Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
nines
28 Temmuz 2016, 15:09
arkadaşlar merhaba herkese iyi forumlar iyi günler yakın zamanda motorumu satıp gv250 almak ıstıyorum izmirdeyim bu motorun kronik bir sorunu varmıdır sıfır alıcam veya rahatsız edici bir sorun çıkartırmı ufak tefek şeyler halledilir ama genel manada bana vakit ayırıp bilgi verebilecek arkadaşlar varsa çok sevinirm şimdiden herkese teşekkür ediyorum konu içinde arayın derseniz bakıyorum orayada ama bir kullanıcıdan birebir yorum almak işime gelicekdir konuda bölük pörçük kusur bulmak istemedim herkese iyi günler tekeriniz düz bassın
en büyük sorunu yedek parça yokluğu.
metalman
01 Ağustos 2016, 14:25
https://www.youtube.com/watch?v=1zgLJmKAeG4
Merhaba, kendi motorum olan gv250 hakkında ve motosiklete başlama konusunda ufak bir video yaptım, sizlerle paylaşmak istedim.
metalman
08 Ağustos 2016, 09:35
https://www.youtube.com/watch?v=N-sUVrF6528
schism
08 Ağustos 2016, 10:02
Güzel video ama dururken hafif sıkıntı olmuş :)
nines
09 Ağustos 2016, 09:38
2012 enjeksiyonlu gv 250 on amortısor keçesini nerden alabılırım? Türkiye'den spariş edebileceğim bir yer var mı? gt250 için birçok sonuç çıkıhyor ama ayn seyı gv250 için bulamıyorum? Yarımdcı olur musunuz?
Ayka merhaba;
motopitte birşeyler var. link'i ekledim istersen sende bir ara sor.
http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/hyosung/gv_250_n/panel_sase_grubu/masa_suspansiyon/on_amortisor_kecesi_35_x_48_x_11_adet_fiyatidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------
Arkadaşlar bu arada arka freninden ses gelen varmı daha 3 ay önce değiştirmiştik. arka freni sıktığımda eski belediye otobüsleri gibi ses yapıyor.
AyKa
09 Ağustos 2016, 14:44
Ayka merhaba;
motopitte birşeyler var. link'i ekledim istersen sende bir ara sor.
http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/hyosung/gv_250_n/panel_sase_grubu/masa_suspansiyon/on_amortisor_kecesi_35_x_48_x_11_adet_fiyatidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:36 ----------
Arkadaşlar bu arada arka freninden ses gelen varmı daha 3 ay önce değiştirmiştik. arka freni sıktığımda eski belediye otobüsleri gibi ses yapıyor.
Çok teşekkürler motopit'ten sparişi geçen hafta vermiştim, elime ulaştı. Amortisör bakımını yaptırdım.
lobomoto
10 Ağustos 2016, 00:24
Merhaba dostlar. Uzun bir aradan sonra tekrar aranızdayım. Elimden geldiğince (bilgim dahilinde) yardımcı olmaya çalışacağım sizlere. Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
Amortisör, rulman, keçe falan oynattırmayın sakın. Ben sizlere o zırıltı gibi gelen rahatsız edici sesin nereden geldiğini anlatayım. Kendiniz çözersiniz. Genelde bu zırıltı 4000-6000 devir arası motorun titreşim haline ulaşırken kulağınıza gelir. Ya sağ-sol ya da her iki tarafdan gelir. Sorun şu: aslında sorun değil. Gidon ile depo arasında bulunan ön sağ ve sol grenajın deponun altına girinti yapan (sıkıştıran çentik) vardır. Grenaj plastik olduğu için motorun titreşimi sırasında sac olan deponun kenası ile zırıltıya sebebiyet veriyor. Yol alırken elinizi bu sağ veya sol grenaja bastırın hangisinden sesin geldiğini anlayabilirsiniz. Resim ile anlatmaya çalışayım.
1. Depo ile yan grenaj sıkıştırma çentiği. (Genelde burası yapar, araya çok ince bir plastik sıkıştırabilirsiniz. Kırmamaya dikkat edin.)
2. Grenaj vidalarını sağ ve sol olmak üzere iyice sıkıştırın. (Burası zırıltı yapmaz ama yinede kontrol...)
3. Sağ ve sol grenajın birleştiği (gidonun tam ortası)bir tırnaklı kısım var. (Eğer ses buradan geliyorsa buraların arasınada ince bir plastik sıkıştırabilirsiniz.)
https://yadi.sk/i/NfFMUqSgu5xEf
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
Merhaba ;
Dün 2013 model 12.200 de oldukça temiz bir GV250 aldım. Bujiler değişti. Yağı da değişti. Bujinin birisi çıkartılırken buji piposu kırıldı alınıp yenisi takıldı. Bugün sabah işe giderken 120 ile giderken motor bir anda 70 e düştü gaz yememeye başladı. Çalışması tek silindire düştü. ve rolantide stop etmeye başladı. Marşa basarkende 40 nazla alıp gaz vermezsem stop ediyordu. Usta geldi. onda da gv 650 vardı. Bunlar yağmur altında kalıp ıslandığında (dün yağmur yağmıştı) tek silindire düşüyür. GT250,GV250 ve GV650 lerde böyle dedi. Aldı götürdü bujileri ve elektrik tesisatını kontrol edicem dedi.Kuruyunca muhtemelen düzelir dedi.
