteslerde duyuluyor. 1. 2. ve 4. viteslerde çok az geliyor uğultu..

Motosikletim 2005 model, 40.000 kmde..

Bu konuda bilgisi olan arkadaşların dikkatine..!

Şimdiden yardım ve görüşleriniz için teşekkürler..

Saygılar..

aparat
29 Mart 2012, 01:09
kardeşim bir sürü sebebi olabilir ses dahada çoğalmadan bir servise götürmende fayda var...

buradan yok ondan olur yok bundan olur demek, doğmamış çocuğa don biçmek gibi bir şey olur...

tekerin düz bassın...

psyche
29 Mart 2012, 01:25
Krank bilyaları kuvvetle muhtemel,onun dışında egzantrik zinciri de olabilir,buradan teşhis koymak imkansız,öngörüler de mekanik anlamda kafanı karıştırır,iyisimi bu konuda işinin ehli en az 2 farklı ustaya göster sonrasında sonuçları bizimle paylaş bir yol haritası çizilir :wiinkk:

motorcu48
29 Mart 2012, 01:33
ne aaa imkanı yok böyle birşeyin olmasına ybr125 hayatta bu sorunu yapmaz o dünyadaki en sağlam en dayanıklı motordur:P


kusuruma bakma kardeş burda böyle görülüyoda lafım sana değil:king:

151rsfa
29 Mart 2012, 01:50
Gelen son benzin zamlarindan sonra o da homurdaniyor dogal olarak bizler gibi. :-)

cnkdraqon
29 Mart 2012, 03:00
ilginize tesekkurler.. ama artik ustaya gidesim gelmiyor.. adama sorunu anlatiyorsun adam seni dinlemiyor bile..
simdi bakin atmiyorum sallamiyorum yarin motoru 10 farkli tamirciye gostersem 10uda baska bisey soyler..
adam sorunun nerde oldugunu bilse bile yalan soyluyor. bozulan seylerin yaninda suda bozuk oda degiscek buda degiscek..fazla masraf cikartmak icin hep.. oda yetmiyor bide ustune hurda parcalar gibi calisiyorlar motorun ustunde, birakip gitmeye guvenemiyorsun, yanlismiyim arkadaslar?
onun icin elimden geldigince kendim yapiyorum..
bir hafta once debriyaj balatalarini degistirdim biraz arastirarak internetten.. bu bolumde bi konu daha actm amortisorlerle ilgili sagolsn herkez cok yardimci oldu kafamdaki soru isaretlerini kaldirdim yakinda uygulamaya gecicem :D

---------- Post added at 02:00 ---------- Previous post was at 01:41 ----------

ha bende merakta var ayrica seviyorum tamir isini ama motor kismi beni asar.. tamirci yolu gozukuyo bana sesler o kadar rahatsiz edici degil aslinda ama ilerde baktrmazsam daha buyuk sorunlar cikarabilir karsima diye dusunuyorum..

psyche
29 Mart 2012, 03:16
Koca forumda seni en iyi ben anlarım aynı sorun ve aynı ruh halindeydim,
Bende ybr kullanıcısıyım müzikle yakından ilgiliyim bu nedenle sesler konusunda kulağım ziyadesiyle hassas,benim motorumdada bir tür hırıltı benzeri birşey oluştu sadece gazı kestiğimde meydana geliyordu 3-4 farklı tamirciye gösterdim hepsi farklı şeyler söyledi sübab ayarı bozuk diyenmi dersin,egzantirik zinciri,krank bilyası,piston vurması diyenmi onlarca senaryo yarattılar fakat hepsinin ortak noktası motorun indirilmesi açılması yönündeydi ben ne yaptım ?
Hiçbirşey yapmadım çünkü bu ses herneyse motorun performansını etkilemiyor,yada yakıt konusunda herhangi bir etkisi söz konusu olmadı,şimdi motorun indirilmesi demek sadece el emeği 100-150 lira arası toplamda 150 den sonra ucu açık 500 e kadar yolu var tamircinin insafına kalmış,sonrasında değişmesi gereken parçaların bütçesi,tamircinin hata,yanılma payı,deneme yanılma yöntemiyle sağlamı bozması gereksiz zaman ve para kaybı,çakallığı yan sanayi çıkma parça takması,motorun sonradan ayar tutmaması,en kötü ihtimal o sesin geçmemesi ve tamircinin göz göre göre o ses yok canavar gibi diyebilecek kapasiteye sahip oluşundandır ki babama danıştım,büyük sözü dinlerim,
'Çalışıyorsa kurcalama' dedi.
Yaklaşık 2 ay oldu o sese de alıştım motoruda açtırmadım rutin bakımlar dışında hiç oynamıyorum,evet tamirci fobim var.