Arkadaşlar motoru dün aldım. Bugün başıma bu geldi. Canım oldukça sıkkın. Sizce durum nedir ?
bak dostum. benim yaşım 44. 20 yıldır motor kullanırım. öyle ustalar (kendini usta zanneden) gördüm ki, neyse... şimdi senin sıkıntın öncelikle o gittiğin servisi bir an önce terketmen. önünden bile geçmemen. yahu arkadaş nerede görülmüş buji başlığı sökülürken piponun kırıldığı. be usta sen o pipoyu oradan nasıl çıkarmaya çalıştın. ikincisi ise buji başı kırılmış diyorsunuz. o ise tam bir muamma. bujiyi eğer işe yeni başlayan çırağına taktırmaya çalıştıysa veya usta taktıysa (hyosung'larda buji motor bloğunun 90mm dibinde olduğundan)bujiyi meyilli bir şekilde sokmaya çalışırsa tırnağı da kırar porseleni de çatlatır. öyle yağmur suyu kaçmış falan ise hikaye. gazel okumasınlar. ben ne yağmurlarda kullandım bu motoru. bir damla bile bujiye su kaçmaz (tabii buji kapak başlıkları iyi oturmuş durumda olmalı). ikincisi yağ durumunda ise normal standart ve fabrika tavsiyesi 4T (4 zamanlı) 10w40 yağdır. ha yaşadığınız yer çok sıcak ise bu 15w50 yağ normal olur. yahu neymiş 20w50 yağ. sizin motora silindir sardırmak istiyor galiba ustanız. benim tavsiyem 10w40 olur. çünkü bu motor yağ soğutmalı olduğu için öndeki yağ radyatöründen geçen yağın çabuk soğuması lazım. yani kalın yağ ne kadar geç ısınırsa o kadar geç soğur, ince yağ ne kadar çabuk ısınırsa o kadar çabuk soğur mantık bu. motorun gaz almama ve stop etme durumu ise ya bujilerde sıkıntı var ya da master ustanız buji kablolarını takarken pipo dibinden kablo çıkmış veya temassızlık olabilir.
saygılar motor hevesiniz geçmesin. merak etmeyin herşeyin bir çözümü vardır %)
CanberkOrg
10 Ağustos 2016, 01:14
Herkese Merhaba,
Forumdan daha önceleri sadece misafir okuyucu olarak faydalanıyordum, artık üye olarak aranıza katılma vakti geldi diye düşündüm ve neden daha önceden üye olmadığımı bilmemekle birlikte bu iletiyi yazarken buldum kendimi. :)
Öncelikle kısa bir süre Fiddle 2 125s kullandığımı belirtmeliyim. Geçtiğimiz hafta satışını gerçekleştirdim ve vitesli motosiklete geçiş yapma kararını epeydir verdim. Burada belirtmek istediğim bir başka önemli husus ise motosiklet konusunda teknik bilgim en düşük düzeyde. Bu yüzden siz değerli tecrübeli arkadaşlardan öğrenecek çok şeyim var. Geçtiğimiz ay doğrudan A sınıfı ehliyet sahibi oldum. 24 Yaşındayım. Kendimi tanıtma faslını kısa geçmek istiyorum. İlerleyen vakitlerde zaten tanışacağımızı ümit ediyorum. :)
Aklımdaki motosiklet GV250 fakat belirttiğim üzre teknik bilgim yok diyebiliriz. Öncelikle benim düzeyimdeki birisi için GV250'yi tavsiye eder misiniz? Yeni bir motosiklet alacağım ve stabil-rahat motosiklet tercih etmek istiyorum bu yüzden yaptığım araştırmalar neticesinde en uygun olarak bu modeli tespit ettim. Hem uzun süre kullanmak hem de öğrenmek istiyorum. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bana şunu araştır, şuna da bir bak, şunları şunları öğren dediğiniz neler var?
Bir diğer konu ise bütçem çok zorlarsam en fazla 8 bin TL'ye kadar. İnternetteki ilanlara baktığım zaman eski modellerine ancak karşılık bulabileceğini görüyorum. Bu konuda sizlerden ayrıca destek isteyeceğim.
Gelelim iletimin sonuna; İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet etmekteyim. Acaba müsait olduğu bir vakit benimle hem bilgi ve tecrübelerini paylaşabilecek, hem de motosikletini canlı görme fırsatı sunabilecek var mı aranızda? Kahve benden :)
Teşekkürler.
lobomoto
10 Ağustos 2016, 14:36
Herkese Merhaba,
Forumdan daha önceleri sadece misafir okuyucu olarak faydalanıyordum, artık üye olarak aranıza katılma vakti geldi diye düşündüm ve neden daha önceden üye olmadığımı bilmemekle birlikte bu iletiyi yazarken buldum kendimi. :)
Öncelikle kısa bir süre Fiddle 2 125s kullandığımı belirtmeliyim. Geçtiğimiz hafta satışını gerçekleştirdim ve vitesli motosiklete geçiş yapma kararını epeydir verdim. Burada belirtmek istediğim bir başka önemli husus ise motosiklet konusunda teknik bilgim en düşük düzeyde. Bu yüzden siz değerli tecrübeli arkadaşlardan öğrenecek çok şeyim var. Geçtiğimiz ay doğrudan A sınıfı ehliyet sahibi oldum. 24 Yaşındayım. Kendimi tanıtma faslını kısa geçmek istiyorum. İlerleyen vakitlerde zaten tanışacağımızı ümit ediyorum. :)
Aklımdaki motosiklet GV250 fakat belirttiğim üzre teknik bilgim yok diyebiliriz. Öncelikle benim düzeyimdeki birisi için GV250'yi tavsiye eder misiniz? Yeni bir motosiklet alacağım ve stabil-rahat motosiklet tercih etmek istiyorum bu yüzden yaptığım araştırmalar neticesinde en uygun olarak bu modeli tespit ettim. Hem uzun süre kullanmak hem de öğrenmek istiyorum. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bana şunu araştır, şuna da bir bak, şunları şunları öğren dediğiniz neler var?
Bir diğer konu ise bütçem çok zorlarsam en fazla 8 bin TL'ye kadar. İnternetteki ilanlara baktığım zaman eski modellerine ancak karşılık bulabileceğini görüyorum. Bu konuda sizlerden ayrıca destek isteyeceğim.
Gelelim iletimin sonuna; İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet etmekteyim. Acaba müsait olduğu bir vakit benimle hem bilgi ve tecrübelerini paylaşabilecek, hem de motosikletini canlı görme fırsatı sunabilecek var mı aranızda? Kahve benden :)
Teşekkürler.
Selamlar. hoşgeldiniz. öncelikle kaç yıllık motorcusunuz? daha önce vitesli motorsiklet kullandınız mı? gibi sorular sizin için daha önemli olmalı. otomatik vites ile manuel vitesli motorsiklet arasında dağlar kadar fark var. ama sonuçta tabii ki öğrenince ve alışınca sürebileceksiniz. teknik bilginiz ise çok da fazla olmasına gerek yok. motorun bakımlarını aksatmadan üşenmeden yaptığınız/yaptırdğınız takdirde sizi üzmeyecektir. GV250'ye gelirsek. ben tavsiye ederim. fakat 125'likten sonra ilk aşamada 250 kg'lık (180kg motor+70kg sürücü) motorsiklet biraz ağır ve kullanımı zor gelebilir, zamanla alışırsınız. benim fikrim, GV250'yi 8000 tl'ye almam. bence bütçenizi biraz daha zorlayarak daha az kilometreli yüksek modellere bakmanızdır.
Kronik sorunlarda ise ardadaşlar buradan yardımcı olacaktır.
HAZZILHAR
10 Ağustos 2016, 15:02
Herkese Merhaba,
Forumdan daha önceleri sadece misafir okuyucu olarak faydalanıyordum, artık üye olarak aranıza katılma vakti geldi diye düşündüm ve neden daha önceden üye olmadığımı bilmemekle birlikte bu iletiyi yazarken buldum kendimi. :)
Öncelikle kısa bir süre Fiddle 2 125s kullandığımı belirtmeliyim. Geçtiğimiz hafta satışını gerçekleştirdim ve vitesli motosiklete geçiş yapma kararını epeydir verdim. Burada belirtmek istediğim bir başka önemli husus ise motosiklet konusunda teknik bilgim en düşük düzeyde. Bu yüzden siz değerli tecrübeli arkadaşlardan öğrenecek çok şeyim var. Geçtiğimiz ay doğrudan A sınıfı ehliyet sahibi oldum. 24 Yaşındayım. Kendimi tanıtma faslını kısa geçmek istiyorum. İlerleyen vakitlerde zaten tanışacağımızı ümit ediyorum. :)
Aklımdaki motosiklet GV250 fakat belirttiğim üzre teknik bilgim yok diyebiliriz. Öncelikle benim düzeyimdeki birisi için GV250'yi tavsiye eder misiniz? Yeni bir motosiklet alacağım ve stabil-rahat motosiklet tercih etmek istiyorum bu yüzden yaptığım araştırmalar neticesinde en uygun olarak bu modeli tespit ettim. Hem uzun süre kullanmak hem de öğrenmek istiyorum. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bana şunu araştır, şuna da bir bak, şunları şunları öğren dediğiniz neler var?
Bir diğer konu ise bütçem çok zorlarsam en fazla 8 bin TL'ye kadar. İnternetteki ilanlara baktığım zaman eski modellerine ancak karşılık bulabileceğini görüyorum. Bu konuda sizlerden ayrıca destek isteyeceğim.
Gelelim iletimin sonuna; İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet etmekteyim. Acaba müsait olduğu bir vakit benimle hem bilgi ve tecrübelerini paylaşabilecek, hem de motosikletini canlı görme fırsatı sunabilecek var mı aranızda? Kahve benden :)
Teşekkürler.
8000 TL civarına temiz bir karbüratörlü bakman daha iyi olur. Enjeksiyonluların problemleri saç baş yoldurabilir. 1,5 yıl boyunca 2014 modelini kullandım. Daha da yolun başında olduğun için sorun çıktığında çözümü kolay bir model alman yararına olacaktır. Bu arada Kadıköydeyim, istediğin zaman gel uğra yanımıza fikir paylaşalım. 2 tane daha GV250'li arkadaşım var bu civarda biri enjeksiyonlu, öbürü karbüratörlü kullanıyor. İkisini de inceleme şansın olur. Kahveden ziyade bira tercih ederiz. Senden olmasa da olur : )
siyahus
10 Ağustos 2016, 17:10
Ses gelen yerler arasına debriyaj manetininde ekleyebiliriz zira benim titreşimde manetten ses geliyor elimle tuttuğumda kesiliyor. Ses yapan O plastik kısımlar içinse araya siyah yumuşak bir plastik sokmak çözüm oluyor, bu musluk contası da olur, iç lastik parçası da olur. Bunlar gibi basit esnek bir plastik sorunu hallediyor.
CanberkOrg
10 Ağustos 2016, 19:56
Selamlar. hoşgeldiniz. öncelikle kaç yıllık motorcusunuz? daha önce vitesli motorsiklet kullandınız mı? gibi sorular sizin için daha önemli olmalı. otomatik vites ile manuel vitesli motorsiklet arasında dağlar kadar fark var. ama sonuçta tabii ki öğrenince ve alışınca sürebileceksiniz. teknik bilginiz ise çok da fazla olmasına gerek yok. motorun bakımlarını aksatmadan üşenmeden yaptığınız/yaptırdğınız takdirde sizi üzmeyecektir. GV250'ye gelirsek. ben tavsiye ederim. fakat 125'likten sonra ilk aşamada 250 kg'lık (180kg motor+70kg sürücü) motorsiklet biraz ağır ve kullanımı zor gelebilir, zamanla alışırsınız. benim fikrim, GV250'yi 8000 tl'ye almam. bence bütçenizi biraz daha zorlayarak daha az kilometreli yüksek modellere bakmanızdır.
Kronik sorunlarda ise ardadaşlar buradan yardımcı olacaktır.