Samet Ağır
29 Mart 2012, 07:44
boşta debriyaja basınca kesiliyormu yada ses değişiyormu dikkat ettinmi???

debriyaj tasından olabilir kuvvetle muhtemel.....

dürümdöner
29 Mart 2012, 09:07
ne aaa imkanı yok böyle birşeyin olmasına ybr125 hayatta bu sorunu yapmaz o dünyadaki en sağlam en dayanıklı motordur:P


kusuruma bakma kardeş burda böyle görülüyoda lafım sana değil:king:

40bin kmyı ybr değil sen yapsaydın kim bilir senden ne sesler gelirdi?:farao:

cnkdraqon
29 Mart 2012, 15:58
Koca forumda seni en iyi ben anlarım aynı sorun ve aynı ruh halindeydim,
Bende ybr kullanıcısıyım müzikle yakından ilgiliyim bu nedenle sesler konusunda kulağım ziyadesiyle hassas,benim motorumdada bir tür hırıltı benzeri birşey oluştu sadece gazı kestiğimde meydana geliyordu 3-4 farklı tamirciye gösterdim hepsi farklı şeyler söyledi sübab ayarı bozuk diyenmi dersin,egzantirik zinciri,krank bilyası,piston vurması diyenmi onlarca senaryo yarattılar fakat hepsinin ortak noktası motorun indirilmesi açılması yönündeydi ben ne yaptım ?
Hiçbirşey yapmadım çünkü bu ses herneyse motorun performansını etkilemiyor,yada yakıt konusunda herhangi bir etkisi söz konusu olmadı,şimdi motorun indirilmesi demek sadece el emeği 100-150 lira arası toplamda 150 den sonra ucu açık 500 e kadar yolu var tamircinin insafına kalmış,sonrasında değişmesi gereken parçaların bütçesi,tamircinin hata,yanılma payı,deneme yanılma yöntemiyle sağlamı bozması gereksiz zaman ve para kaybı,çakallığı yan sanayi çıkma parça takması,motorun sonradan ayar tutmaması,en kötü ihtimal o sesin geçmemesi ve tamircinin göz göre göre o ses yok canavar gibi diyebilecek kapasiteye sahip oluşundandır ki babama danıştım,büyük sözü dinlerim,
'Çalışıyorsa kurcalama' dedi.
Yaklaşık 2 ay oldu o sese de alıştım motoruda açtırmadım rutin bakımlar dışında hiç oynamıyorum,evet tamirci fobim var.

Aynen dediğin gibi bendede performans ve yakıtla ilgili hiçbir sorun yok o yüzden bende o sese alışıcağım :) tek bir sorunum var 5. vitese atınca motor bayılmaya başlıyor uzun yolda ısındığı zaman 90 ı geçmiyor motor hele bide tam karşıdan kuvvetli rüzgar varsa 80 lere kadar düşüyorum :pale:

He istediğim 100 - 110 la gitmek değil zaten 125 cc'dende beklemek fazla olur.. Ama 90 la rahat rahat gidebilmesi lazım..

psyche
29 Mart 2012, 16:15
Aynen dediğin gibi bendede performans ve yakıtla ilgili hiçbir sorun yok o yüzden bende o sese alışıcağım :) tek bir sorunum var 5. vitese atınca motor bayılmaya başlıyor uzun yolda ısındığı zaman 90 ı geçmiyor motor hele bide tam karşıdan kuvvetli rüzgar varsa 80 lere kadar düşüyorum :pale:

He istediğim 100 - 110 la gitmek değil zaten 125 cc'dende beklemek fazla olur.. Ama 90 la rahat rahat gidebilmesi lazım..
4 te sağlam sıkıştırırsan 100 görür fakat 90 da rahat stabil gitmesi lazım dediğin gibi bence motorunda hiçbir sorun yok kulak asma 120-130 yaptım diyenlere :wiinkk:

cnkdraqon
29 Mart 2012, 16:50
ya hic hevesim yoktur 120 130 filan 125lik motordan beklemem o kadarini..
bu arada 5. vitese atincaki performans kaybini arka disliyle alakasi olabilecegini dusunuyorum cnku zincir disli setim bitmisti yan sanayi almistim 30 liramiydi neydi.. o zaman hic dikkatimi cekmemisti ama orjinal arka disli bu yan sanayiden biraz daha buyuktu..sende ybr varsa bakarmisin arka dislin kac T? benimki 43T

psyche
29 Mart 2012, 16:55
Orjinali 45T dostum bence dişlini en kısa zamanda orjinliyle değiştir

fat280
29 Mart 2012, 16:55
ya hic hevesim yoktur 120 130 filan 125lik motordan beklemem o kadarini..
bu arada 5. vitese atincaki performans kaybini arka disliyle alakasi olabilecegini dusunuyorum cnku zincir disli setim bitmisti yan sanayi almistim 30 liramiydi neydi.. o zaman hic dikkatimi cekmemisti ama orjinal arka disli bu yan sanayiden biraz daha buyuktu..sende ybr varsa bakarmisin arka dislin kac T? benimki 43T

orjinali 45t kardeş ybrnin arka dişlisi

cnkdraqon
29 Mart 2012, 17:06
demekki 5. vitese gecince o yuzden cekmiyor motor yani etkisi oluyodur..
en kisa zamanda orjinal zincir disli takimi alicam zaten bu yan sanayide oring flan yok cayir cayir ses geliyor..
su an maddi yonden durumum baya kotu.orjinal zincir disli fiyati ne kadar biliyomusun ?

psyche
29 Mart 2012, 17:34
http://www.yildizticaret.com/pro/937/219/YBR-125-ARKA-DISLI-ORJ

cnkdraqon
29 Mart 2012, 17:47
tesekkur ederim dostum.. ama ben direk zincir disli kiti olarak almayi planliyorum verdigin siteden takimina baktim 120 liraymis en gec iki haftaya kadar alicam.. yardimlarin icin tesekkurler..