Hoş buldum. :)
4 aydır motosiklet kullanıyorum. Vitesli motosiklet kursa gittiğim zaman MT-07 ile yaklaşık 10-12 saat eğitim aldım sınava da onunla girmiştim zaten. Onun dışında bir iki kere farklı viteslilerden kullandım. Otomatik ile vitesli arasındaki farkı keşfettikten sonra zaten vitesli alma ihtiyacı hissettim. Henüz bilgi birikimim ve tecrübem pek olmadığı için, bu bütçeyle en az sorun yaşayacağım motosiklet modelinin GV250 olduğuna kendimce kanaat getirdim ama tabii sizlerden artı ve eksilerini öğrenmem gerekiyor :)
Teşekkür ederim.
8000 TL civarına temiz bir karbüratörlü bakman daha iyi olur. Enjeksiyonluların problemleri saç baş yoldurabilir. 1,5 yıl boyunca 2014 modelini kullandım. Daha da yolun başında olduğun için sorun çıktığında çözümü kolay bir model alman yararına olacaktır. Bu arada Kadıköydeyim, istediğin zaman gel uğra yanımıza fikir paylaşalım. 2 tane daha GV250'li arkadaşım var bu civarda biri enjeksiyonlu, öbürü karbüratörlü kullanıyor. İkisini de inceleme şansın olur. Kahveden ziyade bira tercih ederiz. Senden olmasa da olur : )
Evet ben de çözümü kolay sorunlarla karşılaşmayı isterim, yönlendirmelerinize ihtiyacım var.
Ben de Kadıköy'de çalışıyorum, bu hafta bitmeden o halde sizlere bira içmek için rahatsızlık verebilirim, çok şanslı hissettim kendimi :)
schism
10 Ağustos 2016, 23:38
Beleş bira varsa ben de gelirim :)
İşin şakası yakınlarda olanlarla ya da olmayanlarla da görüşmek isterim..
HAZZILHAR
11 Ağustos 2016, 01:00
Evet ben de çözümü kolay sorunlarla karşılaşmayı isterim, yönlendirmelerinize ihtiyacım var.
Ben de Kadıköy'de çalışıyorum, bu hafta bitmeden o halde sizlere bira içmek için rahatsızlık verebilirim, çok şanslı hissettim kendimi :)
Pazar günü olabilir. Elemanlara bir danışayım.
Beleş bira varsa ben de gelirim :)
İşin şakası yakınlarda olanlarla ya da olmayanlarla da görüşmek isterim..
Her zaman bekleriz. Özelden haberleşebiliriz.
Mahonyyy
11 Ağustos 2016, 20:22
Arkadaşlar merhaba,
daha önce de forumda konuşulmuş ama güncel bilgi almak adına soruyorum. GV 250 için buji piposu nerden bulabilirim. Sirkeci'de her yeri gezdim bulamadım. İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı acaba?
Teşekkürler
lobomoto
11 Ağustos 2016, 21:38
Arkadaşlar merhaba,
daha önce de forumda konuşulmuş ama güncel bilgi almak adına soruyorum. GV 250 için buji piposu nerden bulabilirim. Sirkeci'de her yeri gezdim bulamadım. İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı acaba?
Teşekkürler
dostum, orjinalini arıyorsan hem pahalı hem de zor bulunuyor. sana NGK SY11 tavsiye ederim. ayrıca kablosu da var (izolasyonlu ve daha kaliteli). gv250 nin orjinal buji kablosu iyi değil.
Mahonyyy
11 Ağustos 2016, 22:32
dostum, orjinalini arıyorsan hem pahalı hem de zor bulunuyor. sana NGK SY11 tavsiye ederim. ayrıca kablosu da var (izolasyonlu ve daha kaliteli). gv250 nin orjinal buji kablosu iyi değil.
Eyvallah hocam, peki bunu nereden bulabilirim? İnternette ya da İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı?
lobomoto
11 Ağustos 2016, 22:43
Eyvallah hocam, peki bunu nereden bulabilirim? İnternette ya da İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı?
özelden mesaj attım.
siyahus
12 Ağustos 2016, 12:30
Arkadaşlar merhaba,
daha önce de forumda konuşulmuş ama güncel bilgi almak adına soruyorum. GV 250 için buji piposu nerden bulabilirim. Sirkeci'de her yeri gezdim bulamadım. İstanbul'da bildiğiniz bir yer var mı acaba?
Teşekkürler
Maslakta Atatürk oto sanayide 2. kısımdaydı sanırım motobakkal var ben oradan NGK SD05F-R (R kırmızı olan , r yoksa siyah olan) buji piposunu 20 tlden 2 ay önce aldım. Şimdi siyahı 20 kırmızı 30 tl gözüküyo nette. https://www.motobakkal.com/buji-pipolari
ozanatahan
12 Ağustos 2016, 15:17
hepinize merhaba, sabah motoru çalıştırdım yaklaşık 30 dk lık bir mesafe gidiyorum, ilk 15 dk sorunsuz çalışıyordu her şey ancak sonrasında yakıt aldım yaklaşık 10 dk sonra motor rölantide stop etmeye başladı. Devri yüksek tuta tuta eve geldim ama gazı kestiğim her an motor stop ediyor acaba sıkıntı aldığım yakıt ile mi alakalıdır yoksa başka bir problem mi vardır
kst_shn
12 Ağustos 2016, 15:33
hepinize merhaba, sabah motoru çalıştırdım yaklaşık 30 dk lık bir mesafe gidiyorum, ilk 15 dk sorunsuz çalışıyordu her şey ancak sonrasında yakıt aldım yaklaşık 10 dk sonra motor rölantide stop etmeye başladı. Devri yüksek tuta tuta eve geldim ama gazı kestiğim her an motor stop ediyor acaba sıkıntı aldığım yakıt ile mi alakalıdır yoksa başka bir problem mi vardır
hocam aynı sorun 1 haftadır bende de var, motor tek silindire düşüyordur.. birde çok zorlayınca bujiler yanıyor haberin olsun.. aklı başında işinin ehli birini bulursan mutlaka bana da haber ver..
büyüke
12 Ağustos 2016, 22:17
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Yaz ayları özel sektör iş güç derken ancak zaman ayırabildim. Son kaldığım yer motorun zırt pırt stop etmesiydi. 4.44 motora teslim ettik. Sorun konjektörmüş. Hazır usta eli değmişken yağ, yağ filtresi falan tüm bakımlarını da yaptırdım. Onun üzerine 1000 km sürdüm motoru maşallah bir sorunu yok
hepinize merhaba, sabah motoru çalıştırdım yaklaşık 30 dk lık bir mesafe gidiyorum, ilk 15 dk sorunsuz çalışıyordu her şey ancak sonrasında yakıt aldım yaklaşık 10 dk sonra motor rölantide stop etmeye başladı. Devri yüksek tuta tuta eve geldim ama gazı kestiğim her an motor stop ediyor acaba sıkıntı aldığım yakıt ile mi alakalıdır yoksa başka bir problem mi vardır
Aynı şeyi bende yaşadım. bir süre sorunsuz gidiyordum. Sonra eğer durdurursam motoru stop ediyodu. Tekrar vurdurmam gerekiyordu. Büyük ihtimalle elektriksel. Daha önceki sayfaları okuduysanız zaten bir çok kere aynı sorunu yaşayan farklı kişiler olduğunu görebilirsiniz. Yanlış bilgi vermek istemem ama benim anladığım özet geçmek gerekirse kablolarda bir şasi problemi yoksa elektrik elemanları üç ana başlıkta toplanıyor. Statör ( motor dönme gücüyle ( veya hızıyla )) elektrik enerjisi üretiyor, konjektör statörün ürettiği elektrik enerjisini sabit akıma çevirip motoru çalıştırıyor veya aküyü dolduruyor, akü de elektrik stok durumunu idare ediyor. Bu üç elemandan biri arızalı. Umarım düzgün bir usta bulup bir an önce sorunu halledersin.
lobomoto
12 Ağustos 2016, 23:50
konjektör arızasını basit 2 yöntem ile kendiniz test edebilirsiniz.
1. yöntem: Karanlıkta uzun farları yakınız. gaz verdiğinizde ışıkta dalgalanma varsa,
2. yöntem (daha garantilisi): Dijital multimetrenin Volt ayarında ile akünün artı-eksi uçlarına tutturulur. normalde 12,5-13 volt arası göstermesi gerekir (akünün voltajı). motor çalıştırılır, 4000-5000 devire kadar gaz verilir. bu devirlerde voltmetredeki voltaj 13,5-14,5 arası değeri gösteriyorsa konjektör sağlamdır. değer yükselmiyor veya aksine düşüyorsa arızalıdır.
ölçme işlemini kendiniz yapmak istemezseniz, bir elektrikçi veya akücüye gidip ölçtürebilirsiniz. onlarda akü-konjektör ölçümü için tuhaf bir alet bulunur (dijital ölçü aleti, el yapımı :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Yaz ayları özel sektör iş güç derken ancak zaman ayırabildim. Son kaldığım yer motorun zırt pırt stop etmesiydi. 4.44 motora teslim ettik. Sorun konjektörmüş. Hazır usta eli değmişken yağ, yağ filtresi falan tüm bakımlarını da yaptırdım. Onun üzerine 1000 km sürdüm motoru maşallah bir sorunu yok
Aynı şeyi bende yaşadım. bir süre sorunsuz gidiyordum. Sonra eğer durdurursam motoru stop ediyodu. Tekrar vurdurmam gerekiyordu. Büyük ihtimalle elektriksel. Daha önceki sayfaları okuduysanız zaten bir çok kere aynı sorunu yaşayan farklı kişiler olduğunu görebilirsiniz. Yanlış bilgi vermek istemem ama benim anladığım özet geçmek gerekirse kablolarda bir şasi problemi yoksa elektrik elemanları üç ana başlıkta toplanıyor. Statör ( motor dönme gücüyle ( veya hızıyla )) elektrik enerjisi üretiyor, konjektör statörün ürettiği elektrik enerjisini sabit akıma çevirip motoru çalıştırıyor veya aküyü dolduruyor, akü de elektrik stok durumunu idare ediyor. Bu üç elemandan biri arızalı. Umarım düzgün bir usta bulup bir an önce sorunu halledersin.
Eğer motor stop edip çalışmıyor veya marşa bastığınızda cırrrrrr diye kısık bir ses geliyorsa akü mefta... bunun nedeni motorda kısa devre (şasi) veya konjektör arızasından dolayı aküyü bitirmesi. çünkü konjektör aküyü şarj edemez ise konjektörün ilk arıza gününde aküde bulunan volt ile bir süre motor hareket eder, ilk stop etmede bir daha çalışmaz. akü tamamen boşaldığında ise motor çalışmaz. çünkü aküden elektrik geçip devreyi tamamlaması gerekir. aman diyim bu motorları vurdurarak çalıştırmaya uğraşmayınız. benzin pompasından, bujiye ve beyine kadar arıza verip büyük sorunlara yol açabilir. en sağlıklısı, çalışmıyorsa motoru orada bırakıp gelebilcek usta bulmak veya güvenli nakliyeye yükleyip servisin yolunu tutmak. Benden söylemesi... "ozanatahan"ın motoru her stop ettiğinde marş alıyorsa bence büyük ihtimal konjektör sağlam. yine de ölçtürmekte yarar var çünkü aküyü tam şarj edemiyor olabilir. sorun bence ateşleme sisteminde gibi...daha detaylı bilgi verilirse daha iyi yardımcı olunabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
hocam aynı sorun 1 haftadır bende de var, motor tek silindire düşüyordur.. birde çok zorlayınca bujiler yanıyor haberin olsun.. aklı başında işinin ehli birini bulursan mutlaka bana da haber ver..
nasıl zorlayınca bujiler yanıyor? bir de bujilerin yandığını nasıl anlıyorsunuz? anlatır mısınız?
parduscu
13 Ağustos 2016, 00:19
Merhaba,
http://www.akusepeti.com/HYOSUNG,LA_249-2.html#labels=249-2
Şu sitede akü modelleri var ancak gv 250 için 8amp demiş. Forumda bir yerde 9 amperden aşağısı tavsiye edilmiyordu. Kafam karıştı. Hangisini tavsiye edersiniz?
lobomoto
13 Ağustos 2016, 00:52
8A düşük olur. far ampulünüze bakınız. 55-60W yazıyorsa en az 12A almanızda fayda var. motorun standardında bazılarında 12A bazılarında 14A akü çıkıyor. benim karaşimşekte 14A akü çıktı :)
büyüke
13 Ağustos 2016, 09:45
8A düşük olur. far ampulünüze bakınız. 55-60W yazıyorsa en az 12A almanızda fayda var. motorun standardında bazılarında 12A bazılarında 14A akü çıkıyor. benim karaşimşekte 14A akü çıktı :)
kesinlikle katılıyorum :cat:. Bende 8 amper aldım. gündüz kullandığın takdirde sorun olmuyor. Fakat gece olduğunda yani farları yakmak zorunda kaldığında farın parlaklığı bariz şekilde düşüyor. Veya far açıkken kontak almakta zorlanıyor. Yine lobomoto nun dediği gibi durumu test ettim. farı yakmadığım takdirde akünün kutup başlarında 12,5 volt üstünde ölçüyorum avometreyle. Fakat farları yakarsam 12 volta düşüyor. Tabi haliyle farın parlaklığı düşüyor. En kısa sürede aküyü değiştirmek lazım. :cherry:
EmreBey
13 Ağustos 2016, 10:56
Selamlar arkadaşlar. gv250 lere tel jant takılabiliyormu acaba?
parduscu
13 Ağustos 2016, 10:58
Diğerlerinin yüksekliği farklı, acaba uyarmı? Ya da ideal akü boyutu nedir acaba bizim motorun? Ya da tavsiye ettiğiniz model/marka hangisi?
lobomoto
13 Ağustos 2016, 11:33
Diğerlerinin yüksekliği farklı, acaba uyarmı? Ya da ideal akü boyutu nedir acaba bizim motorun? Ya da tavsiye ettiğiniz model/marka hangisi?
Bence aküyü sökebiliyorsanız tam ölçülerine göre akü almakta fayda var. yüksekliğin fazla etkili olmayacağını (yükseklikler kurtarır) fakat yan boyutlarının daha önemli olduğunu düşünüyorum. çünkü yan boyutları küçük olursa akü yuvasına tam oturmayacağı için çukurlarda takur tukur ses yapacaktır. büyük olursa da zaten yuvaya sığmayacaktır. marka olarak da Yuasa tavsiye edebilirim. yalnız üretim tarihine bakmayı unutmayın. çünkü bunlar kuru akü. çok eski aküler çabuk tükeniyor :)
Mahonyyy
13 Ağustos 2016, 12:04
Maslakta Atatürk oto sanayide 2. kısımdaydı sanırım motobakkal var ben oradan NGK SD05F-R (R kırmızı olan , r yoksa siyah olan) buji piposunu 20 tlden 2 ay önce aldım. Şimdi siyahı 20 kırmızı 30 tl gözüküyo nette. https://www.motobakkal.com/buji-pipolari
Bahsettiğiniz pipo GV 250 ile uyumlu mu acaba? Siz daha önce denediniz mi? Teşekkürler
lobomoto
13 Ağustos 2016, 12:54
Bahsettiğiniz pipo GV 250 ile uyumlu mu acaba? Siz daha önce denediniz mi? Teşekkürler
şu an benim motorda kullanımda. sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
şu an benim motorda kullanımda. sıkıntı yok.
yalnız şuna dikkat edin! eski piponuzu sakın atmayın. NGK'nin buji tarafındaki lastik korumayı orjinal piponuzdaki lastik ile değiştireceksiniz. çünkü NGK piposunun buji lastiği biraz geniş olduğu için motor bloğuna girmiyor. lastikleri çıkarırken yırtmamaya dikkat ediniz. pipo çapları aynı olduğu için tam oturuyor. buji kablosundan geçen (motor kapak lastiği, L şeklinde olan lastik) lastiği de kabloya (kabloyu tükürükleyin kayganlaşır:)) geçirmeyi de unutmayın. yoksa yağmurlu havalarda bujinin içine su kaçabiir. yapamaszasın veya üşenirseniz getirin motoru ben takarım.
kst_shn
13 Ağustos 2016, 14:41
nasıl zorlayınca bujiler yanıyor? bir de bujilerin yandığını nasıl anlıyorsunuz? anlatır mısınız?
hocam bujileri söküp baktım, baş kısımlar yanmıştı (benzin deposunun altındaki buji).. ustaya gittiğimizde de bujilerin çalışmadığını gördük yenisi ile değiştirdik o sorun çözüldü..
lobomoto
13 Ağustos 2016, 14:51
hocam bujileri söküp baktım, baş kısımlar yanmıştı (benzin deposunun altındaki buji).. ustaya gittiğimizde de bujilerin çalışmadığını gördük yenisi ile değiştirdik o sorun çözüldü..
baş kısımları derken? porseleninde renk değişiminden mi yoksa elektrotlu tırnak tarafından mı bahsediyorsunuz?
peki ustanıza sordunuz mu? bujiler neden yanar diye?
buji modeli nedir?
e_trkuz
13 Ağustos 2016, 15:25
Merhaba arkadaslar, ılandakı motor hakkında yorum yapabilirmisiniz, ederi nedir eksiği geidği vs.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-orjinal-extrali-gv250-indirimde-takasa-acik-327684313/detay
nines
15 Ağustos 2016, 09:16
Merhaba arkadaslar, ılandakı motor hakkında yorum yapabilirmisiniz, ederi nedir eksiği geidği vs.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-orjinal-extrali-gv250-indirimde-takasa-acik-327684313/detay
adam abartı bir fiyat yazmamış malum motosiklet fiyatları aldı başını gidiyor. eğer motorunda ciddi bir sorun yoksa 300-500 bir pazarlık yapabilirsin. kabul eder veya etmez onu bilemem ama fiyat normal gibi.
Levent E.
15 Ağustos 2016, 15:20
Selamlar.
Amortisör kecesi degistirmek istiyorum ama keçeleri sökemedim,tarif ederseniz sevinirim
lobomoto
15 Ağustos 2016, 17:06
Selamlar.
Amortisör kecesi degistirmek istiyorum ama keçeleri sökemedim,tarif ederseniz sevinirim
dostum, amortisör keçesi değişimi uzun ve meşagatli bir iş. ayrıca ikisinin ayarını aynı tutturmak daha zor. içine koyulan yağın numarası ve CC'si bile önemli. bence ustasına bırakmakta fayda var. sürüş açısından tehlikeli olabilir.
Levent E.
15 Ağustos 2016, 19:06
dostum, amortisör keçesi değişimi uzun ve meşagatli bir iş. ayrıca ikisinin ayarını aynı tutturmak daha zor. içine koyulan yağın numarası ve CC'si bile önemli. bence ustasına bırakmakta fayda var. sürüş açısından tehlikeli olabilir.
Patron ufak tefek işler geliyor elimizden az da olsa,takildigimiz yerleri de sizin gibi bilenlere sorup öğreniyoruz,bahsettiginiz ayrıntıları da service manual yardımıyla kolayca hallediyoruz.yalniz 'ustaya götür' olayı dışında bir bilginiz varsa paylasirsaniz sevinirim,amortisorun içini boşaltım,kecenin segmanlarini da çıkardım ama alttan kovana giren vidaları çıkartamadım sanirim o yüzden kovan ve boru ayrılmadı.
Yardımcı olursanız sevinirim,tesekkurler
lobomoto
15 Ağustos 2016, 20:47
amortisör ile ilgili bakım veya tamirim hiç olmadığı için yanlış bilgi paylaşmak istemedim. alttaki video yardımcı olur umarım.
https://www.youtube.com/watch?v=ovzpJH54j-U
Levent E.
15 Ağustos 2016, 21:39
amortisör ile ilgili bakım veya tamirim hiç olmadığı için yanlış bilgi paylaşmak istemedim. alttaki video yardımcı olur umarım.
https://www.youtube.com/watch?v=ovzpJH54j-U
Yok hocam bizimki gibi değil bunun sistemi çok daha farkli,yine de teşekkürler sagolasin
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
Arkadaşlar bilgisi olan varsa paylasirsaniz sevinirim
sertac332
15 Ağustos 2016, 22:21
merhaba hyosung gv250 almaya karar verdim fakat sıfır yada çok düşük kilometreli alıcak bütçem yok 30000-50000 km arası motorlar sorun yaşatır mı bir sorunları var mı cevaplar mısınız alınabilir mi bu kilometredeki motosikletler
sorgut
18 Ağustos 2016, 17:18
Merhabalar,
GV250 alacağım, ancak kronik sorunları var mıdır, iki kişi uzun yolda sakin sürüşle sıkıntı çıkarır mı? Bilgi verebilir misiniz?
Levent Bey, bu konuda bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim, ayrıca ayaklık müşürü denen şey nedir, herkes çok sorun çıkardığından, hatta yolda kaldığından bahsedenler bile var.
Teşekkürler...
lobomoto
18 Ağustos 2016, 21:10
Merhabalar,
GV250 alacağım, ancak kronik sorunları var mıdır, iki kişi uzun yolda sakin sürüşle sıkıntı çıkarır mı? Bilgi verebilir misiniz?
Levent Bey, bu konuda bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim, ayrıca ayaklık müşürü denen şey nedir, herkes çok sorun çıkardığından, hatta yolda kaldığından bahsedenler bile var.
Teşekkürler...
Ayak müşürü: Ayağın içe bakan yönünde bulunan yaylı kontak anahtarıdır. güvenlik amaçlı bir çok motorda bulunur. GV 250'de ayak açıkken motor marş alır, 1. vitese taktığınızda motor stop eder. yani ayağı açık unutup sola virajda kazaya sebebiyet olmasın diye bir güvenlik anahtarı. Motoru durdurdunuz. Kill stopa basmadan yani motor daha çalışır vaziyette ayağı açarsanız motor stop eder. Yolda giderken neden bu müşürden dolayı motor stop eder? Çünkü motoru yıkamadan veya nemli yerlerde bırakmadan dolayı içerisinde paslanma ya da müşür içerisine biriken toz kalıntılarından temassızlık oluşur. Bir gün yolda giderken müşürde oluşan temassızlıktan dolayı takkk stop eder. Her yıkamadan sonra bu müşürün içine WD40 sıkarsanız sıkıntıyı engellemiş olursunuz. Yani aslında ne kadar bakım o kadar güvenli sürüşler demek bence...
seyit ahmet
18 Ağustos 2016, 23:46
arkadaşlar gv 250 kendisi buji degişimi yapan varmı varsa benimle paylaşırsa sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
bilindiği üzere bizim motorların buji piposu bulunmuyor yurtdışından spariş veremiyoruz paypal kapandı istanbul da motopit diye bir yerde gözüküyor tanesine 87 lira istiyorlar bende burdaki paylaşımlardan gördüğüm ngk SD05F 5K kodlu buji piposunu ve yine CR9E buji aldım inşallah uyar
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
iki yıldır kullanıyorum uzun yolda yaptım samsun öyle çok sıkıntılı bir motor degil acizane kendi tecrübelerime dayanarak söylemem gerekirse yanlız alacağınız motoru almadan motopark cengiz ustaya bir göster derim sıkıntılı bir motor değilse ufak şeyler haricinde buji piposu gibi sıkıntı çıkartmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------
GV 250 İÇİN ÖN FREN BALATA KODUN BİLEN VARMI ACABA FA086 DİYE BİR ŞEY VAR AMA 2004-2007 UYUMLU FİLAN YAZIYOR
Arenli
18 Ağustos 2016, 23:47
arkadaşlar gv 250 kendisi buji degişimi yapan varmı varsa benimle paylaşırsa sevinirim. CR9E buji aldım inşallah uyar
Arka bujiyi değiştirmek için depoyu, ön bujiyi değiştirmek için radyatörü sökmeniz gerekiyor. Radyatörü tamamen sökmeyin. Bağlantı cıvatalarını söküp az ileri almanız yeterli.
CR9E sıcak buji oluyor ne anlama geldiğini bilmiyorum. Standart olanı CR8E dir. CR9E yi ben taktım ama sanki vuruntulu çalışıyor gibi geldi. Sonra CR8E bulup tekrar değiştirmiştim.
Levent E.
19 Ağustos 2016, 03:44
Merhabalar,
GV250 alacağım, ancak kronik sorunları var mıdır, iki kişi uzun yolda sakin sürüşle sıkıntı çıkarır mı? Bilgi verebilir misiniz?
Levent Bey, bu konuda bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim, ayrıca ayaklık müşürü denen şey nedir, herkes çok sorun çıkardığından, hatta yolda kaldığından bahsedenler bile var.
Teşekkürler...
iki tane gv eskittin hala anlamadıysan kısaca söyleyim;yanına yagmurluk(ama mutlaka),yedek sigorta,şempanze şarabı alırsan yaz-kış istediğin yere gidersin bence:)
sakin sürüş konusunu pek bilmiyorum genelde ya acelem oluyor ya da cok üşümüş oluyorum.
ayaklık müşürünü çok da şeetmemek lazım,iptal edersin biter yani bulut gibi birşey o sanırsam
sorgut
19 Ağustos 2016, 10:13
Yahu her şey güzel de, şu varış noktasına 25 km kala yağmura yakalanmak ne oluyor anlayamadım gitti :) Ne zaman yağmurlukları almadan yola çıksam kesin yağmur yağıyor, mevsim hiç fark etmiyor..
Biraz geyik yapayım ne zamandır girmiyordum siteye, şaka bir yana güzel makinedir GV250:)
Herkese güvenli, yağmura yakalanmadan güzel sürüşler dilerim...
:cherry::cherry::cherry:
lobomoto
19 Ağustos 2016, 10:25
Arka bujiyi değiştirmek için depoyu, ön bujiyi değiştirmek için radyatörü sökmeniz gerekiyor. Radyatörü tamamen sökmeyin. Bağlantı cıvatalarını söküp az ileri almanız yeterli.
CR9E sıcak buji oluyor ne anlama geldiğini bilmiyorum. Standart olanı CR8E dir. CR9E yi ben taktım ama sanki vuruntulu çalışıyor gibi geldi. Sonra CR8E bulup tekrar değiştirmiştim.
CR9 sıcak değil, soğuk bujidir. CR'den sonraki sayı ne kadar yüksekse buji sıcaklığının dayanma ısısı yüksek olur. buji kataloklarındaki sıcaklık değerleri motorun hangi sıcaklığında bujinin kendini temizleyeceğini gösterir. CR7 sıcak buji, CR8 normal, CR9 soğuk buji. Vuruntunun buji ile alakası olduğunu düşünmüyorum. Eğer sıcak havalarda (yaşadığınız yer sıcaklığı yüksekse)CR9 idealdir. GV250 8-süpap olduğu için harareti yüksek motor. bunun için ben ankarada hep CR9 kullanıyorum. Hem buji uzun ömürlü oluyor. Sabahları ise ilk marşta alıyor.
nines
19 Ağustos 2016, 14:51
arkadaşlar gv 250 kendisi buji degişimi yapan varmı varsa benimle paylaşırsa sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
bilindiği üzere bizim motorların buji piposu bulunmuyor yurtdışından spariş veremiyoruz paypal kapandı istanbul da motopit diye bir yerde gözüküyor tanesine 87 lira istiyorlar bende burdaki paylaşımlardan gördüğüm ngk SD05F 5K kodlu buji piposunu ve yine CR9E buji aldım inşallah uyar
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
iki yıldır kullanıyorum uzun yolda yaptım samsun öyle çok sıkıntılı bir motor degil acizane kendi tecrübelerime dayanarak söylemem gerekirse yanlız alacağınız motoru almadan motopark cengiz ustaya bir göster derim sıkıntılı bir motor değilse ufak şeyler haricinde buji piposu gibi sıkıntı çıkartmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------
GV 250 İÇİN ÖN FREN BALATA KODUN BİLEN VARMI ACABA FA086 DİYE BİR ŞEY VAR AMA 2004-2007 UYUMLU FİLAN YAZIYOR
NGK'nın buji piposu orjinalinden daha iyi. sıkıntısız kullanırsın.
sorgut
19 Ağustos 2016, 16:16
Levent,
Bu ara bunlara sardım abi, sidecar olarak çok iyi değil mi? Mini Ural :)
Uzun yolculuklarda takacaksın yanına, basıp gideceksin..
http://nasumsl.redbaron.co.jp/testing/images/hyosung_iotaside001.jpg
http://livedoor.blogimg.jp/gugu12_02/imgs/4/d/4d844cc2.jpg
http://www.redbaron.co.jp/buy/import/images/GV250SC_01.jpg
http://www.redbaron.co.jp/buy/import/images/GV250SC_03.jpg
http://www.redbaron.co.jp/buy/import/images/GV250SC_02.jpg
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO